Forum >> Dízelmánia

Zselé25-11-2011 12:34:44 // 17702
Nem is tudom kivel beszélgettem itt a múltkor a helyes melegítésről, de amióta betartok minden tanácsot, sokkal hamarabb eléri az üzemi hőfokot, és kevesebbet is fogyaszt pár decivel.. (én sajnos rövid utakon használom mostanában főleg)
Fél-1 percig melegítem indulás előtt, ettől már finomodik a hangja is az első néhány ütemhez képest és egyenletesebben jár.. tető alatt áll, de azért hideg van ott éjszaka nagyon. Utána 2000-res fordulat körül tartva, nem pörgetve, de nem is "kihasználva a nyomatékát" megyek kb. 10 percet, és el is éri az üzemi hőfokot! Fűtést ilyenkor még nem szoktam rátenni, inkább még egy két percig 2500-3000 között használom, és ha úgy tolom rá a fűtést, nem esik lejjebb a hőfok nagy hidegbe sem! 3000 fölé lehetőleg csak akkor pörgetem, amikor a hőfok már fix, és már kezd meleg lenni az utastérben is, persze ekkor sem hirtelen, de gondolom ilyenkor már az olaj is elég meleg...
mreni25-11-2011 12:28:22 // 17701
én írtam,csak másik gépről :D
R!ch25-11-2011 12:27:03 // 17700
köszi,hogy megengeded :)

nyilván nem fog kb soha bemelegedni alapjáraton egy diesel,de ne mond azt hogy károsan alacsony az olajnyomás alapjáraton...

szerintem nem arról volt szó hogy 10percig melegíteni kell indulás előtt
GEORGE25-11-2011 12:23:29 // 17699
Nem az 1 perces alapjárati melegítésről beszélek.
Erhard 242 (Pure Energy)25-11-2011 12:19:12 // 17698
szerintem érdemes járatni egy fél, 1 percig utána meg menni vele...garázsból indulva meg egyből menni vele
GEORGE25-11-2011 12:11:31 // 17697
Így igaz, az legnagyobb baj az alacsony olajnyomás!
GEORGE25-11-2011 12:10:20 // 17696
Én meg igen,alacsony nyomást a hidrotőkék sem díjazzák...de ettől te melegítheted alapjáraton.
Roll198325-11-2011 12:07:16 // 17695
A cikket egyelőre nem találom, de emlékeim szerint az egyik ok, az olajnyomás volt, ami olyankor nagyon nem megfelelő. És ami még rémlik, azt írták, hogy annyira kevés a dízel veszteséghője, hogy alapjáraton képtelen bemelegedni.
WarbiRunner (Gyuri)25-11-2011 12:06:23 // 17694
Részben igaz, hogy az olajé a mérvadó, viszont az ECU a vízhőfokot figyeli, illetve a vízhőfok az ami szabályozott rendszer. :-)
mreni25-11-2011 12:03:46 // 17693
max környezetvédelmi szempontból... :)
mreni25-11-2011 12:03:12 // 17692
nyilván,1-2 perc és annyi... én is úgy szoktam,kiállok a garázsból,betolom a bicajt garázs becsuk kabát levesz aztán go...
Föckös25-11-2011 11:58:22 // 17691
nem hülyeség, de nem sokáig, mert úgy sokat nem ér.
Roll198325-11-2011 11:56:40 // 17690
Pedig az, volt erről egy totalcar cikk, ahol leírták, hogy több dolog miatt is káros.
mreni25-11-2011 11:42:47 // 17689
alapjárati melegítést nem mondanám hülyeségnek...
GEORGE25-11-2011 11:26:12 // 17688
Egy gépet-berendezést, bármilyen más egyéb egységet úgy bemelegíteni, hogy annak csak egy elemét melegíted, nagy baromság és hozzá nem értés.
Ebből kiemelvén az autót, (mert mindenki ezt a komplett egységet használja a legtöbbet)
szintén igaz, hogy nem csak egy részét melegítjük be.
A hideg üzem a legkárosabb, ezért azon a lehető legrövidebb idő alatt át kell lépni.
Tehát motor beindít, majd óvatosan-részterhelésen lehet vele indulni, így együtt melegszik be az egész.Gázpedált finoman nyomkodva, dieselnél max 2.000-nél benzinesnél 3.000-nél elváltani. Feltételezve, hogy az autó jó műszaki állapotban van, úgy 10km múlva be fog állni üzemi hőmérsékletre.
Ferke25-11-2011 10:38:35 // 17687
Pont ezt tervezem, legalábbis beduplázom:)
Ferke25-11-2011 10:38:10 // 17686
Nem mutatja ki, de a belemenő stekkernél lehet mérni, meg ugye egyesével kiszedve a "gyertyákat" csekkolhatóak, hogy jók-e.
Jaja, tűzfal, lent, közvetlen a főtésboxba bemenő csövön van rajta.
Föckös25-11-2011 09:31:34 // 17685
anno úgy tanították, h 1-2 perc járatás után már el lehet indulni. hiába jár fél órát, attól még a váltó pl nem melegszik be.
(azt jártok úgy, mint én a fiat cromával, h az első 2 km-ben csak kettes, mivel nem lehetett abból kivenni...)
aztán nem arról van szó, h nem szabad pörgetni, persze azt sem a világba, de lehet normálisan menni, csak nem nyélgázon, hanem óvatosan.

valamennyit segíthet Szasza letakarása, ha folyamatosan megy az autó, akkor így gyorsabban melegedhet be. jó termosztát meg nem sokat enged a hűtőbe az elején.

a sufni tuningos megoldás valóban sufni tuning, ellenben gyors és olcsó.
de nem éri meg xar termosztáttal sokat menni.
a boxiban vagy 2 hónapig úgy mentem, nem volt pénzem másikra.
aztán pályán beszívtam vele, mert annyira melegedett, h a letakart részek miatt a menetszél nem hűtötte vissza, így állhattam félre, h kivegyem.
na ekkor derült ki, h a termosztátom és a hűtőventim is kuka...

a böszménél a legelső jelre rögtön kicseréltük a termosztátot.
Föckös25-11-2011 09:25:11 // 17684
nakérem ennyi, ezekből be kell tenni vagy tizet, aztán kész :-)))))
zee25-11-2011 09:08:44 // 17683
Ezek valahol a tűzfal előtt vannak len ugye? Diag gondolom nem mutatja,ha KO.
Ferke25-11-2011 08:52:26 // 17682
Pontosan eztetről beszélek:)
Ferke25-11-2011 08:51:23 // 17681
Sokan elfelejtik, de jtd-nél érdemes megnézni a az előfűtés 3db "izzítógyertyáját", meg annak a kábelezését, reléjét is, mert ugye az meg kimondottan arra van, hogy hamar meleget toljon:))
Azt csak azért írom, mert erről mintha sosem esne szó, amikor a téli "milyenhamarfűtbe" kérdésről van szó:))
mreni25-11-2011 08:42:58 // 17680
Tesómnak most cseréltük termosztátot,és ilyen hidegben 80foknál nem nagyon megy feljebb..... ha elrúgom neki egyszer kétszer akkor meg van az a 90 fok :D

Amúgy mindenki a víz hőmérsékleten van kiakadva,de szerintem az olajé a mérvadó(tudom ahhoz nincs gyári műszer :))
Wickey25-11-2011 07:44:36 // 17679
el kell tolni neki rendesen és akkor bemelegszik. :-P
Wickey25-11-2011 07:44:12 // 17678
ez így nem pontos, hidegen nem terheled. Legalábbis én. A fordulatszám nem ellenség.

Én, amikor utcán ácsorogtam vele, és ilyen mínusz 10 fokok voltak, beindítás után tetvészkedtem 10-15 másodpercet, amíg kettőt került az olaj a motorban, és kettesben állandó 2000rpm-el kis gázon kerültem meg a háztömböt mikor elindultam a melóhelyről esténként. Utána is tartottam a fordulatot 2-2,5k körül, amíg el nem kezdett fűteni, onnantól ejtettem vissza az üzemi fordulatot 1700-1800ra mikor hogy. De a fél óra egyhelyben kattogtatástól pl. az életben nem melegszik be, továbbá az "elindulok de nem forgatom tehát kis fordulaton tolom el padlógázon" sem működik hosszútávon szerintem. :)
GEORGE24-11-2011 23:32:28 // 17677
nem jó az, ha nem tud bemelegedni a motor...
szasza(SW)24-11-2011 22:59:36 // 17676
Egy hét után azt tudom mondani,hogy 3-4 kmrel előbb éri el ugyan azt a hőfokot.A km állandó így legalább ennyit nyertem vele.Ez sajnos ördögi kör,ha pörgeted melegszik,de hidegen meg nem pörgeted:(
Wickey24-11-2011 22:49:05 // 17675
Csak hogy rosszul érezd magad, megsúgom: ha jó a termosztátod, tökmindegy, mit dugdosol és hova: akár van karton akár nem, 2-5km után fűt, és 5-15km után (használatfüggő) üzemmeleg. Nyilván ha eleve dugóban tötymörgéssel vagy hegymenettel kezdesz akkor a kisebb, ha a néptelen városból a 2x2 sávos kivezetőn 80-al kigurulással kezdesz akkor a nagyobb szám a mérvadó. :-)
WarbiRunner (Gyuri)24-11-2011 22:44:29 // 17674
Azt hiszed nem csináltam ilyet, mi? Az első termosztát kipurcanáskor épp egy fekete iratmappa volt kéznél, azt szépen begyömöszöltem a hűtő elé...persze sokat nem segített.
Ellenben nyáron szentségeltem, hogy dugóban egyből melegszik a gép. Simán elfelejtettem az iratmappát! Tök véletlenül bukkantam rá :-)
WarbiRunner (Gyuri)24-11-2011 22:40:06 // 17673
Meg lesz orvosolva, nem várom ki hogy végleg besz@rjon. Lehet ezt a telet átvészelné így, de inkább csere.
GEORGE24-11-2011 18:34:46 // 17672
Hát ez elég sufni tuningos megoldás
Föckös24-11-2011 17:53:11 // 17670
már kicsoda, én?
elég szarul éreztem magam, qvára másnaposan két óra alvás után beültem egy driftautóba...
:-)
szasza(SW)24-11-2011 17:50:20 // 17669
Ne röhögj,de én is 9-10 km megyek és hideg van.Én benyomtam a kartont a két hűtő közé.A termosztátom egyébként jó,de ez nem melegszik gyorsan.Így most cél előtt eléri a 87-et:)
Selmak24-11-2011 17:45:24 // 17668
Benzinnel elég sz@rul érezte volna magát.
Haro24-11-2011 17:24:22 // 17667
De etanol-al:)
Föckös24-11-2011 17:23:53 // 17666
ja az első kanyarig egyenesen ment emlékszem.
bár akkor is ficánkolva:-)
Haro24-11-2011 17:01:48 // 17665
Néha gurul egyenesen is:)
Föckös24-11-2011 17:01:20 // 17664
aaaz nem jóó, mert etanollal sokkal jobban megy, és különben is

a sógorod nem is tud menni egyenesen :-)))
Haro24-11-2011 16:59:37 // 17663
Etanol még a versenysportban is működik:))))
DeezL24-11-2011 16:13:17 // 17662
jó ok! nekem mindegy ki mit csinál az autójával!
Föckös24-11-2011 11:42:46 // 17661
oka

xar termosztát esetén kartonpapír a jó megoldás az alulról vezérlésre

xar hőgomba esetén áthúzott hangszórókábel , és vezetékkötegelővel rögzített kapcsoló a jó megoldás a hűtőventire :-)))

de láttam már szelepfedélre rögzített bojler hőgombát, így szabályozható lett, h mikor kapcsoljon :-))))))))
Ferke24-11-2011 11:02:35 // 17660
Óóvatte, Föci...mondj még ilyeneket:)))
Föckös24-11-2011 10:59:53 // 17659
karton a hűtő elé
igényes csórók meg plexit tesznek, ennyi :-)
Ferke24-11-2011 10:51:57 // 17658
Bizonyááám! Nálam most eléri bakker a 8 litert, a mutatóm meg alig mozdul 3 mm-t az 50-ről. (tartós 70-nel injektor piktogramm is befigyel)
Durván kuka a termo-m, és látszik a fogyin rendesen...most megint emhet a dilemma, hogy MILYEN TERMO legyen???:)
Selmak24-11-2011 10:43:04 // 17657
Tud mert hideg programon megy a verda.
WarbiRunner (Gyuri)24-11-2011 09:50:20 // 17656
Halni készülő termosztát tud túlfogyasztást okozni? Egy pécsi útnyi volt az örömöm, hogy 6.8-at eszik a verda (lásd katalizátor ügy). Most szépen visszaugrott 7,4-re, és kúszik felfele. A ma reggeli -6, -8 fokban már érzékelhetően nem érte el a 90-es osztást a mutató pályán. Reggel egyszer megállt a helyén, de aztán visszább jött 1-2 milit. Még közel áll be a 90-es pálcikához, de a pesti bevezető dugóban sem ment fel a helyére. A fűtés maximumon volt egész úton, nem is fűtött valami vitézül. Menetközben is megint hol elhalkul, hol kicsit meghangosodik az autó, bár már szerencsére nincs olyan hangos mint rossz katalizátorral. Létezik, hogy néhány fok miatt már máshogy adagolja az üzemanyagot és olyankor kezd morogni? A gödöllői emelkedőn volt legnormálisabb a hangja az autónak. Legrosszabb sima egyenes nyílt szakaszokon.
Föckös24-11-2011 08:48:59 // 17655
baaaaszki több mint egy évig jártam etanollal, utólag kiderült, h xar lambdaszondával.
még mrenitől vettem bele másikat.
semmi extra nem volt, cseréltem egy üa szűrőt, meg beletettem egy átalakítót, olyat, ami tud automatikusan is szabályozni, meg én is írhatok bele előre táblákat.
semmi gond nem volt az etanol részével;-)
DeezL23-11-2011 21:41:59 // 17654
amúgy meg nem férne bele még 1 liter mer már folyt az oldalán ki a benzin:Dnincs nekem meg az a szar,hirtelen nem is jut eszembe a neve:S...beletört a tankba egyszer megfeszült a pisztoly aztán eltört és becsúszott:D
WarbiRunner (Gyuri)23-11-2011 21:25:30 // 17653
Az 1.6 Bravorol bármit elhiszek. Imi barátom Mareája is csodásan jól fogyasztott, és nem kamu szinten. Krakkóba kiment és visszajött, végig picivel 7 alatti fogyasztás jött ki normális közlekedéssel! A Twin(s)Port Astrák tudnak még ilyen mutatványokat. Öcsémét ismerem, nagyon jól fogyaszt. 1.6-os százpárlovas...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.