Kipróbáltam klíma nélkül az autót a hétvégén.
Volt benne:
Debrecen - Pest, 150-160 km/h
Pest - Kalocsa, 140-150 km/h, városban lassabban, de előztünk rendesen is.
Kalocsa, kb 3-4 odahúzás neki.
Kalocsa - Pécs, lightos menet
Mecseki szerpentinen adjadneki fíling, itt is voltunk bőven 100 felett (Haro ment előttem:-D)
Komló - Székelyszabar, itt csak finoman 90-100 km/h
Székelyszabar - M6 OMV kút, 90-120.
Átlagfogyasztás: 7,2 liter!!!!!!!!!!!
Tankolás után javarészt autópályán jöttem. Most van az autóban 420 km és a tank több, mint félig van egy kicsivel.
Szóval szerintem biztos, hogy a klímánál kell keresni a hibát.
Köszi Warbi a segítséget.:-))
Forum >> Dízelmánia
Ferko23-08-2010 23:23:03 // 15252
WarbiRunner (Gyuri)20-08-2010 22:51:13 // 15251
Király vagy :-)
Kb 30 fok, a rossz LMM NTC-je okés :-)
Kb 30 fok, a rossz LMM NTC-je okés :-)
[k i z z o]20-08-2010 21:10:54 // 15250
Erhard 242 (Pure Energy)20-08-2010 19:29:54 // 15249
látom nem csak Te szenvedsz LMM-vel :) írjátok le egy A4-re a hibát, írja alá a szerelő meg pecsételje le és mehet a csere :)
GTPeti20-08-2010 18:37:28 // 15248
136 fok?? Tudtam, hogy melegebb van Magyarországon, de ennyivel?? :)))
[k i z z o]20-08-2010 18:19:02 // 15247
Nem kell rádugnod a szenzort, elég ha az ellenállását megméred az NTC -knek. Szobahőmérsékleten kb. ugyanannyit kell mutatniuk. 1es és 3as láb között mérj ellenállást.
WarbiRunner (Gyuri)20-08-2010 16:01:00 // 15246
LMM-ek hőfokjele kiolvasva:
Master feliratú régi LMM beszívott hőmérséklete:
Ugyanazon körülmények közt kiolvasott Bosch:
Forrósodik a helyzet :-)
Erhard, ez elég a cseréhez, vagy írassam alá a szerelővel, hogy ő is látta és tényleg ennyi és ez nem jó? Vagy cseréljem ki a hőmérőjét osz't szeva?
Van egy rossz LMM-em, abban van hőmérő (NTC), de azt nem tudom jó e. Rádugni azt nem merem az autóra,mert már szétberheltem kíváncsiságból...:-)
Master feliratú régi LMM beszívott hőmérséklete:
Ugyanazon körülmények közt kiolvasott Bosch:
Forrósodik a helyzet :-)
Erhard, ez elég a cseréhez, vagy írassam alá a szerelővel, hogy ő is látta és tényleg ennyi és ez nem jó? Vagy cseréljem ki a hőmérőjét osz't szeva?
Van egy rossz LMM-em, abban van hőmérő (NTC), de azt nem tudom jó e. Rádugni azt nem merem az autóra,mert már szétberheltem kíváncsiságból...:-)
sztane20-08-2010 14:36:52 // 15245
Selmak20-08-2010 14:21:49 // 15244
Így fejben computer szerint is elég zsebmetszőnek hangzik.
Wickey20-08-2010 11:46:27 // 15243
a kis vasgyúró... :-(
sztane20-08-2010 05:36:29 // 15242
ha minden jól alakul, akkor a jövő héten fut már a masina.
szombatra terveztük az első indítást
elvégzendő, elvégzettek a következők
a hármas hengerben hajtókar és dugattyú csere
hajtókarcsapágyak és a dugattyúgyűrűk cseréje
porlasztó cserék
hengerfej csere
szombatra terveztük az első indítást
elvégzendő, elvégzettek a következők
a hármas hengerben hajtókar és dugattyú csere
hajtókarcsapágyak és a dugattyúgyűrűk cseréje
porlasztó cserék
hengerfej csere
GEORGE20-08-2010 00:30:27 // 15241
Mesélj, hogy állsz?
Mi lett a géppel??
Mi lett a géppel??
WarbiRunner (Gyuri)19-08-2010 23:26:07 // 15240
Itt is azt írja, és a Service Manual szerint is kell neki a beszívott levegő hőmérséklet adat. Amúgy szerintem úgy is logikus, mert forró filmes szenzorról van szó. A légmennyiség korrektül csak úgy számolható, ha ismert a hőmérséklet is.
De lehet belerakok egy másikat a rossznak vélt LMM-be (mert találtam itthon :-)) és kipróbálom...úgysincs forrasztva, csak oda van szorítva..
De lehet belerakok egy másikat a rossznak vélt LMM-be (mert találtam itthon :-)) és kipróbálom...úgysincs forrasztva, csak oda van szorítva..
sztane19-08-2010 23:20:17 // 15239
WarbiRunner (Gyuri)19-08-2010 23:03:01 // 15238
Más: Ferkoét is kiolvastuk álló helyben. Klíma nélkül 4.5 mm3/i, klímával 8mm3/i üzemanyagmennyiséget írt. Ez normális, hogy ennyivel megdobja a klíma? Azt javasoltam Ferkonak, hogy menjen egy tanknyi üzemaynagból klíma nélkül....
WarbiRunner (Gyuri)19-08-2010 23:01:26 // 15237
Hááát itt nem olyanok a mélygarázsok..és fizetősek .-)
Amúgy kösz a tippet, nagyon jó ez a FiatEcuScan!
Amúgy kösz a tippet, nagyon jó ez a FiatEcuScan!
WarbiRunner (Gyuri)19-08-2010 22:59:16 // 15236
Akkor miért füstöl a hibásnak érzékelt LMM-el, és miért nem a másikkal?
És tényleg másképp reagál a két LMM a hőmérsékletváltozásra. A régi normálisan viselkedik, ahogy kicsit hűvös lesz, kicsit izgágább lesz az autó, kb ez a normális. Az új 35 fokban ad legsimább motorjárást, 20 fokban meg rendesen elkezd fázni, olyan kelletlen lesz az egész.
És tényleg másképp reagál a két LMM a hőmérsékletváltozásra. A régi normálisan viselkedik, ahogy kicsit hűvös lesz, kicsit izgágább lesz az autó, kb ez a normális. Az új 35 fokban ad legsimább motorjárást, 20 fokban meg rendesen elkezd fázni, olyan kelletlen lesz az egész.
[k i z z o]19-08-2010 20:34:17 // 15234
Az NTC -t csak induláskor használja, hiszen nincs rá szüksége, mivel air mass -t mér. Láb nélkül is OK max. hibakódos lesz, mert nincs meg az osztó alsó fele. Aműgy simán jó bele egy 2kohm / 25deg NTC ellenállás.
Wickey19-08-2010 18:43:14 // 15233
ha jársz mélygarázs környékén, ott könnyen találsz még ilyenkor is 19-24 fokokat. Napon meg 30akat.
GTPeti19-08-2010 16:32:28 // 15232
Az én (gyári) LMM-emben konkrétan ki be járt az (üvegházas) NTC egyik lába. Kaptam egy rossz LMM-et, majd abból átoperálom. (Egyszer)
Ha garanciális, az jó. De ha nem, akkor is van remény: ez még javítható hiba.
Ha garanciális, az jó. De ha nem, akkor is van remény: ez még javítható hiba.
Erhard 242 (Pure Energy)19-08-2010 15:50:17 // 15231
nem Kiss Pistáé :) autószerelőé nyilván...
WarbiRunner (Gyuri)19-08-2010 15:46:31 // 15230
Kinek a véleménye kell? :-)
Előhozom megint a hibakódokat, és átküldöm. A nyers feszültségjeleket és az ezalapján számolt hőmérsékletet is le tudom menteni. Teljes hőmérséklet tartományt vizsgálni már neccesebb, nem nagyon tudok itthon előállítani tetszőleges külső hőmérsékletet.
Maga a szenzor rész valószínűleg jó, csak a hőmérője nem okés, ami egy külön kis beforrasztott termopárnak tűnik. Még dolgozok kicsit az ügyön, fölöslegesen ne küldözgessem a cuccot.
Előhozom megint a hibakódokat, és átküldöm. A nyers feszültségjeleket és az ezalapján számolt hőmérsékletet is le tudom menteni. Teljes hőmérséklet tartományt vizsgálni már neccesebb, nem nagyon tudok itthon előállítani tetszőleges külső hőmérsékletet.
Maga a szenzor rész valószínűleg jó, csak a hőmérője nem okés, ami egy külön kis beforrasztott termopárnak tűnik. Még dolgozok kicsit az ügyön, fölöslegesen ne küldözgessem a cuccot.
Erhard 242 (Pure Energy)19-08-2010 15:37:00 // 15229
LMM még garis ...kell egy írásos vélemény melyik tartományban nem szállít eleget és csere
WarbiRunner (Gyuri)19-08-2010 15:23:53 // 15228
Nem nagyon kellett száguldozni, hogy meglegyen a baja, de még visszaellenőrzöm. Teljesen jól érzékeltem, hogy hűvösben megy rosszabbul és kánikulában simul ki a motorhang és hőmérséklet függő, hogy hogy megy. Túl magas beszívott levegő hőmérséklet hibakódok csücsültek az ECU-ban. Csak a múltkori kiolvasáskor ezt vízhőfoknak értelmezte a kiolvasó, vagy elnéztünk valamit.
Mindenesetre egyrészt megnyugtató, hogy nem én vagyok ennyire para és magamnak bebeszélős, hanem tényleg ott volt a hiba, csak végig kellett volna gondolni, hogy hol is..
Most megyek a régi LMM-el egy darabig és visszaellenőrzöm, hogy jön e hibakód. ha nem, akkor vissza az újabb és újra kiolvasás. Szóval az LMM hőmérője valószínű kuka.
Kérdés...hol a légzsák diag csatija? Illő lenne már azt is kiolvasni, ha már ilyen irtó fasza cucc van hozzá. Néha eldobálja magát Vista alatt, de hihetetlenül komoly cucc, ez mindent megmond az autó üzemállapotáról. Erre nem is számítottam, hogy ennyire mindent tud. :-))
Mindenesetre egyrészt megnyugtató, hogy nem én vagyok ennyire para és magamnak bebeszélős, hanem tényleg ott volt a hiba, csak végig kellett volna gondolni, hogy hol is..
Most megyek a régi LMM-el egy darabig és visszaellenőrzöm, hogy jön e hibakód. ha nem, akkor vissza az újabb és újra kiolvasás. Szóval az LMM hőmérője valószínű kuka.
Kérdés...hol a légzsák diag csatija? Illő lenne már azt is kiolvasni, ha már ilyen irtó fasza cucc van hozzá. Néha eldobálja magát Vista alatt, de hihetetlenül komoly cucc, ez mindent megmond az autó üzemállapotáról. Erre nem is számítottam, hogy ennyire mindent tud. :-))
GTPeti15-08-2010 16:24:47 // 15227
Helyes. Emléxem a Carlsson-os S-Klassé-ban volt egy alu keret a J1-en, ehhez volt rögzítve a 4 Chan. Tektronix szkóp. (Klassz kis gép volt szkóp nélkül is... :)
WarbiRunner (Gyuri)15-08-2010 16:18:02 // 15226
Így fog történni, laptop a jobb 1-be és go :-)
GTPeti15-08-2010 15:43:00 // 15225
"de műszaki ember vagyok"
Pontosan ezért neked nyugodt szívvel javaslok valamit: méréssel (on-the-fly monitorozással) járj a végére!!!
Pontosan ezért neked nyugodt szívvel javaslok valamit: méréssel (on-the-fly monitorozással) járj a végére!!!
WarbiRunner (Gyuri)15-08-2010 15:33:51 // 15224
Azért mérni fogok fogyasztást és jelet, mert az érzet nagyon szubjektív. Ami tény, hogy most álló helyben betaposva nem pökkenti ki a pamacsot, a Bosch-al meg mostanában már igen. A többi igazából nem akkora óriási különbség. Egy vaktesztet kéne csinálni :-)
Most ezzel megint megvan az könnyen gurulós, könnyen megindulós érzés, amit napok óta hiányolok. Lehet én vagyok túl érzékeny minden hülyeségre és csak paráztatom magam, de műszaki ember vagyok, szakmai ártalom...:-)
Most ezzel megint megvan az könnyen gurulós, könnyen megindulós érzés, amit napok óta hiányolok. Lehet én vagyok túl érzékeny minden hülyeségre és csak paráztatom magam, de műszaki ember vagyok, szakmai ártalom...:-)
GTPeti15-08-2010 15:16:36 // 15223
Tudtommal egy halódó LMM egy pontig "több levegőhöz tartozó" jelet küld, így jobban megy az autó és jobban is füstöl. Addig megy ez a játék, míg a piros tartományba nem ér a feszültség.
WarbiRunner (Gyuri)15-08-2010 15:02:37 // 15222
Végignéztem a túrócsöveket amennyire kiszedés nélkül tudtam, egyelőre semmiféle repedést nem találtam rajtuk, pedig gyurmáztam velük egy keveset. Azért még aknából is alámegyünk.
Mindenesetre ha már itt volt a polcon, bedobtam a régi LMM-emet, amit remap előtt szorgalmasan Bosch-ra cseréltem. Hát meglepő, de sokkal kevesebbet füstöl, csak tényleg eszetlen padlógázra kojtol 2000 alól, és úgy forog el megint, mint remap után közvetlenül. Nem a tökéletes még, mert 0-át füstölt eddig, és alulról (1800-2200rpm) nagyobbat tolt de érezhetően jobb. Plusz váltásokkor volt ez a zakkanás, ami ezzel a nóném sz@rral most alig van, ugyanis ahogy a gázhoz érek veszi a fordulatot, nincs az a pillanatnyi kihagyás váltás után. És álló helyben ha hirtelen belelépek a gázba a Bosch-al nyomott egy pamacsot, ezzel semmit.
Szóval erősen LMM gyanús a dolog. Most bent hagyom ezt a Master feliratú cuccot és megnézek így egy fogyasztást...vannak tippjeim.... Plusz ha megjönnek a kábeleim, mindkettőnél mérek jelfeszültség értékeket is.
Mindenesetre ha már itt volt a polcon, bedobtam a régi LMM-emet, amit remap előtt szorgalmasan Bosch-ra cseréltem. Hát meglepő, de sokkal kevesebbet füstöl, csak tényleg eszetlen padlógázra kojtol 2000 alól, és úgy forog el megint, mint remap után közvetlenül. Nem a tökéletes még, mert 0-át füstölt eddig, és alulról (1800-2200rpm) nagyobbat tolt de érezhetően jobb. Plusz váltásokkor volt ez a zakkanás, ami ezzel a nóném sz@rral most alig van, ugyanis ahogy a gázhoz érek veszi a fordulatot, nincs az a pillanatnyi kihagyás váltás után. És álló helyben ha hirtelen belelépek a gázba a Bosch-al nyomott egy pamacsot, ezzel semmit.
Szóval erősen LMM gyanús a dolog. Most bent hagyom ezt a Master feliratú cuccot és megnézek így egy fogyasztást...vannak tippjeim.... Plusz ha megjönnek a kábeleim, mindkettőnél mérek jelfeszültség értékeket is.
WarbiRunner (Gyuri)15-08-2010 14:51:17 // 15220
Akkor jó, jövőhéten már magam olvasom ki a verda agyát, már meg is rendeltem a cuccot :-)
zee15-08-2010 07:34:56 // 15219
Jaja :)
WarbiRunner (Gyuri)14-08-2010 21:57:34 // 15218
Ja..értem. Akkor kell egy ilyen plusz egy OBD2-USB ha jól transzformálom a dolgot.
lausz14-08-2010 06:40:24 // 15217
zee14-08-2010 01:20:44 // 15216
Ok,miután jobban megnéztem a hsz.-t rájöttem... nekem anno ilyen kellett volna a 146-hoz.
BFMSE14-08-2010 00:58:39 // 15215
Ez annak jó, akinek a 3 pólusú FIAT diagnosztikai csatlakozó van az autójában. A diagnosztikai interfésze meg nyilván OBD csatis, és ez ahhoz egy adapter.
zee14-08-2010 00:48:21 // 15213
Sztem neked ez kell: http://cgi.ebay.co.uk/Fiat-Lancia-Alfa-Romeo-OBD-OBD2-Diagnostic-adapter-lead-/320562859897?pt=UK_Diagnostic_Tools_Equipment
BFMSE14-08-2010 00:47:19 // 15212
A diagnosztikának nem az USB-ről jön a táp szerintem, hanem az OBD csatlakozóról.
16: +12V
4 és 5: GND
7-es: K-Line
ABS 1-es, az Airbag a 3-as, az ECU a 7-es lábon van. Legalábbis nálam így van ha jól emlékszem. A diagnosztika 7-es lábát kell összekötni az 1-es 3-as vagy a 7-es lábbal az autó csatlakozóján, és akkor a megfelelő egységet lehet kiolvasni.
Egyébként a http://www.bravav6.com/ oldalon olvashatok mindenféle érdekességet. Nagyon jó kis blog.
16: +12V
4 és 5: GND
7-es: K-Line
ABS 1-es, az Airbag a 3-as, az ECU a 7-es lábon van. Legalábbis nálam így van ha jól emlékszem. A diagnosztika 7-es lábát kell összekötni az 1-es 3-as vagy a 7-es lábbal az autó csatlakozóján, és akkor a megfelelő egységet lehet kiolvasni.
Egyébként a http://www.bravav6.com/ oldalon olvashatok mindenféle érdekességet. Nagyon jó kis blog.
Wickey13-08-2010 23:59:04 // 15211
Én nem értek a lovakhoz, pék vagyok. Annyit t'ok hogy a kisfityóban vagy a nagyfityóban csak rájakasztom a cöccmerát a micsodára, tekerek a spájzlin, kattantok a shortcutra, oszt máris ott a varázslat. :-)
GEORGE13-08-2010 23:37:37 // 15210
a rohanó világ már csak ilyen :-)
GTPeti13-08-2010 23:36:12 // 15209
(USB-s kábelnek nem kell kívülről táp. Gyün 5V az USB csatin. S abból annyit csinálsz, amennyit akarsz.)
GTPeti13-08-2010 23:30:13 // 15207
Ja bocs... tényleg. Volt is pár napja egy kép a Pihent topicban.
(Bocsi. :))))
(Bocsi. :))))
GTPeti13-08-2010 23:28:45 // 15206
A tiédben is csak a csati OBDII-es formájú. Az kiosztása nem az. Vagyis minden vezérlőegységnek van egy külön K-Line-ja. Az eLearnban benne is van a kiosztás. Ezért olyan kábel kell, amiben van egy multiplexer (vagy relék), hogy a megfelelő vezetéken kommunikáljon.
bilon13-08-2010 23:26:47 // 15205
és mi mac-esek, már meg sem vagyunk említve? :P
:D:D:D:D:D:D:D:D
:D:D:D:D:D:D:D:D
WarbiRunner (Gyuri)13-08-2010 23:25:30 // 15204
Ez is OBD2 szerintem, csak eddig a kiolvasásoknál az akksiról nyomtak tápot a kiolvasónak (valami k-line-t emlegettek). Amit találtam kábel, azon viszont nincs plusz táp csipesz. Rákérdezek a webáruház elérhetőségén.
GTPeti13-08-2010 23:25:01 // 15203
Klasszul leírtad. Szerencsére nem feledkeztél meg a kulcsfontosságú lépésekről sem. :))
OFF
@George: a többesszámot nem konkrétan a topiclakókra értettem, hanem kicsit tágabban értelmezve. Mondjuk a mai világra. :))
Ma úgy kezdődik, hogy előveszünk minden - csak windóz alatt működő [túloztam] - kütyühöz egy bazi drájvert, ami vagy működik vagy nem. (OK, létezik még egy undergroundos "szeparatista szervezet". A linuxosok tábora.)
ON
OFF
@George: a többesszámot nem konkrétan a topiclakókra értettem, hanem kicsit tágabban értelmezve. Mondjuk a mai világra. :))
Ma úgy kezdődik, hogy előveszünk minden - csak windóz alatt működő [túloztam] - kütyühöz egy bazi drájvert, ami vagy működik vagy nem. (OK, létezik még egy undergroundos "szeparatista szervezet". A linuxosok tábora.)
ON
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
575
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?