Forum >> Autóvásárlás
VKG231!!! (156+75)28-08-2014 21:52:31 // 34753
A legeleje lassan 20 éves lesz... Elég 3 tulaj aki vigyázott rá és egy negyedik, aki nem, hogy a következőnél már akár a hazaúton letérdeljen...
Liquid28-08-2014 21:51:39 // 34752
hát igen, sajna korosodnak...
VKG231!!! (156+75)28-08-2014 21:47:34 // 34751
Ez viszont így van! Még az 1.4 se fogyaszt jelentősen kevesebbet.
Mindent tönkre lehet tenni, és a legrosszabb konstrukciókkal is el lehet menni meglepően sok km-t... Szóval mindenre van ellenpélda, normális olaj, bemelegítés-visszahűtés.. Csak az a baj, hogy lassan 10 évesek a legfiatalabb TS-ek, vajon mindegyik tulaj megcsinálta ezt vele?
Mindent tönkre lehet tenni, és a legrosszabb konstrukciókkal is el lehet menni meglepően sok km-t... Szóval mindenre van ellenpélda, normális olaj, bemelegítés-visszahűtés.. Csak az a baj, hogy lassan 10 évesek a legfiatalabb TS-ek, vajon mindegyik tulaj megcsinálta ezt vele?
Liquid28-08-2014 21:45:46 // 34750
tény hogy valóban többet lehet hallani letérdelt 2.0TS-ről, de attól még nem egy katasztrófa.
Hát igen, ha kell a power akkor V6, ez vitathatatlan :)
Szerintem nem rejt lényegesen nagyobb kockázatot egyik se a másiknál. Karban kell tartani oszt jóvan. Viszont az is tény hogy nagyságrendileg azonos a fogyasztása mindhárom TS-nek.
Hát igen, ha kell a power akkor V6, ez vitathatatlan :)
Szerintem nem rejt lényegesen nagyobb kockázatot egyik se a másiknál. Karban kell tartani oszt jóvan. Viszont az is tény hogy nagyságrendileg azonos a fogyasztása mindhárom TS-nek.
VKG231!!! (156+75)28-08-2014 21:26:31 // 34749
A dolognak sokak szerint a furat-löket arányhoz van köze... De én nem értek a lovakhoz, csak hajtom őket :)
VKG231!!! (156+75)28-08-2014 21:23:55 // 34748
Sosem lesz 16V TS-em, de ha tehetem, egyáltalán hengerenként 4 szelepes motorom sem... :) Mondjuk ez az én hülyeségem... :)
Szerintem nagyon sok 2.0 térdel le arányaiban nézve, ha valamit, akkor azt nem ajánlanám. Ha valaki nem akar sietni 1.6, ha valaki igen, V6.
Szerintem nagyon sok 2.0 térdel le arányaiban nézve, ha valamit, akkor azt nem ajánlanám. Ha valaki nem akar sietni 1.6, ha valaki igen, V6.
VKG231!!! (156+75)28-08-2014 21:20:49 // 34747
Vannak olyanok is, akik nem panaszkodnak... Vagy azért, mert keveset futottak (>200k) az autóik, vagy azért, mert nem írnak.
A 2.0 térdel le leghamarabb, főleg, ha nem vigyáznak rá gondosan. Azért van 1.8 is... És van annak oka, hogy miért az a motor a legoptimálisabb megbízhatóság/teljesítmény szempontjából, de ezt te is tudod szerintem.
A 2.0 térdel le leghamarabb, főleg, ha nem vigyáznak rá gondosan. Azért van 1.8 is... És van annak oka, hogy miért az a motor a legoptimálisabb megbízhatóság/teljesítmény szempontjából, de ezt te is tudod szerintem.
Liquid28-08-2014 21:17:56 // 34746
Mitől lenne az 1.8 a legjobb? :) Azért "legendásan" jó, mert szinte nincs belőle.
A 2.0 se rosszabb mint az 1.6, csak sokan sportkocsinak gondolják és eszetlenül széthajtják.
Ismerek egy rakat 2.0TS tulajt és érdekes módon nem nagyon panaszkodnak :)
A 2.0 se rosszabb mint az 1.6, csak sokan sportkocsinak gondolják és eszetlenül széthajtják.
Ismerek egy rakat 2.0TS tulajt és érdekes módon nem nagyon panaszkodnak :)
redbull9028-08-2014 21:17:07 // 34745
Senki nem beszélte rá félre értettél.
Én ha benzines alfát akartam venni mindenki lebeszélt róla itt is meg élőben is mer h a TS ek megbízhatatlanok mellesleg nem egy ismerősöm szopik vele kétnaponta.. kettőnek 1.8 van meg egynek 2.0 es .. és folyamat nyüszítenek ez meg ez mitől lehet..!
De hát aki alfát vesz az szeret szerelgetni is...
Ja meg ha én valakit rábeszélek valamire az csak dízel lesz!
Én ha benzines alfát akartam venni mindenki lebeszélt róla itt is meg élőben is mer h a TS ek megbízhatatlanok mellesleg nem egy ismerősöm szopik vele kétnaponta.. kettőnek 1.8 van meg egynek 2.0 es .. és folyamat nyüszítenek ez meg ez mitől lehet..!
De hát aki alfát vesz az szeret szerelgetni is...
Ja meg ha én valakit rábeszélek valamire az csak dízel lesz!
VKG231!!! (156+75)28-08-2014 20:56:54 // 34744
Figyelj, én tényleg nem akarok beleszólni...
De...
AZ 1.8 a legkevésbé kényes motorváltozat a TS-ek közül, legendásan. A 2.0 pedig a legnyűgösebb, pluszköltségnek még ott a balansz szíj is... Te meg rábeszéled.
Na mindegy. No offense, de ha még nem hallottad ezt sehol akkor legalább olvasnod kellett volna róla, itt ezerszer leírták...
De...
AZ 1.8 a legkevésbé kényes motorváltozat a TS-ek közül, legendásan. A 2.0 pedig a legnyűgösebb, pluszköltségnek még ott a balansz szíj is... Te meg rábeszéled.
Na mindegy. No offense, de ha még nem hallottad ezt sehol akkor legalább olvasnod kellett volna róla, itt ezerszer leírták...
W.28-08-2014 20:06:03 // 34743
Mondtam neki! Szerintem fog!
Piritu - 1.000.00028-08-2014 20:03:35 // 34742
Remélem az új tulaj regel ide.
W.28-08-2014 19:57:09 // 34741
Spider eladva.
misike7628-08-2014 19:43:03 // 34740
Mi a baj az 1.6ts-el?
Xixo28-08-2014 10:27:08 // 34739
Eszembe se jutott! :)
Rokony szeretne venni.
Rokony szeretne venni.
Alfa GT-Csaba28-08-2014 06:17:28 // 34738
Oda ne vidd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Piros Madaaar27-08-2014 23:43:17 // 34737
Az hogy mi van a konyvben nemizgat barmikor gyartanak mar konyvet es keves a beiras az enyemhez kepest.maga az allapot erdekelne.ha kivul belul nincs leharcolva mar jo pont aztan a motor jo legyen tobbit meg majd ugyis cserelnenk.
Csak gondoltam hatha valaki nezte es nemkell megnezni:-)megsporolnek idot.
Csak gondoltam hatha valaki nezte es nemkell megnezni:-)megsporolnek idot.
Xixo27-08-2014 23:05:34 // 34736
Az érdi Fiatnál nem dolgozik innen valaki?
dev16627-08-2014 22:54:12 // 34735
ha végigtelefonáltad az összes céget, ami belepecsételt a szervizkönyvébe és mind igazolja az akkori km állást, akkor jó vétel lehet, de még akkor sem lehetsz biztos benne, h nem csavarták vissza. Valós km-rel és törésmentesen viszont reális az ára. komoly gép.
Piros Madaaar27-08-2014 22:35:56 // 34734
lemaradt 159 TI SW
Piros Madaaar27-08-2014 22:34:25 // 34733
sziasztok,
vacon hirdetnek egy 159 TI sw, volt mar esetleg valaki megnezni?tudtok rola valamit esetleg?elore is koszonom
vacon hirdetnek egy 159 TI sw, volt mar esetleg valaki megnezni?tudtok rola valamit esetleg?elore is koszonom
DJ27-08-2014 21:53:14 // 34732
Pontosan én is ezt tettem!
400 EUR volt a '95-ös 1.4-es, klímás, 1 tulajos Off (ZX) tip-top állapotban. Alkatrész gombokért hozzá!
Nincs 40-be évente, hogy ott áll, amikor csak kell és kíméli a másikat! :)
400 EUR volt a '95-ös 1.4-es, klímás, 1 tulajos Off (ZX) tip-top állapotban. Alkatrész gombokért hozzá!
Nincs 40-be évente, hogy ott áll, amikor csak kell és kíméli a másikat! :)
Csabo2227-08-2014 21:35:48 // 34731
:D
31 éves múltam. és egyre többet tekerek. szal majd 9 év múlva nyilatkozok ;)
robogóztam is, de azt veszélyesebbnek találtam a bringánál, igy feladtam
Vannak azért még emberek, akik 5kor végeznek a melóval - lehet az akár szellemi v fizikai - és lemennek pl a konditerembe súlyzózni. De vannak akik képesek reggel meló előtt is megtenni ezt. A nagy többség viszont keresi a kifogásokat. pedig a rendszeres mozgás sokkal dinamikusabbá tesz.
31 éves múltam. és egyre többet tekerek. szal majd 9 év múlva nyilatkozok ;)
robogóztam is, de azt veszélyesebbnek találtam a bringánál, igy feladtam
Vannak azért még emberek, akik 5kor végeznek a melóval - lehet az akár szellemi v fizikai - és lemennek pl a konditerembe súlyzózni. De vannak akik képesek reggel meló előtt is megtenni ezt. A nagy többség viszont keresi a kifogásokat. pedig a rendszeres mozgás sokkal dinamikusabbá tesz.
frank15627-08-2014 21:16:00 // 34730
Na ezt tömören de jól megfogalmaztad:) Megragadtad a dolog lényegét:D
frank15627-08-2014 21:14:24 // 34729
Elméletileg tökéletesen egyetértek, szép időben ha ráér az ember kellemes kis mozgás nem árt. Viszont nem csak a lustaság, sokszor a egyéb dolgok is kényszerítik az embert. Csak a saját példám tudom felhozni:melóhely cirka 5-6 km, külterület, busz nincs. Egyrészt reggel ugye minden perc számít, nem ér rá az ember bicajjal tekeregni (versenyző meg nem vagyok) másrészt az időjárásról nem is tettünk említést. meló után meg sokszor az ember örül ha hazaér,tusolás-egy hideg kóla a hűtőből, nem tekerni van kedve:)
Szóval van ilyen-hasonló kényszerhasználat is. Mondjuk megoldottam egy másik "gép" bevetésével, vettem egy jó állapotú kétütemű Trabit, az igénytelen, fedél van a fejem felett, nem úgy mint egy robogón. Szóval a használat java most rá hárul, az Alfa csak hosszabb utakra megy.
Szóval van ilyen-hasonló kényszerhasználat is. Mondjuk megoldottam egy másik "gép" bevetésével, vettem egy jó állapotú kétütemű Trabit, az igénytelen, fedél van a fejem felett, nem úgy mint egy robogón. Szóval a használat java most rá hárul, az Alfa csak hosszabb utakra megy.
Alfa GT-Csaba27-08-2014 21:09:35 // 34728
40 évesen majd te is másképp fogod ezt gondolni :-),a biciklit meg berúgod majd a sarokba!!
Csabo2227-08-2014 21:01:39 // 34727
Lehet velem van a baj, de én pl ha nem kell semmi nehezet (v senkit sem) vinnem, akkor 6-7 km-es (oda-vissza tehát 12-14) táv alatt nem inditom be a kocsit. felpattanok a bringára és tekerek. jó, hozzá kell tenni, h nem egy kemping tacskóra...
De az azért elég elgondolkodtató mennyire lustulnak az emberek. aztán ha a kis távolságoktól elindul a lavina a dizel javitásánál, akkor nagyokat pislognak. a benzines sem, a dizel pedig főképp nem kis távolságokra van kitalálva
De az azért elég elgondolkodtató mennyire lustulnak az emberek. aztán ha a kis távolságoktól elindul a lavina a dizel javitásánál, akkor nagyokat pislognak. a benzines sem, a dizel pedig főképp nem kis távolságokra van kitalálva
zozo14527-08-2014 20:03:20 // 34725
Nekem a 156 2.0TS 12 körül evett, akárhogy mentem, de mindig csak Pesten használtam dugóban, télen nem mertem mérni, de ennél több volt az biztos. Most az 1.9JTD 7 körül fogyaszt, de sokkal jobb vezetni és tankolni is:) A hangja sem olyan vészes:)
Xixo27-08-2014 19:58:45 // 34724
Nekem is volt szerencsém. :) És azt is tudom, hogy az én 10es átlagom alatt is el lehet járni vele, de annak a jtd se fog 6ot enni.
Én teljesítménybe nem vettem észre különbséget, költségekben viszont nyer a jtd még a büntetésekkel együtt is. :)
Persze nem akarok senkit rábeszélni, mindenki azt vesz, amit akar!
Én teljesítménybe nem vettem észre különbséget, költségekben viszont nyer a jtd még a büntetésekkel együtt is. :)
Persze nem akarok senkit rábeszélni, mindenki azt vesz, amit akar!
Alfa GT-Csaba27-08-2014 19:47:21 // 34723
6 literrel városba ts-sel :-)!!!?? amikor a gyári megadott 12,1 liter !!!Biztos lehet kevesebbel menni mint a gyári megadott,de fele annyival nem ,még akkor se ha tojás van a pedál alatt!Volt nekem is 1,6 TS ,tisztába vagyok vele mit fogyaszt ,azért adtam el !!!!!
Xixo27-08-2014 19:43:25 // 34722
A fogyasztást én már nem merem felhozni, mert csak lehurrognak, hogy a TS is eljár 6 literrel a városban... :)
Alfa GT-Csaba27-08-2014 19:36:31 // 34721
fogyasztásról meg annyit ,hogy tele tankoltam tanksapkáig ,azóta mentem vele 900km-t amiben közel fele város nagyjából araszolva,a másik fele országút és pálya néha rendesen megtaposva és még mindig nem ég a sóher lámpa ,ami azt jelentik hogy kb 100km-t még lazán elgurulok vele.
Xixo27-08-2014 19:33:07 // 34720
Ezért kérdezem, hogy mi mennyi, meg hogy mik a gyakorlati tapasztalatok?! Mert ami papíron igaz lehet, az a mindennapokban nem biztos, hogy úgy működnek...
Igaz én még csak 25ezernél tartok, de még én se tapasztaltam semmit.
Igaz én még csak 25ezernél tartok, de még én se tapasztaltam semmit.
Alfa GT-Csaba27-08-2014 19:27:38 // 34719
Én évi 10-20 ezret megyek a gt-vel ,és van hogy naponta összesen 20km-t!/6.éve van meg a gép ,de semmim sem dugult még el koromtól,sőt szétszedtem a turbó geot és mondhatni az is tiszta volt.Egr-t 2 évente takarítottam de abban sem volt korom hegyek ,csak egy vékony lepel a az egr falán .Én semmi negatívumot nem tapasztaltam eddig!!
Xixo27-08-2014 19:26:00 // 34718
Majd dobj egy hahus linket, ha felkerül.
frank15627-08-2014 17:40:58 // 34717
Szerintem ez vezetési stílus kérdése. Én már kinőttem a boyracer korból, nálam az átlag 8 liter.
misike7627-08-2014 17:29:57 // 34716
Szép ótó. Kint mennyivel jár el okosan?
misike7627-08-2014 17:27:49 // 34715
Csodaszép:-). 2-es punto, 1.2-es 16v.
misike7627-08-2014 17:26:35 // 34714
Keveset járok városba, szerintem kb a futás 5%-a város a többi országút. 15km-nél rövidebb utak nem nagyon vannak. Ha már egyszer elindulok vele, akkor megyek:-)
.......................27-08-2014 17:05:22 // 34713
A porlasztók elkoszolódnak a városi kínozástól,aztán nem szállít egyformán,
25Ft csak a felújítás per db,
A DPF probléma csak ennek következménye,nem a fő ok
A dpf nem megy tönkre,hogy ,egy nagy tégla sok furattal,
Persze a sok gyökér autószetelő azzal kezdi hogy kifúrja,ahelyett hogy aporlasztókat tenné rendbe
25Ft csak a felújítás per db,
A DPF probléma csak ennek következménye,nem a fő ok
A dpf nem megy tönkre,hogy ,egy nagy tégla sok furattal,
Persze a sok gyökér autószetelő azzal kezdi hogy kifúrja,ahelyett hogy aporlasztókat tenné rendbe
Xixo27-08-2014 16:52:40 // 34712
A 105 lovas jtd-be nincs dpf, ugyi?
Az oké, hogy a rövid távú használat nem a legjobb a dízelnek (se), de azért akkora veszélyt én nem látok benne. Egy 10-15 éves autónál sokkal nagyobb buktatók lehetnek ennél. A 45ösöm 10 évesen óra szerint 235ezer kmel már annyi mindent kaphatott az olasztól, hogy nálam biztos nem jár rosszabbul a 10kmes távokkal sem. :)
Az oké, hogy a rövid távú használat nem a legjobb a dízelnek (se), de azért akkora veszélyt én nem látok benne. Egy 10-15 éves autónál sokkal nagyobb buktatók lehetnek ennél. A 45ösöm 10 évesen óra szerint 235ezer kmel már annyi mindent kaphatott az olasztól, hogy nálam biztos nem jár rosszabbul a 10kmes távokkal sem. :)
dev16627-08-2014 16:27:46 // 34711
Erre senki nem fog tudni egzakt választ adni, mert kismillió körülménytől függ, mi mikor romlik el. Annyit mernék kijelenteni hogy hosszú távokon használva egy jobb mai dízel (a JTD ilyen) kb 200e-km-ig akár költségmentes is lehet a kötelező szervizeken kívül. Rövid távokon minden hamarabb megy tönkre.
A legjobb választás évi 16ekm-re egy legfeljebb EURO3-as dízel, mert ott még nincs DPF és lényegesen megbízhatóbb konstrukciók.
A legjobb választás évi 16ekm-re egy legfeljebb EURO3-as dízel, mert ott még nincs DPF és lényegesen megbízhatóbb konstrukciók.
Xixo27-08-2014 16:03:09 // 34710
És mindez mennyi idő-km után jelentkezhet? Anyagiakban?
Csak mert ha a kolléga évi 16ezres futásával számolunk, akkor a 250ezres üzemanyag megtakarításból azért lehet, hogy még erre is futja, nem!?
Csak mert ha a kolléga évi 16ezres futásával számolunk, akkor a 250ezres üzemanyag megtakarításból azért lehet, hogy még erre is futja, nem!?
dev16627-08-2014 15:49:51 // 34709
nagyon leegyszerűsítve a gyakori hideg indítgatástól (túldúsít, amíg hideg a motor), terhelésváltásoktól (vagyis a rövid utaktól) mindene tele megy korommal és fuldoklik szegény: egr, szívósor, turbina, kipuf, leömlő, DPF és ahogy egyre több lerakódás a rendszerben öngerjesztő folyamatként még jobban füstölni fog, még több korom, még több lerakódás. Az EGR szelep bírja legkevesebb ideig, lekoszolódik a MAP is, de megszorulhat a turbó geometria, végleg eldugulhat a DPF. Ezek közül a DPF ami igazán költséges móka. Mellékhatásként a kormolás nyilván együtt jár a fogyasztás növekedésével is. Ne ijedj meg, mert a JTD-k nagyon sokat kibírnak, de ettől még megvan, h mi optimális használat és mi nem az.
Emellett az injektoroknak és a nagynyomású szivattyúnak is jobb a kiegyenlített terhelés hosszú távon.
Emellett az injektoroknak és a nagynyomású szivattyúnak is jobb a kiegyenlített terhelés hosszú távon.
Xixo27-08-2014 15:23:18 // 34708
A dízeleknek mennyi idő vagy km után lesz baja a rövid távú utaktól? És mi számít rövid távnak? És mi baja lesz?
Évi 16000km-re miért nem éri meg a dízel?
Évi 16000km-re miért nem éri meg a dízel?
frank15627-08-2014 05:49:55 // 34707
Szia!
Ha csak évi 16 ezret mész, bárkit megkérdezhetsz inkább a benzinest javasolja...
Viszont én is épp most gondolkodom eladáson, még meg sem hirdettem: van egy 2002-es újabb műszerfalas 1,8-as 156-osom. Az autó 8 éve van nálam, harmadik éve már csak "második autó" tavasszal voltam műszakin, a két műszaki közt 6 ezret mentem vele, csodálkoztak is. Én 800-at gondoltam érte, ha érdekel adok még több információt.
Ha csak évi 16 ezret mész, bárkit megkérdezhetsz inkább a benzinest javasolja...
Viszont én is épp most gondolkodom eladáson, még meg sem hirdettem: van egy 2002-es újabb műszerfalas 1,8-as 156-osom. Az autó 8 éve van nálam, harmadik éve már csak "második autó" tavasszal voltam műszakin, a két műszaki közt 6 ezret mentem vele, csodálkoztak is. Én 800-at gondoltam érte, ha érdekel adok még több információt.
mesa26-08-2014 22:20:37 // 34705
Na igen, fura olyanoktól olvasnia Selespeedtől való félelmet, akiknek sosem volt.... Nálam is 8 éve teljesít
redbull9026-08-2014 20:58:59 // 34704
Ja meg még elfelejtettem oda írni arra kérdésedre h dízel vagy benzin a dízelek nem szeretik annyira a rövidtávot bár sztem a benzinesnek se tesz jót az ilyen pár km futkozás naponta... nekem 1.9 jtd volt 105 lovas városba 6- 6.5 evett, országút autópálya meg ilyen 5-5.5l/100km sztem egy benzines 8-12l alatt nem ál meg városba, de erre egy benzinest hajtó jobban tud válaszolni.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
509
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?