Szerintem ha nincs semmi tünet teljesen felesleges beméretni őket,nálunk az ára darabonként 5k volt......
Én 1 évig voltam ott,és 2 olasz vassal volt baj,az egyik egy fityó nyomásszabályzó szelep volt,ilyen gondot hallottam más jtd-nél is,DE elenyésző a többi fostalicskához képest! Ami valóban injektor gondos volt,egy 1.3 multinyet,amiben az egyik meghalt 140 ezernél....
Néztem haver 1.3 mjet-ét 460 000 !! -nél,és tökéletes volt:-D
Jaaaa,nagynyomású hibát én spec egyet se láttam olasznál ,szemben a többivelk,amiből tuti h volt napjában 1.....
Forum >> Dízelmánia
Youri16-11-2011 19:13:51 // 17502
GTPeti16-11-2011 19:07:36 // 17501
Mesélhetnél még egy kicsit...
Pl. mennyi a mi injektoraink, nagynyomású sziv. és AC pumpa átlagos élettartama?
Érdemes 200ezernél kiszerelni az injektorkat és padon beméretni őket? (Mennyi a vizsgálat ára?)
Mekkora az esély rá, hogy tönkremegy a menet a hengerfejben kiszereléskor?
Pl. mennyi a mi injektoraink, nagynyomású sziv. és AC pumpa átlagos élettartama?
Érdemes 200ezernél kiszerelni az injektorkat és padon beméretni őket? (Mennyi a vizsgálat ára?)
Mekkora az esély rá, hogy tönkremegy a menet a hengerfejben kiszereléskor?
Youri16-11-2011 19:00:58 // 17500
Én dolgoztam Bosch Diesel szervízben,láttam 1et ,s mást:-D Az a pad ( EPS 200 ,kib sokat mértem vele...),gyakorlatilag mindent megmond az injektorokról,nem csak azt h hugyozik e.Amúgy,inkább olvasztja a dugó tetejét,ha nagy a galiba,ilyet is láttam:-D Jaaaa,és az olasz nagynyomású rendszer ( tapasztalatom szerint.....) kb a legjobb jelenleg. Alig láttam hibásat ezekből.....
A 4000 huf,meg kedvező ár,mi drágábban csináltuk.....
A 4000 huf,meg kedvező ár,mi drágábban csináltuk.....
GEORGE16-11-2011 18:47:09 // 17499
köszi az infót :-)
DieselManiaco(NagyVad)16-11-2011 18:20:45 // 17498
Srácok a 164 2.5 TD-nek(VM32B) bele lehet látni a fejébe? Olvasható géppel? Adagolójáról mit lehet tudni?
mreni16-11-2011 18:07:03 // 17496
szerencsére nincs :) jól fogyaszt és viszonylag jól is megy :) a kormot nem is ismeri:D
stukker198716-11-2011 17:51:21 // 17495
159 1.9Jtd-nél injektor korrekciós érték mennyi lehet min,max?
Mi a okozza a problémát,ha esetleg valamelyik eltér a többitől?
Mi a okozza a problémát,ha esetleg valamelyik eltér a többitől?
Bilux16-11-2011 16:32:35 // 17494
Akkor a határértékeket tudva annak sincs semmi baja gondolom :)
Bilux16-11-2011 16:31:34 // 17493
Köszönöm :)
Bilux16-11-2011 16:30:39 // 17492
Győrben az interdieselnél voltam.
Időben nettó kb 25 perc, meg még maradtam egy 15 percet, mert a szaki nagyon segítőkész volt és még mutatott egy injektor tesztelő padot is (1800 bárral megnyomatják a zárt állapotban lévő porlasztót majd emberke nézi jó pár percig, hogy csöppent-e az az injektor vagy nem.) mivel felvetettem neki a hengerbepisilés majd ráindításos sztorit, ahol hajlanak a hajtókarok.
Erre azt mondta, hogy aki ilyet csinált az készakarva tette tönkre az autót, mert ennek vannak előjelei. Füstöl a kocsi illetve check engine lámpa is virít. Meg kamrás a dugattyű teteje ezeknél a motoroknál - cm3 ben mérhető ürtartalom - amit elég sokáig kell inditóztatni, járatni, hogy telehuggyozza. Tehát nem kell emiatt aggódnom.
Commonrail nyomásom is tökéletes tehát a nagynyomású is egészséges.
Pénzben 4000Ft volt.
Időben nettó kb 25 perc, meg még maradtam egy 15 percet, mert a szaki nagyon segítőkész volt és még mutatott egy injektor tesztelő padot is (1800 bárral megnyomatják a zárt állapotban lévő porlasztót majd emberke nézi jó pár percig, hogy csöppent-e az az injektor vagy nem.) mivel felvetettem neki a hengerbepisilés majd ráindításos sztorit, ahol hajlanak a hajtókarok.
Erre azt mondta, hogy aki ilyet csinált az készakarva tette tönkre az autót, mert ennek vannak előjelei. Füstöl a kocsi illetve check engine lámpa is virít. Meg kamrás a dugattyű teteje ezeknél a motoroknál - cm3 ben mérhető ürtartalom - amit elég sokáig kell inditóztatni, járatni, hogy telehuggyozza. Tehát nem kell emiatt aggódnom.
Commonrail nyomásom is tökéletes tehát a nagynyomású is egészséges.
Pénzben 4000Ft volt.
mreni16-11-2011 15:59:24 // 17491
0.25 volt a korrekció 245.000km nél
mreni16-11-2011 15:57:38 // 17490
én is épp tegnap néztem az 56-on ezt az injektoros dolgot....
Piritu - 1.000.00016-11-2011 15:47:36 // 17489
""gratulálok uram maga egy kiváló autót vett"" - csak ismételni tudom :-)))
GEORGE16-11-2011 15:47:16 // 17488
melyik szervizben voltál? mibe kerül egy ilyen mérés, pénz? időben?
Bilux16-11-2011 15:32:30 // 17487
Ma voltam a géppel egy Bosch Dízel szervizben kiolvastattni számítógéppel, hogy mekkora a kompresszió a hengerekben. Namármost ez a funkció sajnos nálam nem volt engedélyeztetve így ez elmaradt. (Fiatoknál ahol szintén JTD a motor ez engedélyezve van általában.)
Ehelyett nagyon sok érdekes dolgot láttam és a komp mágus is rácsodálkozott, hogy mennyi mindent ki lehet olvasni az Alfa agyából. 2006-os utolsó szériás 156-osról beszélünk.
Volt egy olyan funkció, hogy nézte a négy hengert és azokon bellül az injektorokat, hogy mennyit korrigálnak hogy meglegyen az azonos szögsebesség hengerenként.
Tehát egyes henger spricc munkaütem van egy szögsebesség, kettes henger spricc munkaütem szintén egy szögsebesség stb. stb. és ha valami gond lenne mondjuk a kompresszióval vagy az injektorral akkor itt kibukott volna a dolog.
Mivel, ha pl. a kettes hengerben kisebb lett volna a kompresszió azonos üzemanyag befecskendezés esetén a szögsebesség nyilván a kisebb nyomás miatt kisebb lett volna. Akkor kompi ezt érzékeli és korrigál a következő ütemnél több üzemagyagot fecskendez be, hogy meglegyen az azonos szögsebesség.
Namármost itt voltak max értékek megadva ami jelen esetben max 2.0 illetve -2.0 értékig korrigálhat. Alatta vagy felette gondok vannak a motorral. Nálam ez a majd 200.000-et futott motornál 0 azaz 0 volt! Oda is hívta az egyik szerelőt, hogy ő még ilyet nem látott. Mert mesélte majd 60.000Km futott opelnél mért már 1,4-et.
Tehát a kocsiban a kompresszió tökéletes illetve az injektorok is kitűnő egészségnek örvendeznek.
Közölte a szaki, hogy "gratulálok uram maga egy kiváló autót vett" széles vigyorral a képemen távoztam.
Annyit mondott még, hogy olaj csere max 15.000Km-enként és akkor cseréljek gázolajszűrőt is, illetve ne tároljam a gázolajat (nem tudom honnan vette, hogy én tárolni akarok :D ) mert az ilyen pihentetett gázolaj megromlik. És árt a modern dízeleknek. Ezekket az információkat mondjuk én is tudtam.
Ehelyett nagyon sok érdekes dolgot láttam és a komp mágus is rácsodálkozott, hogy mennyi mindent ki lehet olvasni az Alfa agyából. 2006-os utolsó szériás 156-osról beszélünk.
Volt egy olyan funkció, hogy nézte a négy hengert és azokon bellül az injektorokat, hogy mennyit korrigálnak hogy meglegyen az azonos szögsebesség hengerenként.
Tehát egyes henger spricc munkaütem van egy szögsebesség, kettes henger spricc munkaütem szintén egy szögsebesség stb. stb. és ha valami gond lenne mondjuk a kompresszióval vagy az injektorral akkor itt kibukott volna a dolog.
Mivel, ha pl. a kettes hengerben kisebb lett volna a kompresszió azonos üzemanyag befecskendezés esetén a szögsebesség nyilván a kisebb nyomás miatt kisebb lett volna. Akkor kompi ezt érzékeli és korrigál a következő ütemnél több üzemagyagot fecskendez be, hogy meglegyen az azonos szögsebesség.
Namármost itt voltak max értékek megadva ami jelen esetben max 2.0 illetve -2.0 értékig korrigálhat. Alatta vagy felette gondok vannak a motorral. Nálam ez a majd 200.000-et futott motornál 0 azaz 0 volt! Oda is hívta az egyik szerelőt, hogy ő még ilyet nem látott. Mert mesélte majd 60.000Km futott opelnél mért már 1,4-et.
Tehát a kocsiban a kompresszió tökéletes illetve az injektorok is kitűnő egészségnek örvendeznek.
Közölte a szaki, hogy "gratulálok uram maga egy kiváló autót vett" széles vigyorral a képemen távoztam.
Annyit mondott még, hogy olaj csere max 15.000Km-enként és akkor cseréljek gázolajszűrőt is, illetve ne tároljam a gázolajat (nem tudom honnan vette, hogy én tárolni akarok :D ) mert az ilyen pihentetett gázolaj megromlik. És árt a modern dízeleknek. Ezekket az információkat mondjuk én is tudtam.
WarbiRunner (Gyuri)15-11-2011 21:28:30 // 17486
Okés :-)
GTPeti15-11-2011 21:17:07 // 17485
Legközelebb autópróbát tartunk. B)
WarbiRunner (Gyuri)15-11-2011 20:28:56 // 17484
Ááá, semmi dyno tab...fleeex! És decat. Macskátlanul és egértelenül naggyon durván megy a traktor. A csőbetoldás óta most szabadultam ki először pályára. Basszus, basszus...Eddig se voltam elégedetlen a dinamikával, de nagyjából krumplival a kipufogóban használtam a vasat. Kíváncsi leszek a fogyasztásra, eddig lassabban süpped a mutató. nade ahogy gyorsul, és amilyen gázreakciója van...hááát, aztapics@. tiszta idegbeteg lett a gép. Ja, és tompa morgás+ szélzaj (plusz feltettem atéligumit tehát +gumizaj), eltűnt az a brutális mormogása. Ma 500km-t úgy jöttem vele, hogy beülnék még 500-ra simán. Nade majd holnap, mert innen Pécs környékéről haza is kell menni még.
Föckös15-11-2011 08:42:34 // 17483
na holnap kipróbálom a dynotabot.
kiváncsi leszek, eddig rosszat nem hallottam róla.
kiváncsi leszek, eddig rosszat nem hallottam róla.
Csosznorbert15-11-2011 08:17:59 // 17482
Egy szaki haverom mondta még... "Egy mélynyomó akkor szól jól ha a rendszámtábla nem csak zörög, de kerettel együtt le is esik! " :)))
GTPeti14-11-2011 21:33:14 // 17481
Így van, 40% körül van a hatásfok.
Wickey14-11-2011 20:46:22 // 17480
mondjuk épp ma akksicsere után derült ki, hogy jót tett neki, hogy megvettem a cseregenerátort. Mióta a tarcsi generátor a szemét rajtatartja a polcról, azóta alapjáraton lámpával és muzsikával együtt is 13.9V körül tölt. :-)
Wickey14-11-2011 11:25:44 // 17479
az én generátorom alapjáraton van kihasználva leginkább, a mélyládát pont nemérdekli a motor fordulatszáma meg hogy mennyit tud tölteni a generátor, ő mindenképp szeretné zörgetni a hátsó rendszámtáblát. :-)
Selmak13-11-2011 19:45:42 // 17478
Ismert tény hogy a forgalomban levő belsőégésű motorok átlagosan az üzemanyag 60%-át égetik el. A fennmaradó 40% ki megy a kipufogó rendszeren."
Ez már egy rossz 2T barkasnak is becsületére válna.
Talán ha 60%-os hatásfokról beszélne, annak még értelme is lenne.
Ürülnének is a motorgyártók haz ez így lenne, Kb. 30-40% energia az elégett üzemanyagból hasznosul belső égés motor esetén a többi a kipufogógázzal távozik.
Ez már egy rossz 2T barkasnak is becsületére válna.
Talán ha 60%-os hatásfokról beszélne, annak még értelme is lenne.
Ürülnének is a motorgyártók haz ez így lenne, Kb. 30-40% energia az elégett üzemanyagból hasznosul belső égés motor esetén a többi a kipufogógázzal távozik.
Föckös13-11-2011 19:33:10 // 17477
részemről egy maximális 100%kos szavazat, ha lesz rájövőre, akkor be is kerül a gépezetbe!
GTPeti13-11-2011 12:46:05 // 17476
"alapjáraton fölöslegesen tölt a generátor"
Mert ha még azt mondanák, hogy alapjáraton minimális a terhelése a motornak és emiatt nagyon rossz a hatásfoka. Így mesterségesen megterhelve előállíthatnánk valamit, amit fehasználhatunk az égéskor. Ezáltal javítunk az "össz"hatásfokon egy picit.
Mert ha még azt mondanák, hogy alapjáraton minimális a terhelése a motornak és emiatt nagyon rossz a hatásfoka. Így mesterségesen megterhelve előállíthatnánk valamit, amit fehasználhatunk az égéskor. Ezáltal javítunk az "össz"hatásfokon egy picit.
WarbiRunner (Gyuri)13-11-2011 12:41:38 // 17475
Én csak ennyit olvastam róla, hogy a durranógáznak hűdenagy az "energiatartalma". Úgy magyarázzák egy magyar leírásban, hogy alapjáraton fölöslegesen tölt a generátor, hát bontsunk vele vizet, így eltároljuk az energiát és visszanyerjük menet közben. Ez mégnagyobb marhaságnak tűnik, mert alapjáraton, ha nincs mit, akkor miért töltene a generátor? :-) Vagy azok se értik akik reklámozzák, árulják (készítik).
Ami nekem a legnagyobb kérdés az egészben, hogy mitől lenne jobb néhány H és O atomot beszívatni a motorral, mint normálisan, nagynyomáson (tehát nem Moszkvics ablakmosópumpával) vizet befecskendezni? A vízbefecskendezés, főleg rosszabb porlasztási hatékonyságú motoroknál azzal a plusz előnnyel jár, hogy a vízcseppek köré szépen kiül az üzemanyag..már ha sikerül a cseppeknek ütközni. A megfelelő hőmérsékleten a víz gáz halmazállapotba szeretne kerülni, és szétpukkan a cseppecske, ami által az üzemanyag is tovább porlad.
Ezentúl nyilván energiát vesz fel ahhoz, hogy felforrjon illetve elbomoljon, tehát csökkenti az égés csúcshőmérsékletét. Amikor újra összeállnak a H-k és O-k, akkor a befektetett energiát visszanyerjük, tehát elnyújtja az égési ciklust időben. Így elképzelve a csúcsnyomást is valószínű csökkenti, a nyomás görbét is laposabbra, szélesebbre hozza. Így összesen lehet, hogy halkabb lesz az autó, illetve kicsit javul a hatásfoka. A Wartburgnál prímán működött egy kísérlet erejéig, bár fogyasztást nem mértem. Halkabban és egy hangyafütykösnyivel élénkebben ment a gép.
Turbos autóknál szokták is alkalmazni, lehet fentebb tekerni a nyomáson :-)
Szóval részemről egy szavazat a vízbefecskendezésre..:-D
Ami nekem a legnagyobb kérdés az egészben, hogy mitől lenne jobb néhány H és O atomot beszívatni a motorral, mint normálisan, nagynyomáson (tehát nem Moszkvics ablakmosópumpával) vizet befecskendezni? A vízbefecskendezés, főleg rosszabb porlasztási hatékonyságú motoroknál azzal a plusz előnnyel jár, hogy a vízcseppek köré szépen kiül az üzemanyag..már ha sikerül a cseppeknek ütközni. A megfelelő hőmérsékleten a víz gáz halmazállapotba szeretne kerülni, és szétpukkan a cseppecske, ami által az üzemanyag is tovább porlad.
Ezentúl nyilván energiát vesz fel ahhoz, hogy felforrjon illetve elbomoljon, tehát csökkenti az égés csúcshőmérsékletét. Amikor újra összeállnak a H-k és O-k, akkor a befektetett energiát visszanyerjük, tehát elnyújtja az égési ciklust időben. Így elképzelve a csúcsnyomást is valószínű csökkenti, a nyomás görbét is laposabbra, szélesebbre hozza. Így összesen lehet, hogy halkabb lesz az autó, illetve kicsit javul a hatásfoka. A Wartburgnál prímán működött egy kísérlet erejéig, bár fogyasztást nem mértem. Halkabban és egy hangyafütykösnyivel élénkebben ment a gép.
Turbos autóknál szokták is alkalmazni, lehet fentebb tekerni a nyomáson :-)
Szóval részemről egy szavazat a vízbefecskendezésre..:-D
GTPeti13-11-2011 10:57:40 // 17474
Ahogy tegnap gyorsan átfutottam a fejtegetéseket, nem arról van szó, hogy a szétbontott H2O elég és ez hűdejó, mert energia. Valami más (katalizátor?) funkciója van a különválasztott gázoknak. (De, hogy az elv tényleg működik-e...)
Adrián13-11-2011 09:22:42 // 17473
Átsiklottam felette ,bár látom azért tapasztalat nincs vele senkinek! Te megvetted?:)
Inkább más kárán tanulok mint a sjátomon:DD
De nem 1 nagy összeg talán a próbát valóban megéri!
Ha 1 teletankalal legalább 50 km rel többet elmegyek akkor már megéri!Nem beszélve a hatékonyabb motorteljesítményről:DD Ennél már hova!;)
Inkább más kárán tanulok mint a sjátomon:DD
De nem 1 nagy összeg talán a próbát valóban megéri!
Ha 1 teletankalal legalább 50 km rel többet elmegyek akkor már megéri!Nem beszélve a hatékonyabb motorteljesítményről:DD Ennél már hova!;)
WarbiRunner (Gyuri)13-11-2011 00:15:22 // 17472
Két motorfordulat alatt beszipkázza az egész napi HHo termelést egy átlag motor. Nem értem, hogy ezt hogy lehet komolyan gondolni, vagy én nem értem hogy hogy működik. Az akksival elbontjuk a vizet, közben a vízbontás miatt ugye többet fogyaszt a motor. Utánna ugyanezt az energiát akarjuk visszanyerni? Vagy mi a logika benne?
Akkor miért nem a vizet nyomom be a hengerekbe (lásd vízbefecskendezés), ahol az szintén szétbomlik Hidrogénre és Oxigénre?
Akkor miért nem a vizet nyomom be a hengerekbe (lásd vízbefecskendezés), ahol az szintén szétbomlik Hidrogénre és Oxigénre?
Liquid12-11-2011 22:37:33 // 17471
mivel nem erősségem a német ezért nemtom mit ügyeznek :)
GTPeti12-11-2011 22:30:05 // 17470
A német fórumokon is megy a diskurzus a HHO generátorokról...
Liquid12-11-2011 22:22:39 // 17469
hááát nehezen tudom elképzelni, hogy némi placebo effektnél több legyen ebben
GTPeti12-11-2011 22:00:01 // 17468
"Ismert tény hogy a forgalomban levő belsőégésű motorok átlagosan az üzemanyag 60%-át égetik el. A fennmaradó 40% ki megy a kipufogó rendszeren."
Anyukám meg salakmotorozik...
Talán ha 60%-os hatásfokról beszélne, annak még értelme is lenne.
Anyukám meg salakmotorozik...
Talán ha 60%-os hatásfokról beszélne, annak még értelme is lenne.
Kovi12-11-2011 21:48:03 // 17467
Wickey12-11-2011 21:38:11 // 17466
pár oldal vissza. :)
Adrián12-11-2011 20:19:49 // 17465
Tisztelt urak!
Erről:>>>greenfuel valaki valamit estleg személyes tapsztalat? Hókuszpók vagy ér valamit?
Erről:>>>greenfuel valaki valamit estleg személyes tapsztalat? Hókuszpók vagy ér valamit?
Zselé12-11-2011 20:06:52 // 17464
Elhiszem, rég volt, nem emlékszem, csak hogy volt valami ilyen kütyü :)
GTPeti12-11-2011 19:35:13 // 17463
Az üa.fűtés a gázolajszűrő tetején van. (Két csatlakozó van felül.)
Alul az a csatlakozás, az a vízérzékelő. (Egy csatlakozó.)
Alul az a csatlakozás, az a vízérzékelő. (Egy csatlakozó.)
Zselé12-11-2011 19:08:18 // 17462
Az jutott eszembe, hogy nekem a gázolaj szűröm alján van egy csatlakozó és valami fűtő egység, ami állítólag arra való, hogy hidegben a gázolaj ne "parafinosodjon"
Ez nem tudom pontosan mit takar, még az előző szerelőm mondta, amikor szenvedett azzal a kütyüvel a szűrő cserénél, hogy el ne törjön.. állítólag nem életbe vágó dolog, de érdemes lehet azt is megnézni ezek alapján
Ez nem tudom pontosan mit takar, még az előző szerelőm mondta, amikor szenvedett azzal a kütyüvel a szűrő cserénél, hogy el ne törjön.. állítólag nem életbe vágó dolog, de érdemes lehet azt is megnézni ezek alapján
GTPeti12-11-2011 17:52:48 // 17461
Az autód - ha amúgy minden rendben - akkor izzítás nélkül is simán beindul 7 fokban. Itt tényleg vmi más lesz. Hibakódkiolvasással kéne kezdeni.
krysee12-11-2011 17:50:47 // 17460
sziasztok!
ha már a hideginditárol volt szo akkor segitsetek nekem légyszi :)
mitől lehet hogy ha 7 fok alatt van a hőmérséklet akkor 3-4 másodpercig kell inditozni amig elindul az auto ?
1.9 jtd 105 le.
akksi jo mert nyári izzitógyertyák elvileg tavasszal lettek kicserélve és nem villog a müszerfalon hogy valami bajalenne.
mi lehet a baj ? :)
válaszotok előre is köszönöm
ha már a hideginditárol volt szo akkor segitsetek nekem légyszi :)
mitől lehet hogy ha 7 fok alatt van a hőmérséklet akkor 3-4 másodpercig kell inditozni amig elindul az auto ?
1.9 jtd 105 le.
akksi jo mert nyári izzitógyertyák elvileg tavasszal lettek kicserélve és nem villog a müszerfalon hogy valami bajalenne.
mi lehet a baj ? :)
válaszotok előre is köszönöm
GTPeti12-11-2011 17:33:42 // 17459
Itt a leírás a magyar forgalmazó oldalán.
(Az euro árfolyam miatt, annyira nem biztos, hogy még most is ennyibe kerül.)
(Az euro árfolyam miatt, annyira nem biztos, hogy még most is ennyibe kerül.)
GTPeti12-11-2011 17:29:39 // 17458
Ez (az) érdemi és közérdekű infó. Köszönjük!
Selmak12-11-2011 17:26:20 // 17457
Selmak12-11-2011 17:24:17 // 17455
2300 Ft az nem 15 ojró.
GTPeti12-11-2011 16:52:49 // 17454
15 ojróért max. motorakksit kapsz. :))
WarbiRunner (Gyuri)12-11-2011 16:47:10 // 17453
Értem...lehet beszerzek egy ilyet, persze ha nem kerül annyiba mint egy új akksi :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
571
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?