Forum >> Dízelmánia
Alfa GT-Csaba07-03-2014 19:15:52 // 26152
nekem is ezt csinálta ,aztán dobta a 238-as kódot.és ez valószínű geometria miatt van.
Szabeee07-03-2014 15:03:04 // 26151
Olyan indokkal nem ugrottam bele a cserébe, hogy lehet csak szethuzta az előző tulaj az érzékelőt a vezetéktől, mikozben ra volt forditva a kulcs, es az ECU eltarolta, mint hibat. Csak azert kérdeztem, hogy ettol lehetséges-e ez a dolog. Nem állítom, hogy a hibakod törléséről megjavult, inkabb azt mondom, hogy nem mindig csinalja ezt...
gecsa07-03-2014 14:13:37 // 26150
röviden a hibakód törlése megtörtént, de a hiba orvoslása nem?
Föckös07-03-2014 13:16:45 // 26149
Na nem b@sztatásból, de jól értem, h volt egy hibaüzenet, meg érzékelhető hibajelenség, konkrétan, hogy rángat az autó, és kiolvasás, meg hibajel törlése után megjavult? És most a megint előjött dolognál ugyanezt a hibajelet tárolja?
B.László07-03-2014 13:01:42 // 26148
Full 1x u a dolog túltölt a turbód és betilt a kocsi. Nekem is csinálta de miután megűztem utána megszűnt. Mérjetek élő adatot ott kiírja majd. Lehet kicsit le van ragadva a geometria.
Szabeee07-03-2014 12:48:49 // 26147
Olyan dolgot produkál az autó, hogy 3., 4., fokozatban padlogaznal nem egyenletesen gyorsul, hanem rangat, egyszer megindul, megtorpan, majd megint megindul. Mintha játszanék a gazpedallal. Egyszer kiolvastuk a hibat, annyit irt a pc, hogy toltolevegonyomas érzékelő. Azt kitoroltuk, nem jött vissza, egy ideig nem is volt ilyen probléma, viszont megint előjött a dolog. Nem volt valakinek hasonlo? 2.4 mjet
B.László07-03-2014 11:31:29 // 26146
Sziasztok! Lenne 1 kis problémám a kocsival 2.4 jtd. A hiba oka: mes re rádugtam a kocsit mert nem szaladt úgy ahogy kellett volna. Lmm. Megnéztem h feszültségben mennyi jelet küld alapjáraton 0,940 valamennyi volt 2.700v helyett azt hittem h kábeltörés van, mozgatásra a jel kiakad 5.048v feszkóra. Most már ott járok h ha az lmm rá van csatlakoztatva akkor kiakad az érték 5.048 ra ha pedig lehúzom a kábelt akkor 1 fél perc elteltével ez az érték szépen lassan csökken és 0,638v ugrál. Nem értem h mi ez mikor a jelnek ha le van húzva a kábel 0.000 és 0.004 szokott lenni. Új BOSCH légtömegmérő van benne. Kipróbáltam másikkal azzal is ugyan ezt csinálta. Kimérve a minden feszültség a helyen van megvan a 12v és az 5v is.
Valakinek ötlet v hasonló dolog h mit kéne átnézni ??
köszi előre is!
Valakinek ötlet v hasonló dolog h mit kéne átnézni ??
köszi előre is!
sty06-03-2014 13:38:08 // 26145
Eladó 2 db Jtd tuning box ,minden Jtd-hez jó legyen az 1.9 vagy 2.4,német Tüv papiros ,kb 25-30% többlet lóerő,a Power Jet 2,4Jtd-ben volt és kb 170-175 pacisra,a Bacar a saját autómban használom kb 4 éve 1.9 Jtd kb 140-145 pacira húzta fel és cserébe kb 0,5 literrel kevesebbet fogyasztott,egy ismerősöm autójában volt (mreni-töl vette)de az enyémben is tesztelve volt,
gecsa05-03-2014 14:34:24 // 26144
én csak az első évadot láttam, de az asszony napra kész! :)
Ferke05-03-2014 13:44:54 // 26143
A 'rejtely' egy kvajo scifi sorozat...szerintem mindent visz..:))) (Bocs, ezt ki kellett irnom magambol:) )
gecsa05-03-2014 11:19:55 // 26142
érdekelne a rjtély, mert már minden mást cseréltem a körben.. :)
Hardy05-03-2014 09:06:44 // 26141
Érdekes. Éppen akartam kérdezni. Enyém ha Raadom a gyujtast felmegy maxra. Aztán onnan kúszik vissza a kívánt szintre. De ezt mindig csinálja. A másik egyből a kívánt szintre ment. Nem értem mi a különbség.
gecsa05-03-2014 08:40:50 // 26140
nekem vagy negyedig van, vagy üres.. más opciót nem ismer... :) és ezt indításonként is tudja változtatni.. :D
159 Indigo Gray 2.4 Monster05-03-2014 06:58:00 // 26139
Jahh az más :) Nekem mér a maga szokásos 156 módján :)
piski05-03-2014 01:05:07 // 26138
na nekem is bele került egy chip a verdába.170 körül lett a 140ből .remélem bírni fogja ha ésszel hajtja az ember.gondolok a kuplung lendkerékre :D
H.P.05-03-2014 00:12:56 // 26137
Hali!!! tudnátok akánlani fehérvár környékén jó és olcsó szerelőt? vagy aki olcson kicseréli a vezműszijamat akár háznál is jo nekem.
gecsa04-03-2014 19:09:35 // 26136
de az enyém nem mér.. :D
159 Indigo Gray 2.4 Monster04-03-2014 19:03:13 // 26135
Enyémbe sincs.
gecsa04-03-2014 17:05:48 // 26134
az enyémbe nincs, és ez gyanús....
WarbiRunner (Gyuri)04-03-2014 15:57:17 // 26133
Gondolod ezen múlik? áááá...nálam a gond ott van, hogy be kéne építeni az autóba. Első próbára teljesen jó lesz az úgy is ha kis fordulaton "becsepeg" és manuális kapcsolóval tudom aktiválni a rendszert. Menetközben kapcsolom be és kiderül mi történik :-)
Szóval igazából kész a cucc, már az elosztókábele is kész amivel a szenzorra csatlakozik. Csak...kéne egy tartályt szerezni, megoldani a tápellátást, bekötni valahova egy kapcsolót ami nem néz ki undorítóan, tervezni pár alkartészt amivel a szívócsőre tudom csavarozni a fúvókát...
Szóval igazából kész a cucc, már az elosztókábele is kész amivel a szenzorra csatlakozik. Csak...kéne egy tartályt szerezni, megoldani a tápellátást, bekötni valahova egy kapcsolót ami nem néz ki undorítóan, tervezni pár alkartészt amivel a szívócsőre tudom csavarozni a fúvókát...
Rizzo04-03-2014 15:53:35 // 26132
gecsa04-03-2014 14:39:13 // 26131
a benzines, és a dízel 56 középső óracsoportjában van eltérés? elsősorban az üzemanyagszint jelzőre gondolok..
Föckös04-03-2014 14:29:42 // 26130
2011óta rajta vagyok én is...
talán első körben jó lesz az I/O vezérléssel is...
talán első körben jó lesz az I/O vezérléssel is...
Föckös04-03-2014 14:23:44 // 26129
Tomi neked most kéne elgondolkodni a vizes zárt rendszerű coolerben, hatékony!
Föckös04-03-2014 14:18:59 // 26128
háolyannincshogynincs:-)
WarbiRunner (Gyuri)04-03-2014 13:58:35 // 26127
Mer' mi baj a vortex-szel? A Subaruknál széria volt a víz spricc a coolerre. Én vortex fejeket tennék a cooler mellé. Nem bonyolult eszközök, nulla karbantartást igényelnek. Leginkább a kérdés az, hogy honann és hogyan állítsuk elő neki a levegőnyomást. Én mondjuk azt fékezéskor állítanám elő, felkompresszoroznék egy tartályt. Aztán mondjuk 8Bar-on megtáplálsz egy (inkább több) ilyen vortexet 20 fokos levegővel, az egyik végén -30, a másikon 70 fokos levegő jön ki. Eredmény, a fékezési energiaveszteség egy részét hatásfoknövekedés formájában visszanyerted az első padlógáznál.
De ne aggódj, vannak még ötleteim :-) Kb 6 éve foglakoztat a gondolat, hogy egy nagy hatásfokú gőzturbinát hogyan lehetne meghajtani a kipufogó oldal hőjéből. A befektetett energia 1/3-ad része a kipufogó oldalon, hő formájában távozik.
De persze amíg egy nyomorult vízbefecsi is itt porosodik már kitudja mióta a polcomon, addig ez mind csak duma :-)
De ne aggódj, vannak még ötleteim :-) Kb 6 éve foglakoztat a gondolat, hogy egy nagy hatásfokú gőzturbinát hogyan lehetne meghajtani a kipufogó oldal hőjéből. A befektetett energia 1/3-ad része a kipufogó oldalon, hő formájában távozik.
De persze amíg egy nyomorult vízbefecsi is itt porosodik már kitudja mióta a polcomon, addig ez mind csak duma :-)
'''''04-03-2014 13:00:53 // 26126
Én két turbót akartam csak nem vállalják el sehol. :-)
Föckös04-03-2014 12:02:11 // 26125
jóvanmá, koránvót.
(még, jó hogy az ember nem csak netes fórum alapján épít, mert akkor most jól kibsztam volna Tomival)
vortex? najó, legközelebb meg már 2 turbóban gondolkodunk :-)
(még, jó hogy az ember nem csak netes fórum alapján épít, mert akkor most jól kibsztam volna Tomival)
vortex? najó, legközelebb meg már 2 turbóban gondolkodunk :-)
WarbiRunner (Gyuri)04-03-2014 10:30:46 // 26124
Fordítva e...nem?
Ugyanakkora tömegáram kisebb keresztmetszet, nagyobb sebesség. Egyébként az össz rendszer térfogatot kell turbolyuk szempontjából figyelni. Nagyobb térfogatnál egyszerűen lassabban épül fel a nyomás. Hogy ez mennyire észrevehető az sokmindentől függ. A turbo karakterisztikájától, de még a programtól is, mert ugye légfelesleggel dolgozik a dízel. Alul ha nincs ráengedve a maximum elérhető nyomaték, ami azért úgy szokott lenni, akkor már kisebb nyomásnál is elérjük a nyomatéklimitert. Egy erősebb programnál meg, ahol hagyunk pl. 10% légfelesleget, várni fogunk a nyomás felépülésre. Persze fog úgy menni mint a "gyengébb" programmal, csak aztán hátbaver amikor megvan a nyomás.
Viszont kíváncsi lennék, hogy a vortex cső elvet valahogy fel lehet e használni intercoolerben. :-)
Ugyanakkora tömegáram kisebb keresztmetszet, nagyobb sebesség. Egyébként az össz rendszer térfogatot kell turbolyuk szempontjából figyelni. Nagyobb térfogatnál egyszerűen lassabban épül fel a nyomás. Hogy ez mennyire észrevehető az sokmindentől függ. A turbo karakterisztikájától, de még a programtól is, mert ugye légfelesleggel dolgozik a dízel. Alul ha nincs ráengedve a maximum elérhető nyomaték, ami azért úgy szokott lenni, akkor már kisebb nyomásnál is elérjük a nyomatéklimitert. Egy erősebb programnál meg, ahol hagyunk pl. 10% légfelesleget, várni fogunk a nyomás felépülésre. Persze fog úgy menni mint a "gyengébb" programmal, csak aztán hátbaver amikor megvan a nyomás.
Viszont kíváncsi lennék, hogy a vortex cső elvet valahogy fel lehet e használni intercoolerben. :-)
Föckös04-03-2014 08:57:35 // 26123
ezért szoktak asszimetrikus csövezést gyártani a komolyabbak. Kisebb átmérő, lassabb levegőmozgás, nagyobb átmérő meg gyorsabb. Már ugyanakkora nyomásnál nézve. Na neked az kéne, hogy a cooleren lassan menjen át a levegő, hogy hatékonyan lehűtse, szóval elvileg a hideg oldalon kisebb átmérő volna jó, a meleg oldalon meg nagyobb. De arra is kell törekedni, hogy minél rövidebb legyen a csövezés összeségében, és emelett még fontosabb, hogy a hideg oldalon a lehető legrövidebb legyen, hiszen minél hosszabb itt, annál nagyobb felületen érintkezik a motortérben levő levegővel, ami nem biztos,hogy hidegebb, mint a csövön belül. Mint ahogy írtam is neked, a nagyobb turbólyuk nagyobb turbó, és nagyobb cooler esetén egyértelműen elkerülhetetlen. Majd jobban fogod forgatni ;-)
'''''04-03-2014 06:57:04 // 26122
Eleve szar a hűtése a többi hűtő között.Sok hely sincs a növelésére így egyszerűbb lenne pluszban betenni még egy hűtőt a többi elé.
'''''04-03-2014 06:55:03 // 26121
Én is úgy gondolom,hogy ha hosszabb az út,több levegő és több idő kell a feltöltéséhez.
mreni04-03-2014 00:25:21 // 26120
Szerintem hulyeseg... mi az hogy egybe van epitve? Egy konzolon van, de attol meg egy jo szakinak nem jelenthet gondot egy ilyen aprosag
redbull9003-03-2014 23:45:28 // 26119
Eleve nagyobb cooler nagyobb turbolyukkal jár, na most ha még a gyári mellé beraksz még egyet nyomás esésed is lesz mire a motorhoz ér a levegő a gyári cooler is vissza folyt vmennyit nem még hogy ha +1 van ott.
Ezt csak olvasottak alapján írom de nem hiszem h messze jár a valóságtól amit leírtam de valaki biztos kijavít ha igen :)
Ezt csak olvasottak alapján írom de nem hiszem h messze jár a valóságtól amit leírtam de valaki biztos kijavít ha igen :)
'''''03-03-2014 20:51:52 // 26118
Ma kiderült,hogy a cooleremet nem tudjuk növelni mert össze van építve az olaj hűtővel és a víz+klíma hűtővel.Igazából pont közöttük van.Most azt javasolták,hogy a lökös aljára tegyek egy kiegészítő hűtőt sorba kötve a gyári cooler után.Már csak a turbójukra lennék kíváncsi.Ilyenkor gondolom nő az is vagy?Van valakinek ilyen a verdáján?
WarbiRunner (Gyuri)03-03-2014 20:47:25 // 26117
Egy thorsen difi elég lesz :-)
GTPeti03-03-2014 20:38:52 // 26116
Még egy vacak Q4-et sem akarsz bele? :))
WarbiRunner (Gyuri)03-03-2014 20:37:07 // 26115
Én csak egy mezei 146-ot szeretnék...20v turbo benzinest
...
...
Liquid03-03-2014 20:25:34 // 26114
izgalmas koncepció mindkettő, én drukkolok nektek, bár nekem is vannak lotto5-ös terveim :)
GTPeti03-03-2014 20:21:50 // 26113
Majd gyorsulunk egyet az RWD-s 156-mmal. (Feltéve, hogy nálam is teljesülnek a nevezett feltételek.) ;)
Föckös03-03-2014 19:07:42 // 26112
ha egyszer nagyobb összeghez jutok, aminek nem lesz helye, akkor nekem lesz az egyetlen 146 SW-m, öthengeres kormos mocival ;-)
gecsa03-03-2014 15:42:46 // 26111
az sw nekem sem bejövős.. :D a berlinánál helykínálatban, meg pakolhatóságban sokkal jobb a 46, talán a futóműve is strapabíróbb.. :) nézegettem anno azokat is, igaz abból még ti-ben gondolkoztam, de anyának nem jött be sem képről, sem élőben.. :(
WarbiRunner (Gyuri)03-03-2014 15:16:09 // 26110
Akkor ok, azt hittem a motort akarod húzni tovább :-)
Én is itt álltam meg a dologgal. Jól megy, nekem még mindíg ez az ékalakú autó az etalon, és nincs miért és mire cserélni. Mindíg mozgolódok egy kicsit, aztán hagyom a francba, nem lennék előrébb egy fészliftes 156-tal sem. Sem helykínáltaban (sw nálam sajna nem nyert), sem biztonságban. Nem döcögne ennyire... Úgyhogy majd lesz valami, addig meg jókat autózok az öreg harciszekérrel :-)
Én is itt álltam meg a dologgal. Jól megy, nekem még mindíg ez az ékalakú autó az etalon, és nincs miért és mire cserélni. Mindíg mozgolódok egy kicsit, aztán hagyom a francba, nem lennék előrébb egy fészliftes 156-tal sem. Sem helykínáltaban (sw nálam sajna nem nyert), sem biztonságban. Nem döcögne ennyire... Úgyhogy majd lesz valami, addig meg jókat autózok az öreg harciszekérrel :-)
gecsa03-03-2014 14:53:56 // 26109
majd, ha ez a motor megkotlik, akkor biztos upgrade-elek, de addig nem.. motorikusan nem akarom tovább bántani, csak olyan dolgokban gondolkozok, amit utána egy esetleges másik motornál is hasznosítani tudok.. :) pl, egy nagyobb, jobb helyen levő cooler.. nem akarom a fogyasztás rovására vinni a dolgokat, mert ezt az autót a mindennapokban is használom.. ezen kívül állapotmegőrzési, illetve néhány plussz extra beszerelése a cél.. a kasztni túl jó állapotú hozzá, hogy eldobjam.. a tempomat mozgatja a fantáziám, de szerintem az ecu nem tudja.. pedig amikor beugrik néha ilyen 1-2ezer km-es út, akkor tudnám díjazni.. ezt valaki mondjuk kinyomozhatná...
elég sok dolgot rendbe tettem már rajta, persze örülnék én is egy 2.4-nek, főleg egy 20v-nek, de még nem éreztem akkora késztetést, hogy ezért a mostanit el is adjam.. pénzt sem kapnék érte annyit, hogy azt mondjam megérte, és kezdődhetne az elejétől minden. ismeretlen előélet, zsákbamacska, stb.. nálad sem véletlenül maradt meg a szürke.. :)
a fogyasztás is teljesen jó, a chip után télen is 5.3-5.7l között mozog a tankonkénti átlag, ugyanazon a kúton, ugyanazon a fejen tankolva mindig. 1000km alatt még nem kellett tankolnom..
Így jelenleg semmilyen érv nem szól a csere mellett. :)
elég sok dolgot rendbe tettem már rajta, persze örülnék én is egy 2.4-nek, főleg egy 20v-nek, de még nem éreztem akkora késztetést, hogy ezért a mostanit el is adjam.. pénzt sem kapnék érte annyit, hogy azt mondjam megérte, és kezdődhetne az elejétől minden. ismeretlen előélet, zsákbamacska, stb.. nálad sem véletlenül maradt meg a szürke.. :)
a fogyasztás is teljesen jó, a chip után télen is 5.3-5.7l között mozog a tankonkénti átlag, ugyanazon a kúton, ugyanazon a fejen tankolva mindig. 1000km alatt még nem kellett tankolnom..
Így jelenleg semmilyen érv nem szól a csere mellett. :)
WarbiRunner (Gyuri)03-03-2014 14:23:26 // 26108
Hát ja, csak 156-nál mérlegelendő, hogy egyszerűbb upgradelni egy 140/150 lovas gyári verzióra. A 105 lovason turbocserével indul a sztori. Kb a tartósan használható maximumán tölt gyárilag. A Fiatokban 0.9-en tölt ugyanez, nálunk 1.1-1.15Bar. Nekem hozzáértők nem javasolták följebb tekerni, pedig 1.25-ig akartam csak. Úgy fogalmaztak, hogy nem a hosszú élet titka. :-)
Szóval vákuum vezérelt VGT kell rá. Aztán persze megint újabb program hozzá, ami figyelembe veszi a plusz levegőt.
Aztán 160 ló környékén jön az a móka, hogy az injektorok képtelenek a rendelkezésre álló idő alatt több anyagot benyomni. A 105 lovas injektora 4000-res fordulaton 64mg-ot tud betolni kb, emelkedő fordulattal nyilván még kevesebbet. Vagyis valahol 160Hp /4300rpm a teteje.
Itt két út van. Injektorcsere, full új program, de úgy, hogy injektor kalibrációt is írni kell. Szívás.
A másik, hogy "csak" a rail nyomást kell 1400Bar-ig felengedni, és szintén új programot írni ami aszerint időzít. Így elméletileg 170 ló megcélozható.
Egy 140/150 jovas m-jet meg sima chiptuninggal 170 ló, 370Nm és kész. Nem éri meg a kínlódást szerintem.
Szóval vákuum vezérelt VGT kell rá. Aztán persze megint újabb program hozzá, ami figyelembe veszi a plusz levegőt.
Aztán 160 ló környékén jön az a móka, hogy az injektorok képtelenek a rendelkezésre álló idő alatt több anyagot benyomni. A 105 lovas injektora 4000-res fordulaton 64mg-ot tud betolni kb, emelkedő fordulattal nyilván még kevesebbet. Vagyis valahol 160Hp /4300rpm a teteje.
Itt két út van. Injektorcsere, full új program, de úgy, hogy injektor kalibrációt is írni kell. Szívás.
A másik, hogy "csak" a rail nyomást kell 1400Bar-ig felengedni, és szintén új programot írni ami aszerint időzít. Így elméletileg 170 ló megcélozható.
Egy 140/150 jovas m-jet meg sima chiptuninggal 170 ló, 370Nm és kész. Nem éri meg a kínlódást szerintem.
gecsa03-03-2014 09:50:11 // 26107
még nincs vége, csak lassú a folyamat.. ;)
WarbiRunner (Gyuri)03-03-2014 09:17:38 // 26106
Emlékszem anno mikor még én agyaltam rajta, nem volt sok chip tapasztalat itt a fórumon. Arról ment a diskurzus, hogy csak gázpedál érzékenységet programoznak és érzetre lesz csak erősebb, és mennyire felesleges pénzkidobás. Hát pedig mekkora durva különbség van..
És igazából ha hardveresen is hajlandó belenyúlni az ember akkor van még tovább. :-)
És igazából ha hardveresen is hajlandó belenyúlni az ember akkor van még tovább. :-)
gecsa03-03-2014 08:18:08 // 26105
mankytól kérdezd, ő tudja a tutit.. :)
gecsa03-03-2014 08:17:01 // 26104
nem kicsi a különbség... :)
mreni02-03-2014 22:33:31 // 26103
Igen,de azt is hogy nincs kesz a vegleges csovezes,csak proba volt. Normalisan becsovezve nem eszreveheto a kulonbseg
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
424
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?