Forum >> Dízelmánia

Ferke20-12-2010 22:04:30 // 15502
hú az nagyon jó lenne, kösziköszi!:)
Ferko20-12-2010 22:00:45 // 15501
És Neked mennyi idő után melegszik be, ha csak jár a motor és nem mész vele?
Cro16620-12-2010 19:45:57 // 15500
Karácsonykor megyek a haveromhoz, szerintem van nála, majd kérek tőle..bontott már szét pár svájci autót..remélem nem dobálta ki.
GTPeti20-12-2010 18:45:29 // 15499
Igen, erről (is) már volt szó. SZVSZ Olaszországban lehet, hogy optimálisabb a 82-es, de én is a 90 (88)-asra szavazok inkább.
Wickey20-12-2010 18:34:54 // 15498
az olaj kevésbé gyorsan melegszik.
Simán lehet, hogy a vized már 80 fokos, a fűtésed megy, fűti fel a hűtőkört is a termosztát (nyit lassacskán), de az olaj még messze az üzemi 100-120 foktól. Az tényleg csak olyan 50 km mire rendesen átmelegszik. Ezért sem kultiválnám az 5W-nél vastagabb olajat a kályhában.
atesssz20-12-2010 18:31:41 // 15497
Ma kiderült, hogy miért is indult nehezen a gép a hideg beköszöntével:

T.i., hogy 1-1 áramkörre van osztva a 4 izzítógyertya. Az egyik izzítógyertya !!ZÁRLATOS!! volt, a pozitív bemenet is test volt, szikrázott is :O. Mondjuk nem nagyon szedtem még szét izzítógyertyát, de el sem tudom képzelni, hogy gyakorlatilag hogyan mehet így tönkre. Na mindegy, szóval az izzításvezérlő érzékelte a zárlatot, így a zárlatos kört kizárta a működésből, magyarul csak 2 gyertya működött a 4 közül. Most már minden okés, poccre indul hidegben is.
Gondoltam megosztom Veletek, hátha segíthet valamikor valakinek.
WarbiRunner (Gyuri)20-12-2010 15:28:17 // 15496
Izgalmas :-) Nem tudom mi lehet az értelme, de nekem a 88 fokos barátságosabban hangzik. Még akkor is hallom a motoron, hogy morog és fázik, amikor mutató szerint már 88 fok megvan. Na onnan még 50km mire üzemmeleg, kisímul a hangja és elkezdi kérni a gázt :-))
Kovi20-12-2010 13:46:03 // 15495
Én most cseréltem termosztátot.
Nekem az első vizhöfok kép szerint áll ha be melegedett majd csak akkor hül minimálisan amikor látom hogy dolgozik persze ez csak közut.
Városban 90 és onét lefele mindig ahogyan nyit!
Amikor rossz volt folyamatosan úgy állt mint az utolsó képen nálad na az rossz!!!!
Szerintem neked is 82c termod van.
Amikor be melegedett hajtás nélkül mindig az első kép szerint kell mutatni ha alacsonyabb nem jó!
Piritu - 1.000.00020-12-2010 13:39:32 // 15494
A TS-eim 90 alatt álltak, az olajkályha 82-ön.
Piritu - 1.000.00020-12-2010 13:36:37 // 15493
kétféle termo van - 82-es és 88(?)-as
Wickey20-12-2010 13:14:30 // 15492
ez egy ilyen szakma. Nálam a 90-est csak akkor látta eddig, amikor nyáron klímával padlógázon tekertem fel a hegyre a Rózsadombra. :-P Klímával fix 82, klíma nélkül jó időben dugóban képes azért megmelegíteni magát 92-re akkor kapcsol kisfokozaton a venti.
WarbiRunner (Gyuri)20-12-2010 13:02:46 // 15491
Nyócvankettőt e? Nálam inkább 88-89. A 90-es osztás alatt egy hangyaf.sznyival. Onnan le se lehetett robbantani eddig. Szombaton sikerült neki nem bemelegedni 230km alatt, teljes fűtésen 100-as tempón kint mínuszezerfok mellett képtelen rá, egy fél milivel lentebb állt meg a mutató.
Ferke20-12-2010 08:20:56 // 15490
Na, ez elég jó ötletnek tűnik:) És ilyet honnan lehet szerezni???
Wickey20-12-2010 08:11:37 // 15489
psszt, csak halkan, nekem 100k km óta Behr van benne, és azóta is f@sza. :-) Igaz, tavaly _MINTHA_ picivel gyorsabban melegedett volna, viszont vissza még nem hűl, ha már elérte, tartja a 82 fokot ahogy kell.
Ferko19-12-2010 23:41:08 // 15488
Köszi szépen.:-)
GTPeti19-12-2010 23:34:20 // 15487
Ne Behr-t vegyél. (Ilyen a gyári.) SZVSZ tönkremenős fajta.
Ferko19-12-2010 23:20:47 // 15485
Fasza. Újabb nem várt kiadás. De ugyanakkor az autóban meleg van, mert fűt.
Kompressz úr19-12-2010 23:18:41 // 15484
Biztos, csak német autópályán próbálta kikormolni :D
WarbiRunner (Gyuri)19-12-2010 23:13:55 // 15483
Csak azt tudom neked mondani, hogy termosztát...szinte biztos. Ne hajtsd nagyon a verdát amíg ilyen, mert nem üzemmeleg a motor.
Cro16619-12-2010 22:18:24 // 15482
jah..sorry..rendszámosba már megelőztek
Cro16619-12-2010 22:16:53 // 15481
c: valami más....körbevágod a matricát,lökhárítóval együtt, szerzel egy kisméretű svájci táblatartót, és beleteszed.. felcsavarozod :)
GTPeti19-12-2010 21:36:19 // 15480
Elmondom, miért gondoltad. Mert Németországban így van. A rendszámot magán cégek gyártják, minden városban van több ilyen az iroda szomszédságában, ahol az autót "bejelented".
Ferke19-12-2010 21:34:21 // 15479
Az lesz, kössz:) Bazz, hogy mér is gondoltam még egy órával ezelőtt, hogy csak beugrok valahová, fizetek, és adnak egy újat....:(
Ferko19-12-2010 21:30:41 // 15478
Egy kis segítséget szeretnék kérni.

A comp szerinti hőmérséklet ennyi volt tegnap:



A sebesség és a fordulatszám az alábbi:



A vízhőfok pedig:


Majd miután megálltam 5 perc után ennyi volt:




A kérdésem az lenne, hogy ez normális a 2.4 Mjetnél?
Ferko19-12-2010 21:22:46 // 15477
Íme a tegnapi utam egyik eredménye. Budapest - Debrecen, M3.:-D

Erhard 242 (Pure Energy)19-12-2010 21:12:23 // 15476
megkérem az olasz barátomat vezessen ő :)
GTPeti19-12-2010 21:11:58 // 15475
Egyszerű: hívd fel őket és megmondják a tutit. Ha csak nagyot adnak, akkor - ha bevállalós vagy- gyártatsz egyet máshol.
(Csak ne egy olyan béna helyen, ahol vmi totál elütő font-ot használnak. A legjobb lenne scannelni, vektorosítani és úgy legyártani:)
GTPeti19-12-2010 21:10:02 // 15474
Elugrik ő, csak ide nem jut soha el. :)
Ferke19-12-2010 21:04:07 // 15473
Na, így meg már akkor főleg mindegy, hova írok rossz helyre:)))
Piritu - 1.000.00019-12-2010 21:02:11 // 15472
Elugrassz a németekhez 5 perc száguldásért:? :-)
Ferke19-12-2010 21:02:05 // 15471
Naja, emiatt reménykedem kicsit...a sérült egyben van ugyan, de elég gáz lenne leszedegetni, aztán újraragasztani.
Az viszont jó nagy gyökérség, ha a forgalmis bejegyezés ellenére sem adnak már.
Ferke19-12-2010 20:58:35 // 15469
Ooopsz, ezt nem is ide akartam, hanem a 156-osba, de már mindegy, azért hátha tudják a dízelesek is:))))
Erhard 242 (Pure Energy)19-12-2010 20:50:10 // 15468
pontosan eltűnt két dugattyúnak a hűtésre szolgáló karimája s mivel ez az autó(k) 10e km-et futottak ezért komplett blokkcserések voltak...a DPF azért lényeges mivel amiatt van a többlet befecskendezés csak a többlet hűtés hiányzik hozzá ennél a típusnál ...
én spec ha megyek 1 hétig a városba akkor irány a pálya és 200-zal megyek egy 5 percig addig ki is kormolja a DPF-et
GTPeti19-12-2010 20:50:09 // 15467
De neki már van kisrendszáma így ez más helyzet.
Alfa GT-Csaba19-12-2010 20:48:19 // 15466
Szerintem a régi kis rendszámot már nem engedik csak a nagy uniós lepedőt ami akkora mint a fém rendszám!Tavaly én is szerettem volna matricát rakni az enyémre de az okmány irodába azt mondták hogy csak azt a nagy sz....t lehet,inkább letettem róla.
Piritu - 1.000.00019-12-2010 20:46:25 // 15465
Szerintem már pótláshoz sem fog kicsit kapni, csak nagyot :-(((
GTPeti19-12-2010 20:46:21 // 15464
Kieg.: Nem tudom, hogy manapság gyártanak-e kisrendszámot. (Úgy értem pótlás gyanánt.) Jól tippeled, lehet, hogy egyszerűbb egy dekorstúdióban gyártatni egyet. Viszont azon nem lesz hologramm és beleköthetnek.
GTPeti19-12-2010 20:44:48 // 15463
Az Okmányirodába kell elmenned, ahova tartozol. Ott tudsz újat rendelni. A régi darabjait le kell adnod. (A Plakett gyártja, de hozzájuk nem fordulhatsz közvetlenül.)
Ferke19-12-2010 20:42:30 // 15462
Najóestét! Kisrendszámos kérdésem lenne. be van jegyezve a forgalmiba, de maga a matrica egy összetört lökhárítódarabon figyel.
Ilyenkor:
a., csináltathatok bárhol egy ugyanilyen matricarendszámot
b., csináltathatok, de csakis 1 bizonyos helyen (pakett(?) )
c., valami más:)
Piritu - 1.000.00019-12-2010 20:20:32 // 15461
Tavaly voltam benne egyszer. Nem rossz hely.
GTPeti19-12-2010 20:18:47 // 15460
Én az Oldtimer Oed-nél szoktam enni. ;) (Mármint hazait.)
Piritu - 1.000.00019-12-2010 20:16:31 // 15459
A sógoréknál azon a szakaszon szoktam enni-inni :-)
GTPeti19-12-2010 20:15:34 // 15458
Az osztrákoknál én is a hajam tépem, mikor a 2x3 sávos pályán 100kmh a megengedett sebesség. No meg München környékén a "lármavédelem" (Lärmschutz) indoklás...
Selmak19-12-2010 20:11:55 // 15457
Annyi kormot nyelt le a motor hogy lerontotta a kenőképességét, az utótöltés meg túlhevíti dugattyút.
Selmak19-12-2010 20:10:02 // 15456
Nem teljesen fordulatfüggő, hanem inkább terhelés függő. Részterhelésen ahol egyébként is sokat megy a verda ott lép működésbe. Tavaly az osztrákok csökkentették az sztrádán a megengedett sebességet hogy csökkenjen a szállópor. Ép ellenkezője történt, azon a terhelésen autóknak az EGR miatt megnőtt a koromkibocsájtása.
Selmak19-12-2010 20:07:04 // 15455
Az enyém vákuumvezérléses. Le van zárva a vákuumcsöve.
Sporter19-12-2010 19:52:54 // 15454
1. Az EGR egyébként csak alacsony fordulatszámokon lép működésbe, ott pedig kisebb a koromképződés is, mint amit 1 tempós gyorsításnál lehet látni.
2. a DPF-nek csak időlegesen kell megfogni a koromrészecskéket, mert utánna a befecskednezett töblett gázolaj átégeti azt....ez a regenerálódás
3. az igaz, h városi használatban nem tud rendesen regenerálódni a DPF, de h 1 motort emiatt kellessen generálozni, vhogy nem értem, ugyanis a motornak nem jelent többletterhelést, csak az ijnektorok dolgoznak többet (utóbefecskendézés).
GTPeti19-12-2010 19:51:12 // 15453
Neked le-e van dugózva az egerd? :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.