Ezen a Thököli minirallyn egyetlen egy autó ment jobb ídőt nálam!
Akik ott voltak láthattak egy rallyra átépitett Fiat Bravot!
Aminek nem sok köze volt a gyári autóhoz!
Nos ez a Bravo ment 1:20:438-at
Én a sokak által vitatatott sportos 2,4 Mjetel 1:22:453-at.
A Punto rallyautó meg 1:23:718-at.
Szerintem ha egy olyan futómű lenne a 2,4 Mjetbe amitől csak tekeredne a pályán akkor nem lehett volna a két kimondottan sportfutóműves autó közt végeznem....
Ergo mind a motor teljesítménye mind a futóműve alkalmassá teszi a sportos használatra a 2,4 Mjetet.....
Forum >> Dízelmánia
GEORGE03-11-2007 14:40:59 // 4852
Saughassy03-11-2007 14:34:18 // 4851
Nyugi.:) Tudom sorolni a pozitivumokat is, bar az ketsegkivul nem ilyen hosszu. :) Az élet hála az égnek nem fehér és fekete, sokmindennek van letjogosultsaga, igy a dizelnek is. De gondolom azt azert te is elismered, hogy nem a sportossaga miatt valasztottad a dizelt. Es en en is csak ennyit irtam itt, semmi mast. :)
Adrián03-11-2007 14:21:50 // 4850
Hirtelen csak ennyi jutott eszembe a motorrol. :)Nekem meg az jutott eszembe hogy mindenki had döntse már el hogy saját magának mi a sportos és hogy miért vett dizel motoros ALFÁT!
Köszönjük hogy elmagyaráztad hogy ez miért nem jó nekünk!
Köszönjük hogy elmagyaráztad hogy ez miért nem jó nekünk!
Átok79146TD03-11-2007 10:23:27 // 4849
Ebben egyetértek:))
Átok79146TD03-11-2007 10:22:58 // 4848
:)))
Nyugodjék:))
Nyugodjék:))
Saughassy03-11-2007 10:17:28 // 4847
Igen az is, de felul mindennel brutalisabb :)
Saughassy03-11-2007 10:16:49 // 4846
Tenyleg nincs vita, legalabb csaladon belul ne szivjuk egymas veret. :) En itt letettem a lantot. :)
Átok79146TD03-11-2007 10:02:47 // 4845
Hirtelen csak ennyi jutott eszembe a motorrol. :)
Erre írtam a hatásfokot:))
ami a többit illeti..egyetértek veled abban hogy a sportosságot érzet adja......
de innentől kezdve nincs is miről vitázni..:)))
nekem sportosnak hat a 90 pacis diesel is..valószínű mert még nem volt erősebb autóm,ezen max ti nevettek én meg jól érzem magam benne:)))
aztán hogy máshogyan működik meg hogy alul lomha meg felül hamar elfárad..nekem lehet pont az tetszik...:))
szóval attól hogy valakinek ízlésficama van(nekem mert ezt a dieselt is sportosnak érzem) :))) )még érezheti jól magát vezetés közben:)))
jaa és a turbo benyás is lomha alul nem??:):):)
Erre írtam a hatásfokot:))
ami a többit illeti..egyetértek veled abban hogy a sportosságot érzet adja......
de innentől kezdve nincs is miről vitázni..:)))
nekem sportosnak hat a 90 pacis diesel is..valószínű mert még nem volt erősebb autóm,ezen max ti nevettek én meg jól érzem magam benne:)))
aztán hogy máshogyan működik meg hogy alul lomha meg felül hamar elfárad..nekem lehet pont az tetszik...:))
szóval attól hogy valakinek ízlésficama van(nekem mert ezt a dieselt is sportosnak érzem) :))) )még érezheti jól magát vezetés közben:)))
jaa és a turbo benyás is lomha alul nem??:):):)
Saughassy03-11-2007 09:44:04 // 4844
Tudod mennyire erdekel egy szerpentinen csuszkalva duplakuplung-gazfroccs kozben a hatasfok ?:)))
Igen, ua pacis benyassal nem valoszinu, (legalabbis ha szarul valtok), sot a gyengebb benyassal meg tenyleg nem. Sot akkor sem, ha kiszerelitek a ket hatso kereket. :) Megfelelo peremfeltetelek menten a Kispok is kihozhato a legjobb autonak, de sok ertelme nincs.:)
Amugy sem ertem ezt a lenyomunk mindenkit dolgot, George is ezzel jott, hogy mit erzek, amikor rendkivul gyorsnak erzodo autom mellett hirtelen elsuhan egy dizel 330D. Hat kb leszarom, mert magamat akarom legyozni nem mast, a vezetesi elmeny is az enyem es nem befolyasolja hogy ki hogy megy mellettem. :) Meg amugy is, akkor most a sprinter sportosabb mint a maratoni futo, vagy esetleg a birkozo a legsportosabb?:)
Az a gond, hogy az autok egyre nagyobbak, egyre jobban szigeteltek, igy ua vezetesi elmenyhez joval nagyobb motorok es joval nagyobb vegsebesseg kell. De ezzel meg azt erik el, mig en ha 100nal hibazok, max a kocsim horpadt meg kicsit, a 180al szaguldo esetleg mast is magaval visz a halalba. Nem a sebesseg adja az elmenyt, hanem annak erzete. Nem az ad oromot es adrenalint, ha ulunk egy fotelben es nezzuk, ahogy elenk vetitik az utat, hanem ha mi probaljuk terelgetni a vasat minel jobban. De ezt mar annyiszor elmondtam, aztan megint jon valaki egy 80-120al, meg nyomatekheggyel. :)
Amugy hajlamosak vagytok megfeledtkezni a valtorol es a kereken mert nyomatek fogalmarol. :)
Igen, ua pacis benyassal nem valoszinu, (legalabbis ha szarul valtok), sot a gyengebb benyassal meg tenyleg nem. Sot akkor sem, ha kiszerelitek a ket hatso kereket. :) Megfelelo peremfeltetelek menten a Kispok is kihozhato a legjobb autonak, de sok ertelme nincs.:)
Amugy sem ertem ezt a lenyomunk mindenkit dolgot, George is ezzel jott, hogy mit erzek, amikor rendkivul gyorsnak erzodo autom mellett hirtelen elsuhan egy dizel 330D. Hat kb leszarom, mert magamat akarom legyozni nem mast, a vezetesi elmeny is az enyem es nem befolyasolja hogy ki hogy megy mellettem. :) Meg amugy is, akkor most a sprinter sportosabb mint a maratoni futo, vagy esetleg a birkozo a legsportosabb?:)
Az a gond, hogy az autok egyre nagyobbak, egyre jobban szigeteltek, igy ua vezetesi elmenyhez joval nagyobb motorok es joval nagyobb vegsebesseg kell. De ezzel meg azt erik el, mig en ha 100nal hibazok, max a kocsim horpadt meg kicsit, a 180al szaguldo esetleg mast is magaval visz a halalba. Nem a sebesseg adja az elmenyt, hanem annak erzete. Nem az ad oromot es adrenalint, ha ulunk egy fotelben es nezzuk, ahogy elenk vetitik az utat, hanem ha mi probaljuk terelgetni a vasat minel jobban. De ezt mar annyiszor elmondtam, aztan megint jon valaki egy 80-120al, meg nyomatekheggyel. :)
Amugy hajlamosak vagytok megfeledtkezni a valtorol es a kereken mert nyomatek fogalmarol. :)
lausz03-11-2007 05:33:05 // 4843
igen és a Wtcc-ben a leon tdi,is
Átok79146TD03-11-2007 05:14:50 // 4842
:))))))
-jobb a hatásfoka.:)))
-emelkedőn nem fogsz meg:)(ugyanannyi pacis benyással:))) )
-és sztem szebba hangja:)))(szerintem:)))
-jobb a hatásfoka.:)))
-emelkedőn nem fogsz meg:)(ugyanannyi pacis benyással:))) )
-és sztem szebba hangja:)))(szerintem:)))
Átok79146TD03-11-2007 05:08:26 // 4841
Sztem igen:)))de nem tudom hol a turbó..:)))))
Fészi03-11-2007 05:05:40 // 4840
A munkagépek már csak ilyenek, legalább tudom hogy van benne olaj :D
Wickey03-11-2007 00:17:52 // 4839
ne is mondd.
Fiúk körkérdés: mindenkinek fossa az olajat a turbója? :-))
figyelem, csak őszintén. :-)
Fiúk körkérdés: mindenkinek fossa az olajat a turbója? :-))
figyelem, csak őszintén. :-)
Wickey03-11-2007 00:16:32 // 4838
Jóhogy.
Dzsuvás, retkes, olajos, büdös, füstös, kormos, még jó hogy nem én szervizelem a dízelem, hozzá se nyúlnék egy ujjal sem. :-))))
amúgy meg költői kérdés: még ha igaz is az, hogy idegenkednek a dízeltől néhányan: miért van az, hogy a batiánusok keresztes hadjáratot hirdetnek a benzinmotor ellen?
Fogadjuk már el, hogy mindkettőnek megvan a maga helye és ideje.
A dízelnek ez a helye:
a benzinesnek meg ez:
Hülye lettem volna kimenni a munkagéppel Tökölre. Hogy egy hátsókerekes benzines helyett egy elsőkerékmeghajtású dízellel bohóckodjak a reptéren? Ráadásul kombival? MUHAHA.
Mondjuk fordított helyzetben tehát ha egy 156 2.0TS, és teszem azt egy Alfa 75 2.0 vagy 2.4TD között kellett volna választanom (ami abszolút nem életszagú szituáció, ilyen hülye helyzet egész egyszerűen nem fordulhat velem elő, hogy sok pénzt adjak egy elsőkerekes benzinesért, pici pénzért meg dízelt vegyek állatkodni, szintén MUHAHA), de ebben az esetben már fejtörést okozott volna a dolog. Viszont 3 perc tipródás után a dízelt választottam volna, a hátsókerékhajtás miatt, és nem azért, mert a dízel mint olyan űberpower. Van amikor az erő és a gyorsulás másodlagos. George is biztos rohadt sűrűn gyorsult 80-120-ra negyedikben a szlalompályán :-)) Marek viszont ténylegesen sűrűn b@szta el keresztbe az Americát :-))) igaz itt ezen a képen épp nem, ámbár látok némi gyanús eredetű füstöt az autó bal hátuljánál az ívbelső kerék felől.
Dzsuvás, retkes, olajos, büdös, füstös, kormos, még jó hogy nem én szervizelem a dízelem, hozzá se nyúlnék egy ujjal sem. :-))))
amúgy meg költői kérdés: még ha igaz is az, hogy idegenkednek a dízeltől néhányan: miért van az, hogy a batiánusok keresztes hadjáratot hirdetnek a benzinmotor ellen?
Fogadjuk már el, hogy mindkettőnek megvan a maga helye és ideje.
A dízelnek ez a helye:
a benzinesnek meg ez:
Hülye lettem volna kimenni a munkagéppel Tökölre. Hogy egy hátsókerekes benzines helyett egy elsőkerékmeghajtású dízellel bohóckodjak a reptéren? Ráadásul kombival? MUHAHA.
Mondjuk fordított helyzetben tehát ha egy 156 2.0TS, és teszem azt egy Alfa 75 2.0 vagy 2.4TD között kellett volna választanom (ami abszolút nem életszagú szituáció, ilyen hülye helyzet egész egyszerűen nem fordulhat velem elő, hogy sok pénzt adjak egy elsőkerekes benzinesért, pici pénzért meg dízelt vegyek állatkodni, szintén MUHAHA), de ebben az esetben már fejtörést okozott volna a dolog. Viszont 3 perc tipródás után a dízelt választottam volna, a hátsókerékhajtás miatt, és nem azért, mert a dízel mint olyan űberpower. Van amikor az erő és a gyorsulás másodlagos. George is biztos rohadt sűrűn gyorsult 80-120-ra negyedikben a szlalompályán :-)) Marek viszont ténylegesen sűrűn b@szta el keresztbe az Americát :-))) igaz itt ezen a képen épp nem, ámbár látok némi gyanús eredetű füstöt az autó bal hátuljánál az ívbelső kerék felől.
Saughassy03-11-2007 00:09:54 // 4837
Ja es a fustrol nem is beszeltunk, no meg a mostanaban megszaporodo osszedolt motorokrol, turbokrol es egyebekrol.
Saughassy03-11-2007 00:08:44 // 4836
Fene sem idegenkedne ha:
- nem lenne hulye es hervaszto karakterisztikaja: Alul nagyon nem megy, utana hatbarug, felul megint elhervad.
- Ha nem lenne buta hangja. Es tekintsunk el attol, hogy milyen szigeteles meg stb....keptelen annyira sokszinu lenni mint egy jo benzines.
- Ha nem lenne kelletlenul lassu a gazreakcio, es a felporges.
- Ha nem lenne budos
- Ha nem lenne gusztustalanul budos es nyalkas az uzemanyaga
Hirtelen csak ennyi jutott eszembe a motorrol. :)
- nem lenne hulye es hervaszto karakterisztikaja: Alul nagyon nem megy, utana hatbarug, felul megint elhervad.
- Ha nem lenne buta hangja. Es tekintsunk el attol, hogy milyen szigeteles meg stb....keptelen annyira sokszinu lenni mint egy jo benzines.
- Ha nem lenne kelletlenul lassu a gazreakcio, es a felporges.
- Ha nem lenne budos
- Ha nem lenne gusztustalanul budos es nyalkas az uzemanyaga
Hirtelen csak ennyi jutott eszembe a motorrol. :)
gyurma02-11-2007 23:39:15 // 4835
Ez nincs tulmisztifikálva,csak sokan még idegenkednek a dizeltől!!
Saughassy02-11-2007 23:28:45 // 4834
Azert nem kell ezt ennyire tulmisztifikalni. Egy biztos, hogy mi nem sportos onmagaban. az ero, es a vegsebesseg. Mert ez szimplan gyorsasag kerdese. George es az elvbaratai tovabbra sem tudnak semmit felhozni ervet a sportossagra azon kivul, hogy gyors. De ez marha keves, mert rengeteg ellenpeldat irtam. TGV, S600as balna, limok es egyebek. Szoval vmi masnak kell ott lenni. Es ha vkinek a sportossag kimerul abban, hogy stopperrel meregeti a 80-120at, akkor hajra, csak legalabb sejtse mar, hogy a vilag meg nem er itt veget. :)
gyurma02-11-2007 23:17:22 // 4833
Csak a hang!!!!!!
Wickey02-11-2007 23:08:37 // 4832
De amikor az én olajkélyhámmal megy totál el van varázsolva,csak azt mondja hogy a sportosság hiányzik belőle.
hoppá. Ezt magyarázom. Megy mint a golyó, csak mi hiányzik belőle? A fűszer. Az élvezet. :-)
hoppá. Ezt magyarázom. Megy mint a golyó, csak mi hiányzik belőle? A fűszer. Az élvezet. :-)
gyurma02-11-2007 23:03:35 // 4831
Bocsi hogy beleszólok,de 1 értek GEORGE cartársal!!!!A sportosság nem benzin vagy dizelfüggö.A fiamnak Punto Gt-je van 6.5 alatt van százon!!Nagyon kemény lefuvószelep,sportkipuff.rendszer.De amikor az én olajkélyhámmal megy totál el van varázsolva,csak azt mondja hogy a sportosság hiányzik belőle.A menés nagyon jó csak......
Átok79146TD02-11-2007 22:56:34 // 4830
Jó estét mindenkinek.
bár én még itt csak újonc vagyok és a gépem is csak dinamikus,azért azt hozzátenném a témához hogy vasárnap egy kellemes kis kanyargós úton autókáztunk az asszonnyal...nekem ilyen kellemes érzésem nem emlékszem hogy lett volna mint ezen az úton:)))pedig dieselem van...)))szóval az én véleményem az hogy mindenkinek a maga számára kell hogy ilyennek vagy olyannak tűnjön az autója..
szóval ha GEORGE sportosnak érzi a Mjet-et akkor neki az.
arról meg sokáig lehet vitázni hogy mi a sportos és mi a nem...kinek mi...
meg mi alapján döntöd el.....adatok alapján vagy érzet alapján??
bár én még itt csak újonc vagyok és a gépem is csak dinamikus,azért azt hozzátenném a témához hogy vasárnap egy kellemes kis kanyargós úton autókáztunk az asszonnyal...nekem ilyen kellemes érzésem nem emlékszem hogy lett volna mint ezen az úton:)))pedig dieselem van...)))szóval az én véleményem az hogy mindenkinek a maga számára kell hogy ilyennek vagy olyannak tűnjön az autója..
szóval ha GEORGE sportosnak érzi a Mjet-et akkor neki az.
arról meg sokáig lehet vitázni hogy mi a sportos és mi a nem...kinek mi...
meg mi alapján döntöd el.....adatok alapján vagy érzet alapján??
Attie02-11-2007 22:44:30 // 4829
Na most behoztam a lemaradásom. 3 oldal :)
George!
Basszus, kötöd az ebet a karóhoz :) Nem hiszem el, hogy nem érted.
Én abszolút igazat adok Wickeynek meg Saunak. Bennem is pont azok a gondolatok és érzések merültek fel egy sportautóval kapcsolatban, mint nekik. Egy dízel sosem (na jó ezt nem tudhatjuk, de a mai napig nem) lesz sport(os)autó. Lehetnek gyorsak és erősek, de sportosak nem.
Egy sportos autó könnyed, fürge. A dízelek pedig erőből mennek. (kismitugrálsz vs tulok :-) )
Jó dolog a dízel. Pl most a két nap alatt 610 km-t kirándultunk vele a Balatonfelvidéken és az üzemanyagszint jelző középen vagy kicsit alatta áll. :-) (Durván 5.7-es fogyi) Volt pár élvezetes előzés (értsd pár mp alatt túllenni rajta), de ahhoz oda kell figyelni hogy jó fordulaton legyen a gép.
De az út alatt sokszor eszembe jutott, hogy de jó lenne most az Americaval itt lenni.
George!
Basszus, kötöd az ebet a karóhoz :) Nem hiszem el, hogy nem érted.
Én abszolút igazat adok Wickeynek meg Saunak. Bennem is pont azok a gondolatok és érzések merültek fel egy sportautóval kapcsolatban, mint nekik. Egy dízel sosem (na jó ezt nem tudhatjuk, de a mai napig nem) lesz sport(os)autó. Lehetnek gyorsak és erősek, de sportosak nem.
Egy sportos autó könnyed, fürge. A dízelek pedig erőből mennek. (kismitugrálsz vs tulok :-) )
Jó dolog a dízel. Pl most a két nap alatt 610 km-t kirándultunk vele a Balatonfelvidéken és az üzemanyagszint jelző középen vagy kicsit alatta áll. :-) (Durván 5.7-es fogyi) Volt pár élvezetes előzés (értsd pár mp alatt túllenni rajta), de ahhoz oda kell figyelni hogy jó fordulaton legyen a gép.
De az út alatt sokszor eszembe jutott, hogy de jó lenne most az Americaval itt lenni.
Hari02-11-2007 21:41:17 // 4828
Üdv mindenkinek! Alfa 166 2,4 JTD '99 06 ehez a masinához keresek egy JÓ bontott, vagy új turbót. Ha valakinek van a kispolcon othon akkor szoljon!!! :-)))
Saughassy02-11-2007 21:38:47 // 4827
Na ja, csak nem bír. :)
Wickey02-11-2007 20:21:20 // 4826
Mondom, majd építek egy sportos dízelt. Ötletek már vannak. A motorblokkon kívül más nem nagyon marad meg a dejzelből.
Ha sikerült, majd elviszlek azzal is egy körre, és megmondhatod, mennyire sikerült. És elhiheted, nem fogok nagyon sírni, ha kiderül, hogy attól függetlenül, hogy mennyit reszeltem rajta, véletlenül még mindig legyorsulod 200 méteren... :-)
Ha sikerült, majd elviszlek azzal is egy körre, és megmondhatod, mennyire sikerült. És elhiheted, nem fogok nagyon sírni, ha kiderül, hogy attól függetlenül, hogy mennyit reszeltem rajta, véletlenül még mindig legyorsulod 200 méteren... :-)
Poló02-11-2007 20:19:31 // 4825
Ennyire bejött az élet? :))))
Csak úgy ki tudsz tolni a szalonból egy turbós benyás gépet? :-o
Csak úgy ki tudsz tolni a szalonból egy turbós benyás gépet? :-o
Vikking 31102-11-2007 20:16:25 // 4824
Sztem GEORGE a régi punto turbóra gondolt! Vagy nem?
Vikking 31102-11-2007 20:15:47 // 4823
Én meg végképp nem beleszólok, de végigolvastam a dolgot...
De George Cartárs, miért szidták pl a totalcaron a Brerat, mint a bokrot? Mert nem sportos. Gyors, de nem sportos.
Meg az új Alfák, amiket azért általában azok, akik egy régebbiből (nem csak 75, hanem akár 156-ból is) átülnek, nem érzik azt, amit egy Alfától elvárnak.
De ha én zongorázni tudnám a különbséget a 75 és a 156 között, asszem én lennék a legnagyobb zongoraművész. A 156 is élvezetes, de én emlékszem, mikor életemben először visszaváltottam 4-ből 3-ba a 75-ön... Beleborzongtam. Meg a hegyvidéki csapatásokba, meg... Nem is sorolom.
Az egy sportos autó volt. A 156-ban meg megy az ember 180-at, 190-et és ha nem nézi az órát, észre sem veszi (pedig ez egy benzines, sportkipufogóval...). Talán majdnem szó szerinti idézet a totalcarról : Egy sportautó legyen könnyű, harapjon, remegjen minden porcikája, akarja, hogy széttapossam... Stb-stb...
Sztem ez hiányzik a dízelekből, persze, családi autónak kiváló, mert beáll az ember 130-ra, élvezkedik a fogyasztásmérőn, meg mittudomén. De arra, hogy remegjen egy autózás után a keze-lába, vigyorogjon mint a töklámpa...
Szerintem nem annyira.
De ez csak az én magánvéleményem, kéretik érte nem piszkálni :) Köszi előre is!
De George Cartárs, miért szidták pl a totalcaron a Brerat, mint a bokrot? Mert nem sportos. Gyors, de nem sportos.
Meg az új Alfák, amiket azért általában azok, akik egy régebbiből (nem csak 75, hanem akár 156-ból is) átülnek, nem érzik azt, amit egy Alfától elvárnak.
De ha én zongorázni tudnám a különbséget a 75 és a 156 között, asszem én lennék a legnagyobb zongoraművész. A 156 is élvezetes, de én emlékszem, mikor életemben először visszaváltottam 4-ből 3-ba a 75-ön... Beleborzongtam. Meg a hegyvidéki csapatásokba, meg... Nem is sorolom.
Az egy sportos autó volt. A 156-ban meg megy az ember 180-at, 190-et és ha nem nézi az órát, észre sem veszi (pedig ez egy benzines, sportkipufogóval...). Talán majdnem szó szerinti idézet a totalcarról : Egy sportautó legyen könnyű, harapjon, remegjen minden porcikája, akarja, hogy széttapossam... Stb-stb...
Sztem ez hiányzik a dízelekből, persze, családi autónak kiváló, mert beáll az ember 130-ra, élvezkedik a fogyasztásmérőn, meg mittudomén. De arra, hogy remegjen egy autózás után a keze-lába, vigyorogjon mint a töklámpa...
Szerintem nem annyira.
De ez csak az én magánvéleményem, kéretik érte nem piszkálni :) Köszi előre is!
perdix02-11-2007 19:54:49 // 4822
Ha én turbós benyásra vágynék, 10 literes fogyival megspékelve akkor fognám magam és holnap kitolnám a szalonból, ennyi, de nekem kösz, nem kell!
perdix02-11-2007 19:53:11 // 4821
GEORGE, GEORGE, látod ingoványre léptél, ezért piszkálódsz, de tedd, én csak mosolygok boldogan:-))))
Egyébként hogy felfrissítsem az emlékezeted, akkor ajánlom Wickey korábbi hozzászólását abba nbenne van, és az a GTI swift miről Wickey írt, az téged tlleg lerongyol, már bocsi, közben valóban sportosabb 1000 szer mint amioben te ülsz, ezért is bocsi!
Van egy gyors autód, de nem sportos, SZVSZ a Ti-d, az sportosabb volt!!!!
Egyébként hogy felfrissítsem az emlékezeted, akkor ajánlom Wickey korábbi hozzászólását abba nbenne van, és az a GTI swift miről Wickey írt, az téged tlleg lerongyol, már bocsi, közben valóban sportosabb 1000 szer mint amioben te ülsz, ezért is bocsi!
Van egy gyors autód, de nem sportos, SZVSZ a Ti-d, az sportosabb volt!!!!
GEORGE02-11-2007 19:46:23 // 4820
Én továbbra is azt mondom hogy nem diesel és nem benzin kérdése egy autó sportossága!
Több összetevős!
és ha diesel is bír olyan paraméterrekkel akkor az is sportos!
Több összetevős!
és ha diesel is bír olyan paraméterrekkel akkor az is sportos!
GEORGE02-11-2007 19:45:17 // 4819
Ha 1,3 -as mutyukira gondolsz az sose fog 8mp alatt gyorsulni 100-ra!
De egy 1,4 Turbo Punto az igen is sportosan megy!
De egy 1,4 Turbo Punto az igen is sportosan megy!
Poló02-11-2007 19:44:04 // 4818
Az audi pedig a LeMans-ban használ dízel póvert :))))
perdix02-11-2007 19:42:58 // 4817
A sportos jelzőt olyan autóra aggatunk ami mondjuk max 8-9mp belül ugrik 100-ra
( nem a te általad mért 8mp ) és jó rugalmas!
Ezt írtad, igaz?
Na erről beszélek, én is, ezt írtam le én is. azt hittem hogy vágod, nem gondoltam, hogy le kell írni egy sportos , kissúllyú!!! kisköbcentis benyás 0-100 ra gyorsulását.
( nem a te általad mért 8mp ) és jó rugalmas!
Ezt írtad, igaz?
Na erről beszélek, én is, ezt írtam le én is. azt hittem hogy vágod, nem gondoltam, hogy le kell írni egy sportos , kissúllyú!!! kisköbcentis benyás 0-100 ra gyorsulását.
GEORGE02-11-2007 19:42:04 // 4816
Pedig az Alfának is van versenyautója ami Mjet! a vw is használ TD motoros versenyautót......
Piritu - 1.000.00002-11-2007 19:40:13 // 4815
Szerintem is külön kell választani a gyors és a sportos autókat.
A múltkoriban volt "szerencsém" egy OFF 118D-t vezetni kb 400 km-en. Papíron ugyan annyit tud mint az olajkályhám mégis unalmas volt.
Nincs motorhang, nincs szélzaj, nincsenek közvetlen kormány- és gázreakciók...
A tempót csak úgy lehet tartani hogy figyeli az ember az órát, mert semmisem ÉREZTETI hogy gyorsulunk-lassulunk-kanyarodunk. (Hangsúlyozom az olajkályhámhoz képest!)
Szóval számomra az egy gyors kocsi az Alfi egy sportos gép.
Aztán ha visszagondolok és a visszakettőbepadlógázhétezerfőléforgatniaTS-érzés eszembe jut akkor feláll szőr a hátamon és vigasztalom magam, hogy ez hamarabb van százon és feljebb a van a vége.
Szóval minden relatív. (Utólag visszagondolva 3 féle 1,6TS-t hajtottam és a 147-es volt a legunalmasabb közülük, túl kifinomult volt...)
A múltkoriban volt "szerencsém" egy OFF 118D-t vezetni kb 400 km-en. Papíron ugyan annyit tud mint az olajkályhám mégis unalmas volt.
Nincs motorhang, nincs szélzaj, nincsenek közvetlen kormány- és gázreakciók...
A tempót csak úgy lehet tartani hogy figyeli az ember az órát, mert semmisem ÉREZTETI hogy gyorsulunk-lassulunk-kanyarodunk. (Hangsúlyozom az olajkályhámhoz képest!)
Szóval számomra az egy gyors kocsi az Alfi egy sportos gép.
Aztán ha visszagondolok és a visszakettőbepadlógázhétezerfőléforgatniaTS-érzés eszembe jut akkor feláll szőr a hátamon és vigasztalom magam, hogy ez hamarabb van százon és feljebb a van a vége.
Szóval minden relatív. (Utólag visszagondolva 3 féle 1,6TS-t hajtottam és a 147-es volt a legunalmasabb közülük, túl kifinomult volt...)
Adrián02-11-2007 19:35:14 // 4814
Gyakran olvasom ezt a topikot így most is végigolvastam ezt az eszme futtatást amit leírtatok sportosság címszó alatt! 1 szösszenet amit hozzáfűznék a dolgokhoz és most tényleg elvonatkoztanék a dízel vagy benzines vonaltól mert ez szerintem valóban nem ezen múlik! Viszont ami feltünt hogy előnyben részesítettétek a régebbi technikákat ( nem szertném érdemeiket kisebbíteni )hogy ezek szerint azok adják csak meg a sportosság érzését függetlenül a motor választástól mert ugye " nem a teljesítmény számit"!De azért nem hinném hogy választanátok az 1.2 -s palettáról!
Akkor most odakanyarodnék a technikai sportokhoz autósport ,rally! Itt azon küzdenek hogy minnél magasabb technikai szinvonalon minnél nagyobb teljesítményt tudjanak kicsikarni az autókból! Azt gondolom hogy itt a sportosság és az adrenalin nem kérdőjelezhető meg! De biztosan nem fognak ezen sportolók vitába szállni egymással hogy kis a sportosabb Vfts Ladások vagy a legmagasbb szinvonalba tartozó WRC sek!Tehát a technikai szinvonal nem hinném hogy a sportosság kárára válna ezért hajkurásszák állandóan a minél nagyobb teljesítményt és harcolnak az időkkel! Abban viszont tényleg egyetértek hogy 1 nagy bálna nagy teljesítménnyel ugyan de veszit nem keveset a sportosság élvezetéből hiába raknak bele akármilyen motort! Viszont a mai napig próbálnak olyan autókat gyártani ami annak a rétegnek is megadja a fillinget aki "az autó farával akarja szedni az út két széléről a virágokat"!Az Alfára visszatérve dizel vagy benga ott van a Cuore Sportivo amit a cég is "próbál" követni bár nem mindenkinek jelent ez egyet mert nem is vagyunk egyformák;)
Kösz hogy végig olvastátok!
Akkor most odakanyarodnék a technikai sportokhoz autósport ,rally! Itt azon küzdenek hogy minnél magasabb technikai szinvonalon minnél nagyobb teljesítményt tudjanak kicsikarni az autókból! Azt gondolom hogy itt a sportosság és az adrenalin nem kérdőjelezhető meg! De biztosan nem fognak ezen sportolók vitába szállni egymással hogy kis a sportosabb Vfts Ladások vagy a legmagasbb szinvonalba tartozó WRC sek!Tehát a technikai szinvonal nem hinném hogy a sportosság kárára válna ezért hajkurásszák állandóan a minél nagyobb teljesítményt és harcolnak az időkkel! Abban viszont tényleg egyetértek hogy 1 nagy bálna nagy teljesítménnyel ugyan de veszit nem keveset a sportosság élvezetéből hiába raknak bele akármilyen motort! Viszont a mai napig próbálnak olyan autókat gyártani ami annak a rétegnek is megadja a fillinget aki "az autó farával akarja szedni az út két széléről a virágokat"!Az Alfára visszatérve dizel vagy benga ott van a Cuore Sportivo amit a cég is "próbál" követni bár nem mindenkinek jelent ez egyet mert nem is vagyunk egyformák;)
Kösz hogy végig olvastátok!
GEORGE02-11-2007 19:33:30 // 4813
Szerinted van különbség feszességre a 145 QV 146TI és az én Mjetem futóműve közt??? Elárulon nincs!!
GEORGE02-11-2007 19:30:01 // 4812
Az én látásmodomban egy x idő alatt gyorsuló autó a sportos.
Aztán kell hozzá egy viszonylag feszes futómű, nem betonkemény hanem feszes.
Aztán érezzem, hogy "megy" az autó nem csak hangja van neki.
Lényeg ha odalépek neki akkor menjen, és az utról meg ne akarjon leesni.
Szerintem a kis 146ti sportos volt és a 2,4 Mjet viselkedését is sportosnak tartom.
Nekem nem kell hogy "üvöltsön" a motor és nem kell hogy "visszadurrogjon"
( ha teszek be hangszorót a motortérbe és onnan gázelvételkor durrogás hallatszik akkor már sportos lesz az Mjet? )
Azt hogy ezt 3500-7000 ( pl 2,0 TS vagy JTS ) vagy 5000 -8000 ( Vti ) vagy 1600-4500 fordulat tartományban produkálja az nem érdekel.
A C. eldoraldo nem sportos mert annak nincs hozzá futóműve meg fékje sincs....
De nem muszály eggyet érteni velem :-)
Aztán kell hozzá egy viszonylag feszes futómű, nem betonkemény hanem feszes.
Aztán érezzem, hogy "megy" az autó nem csak hangja van neki.
Lényeg ha odalépek neki akkor menjen, és az utról meg ne akarjon leesni.
Szerintem a kis 146ti sportos volt és a 2,4 Mjet viselkedését is sportosnak tartom.
Nekem nem kell hogy "üvöltsön" a motor és nem kell hogy "visszadurrogjon"
( ha teszek be hangszorót a motortérbe és onnan gázelvételkor durrogás hallatszik akkor már sportos lesz az Mjet? )
Azt hogy ezt 3500-7000 ( pl 2,0 TS vagy JTS ) vagy 5000 -8000 ( Vti ) vagy 1600-4500 fordulat tartományban produkálja az nem érdekel.
A C. eldoraldo nem sportos mert annak nincs hozzá futóműve meg fékje sincs....
De nem muszály eggyet érteni velem :-)
GEORGE02-11-2007 19:14:23 // 4811
nekem van ilyen abrth fiatom :-)))))))))))) csak piciben :-)))
Saughassy02-11-2007 13:52:43 // 4810
Egyebkent pont arrol beszeltem, hogy a vigyorfaktor -(egeszseges;) na EZ a szubjektiv ;))- embernel azert eleg objektiv. Vigyorhoz is ingerek kellenek. Ha a minosegen (ami megint szubjektiv) atlepunk, marad a mennyiseg. Egy mostani kilugozott autoban loszar inger sem er, mert minden csendes, minden le van szigetelve, csillapitva kiszamitva stb. Nyilvan nem marad mas, mint a katalogusokkal hadakozas, mert mashogy nehez is kulonbseget tenni. Hallgass meg egy uj V8at barmelyik Merciben, aztan egyet a 70es evekbol, akar pushroddal es karbival es lefosod a bokadat. Most vmi zummog, padlogaznal esetleg kis szolid morgas.
A csend, az ingerszegeny kornyezet ritkan szorakoztato, a vigyorfaktor kb 0.
A valtozatossag gyonyorkodtet, hiszen epeszu ember nem negyszogjelet hallgat, hanem zenet, es legalabb naponta egyszer lemezt cserel. :)
A csend, az ingerszegeny kornyezet ritkan szorakoztato, a vigyorfaktor kb 0.
A valtozatossag gyonyorkodtet, hiszen epeszu ember nem negyszogjelet hallgat, hanem zenet, es legalabb naponta egyszer lemezt cserel. :)
Satti02-11-2007 13:50:53 // 4809
Nme nagyon akarok belefolyni, csak olvasgattam itt is most kicsit, és sztem az Alfából, ami sportosnak nevezhető, az a GTA, a 145 QV, a GT 3.2 V6, és a Brera 3.2 V6, meg persze a GTV-ék, főleg V6-tal, egy sportos gépnek sztem az érzetnek is annak kell lenni, feszes fútómű, gyárilag, nem csak a sportrúgókkal, kőzvetlen kormányzás, kellemes benzines sportos hang, és persze olyan megjelenés.
Saughassy02-11-2007 13:46:21 // 4808
Amirol te beszelsz, azok gyors autok. Ilyen egyszeru es te is csak ezt szajkozod, hogy igy gyorsul, meg ugy, ennyi meg ennyi a vegsebessege. Ezek a GYORS autok, ahogy te magad is nevezted oket. :) Eddig azt hittem, hogy vilagos, a sportossag nem a gyors szinonimaja.
Nem valaszoltal, pedig tovabbra is erdekel. Egy S600as Merci sportosabb, mint Kari GTVje? Egy rozsaszin Caddy Eldorado mint egy 2.0as Alfetta? A Boeing vagy a TGV?:) Ez marhasag te is tudod.
Nem valaszoltal, pedig tovabbra is erdekel. Egy S600as Merci sportosabb, mint Kari GTVje? Egy rozsaszin Caddy Eldorado mint egy 2.0as Alfetta? A Boeing vagy a TGV?:) Ez marhasag te is tudod.
Wickey02-11-2007 13:45:43 // 4807
Kezdjük mondjuk ott, hogy megnézzük a vigyorfaktort.
Ez szubjektív.
Részemről éreztem már jól magam 1.5-ös Alfasud TI-ben, és unatkoztam már magam halálra 530xd-ben meg 750iLA-ban.
Nincs határ. Pláne nem teljesítményben.
Bazzeg GEORGE, ennél egyértelműbb nem lehetnék: A dízeled MINDEN MÉRHETŐ szempontból legalább kétszer jobb, mint egy eredeti Abarth kisfiat.
Mindezek ellenére soktízezer autóbuzi van, aki a fél karját odaadná azért, hogy egy ilyet vezethessen, urambocsá' birtokolhasson. Ugyanezt nem lehet elmondani sem most, sem akár 10-20-30-50 év múlva sem a 2.4mjet 156-osról... :-))
Ez szubjektív.
Részemről éreztem már jól magam 1.5-ös Alfasud TI-ben, és unatkoztam már magam halálra 530xd-ben meg 750iLA-ban.
Nincs határ. Pláne nem teljesítményben.
Bazzeg GEORGE, ennél egyértelműbb nem lehetnék: A dízeled MINDEN MÉRHETŐ szempontból legalább kétszer jobb, mint egy eredeti Abarth kisfiat.
Mindezek ellenére soktízezer autóbuzi van, aki a fél karját odaadná azért, hogy egy ilyet vezethessen, urambocsá' birtokolhasson. Ugyanezt nem lehet elmondani sem most, sem akár 10-20-30-50 év múlva sem a 2.4mjet 156-osról... :-))
Saughassy02-11-2007 13:40:43 // 4806
Csak le ne hervadjon a mosolyod, ha az elso piros lampanal egy rovidvaltos Swifttel talalkozol, mert lever mint vak a poharat. Akkor eladod es veszel egy ilyes Swiftet mert az sportosabb? Vagy nem veszel mert nem az, vagy az de akkor sem mert... mert csak egy Swift? De a Swift mitol "csak"? Vigyazz, ingovanyos talaljra tevedtel. :)
Saughassy02-11-2007 13:38:29 // 4805
No jo akkor tisztazzuk te mit ertesz sportossagon, sot te mit szeretsz valojaban. Sportos autoban ulni, vagy sportosan vezetni. Es akkor mitol is sportos az az auto szerinted, es mitol erzed azt, hogy sportosan vezetsz.
Wickey02-11-2007 13:38:27 // 4804
ezt már írtam én is.
és nem, egy dízel soha nem lesz sportos. Nemérdekelnek a nyútonméterek, nemérdekelnek a gyorsulási adatok, egy traktor SOHA nem lesz sportos.
Namajd én megpróbálok építeni egy sportos dízelt. Szólok, ha sikerült.
és nem, egy dízel soha nem lesz sportos. Nemérdekelnek a nyútonméterek, nemérdekelnek a gyorsulási adatok, egy traktor SOHA nem lesz sportos.
Namajd én megpróbálok építeni egy sportos dízelt. Szólok, ha sikerült.
GEORGE02-11-2007 13:38:04 // 4803
Megjött a váltásom, megyek haza sportgépemmel :-)))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
6
Guests6
487
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?