Sportolni tök jó egy izmos dízel is. Még jobb is, mert van benne kihívás, mindig a megfelelő fordulaton kell tartani, jó esetben egy 6 gangos váltó segítségével. Forgatni ugyan nem lehet, de nem is kell. Tehát aki nem bírja ki, hogy a motor fordulata 4000 alatt van, az skálázza át a fordulatszámmérőt, vagy vegyen Hondát. :)
Aki meg nem akar sportolni, az vegyen villamost, mert azt még kormányozni sem kell. :)
Forum >> Dízelmánia
Robi05-11-2007 15:33:26 // 5052
Wickey05-11-2007 15:22:18 // 5051
A trolibusznak tök jó nyomatékgörbéje van.
Mellesleg szó nincs arról hogy ne tudnék állat módjára közlekedni a dízellel, ha jól emlékszem te vagy leginkább tisztában ezzel az egész bagázsból. Viszont szemernyit sem élvezem. Rühellem mondhatni. Főleg, mivel ha nem figyelek oda, elkezdem forgatni, és azt nem szabad mint a lenti ábra is mutatja.
Sokkal fincsibb egy SZ/RZ vezérműtengelyes America sportolni.
Mellesleg szó nincs arról hogy ne tudnék állat módjára közlekedni a dízellel, ha jól emlékszem te vagy leginkább tisztában ezzel az egész bagázsból. Viszont szemernyit sem élvezem. Rühellem mondhatni. Főleg, mivel ha nem figyelek oda, elkezdem forgatni, és azt nem szabad mint a lenti ábra is mutatja.
Sokkal fincsibb egy SZ/RZ vezérműtengelyes America sportolni.
Wickey05-11-2007 15:19:47 // 5050
Te. Télleg vak vagy :-)))
A laposkás görbéhez csak annyit: csekkold már a 75 3.0V6 görbét...
2000 - 6000 között 220Nm fölött van, 250Nm-es csúccsal.
Ha már itt tartunk, az azért NÉMILEG laposabb, mint a 20V 2.4Mjet-é, ami ugye olyan 2k körül tér magához, tart 3,5k-ig, alatta / fölötte meg egész egyszerűen elszabotálja az életet.
Amúgy meg hadd ne te határozd meg már, hogy jó lenne-e nekem a dízel vízszintes nyomatékgörbével vagy nem, pláne akkor ne, amikor alig egy sorral lejjebb írom le, hogy pont az az, amire vágyok.
(na jó, igazából arra vágyok, hogy egy 3.0 SZ/RZ-féle jelleggörbét tudjon a dízel 1,3k és 5k között, de már a vízszintes 1,5-4,5k-val is kiegyeznék).
A laposkás görbéhez csak annyit: csekkold már a 75 3.0V6 görbét...
2000 - 6000 között 220Nm fölött van, 250Nm-es csúccsal.
Ha már itt tartunk, az azért NÉMILEG laposabb, mint a 20V 2.4Mjet-é, ami ugye olyan 2k körül tér magához, tart 3,5k-ig, alatta / fölötte meg egész egyszerűen elszabotálja az életet.
Amúgy meg hadd ne te határozd meg már, hogy jó lenne-e nekem a dízel vízszintes nyomatékgörbével vagy nem, pláne akkor ne, amikor alig egy sorral lejjebb írom le, hogy pont az az, amire vágyok.
(na jó, igazából arra vágyok, hogy egy 3.0 SZ/RZ-féle jelleggörbét tudjon a dízel 1,3k és 5k között, de már a vízszintes 1,5-4,5k-val is kiegyeznék).
Robi05-11-2007 15:14:48 // 5049
Úgy nézem, hogy lassan bejön a képbe még valami: meg kell tanulni vezetni. A dízelnek bizony szűkebb az "ideális" fordulatszámtartománya, jobban oda kell figyelni, hogy az ember mikor és hova vált, tehát falábúak/fakezűek/fatökűek hátrányban. Akinek ez nehézséget okoz, az vegyen Hicomat Trabantot, vagy trolibuszt. :))))
Wickey05-11-2007 15:12:36 // 5048
aha. Azért nem mert a benyás már eljutott a törzsfejlődésben odáig, hogy fordulatszám növelésével emelkedik a görbe.
Mondom: lesd meg a 3.0 24V görbét. Az számomra az istenség.
Skálázhatod oda ahova akarod, az csak lökettérfogat és/vagy turbo kérdése. Az a jó és kész.
Mondom: lesd meg a 3.0 24V görbét. Az számomra az istenség.
Skálázhatod oda ahova akarod, az csak lökettérfogat és/vagy turbo kérdése. Az a jó és kész.
GEORGE05-11-2007 15:11:21 // 5047
Ha valami folytán vízszintes lenne a görbe neked akkor sem lenne jó mert egészen egyszerűen kézzel lábbal tiltakozol a diesel ellen............
De egy benyásnak akkor sem lesz olyan laposkás mint egy dieselnek.
De egy benyásnak akkor sem lesz olyan laposkás mint egy dieselnek.
Wickey05-11-2007 15:02:58 // 5046
GEORGE, te vagy vak vagy, vagy direkt nem tudsz olvasni. Én azt kértem a mindenhatótól, hogy vízszintes legyen az a kurva nyomatékgörbe 1500 és 4500 között, nem pedig azt, hogy háromszáz/ötszáz/egymillió Nm fölött legyen.
Műszaki ember vagy, és mégsem érted azt a kifejezést, hogy valamennyi Nm +- 5%? Hol van a piros görbe a 430 +-5%-ban benne? 1900 és 3700 között. Csodálatos. Tény, hogy sokkal jobb, mint az 1.9dezső, meg hogy sokkal jobb eredményeket ér el a Ti-nél, de vezetni akkor is a Ti-t jobb. (Sőt, inkább az SZ/RZ meg a 24V V6-okat, de az más tészta).
Ez a baj a világgal. Az apróságok. Hányszor elugattam már, hogy nem érdekel a teljesítménye. Nekem inkább legyen gyengébb, de azt adja le egy kultúrált görbében.
Tudod minek örülnék? Ha fogná a squadra-s ember a kék görbét, és lekorlátozná 360Nm-re. Akkor egy hótt vízszintes vonal lenne 1600tól 4000-ig mindenféle idegesítő huplik, felfutások, csúcsok, és lecsengések nélkül. Igazából még ennek sem örülnék, hiszen én mondjuk 350Nm-t akarok 1500 és 4500 között, amit ez még csak megközelítőleg sem tud (láti? 4500nál ez már csak 240Nm-et tud, ami még így is magasabb, mint a Ti hasonló fordulatszámhoz tartozó értéke, de ha 3.5k és 4.5k között 120Nm-et esik a nyomaték, azt bizony vezetés közben IGENIS észrevenni. Rühellek 3500rpm-nél váltani, pont mikor elkapna a gépszíj).
Sőt, legeslegjobban annak örülnék, ha végre egy 1300 - 5000ig használható dízelmotorról beszélnénk, aminek mondjuk 1300nál 270Nm-ről elindul a görbéje, a képen láthatónál enyhébben emelkedik mondjuk háromezerig (350Nm), onnantól 4600ig plusz mínusz 10Nm-ben bennevan, majd 5000nél még tud 300Nm-et. Na, ezt már élvezném egy olyan hatsebességes váltóval, ami 30%-ot ejt maximum.
Minő hasonlóságot mutatna a régi GTA és a 3.0 24V karakterisztikájával...
Na, attól a ponttól lenne mellékes számomra, hogy dízel meg hogy turbó, azt is félretenném, hogy nem forog el 6-7ezerig, attól a pillanattól tetszene. (Persze beleraknám valami régivágású hátsókerekes kasztniba, mert ez a bohóckodás az elsőkerékhajtással valami förtelmes...)
Műszaki ember vagy, és mégsem érted azt a kifejezést, hogy valamennyi Nm +- 5%? Hol van a piros görbe a 430 +-5%-ban benne? 1900 és 3700 között. Csodálatos. Tény, hogy sokkal jobb, mint az 1.9dezső, meg hogy sokkal jobb eredményeket ér el a Ti-nél, de vezetni akkor is a Ti-t jobb. (Sőt, inkább az SZ/RZ meg a 24V V6-okat, de az más tészta).
Ez a baj a világgal. Az apróságok. Hányszor elugattam már, hogy nem érdekel a teljesítménye. Nekem inkább legyen gyengébb, de azt adja le egy kultúrált görbében.
Tudod minek örülnék? Ha fogná a squadra-s ember a kék görbét, és lekorlátozná 360Nm-re. Akkor egy hótt vízszintes vonal lenne 1600tól 4000-ig mindenféle idegesítő huplik, felfutások, csúcsok, és lecsengések nélkül. Igazából még ennek sem örülnék, hiszen én mondjuk 350Nm-t akarok 1500 és 4500 között, amit ez még csak megközelítőleg sem tud (láti? 4500nál ez már csak 240Nm-et tud, ami még így is magasabb, mint a Ti hasonló fordulatszámhoz tartozó értéke, de ha 3.5k és 4.5k között 120Nm-et esik a nyomaték, azt bizony vezetés közben IGENIS észrevenni. Rühellek 3500rpm-nél váltani, pont mikor elkapna a gépszíj).
Sőt, legeslegjobban annak örülnék, ha végre egy 1300 - 5000ig használható dízelmotorról beszélnénk, aminek mondjuk 1300nál 270Nm-ről elindul a görbéje, a képen láthatónál enyhébben emelkedik mondjuk háromezerig (350Nm), onnantól 4600ig plusz mínusz 10Nm-ben bennevan, majd 5000nél még tud 300Nm-et. Na, ezt már élvezném egy olyan hatsebességes váltóval, ami 30%-ot ejt maximum.
Minő hasonlóságot mutatna a régi GTA és a 3.0 24V karakterisztikájával...
Na, attól a ponttól lenne mellékes számomra, hogy dízel meg hogy turbó, azt is félretenném, hogy nem forog el 6-7ezerig, attól a pillanattól tetszene. (Persze beleraknám valami régivágású hátsókerekes kasztniba, mert ez a bohóckodás az elsőkerékhajtással valami förtelmes...)
GEORGE05-11-2007 14:39:07 // 5045
2. 3. már messze nem olyan rövid, és 3.ban szépen ugrik az mjet legalább is a 2,4 :-)
Attie05-11-2007 11:22:36 // 5044
Mondjuk az 1-es fokozat tényleg idegesítően rövid, de ezzel együtt kell élni :)
Én Bp-en ezt használom sokat.
A mostani vidéki utamon meg a 4-5-öt (autópályán 6-ot). És tényleg van abban valami jó érzés, hogy nem kell visszaváltani előzéshez. :-)
Én Bp-en ezt használom sokat.
A mostani vidéki utamon meg a 4-5-öt (autópályán 6-ot). És tényleg van abban valami jó érzés, hogy nem kell visszaváltani előzéshez. :-)
GEORGE05-11-2007 11:13:46 // 5043
Ma megnézem már mennyiket tud a gép eggyes fokozatokban....
GEORGE05-11-2007 11:10:57 // 5042
Ja ha így nézed hamar elfogynak a fokozatok!
De halad 3.-ban 40-50-el és lépj oda neki!
Meg próbáld ki a tiedét is. Ja és mérd is le magadnak hogy tudj hasonlitani, meg fogsz lepődni.
De halad 3.-ban 40-50-el és lépj oda neki!
Meg próbáld ki a tiedét is. Ja és mérd is le magadnak hogy tudj hasonlitani, meg fogsz lepődni.
GEORGE05-11-2007 11:09:43 // 5041
Poló05-11-2007 11:05:45 // 5040
Audi A4 2,5 TDI-t vezettem, 180 lovas. Nyomatékot nem tudom hol adja le és mennyit. Azt tudom, hogy elindultam 1-ben, hamar elfogyott, az autó meg alig ment még csak 30-cal. Aztán húztam egy 2-est, az is hamar elfogyott, mehetett a 3-as.
GEORGE05-11-2007 11:00:08 // 5039
Te miről írsz Poló????
A 2,4 Mjet 1500- 1600-tól meglodul 4500-ig!!!
Városban nem valami sportos?? Amikor te 3.-ban bandukolsz és odalépsz a benyásnak na az nem fog elindulni, a 2,4 Mjet meg igen!
Nem tudom mennyit vezettél 2,4 Mjet 156-ot, de ha vezettél volna nem mondanád azt hogy városban nem autózható jól. Hisz a pincéből húz onnan elindul ahol a benzines még javában haldoklik és vissza kell kapcsolni neki.
Az a baj, hogy ezt a sportos a 2,4 Mjet "vitát" ugy kezelitek hogy minden diesel autót idevesztek!!
Holott a 146ti hez hasonlitottunk eleve a 2,4 Mjet-et. Amire továbbra is azt tartom, hogy ha a ti sportos akkor a 2,4 Mjet igen csak az!
A 2,4 Mjet 1500- 1600-tól meglodul 4500-ig!!!
Városban nem valami sportos?? Amikor te 3.-ban bandukolsz és odalépsz a benyásnak na az nem fog elindulni, a 2,4 Mjet meg igen!
Nem tudom mennyit vezettél 2,4 Mjet 156-ot, de ha vezettél volna nem mondanád azt hogy városban nem autózható jól. Hisz a pincéből húz onnan elindul ahol a benzines még javában haldoklik és vissza kell kapcsolni neki.
Az a baj, hogy ezt a sportos a 2,4 Mjet "vitát" ugy kezelitek hogy minden diesel autót idevesztek!!
Holott a 146ti hez hasonlitottunk eleve a 2,4 Mjet-et. Amire továbbra is azt tartom, hogy ha a ti sportos akkor a 2,4 Mjet igen csak az!
kru05-11-2007 09:21:56 // 5038
A fekete a gyári, a kék a Stephan-féle light tuning (Medio), a piros az "ami kifér a csövön" (Massimo).
Nekem is a kék volt szimpibb, de a váltó és hajtáslánc kímélése végett :-)
Mindez akkor lenne még szimpatikusabb, ha mondjuk 5000 körül torpanna csak be :-))
A képek forrás URL-jén érdemes még nézegetni (www.squadra-tuning.com), de a holland nyelvű oldalon, az sokkal részletesebb, ott a teljes diesel és benzin Alfás paletta.
Nekem is a kék volt szimpibb, de a váltó és hajtáslánc kímélése végett :-)
Mindez akkor lenne még szimpatikusabb, ha mondjuk 5000 körül torpanna csak be :-))
A képek forrás URL-jén érdemes még nézegetni (www.squadra-tuning.com), de a holland nyelvű oldalon, az sokkal részletesebb, ott a teljes diesel és benzin Alfás paletta.
Wickey05-11-2007 08:45:49 // 5037
A kék szimpatikusabb, szélesebb fordulatszámtartományban állandó a nyomatéka.
Wickey05-11-2007 08:44:25 // 5036
Aha, a 75V6 görbe stimmel. Ha alapjáratról padlót adok neki egyesben, háromezer körül szokta eltekerni vizes aszfalton a két 205-ös hátsógumit.
Az SZ/RZ-ben más vezérműtengely volt, jóval kihegyezettebb karakterisztikával. Látszik is. Ha erre a nyomatékgörbére húzol teljesítménygörbét, kijön, hogy ezek a motorok bizon kívánják a pörgést, de meg is hálálják :-)
A 24V görbéért megathanks, pont amire számítottam, alig várom hogy beépüljön a gtv-be, és először elskálázza a komplett fordulatszámtartományt kettesben. :-))
Viszont az előző sorozatban a 2.4 20V görbéje egész tetszetős. Az a kék az mi volna? Azkell. Arról beszéltem :-) 1800-4000ig lapos mint a nagyalföld, az már egészen megközelíti az ideálisközeli állapotokat.
Az SZ/RZ-ben más vezérműtengely volt, jóval kihegyezettebb karakterisztikával. Látszik is. Ha erre a nyomatékgörbére húzol teljesítménygörbét, kijön, hogy ezek a motorok bizon kívánják a pörgést, de meg is hálálják :-)
A 24V görbéért megathanks, pont amire számítottam, alig várom hogy beépüljön a gtv-be, és először elskálázza a komplett fordulatszámtartományt kettesben. :-))
Viszont az előző sorozatban a 2.4 20V görbéje egész tetszetős. Az a kék az mi volna? Azkell. Arról beszéltem :-) 1800-4000ig lapos mint a nagyalföld, az már egészen megközelíti az ideálisközeli állapotokat.
Wickey05-11-2007 08:38:32 // 5035
hja, épp néztem, hogy a Holden blokk mekkora egy csalódás az olaszhoz képest.
Így egész érthető, miért fikázzák mostanság a V6 alfákat.
Oké, hogy a Holden sokkal nyomatékosabb, de a nagyobb nyomatékát megzabálja a nehéz kasztni(159), 5ezer fölött meg érezhetően be is torpan, ellentétben a régivágású GTA-val, ami 3-4ezerig csak lustálkodik, onnan viszont ...
JTS helyett egyértelműen jobb választás a 210 lovas mjet
Így egész érthető, miért fikázzák mostanság a V6 alfákat.
Oké, hogy a Holden sokkal nyomatékosabb, de a nagyobb nyomatékát megzabálja a nehéz kasztni(159), 5ezer fölött meg érezhetően be is torpan, ellentétben a régivágású GTA-val, ami 3-4ezerig csak lustálkodik, onnan viszont ...
JTS helyett egyértelműen jobb választás a 210 lovas mjet
kru05-11-2007 08:33:13 // 5034
Szögeljen össze nekem valaki olyan dízelt, nem érdekel hogy, akár úgy is, hogy lebutít egy 2.4 M-Jet-et, de tudjon 1600 és 4500 között 300Nm-et +-3%, és vevő leszek azonnal. Viszont ne legyen az, hogy 2200 és 3100 között 370, alatta fölötte meg a sovány lófasz, mert attól idegzsábát tudok kapni hirtelen.
Ha megnézed lentebb Stephan görbéit, a 20V-hez rakott piros görbe az 1500 és 4500 között 300Nm felett teljesít. Tény, hogy 4500 után már bukóban áll rendesen. De irreális elvárásaid ne legyenek.
Ha megnézed lentebb Stephan görbéit, a 20V-hez rakott piros görbe az 1500 és 4500 között 300Nm felett teljesít. Tény, hogy 4500 után már bukóban áll rendesen. De irreális elvárásaid ne legyenek.
kru05-11-2007 08:26:54 // 5033
És akkor kicsit visszanyúlva, egy 75 3.0V6:
Ugyanez (???) a 3.0V6 blokk az SZ-ben, kicsit jobban megtekerve:
S végül a GTV/166 3.0V6 24V:
Ugyanez (???) a 3.0V6 blokk az SZ-ben, kicsit jobban megtekerve:
S végül a GTV/166 3.0V6 24V:
kru05-11-2007 08:21:46 // 5032
Feltételezve, hogy jók a görbék, de Stephan-ban nem szoktunk csalódni...
kru05-11-2007 08:21:22 // 5031
ui: Lehet kommentálni az aresei V6 és az ausztrál Holden motorja közötti eltéréseket.
Mint hozzá nem értő, elsőre az mondanám, hogy a GTA pörgetve él, 4000 felett szétszalad a ménes, de közelebbről nézve az jön le, hogy az ausztrál blokk gyakorlatilag 6500-as fordulatig végig felette van (illetve a vége felé egálban), utána kicsit jobban kókad...
Mint hozzá nem értő, elsőre az mondanám, hogy a GTA pörgetve él, 4000 felett szétszalad a ménes, de közelebbről nézve az jön le, hogy az ausztrál blokk gyakorlatilag 6500-as fordulatig végig felette van (illetve a vége felé egálban), utána kicsit jobban kókad...
kru05-11-2007 08:18:14 // 5030
wickey, sajnos ez ilyen, munkagépek :-))
Nos, a squadra-s Stephan sem bírja nagony lapítani a 115lovas 1.9 8V-t:
Azért a 2.4 20V-vel már más a helyzet, ott azért már lehet lapítani, azért az 4000-ig eléggé tisztességes, de azért még mindig vicc.
Itt a 155 Q4, ha már turbó benzin:
Itt a 156GTA:
Itt meg a 159 3.2 Q4:
Ez utóbbiak mind nagyon kellemesek.
Nos, a squadra-s Stephan sem bírja nagony lapítani a 115lovas 1.9 8V-t:
Azért a 2.4 20V-vel már más a helyzet, ott azért már lehet lapítani, azért az 4000-ig eléggé tisztességes, de azért még mindig vicc.
Itt a 155 Q4, ha már turbó benzin:
Itt a 156GTA:
Itt meg a 159 3.2 Q4:
Ez utóbbiak mind nagyon kellemesek.
Wickey04-11-2007 23:31:58 // 5029
Tisztába vagyok vele. Kamionoknál szokott lenni ezafajta megoldás, hogy limitálják a nyomatékot, hogy minél laposabb legyen a görbe.
Amúgy nem az egy tartományban lapos görbe a lényeges, hanem a széles tartományban lapos görbe. Ha megnézed azt a grafikont, láthatod, hogy csóri 16V hogy lekonyul 3k fölött. Miért? Főleg, hogy elvileg ötezerig forgatható.
Miért nem képes a 16V mondjuk 1800-tól 4100-ig vízszintes görbét adni olyan kellemes kis 300Nm körül? Azzal már el bírnék éldegélni. A 20V-vel meg ha tudná a 1600-4500 között a 330Nm-et plusz mínusz 5%, akkor pláne.
Amúgy nem az egy tartományban lapos görbe a lényeges, hanem a széles tartományban lapos görbe. Ha megnézed azt a grafikont, láthatod, hogy csóri 16V hogy lekonyul 3k fölött. Miért? Főleg, hogy elvileg ötezerig forgatható.
Miért nem képes a 16V mondjuk 1800-tól 4100-ig vízszintes görbét adni olyan kellemes kis 300Nm körül? Azzal már el bírnék éldegélni. A 20V-vel meg ha tudná a 1600-4500 között a 330Nm-et plusz mínusz 5%, akkor pláne.
Robi04-11-2007 23:16:30 // 5028
Van ilyen, amiről beszélsz. Előfordul, hogy a gyártók a max nyomatékhoz nem egy konkrét fordulatszám értéket adnak meg, hanem egy fordulatszám tartományt. Szóval ezt már más is feltalálta. :)
Wickey04-11-2007 23:08:21 // 5027
Ja. Azér is veszek CR dízelt munkagépnek. Már-már majdnem kultúráltan lehet vele autózni (leszámítva azt a rohadt nagy, és hirtelen jelentkező nyomatékcsúcsot, amitől a hányinger jön a szerencsétlen utasokra).
Szögeljen össze nekem valaki olyan dízelt, nem érdekel hogy, akár úgy is, hogy lebutít egy 2.4 M-Jet-et, de tudjon 1600 és 4500 között 300Nm-et +-3%, és vevő leszek azonnal. Viszont ne legyen az, hogy 2200 és 3100 között 370, alatta fölötte meg a sovány lófasz, mert attól idegzsábát tudok kapni hirtelen.
Szögeljen össze nekem valaki olyan dízelt, nem érdekel hogy, akár úgy is, hogy lebutít egy 2.4 M-Jet-et, de tudjon 1600 és 4500 között 300Nm-et +-3%, és vevő leszek azonnal. Viszont ne legyen az, hogy 2200 és 3100 között 370, alatta fölötte meg a sovány lófasz, mert attól idegzsábát tudok kapni hirtelen.
Robi04-11-2007 22:44:24 // 5026
Ne ilyeneken szőrözz. Nézd a teljesítmény adatokat. Az nem hazudik. Egy CR dízel manapság bármikor kenterbe ver egy azonos köbcentis benyást.
Arról nem is beszélve, hogy emberemlékezet óta adott mennyiségű tüzelőanyagból a dízel több pacit állít elő, mint a benyás.
Arról nem is beszélve, hogy emberemlékezet óta adott mennyiségű tüzelőanyagból a dízel több pacit állít elő, mint a benyás.
Cgo04-11-2007 22:28:00 // 5025
en sem tudtam, mikor meglattam a grafikont, epp ugy reagaltam, mint Te, ezert utananeztem a katalogusban. remelem nem rossz a katalogusom
Attie04-11-2007 22:14:52 // 5024
Na ezt sem tudtam még, hogy a 159-nél emeltek egy kicsit a nyomatékon.
Nekem valami olyasmi rémlik, hogy a 115 lovas az olyan 275-280 Nm körül van.
Nekem valami olyasmi rémlik, hogy a 115 lovas az olyan 275-280 Nm körül van.
Cgo04-11-2007 22:10:27 // 5023
ez a 159, ami gyarilag 320 Nm, ami szorassal nyugodtan lehet 343, emlekezz csak SKrisz 1.8 TS autojara, ill. valakinek volt 1.6, ami verte a tobbi 1.8-at. fene tudja.
egyebkent hogyan valtozott az 1.9?
1. 105 LE / 255 Nm
2. 110 LE /
3. 115 LE /
4. 140 LE / 305 Nm 16V
5. 150 LE / 305 Nm 16V
6. 150 LE / 320 Nm 16V
7. twin turbo 170-180?
egyebkent hogyan valtozott az 1.9?
1. 105 LE / 255 Nm
2. 110 LE /
3. 115 LE /
4. 140 LE / 305 Nm 16V
5. 150 LE / 305 Nm 16V
6. 150 LE / 320 Nm 16V
7. twin turbo 170-180?
WarbiRunner (Gyuri)04-11-2007 19:07:11 // 5022
Így van, ezt tettem, majd vettem egy dízelt, amivel értelmes kompromisszumot kötöttem. A többit én sz*om le. Majd ha a garázsomban egymás mellett áll a Masereti Quattroporte meg az Impreza (2000-es évjáratú Sti), akkor joggal élvezkedek. Addig úgyis minden kompromisszum. A 146 megmarad akkor is, ha megtehetem, mert tetszik. Még a dízelsége is...
Amúgy bírom a nyers stílusod :-))
Amúgy bírom a nyers stílusod :-))
Attie04-11-2007 17:44:58 // 5021
Hmmm.. én azt hittem, hogy 3 és 4 ezer között is nagyjából még egyenes a görbe :-O
Bár ez a kék is valami tuning darab. 343 Nm.
Bár ez a kék is valami tuning darab. 343 Nm.
Wickey04-11-2007 17:10:04 // 5020
Wickey04-11-2007 17:04:37 // 5019
Van valami ember, aki a kókadtfaszt legalább vízszintesközelbe tudná hozni mondjuk 3 és 4ezer között?
Azkéne nekem igazából.
Azkéne nekem igazából.
Wickey04-11-2007 17:02:54 // 5018
Aha... ez is kókadtfasz.
VZalan04-11-2007 17:00:48 // 5017
Arról nembeszélve hogy aza autó nincs nagyon kimélve legtöbb gyorsulásin ottagyunk vele, vagyis már öcsém!!
VZalan04-11-2007 16:58:42 // 5016
100ra gtec mérése szerint 7,6 a vége 230volt! A chip elött 9.2olt 100ra és 215 ment ezt a gtec mérte !
Poló04-11-2007 16:52:32 // 5015
Utánna a 2.0 TS-emet csúnyál elverte.
Piritu - 1.000.00004-11-2007 16:50:37 // 5014
Mennyit mentél eddig vele? Mértél gyorsulási adatokat előtte utána?
VZalan04-11-2007 16:48:16 // 5013
De birja nekünk a fehér 180 ló chipel és a váltonak semmi baja!
Piritu - 1.000.00004-11-2007 16:38:35 // 5012
Kicsit meglepett amikor ma a viasat3-as programon az 1,9 mjet-re azt mondták, hogy a Saab-ban ugyan ez a motor 180 lovat tud, a görbe alapján nem beszéltek hülyeséget. Kár hogy a váltónk nem bírja...
Piritu - 1.000.00004-11-2007 16:36:54 // 5011
Erre próbáltam én is célozni a 2,0 TS vs 1,9 mjet témában is.
Cgo04-11-2007 16:22:41 // 5010
a loerogorbe igy nez ki
http://www.zastec.pl/Alfa-159-jtd-moc.jpg
a nyomateggorbe meg igy
http://www.zastec.pl/Alfa-159-jtd-moment.jpg
a keket kell nezni, a piros valami sufnituning termek
http://www.zastec.pl/Alfa-159-jtd-moc.jpg
a nyomateggorbe meg igy
http://www.zastec.pl/Alfa-159-jtd-moment.jpg
a keket kell nezni, a piros valami sufnituning termek
Satti04-11-2007 15:34:12 // 5008
Na, és ott kié az utolsó hsz?:-))
Poló04-11-2007 15:30:44 // 5007
Poló04-11-2007 15:28:47 // 5006
Amit még hozzátennék a dízel autókhoz...
Wickeyvel értek egyet, alacsony fordulaton nem húz, utánna megindul, aztán hamar elfogy és kell tolni a következő fokozatot.
Az 1-2-3-as fokozat hamar lepörög, hamar elfogy. 4.-ben már valamivel több ideig tart, 5-6-ban pedig már észre sem venni, hogy hamar elfogyna. Városban nem valami sportos, nehezebb használható, mint egy szívó benzines. De lehet, hogy csak hozzá kellene szokni. Városon kívül nagyobb tempónál viszont nagyon jól autózható.
Wickeyvel értek egyet, alacsony fordulaton nem húz, utánna megindul, aztán hamar elfogy és kell tolni a következő fokozatot.
Az 1-2-3-as fokozat hamar lepörög, hamar elfogy. 4.-ben már valamivel több ideig tart, 5-6-ban pedig már észre sem venni, hogy hamar elfogyna. Városban nem valami sportos, nehezebb használható, mint egy szívó benzines. De lehet, hogy csak hozzá kellene szokni. Városon kívül nagyobb tempónál viszont nagyon jól autózható.
Putyesz04-11-2007 15:26:45 // 5005
hát ez a vita nem fog abbamaradni?mert ez a topic szerintem nem erről szól!inkább nyisson vki egy dízel kontra benyás topicot!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ugyse fog engedni egyikünk sem:)!!!!
ugyse fog engedni egyikünk sem:)!!!!
Wickey04-11-2007 15:21:54 // 5004
A táblázathoz:
Fogtad a dízel görbéjét, leosztottad az értékeket mondjuk 1.5-tel, a fordulatszámokat meg felszoroztad 1.5-tel? Mintha egy 3:2 áttétellel vizsgálnád a dízelt, hogy egyforma kihajtás fordulatszámot kapj, elvégre a kerékméret is egyforma tehát azonos sebességhez azonos fordulatszám tartozzon?
Nagyon úgy nézem, hogy igen, hiszen gyönyörűen látszik, amiről egész eddig ugattam: a dízel nyomatékgörbéje egy rakás fos egy patent benzineshez képest. Úgy néz ki a korrigált 4-5 ezer körül, mint a kókadt fasz.
Kíváncsi lennék a 16V mjet-ek hasonló görbéjére. Az már ütősebb, de még mindig nem az igazi.
Sokkal élvezetesebb kínozni egy benzinmotoros autót mint egy dízelt.
Ismét kihangsúlyoznám, hogy leszarom a teljesítményeket és a mért adatokat:
nekem az soha nem lesz sportos vezetés, hogy tolok a kanyarban egy hármast vagy négyest, csak azért, mert a dízel nem húz alacsony fokozatban nagy fordulatszámon.Visszakettőpadlógázbazzeg, az a gigarulez :-)
Fogtad a dízel görbéjét, leosztottad az értékeket mondjuk 1.5-tel, a fordulatszámokat meg felszoroztad 1.5-tel? Mintha egy 3:2 áttétellel vizsgálnád a dízelt, hogy egyforma kihajtás fordulatszámot kapj, elvégre a kerékméret is egyforma tehát azonos sebességhez azonos fordulatszám tartozzon?
Nagyon úgy nézem, hogy igen, hiszen gyönyörűen látszik, amiről egész eddig ugattam: a dízel nyomatékgörbéje egy rakás fos egy patent benzineshez képest. Úgy néz ki a korrigált 4-5 ezer körül, mint a kókadt fasz.
Kíváncsi lennék a 16V mjet-ek hasonló görbéjére. Az már ütősebb, de még mindig nem az igazi.
Sokkal élvezetesebb kínozni egy benzinmotoros autót mint egy dízelt.
Ismét kihangsúlyoznám, hogy leszarom a teljesítményeket és a mért adatokat:
nekem az soha nem lesz sportos vezetés, hogy tolok a kanyarban egy hármast vagy négyest, csak azért, mert a dízel nem húz alacsony fokozatban nagy fordulatszámon.Visszakettőpadlógázbazzeg, az a gigarulez :-)
Jata04-11-2007 15:21:25 // 5003
Ö is a Rubinban van, ez már régen volt.3-4éve. Még suliba jártunk és akkor. Sztem már rég eladta. Egy régi audi V8 volt 4,2 Quattro. Padlizsán lila.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
464
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?