Forum >> Dízelmánia
Liquid06-04-2014 21:42:25 // 26451
na látom közben elmúlt a feszkó, örülök :D
Liquid06-04-2014 21:40:29 // 26450
Mr. Z06-04-2014 21:37:54 // 26449
1,9TD-hez vezérlés szettet akarok venni. Melyik márkát érdemes venni?
Breda 22500
Dayco 28800
Goodyear 26000
SKF 33000
Breda 22500
Dayco 28800
Goodyear 26000
SKF 33000
mreni06-04-2014 21:14:49 // 26448
ha elolvastad volna,pont most fejezték be....
redbull9006-04-2014 21:10:52 // 26447
FEJEZZÉTEK már be a kéttömegű lendkerék vitát kit érdekel hogyan hívják meg milyen mérnők mit mond ha vki így nevezi vagy úgy mindenki tudni fogja miről is beszélünk google is 200 féle képen írja akinek nem 2 az IQ ja talán rátud keresni......
2 napja csak ezt látni ebbe a rohadt fórumban... nagyon unalmas már meg ha jól tudom moderátor is felszólított benneteket!
Felnőtt emberek vagytok toleráljátok magatokat a vitákból.. ez egy nyílt fórum ne felejtsétek el...!
2 napja csak ezt látni ebbe a rohadt fórumban... nagyon unalmas már meg ha jól tudom moderátor is felszólított benneteket!
Felnőtt emberek vagytok toleráljátok magatokat a vitákból.. ez egy nyílt fórum ne felejtsétek el...!
Erhard 242 (Pure Energy)06-04-2014 19:52:09 // 26446
Nem is Téged hibáztattalak én csak az alkatrészesek helytelen megnevezésére írtam, hogy mi azt használjuk amit kapunk a gyártótól, nem szerettem volna kioktató lenni csak így sikeredett :)
Az meg hogy normális hangnemben osztjuk meg a véleményünket és nem anyázva teljesen normális szerintem.
Üdv Néked is :)
Az meg hogy normális hangnemben osztjuk meg a véleményünket és nem anyázva teljesen normális szerintem.
Üdv Néked is :)
Buddha06-04-2014 19:36:52 // 26445
Végre kezded érteni... Tanulj, hallgas meg egyetlen szakmai előadást és tudni fogod mi miért van, ne csak szajkózd a "katalógus" adatait. ;-)
...és ha a katalógusukban kettősnek írják akkor miért állítják, hogy kéttömegű és a kettős nem jó és hibás kifejezés? Az a helyzet, hogy be kell látnunk a gyártó a seggfej, mert nem határolódik el egyértelműen egyik irányban sem. ;-) Pl az általad linkelt katalógusban kettősnek írják a lendkereket, máshol is ez általános. Ám ha elolvasol egy szakmai leírást akkor nem is említenek kettőst, csak kéttömegről magyaráznak!
Schaeffler
...és akkor ott van a gyári mérnökök által tartott hétvégi oktatások, gyári célszerszám garmadával, minden aprólékosan kidolgozva, hogy hogyan is kell szakszerűen telepíteni egy komplett rendszert. Mert ugye ezek a modern szerkezetek nem úgy vannak, hogy betekerek hat csavart aztán kész. Deformálódik a váz aztán jönnek a picsogások, hogy rángat, nem emel ki, csúszik, remeg és még sorolhatnám. Olyan kereteket kell felszerelni, hogy (Isten nyugosztalja) Horn Gyula nyakmerevítője semmi volt ahhoz képest... Tehát egy ilyen mítingen mosolyogva elmagyarázzák, hogy nem kettős, mert az más, ez kéttömegű! Én nem vagyok fizikus, sem túlképzett szerelő de hiszek nekik mert ez az övék, és ha akarnák meg is tudnák magyarázni az okát, hogy miért így hívják. Ezért kell elmenni és meghallgatni, mert ha nem akkor van a Ferke által említett Fotelfizika! :-) Aztán a szakmai lapokban is, ami képet feltöltöttem, azt sem én csináltam képszerkesztővel. :-)
Remélem látod a smile-kat is, mivel nem kötekedni szeretnék és ez nem is méltó egy ilyen közösséghez. Nem kellett volna belemennem ebbe a vitába, csak a kioktató hangnemed húzott fel de már mindegy. Legközelebb rugalmasabb próbálok maradni... ;-)
...és ha a katalógusukban kettősnek írják akkor miért állítják, hogy kéttömegű és a kettős nem jó és hibás kifejezés? Az a helyzet, hogy be kell látnunk a gyártó a seggfej, mert nem határolódik el egyértelműen egyik irányban sem. ;-) Pl az általad linkelt katalógusban kettősnek írják a lendkereket, máshol is ez általános. Ám ha elolvasol egy szakmai leírást akkor nem is említenek kettőst, csak kéttömegről magyaráznak!
Schaeffler
...és akkor ott van a gyári mérnökök által tartott hétvégi oktatások, gyári célszerszám garmadával, minden aprólékosan kidolgozva, hogy hogyan is kell szakszerűen telepíteni egy komplett rendszert. Mert ugye ezek a modern szerkezetek nem úgy vannak, hogy betekerek hat csavart aztán kész. Deformálódik a váz aztán jönnek a picsogások, hogy rángat, nem emel ki, csúszik, remeg és még sorolhatnám. Olyan kereteket kell felszerelni, hogy (Isten nyugosztalja) Horn Gyula nyakmerevítője semmi volt ahhoz képest... Tehát egy ilyen mítingen mosolyogva elmagyarázzák, hogy nem kettős, mert az más, ez kéttömegű! Én nem vagyok fizikus, sem túlképzett szerelő de hiszek nekik mert ez az övék, és ha akarnák meg is tudnák magyarázni az okát, hogy miért így hívják. Ezért kell elmenni és meghallgatni, mert ha nem akkor van a Ferke által említett Fotelfizika! :-) Aztán a szakmai lapokban is, ami képet feltöltöttem, azt sem én csináltam képszerkesztővel. :-)
Remélem látod a smile-kat is, mivel nem kötekedni szeretnék és ez nem is méltó egy ilyen közösséghez. Nem kellett volna belemennem ebbe a vitába, csak a kioktató hangnemed húzott fel de már mindegy. Legközelebb rugalmasabb próbálok maradni... ;-)
Erhard 242 (Pure Energy)06-04-2014 18:58:29 // 26444
a kettő és a kettős között jelentésében van a különbség, a kettőst akkor használják, ha egy valami két különböző tulajdonsággal bír lásd kettős állampolgár (egy ember két különböző állampolgársággal), kettős ügynök (egy valaki két különböző hatalomnak súg), a Te példád a kétfülű, kétkerekű, kétszárnyú egy azon valami amin két ugyan azt a célt szolgáló dolog van ... legalább is szerintem :)
Van kettő játszma és kettős játszma még sem ugyan azt jelentik ugyi bár.
Itt jön a lendkerék kettő vagy kettős tömegűnek van e tervezve?... ha ez első akkor a saját katalógusukban a kupeceknek miért kettős tömegűnek hívják?
Van kettő játszma és kettős játszma még sem ugyan azt jelentik ugyi bár.
Itt jön a lendkerék kettő vagy kettős tömegűnek van e tervezve?... ha ez első akkor a saját katalógusukban a kupeceknek miért kettős tömegűnek hívják?
Erhard 242 (Pure Energy)06-04-2014 18:43:54 // 26443
Lönciék is csinálnak ilyen átalakításokat, ha jól tudom kivi lennék ott is mennyire bírja a tárcsa a rezgést azaz mennyi ideig ...a Ford 2,4TDCI-nél meg a Ducato 2,8JTD-nél sima lendkerék van a kuplungtárcsák szét is hullanak rendszeresen
WarbiRunner (Gyuri)06-04-2014 17:32:50 // 26442
Nem átalakító szettben gondolkodok én. Egy kűfődi cég készít sima normál vas lendkereket, amire a GTA gyári kuplungja cakk pakk felmegy. Plusz van a jól bevált Fiat 20V turbo kuplungos megoldás is, mindkettő simán elbírja a jtd nyomatékát. Az enyémét biztos :-)
Attika0106-04-2014 15:32:33 // 26441
Nem mindegy? Tudja mindenki miről van szó nem? Etnikai fordulat, vagy cigánykerék, ugyan az......... :)))
Erhard 242 (Pure Energy)06-04-2014 15:30:49 // 26440
az 1.9-hez csak a valeo gyárt, mint ahogy a 2,4mjet-hez meg csak a LUK hiba veszel bármit is.... az átalakító szett is jó főleg hogy a tárcsa nem bírja sokáig benne de a legjobb benne, hogy külön nem lehet kapni újra veheted a 4pics KIT-et :)))
Kupec szemmel a legjobb választás :DDD én ezt ajánlom...sőt 10-ből 10 kupec ezt ajánlja ....
Kupec szemmel a legjobb választás :DDD én ezt ajánlom...sőt 10-ből 10 kupec ezt ajánlja ....
WarbiRunner (Gyuri)06-04-2014 14:49:37 // 26439
Ne aggódj, én Luk kuplungszettet rendeltem, és a szép sárga lukos dobozban IS valeo volt. Valami szürke német nyelvű martica volt rajta, ennyi. Ha mégegyszer bontani kell a megszomorodott valeo vashulladék miatt, mostmár tuti rápróbálok egy egytömegű (:-)) lendkerék + GTA kuplugszettre oszt menjen szét az ha bír...
Nekem annyira nem létfeltétel ez a bepuhult váltás érzet. Nagyon kultúrált, de felesleges, én hiányolom azt a direkt harapós kuplung fílinget ami a TD-ben megvan.
Nekem annyira nem létfeltétel ez a bepuhult váltás érzet. Nagyon kultúrált, de felesleges, én hiányolom azt a direkt harapós kuplung fílinget ami a TD-ben megvan.
Buddha06-04-2014 14:32:41 // 26438
A "kettőstömeg" általánosabb lendkeréknél, de attól még nem helyesebb! ;-) Mint ahogy az ablak sem kettősszárnyú hanem kétszárnyú, a mérleg sem kettőskarú hanem kétkarú, a kerékpár sem kettőskerekű hanem kétkerekű, és a ló sem kettősfülű hanem kétfülű! :-) Szerinted az első kifejezések a helyesek? Ha így belegondolsz akkor láthatod, hogy igenis gyakran használjuk a magyarban ezt a kifejezést, sőt, gyakrabban mint a másikat! Nektek furcsán hangzik mert ezt szoktátok meg, de attól még nem helyesebb vagy magyarabb.
Egyébként az alkotó anyanyelvén (németül) Zweimassen : kéttömeg, ezt fordítsuk izlandira, majd héberre, aztán az oroszról ugorjunk a magyarra. Mi lesz belőle? ;-)
Egyébként az alkotó anyanyelvén (németül) Zweimassen : kéttömeg, ezt fordítsuk izlandira, majd héberre, aztán az oroszról ugorjunk a magyarra. Mi lesz belőle? ;-)
Manky95606-04-2014 14:29:49 // 26437
Hihi , majd lassacskán rájön mindenki.
Liquid06-04-2014 14:03:57 // 26436
hol van ebben a fotelfizika? :) ez inkább Magyar-Angol nyelvtan :D
Liquid06-04-2014 14:02:26 // 26435
ahogy néztem mindeketten szakmai dolgokat linkelgettetek, ergo ez nem perdöntő mert attól függ szerintem hogy az adott cég melyik Mancika fordítását használja, tehát kár rugózni rajta, de ne becsüld alá a guglit :)
Mindenesetre kettőstömegű Mancika fordítása elfogadottabb...
Mindenesetre kettőstömegű Mancika fordítása elfogadottabb...
Erhard 242 (Pure Energy)06-04-2014 11:50:18 // 26434
a kupeceknél légmennyiségmérő :)
meg azt is hogy a dinnye zöldség és nem gyümölcs ....
meg azt is hogy a dinnye zöldség és nem gyümölcs ....
Föckös06-04-2014 11:30:29 // 26433
igazából nagyon kevesen tudják, hogy a paradicsom nem zöldség, hanem gyümölcs...
ööö legyen a DMF neve mától déemef, és kezdjünk új témát
légtömegmérő kontra légmennyiségmérő
(várjatok, felkeverem a salsa szószt, mert leült egy picit, aztán hátradőlök és mehet :-))) )
inkább megírom, hogy 85mm3 füstmentesen, nem csúszó kuplunggal!
a nulláról írtam újra, de megérte.
és többet az életben nem adok pénzt soha semmilyen hatalmas szaktekintély chip tunernek...
ööö legyen a DMF neve mától déemef, és kezdjünk új témát
légtömegmérő kontra légmennyiségmérő
(várjatok, felkeverem a salsa szószt, mert leült egy picit, aztán hátradőlök és mehet :-))) )
inkább megírom, hogy 85mm3 füstmentesen, nem csúszó kuplunggal!
a nulláról írtam újra, de megérte.
és többet az életben nem adok pénzt soha semmilyen hatalmas szaktekintély chip tunernek...
Erhard 242 (Pure Energy)06-04-2014 09:04:27 // 26432
a LUK gyár katalógusa...
klikk...
klikk...
Wickey06-04-2014 09:02:41 // 26431
Én meg megnézném azt a sucks mérnököt, aki tanácstalanul forgatja a kezében az angol-magyar műszaki szakszótárt, hogy akkor most a dual mass flywheel-nek (ami amúgy tényleg inkább kéttömegű lefordítva) mi a korrekt fordítása. Mert ugye egy dolog a szó szerinti, és már dolog a fogadó nyelvben szokásos szakmai zsargon. A kettős tömeg, kettős feltöltés kettős árnyékolás satöbbi akárhol és akárhogy nézed, bevett dolog. Akkor pedig nem két tömege lesz annak a szarnak, hanem kettős tömege.
Ja, és utána pofáncsapnám a sucks mérnököt, az unixot, a techdocot, Erhardot meg csak azért nem, mert nem tudnám, ugyanis a suchs kuplungszettből érdekes módon egy átmatricázott valeo került elő. Egy olyan valeo, amit úgy rühellek, hogy kiadtam a nem kicsi felárat a sachsra csak hogy ne valeo legyen errebazdmeg... Na ez a méreg, nem pedig az, hogy azt a fostartályt kettős vagy kéttömegűnek híjják.
Amúgy nesztek.
Ja, és utána pofáncsapnám a sucks mérnököt, az unixot, a techdocot, Erhardot meg csak azért nem, mert nem tudnám, ugyanis a suchs kuplungszettből érdekes módon egy átmatricázott valeo került elő. Egy olyan valeo, amit úgy rühellek, hogy kiadtam a nem kicsi felárat a sachsra csak hogy ne valeo legyen errebazdmeg... Na ez a méreg, nem pedig az, hogy azt a fostartályt kettős vagy kéttömegűnek híjják.
Amúgy nesztek.
Buddha06-04-2014 00:03:18 // 26430
Igazad van, bizonyos szinten elismerem! ;-)
...de azért ne keverjük össze a statisztikát a szakmai megnevezéssel. Ezért linkeltem egy képet, ami szakmai és nem irodakukacok írták. A Google statisztika a hétköznapi emberről, a szakma meg szakmai. Nem lett volna ebből semmi probléma meg szájtépés, ha emberi módon és nem kioktatva, normálisan lett volna beleszólva. Olvass vissza és szerintem érthető a dolog. ;-)
Ámen
...de azért ne keverjük össze a statisztikát a szakmai megnevezéssel. Ezért linkeltem egy képet, ami szakmai és nem irodakukacok írták. A Google statisztika a hétköznapi emberről, a szakma meg szakmai. Nem lett volna ebből semmi probléma meg szájtépés, ha emberi módon és nem kioktatva, normálisan lett volna beleszólva. Olvass vissza és szerintem érthető a dolog. ;-)
Ámen
Moderátor05-04-2014 23:54:55 // 26429
Fejezzétek be egymás sértegetését!
Ferke05-04-2014 23:39:24 // 26428
B+, elértünk a fotelfizika egy újabb, emelkedett szintjére.....megáll az ész...:))
Liquid05-04-2014 22:06:14 // 26427
bocs hogy beleszólok, de ahogy látom GrammarNazi-zás a kettős- vs két-tömegű kifejezésen megy éppen. Azt gondolom kijelenthetjük, hogy mindenféle ál- vagy valós tudományosság mellett a a kéttömegűt még sose hallottam ellenben a kettőset annál inkább, lehet hogy ez szerény műveltségemnek (illetve hiányának) tudható be.
De informatikus lévén a kolegákkal sokszor a guglit segítségül hívva szoktuk eldönteni hogy egy adott kifejezés mely írásmódja az elfogadottabb. A "kéttömegű" kifejezésre 76700, a "kettőstömegű"-re 805000 találat van. Ebből én azt szűröm le hogy az utóbbi a helyes, már csak azért kis mert a a másik kissé magyartalan.
Szóval szerintem igyál egy páleszt és fogadd el hogy az bizony kettőstömegű, vagy ha nem is az, akkor is annak hívjuk oszt jóvan! :D
De informatikus lévén a kolegákkal sokszor a guglit segítségül hívva szoktuk eldönteni hogy egy adott kifejezés mely írásmódja az elfogadottabb. A "kéttömegű" kifejezésre 76700, a "kettőstömegű"-re 805000 találat van. Ebből én azt szűröm le hogy az utóbbi a helyes, már csak azért kis mert a a másik kissé magyartalan.
Szóval szerintem igyál egy páleszt és fogadd el hogy az bizony kettőstömegű, vagy ha nem is az, akkor is annak hívjuk oszt jóvan! :D
Buddha05-04-2014 20:53:47 // 26426
Erhard 242 (Pure Energy)05-04-2014 20:42:15 // 26425
figyelj, tényleg nem akarom leírni harmadszor is, mert szűkös a felfogásod és tényleg vicc tárgyává válsz de megpróbáljam, meg tudod érteni? van annyi szabad bit az agyadban?
legyen a kedvenc mérnököd a sachs gyárból gyártanak egy lendkereket mondjuk az 1.9jtdm 159-be, mert abba gyártanak ugye megadják a műszaki adatokat, hogy pl 240 átmérő, a nevét a terméknek Dual Mass ..., kiegészítő infót csak együtt 3000 970 022-vel, a cikkszámát 2294 001 249... eddig érted? mindent a Sachs Mérnököd adott meg a Tecdocnak és még fizetnek is a Tecdocnak, hogy el tudják adni a szaros lendkereküket.
A Tecdoc emberei fogják az adatokat és szinonimázzák gyári számmal, valeo, luk-kal, feltöltik melyik autóhoz jó. Nem ők adják a terméknek a nevét, adatait, ha nem a gyártóktól kapnak mindent, amit utána különböző nyelvekre lefordítják és eladják az adatbázis éves felhasználási jogát 6-10e euróért....
a segges részre inkább nem reagálok ...
legyen világos szabadbites estéd:)
legyen a kedvenc mérnököd a sachs gyárból gyártanak egy lendkereket mondjuk az 1.9jtdm 159-be, mert abba gyártanak ugye megadják a műszaki adatokat, hogy pl 240 átmérő, a nevét a terméknek Dual Mass ..., kiegészítő infót csak együtt 3000 970 022-vel, a cikkszámát 2294 001 249... eddig érted? mindent a Sachs Mérnököd adott meg a Tecdocnak és még fizetnek is a Tecdocnak, hogy el tudják adni a szaros lendkereküket.
A Tecdoc emberei fogják az adatokat és szinonimázzák gyári számmal, valeo, luk-kal, feltöltik melyik autóhoz jó. Nem ők adják a terméknek a nevét, adatait, ha nem a gyártóktól kapnak mindent, amit utána különböző nyelvekre lefordítják és eladják az adatbázis éves felhasználási jogát 6-10e euróért....
a segges részre inkább nem reagálok ...
legyen világos szabadbites estéd:)
Buddha05-04-2014 20:17:27 // 26424
Még egy befejező észrevétel, mert ezt a dedót nem bírom ki szó nélkül! :-)
Az utolsó mondatod bizonyítja az értelmi és felfogó képességed szűkös határát! Hol olvastál vagy hol hallucináltál ilyen kifejezéseket tőlem, mint amiket említesz kedves észkombájn? Majd éppen egy magyar kupec előtt fognak fejet hajtani a fejlesztők... Kapd ki inkább a fejed a seggedből, hogy ne csak nézz hanem láss is! ;-)
Üdv. ;-)
Az utolsó mondatod bizonyítja az értelmi és felfogó képességed szűkös határát! Hol olvastál vagy hol hallucináltál ilyen kifejezéseket tőlem, mint amiket említesz kedves észkombájn? Majd éppen egy magyar kupec előtt fognak fejet hajtani a fejlesztők... Kapd ki inkább a fejed a seggedből, hogy ne csak nézz hanem láss is! ;-)
Üdv. ;-)
Erhard 242 (Pure Energy)05-04-2014 19:55:57 // 26423
inkább csinálnának olyat főleg a sachs mérnőkei ami nem szarik be garancia időn belül és tőlem hívhatják tulipánnak is
Erhard 242 (Pure Energy)05-04-2014 19:52:38 // 26422
kellene tájékozódni angol doktor, mert a Te nyelvtudásod inkább a vicc a google fordítót meghagyom neked :)
Nagyon okos szerelő vagy mikor az unixot vagy bárdi akár a láng programot ütögeted ott mi a megnevezés, magyarul tán tudsz még olvasni nem? vagy ezeket a programok adatbázisát szerinted a sachs írja? képzel a tecdoc írja és képzeld ha lesz 169 egyszer annak is az utángyártott adatbázisát a tecdoc fogja tartalmazni ...
Kettő tömegű amúgy is magyartalan olyan, mint a kettő állampolgár, vagy a kettő személyiség soroljam még óvoda vagy csak oda jártál? :)))
Nagyon okos szerelő vagy mikor az unixot vagy bárdi akár a láng programot ütögeted ott mi a megnevezés, magyarul tán tudsz még olvasni nem? vagy ezeket a programok adatbázisát szerinted a sachs írja? képzel a tecdoc írja és képzeld ha lesz 169 egyszer annak is az utángyártott adatbázisát a tecdoc fogja tartalmazni ...
Kettő tömegű amúgy is magyartalan olyan, mint a kettő állampolgár, vagy a kettő személyiség soroljam még óvoda vagy csak oda jártál? :)))
WarbiRunner (Gyuri)05-04-2014 16:21:34 // 26421
Lássuk be, a "kéttömegű" elég magyartalan bárki is találta ki. Legyen inkább akkor duplatömegű, hiszen ugyanazt jelenti (egyik jelentésében). Aki meg duplán lát annak kettőslátása van. El lehet jógázni rajta, csak minek. A magyar nyelv szépségei.
Ha meg a mérnökök precízek és szabatosak lettek volna, akkor függetlenített tehetetlenségi nyomatékú kettős lendkeréknek, vagy hasonlónak nevezik :-)
Ha meg a mérnökök precízek és szabatosak lettek volna, akkor függetlenített tehetetlenségi nyomatékú kettős lendkeréknek, vagy hasonlónak nevezik :-)
Alfa GT-Csaba05-04-2014 15:51:09 // 26420
Így van!A lényeg hogy jó lenne belőle nekem egy zsír új gyári!!!!!
[k i z z o]05-04-2014 15:41:52 // 26419
A kitalálói szerint Zweimassen-Schwungrad (ZMS), azaz lehet kéttömegű, de tényleg kár ilyenen vitatkozni.
GTPeti05-04-2014 15:04:25 // 26418
Srácok, nem rugózzatok már egy ilyen lényegtelen dolgon. :)
Főleg, mert mindkettőtöknek igaza van: A magyar nyelvtan szerint mindkét elnevezés helyes. A kéttömegű is. Lást kétkerekű bicikli. A "dual" pedig rendszerint kettősnek fordítandó.
Főleg, mert mindkettőtöknek igaza van: A magyar nyelvtan szerint mindkét elnevezés helyes. A kéttömegű is. Lást kétkerekű bicikli. A "dual" pedig rendszerint kettősnek fordítandó.
Buddha05-04-2014 14:58:57 // 26417
Látom baj van a szövegértő olvasással, ha már ilyen kedves és kioktató hangnemben tudsz válaszolni. Sekélyes angol tudásod ne a google fordítóra alapozd mert ciki. Ám ha már magyarról angolra megy a dolog akkor kérlek próbáld meg fordítva is, meg fogsz lepődni! ;-) Javaslom még, hogy végezz el Te is egy kéttömegű lendkerék és tengelykapcsoló szerelő oktatást, ilyen a legtöbb nagy alkatrészforgalmazó szervez! Ott a gyártó emberei (NEM A TECDOC hanem SACHS mérnökök) oktatnak és egyértelműen elmondják, hogy hogyan nevezik az általuk gyártott alkatrészeket! :-) Érted? Ők a gyártók, nem a Tecdoc, az csak egy katalógus! ;-) Vagy a Tecdoc mondja meg előre, hogy pl az Alfa 169-ben milyen alkatrészek lesznek? Nem, a gyártó mondja meg, és a gyártó mondja meg, hogy mit hogyan neveznek mert az az Ő termékük!
Na ez már óvoda, inkább rádhagyom... Nevezd ahogy akarod, a bibliád szerint, én befejeztem! ;-)
Üdv.
Na ez már óvoda, inkább rádhagyom... Nevezd ahogy akarod, a bibliád szerint, én befejeztem! ;-)
Üdv.
WarbiRunner (Gyuri)05-04-2014 14:39:37 // 26416
Látom a tied is 105 lovas, az nem nagyon nyírja ki a lendkereket, és leállításkor tipikusan nem attól döccen a műszerfal! A 105 lovasban nincs leállító pillangószelep, így kicsit teherautósabban áll meg a motor. Sose fog teljesen elmúlni szerintem. Ha leállításkor fémes csattanást hallassz, kb az a kettőstömegű hiba első jele.
Ha szétszeditek, nézzétek meg mennyit bólint tengelyirányban. A kuplungnak inkább a lendkerék kibólintása tehet rosszat, pl félrekopik.
A lendkerekekkel különben is szép katyvasz van, hogy mi mibe jó. Ahány helyen kérdeztem, annyi féle megoldás született. Próbáltam kigugglizni, kétes eredménnyel. Amire jutottam:
A 105 lovasba (LUK kód szerint) egyik forrás szerint a 415047910 számú való, mint ahogy az összes többi jtd-be. Ennek a max megengedett elfordulása 11 fok, vagy 3 fog a fogaskoszorún. Max bólintás 1.6mm. Ez lehet a 235mm-es kuplunghoz való lendkerék, ami tudtommal nem a 105 lovas gyárija. Szerintem ez a 281843HO jelzésű (ez van beleütve, gondolom Valeo kód). Az egyetlen bizonyíték erre, hogy a gyári lendkerék nem bírja el a chippet, a 281843HO meg simán. Tehát valószínűleg nem azonos.
Más forrás szerint a 415039310 kód jó bele, ennek 20 fok a max játéka (6 fognyi) és 2.9mm a max bólintás, ami elég nagy tűrés. Ezen kívül nincs friction plate benne, szerintem ez lehet a gyári. Nekem valószínű ilyen jött ki 250e km-nél. Akkor azt hittem, az az 1 centi kotty de durva és majd jól örökre megoldom a problémát egy cserével.. Francot, még ma is hibátlanul menne talán...és továbbra sem vagyok biztos benne, hogy a 281843Ho bele való. Szerintem amiatt korrigál alapjáraton szép nagyokat az autó.
Ezeket a szögeket, fokokat nagyjából le tudjátok ellenőrizni. A cikkszámokkal hátha valaki többet tud kezdeni, de jó volna ha lenne ember aki tisztában van a tényleges különbséggel a kétféle lendkerék közt. Kompatibilis, vagy nem? Ha szétszeditek egy dolgot megtennél? Írd már le légyszíves a kódot ami a lendkerékbe van ütve! :-)
Ha szétszeditek, nézzétek meg mennyit bólint tengelyirányban. A kuplungnak inkább a lendkerék kibólintása tehet rosszat, pl félrekopik.
A lendkerekekkel különben is szép katyvasz van, hogy mi mibe jó. Ahány helyen kérdeztem, annyi féle megoldás született. Próbáltam kigugglizni, kétes eredménnyel. Amire jutottam:
A 105 lovasba (LUK kód szerint) egyik forrás szerint a 415047910 számú való, mint ahogy az összes többi jtd-be. Ennek a max megengedett elfordulása 11 fok, vagy 3 fog a fogaskoszorún. Max bólintás 1.6mm. Ez lehet a 235mm-es kuplunghoz való lendkerék, ami tudtommal nem a 105 lovas gyárija. Szerintem ez a 281843HO jelzésű (ez van beleütve, gondolom Valeo kód). Az egyetlen bizonyíték erre, hogy a gyári lendkerék nem bírja el a chippet, a 281843HO meg simán. Tehát valószínűleg nem azonos.
Más forrás szerint a 415039310 kód jó bele, ennek 20 fok a max játéka (6 fognyi) és 2.9mm a max bólintás, ami elég nagy tűrés. Ezen kívül nincs friction plate benne, szerintem ez lehet a gyári. Nekem valószínű ilyen jött ki 250e km-nél. Akkor azt hittem, az az 1 centi kotty de durva és majd jól örökre megoldom a problémát egy cserével.. Francot, még ma is hibátlanul menne talán...és továbbra sem vagyok biztos benne, hogy a 281843Ho bele való. Szerintem amiatt korrigál alapjáraton szép nagyokat az autó.
Ezeket a szögeket, fokokat nagyjából le tudjátok ellenőrizni. A cikkszámokkal hátha valaki többet tud kezdeni, de jó volna ha lenne ember aki tisztában van a tényleges különbséggel a kétféle lendkerék közt. Kompatibilis, vagy nem? Ha szétszeditek egy dolgot megtennél? Írd már le légyszíves a kódot ami a lendkerékbe van ütve! :-)
Erhard 242 (Pure Energy)05-04-2014 12:55:46 // 26415
bakker elmondom még egyszer a megnevezések, leírások a tecdocból származnak arra épül mindenkinek a katalógusa, ha akarom akkor sem tudom átírni :P
De ha már itt tartunk nem magyar találmány jövevény fordítás.... angolul dual mass flywheell... a dual szó szerint azt jelenti kettős, dupla, kétszeres stb de semmi kép kettő tehát kérdésedre a válasz igen a tecdoc jobban tudja mint a magazinok mivel a tecdoc az alapja az összes gyári, gyártói számoknak, referenciáknak, megnevezésnek, úgy is mondhatnám az alkatrészek bibliája :P
De ha már itt tartunk nem magyar találmány jövevény fordítás.... angolul dual mass flywheell... a dual szó szerint azt jelenti kettős, dupla, kétszeres stb de semmi kép kettő tehát kérdésedre a válasz igen a tecdoc jobban tudja mint a magazinok mivel a tecdoc az alapja az összes gyári, gyártói számoknak, referenciáknak, megnevezésnek, úgy is mondhatnám az alkatrészek bibliája :P
Buddha05-04-2014 11:58:33 // 26413
20e-25e körül szokták általában megoldani...
Bati05-04-2014 11:49:05 // 26412
sziasztok
egy disel injektort mennyiért ujjitalnak fel ?? jtd 2.4
egy disel injektort mennyiért ujjitalnak fel ?? jtd 2.4
Buddha05-04-2014 10:14:59 // 26411
:-) Olvass Autótechnika magazint, ahol a gyártók (is) írják a cikkeket. A Sachs, Luk, Valeo gyártó, és ha Ők konkrétan leírják, hogy NEM kettőstömegű akkor én elfogadom! ;-)
Szerinted a Tecdoc jobban tudja mint a Sachs, hogy mit minek neveznek? A Tecdoc csak egy összefoglaló katalógus, ennyi...
Egyébként igazad van, mindegy, tudjuk miről van szó, csak a futógörgő sem szaladó vagy rohanókerék! :-D
Szerinted a Tecdoc jobban tudja mint a Sachs, hogy mit minek neveznek? A Tecdoc csak egy összefoglaló katalógus, ennyi...
Egyébként igazad van, mindegy, tudjuk miről van szó, csak a futógörgő sem szaladó vagy rohanókerék! :-D
Erhard 242 (Pure Energy)05-04-2014 08:19:45 // 26410
kicsit kötekednék, amit ír a tecdoc az a megnevezése mivel a normális kereskedők azt megveszik és onnan jön az infó, bármit is mond bárki :P
én nemes egyszerűséggel lendkeréknek hívom, mert így a legrövidebb :)
én nemes egyszerűséggel lendkeréknek hívom, mert így a legrövidebb :)
Buddha05-04-2014 00:12:48 // 26409
A pontosság kedvéért: nem kettőstömegű hanem helyesen kéttömegű bármit is írnak az alkatrészkeresők! ;-)
Nem fogja az új szettet szétcseszni, inkább fordítva esélyes a dolog. Esetleg keress itt megbízható márkatársaktól bontott, mérsékelt árú lendkereket. Rengeteg 156 bontódik, ki lehet fogni jó állapotút.
Nem fogja az új szettet szétcseszni, inkább fordítva esélyes a dolog. Esetleg keress itt megbízható márkatársaktól bontott, mérsékelt árú lendkereket. Rengeteg 156 bontódik, ki lehet fogni jó állapotút.
padand04-04-2014 21:37:27 // 26408
Koszonom a válaszokat. Na majd ha szétszedjük kiderül. Csak azt nem tudom, hogy célszerűségi okoból szokták cserélni, merthogy célszerűbb, ha már szét van szedve, vagy szétcseszi a használt kettőstömegű az üj kuplungom, vagy az uj kuplung ad sokkal nagyobb terhelést a kettőstömegűnek? Mert a kocsit még kb. 10-20.000 km-ert használnám, és eladáskor nyilván nem jön vissza az ára.
Alfa GT-Csaba04-04-2014 21:25:40 // 26407
Ha jól tudom Golyszi erősittett meg kettős tömegűt ,neki lehet bevált??
Erhard 242 (Pure Energy)04-04-2014 21:22:10 // 26406
én sem sajnos két forintot sem ér ....
WarbiRunner (Gyuri)04-04-2014 21:17:43 // 26405
Nekem volt felújított, nem javaslom...
WarbiRunner (Gyuri)04-04-2014 21:16:02 // 26404
Így van, bár 250e körül szokták már cserélni kuplungozáskor. Ha hozzáértő nézi meg és jónak ítéli, akkor bent lehet hagyni. De akkor tényleg nagyon rutinos szerelő kezébe kell adni aki csinált már pár jtd-t.
Alfa GT-Csaba04-04-2014 20:35:09 // 26403
Újíttasd fel akkor ha nem akarsz másikat venni mert lutrinak tartod ,és olcsóbban is megúszod!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
431
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?