Forum >> Dízelmánia

GTPeti10-11-2011 21:27:37 // 17402
Az Ikarusz-szagot is. :))
Föckös10-11-2011 21:23:20 // 17401
najó de az ikarusz szag???

Jelzem ma reggel a népligeti buszpályaudvaron egy 150k km-es t5nek volt ilyen szaga...
mreni10-11-2011 21:22:43 // 17400
nem sok mindent tud 1700alatt,mondhatni szinte semmit :D
GTPeti10-11-2011 21:20:01 // 17399
De találóan leírtad ezt a kat-hiba-detektálás dolgot! :)) Az IFA szagot mind ismerjük. B)
(Max. a legifjabb generáció nem.)
WarbiRunner (Gyuri)10-11-2011 08:53:19 // 17398
A kat csak akkor derül ki, ha leveteted és megnézeted. Amúgy ha kormot nyom, akkor átjut az a gáz, legfeljebb a fojtás nagyobb a kat miatt. Ha meg átjut, akkor csak van mi megtekerje a csigát. Nem tudom 1700 alatt a 115 jtd-nek mit kell tudnia, de amit elsőre megnéznék, az a turbo geometria, nincs e lekormolódva. Második lépés egy egr pucolás, és ha az lmm hibát is ír még mindíg, akkor próba egy jó LMM-el.

Amúgy Ikarus (vagy IFA) szagot érzel az autó mögött? Főleg hidegen, vagy hidegben akár meleg mornál is. Arra jutottam, hogy ez a legvalószínűbb jele, hogy a katalizátor döglődik. Nekem egy ideje egyre ritkábban volt modern dízel szaga az autónak, azt az igazi hagyományos dízelszagot éreztem mindíg.
Föckös10-11-2011 07:14:51 // 17397
na nekem pontosan így viselkedett tavasszal, amikor a kübi box volt bent.
állítható, tolt rá olyan üa nyomást, h kormolt alul, aztán meg úgy megindult, amikor volt már levegő is, hogy alíg bírtam fogni, illetve a kuplung is el-elcsúszot.
(le is cseréltem a boxot)
viszont a füstölésen kívül ugyanilyen gondolkodós majd megindulós volt a karakterisztikája addig a múlt heti balesetig, amikor megbotlottam, és pont úgy estem el, h leesett az "egér füle" ;-)
na azóta jobb a gázpedál reakció, és könnyedebben megy az autó alul.
szóval nem külön dolog az amit a kiolvasás adott. ha az egr pl nem tud visszavánszorogni, és megáll félig nyitva, akkor lehetnek ilyen gondok.
Ettől még lehet a katalizátorral is vmi, de elsőre én biztos az egérkét nézném meg.
(lehet, h neked nem lesz elég, h lehúzd a sarut, ha meg van szorulva félig niytva)
WarbiRunner (Gyuri)09-11-2011 21:06:07 // 17396
Olyasmi...:-)
Olyan, mintha azóta lassan tisztulna a torka az autónak. 20km-t mentem csak
a csere óta, de szép lassan elmúlt az alapjárati kormányremegésem. Mostanában eléggé remegett a kormány, ami igen zavart. Délután ahogy beálltam az udvarra, feltűnt, hogy nééé má, nem remeg :-)
Úgyhogy mostmár beletöltöm azt a tisztító cuccot, aztán a hangjától függően visszaállok vagy spurira, vagy 2T olajra.
GTPeti09-11-2011 20:10:10 // 17395
Szóval nálad akkor egy alacsonyfojtású alkatrész lett most beépítve. :)))
GTPeti09-11-2011 20:07:59 // 17394
OK, köszi a tippet! B)

Lehet, górcső alá veszem én is a katalizátort...
mreni09-11-2011 17:12:55 // 17393
az LMM-nek tuti nincs köze hozzá,de a turbónyomásnak sincs a katalizátorhoz.

a turbóval is lehet a gond,de ezt látni/méregetni kéne.
Zselé09-11-2011 16:57:50 // 17392
Akkor közelítsük meg onnan, hogy mi a problémám, miket diagnosztizáltak, és mi lehet a megoldás: tehát padlógázra egyesbe nagyot kormolok, aztán terhelésen már nem annyira, ha már van rendes turbónyomás.. ilyenkor alul nem is megy valami jól, olyan mintha valami nagyon gondolkodós pedálom lenne..
Azt mondta egy szerelő, hogy a turbó geoja nem jól dolgozik alul (gondolom nincs neki elég kipuffgáz, ami megtekerje), közben a kiolvasás egr problémát mondott (ez mondjuk szerintem egy külön dolog), illetve hogy alacsony fordulaton szar értékeket ad a LMM, és csak olyan 2000-2500tól áll be jóra.

Volt szó róla, hogy turbócső szar, Zé szerint jó, nem mondott semmi gondot a turbó körül..

Amire én most józan paraszti ésszel kilyukadtam: kipufogós szerint ilyen idősen már lehet rossz a katalizátor, eltömődött vagy nem tudom.. azt már én gondoltam hozzá (nem mondtam neki hogy van ilyen problémám, csak egy leszakadt bilincset tett vissza), hogy nem tud kis fordulaton rendesen kiáramolni a gáz, ezért nem elég jó lent a turbó nyomás, és esetleg az LMM is emiatt megzavarodhatott...

Igazam lehet, vagy totál hülyeség ez az elgondolás? Nem nagyon értek én a motor működéséhez, de ez most azért érdekes, mert most tudok egy jóárasított gyári katalizátort, és lecsapnék rá ha érdemes!

Egyébként ez a jelenség nem vészes mértékű, gyakorlatilag olyan az autó, mintha egy szarul megírt csipp lenne rajta: rajtból vagy alacsony fordulatról kormol egy nagy felhőt, és olyan 1700 tól kezd el tolni, de ott már se korom se gond..
Zselé09-11-2011 16:17:39 // 17391
Ááá és ezt meg is érdemeltem! :)))
Föckös09-11-2011 15:16:17 // 17390
öö izé idéznék:
"Pályán még nem próbáltam ki hogy mennyire morog, városban biztosan jobb mint volt. Nem beszélve a gázreakciójáról és az alacsony fordulati nyomatékáról."


vaaaaksíííííí! ;-)
Zselé09-11-2011 14:24:38 // 17389
Mióta meg lett oldva a katalizátor probléma, nem érzed, hogy alul jobban menne, vagy gyorsabban reagálna? Én is katalizátor problémára gyanakszom az enyémnél, de még csak gyanús..
WarbiRunner (Gyuri)09-11-2011 13:49:50 // 17388
Na ez a téma nálam a múlté, a vascsövek rozsdásodásáról olvasgatok én már csak cikkeket...:-)

A kat ahogy kinézett....a csávó megkérdezte, hogy amúgy nem fulladozik e az autó, mert egy konkrét koromkocka van ott. Nem beszélve arról, hogy az egy hónapja még csak "felületileg rozsdásodó" katalizátorházról konkrétan lehullott a burkolat egy darabon és ott szépen kukucskált ki a megfeketedett kerámiatest. Szóval ha nem is csak ez volt a baja, de ez rossz volt az biztos. Pályán még nem próbáltam ki hogy mennyire morog, városban biztosan jobb mint volt. Nem beszélve a gázreakciójáról és az alacsony fordulati nyomatékáról. Chippes autó átka, hogy leküzdötte az ellenállást, nem érződött hogy fulladna. csak most érződik hogy valahogy könnyebben lépne. Majd pályán kiderül, nomeg a fogyasztásból, hogy van e még más gebasz.

Ja, és a klattyanós váltásom is finomodott, könnyebb váltani. Ennyit erről. Folyt köv :-))
DieselManiaco(NagyVad)09-11-2011 11:35:02 // 17387
tudom hogy van..:D
Ferke09-11-2011 11:34:38 // 17386
Háát, pedig vannak sokkal nagyobb szívások is, mint egy izzítógyertya csere:)
DieselManiaco(NagyVad)09-11-2011 11:33:46 // 17385
Látom hirdetsz JTD alkatrészeket, TD helyére érdemes lenne betenni a JTD-t? mekkora meló? csináltál már ilyet? Bakok helye,stb stimmel?
DieselManiaco(NagyVad)09-11-2011 11:32:16 // 17384
Hát a Combot amit írtam nem én csináltam,és arról letört a hatlapfej az alja bent maradt,nem tudom milyen gyertya volt meg mit csináltak vele.Pedig az már egy viszonylag fiatal common rail diesel volt.Nem tudom akit kérdeztem mindenki viszolyog az izzítócserétől.
Ferke09-11-2011 11:22:05 // 17383
Naja, egyszerűbb gépműhelybe küldeni, mint szenvedni vele:))
Egyébként ezt a beletörést nem tudom hogy lehet kivitelezni, az alja 6lapfejű, felette tud törni, de alatta a menetes rész van már rögtön, és azt úgy azért rohadt nehéz beletörni.
Régi td-knél más, de a jtd-mjeti-nél biztos, hogy kvanehéz beletörni....
Ferke09-11-2011 11:19:38 // 17382
1 éve 1se izzít. -15 alatt így kicsit nyög egyet induláskor, de -15 alatt nem venni észre:)
Mondjuk nagyrészt +15 fokos garázsban állok:)
DieselManiaco(NagyVad)09-11-2011 10:33:05 // 17381
hát pedig azt muszály,csak ésszel kell hozzányúlni,4 szar izzítóval nem hiszem hogy szeretne télen indulni a gép:D
Föckös09-11-2011 10:31:33 // 17380
ÖÖÖ ez esetben nem is keresem, h melyik izzítóm xar, és nem is akarom kicserélni.
Ismerek olyan mágust, aki xar izzítógyertyákkal jár, legalábbis ezt hallottam egy bizonyos helyen...
DieselManiaco(NagyVad)09-11-2011 10:30:22 // 17379
Hát lehet,opelnál múltkor azt mondták hogy itt nem tudunk semmit kezdeni vele,el kell küldeni gépműhelybe.Lehet hogy van,én nem láttam még,de gondolom attól is függ hogy hogyan törik a gyertya
Bilux09-11-2011 10:27:26 // 17378
Van célszerszám hozzá, mármint beletört izzító gyertyához.
DieselManiaco(NagyVad)09-11-2011 10:18:01 // 17377
Hát igen ezt én sem vágom hogy hogy méri a gép,nem is hallottam még effélét....De ha valaki tudja ossza meg itt velünk legyen szíves,komolyan érdekel
DieselManiaco(NagyVad)09-11-2011 10:15:42 // 17376
Hát igen minden szervízben viszolyognak az izzítógyertya kiszerelésétől,mivel az izzítóknak meg van a jó tulajdonsága hogy mikor lazítani szeretnéd eltörik nyakban,ilyenkor az a történet hogy hengerfej le és gépműhely,gondolom sejted milyen költséggel jár ez a kis malőr.Én offos fospel szervízben dolgozom,volt némi szentségelés amikor beletört a gyertya az 5 éves Comboba...
Bilux09-11-2011 09:30:20 // 17375
Akiket hívtam mind azt mondta ha kijön az injektor meg ha nem törik bele az izzító...
Akkor mégis csak nagy kunszt ezeknek. Van e adapterük ha nincs csináltattni kell.
Győrben ennyire bénák vagy rossz szakikat hívtam.
Föckös09-11-2011 09:30:07 // 17374
rieglert inkább nem kommentálom...
Bilux09-11-2011 09:28:34 // 17373
Én is meglepődtem mikor mondták. Dízel szervizes mondta komoly műszerezettsége van.
Riegler 12.000Ft-ért akarja megnézni. Kicsit sokallom.
Ferke09-11-2011 09:23:14 // 17372
Semmi nem méri, az kb egy tájékoztató adat, ami ott van:) De nem egy nagy kunszt a műszeres mérés, és az biztos adatot ad:)
Föckös09-11-2011 09:09:51 // 17371
hááát nem tudom, mérésnél még az sem mindegy, h hideg vagy meleg a motor, de ettől még nem biztos, h nem lehet mérni kiolvasással.
csak nekem olyan furának tűnik ez. hát mi méri ott ki, h melyik hengerben mennyi???
az injektor? (esetleg a visszatérő mennyiségből? sztem azt nem is méri)
Bilux09-11-2011 07:49:18 // 17370
Kérdezném a hozzáértőket, hogy a kocsin szeretnék kompressziót méretni, de állítólag (fiat csoportban) lehet ezt egyszerübb módszerrel számítógéppel is ki lehet olvastattni. De olyat is mondtak nekem hogy nem mindegyiknél lehet lujdzsitól függött hogy engedélyezte e a programban vagy nem. Namármost ilyet valaki tudna mérni nekem? Csak kíváncsiság a kocsival nincs baj. Győri vagyok de bizonyos távolságig hajlandó vagyok elmenni is :)
Föckös09-11-2011 07:31:34 // 17369
jaaaaj máá Gyuri!!!
semmi gond nincsen, az az autópályán 50-60 km után halkul el!

addigra szokod meg :-))

nekem is hangos a furgon, de 50-60 km után elhalkul :-)))
Csosznorbert09-11-2011 00:23:53 // 17368
Na bitte, és bájerische autómobil csodákat mint pl . bmw elfelejtik. Talán a a véletlen műve, hogy olasz autó német fórumon. :))) Azért szép párositás a HB sör és a 159 :)
GTPeti08-11-2011 23:39:35 // 17367
A lenti linken a Nachtrag után ír a dízel katalizátorokról. További infók itt. Sorry, a német linkekért, egyszerűen ilyen nyelven találni legegyszerűbben alapos dokumentumokat.
WarbiRunner (Gyuri)08-11-2011 23:13:44 // 17366
ja és közs a linket, mindjárt bedobom a gugli fordítóba :-)
WarbiRunner (Gyuri)08-11-2011 23:12:44 // 17365
Hát nem :-) A könnyebb ellenállás felé mozdulok (mindenféle értelemben). Mielőtt 7e/db-ért kiméretem a porlasztóimat, és emiatt két napra kényszerből leteszem az autót, inkább zsebpénzért átmenetileg áthidalom a másik probléma lehetőséget...remélhetőleg fél óránál több időre nem kell nélkülöznöm a négykerekűmet..:-)
GTPeti08-11-2011 23:06:14 // 17364
Émmá látom, ezt te nem hagyod annyiban! :)

Kérlekszépen, meg van nekem az ide vonatkozó Bosch füzet, majd holnap fellapozom, ők mit írnak erről a témáról.
WarbiRunner (Gyuri)08-11-2011 23:01:50 // 17363
Ugye? Soha nem derül ki ha egy dízel katalizátora rossz, csak ha már annyira eldugul, hogy kiolvad és fojtja a motort. Vagy akkor se.
GTPeti08-11-2011 22:53:59 // 17362
Most, hogy így kérdezed, szerintem sem, vagy csak kis mértékben. :)

Ha nem így lenne, akkor részecskeszűrőnek hívnák. Illetve nagyobb lenne, hogy még jobban csökkentse a kormot.

SZVSZ ha valamicskét sikerül is elégetnie, ez csak a ráadás.
WarbiRunner (Gyuri)08-11-2011 22:48:22 // 17361
Nem azért....a szerelőmet kérdeztem, hogy lehet e katalizátor gond. Azt mondta, műszakin csak szóltak volna. Aztán most gondoltam végig, hogy csak kormolást mérnek műszakin. Jól átmelegített motorral, spurizva (EGR kikötve :-)) viszem mindíg, szinte nulla kormot mérnek mindíg. De ettől a katalizátor lehet totál hibás is, nem? Befolyásolja az a kormolást?
GTPeti08-11-2011 22:20:59 // 17360
A német fórumok szerint a rendszeres 2T használat is meglepő eredményekhez vezet ZK-záskor. (Pozitív értelemben!)
WarbiRunner (Gyuri)08-11-2011 22:08:51 // 17359
Amúgy a katalizátornak van bármi köze a kormoláshoz? Mármint a zk-n mért kormolás értékhez? Mert egyedül ezt az értéket mérik mindíg, gyanús hogy köze sincs ahhoz hogy működik e a kat.
WarbiRunner (Gyuri)08-11-2011 22:04:58 // 17358
porlasztó esetben - fogalmam sincs. Több oxigén ugyanannyi szállított levegőben? Nem tudom. A LMM elvileg kalkulál a beszívott levegő hőmérséklettel, lehet kicsit több naftát próbál nyomni hideg időben, amivel nem birkózik rendesen a kopott porlasztó. Egyenletes 140-nél viszont miért kopogna az a porlasztó? Miért nem méghangosabb ha feltolom 180-ig padlógázon? Nem mondom hogy halkabb, de nem hangosodik a padlógáztól.

katalizátor esetén - maradjunk a több oxigénnél, plusz chipes az autó, jobb hatásfokkal működik. Plusz a spuri, ami csökkenti az égési csúcshőmérsékletet (ha igaz). Ezek kiadhatják, hogy hidegebb a kipufogógáz mint ahogy gyárilag ezt kigondolták. Hideg időben még a menetszél szépen hűti is alul a kat-ot, előfordulhat hogy nem indul be a katalizátor. de hogy ettől miért hangosabb azt nem vágom.
Ezt az elméletet támogatja, hogy átmeneti időben pályán mindíg morgósan kezdi, és 50-60km után halkul meg.
DeezL08-11-2011 21:57:26 // 17357
végülis de:S pont ma mondták be rádióban,hogy az embereknek már nagyon nagy része 50%-al kevesebbet megy! vajon miért? baszottul rejtélyes....:S
mreni08-11-2011 21:43:57 // 17356
nekem is ez a kettő gyanús,de nem értem mi köze hozzá a külső hőmérsékletnek
WarbiRunner (Gyuri)08-11-2011 21:40:56 // 17355
Az a variáció létezik, hogy hűvös időben nem működik? Ez már tavaly is megfigyelhető volt, hogy hidegben hangosabb az autó, akkor úgy 2400-as fordulat körül kezdte, de ha 3 fölött hajtottam, akkor kisímult. Most az történt, hogy Bp-n meleg motorral közlekedve semmi gond nem volt, kint is jó idő volt. Délután jöttünk vissza a pályán, és szép hangja volt 140 körül, nem volt feltűnően hangos emelkedőn se. Aztán ahogy jöttünk le az alföldre és komolyabban hűlt az idő, jött meg a morgó hangja (mellék szálként hozzáteszem kivételesen OMV-nél tankoltam az M3 Bp-i bevezetőjén).

Létezik az, hogy a ktalizátort kihűti a menetszél? Kifejezetten az egyenletes 140-től hangosodott meg, nem űztem, nem durvultam. De rohadt hangos lett mire hazaértünk. És másnap reggel is ronda röcögős volt a járása a motornak. A Wepp betöltése óta csak városban járkáltam még, de most csak kifejezett hidegüzemben hallatszik az a morgós moraj, ha bemelegedett, totál kisímul a hangja mint nyáron.

Ebből próbáltam logikázni. Mivel ez DPF+EGR tisztító, nem valószínű hogy tömítő vagy kenő adalék volna benne. Inkább valamiképp megemeli a kipufogógáz hőmérsékletét, hogy leégesse a kormot (ilyesmit magyarázott a szerelő). Tehát vagy lerakódásokat pucolt ki, aminek ugye ellent mond, hogy melegebb időben amúgy se hangos az autó.
B változat, hogy a katalizátor a megemelt hőmérséklettől "begyújt", ilyenkor normális lesz a motorhang. Kérdés, hogy a hangot miért befolyásolja az, ha a kat nem működik. A fogyasztásom is kicsit több mint kéne amúgy. Szóval nem állt még össze a kép, de egy injektor diagnosztikát mindettől függetlenül megér.
Meg egy ideiglenes kat kikötést.

Vagy porlasztó, vagy katalizátor hiba, most itt járok...
Csosznorbert08-11-2011 20:37:31 // 17354
Nagy ügy! Még nem szoktad meg? :)))
mreni08-11-2011 18:40:14 // 17353
a katalizátor el tud "tömődni" volt már ilyen,többféle variáció is lehetséges....
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.