Forum >> Dízelmánia

Erhard 242 (Pure Energy)13-09-2007 10:06:44 // 4302
mind1 a gázolajról volt a téma amúgy is... szerintem van különbség a magyar nafták között, pláne a külföldi meg a magyar között....
Erhard 242 (Pure Energy)13-09-2007 10:04:13 // 4301
API SL/CF, ACEA A3/B3 VW 505.00, MB 229.1 az új tábla szerint...
Erhard 242 (Pure Energy)13-09-2007 10:02:52 // 4300
akkor e szerint a gázolajok között is lehet különbség :)))
Selmak13-09-2007 09:29:40 // 4299
Olajaknak is van egy lejárati ideje, ha jó emlékszem a CCMC helyét 2000ben átvette az ACEA, gyanúsnak tűnik hogy valami régi olaj lehetett.

"megdőlni látszik az elmélet a "mind1" csak stimmt a követelmény :))))"
Olajak között lehet különbség főleg bázisolajak szintjén, (adalékokban kevésbé) mint ahogy az is előferdül hogy a Seleniát csipegeőt motor áttérve más márkára megszűnik az olajfogyasztás.
Erhard 242 (Pure Energy)13-09-2007 08:34:53 // 4298
nem mind1? a besorolása a lényeg amik szerint jó :)))
megdőlni látszik az elmélet a "mind1" csak stimmt a követelmény :))))
kru13-09-2007 07:14:05 // 4297
Hehe, nekem is 7.1 körül szokott mutatni, ha nincs autópálya :-) És ehhez hozzáadok minima 0.5, de inkább 0.7litert...
GEORGE12-09-2007 23:02:40 // 4296
Ma néztem az enyém 7,1-et mutat. Jelenleg 340km van benne a tankolás óta
Mondjuk pályán nem voltam eddig vele :-)
Pénteken "javitok" ezen az értéken megyek Pestre, lesz egy kis M6 .-))))
Selmak12-09-2007 21:07:57 // 4295
Huh ezt az olajat melyik piramisból ástátok elő mert a CCMC egy ideje nem használják?
BambiSW12-09-2007 21:04:44 // 4294
Hát tartok tőle az enyém nem, most éppen 5.3-at mutat, pedig már mentem vagy 440 km-t. Ez azért elég irreális, persze a BMW-s barátomnak nyílván ezt mutatom meg :)))
Erhard 242 (Pure Energy)12-09-2007 20:55:40 // 4293
mobil1
SAE 10W-40 ACEA A3/96 API SL/CF CCMC G5 UNI 20153-NOM CI VW 500.00 - 505.00
remélem boldoggá tettelek...:)))
Selmak12-09-2007 17:47:31 // 4292
Csak SAE 10W40 meg 5W40 viszkozitási osztály nem sok mindent mod el az olajról mert nem derül ki ha pl. speciálisan bizonyos gyártók mint pl FORD vagy VW bizonyos motorjaihoz gyártották. Ezeket nem nagyon fogja más motor szeretni. Ezeknek olajoknak általában vagy nincs vagy speciális ACEA osztályaik vannak. pl. A1/B1 ill A5/B5 vagy csak FORD VW stb minőségi szint.

SAE10W40 meg 5W40 tuskó gazdaságosból is van. Na meg a gazdaságosban vett márkásnak hitt motorolajok esetén könnyen előferdülhet hogy köze nincs ahhoz minőséghez amit autósboltban kapni.
Erhard 242 (Pure Energy)12-09-2007 16:16:37 // 4291
Ki beszélt a B4-es olajat a benzinesbe című sztoriról?
Mindenki tudja, hogy az A a benzines minősítés... persze Seleniát is meg lehet zabáltatni, sőt adj nekem elnyűhetetlen corollát én azt is kinyírom neked...
Megette a 10W40 mobilt meg az 5W40 is...
GEORGE12-09-2007 15:46:57 // 4290
Akkor megállapítom, hogy az Ariel ezen mosópora nem jó az Alfa kulcsok tisztitására :-)))
Selmak12-09-2007 15:45:52 // 4289
Nincs szándékomban, de fetisizálni se kellene egy gyártót csak azért mert gyári ajánlás. Persze mint a Ariel Color a mosogépgyártók ajánlásával. Kimostam vele az indítókulcsomat - benne maradt a nadrágom zsebében - és szép rosso szine trécomos magenta lett.
GEORGE12-09-2007 15:40:27 // 4288
Csak nehogy megint szidjukaseléniaolajat topic legyen ez is :-)
Selmak12-09-2007 15:22:37 // 4287
ACEA B4 nem éppen benzines előrírás, hanem magasnyomású közvetlen befecskendezésű dieselek mint CR vagy a PD. Megette Mobil1-t. Melyiket? Seleniát is halottam már megfalódni alfa motor által, meg Selenia dobozos olajatól csapágyasra kopni.
WarbiRunner (Gyuri)12-09-2007 12:11:00 // 4286
Úgytűnik az M-JTD-k nél nincs érezhető, hallható változás. Az én Unijetem is halkabb lett, ez főleg 140 körül és fölötte tűnik fel. Nem a fülem szokott hozzá, mert a rádió hangerőállását sokkal lejjebb tudtam venni. Egyszerűen kisimult a hangja, nem morog, mint mikor elhoztam az autót. Biztos tisztult sokat 10e km alatt amúgy is, a nagyját pályán gurultuk, nyilván ez is sokat számít .Az erőtöbbletet amit érzek inkább ennek tulajdonítom. A Spurit én a motor tisztántartása végett öntögetem, nomeg a finomabb hangért. A fogyasztásom is lejjebb csúszott egy picit és 1790-ért veszem flakonját, úgyhogy végül szinte semmibe se kerül.
Blade12-09-2007 11:53:11 // 4285
Ezzel is egyetértek,de nem erre az irányra gondoltam.Én a véd-egylet eszmere próbáltam rámutatni,azaz ha sokkal sokkal többen vásárolnának Magyar terméket,az sokat lendítene az életszínvonalon hosszú távon mégha az a termék drágább es nem annyira jó minőségű mint esetleg más de külföldi termék....Pl. Az üzemanyag kutaknál,"csak" 22% magyar részesedés de sok kicsi sokra megy...:) Kivétel a suzuki,viszik mint a cukrot,de tudatosság kevésbé van mögötte az biztos...:))
kru12-09-2007 10:13:03 // 4284
Ha sokkal jobban figyelmének arra milyen eredetű terméket vásárolnak az emberek,annak számos jelentos előnye lenne...Pont

Ezt aláírom, bár szerintem elsősorban az egyén szempontjából lenne előnyös! Nézze már meg szerencsétlen mit kap sokszor a pénzéért itthon?? Sokszor szart kap. És nem olcsón! Ugyanazért a pénzért, amiért nyugatabbra normális minőséggel lepik meg.
Elég, ha körülnézel az élelmiszerek tájékán. De lehetne hozni ezer dolgot. Sajnos Magyarországon sokmindennek az ára nincs arányban a minőségével.
Soha nem fogok rájönni miért! Talán mert ez egy olyan ország, hogy ezt is megveszik/megeszik az emberek!!!!
Kedvenc példám a piac. Sok embert ismerek, akik (velem együtt) a manufakturális, kistermelői,stb. dolgokat preferálják és próbálják beszerezni, utánajárni. De egyre nagyobb szenvedés ez. Nagyítóval kell mindent nézni pl. a piacon is, mert sokszor az őstermelőnek HITT nénike a kis fejkendőjében a nagybanis árus portékáját adja. Nem olcsón.
Érdemes elmenni akár Bécsben egy piacra. Vagy a klasszikus példa: Horváthországban, nyaralás során elnézni egy ottani piacra...
Blade12-09-2007 08:46:02 // 4283
Megnéztem pajtás,22% magyar tulajdonosi hányad van jelen pillanatban.De hát ez is valami.Az összes többinél a teszkőtől kezdve az aralig ~0.0% elhanyagolható.Hát akkor miről beszélünk?:) Nem álomvilágról az biztos...Ha sokkal jobban figyelmének arra milyen eredetű terméket vásárolnak az emberek,annak számos jelentos előnye lenne...Pont
Erhard 242 (Pure Energy)12-09-2007 08:45:16 // 4282
Persze sok olajon rajta lakik a B4 attól én még nem fogom beleönteni a gépbe, s ne feldkezz meg az adalékokról sem, ami nem belevaló az nem belevaló. Az ismerősöm benzines alfája megette a moil1-et 6000km alatt, pedig ugye az nem szar olaj...egyébként csak érzékeltetni szeretem volna az összefüggést olaj - olaj és gázolaj - gázolaj között...
de mindenki azt tesz bele amit akar, ez egy szabad ország :))) az alkatrészeseknek meg meg kell élni valalmiből :))
egy észrevétel még
az emberek hajlamosak szídni az autókat, mire pár rákérdezés után megvilágosodik, hogy a hibák 80%-ban a tulaj a hunyó :))
Selmak12-09-2007 06:31:29 // 4281
Olajnál nem elsősorban a viszkozitás vagy márka hanem az API és ACEA osztályok + gyári minőségi szintek a döntők. BambiSW gépébe ha az említett Total olajból Quarc 9000 5W40 ACEA B4 teljesítmény szinttel megfelelt volna motor kivánalmainak.
kru12-09-2007 00:04:32 // 4280
Szóval attól, hogy drága még nem biztos, hogy jó is.....

Ott a pont!

És még a megelőző vitához kapcsolódóan. Hagyjuk már ezt a magyar dolgot, a mai globalizált világban erről beszélgetni, hát hogy is mondjam...

Blade, nézd már meg a MOL tulajdonosi szerkezetét, már ha megtudod az aktuálisat. Nézd meg hány százaléka (szerintem többsége) a külföldi intézményi illetve magán befektető, vagy pl. az OMV és egyéb intézmények...
Ne éljünk már álomvilágban!
Adrián11-09-2007 22:26:02 // 4279
Függőséget okoz ;) én is igy szerettem bele aztán felkerült az i-re a pont! Az Ákos barátom röptetett 1x2x a 166-tal és az a sok élmény felkavart:)))
GEORGE11-09-2007 22:21:24 // 4278
Mind kettő jó, de nekem jobban bejön az 5 hengeres hang .-)
Adrián11-09-2007 22:20:14 // 4277
Volt már meglepődés pár ember arcán, eleinte az enyémen is!Ugyanis anno én is filóztam a 1.9 és a 2.4 között :))))
GEORGE11-09-2007 22:16:45 // 4276
Jó ez a fogyi mérő, OFFos hitetleneknek jó!!! :-)
Azt meg nem kell tudniuk, hogy nem pontos .-D
Adrián11-09-2007 22:15:20 // 4275
Gondoltam csak magas labda volt ;)))
GEORGE11-09-2007 22:00:59 // 4274
Elgépeltem :-(
Litertkell nem decit!
GEORGE11-09-2007 22:00:17 // 4273
Módosítanék!!!!!


Nekem tök pontos, ha hozzá adok az átlagfogyihoz 0,4- 0,5 LITERT:-))))
Adrián11-09-2007 21:55:56 // 4272
én fél lityót adok hozzá és akkor nekem is pontos:)))
Adrián11-09-2007 21:54:25 // 4271
Nem lesz az 1 kicsit kevés:)))????
GEORGE11-09-2007 21:48:37 // 4270
nekem tök pontos ha hozzá adok az átlagfogyihoz 0,4- 0,5 decit :-))))
BambiSW11-09-2007 21:44:59 // 4269
Hát ebben tévedsz az olajra meglehetősen háklis vagyok, s miután hivatalos márkaszervízbe leszervizelték az autót, s valami Quartz-ot (15w-40!!!) raktak bele sikítva rohantam a selenia wrd-t és gyári szűrőt venni+10ezernél cserélem is, pedig állítólag csak 15-nél kellene. A túrós benzinesem is castrol racing-al járt. Nem is volt semmi baja sohasem. Még véletlenül sem azt akartam írni, hogy mind1 csak olcsó legyen, inkább csak azt próbáltam érzékeltetni, hogy nem a kutakra szállított naftával, hanem a kutakkal van inkább a baj. Akármilyen menő is a társaság, ha a személyzett svindlizik, akkor csak "szőkített" üzemanyag jut Neked is. Nem tudom emlékeztek-e még rá amikor a szőkitősdi volt, akkor a Shell kutaknál nem árultak gázolajat. Vajon miért nem, ha az anyacég mindig garantálni és ellenőrizni tudná a minőséget? Szóval attól, hogy drága még nem biztos, hogy jó is.....
gyurma11-09-2007 21:37:48 // 4268
Ja én annakidején jártam fűtőolajjal 30ft/l és qva jó volt minuszban is,mindenféle kútnál tankoltam, 1x egy vidéki kútnál tankoltam és a pályán beállt a gép!!!!!Szőkitett gázolaj volt benne és padlóra küldte a motort:-((
Wickey11-09-2007 21:36:25 // 4267
Aha. 2005 február. Linz környéke. Az osztrák autópályán álltunk hajnali 2kor, mint szűzfasz a kuplerájban, mert LEDERMEDT AZ A KURVA BIODÍZEL A NAGY HIDEGBEN, MENET KÖZBEN!!!
A tréleren billegő gtv-ből szívtunk le vagy 10 liter benzint (AC-vel kinyomattuk egy elvágott benzincsövön át), és azzal kevertük azt a jóságos biodízelt, mire nagy nehezen beindult az a sz@r.
BambiSW11-09-2007 21:35:35 // 4266
6l körül szokott mutatni, most pl.: (azt hiszem, de reggel megnézem) 5,6-t mutat, persze nem rég tankoltam. Egyébként sztem tök megbizhatatlan, vagy csak még nem ismertem ki eléggé. Elösször mindig kevesebbet, azután ahogy fogy a nafta mindig többet mutat, úgyhogy mostanában nem nagyon nézegetem.... Múltkor is napokig sikoltozott, hogy azonnal tankoljak, mert elfogyott a range-em, s amikor rászántam magam csak 58l-t sikerült belegyömöszölni.
Egyébként nekem csak négy hengerem van, sajnos :((((
gyurma11-09-2007 21:34:23 // 4265
Én úgy vagyok ezekkel a csodaszerekkel,mint a gyógyszerekkel!!Ha hiszel benne lehet hogy jót tesz neked.
Erhard 242 (Pure Energy)11-09-2007 21:27:16 // 4264
nah ez kb olyan mikor valaki azzal védekezik:"áh mindegy milyen olajat adjon már, nekem uram 5w40-es kell occsó legyen...mi teszkó olaj??? mind egy az 5w40 az 5w40 nem??? hát a szabvány az szabvány...."
Gondolom akkor Te sem a selenia wrd-t teszed bele....nem baj van turbó új 240e ft-ért :))) a múlt héten kettőt adtam el....a Passsataos emberem lesz a harmadik....valami rowee olajat használ már 3om éve, mert azt mondták neki aza tuti meg amúgy is mind1....olaj, olaj :)))))))))))))))))
GEORGE11-09-2007 21:25:18 // 4263
A kompjutered mit mutat átlagfogyinak?
BambiSW11-09-2007 21:24:57 // 4262
Hát mondjuk úgy magyar, hogy itt van nálunk, mint ahogyan a tesco is..... Sajnos a tulajdonosok nagyrésze már nem magyar, ha ez jelent valamit. (pedig én szívesen felvásárolnám a tőzsdén, de ahhoz az autómat is el kellene adni ami azért már fájna:) )
Viszont megfordítva a üa. társaságok között bizonyosan a legmagyarabb.
BambiSW11-09-2007 21:19:23 // 4261
Lehet, hogy csak a kút csal :)) Kiváncsiságból legközelebb MOL-nál tankolok. Egyébként mennyi a gyári érték? Sajnos a 156SW-t evvel a motorral elég rövid ideig gyártották így túl sok info sincs róla.
Más a régi túrós benzines autómnál mindig azt mondták, hogy a turbónak leginkább a motorfék árt. Motorféknél bőven van kipufogás, viszont a szívó oldal majdnem zárva, ami axiális irányú erőket okoz, amik egy idő után biztosan kinyírják a turbó szimeringjeit, így a turbót is. Azóta is betegesen kerülöm a motorféket. Itt mi a helyzet???
Blade11-09-2007 21:15:56 // 4260
Hát akkor milyen cég a MOL ha nem magyar? Áruld már el! Az ilyen csodaszert megszámolni sem tudnám mennyi volt, azt viszont igen hogy mennyi volt nem hablaty. Elárulom: nulla..
Legutolso ilyen rémálom a nevetséges kapszula, na hagyjál már az iylen baromságokkal..:))
GEORGE11-09-2007 21:06:07 // 4259
Ha tényleg csak ennyit eszik 160-180-as temponál akkor nem kell beleönteni semmit se!!
Ezek rekord gyanús fogyik! :-)
GEORGE11-09-2007 20:59:06 // 4258
A Spuri az magyar termék :-)
BambiSW11-09-2007 20:49:08 // 4257
Csak, hogy tovább szaporítsam a tescosok táborát, felénk sz.battán van mindenféle kút, meg egy nagy nagy nafta gyár is. Nekem egyenlőre a tescos gázolaj jött be a legjobban bocs:(( Sztem az összes kúthoz ugyanabból a nagy gyárból hozzák az utca végéről, csak a tescosnál nem variálnak vele annyit. (pl. nem pótolják a hiányt vízzel, mint ahogy állítólag a nem magyar magyarnál...) Persze, lehet ha új legénység jön akkor itt is változik a helyzet. Utsó három tankolásnál 6,3;6.8;6.6-t evett a gépezet, főleg autópálya 160-180 tempomattal, meg némi városozás. Sztem jól megy és még füstölni sem láttam, igaz sohasem mentem magam mögött:))
Viszont ezt a spuri dolgot esetleg én is kipróbálnám, talán kicsit tisztítana a motoron ami sohasem árt. Tud esetleg vki Sz.batta környékén beszerzési forrást?
Én autóból is szívesen vennék magyart, ha lehetne legalább vmi hasonlót kapni mint ez.... Viszont egy csomó mindenből lehet és sztem kell is keresni. Bor esetén pl. nem tudom elképzelni azt a napot, amikor magyar helyett franciát vegyek, pedig mostanában eléggé megy az agymosás. Szóval maximálisan egyetértek veled!
Don Gombóc11-09-2007 20:40:55 // 4256
Semmi jelentősége. Én inkább tiszta denatúrált szeszt azaz spirituszt használnék ha lehetne kapni, a víz miatt, mert az a lényeg hogy az magához köti.
ALFI15611-09-2007 20:30:28 // 4255
Én az elsőt telibe 1 tankhoz öntöttem.
Don Gombóc11-09-2007 20:29:09 // 4254
Négy éve használom de csak télen az esetleges víz miatt, de menettulajdonságon szart sem javít. Mitől is javítana a java petróleum meg alkohol, és egy hatvan hetven literes tankba írnak egy decit, az arányában mit tudna csinálni mint extra teljesítmény stb. ? :)
ALFI15611-09-2007 20:17:15 // 4253
Mit kell érezni?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.