Forum >> Dízelmánia
Ferke12-03-2014 19:37:19 // 26202
...és ehhez képest hogy hallgatnak a jtd-ről a szakik az interjúban...:)
redbull9012-03-2014 12:47:13 // 26201
elvittem a rossz CR pumpám kivizsgálni és a víz miatt ment tönkre azt mondták bent... enyhe tél volt de a fagyok alatt belefagyott a víz és szétnyomta annyira h észre se veszem csak a nagy nyomás alatt ereszti a gázolajat... és tudom melyik benzin kúton tankoltam aznap és két napig barátnőmnél aludtam -5-9 fok volt akkor....
oda büdös életbe többet nem megyek ... Több autó is elromlott már ott még pedig
TÉT városában egy kút van na oda ne menjen senki!!!! Vizezik rendesen de sztem itthon már mindenhol... általában ha tehetem nem is tankolok itthon... Nagyon felháborító de mit tudunk csinálni? Az egész ország egy ramaty...
oda büdös életbe többet nem megyek ... Több autó is elromlott már ott még pedig
TÉT városában egy kút van na oda ne menjen senki!!!! Vizezik rendesen de sztem itthon már mindenhol... általában ha tehetem nem is tankolok itthon... Nagyon felháborító de mit tudunk csinálni? Az egész ország egy ramaty...
'''''12-03-2014 11:25:33 // 26200
Igaz,hogy benzin de saját tapasztalat:
Öcsém quaddal versenyzik a magyar bajnokságban.Neki öt liter megy a vázba.Ebből a mennyiségből három deci víz volt!Két versenyt ezért bukott el.Ugyan ez az anyag ment a fűnyíró traktorba.Azt is szét kellett szedni és tele volt vízzel.Az én munka quadom szerencsére kidolgozta de kellett neki 1km egyenes.
Csak Mol-nál tankoltunk! Simán vizezik az anyagot,ebben már nem kételkedem.
Öcsém quaddal versenyzik a magyar bajnokságban.Neki öt liter megy a vázba.Ebből a mennyiségből három deci víz volt!Két versenyt ezért bukott el.Ugyan ez az anyag ment a fűnyíró traktorba.Azt is szét kellett szedni és tele volt vízzel.Az én munka quadom szerencsére kidolgozta de kellett neki 1km egyenes.
Csak Mol-nál tankoltunk! Simán vizezik az anyagot,ebben már nem kételkedem.
Benz12-03-2014 09:43:08 // 26199
Az üzemanyag valamilyen szinten koszos. Nyilván ez kikerülhetetlen. De azért van egy autóban a gázolajszűrő. Megszűri. Vannak példák mindkét oldalon. De ha jó minőségű kúton tankol az ember nem lehet baj. Persze vannak elrettentő példák is
Erhard 242 (Pure Energy)12-03-2014 09:27:42 // 26198
nem a kannázással van a gond, ha nem hogy nem tudod mi van benne ... ritkán adunk el magasnyomásút egyik ügyfél azért vitt, mert bizony kannás nyálat tankolt és kerozinozva volt cserélhette az egész üa rendszert, mert mindent szétmart ...na ilyen egy nevesebb benzinkúton biztos nem lesz erre értette a cikk írója, persze ha van olyan ismerős aki 100%-ban megbízható akkor semmi gond sincs a kannázással ...csak ez MO
sty12-03-2014 09:21:18 // 26197
Én láttam rá példát nálunk az egyik kútnál ,a haver ott dolgozik,ő mesélte hogy így sokkal gyorsabban át lehet nyomatni a tartálykocsiból az anyagot,sót ha csak bárki belegondol ha tankolunk akkor a pisztoly vége is olajos lesz egy kis szél egy kis por és az már rögtön a következő tankoló autójába kerül.Végül is én ezzel csak azt akartam mondani hogy a kitermeléstől a finomítón át a kútig nagyon sok helyen jár az üzemanyag és egyik sem steril pormentes
Föckös12-03-2014 09:12:37 // 26196
ezt már korábban is írtam:
céges furgon hunyadi h1 2,5 crdi, bosch edc15c7 vezérlő, bosch pumpa és csúcsok, szóval szinte ugyanaz, mint az euro3as kétszelepes fiat-alfa motorok.
csak kúton( magyar osztrák szlovén olasz) tankolás, használat 3/4ede autópálya, igen hosszú utakra.
113ezer VALÓS kmnél (újonnan vettük) 4 injektorból 3 cserés lett, így négyet cseréltek a bosch szervízben.
Kb 2-3 olasz, rövidebb (cca 2000km) utat már úgy tettem meg vele, hogy rángatott 1300nál.
Na akkor?
Ugyanaz az injektor? Vagy a hunyadi, mint feltörekvő dél koreai megengedhette magának, hogy rosszabb minőségű gyártói specifikáció alapján rendeljen injektorokat?
Vagy totál mindegy, hogy hol tankolsz?
céges furgon hunyadi h1 2,5 crdi, bosch edc15c7 vezérlő, bosch pumpa és csúcsok, szóval szinte ugyanaz, mint az euro3as kétszelepes fiat-alfa motorok.
csak kúton( magyar osztrák szlovén olasz) tankolás, használat 3/4ede autópálya, igen hosszú utakra.
113ezer VALÓS kmnél (újonnan vettük) 4 injektorból 3 cserés lett, így négyet cseréltek a bosch szervízben.
Kb 2-3 olasz, rövidebb (cca 2000km) utat már úgy tettem meg vele, hogy rángatott 1300nál.
Na akkor?
Ugyanaz az injektor? Vagy a hunyadi, mint feltörekvő dél koreai megengedhette magának, hogy rosszabb minőségű gyártói specifikáció alapján rendeljen injektorokat?
Vagy totál mindegy, hogy hol tankolsz?
Buddha12-03-2014 08:31:50 // 26195
Azért azt Te sem gondolod komolyan, hogy egy benzinkút tartályát a tetején tátongó 1m2-es nyíláson keresztül töltik!? Ilyen rémhíreket azért ne keltsünk légyszi...
DieselManiaco(NagyVad)12-03-2014 08:13:21 // 26194
Nahh igen én is azt akartam mondani,hogy a ló másik oldalát is meg kéne nézni,a kúton tankolt gázolaj baromira nem tiszta,arról meg ne is beszéljünk ha vizes... ép most csináltam egy bravat,98-as, garantált 180ezer km,(a mostani a második tulaj,az előzőt is ismerték barátság alapján) szóval tuti futás tutira csak kúton tankolva,az egy mellékes dolog hogy utólérte a dieselhalál(aki benne van az tudja miaz,aki nem annak meg,felszorul a szabályzó gyűrű az elemre,teljes töltés,ha nem állítod/fojtod le időben akkor szétrepül a motor....) adagolós felújította de mondta hogy a benne lévő nafta kidobós,tank kimosás,meg is tettük,amikor kivettem a búvárcsövet meg a szűrőt,hát elcsodálkoztam,ehhez képest az én kannás tankom laboratóriumi tisztaság volt kb..szóval a kút szarabb kb mint a kanna...
Benz11-03-2014 22:50:17 // 26193
Sajnos én a mágnesről nem sokat tudok mert nem használjuk a cégnél, de szerintem is használható dolog, pont az olyanok miatt hogy a kúton tankolt üzemanyagban is vannak szennyeződések. De azért azt az üzemanyagszűrő is kiszűri, nem véletlenül van ott. Ezért kell rendszeresen cserélni abból nem lehet gond.
sty11-03-2014 22:43:19 // 26192
Részben egyet értek veled de csak részben.Láttál már üzemanyag szállító autót megtankolni?A portól megkezdve nagyon sok minden bekerül a tartályba és onnan a kutakhoz ahol szintén úgy fejtik át az üzemanyagot hogy kb 15 cm csövön engedik a földben levő tartályba,de egy majd 1 nm felületű nyíláson,szóval egy kis szél és ami ott van a környéken por ami 100% hogy mikro méretű követ de még fémet is tartalmaz az mind bekerül a kút hálózatába onnan meg még a te és más autójába .Jó a kannázással még ráteszünk egy lapáttal.Ez olyan mint a bio termék nem vegyszerezik nem permetezik de a szennyezett földben termelik szintúgy szennyezett vízzel locsolják,na akkor bio?A másik,itt az országban szerintem akinek saját autója van az nagy %-ban használtan vette,honnan tudod te vagy bárki hogy az előző tulaj mit és hogyan tankolt?
atis_166jtd11-03-2014 22:42:30 // 26191
Ha hozzászolhatok én is elmesélnék egy incidenst.
Ismerős Debrecen környékén bevite a toyotát szervízbe mondván két henger nem megy. Porlasztó csere, számla nélkül 150. Majd egy jó hét után ismét szervíz, ugyan az a két porlasztó nem megy. Mivel nincs számla nincs gari.
Itt pesten talált egy "normális" embert aki azt mondta hozzuk el a porlasztókat mert csak tisztítani kell, állítása szerint arrafelé elég gyakori az ilyen hogy eltömődik a porlasztó szűrője. 5 ezret kért a tisztításért plusz adott egy mágnest amit a szűrőbe kell hejezni. Nem volt se tank tisztítás se semmi, csak új szűrő+mágnes és azóta megy a verda. Viszont van a mágnesen kosz rendesen.
Ismerős Debrecen környékén bevite a toyotát szervízbe mondván két henger nem megy. Porlasztó csere, számla nélkül 150. Majd egy jó hét után ismét szervíz, ugyan az a két porlasztó nem megy. Mivel nincs számla nincs gari.
Itt pesten talált egy "normális" embert aki azt mondta hozzuk el a porlasztókat mert csak tisztítani kell, állítása szerint arrafelé elég gyakori az ilyen hogy eltömődik a porlasztó szűrője. 5 ezret kért a tisztításért plusz adott egy mágnest amit a szűrőbe kell hejezni. Nem volt se tank tisztítás se semmi, csak új szűrő+mágnes és azóta megy a verda. Viszont van a mágnesen kosz rendesen.
Attika0111-03-2014 22:41:48 // 26190
Úgy gondolom Ők elég felelőtlen emberek lehetnek, és ilyen szempontból (igénytelenek). Persze hogy tudom honnan van, hiszen "Idegent" nem használok, és még így is elővigyázatosan, és körültekintően kezelem. Szűrő csere, fél periódusban. :) Kíváncsian várjuk a képeket, és a többi tapasztalatokat, tanácsokat. :)
Benz11-03-2014 22:27:15 // 26189
Oks! akkor Holnap rakok fel pár képet . :)
Benz11-03-2014 22:24:58 // 26188
Az extra szűrő megoldás mindenképpen, mert akkor duplán megvan szűrve a gázolaj. De ha már injektorjavítást kell eszközölni akkor mindenképpen azt mondom hogy jobb kitakarítani a tankot. Persze nem lehet 100% osra ezért van a szűrő. De megelőzésre teljesen jó. Persze utána is jó szolgálatot tesz.
Benz11-03-2014 22:22:06 // 26187
Szerintem ( bár mi a cégnél nem használjuk még ) bejöhet ez a mágneses dolog, de azért vigyázni kell vele nehogy felmágnesezz vele valami mást esetleg. Ugye ezt használják a váltóknál is szerintem beválhat :) Persze lehet kannázni ha tudod honnan való, vagy tényleg rendesen megvan szűrve nincsen azzal baj, ez arra vonatkozik hogy találnak egy kannába 5 litert gázolajat amit még a traktorba vettek, és ott áll 5 éve de beleönti a Mondeo TDCI be mert arra van pénz gázolajra nincs. Elég szélsőséges példa de előfordult már... :D Elmondása szerint úgyis megszűri a gázolajszűrő.... Igen egy darabig egy részét.... Na mind1 :) Szóval azzal csak óvatosan de úgy ahogy te csinálod nincs azzal baj :)
Attika0111-03-2014 22:09:16 // 26186
Mi a baj a kannázással, ha tiszta, és még (harisnyán keresztül öntöm? (5-éve kannázok) soha semmi baj nem volt, 330 000-nél tartok. Szűrőt MANN filter-t használok. :)
GTPeti11-03-2014 22:06:11 // 26185
Jöhetnek a képek. A mágnes, amiről a cikkben írnak tényleg működik? (Egyáltalán mágnesezhető anyagból vannak a cuccok, amik kopnak?...)
Valamiféle extra szűrő nem megoldás?
Valamiféle extra szűrő nem megoldás?
Benz11-03-2014 21:58:51 // 26184
:)
Igazából nem mondom hogy szar rendszer mert nem az csak nagyon de nagyon kényes. Amik hozzák bekerülnek Injektorok 10 ből 9 ben látni mikroszkóppal fém szilánkokat, ami azt jelenti hogy szivattyú le és azt is felújít, mert ha ez a lépés kimarad hiába van felújítva az injektor, nem lesz jó, mert ugyan úgy visszakerül bele a mocsok hiába a szűrőcsere. aztán jönnek vissza a garanciával... Ami ugye ebben az esetben sajnos nem él. Épp most van egy garnitúra amit már 3-szor hoztak vissza mert nem értik meg hogy igenis le kell venni a tankot és mindent ami a befecskendezéssel kapcsolatos, ki kell tisztítani! Ha érdekel titeket holnap rakok fel pár képet Injektorok belsejéről, amit Digitális mikroszkóppal készítettem. Ezeket a képeket adjuk oda a tulajdonosnak, mert ugye a szemének hisz az ember :)
A Bosch rendszerek szerintem sokkal jobbak értem itt a JTD, HDI stb... lényegében ugyan az , És sokkal jobban bírják a strapát. Persze ezek sem szeretik a Kannás gázolajat stb :) de könyebben és olcsóbban javíthatók. Bosch is van persze szép számmal, de ezeknél ritka a kis futásteljesítmény. jellemzően inkább 300 000 felett vannak.
Remélem azért kicsit érdekes volt :P
Ha akarjátok holnap dobok fel pár képet. :)
Igazából nem mondom hogy szar rendszer mert nem az csak nagyon de nagyon kényes. Amik hozzák bekerülnek Injektorok 10 ből 9 ben látni mikroszkóppal fém szilánkokat, ami azt jelenti hogy szivattyú le és azt is felújít, mert ha ez a lépés kimarad hiába van felújítva az injektor, nem lesz jó, mert ugyan úgy visszakerül bele a mocsok hiába a szűrőcsere. aztán jönnek vissza a garanciával... Ami ugye ebben az esetben sajnos nem él. Épp most van egy garnitúra amit már 3-szor hoztak vissza mert nem értik meg hogy igenis le kell venni a tankot és mindent ami a befecskendezéssel kapcsolatos, ki kell tisztítani! Ha érdekel titeket holnap rakok fel pár képet Injektorok belsejéről, amit Digitális mikroszkóppal készítettem. Ezeket a képeket adjuk oda a tulajdonosnak, mert ugye a szemének hisz az ember :)
A Bosch rendszerek szerintem sokkal jobbak értem itt a JTD, HDI stb... lényegében ugyan az , És sokkal jobban bírják a strapát. Persze ezek sem szeretik a Kannás gázolajat stb :) de könyebben és olcsóbban javíthatók. Bosch is van persze szép számmal, de ezeknél ritka a kis futásteljesítmény. jellemzően inkább 300 000 felett vannak.
Remélem azért kicsit érdekes volt :P
Ha akarjátok holnap dobok fel pár képet. :)
GTPeti11-03-2014 21:38:16 // 26183
Akkor mesélj! EZ itt az a hely. B)
Benz11-03-2014 21:29:04 // 26182
A Delphi-ről tudnék mesélni... sajnos elég sokat látok nap mint nap.
GTPeti11-03-2014 21:26:17 // 26181
Gondolom az a sarokig nem jutott volna el nélküle. :)
Barátom meg V8 CDI GL-ben gondolkodik. Mondom neki, hogy Delphi, de rá van kattanva...
Barátom meg V8 CDI GL-ben gondolkodik. Mondom neki, hogy Delphi, de rá van kattanva...
Erhard 242 (Pure Energy)11-03-2014 21:17:39 // 26180
a 320-ba már bele rakták ...
GTPeti11-03-2014 21:09:14 // 26179
(Természetsen a 156 topic tapasztalatairól beszélek, nem az összes 156-ról. Annyi ujjam nincs. :))
GTPeti11-03-2014 21:08:43 // 26178
Most őszintén... Egy kezemen meg tudnám számolni, hány 156-ban cseréltek eddig nagynyomásút és injektort. Márpedig 16 évvel ezelőtt mutatták be őket.
(A felmérés nem reprezentatív, de azért jelez valamit.)
(A felmérés nem reprezentatív, de azért jelez valamit.)
GTPeti11-03-2014 21:07:14 // 26177
Gut gemacht. Gondolom ez volt a cél... :///
Erhard 242 (Pure Energy)11-03-2014 21:03:41 // 26176
hm a 2.7-es E-nél is kihagyták a gázolajhűtőt be is szarik a magasnyomású ....
Liquid11-03-2014 20:14:21 // 26175
a Delphihez és Densohoz képest olcsón :)
gecsa11-03-2014 20:06:40 // 26174
"Bosch rendszerek, jók, olcsón javíthatóak."
He-he-he...
He-he-he...
Rizzo11-03-2014 20:06:36 // 26173
Most olvastam. Én is félek.
mizooo11-03-2014 18:33:26 // 26172
Föckös11-03-2014 12:42:09 // 26171
lapát kinyit, lerögzít, motor leakaszt:-)
VMate11-03-2014 11:40:32 // 26170
Megprobalom, koszi a segitseget mindenkinek
Erhard 242 (Pure Energy)11-03-2014 10:49:39 // 26169
nézd meg a motor milyen pozícióban van vagy teszteld le
mreni11-03-2014 10:28:24 // 26168
Szerintem lmm vagy a szivosor.
VMate11-03-2014 10:22:54 // 26167
Szerintem is itt lesz a kutya elasva
VMate11-03-2014 10:20:09 // 26166
2700mbar, tehat valoban 1.7bar, nem is ez a durva hanem, hogy amig jol megy az auto addig 2999mbar, eddig lat a map sensor, erre viszont egyaltalan nincs hibakod, a belso muszer pedig 1.5 baron all mint a covek
Erhard 242 (Pure Energy)11-03-2014 09:14:58 // 26165
vagy a szívósori lapátokat nem nyitja ki teljesen akkor sem húz 3000 felett
WarbiRunner (Gyuri)11-03-2014 08:50:59 // 26164
103 :-D
WarbiRunner (Gyuri)11-03-2014 08:50:40 // 26163
Jó a légmennyiség mérő? Az egr nyitás/zárás annak az értékeire támaszkodik (EDC15-nél biztosan, 16-nál gondolom ugyanígy van).
Az 1.7Bar a maximum? Mert az nem sok. Mármint ha 1700-at olvasol ki, az 0.75Bar túltöltést jelent (légköri nyomás cca 950mBar), ami maximumnak nagyon kevés.
Az 1.7Bar a maximum? Mert az nem sok. Mármint ha 1700-at olvasol ki, az 0.75Bar túltöltést jelent (légköri nyomás cca 950mBar), ami maximumnak nagyon kevés.
Föckös11-03-2014 08:48:15 // 26162
1,7 bar?????
relatív vagy abszolút?
mert első esetben qvasok, második esetben kevés a turbónyomás.
Loggolj egyet, és nézd meg a számokat, nekem gyanús, hogy az nem 1,7, hanem csak 0,7bar...
relatív vagy abszolút?
mert első esetben qvasok, második esetben kevés a turbónyomás.
Loggolj egyet, és nézd meg a számokat, nekem gyanús, hogy az nem 1,7, hanem csak 0,7bar...
VMate11-03-2014 06:24:33 // 26161
Sziasztok, javítok egy 159es alfát, 1.9mjtd, 150 lovas, úgy került ide az autó, hogy 2500 fordulat alatt nem akart menni egyáltalán, mivel már tapasztaltam ilyet, lefalaztam gyorsan az egr-t, ez a hiba meg is oldódott, de 3000 fordulat felett viszont elfogy ,az erő, leforog ugyan 4000ig de nagyon keservesen, majd egy p0237es hibakódot dob, ami alacsony töltőnyomásra hivatkozik (ennek ellenére 1.7 bar) , aztán megjött az új egr, felraktam, most azt csinálja, hogy 2000 ford. körül elkezd berángatni az autó, ha itt tartom a lábam folyamatosan, ugye pont ebben a tartományban nyitogat az egr, volt valakinek már hasonló eset ? 159esen van már olyan szenzor ami a turbogeometria helyzetet figyeli ? Élő paraméterek között ugyan nem találtam. Én hibával kapcsolatban arra gondolok, hogy annyira el lehet rakodva a szivósor, hogy amikor nyit az egr, akkor "leromlik" az égés az oxigénhiány miatt, hogy ki ki hagy 1-1 henger és ezért a rángatás, de ebben valaki aki találkozott ilyennel megcáfolhatna vagy megerősithetne, köszönöm
redbull9011-03-2014 00:38:07 // 26160
Váltókulissza javító készletet hol tudok beszerezni?
Szabeee10-03-2014 07:05:46 // 26159
Nincs meg ledugozva, a motorhoz meg nem nyúltam Mióta megvan:)) de olvasgattam a blogokban, hogy hasznos, igy sorkerul arra :)
Föckös10-03-2014 06:22:41 // 26158
Szabeee éppen GTPeti kérdése lett volna soron nálam is.
Nekem egr dugózás után cca 100-200 km városi autózást követve napról napra jobban és jobban ment az autó.
Nekem egr dugózás után cca 100-200 km városi autózást követve napról napra jobban és jobban ment az autó.
GTPeti08-03-2014 21:25:42 // 26157
Az EGR le van-e már dugózva, vagy csak lesz?
Szabeee08-03-2014 21:21:28 // 26156
tegnap éjjel odaléptem neki kicsit, kellett tisztítani a rendszert... utána úgy éreztem, mintha jobb lenne a dolog, vmelyik nap nekiállok és átpucolom majd
Alfa GT-Csaba07-03-2014 20:03:00 // 26155
Turbó tisztitás megoldja,azért 5-10 év alatt rengeteg korom átmegy rajta és rakódik is le rendesen!Azt figyeltem meg mint ha mostanában egyre többen panaszkodnának ilyen dolgok miatt.
B.László07-03-2014 19:58:06 // 26154
Vidd el turbóshoz legjobb esetben csak csinál 1 nagytakarítást . bár nem tudom neked h van összerakva a turbód a vnt25 a nyomásszabályzón van 1 kivezetés ami a geometriát mozgatja én azt mozgattam meg jól , nézd meg hátha . ha nem jó akkor talán 1-2 gyorsulgatás kicsit hátha megmozgatja, ha ez se segít akkor turbós . :D Sztem
Szabeee07-03-2014 19:50:39 // 26153
és azzal tudok valamit kezdeni vagy cserélnem kell a turbo-t?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
426
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?