Forum >> Dízelmánia

ALFI15611-09-2007 20:16:33 // 4252
Én is ugyan így vagyok.Én se vettem észre semmit.Még a motor se lett halkabb.Vagy lehet nekem van bot fülem.Vagy csak pszihéssen hat?
GEORGE11-09-2007 20:11:33 // 4251
Mivel nagyon sokan használják és van aki évek óta így bele mertem rakni.
Amúgy kis utánjárás után nem kell nagyobb bátorság hozzá mint egy pisztolyt dugni a tankba és kitudjamivan benne anyagot tankolni.
60 literhez 1-2 dl ilyen komoly bajt nem okozhat!
GEORGE11-09-2007 20:09:50 // 4250
Nálunk 2000 a piros és 4000 a kék :-)
ha duplázod akkor ugyan annyi :-)
én még csak 6 ezert gurultam vele
gyurma11-09-2007 20:04:38 // 4249
Sziasztok,bátrak vagytok:-)) Én nem merek ilyen adalékot belerakni:-(Féltem a motoromat.
kru11-09-2007 20:03:17 // 4248
nem tudom, nekem lecsorgott már vagy 5-6 flakon, kb. 10ezer km után tűnt fel, hogy mennyivel csendesebb lett a motor.
egyébként most az a tapasztalatom, hogy a pirosat (dupla adag pirosat főleg) jobban szereti, mint a kéket.
és nem azért, mert a piros jóval olcsóbb :-)))
zender11-09-2007 19:52:53 // 4247
amit még elfelejtettem: valóban sokkal kevésbé kormol, mint Spuri nélkül.
zender11-09-2007 19:51:00 // 4246
Nekem csökkentette (a piros spuri) a fogyasztást vagy fél literrel, persze csak kb., de azért nem tévedhetek sokat. Nyílván csak az azonos körülmények közötti fogyikat lehet összehasonlítani, így értem a fél litert. 6,9 volt eddig a legjobb átlag, és bőven 9 felett a legrosszabb fogyasztás, de az autópályás-ámokfutós, pesti dugós kombinációban jött ki..:))
Nem lett fickósabb érzésre, tehát nem ér fel egy jó kis chiptuninggal, de a fogyi miatt mindenképpen megérte.:)) A kéket még nem próbáltam, mert irreálisan drága, meg jó a piros is, de majd megőrülök egyszer..:)
A dermedésgátló funkciója viszont jól fog jönni télen az tuti!
Piritu - 1.000.00011-09-2007 19:41:06 // 4245
Én is úgy tudom, hogy csak abba a kocsiba szabad tankolni,m ahol a tömítések ezt bírják. Az Alfa nem tartozik ezek közé.
Selmak11-09-2007 14:37:09 // 4244
Állítólag a magasnyomású rendszer tömítéseit támadja meg.
Selmak11-09-2007 14:34:26 // 4242
De a tied multijet az enyém meg unijet, tied eleve gazdaságosabb és tökéltesebben égeti el a naftát.
becsisz11-09-2007 14:34:05 // 4241
Sziasztok! Néhány napja láttam egy tv.műsorban,hogy honfitársaink kipróbálás céljából, Ausztriába biodieselt tankoltak. A tulajdonosok elmondása szerint semmilyen negatív tapasztalatuk nem volt a kocsival hazafelé. Minden diesel autóba ajánlott ez az üzemanyag? Hosszútávon sem károsodik a motor tőle? Én rendszeresen járok külföldre, de eddig nem mertem biodieselt tankolni és nem is tapasztaltam,hogy a helyi lakosok is ezt tankolnák,pedig sokkal olcsóbb. A legközelebi utamon nyugodtan tankolhatom ezt a környezetbarát üzemanyagot??Vannak már erre tapasztalatok hosszútávon ilyen üzemanyaggal járó motorokkal kapcsolatban?
András bácsi11-09-2007 14:26:53 // 4240
Folyamatos használat mellett gondolom.
GEORGE11-09-2007 14:23:46 // 4239
Én is használom eme terméket :-))
1 flakon pirosat meg 1 flakon kéket tettem már bele.
Lehet utálni fognak a többiek, de én semmi különöset nem érzek.
Se csendesebb se nem gyosabb........A fogyasztásom is változó.
Spurival volt már 7.1 és volt már 9,8 is meg közte is, ugyan úgy mint spuri nélkül.....
Én amúgy sem értem hogy tudnak egyesek stabil fogyasztással járni........
kru11-09-2007 14:22:44 // 4238
fogyi nekem nem sokkal kevesebb, talán 1-2 deciben mérhető, ellenben nekem is kevesebb korom és nagyon egyenletes motorjárás társul mellé.
azt végképp nem tudom, hogy a spurihoz van-e köze, de mikor bemérettem az autót, akkor fütyentettek egyet, mert gyakorlaig 0 volt a befecskendezett gázolaj kompenzáció a injektoronként, illetve (többször is mértek) néha valami iszonyat minimális.
vélelmezem, hogy ez is a jobb égés miatt volt/lehetett, de persze tudni nem tudom.
Selmak11-09-2007 14:22:02 // 4237
1800-2000Ft / fél liter. 3ml kell 1 literhez ami kb 10-12 Ft literenként mégse 30-40.
András bácsi11-09-2007 13:56:25 // 4236
Fél literrel? Az már jó. És mennyi adalékot kap forintosítva?
Selmak11-09-2007 13:36:06 // 4235
kb 0,5 literrel kevesebb fogyasztás, jóval kevesebb korom, egyenletesebb csendesebb motor.
András bácsi11-09-2007 13:34:18 // 4234
A linket ismerem, de gyakorlatban? Valahogy eddig egy csodaszer sem győzőtt meg eddig.
András bácsi11-09-2007 13:12:39 // 4232
És mit tud ez a spuri?
Selmak11-09-2007 13:10:29 // 4231
Ha már magyar céget (mert MOL nem az) akarsz gazdagítani akkor spurit rakjál a normál gázolajhoz 3 ezrelékben.
Blade11-09-2007 09:46:58 // 4230
Teljesen értelmetlen erről beszélni,jol mondod. Én sosem voltam hive annak,hogy mindegy csak olcsó legyen. Sosem foglalkoztam azzal hogy mennyi az üzemanyag ára, a GTA is prémiumot kapott mindig bővel 330Ft. feletti áron. Helyette inkább azzal foglalkozom, hogy megkeressek annyi pénzt ami lehetővé teszi az elveim előbbre helyezését attól a számomra lenéző szemlélettől ,hogy mindegy csak olcsó legyen. Mert ettől az autóm is jobb üzemanyagot kap,magyar terméket támogatok, és a környezetért is tettem valami keveset legalább,mégha az üzemanyag terén nem biztos hogy nyugodt lelkiismerettel lehet beszélni a kornyezetvédelemről. DE legalább kénmentes. Pl a GT-ben is van plusz részecskeszűrő az ára ellenére is(~150ezer)és talán a teljesitménybol is vesz le pár %-ot. Amúgy nem biztos hogy 5% teljesítmény különbség kevesebb mint 10% ár,főleg ha egy GTA-t nézünk..:)
Volt a 19.században egy remek eszme: "Véd-egylet"
Több embernek eszébe kellene jutnia...
Wickey11-09-2007 09:21:41 // 4229
Naja.
5% különbség a tacskó meg a mol 98 közt? Ezek szerint mégsem annyira szar mint amennyire olcsó. Emlékeim szerint a tacskó 95-ös legalább 10%-kal olcsóbb volt, mint a mol 98-as.

Ez mondjuk van olyan hitvita mint a dízel vs. benzin vagy ki milyen olajat borít a géperejű járműbe... Abszolút semmi értelme.

Ha rám hallgatsz, azt tankolsz amit akarsz... :-) engem aztán nemérdekel.
Én maradok az agip bludieselnél. Feltételezem ez meg téged nem érdekel.
Füstöljön oszt' jóvan. :-)
Blade11-09-2007 07:47:46 // 4228
Viszont én ezzel nem igy vagyok. Az életemben be nem tettem a lábam teszkó kuthoz,meg nem is fogom az tuti. Azért hallani felőlük pár rossz dolgot is. Én általában a molnál tankolok evot, most már gázolajat,ha teljesítményt nem biztos hogy hoz(valaki szerint igen valaki szerint nem),mert ha mindenképpen gazdagitani kell valakit akkor inkább a magyar céget mint a külföldit.Annak ellenére is,hogy állítolag mindenki a moltol kapja az uzemanyagot, jobbára vagy nem...:) A "hypermarketbe" is ha vásárolunk,akkor is csak az ami szükséges (nem tömöm tele a bevkocsit) és lehetőséghez képest mindig csak magyar terméket. Tudom, ezzel az erővel lehetne suzukim is,de odáig azért nem adom le:)) DE aki dácsiját vesz,azt minden szempontból lenézem.Ha már leadta a szintet, akkor legalább Suzikut venne.
Viszzatérve ateszko benzinre, egyik tavalyi Superbike ujságban volt egy teszt a 95-ös és 98-as,prémium benzinek köztük a teszkó 95-öse meg még vagy tiz... Egy Suzuki GSX-R600 volt a teszgép,a legalacsonyabb teljesítményt a teszko 95 hozta,a legnagyobbat pedig a mol 98!!! A prémium benzinek ugyan nem sokkal ,de a mol98 alatt maradtak. Az első mol98 és utolso teszko95 közt a kulonbség kb 5% volt teljesitményeben. A sorrend amikor a környezetvédelmet vizsgálták a prémiumok kerültek az élre, de a teszko maradt a sor végén..
Ugyhogy kösz teszko, szar nem kell csak azért mert ócsóóóóóóóóó
GEORGE10-09-2007 23:08:43 // 4227
A hideget észre vettem hajnalanta 10'C fok alatti értékeket írkál :-(
De viszont most látom hasznát egy másik extrának, mégpedig az ülésfűtésnek! :-)
Adrián10-09-2007 21:14:55 // 4226
Gondolom ki ki észre vette hogy lehült a levegő és ez kedvezően hatott teljesítményére ;) ill a füstképződésre is !Meg ugye no klima! Észrevenni na :)
Erhard 242 (Pure Energy)09-09-2007 20:48:00 // 4225
bocsi viszafelé Hasseltől...az odébb van Achentől 200km-rel :)))
Erhard 242 (Pure Energy)09-09-2007 20:46:11 // 4224
Nem kell hinni benne különben is, hinni a templomban kell azt mondják a nagyok :)))
Én 3évig furikáztam nyugat európában fel s alá olyan 140-150es tempóval, érdekes a nyugatbi gázolajtól kb 1-1.5aL-rel volt kevesebb a fogyásom...s ezt hogy mértem le?
Szfvár-Bécs-Passau-Köln-Achen...eddig volt elég a nafta...visszafelé Achentől elég volt hazáig....szóval egy biztos kinnt nincs annyi kén a gázolajban sem....más más sem..:))
Tacskó benzinkút...én is tankoltam ott 2x...aztán pech lámpa kigyuladt... soha többé...
Én örülök az ilyen szar kutaknak, mivel így el tudom adni a méregdrága porlasztócsúcsokat :))))
hát sok sikert mindenkinek, nem kell "hinni" benne.....
Piritu - 1.000.00009-09-2007 20:12:31 // 4223
Viszont azt se szeretném eltitkolni, hogy némethonban is sikerült már gagyit kifognom. Piroskagylóskutas fűtőanyagot tankoltam valahol egy kis faluban. Mintha itthon lettem volna -:(((
gyurma09-09-2007 13:10:21 // 4222
Sziasztok,max igazad van!!!!!!!!!!!!!!!!!!A barátom Münchenből szokott jönni( passat pdtdi),nála is érezhető hogy sokkal rosszabb a magyar nafta!!!Ez nem fikázás meg optikai csalódás,hanem a valóság és a tények.Aki nem hiszi járjon utána:-))))))
Wickey09-09-2007 10:47:07 // 4221
megnéztem, tényleg 58.3 liter körül tankoltam. Olyan kurvára nem volt nagy biznisz, mert 295 HUF volt átszámítva, ami jó huszassal a magyar prémium gázolajak fölött van így is :)
Wickey09-09-2007 10:43:27 // 4220
és mivan azokkal, pl. velem, akik eleve csak 50-100km-en használják az autót, ráadásul gyorsforgalmi úton, napi rendszerességgel? Az enyémnél sokkal tisztább nemsokminden lehet.
Ráadásul nekem szigorúan a tankolástól számítva kezdett el észrevehetően kevesebbet kajálni. A tankolás pedig ha jól emlékszem 58 liter volt a 60 literből, szóval elég kevés eche ungarische bullshit maradt a tartályban.
Még egy apróság, és ezzel én be is fejezem, nem vagyok én hittérítő... :-)
Él Belgiumban egy haverom. Van neki egy patent kis 1.9pédétédéi skodája. Úgy átlag 9-10ezer kilométerenként hazajön vele. Ez azt jelenti, hogy mondjuk 600 liter belga gázolaj után tankol 60 liter magyart. Ő is észreveszi a különbséget, a romlást ráadásul könnyebb észlelni, mint a javulást.
Az övé meg hirtelen eltömődne szmötyivel 1300 km autópályázástól amint beteszi a lábát az első magyar benzinkútra?

Abban meg egyetértek, hogy a tesco kúton simán megéri tankolni. Olcsóbb, ők nem a benzinen keresik sz@rrá magukat, nekik az a biznisz, ha te bemész, és megtömöd a kosárkát cuccossal. A kút az csak egy kiegészítő szolgáltatás. Ráadásul véleményem szerint szigorúbb minőségbiztosításuk van, mint a franchise rendszerű "nagy, és neves" kutaknak szerte az országban.
Bati09-09-2007 09:47:38 // 4219
csá
Külföldi üzemanyag. na én ebben nem hiszek
nagyon trendi manapság mindent ami magyar fikázni... nem??
Szerintem ez a visszafelé jövet kevesebbet fogyasztás abbol adodik,hogy az auto a hosszu nagysebességü pályán kiég kitisztul rendesen ha megyek külföldre én is kb Györ/Bécs közelében kezdem érezni hogy kezd menni az auto,mire vissza felé jövök már szerintem mindenhonnan kiéget a szmötyi és haza felé már a magyarral is jobb nak éreznéd de mivel hazafelé álltalában a kintit használod ráfogod hogy azért jobb.
Mert 1xüen nem hiszem el hogy bármerre hagyod el az országot mindig jobb a gázolaj kint....
pl.: azt is halottam már hogy a Románoknal is jobb pedig a kinti MOL kutba is állitolag innen viszik
égyébbként én leszarom a azt a 0.5L-t kb ennyit hallunk
autopályán ugyis sokat fogyaszt az autom meg teljesitmény van böven 2-3% ide oda nem számit
meg ritkán is megyek ha meg megyek akkor valoszinü nyaralni akkor meg ugye semmi sem dréga
itthon meg én kizárolag a TESCOnál tankolok
tudom ez is hülyeség de mintha abol kevesebb fogyna de iz is marhaság
viszont pont utba esik a kut és a shopban minden fillérekért van nem ugy mint a nevessebb kutaknál
HátvédRomeo09-09-2007 03:13:21 // 4218
Tutti ezt mondanák :-))
GEORGE09-09-2007 02:54:46 // 4217
Nem úgy van ám Koma. Ennek a benzinnek azért nincs olyan erős szaga, hogy kimélje tankoláskor azt a finnyás EU-s orrodat :-DDDDDDDD
Legalább is szerintem ezt mondanák ha valaki ezt feszegetné :-DDD
HátvédRomeo09-09-2007 02:19:00 // 4216
Megmondom őszintén én is gondoltam rá, hogy valami gagyi szart tankolunk kishazánk kutjaiban. Elég gyenge még a szaga is a benyáknak. Régen olyan erős volt majd megfulladt az ember tőle.
GEORGE09-09-2007 02:05:01 // 4215
Na igen az ára, az tényleg mérhető különbség ...
Piritu - 1.000.00008-09-2007 22:17:12 // 4214
Dehogynincs!
Az ára -:)))
GEORGE08-09-2007 21:07:30 // 4213
A kinti üzemanyag minőségi különbségét nem vitatom, hisz már jó párszor tapasztaltam én is!

De a magyar kútakon kapható prénium és normál üzemanyagok közt semennyi különbség sincs az tuti!!
Georgee08-09-2007 21:05:26 // 4212
Tesco nafta a nyerő.Az offos foswágen dieselem ugyanolyan szarul megy vele ,mint a többivel.Hihihi.
Piritu - 1.000.00008-09-2007 20:48:39 // 4211
Sokat járok németbe, már soxor említettem.
Először csak nevettem, amikor a kollégák azt mondták, hogy hazafelé kevesebbet fogyaszt a verdájuk.
Aztán megtapasztaltam én is. Mindegy hogy sima vagy prémium a "kinti" anyaggal jobban megy a vas (ebbe a TS-eket beleértem).
Hazafelé - ha tehetem - még az osztrákoknál Bécs előtt teletöltöm.
GEORGE08-09-2007 16:10:17 // 4210
Egyik kollégám a mol-nál dolgozott!! Szóval tutkó az infó :-))))
Robert-jtd08-09-2007 15:29:07 // 4209
Na ezt jól megmondtad barátom!!:-)))-viszont csak az igazat vázoltad ittene föl!:)
A mol margeting osztályán ha az utolsó mondatodat elolvasnák bizti nem repesnének az örömtől:))
GEORGE08-09-2007 15:16:09 // 4208
Tudom, hogy a mol az alap benzin és gázolaj beszállitó.
Azt is, hogy az adalékoktól lesz olyan "márkájú" amilyen....
Azt meg egy molostól tudom, hogy ha a mol préniumdieselt nem használod el "azonnal" akkor ne takolj olyant!!
Az adalékolása ugyanis idővel "távozik" a gázolajból.....

Szóval nagy fos a magyar üzemanyag.......ezért nem szabad a drágát tanoklni.....
Tibe08-09-2007 10:45:55 // 4207
A mai Magyarországon az összes gázolaj a moltól kerül a kutakba hívják azt shellnek vagy Agipnak stb.... a kutakon csak adalékokat tesznek hozzá de azt sem mindig :P Az egyedüli nem molos gázolaj az ÖMV féle prémium dízel, ezt az osztrákoktól hozzák. De sajnos már itt is változott a tendencia mert a kelet magyarországi, és még sok ömv kutra már ők is a moltól veszik. Én nem mondtam hogy jobban megy tőle, de észrevehető a különbség és a sima gázolajjal 880-900 km-ert autózok el, még a premium dízellel 920-940 körül. Nem beszélve a füstölésről. Eléggé allergiás vagyok az autóm tisztaságára és gyakran alaposan mosom a kipuff végeket is, itt vettem észre a különbséget!
Kovi08-09-2007 10:02:19 // 4206
Látom szépen +oszlanak a vélemények szerintem pont ezért kéne találnunk 1-olyan adalékot amitöl valóban jobb lesz!!!!!!!!!!!
Nekem van hála isten egy olcsobb forrásom MOL-os naftára.
Igy nekem is jobb lenne valami valoban jó adalék!!!!!!!!!!!!!!!!!
András bácsi08-09-2007 08:39:50 // 4205
Németországben a benzin is más. Anno a 166-tal kimentem magyar naftával, végig 130-cal evett átlag 11.5-t. Hazaféle német benya, végig 160 és 10.5.
Robert-jtd08-09-2007 08:12:56 // 4204
Ja és Né.-oban még erősebbnek éreztem a gázolajat igaz drágább is mind Olaszba:)
tehát van különbség a gázolaj között de nem a hazai kutakon!:)
Selmak08-09-2007 07:26:39 // 4203
Mert akkor hol profit.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.