igaz BMW-től van, de attól még érdekes
Túl csendes dízel?
Szegény Anisits Feri bácsi, vajon mit szól ehhez a 335d-hez, miközben az osztrák nyugdíjasok csendesen unalmas napjait éldegéli? Emlékszem, egy müncheni Technik Tag-on, még valamikor az ezredforduló tájékán megkérdeztük a BMW magyar származású dízelfejlesztési igazgatóját, vajon miért olyan eszméletlenül zajos az egyébként kivételesen jól sikerült 320d. Minden modern dízelmotorok atyja erre csak annyit válaszolt: "A mi grazi dízeleink egyszerre csak túl jók lettek a müncheni benzinesekhez képest. Csak nem képzelik, hogy megengednék nekünk a központban, hogy elég csendesek is legyenek? Ki venne akkor benzinest?"
Forum >> Dízelmánia
GEORGE06-09-2010 22:35:12 // 15302
WarbiRunner (Gyuri)04-09-2010 22:57:16 // 15301
Nagy kérdés a hozzáértőkhöz: ha a comp LMM hibát tárol be, akkor figyelmen kívül hagyja onnantól a jelét? A régi LMM-et használom most, aminél időszakos hibát tárol el (eleve ezért cseréltem). Egy darabig jó, de bizonyos üzemállapotoknál kívül esik a határértéken. Általában ha meghajtom, már ott a hiba. Azért néztem rá, mert megint láttam füstölni a verdát, és ott is volt a betárolt hibakód (Mass Air Flow - Intermittent).
Már most csak kíváncsiságból kérdezem, érteni szeretném a logikáját a dolognak. Ilyenkor használja az LMM-et, vagy átlagértékeken üzemel? Titkon a másodikra szavazok....
Már most csak kíváncsiságból kérdezem, érteni szeretném a logikáját a dolognak. Ilyenkor használja az LMM-et, vagy átlagértékeken üzemel? Titkon a másodikra szavazok....
Wickey02-09-2010 17:00:00 // 15300
Az, hogy a 3.0bar azért elég metál. Amit ezzel akartam mondani az az, hogy ez a 0.2-es ökölszabály extremitásokra azért már nem alkalmazható. 4" váltás fölfelé meg asziszem elég extrém.
Persze teljesen jól jön, ha valaki a 2.1-re fújt 15-ös helyett a 2.5-re fújt 17-est teszi fel, esetleg télire felrak egy 16-ost szintén 2.5-re fújva (mert ugye tudjuk hogy a téli-nyári különbség is 0.2 bar körül van).
Persze teljesen jól jön, ha valaki a 2.1-re fújt 15-ös helyett a 2.5-re fújt 17-est teszi fel, esetleg télire felrak egy 16-ost szintén 2.5-re fújva (mert ugye tudjuk hogy a téli-nyári különbség is 0.2 bar körül van).
WarbiRunner (Gyuri)02-09-2010 08:59:16 // 15299
Nem, a azutáni adjusments-ben. De úgy figyeltem, hogy a lapok tartalma kiolvasott
computertől függő. A Ferkoénál az élőadatoknál is teljesen másokat és más sorrendben hozott. Ott hengerenként meg volt az 5 hengerre a befecskendezett mennyiség is pl.
computertől függő. A Ferkoénál az élőadatoknál is teljesen másokat és más sorrendben hozott. Ott hengerenként meg volt az 5 hengerre a befecskendezett mennyiség is pl.
Bilux02-09-2010 00:30:20 // 15298
Igen, mi nem ertheto ezen?
Wickey02-09-2010 00:27:40 // 15297
azannyát. Feltettem a 75re a gyári 14-es helyett a 18-asokat. Akkor most mivan, 2.2 helyett fújjam 3.0-ra? :DDDD
Wickey02-09-2010 00:26:01 // 15296
Hol láttál te ilyeneket? Az Actuators részben? Vagy merrefelé?
Wickey02-09-2010 00:20:58 // 15295
Na szóval. Az óra szerinti 105991km - 200054km között 5782,8 litert szlopált be, ez pediglen ha jól tippelek 6,14-es átlag a közel 100ezer km-re. Elég pontos sacc? :-DD
Bilux31-08-2010 10:55:13 // 15294
Általánosságban azt mondhatom, hogy ha a gyári méretet felfelé váltjuk, azaz peresítjük, akkor egy collal való felváltást kb. 0,2 bar nyomásértéknövekedéssel kell kompenzálnunk.
Így például 14"-ról 16"-ra váltás 0,4 bar-ral nagyobb nyomást igényel a kerekekben.
Ha gyári méretű gumi van a kocsi alatt akkor az autó gyártó által előírt nyomást kell alkalmazni!
Így például 14"-ról 16"-ra váltás 0,4 bar-ral nagyobb nyomást igényel a kerekekben.
Ha gyári méretű gumi van a kocsi alatt akkor az autó gyártó által előírt nyomást kell alkalmazni!
WarbiRunner (Gyuri)31-08-2010 10:16:57 // 15293
Okés, akkor nyugodtan írkálhattuk volna a sorszámot az EcuScan-be :-)
A gumi nyilván sokat számít, csak franc se tudta, hogy a gyárilag megadott érték kevés. A Wartburgnál mindíg precízen belőttem a nyomásokat, de azt ott magam kísérletezem ki, hogy viszonylag semlegesen sodródjon. Ott ennyi volt a szempont. :-)
Majd most jól felfújom akkor a traktor kerekeit :-)
Különben nagy esőben érződik legjobban, hogy mekkorát bír fogni a gumi az autón. Autópályán a belsősávból ha kimész a külső szélére, ahol a kamionok "takarítanak", érezhetően könnyebben megy az autó.
A gumi nyilván sokat számít, csak franc se tudta, hogy a gyárilag megadott érték kevés. A Wartburgnál mindíg precízen belőttem a nyomásokat, de azt ott magam kísérletezem ki, hogy viszonylag semlegesen sodródjon. Ott ennyi volt a szempont. :-)
Majd most jól felfújom akkor a traktor kerekeit :-)
Különben nagy esőben érződik legjobban, hogy mekkorát bír fogni a gumi az autón. Autópályán a belsősávból ha kimész a külső szélére, ahol a kamionok "takarítanak", érezhetően könnyebben megy az autó.
WarbiRunner (Gyuri)31-08-2010 10:12:30 // 15292
Én meg nem mertem 2.3 fölé menni, nehogy romoljon a tapadás. :-)
Felnyomom akkor a következő pesti utam előtt 2.45-re :-D
Felnyomom akkor a következő pesti utam előtt 2.45-re :-D
bilon31-08-2010 09:37:16 // 15291
nekem az "mondták", hogy sima 2,5, autópályázás 2,7...
de valaki azt, hogy előre 2,5, hátra 2,7, de volt aki fordítva...
:D:D:D:D:D:D
amúgy én is általában 2,5-re fújom :)
de valaki azt, hogy előre 2,5, hátra 2,7, de volt aki fordítva...
:D:D:D:D:D:D
amúgy én is általában 2,5-re fújom :)
Ferko31-08-2010 07:36:56 // 15290
Uhh, akkor én is gyorsan belenyomok még vagy 0,2 bart.:-)
Erhard 242 (Pure Energy)31-08-2010 07:25:23 // 15289
jah a 159-től kell kalibrálni a porlasztókat a többinél nem :P A gumi sokat számít természetesen legalább 0,5-1L-et!
GTPeti30-08-2010 23:49:17 // 15288
Ez biztos méretfüggő is, de 2.4 alá én sem szoktam menni. Az ADAC amúgy azt javasolja, hogy legalább 0,2 barral többet fújjon az ember a gumikba, mint a gyári ajánlás. Indoklás: a gyártók kényelmi szempontokat figyelembe véve adják meg az adatot.
(Ezzel persze lehet, vitatkozni, de ne tegyük... Mindenki tegyen belátása szerint.)
(Ezzel persze lehet, vitatkozni, de ne tegyük... Mindenki tegyen belátása szerint.)
Haro30-08-2010 23:37:29 // 15287
Nekem általában 2.2 van benne egyedül a minrallyra lett belenyomva 2.5 .
GEORGE30-08-2010 23:28:01 // 15286
Szerintem a 2,5 a jó, 2,7túl kemény már...
bilon30-08-2010 23:18:26 // 15285
én 2,5-2,7-et fújok
Ferko30-08-2010 22:58:26 // 15284
2,3 bar kevés?????
Nekem a 215/45R17-esben van annyi.
Mennyinek kellene lennie szerinted/szerintetek?
Nekem a 215/45R17-esben van annyi.
Mennyinek kellene lennie szerinted/szerintetek?
WarbiRunner (Gyuri)30-08-2010 22:36:10 // 15283
Ez az Alfánál is így kell, hogy legyen. Ferko autójának kiolvasásakor volt is ilyen menü a FiatEcuScan-ban is, ahol beírhattuk volna a számokat. De persze ilyenhez nem piszkálunk :-)) A sajátomnál nem is néztem, hogy van e ilyen..
WarbiRunner (Gyuri)30-08-2010 22:34:06 // 15282
Ja, de én csak 195-öst tettem fel. 160 fölött érződött nagyon a különbség. Alatta annyira nem, gyorsításoknál sem. Most remap után futja meg újra a régi végsebességét, illetve picit többet..jó, mondjuk a tartalék LMM-el ami nagy fordulaton elég hulla, ezzel nincs 5200-ig pörgés.
Te mekkora nyomást javasolnál elöl? A manuálom szerint 2.2 kell elöl, 2 hátul. A 2.0TS-re írja a 2.3-mat, és mivel arra a méretre váltottam ami azon gyári, oda állítottam a nyomást is. Illetve hátul is megadtam neki a 2.2-t, bár jórészt egyedül autópályázok.
Te mekkora nyomást javasolnál elöl? A manuálom szerint 2.2 kell elöl, 2 hátul. A 2.0TS-re írja a 2.3-mat, és mivel arra a méretre váltottam ami azon gyári, oda állítottam a nyomást is. Illetve hátul is megadtam neki a 2.2-t, bár jórészt egyedül autópályázok.
GTPeti30-08-2010 22:22:56 // 15281
Az újrakalibráláshoz: A Ford-nál rá van írva az injektorokra egy szám. Cserekor egészen addig nem lesz tökéletes az autó, amíg suxxervízben be nem írják ezt az új "szállítási tényezőt" az ECU-ba. Lehet tippelgetni miért nem csinálnak inkább ugyanolyan injektorokat...
GTPeti30-08-2010 22:20:35 // 15280
A 2,3 bar szerintem kevés. Amúgy nálam is megfogta az autót a 205-ös a 185-tel szemben. Azért elviselhető, de télen "könnyedebben" gyorsul.
WarbiRunner (Gyuri)30-08-2010 22:17:43 // 15279
Á, annyira nem érdekel a dolog :-) Sőt, valójában nekem teljesen megfelel ez a fogyasztás, inkább csak az gondolkodtatott el, hogy a 3 évvel ezelőtti állapothoz képest kb 7 decivel többet eszik autópályán. De ez nagyrészt még mindíg betudható a szélesebb guminak is. Végülis mikor feltettem ezeket a kerekeket, igencsak megérezte a gép, 160 fölött kínlódott, kb 180-nál megállt, még a blogomba is beírtam, mennyire megfogja az autót.
Lehet keményebbre kéne fújni? Szűk 2.3 Bar-on van most, de mindíg olyan laposnak látom...legalábbis az elsőket.
Lehet keményebbre kéne fújni? Szűk 2.3 Bar-on van most, de mindíg olyan laposnak látom...legalábbis az elsőket.
Erhard 242 (Pure Energy)30-08-2010 20:57:09 // 15278
meg kell nézni a klíma csapágyát vagy magát a klímát ...
Ferko30-08-2010 20:37:50 // 15277
Ha így van, akkor viszont csak azzal lesz a gond, hogy klímázásnál dupla anyni üzemanyagot nyomat be a rendszer.
Ferko30-08-2010 20:36:19 // 15276
Mondjuk ez is igaz.:-)
Ferko30-08-2010 20:35:20 // 15275
Ettől tartok én is. Lehet, hogy a motorvezérlővel lesz a gigszer.
Erhard 242 (Pure Energy)30-08-2010 19:34:30 // 15274
teljesen jó az a fogyasztás...nálam normál üzemmódban pálya 150, sok BP meg sok rövid út új LMM-vel 8,3-8,5L....persze a gyári 7 valamennyitől messze van de azt lehetetlen is elérni...
sztane30-08-2010 18:17:13 // 15273
nekem a jelenleg az átlagfogyim 6,95 lt 92.000 km átlagában, s ebben nagyon sok rövid út van
a múlt év őszétől lassan emelkedett, ha az emlékeim nem csalnak 6,6 alatti volt az érték
a múlt év őszétől lassan emelkedett, ha az emlékeim nem csalnak 6,6 alatti volt az érték
Erhard 242 (Pure Energy)30-08-2010 17:50:13 // 15272
leginkább a résolaj mennyiségén lehet lemérni mennyire kopott a porlasztó...sajnos a 105 lovas JTD többet zabrál mint a 115 ...
Erhard 242 (Pure Energy)30-08-2010 17:47:00 // 15271
nincs elviheted ultrahangos pucolásra max...
GEORGE30-08-2010 17:41:25 // 15270
Ez az újra kalibrálás érdekelne engem is, már ha létezik ilyen.
Bilux30-08-2010 17:28:07 // 15269
2,4 mjet gyári adat
Átlagfogyasztás (l)6,5
Gyártási periódus2002-2005
Szóval az a 6,9 teljesen korrekt szerintem.
Bárcsak a kis varrógép motorommal tudnék ilyen fogyasztásokat :D
Tavaly Győr-Hajduszoboszló kb 370km-en megevett a kocsi 45 litert igaz fél órán keresztül 170-180-al vonatoztam egy mercivel :) Na lehet számolni az mennyi átlag :D
Átlagfogyasztás (l)6,5
Gyártási periódus2002-2005
Szóval az a 6,9 teljesen korrekt szerintem.
Bárcsak a kis varrógép motorommal tudnék ilyen fogyasztásokat :D
Tavaly Győr-Hajduszoboszló kb 370km-en megevett a kocsi 45 litert igaz fél órán keresztül 170-180-al vonatoztam egy mercivel :) Na lehet számolni az mennyi átlag :D
Bilux30-08-2010 17:22:55 // 15268
Nem mindegy az sem hogy 1,9 vagy 2,4 :D
WarbiRunner (Gyuri)30-08-2010 16:50:44 // 15267
Én nem tudom min múlik a fogyasztás, de 5.9 nem nagyon jönne össze nekem se. A város nálam fix 7,4, pont egyezik a gyári adattal. Autópálya 130 is a 6,5-öt közelíti, az országút nyugis az,ahol akár bemegy 5 alá is remap óta, szóval ott az 5,2-5,5 hozható különösebb odafigyelés nélkül.
Olvastam már többször pálya 150-nél 6,5l fogyikat...na ez az amit az enyém nem tud sehogysem. Nem az én lábammal van a gond, mert stabil 150-en tartva kerülve minden lassítást, gyorsítást is 7 fölött van. Ez ilyen :-) Gondolom ahogy kopnak a porlasztók, egységnyi befecskendezési időre növekszik a befecskendezett mennyiség, így a kilométerekkel emelkedik a fogyasztás. Vagy ez nem reális elgondolás?
Opelnél olvastam, hogy újra is szokás néha kalibrálni a porlasztókat. JTD-nél nincs ilyen?
Olvastam már többször pálya 150-nél 6,5l fogyikat...na ez az amit az enyém nem tud sehogysem. Nem az én lábammal van a gond, mert stabil 150-en tartva kerülve minden lassítást, gyorsítást is 7 fölött van. Ez ilyen :-) Gondolom ahogy kopnak a porlasztók, egységnyi befecskendezési időre növekszik a befecskendezett mennyiség, így a kilométerekkel emelkedik a fogyasztás. Vagy ez nem reális elgondolás?
Opelnél olvastam, hogy újra is szokás néha kalibrálni a porlasztókat. JTD-nél nincs ilyen?
Wickey30-08-2010 15:28:22 // 15266
130 pálya, város és országút nyugisan inkább 5,9-re kéne hogy kijöjjön. Az mjetek jobban zabálnak mint a sima jtd-k, és én elégedetlen vagyok, ha 6 fölé fogyaszt hasonló körülmények közt az autóm. A comp nekem meg 0.5 liter körül téved (lefelé természetesen), a te esetedben is az 5.1 helyetti 5.6-5.8 reális lenne. Valami még mindig nem gömbölyű ott. :-S
Ferko29-08-2010 22:05:07 // 15265
Sziasztok!
Tegnap tankoltam az autóba. Az átlagfogyasztásom 6,9-re jött ki. ez 300 km autópálya; 130km/h, valamin város és országút. Nem pörgettem halálra a motort; eléggé nyugdíjas tempóban vezettem.
A computer viszont 5,1 litert írt ki még így is. Persze csal a comp, de itt azért van 1,8 lityó különbség.
Az már biztos, hogy a klíma miatt zabált annyit az autó. Most örülök neki, hogy nem eszik ennyit. Most kicsit tempósabban megyek; kíváncsi leszek így a fogyasztásra.
Tegnap tankoltam az autóba. Az átlagfogyasztásom 6,9-re jött ki. ez 300 km autópálya; 130km/h, valamin város és országút. Nem pörgettem halálra a motort; eléggé nyugdíjas tempóban vezettem.
A computer viszont 5,1 litert írt ki még így is. Persze csal a comp, de itt azért van 1,8 lityó különbség.
Az már biztos, hogy a klíma miatt zabált annyit az autó. Most örülök neki, hogy nem eszik ennyit. Most kicsit tempósabban megyek; kíváncsi leszek így a fogyasztásra.
WarbiRunner (Gyuri)27-08-2010 15:02:15 // 15264
Ha az is ingyen lenne, költöznék :-)
Erhard 242 (Pure Energy)27-08-2010 14:55:52 // 15263
a sör sajnos nem :D
WarbiRunner (Gyuri)27-08-2010 14:47:35 // 15262
Jó hír! Danke :-)
Erhard 242 (Pure Energy)27-08-2010 14:41:51 // 15261
ott ingyé van..
WarbiRunner (Gyuri)27-08-2010 14:36:25 // 15260
Aki járkál Magyarország-Németország közt please segítsen nekem!
Odáig stimmt, hogy a határ előtt kell egy 10 napos osztrák pályamatrica valami kúton. De Németországban kell valami? Vagy ott ingyenes?
Odáig stimmt, hogy a határ előtt kell egy 10 napos osztrák pályamatrica valami kúton. De Németországban kell valami? Vagy ott ingyenes?
WarbiRunner (Gyuri)26-08-2010 15:24:40 // 15259
Mellesleg érdekes, de a füstölés a hibakód törlésével ismét teljesen megszűnt. Az LMM cserével is látványosan jobb lett, de nem tűnt el. A kód törlése óta viszont egyáltalán nem füstöl. Ilyen van? Ma 1600-nál letalpaltam 3-masban direkt ezért, és nem láttam kormolni. Kicsit összekapta magát és elindult. Fura lelkivilága van ennek a vezérlőegységnek.
WarbiRunner (Gyuri)26-08-2010 15:20:22 // 15258
Okés, köszönöm, korrekt :-) Intézzük.
Selmak26-08-2010 06:27:07 // 15257
Ezt már több típusnál hallottam hogy előfordult. Főleg a Fordoknál. Viszont az JTDnél nem kellene el engedi a rail nyomást mikor leveszed a "gyújtást"?
sztane26-08-2010 05:43:22 // 15256
a 3. henger porlasztója úgy halt meg, hogy nem zárt el teljesen, s a gázolaj befolyt álló motornál a dugattyú fölé. s ugye a folyadék nem összenyomható
220 e Km van az autóban
220 e Km van az autóban
Adrián25-08-2010 21:49:42 // 15255
Hali! Mibe fáj 1 ilyen project ha nem túl tolakodó a kérdés!;) ill végül mit modtak mi vezett erre a moci beállásra Km ben hol jártál amiről tudtál!
Sok problémamentes Km-t! ;)
Sok problémamentes Km-t! ;)
sztane24-08-2010 18:15:59 // 15254
füst egy szál sem
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
572
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?