Forum >> Direkt légszűrőkről
Lacza22-08-2006 12:43:15 // 1075
Vagy legalábbis annyira keveset,hogy nem veszed észre:)Esetleg fékpadon le lehetne mérni a különbséget nem?
GEORGE22-08-2006 12:41:11 // 1074
Nekem is hangja miatt van fenn, azon kivül semmi pluszt nem ad!
GEORGE22-08-2006 12:35:36 // 1072
Miért a benzinesen észre venni, hogy jobb???
Noresz22-08-2006 12:32:34 // 1071
Akkor ezekszerint dízel autóban nem sokat számít a direktszűrő.
GEORGE22-08-2006 12:30:33 // 1070
Nekem a Tempra 1,9 TDs SW-n volt 50ezer km keresztül direktszűrő.
Különöset nem tapasztaltam, se erősebb se gyengébb nem lett.
Utána nálam is jobban hallatszot a turbo :-)
Selmak22-08-2006 11:45:46 // 1068
Egyezzünk ki abban, hogy tulnyomórészt levegőfelesleggel dolgozik.
Peti22-08-2006 10:14:08 // 1067
ill a diesel nem keverékszegény nem lehet keverék képzés a karburátoros autóknál van.
Peti22-08-2006 10:10:44 // 1066
nekem kicsit más a véleményem igaz ugyan, hogy a turbós motor légszegényen dolgozik de a hirtelen gázadásnál kijön a direktszűrö előnye ill. padlógáznál
Selmak22-08-2006 09:53:35 // 1065
Inkább keverékszegényen. Olyan sok érteleme valóban nincs tádéra a direkszűrőnek, max akusztika, mert sokkal egyszerűbb emelni a turbonyomást és máris megvan a várt plusz tejesítmény.
Tom55521-08-2006 15:25:35 // 1064
Várom a reakciokat... Nekem az 1.9 td-n (155) van direkt és sokkal jobb a hangja, hallom ahogy turbo dolgozik...
Hallottam már hogy dizelre nem szabad direktet tenni mert amugy is légszegényen dolgozik meg ilyeneket, igaz ez?
Lacza21-08-2006 12:59:47 // 1063
Sziasztok.Létezik 166-osra is v6 intake cső,vagy hogy kell mondani?
Mert most az én direktszűrőm nem épp a legjobb elhelyezésben van és kéne hozzá.
VersionX21-08-2006 12:54:29 // 1062
Ebben igazad van. Nem jutottunk előrébb. De még mindig bizonytalan vagyok, de lehet, hogy az lesz, hogy intézek egy Sport betétet, berakom. Kiprószálom a verdát és eldöntöm x km után.
gizmo14521-08-2006 11:45:33 // 1061
Úgy látom most sem juttotun előrébb az igazsághoz hogy, melyik az igazi.
Papir; betét; direkt? De nem is baj ez, van miről beszélni. És úgy is az a legjobb amelyikben az ember hisz, bár van amikor áttér másra és akkor az a tuti. :-)
A kis finom por sem lehet rosszab mint, az olajban lévő finom fém, vagy a finom kis korom. Amelyik egyiksem valami puha dolog.
De jó érzés amikor mész egy kört, és még nem látták az autód háturól, és megkérdezik hogy "2000-es nem?". Ilyenkor azért büszkén mondja az ember hogy "nem, csak 1,4-es, de ez egy Alfa Romeó". Mert ugye van a haveromnak OFF vectrája 2,0 16V 130Le direktszűrővel de, hangja szinte semmi, csak szuszmákol. Ilyenkor szoktam mondani neki "Ezt ne hasonlítsuk már enyémhez" :-)
Na a lényeg az a kérdés melyik a jobb papír, betét, direkt??? :-))
Tommaso 15919-08-2006 22:45:09 // 1060
ciao!
Holnap viszem le a direkt szűrőt Lacházára!
Eddig 1 jelentkező van rá,de ha valkit érdekelne keressen meg!
Karakot19-08-2006 22:41:51 // 1059
Nálam is volt már LMM csere, 105 ezer km-nél. :( Viszont arra nagyon büszke vagyok, hogy mikor Piri szelepdekni tömítést orvosolt a kocsimon, akkor leesett az álla, milyen gyönyörű tiszta volt a motor. Azt mondta, hogy ilyet ritkán látni, olyan, mintha új lenne. :) Tényleg szép volt, még nekem laikusnak is. Semmi fekete lerakódás, csak a szép tiszta áttetsző olaj. Na, ezt az állapotot akarom megőrizni, és ezért favorizálom a papírszűrőt. És igaz, hogy Ronnie V6-osa nagyobbat szól, mint az enyém, de bárki meghallgathatja, hogy papírral is nagyon szép hangja van a kocsimnak. :)
GEORGE19-08-2006 22:22:38 // 1058
Ez is igaz!
Rengeteg olyan cartárs autójában is behalt az LMM akiknek sose volt benne sport vagy direkt szűrő!
Kau19-08-2006 22:14:35 // 1057
Léptem pihizni. Remélem holnap sokan találkozunk!!!
Jó Éjt Mindenkinek!
Kau19-08-2006 22:13:39 // 1056
Én vegyesen használok direkt ill. betétszűrőt 2 éve. Most mondhatom, hogy cseréltem már LMM-et, de nincs bizonyíték arra sem, hogy a papírszűrő ezt megakadályozhatta volna. Hisz azok a cartársak is küszködnek hasonló problémákkal, akik gyári szűrővel járnak.
Igazából nem tenném rá én sem a nyakam, hogy nem jut több kosz a motorba. De én pl. 8 ezer km után olajat és szűrőket cserélek.
GEORGE19-08-2006 22:10:25 // 1055
Igazából nálam az a szitú ha most a hengerfej tömítés nem adja meg magát akkor valószinüleg míg motor a motor addig ez nem lett volna gond.
persze csak abban az esetben ha mondjuk rés nem keletkezik a szürön és szüretlenül todulna bele a levegő.
A szakik azt mondták, hogy a direkszürő a motorsport miatt van kitalálva!
Ott nem számit ha pár ezer km után motor generált kell csinálni!
Karakot19-08-2006 22:07:01 // 1054
Sajnos az a gyanúm, hogy ebben a kérdésben a védettebb elhelyezés nem sokat számít, hiszen azok a nagy szemcsék, amik tömegük miatt fennakadhatnak a szívócső kanyarulatokan, vagy a rezonátorházban (nálam pl olyan nincs is), vagy be sem jutnak, azokat a direktszűrő is meg tudja fogni. Az igazi, már nem is látható mikroszemcsék viszont szerintem fittyet hánynak, hogy milyen utat kell megtenniük, és a légárammal a legeldugottabb helyre is eljutnak. És aztán jó kis polírozó masszát alkonak a motorolajjal...:(
Na de nam akarok itt győzködni senkit, ha George esete nem tántorít el valaki, annak én hiába érvelek bármivel. :)
GEORGE19-08-2006 21:56:53 // 1053
Én a Pipercross-t használtam ez nem éppen a gagyi kategória.
30ezer volt 2002-ben.
De mára ugynéz ki ,hogy lassan megadja magát.
Ez csak merő véletlen ,hogy pont most volt ez a motorgondom.....most nagy valószinűséggel visszaállok az eredti formátumra max egy betétszrő
Kau19-08-2006 21:54:28 // 1052
Ezért kell elismert márkát venni.
Szerintem a betétszűrő jobban védettebb helyen van. Míg eljut a levegő a szűrőig, addig átmegy azon a rezonátorházon vagy min, ami a levegőszűrő doboza előtt van.
A direktszűrők pedig kinek jobbra, kinek balra lógnak. Szív amit tud és nem típusspecifikusak!
GEORGE19-08-2006 21:50:38 // 1051
Valószinű ,hogy igen erre rá fogok kérdezni.
GEORGE19-08-2006 21:50:08 // 1050
Én a forgatosók közé tartozom gondolom evvel nagy titkot nem árultam el :-)))
De jópáran nem teszik ezt.....
Karakot19-08-2006 21:48:11 // 1049
Na, végre valaki elismeri, hogy a szuper direkt szűrők igenis szemetelik a motort, olaj ide, vagy oda. És úgy gondolom, hogy a sportbetét detto..... Hisz ugyanolyan anyagból van, nem?
Karakot19-08-2006 21:45:14 // 1048
OK, nem arról van szó, hogy mindig tiltásig pörgeti az ember, pl. a városban két lámpa között én sem pörgetem ki, mert annál többet kell állnom a következő kereszteződésnél. De ha kimegyek a városból, akkor min 6000-ig forgatom minden váltás előtt, mert 5000-től érzi jól magát, és én is. :) Persze utazónak azért berakom a 6.-at korábban, mint 5000. :)
GEORGE19-08-2006 21:41:43 // 1047
Skacok!
Eddig én direktel jártam a155-el 110ezer km és a 146ti-vel 60ezer km.
Múlthéten mutatták a dugóimat a szervízben és az azon látható pici karcokat egyértelmüen a direktszürő használatának hátrányaként mondták....elgondolkodtató.....
Karakot19-08-2006 21:39:31 // 1046
Logikusan hangzik, ebbe nem gondoltam bele.
GEORGE19-08-2006 21:37:49 // 1045
Pedig sokan vannak akik nem mennek 5000 fölé....
Poló19-08-2006 21:19:56 // 1044
Arra a kérdésre, hogy miért nem sportbetéttel adják el az úja autókat, arra az a válasz, hogy akkor több ideig lenne ott a szervizben az autó. Mert nem csak kiveszem a régi légszűrőt, beteszem az újat. Hanem kiveszem, kimosom, hagyom megszáradni stb. És ez a hagyom megszáradni sok időbe telik.
Kau19-08-2006 20:16:37 // 1043
Pedig már a saját fülemmel hallottam, nem is egy ilyet. Hm. Ez van.
Karakot19-08-2006 17:47:18 // 1042
"Van aki nem megy 4500-5000 fölé." - Alfások között? :) Ne már! :) Max. a diesel Alfa tulajok... :)
Kau19-08-2006 17:21:57 // 1041
Az utolsó mondatot általánosságban írtam, nem személyeskedve ;)
Kau19-08-2006 17:20:52 // 1040
Direktszűrő vagy sportbetétszűrő?
Olyan kis különbségekről beszélünk, hogy ezt igazán padon lehetne mérni.
Érzésre csak a papírszűrő marad el egy picit ezek mögött.
És ki, hogy pörgeti a motort? Van aki nem megy 4500-5000 fölé. Annak inkább sport betét a jobb. Van aki 6-7000-ig húzatja, ott meg a direktet favorizálják...
Még jó, hogy nem vagyunk egyformák és a vezetési stílusunk is más :)
Karakot19-08-2006 16:06:23 // 1039
No problem, tényleg azért vagyunk itt a fórumon, hogy megvitassunk dolgokat. Így gyűjthetünk be új információkat, illetve próbálhatunk közösen rájönni olyan dolgokra, miben egyikünk sem igazán szakértő (ha valaki annak érzi magát, akkor tőle elnézést kérek :) ). Az autósportban nem direktszűrőt használnak? Az biztos, hogy sokkal több levegőt enged át, de ahhoz már a motort is hangolják, hogy a több levegőhöz a több üzemanyag is bejusson az égéstérbe. Ronnie barátom panaszkodott is rá, hogy mikor berakta a CDA szűrőt, néha huzamosabb padlógáznál érezte, hogy időnként elgyengült a kocsi, valószínüleg a túl sok levegő miatt felhígult benzin-levegő keverék miatt. Most, hogy chip-tuninggal hozzáhangolták a befecskendezőrendszert, mostmár tényleg erősebb lett a kocsi.
Hogy mi a helyzet a sportbetéttel (nem direktszűrő), azt nem tudom. Itt többen állítjátok, hogy több levegőt enged át, mint a papír. Persze kérdés, hogy szignifikáns-e a különbség.
DCS tudtommal ért az ilyen dolgokhoz, és ráadásul ebből él. Akkor miért kérdezte meg Polo cartársunktól, hogy biztos akar-e váltani sportbetétre? Hisz neki az lett volna az anyagi érdeke, hogy eladjon egy újabb tuning cuccot. És ha annyival jobb lenne a sportbetét, akkor a sokmilliós kocsikat miért nem azzal adják el? Nem hiszem, hogy a pár ezer forintos különbségtől kívánják a gyártók megkímélni a vásárlók pénztárcáját.
gizmo14519-08-2006 09:18:41 // 1038
Sziasztok!
Bocs hogy csak igy beleszolok, de a forumnak végül is ez a lényege.
Csak volna egy kérdésem. Ha, tegyükfel közel azonos az áteresztő képessége a két vitattott szűrőnek, akkor a motorsportban miért használnak betétszűrőt?
Ígaz azok jobban kihegyezett motorok és 1-2% is sokat jelenthet.
Nekünk mezei felhasználóknak csak a hanghatás és a sűrű takarítgatás marad. De ezt úgy is maga dönti el hogy, melyik a jobb neki.
Annak meg hogy a 1,6-os nak és a GTA-nak is mért van egyforma szűrője inkább az olcsobb előállítási kötség a felelős. Mert az a 3,2-es motor ugy is átszivja magának a levegőt ha kell, és ha elveszik jópár lóerő azért nem állítanak be egy gyártósort másképp hogy, nekünk jobb legyen.
Karakot18-08-2006 12:49:49 // 1037
Erre nem tudok mit mondani. Ha ez tény, akkar ez van. Bár ha ez csak a gyártók és forgalmazók által közölt tény, akkor azért vannak fenttartásaim.
Selmak18-08-2006 12:26:58 // 1036
A normál papírfilternek a nagyobb felülete ellenére is nagyobb az ellenállása mint a sportfilternek. A sportfilterek meg ált olajnedves szűrők, és itt az olajfilm köti meg a koszt.
Karakot18-08-2006 12:05:11 // 1035
Abban viszont biztos vagyok, hogy a nagyobb pórusnagyság miatt több szennyeződés jut be a sportbetét esetén.
Karakot18-08-2006 12:03:40 // 1034
Miért több? Ez csak feltételezés. Ki kéne mérni. Pont azt magyaráztam, hogy azt, hogy mennyilevegő jut át a szűrő egyik oldaláról a másikra 2 tényező befolyásolja: 1. a szívóerő, 2. a szűrő által kifelytett ellenállás. Ez utóbbi két tényezőtől függ: 1. pórusnagyság, 2. keresztmetszet. A sportszövetnek nagyobb a pórusnagysága, de ha megnézel egy sportbetétet és megnézel egy papírszűrőt, akkor láthatod, hogy a papír jóbal nagyobb felülettel bír. Vagyis lehet, hogy a két tényező, a pórusnagyság és felület eredője egál a két szűrőtípusnál. Ezért nem vagyok biztos, hogy több levegőt tud szívni a motor a sportbetéttel.
Selmak18-08-2006 11:57:49 // 1033
De relative több a sportbetétnél a levegő, mint papírnál.
Poló18-08-2006 11:57:08 // 1032
Ronnie felajánlotta, hogy van egy sportszűrője, kipróbálhatom. Nem tudom, hogy szétszedjem -e ezért az autót kétszer.
Karakot18-08-2006 11:55:56 // 1031
Ez alátámasztja az elméletemet. Én most cseréltem szűrőt, és megint csak papír került a kocsiba.
Karakot18-08-2006 11:54:10 // 1030
Pontosítok. Nyilván minden tartományban korlátoz, csak a kérdés az, hogy jobban-e mint pl a sportbetét. Mert ha a papír, mint ahogy tudjuk túlméretezett, akkor lehet, hogy bár egységnyi keresztmetszeten jobban átenged a sportbetét szövete, mint a papír, azonban, ha a papírszűrőnek nagyobb az effektív keresztmetszete, mint a sportbetétnek ( ebben szinte biztos vagyok), akkor a kifejtett ellenállás között már lehet, hogy nincs is különbség.
Poló18-08-2006 11:51:11 // 1029
DCS lebeszélt a dologról. Pedig tőle kértem árajánlatot a szűrőre. Annyit írt vissza, hogy szerintem van -e értelme az egésznek. Ott van a topicjukban :-)
Karakot18-08-2006 11:49:03 // 1028
A kisebb légsebességnél a kifelytett ellenállás is kisebb. Szerintem ha valahol esetleg korlátoz ez a túlméretezett papírszűrő, akkor az a maximális pillangószelep állásnál, maximális légsebességnél fordulhat elő.
Selmak18-08-2006 11:43:48 // 1027
Ebben van valóban valami, de alacsonyabb fordulaton ahol még nincs akkora légsebesség a kissebb ellenállás jól jöhet.
Karakot18-08-2006 11:37:49 // 1026
Már sokszor volt szó erről a sportbetétes megoldásról. Írtad is, hogy gondolkodsz rajta. Filóztam és is eleget, hogy miért érné meg a csere. A cél az lenne, hogy kicsit rtöbb levegőhöz jusson a kocsi, anélkül, hogy a gázlengéseket károsan befolyásolnánk. Ez így rendben is van. Azonban egy dolog elgondolkodtató. Mivel az 1.6-tól kezdve a GTA-ig mindegyikbe ugyanazt a házat ugyanazzal a papírszűrővel rakják be gyárilag, ez azt jelenti, hogy mivel a GTA-nak is elég, akkor egy annál kisebbnek bőven tartalékokkal is bír. Vagyis valószínű, hogy akár Te, akár én beraknánk egy sportbetétet, lehet, hogy a motor akkor sem szívna több levegőt. Szerinted?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
391
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?