Forum >> Direkt légszűrőkről
Punisher24-03-2007 11:20:34 // 1175
Szia
Ha jól értem, nem direkt szűrőt akarsz! Vagy direkt szűrőt, csak engem megzavar a betét szó? Ha arra gondolsz, hogy a gyári helyére szeretnél egy sport szűrőt, olyat is tudok olyat hozni neked, vagy direkt szűrőt is, vagy bármi mást!
Robi ( Sztanik )23-03-2007 21:39:59 // 1174
NORAUTO
3990Ft-6000 Ft ig láttam. És nem hinném, hogy valami gagyi féle lenne.
Sajna nem volt ott a verdám, különben vettem volna.
Nem tudtam hanyas a szívócső átmérőm.
Kau23-03-2007 11:00:57 // 1173
Érdemesebb csináltatni. Esetleg említsd meg milyen kell, hátha van.
Zsolt15521-03-2007 11:38:22 // 1172
Uraim!
Direktszűrő betétet keresek. Tudja esetleg valaki, hogy a Boombastic-on kívül hol lehet venni???
(Esetleg mennyibe kerül???)
Zsolt15521-03-2007 11:36:14 // 1171
Most vettem ki a direktszűrőt - Ronnie system szerint alakítva-, és érzésre valóban jobban húz alacsony fordulaton.
Poló14-12-2006 16:11:00 // 1170
Rajtam kívül még benned maradt meg a DCS által említett dolog. Direktszűrővel 7 vagy8 lóval kevesebbet tudott az autó, mint a gyárival.
Ha jól tudom, Leon gépe is gyengébb volt a direktszűrővel. Viszont a hangja annyira tetszett neki, hogy inkább elviselte azt a pár ló mínuszt.
Cacho14-12-2006 15:36:23 // 1169
Ez persze lehetséges, valószínűleg gyárilag nem véletlenül találták ki , hogy olyan hosszú legyen a szívócső hossza.
Karakot14-12-2006 11:28:49 // 1168
Valószínüleg azért, mert Te (Ronnie mesélte) okosan meghagytad a gyári szívórendszert, és a gyári légszűrőházba raktad a direktszűrőt. A Polo arra gondolt, hogy sokan kidobták a gyári kütyüket, rádobták a direktszűrőt jelentősen lerövidítve a szívóoldal hosszát. Az így megváltozott "léglengések" (nem én találtam ki, az okosok magyarázták) miatt szenvedtek el nyomatékveszteséget.
Cacho14-12-2006 11:17:19 // 1167
Nekem a V6-on a direktszűrővel a fogyi is meg a teljesítmény is megmaradt.
Tom1211-12-2006 18:52:11 // 1166
No, azért annyira nem volt tiszta, mint az, amit beleraktunk
és a zsebkenőteszten is jól vizsgázott, pont úgy, ahogy írtad. /én is azzal szoktam a mérőpálcát megtörölni:-)/
Selmak11-12-2006 14:13:36 // 1165
HUH az hogy tiszta az olaj nem biztos hogy jó. Az olajban lévő detegergensek feladata hogy feloldja a dzsuvát és lebegtesse. Ha koszos a motor szinte azonnal elszineződik a jó olaj, ha ezt nem teszi akkor ott nagy baj van. Opel olaj is szebben néz ki mikor leeresztik mint mondjuk a Castrol, de csak azért mert a genét otthgyta a motorban. Az hogy fekete az olaj az nem baj, sőt dieseleknél természetes. Ha kicseppentesz a fársdtolajból egy cseppet papírzsepire akkor a jó minőségű olaj felszívódik a szepibe és csak egy fekete foltot hagy maga után. Akkor van baj ha maradékot hagy.
Poló10-12-2006 11:06:21 // 1164
Apád gépével mi a helyzet? Ha jól tudom, ott nem vált be a direkt szűrő.
Tom1210-12-2006 10:29:33 // 1163
Ja, powered by "idő vasfoga".:-)))
mszabika10-12-2006 10:27:36 // 1162
:))))
"sport dob" a legjobb válasz, ha megkérdezik :DDD
3 helyen volt kilyukadva a rendszerem, szép hangja volt... :DDDDDDD
Tom1210-12-2006 10:24:52 // 1161
Én is téli - csendes üzemmódba kapcsolok, most indulok a kipuffban kicseréltetni a "hálós részt", pedig a hibással volt igazán "kemény" hangja, ahogy az "Utca áldozataiban" írtam.:-)
mszabika10-12-2006 10:21:13 // 1160
ezt én is osztom, ugyan annyit eszik direkt-el is meg gyárival is! :))))
nem rég cseréltem vissza a gyárira, és többet evett, mert próbálgattam, hogy melyik fordulaton milyen hangja van a gyárinak, de sajna nem nagy :(
azért az a szívó hang nagyon hiányzik :(
Tom1210-12-2006 10:17:20 // 1159
Szerintem a fogyi növekedés csak azért volt, mert az élvezetesebb hang érdekében kövérebbeket nyomtak neki...:-) Ez saját tapasztalat. Lehet vele 7.5l-el is közlekedni, de annak semmi köze az élvezetes vezetéshez.;-)
Tom1210-12-2006 10:12:45 // 1158
Szép napot az uraknak!
Csak "beszólok", hogy pénteken meg volt az olaj, légszűrő, olajszűrő csere. A sport betét helyett vissza került a papír szűrő a koszos téli utakra. Jól átnéztem a sport betétszűrőt és úgy néz ki, tényleg jól szűr. A beömlő nyílásnál volt kicsit koszosabb, sőt egy db. "egész légy" is volt ott.:-) Ami a hangot illeti, majdnem ugyanaz, talán így papírral egy kicsit "tompább", ami meg a teljesítményt...??? Szerintem nincs érezhető külömbség.
A szűrés minöségéről pedig ennyi:
Mikor kipakoltam a szerelőnek a cuccokat a cseréhez, azt mondta, hogy minek bele Selénia, van ilyen minőségű olcsóbb olaj is. Mondtam neki, hogy elejétől kezdve azt volt benne, tehát ne csináljon gondot belőle...:-) Mikor leeresztette a régt, meglepődve állapította meg, hogy ilyen tiszta fáradt olajat még nem látott. Mondtam neki, hogy biztos nem cserélt még Seléniát...:-) Egyébként tényleg tiszta volt, padig hozzátölteni sem kellett.
Karakot22-10-2006 17:40:22 // 1157
Legyen szerencséd! Nekem most gondom van, elkezdett zörögni a katalizátor, most próbálok embert keresni, aki megpróbálná megmenteni. Eddig nem sok jóval bíztattak. :((
Poló22-10-2006 16:46:34 // 1156
Én ha kipuffot cserélek, akkor Supersprint rendszer veszek. Ez a közeljövőben nem fog bekövetkezni, de szerintem sose. Úgyhogy remélem, sokáig fogja bírni a gyári rendszer :))
Karakot21-10-2006 23:08:29 // 1155
A kipuff rendszer szintén zenész. Mivel nincs középdob a 156-on, ezért a végdob folytása nagyon is szükséges. Ha kikönnyítik vmi univ dobbal, roszabb lesz a kocsi dinamikája.
Poló17-10-2006 18:46:06 // 1154
Direktszűrőt akik próbálták 156-on, szinte mindenkinek negatív tapasztalata volt vele. Aki benn hagyta, csak a hang miatt tette. Amúgy fogyi növekedés, meg erő csökkenés.
janrob17-10-2006 18:43:13 // 1153
Mintha magamat hallanám, mikor felvettek engem is ide, a TÍMbe
Wazzup17-10-2006 16:58:52 // 1152
Sziasztok! Kérdésem az lenne hogy ti hogy huznátok föl az én verdámnak a teljesitményét? Csak egy 1.8as twinspark (lásd oldalam) Kipuf rendszert csak jövő nyárra fogok föltenni, és valószinüleg ezt is akkora tolom, de mit?
Gondolom, direkt szürő nem ártana, de azt is hallottam hogy a direkt csak turbós motoroknál dob nagyot, szóval milyet? házasat, ház nélkülit?
Gondolom, gyertyákat se ártana kicserélni, valami sportra, de milyenre?
Ezen kivül kerül még bele valószinüleg egy chip a végén, amivel meg lehet kicsit huzni, és össze lehet hangolni a doolgokat.
És ezen kivül van még valami okosság, ami "olcsón" megvalósitható, és dob a teljesitményen?
Utolsó kérdésem pedig az, hogy az ilyen kissebb motor tuningok mennyi plusszt jelentenek majd fogyasztásba, csak mert igy is betaposom neki a 10 litert átlagba, és nem nagyon szeretném ezt nagyon megnövelni.
A válaszokat előrre is köszi...
GTVili04-10-2006 07:44:52 // 1151
Szeva!Én is sportszűrővel kezdtem.....beraktam egy BMC betétszűrőt a gyári helyére.Azt tapasztaltam hogy picit virgoncabb lett a motor,mintha könnyebben pörögne fel.A gázgyorsító felszerelése után pedig azt éreztem hogy alacsony fordulaton érezhetően megnőtt a nyomaték,minden sebességfokozatban.Magasabb fordulaton pedig mintha egynletesebb lenne a teljesítményleadása.......nem érezni olyan nagy lépcsőket ahogy emelkedik a fordulatszám.De erre választ csak a fékpad adhatna...
Lacza03-10-2006 19:55:28 // 1150
Tutira jobb lenne,nekem csak három van:
Katalizátor,gázgyorsító,hátsódob
De a közeljövőben ezeken is változtatok majd:)
gizmo14503-10-2006 19:43:50 // 1149
Nem biztos hogy hangosabb lesz, de ez úgy is csak akkor fog kiderülni, ha lecseréled.
Lehet hogy, csak másabb lesz.
A teljesítményről szerintem inkább GTVili tudna hitelesen nyilatkozni, mert ugye neki már a gázgyorsító van fennt.
Persze biztos nem kell aszfaltszagató teljesítményt várni tőle!
Én amikor beraktam a autóba a direktszürőt, nagyon testszett és kib@aszot jó hangja lett. Én ugy éreztem hogy egy kicsit alacsonyabb fordulatról kezd el húzni. 4500 helyett olyan 3500-4000-től inkább.
De aztán a legjobb teszt a tejesítmény növekedésre szvsz a 0-100 sprint.
Itt már nem alakult olyan fényesen mint, ahogy én azt éreztem, 0,5s lett jobb mint a gyári adat. Talán 1s, de ezt már nem írom inkább mert, lehet csak jobban kaptam el a rajtot, talán gyorsabban sikerült váltani, épp hátszél lehetett, vagy előtte basztam el.
:-)
Tehát szerintem ki kell probálni utána lehet biztosat mondani.
Kau03-10-2006 14:39:12 // 1148
Teljesítményben nem veszel észre változást. A legszolidabb sportdobok csak picit hangosabbak a gyáritól, simán elviselhető kellemes hangot ad. Átlagos utcai és hosszú távú autózásra is ideális.
Lámpánál ne bőgesd egy honda mellett :)))
janrob03-10-2006 07:37:20 // 1147
Mert szerinted hangosabb lesz? De a sportdobban is a leghalkabbat kértem, remélem ez nem lesz sokkal röfögősebb, vagy ha leírnár kb. milyen hangváltozás lesz tapasztalható megköszönném. A teljesítménynél észre lehet tényleg venni?
GTVili03-10-2006 07:23:13 // 1146
Szerintem a középdobban biztos nincs semmi flik-flak....az baromi nagy fojtás lenne rögtön a legelején......egyébként nekem semmit sem változott a hangja....de ebben lehet hogy közrejátszik az a sok dob hátul.
GTVili03-10-2006 07:16:52 // 1145
Változó...az enyém kb. 9-10cm átmérőjű.
gizmo14502-10-2006 22:04:46 // 1144
Nézegettem a 147 középdobját. Kivülről nem néz ki máshogy mint a 145-ben vagy a GTV-ben. Abban sem lehet más egy lyugatott csőnél, De lehet tévedek és elfér benne valami frik-frak. Ha nem tévedek, akkor neked is simán berakható a helyére a gázgyorsító. Max a hangja fog változni még, a tompitás megszünése miatt.
janrob02-10-2006 21:43:49 // 1143
Ha ennyire vágod a témát, adhatnál nekem is tanácsot. Lásd: lenti írások.
gizmo14502-10-2006 21:16:12 // 1142
A legegyszerübben úgy lehetne elmagyarázni hogy, olyan mint egy légpuskacső belülről. Csak átmérő 60mm-től felfele és joval nagyobb huzagolás van benne. A beáramló gáz a huzagolás miatt elkezd forgó mozgással tovább haladni, és ez a forgó mozgás miatt nagyobb sebességel tud tovább haladni a csőben.
Ha épp nem erre voltál kiváncsi, hanem a márkájára, akkor nem szóltam.
:-)
Selmak02-10-2006 19:03:39 // 1141
Milyen az a gázgyorsító?
janrob02-10-2006 16:58:07 // 1140
de nekem a 147-ben nincs ennyi dob, a középdob után már csak a sportdob van. De nem tudom miért nem lehetne berakni a közép és a sportdob közé? vagy a középdob elé? Mert nem olyan nagy ez a gyorsító, hány cm kb. a keresztmetszete,
GTVili02-10-2006 15:50:50 // 1139
Én kivettem a középdobot,és annak a helyére raktam a gázgyorsítót.Az én középdobom belül tök üres...olyan mint egy sportdob...perforált lemez van körben.......de nekem van még három dob hátul.Elöl a leömlőben van két katalizátor....flexicső....még egy katalizátor....középdob (gázgyorsító)...két nagy dob keresztben...és a végdob.......minek ennyi?Lehet hogy ha még kidobnék egy-két dobot még jobb lenne?---;-)
Kau02-10-2006 14:08:12 // 1138
Tegyél bele BMC sportbetétszűrőt.
Kau02-10-2006 14:07:29 // 1137
Most már nekem is kell ilyen :)))
janrob02-10-2006 08:03:35 // 1136
De engem a direkt szűrőről is lebeszéltek, mert kinyírja a légtömegmérőt. Nem tudok bele rakni semmit!!!!!!!! Pedig úúgy szeretnék!!!
janrob02-10-2006 08:02:02 // 1135
Csákóka. Nekem a 147-re csináltattam egy sportdobot egy tuning műhelyben, és azt mondta a csákóka, h nem biztos, h nem ajánlja a gázgyorsítót, mert miatta ki kellene venni a középső dobot, és itt elég komoly dob van berakva. azt mondta, h van olyan gép, hol nem ilyen funkciójú dob van, azt szó nélkül ki lehet kapni, de ezt nem akarja. Na erre mit mondtok?
GTVili02-10-2006 07:08:38 // 1134
Szeva mester!Szombaton felsustákoltam a gázgyorsítót........na és a tapasztalat:alacsony fordulaton (1800-3500-ig) érezhetően nagyot tol,mint egy diesel.Ez kajakra érezhető......utánna meg mintha egyenletesebb lenne a teljesítmény leadás.....mintha.De ebből a bigyóbol is több fajta van...gondolom fajtánként eltérhet az eredmény.
Zsolt15527-09-2006 19:51:05 // 1133
A linket én is köszönöm, holnap be is megyek hozzájuk.
Tibcsi16626-09-2006 17:07:18 // 1132
OK. már megyek meg is veszem. Bolt 18:00-ig nyitva. Köszi az infót!!
Kau26-09-2006 08:50:08 // 1131
Igen. A mellékelt használati utasításban ez áll.
Ha szeretnél róla bővebben olvasni, kattints ide.
tipoatti25-09-2006 21:32:51 // 1130
Kau!
??? Ez igaz? Nekem az van behelyezve...
Tom55525-09-2006 21:28:08 // 1129
BIGGER IS BETTER ja és nincs szavatossága:))
Kau25-09-2006 19:15:14 // 1127
Szerintem van különbség BMC és Magnum között. És biztosan nem a Magnum a jobb... :)
Szerintem neked a BMC betétszűrő lehet a legjobb választás.
Tibcsi16625-09-2006 18:44:43 // 1126
Sziasztok Milyen sportlégszűrőt javasoltok a kocsimba ?? Hirtelen találtam BMC-t 15eFt és Magnum-ot 17,9eFt-ért. Van-e komoly különbség köztük? Esetleg egy 3. márka ?? Segítsetek.. Vagy talán a direktszűrő jobb?? Előnyök-hátrányok?? Az elméletet nagyjából tudom, de kíváncsi vagyok, hogy az Alfákkal mi a helyzet és mi a TI véleményetek !?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
379
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?