Forum >> Dízelmánia

Attika0111-04-2014 20:32:28 // 26501
:D F@sza. :))))
Marklar15511-04-2014 20:30:38 // 26500
Nem értek én a motorokhoz. Csak szétszedem.:D
0Balazs11-04-2014 19:15:05 // 26499
Nagyon aranyos :DD
WarbiRunner (Gyuri)11-04-2014 15:21:33 // 26497
Mai sztori :-)
Jövünk haza az oviból a TD-vel. Lányom előre szól: "Menjünk gyorsabban!"
3-masban kicsit odaléptem.
Erre hátulról: "Holnap gyere inkább a tiéddel, ez nem lapít bele az ülésbe" :-D
misike7610-04-2014 21:15:04 // 26496
Szerintem is várni fogok. Fel is tettem a puntóra a nyári gumis alufelniket, csodaszép lett (145/146 csere esetén azokat megtartottam volna, mert arra stimmelne).
misike7610-04-2014 21:11:14 // 26494
Erről a 145-ről letettem. Rozsdás a teteje:-), stb.
Grando10-04-2014 14:21:10 // 26493
Hiperhajtómű. :)
Attika0110-04-2014 14:00:53 // 26492
Nem az (egr) vákuum szabályzója? Gondolom azt tudnád....... :)
Marklar15510-04-2014 11:45:38 // 26491
Ha valaki tudná....
Legyen olyan kedves megírni az oldalamra, hogy mi ez...?
Egy ismerősé. 2,5 VM TD
.......................10-04-2014 09:59:58 // 26490
ha a puntod jó ,és nem kell rá költeni,akkor NE cseréld el semmire
a dieselek re használtan sokkal többet kell költeni
170 et ráfizetsz + 300 at Minimum javításokra+ illetés stb 100
ott vagy hogy 600 at kifizettél amit egy 145 jtd sosem fog behozni a Punto 1,2 höz képest

hidd el a punto 1,2 es is elmegy 300 ekm ert is ha rendben Volt karbantartva
redbull9010-04-2014 09:49:44 // 26489
Hányas évjáratú a punto??
WarbiRunner (Gyuri)10-04-2014 09:33:43 // 26488
Szerintem szánj rá sok időt ha öreg dízel Alfára szeretnél váltani. Várd ki míg felbukkan valami normális. Különben Gábor145JTD cartárs árulja a sajátját, ami tényleg jól néz ki így képekről. Megéri kivárni az "igazit" :-)
Béci Ɨ|ѯ10-04-2014 09:32:12 // 26487
Nem a 170 sok. A 250, amit misike76 korábban írt. A kereskedő naná hogy vissza fogja tekerni, de ez nem az eladó tárcáját fogja vastagítani, hanem a kereskedőjét.
WarbiRunner (Gyuri)10-04-2014 09:26:50 // 26486
170e az sook? Csak arcozott a kereskedő, hogy ő legyen alku pozícióban. Egyrészt nem sok, másrészt úgyis visszarakják 70e-re az óráját. Amúgy nagyon ellene vagyok, de lehet ez az egyetlen "jó" megoldás. A kis km az csodaszer. Anno a 6 éves Fabiát 35e km-rel ár felett úgy vitték el 2 hét alatt, hogy csak figyeltem. Klíma se volt benne, nem számít.
Béci Ɨ|ѯ10-04-2014 08:08:14 // 26485
Szerintem is nehezebb eladni a kis benzinest sok km-vel. De ez csak azért van, mert mindenki 100 ezer alatti autót keres. Viszont ha jó a Punto, akkor nem biztos hogy érdemes lecserélni egy ismeretlen előéletű dízel Alfára. Akkor inkább a Lybrákat nézném meg, mert az legalább jóval nagyobb, mint a Punto. A 145 nem sokkal.
misike7610-04-2014 07:56:58 // 26484
Kíváncsiságból megnéztem egy 2000-es évjáratú 145 1.9jtd-t kereskedésbe. Azt mondta a koma, hogy 170000-t kellene rádobnom a puntóra és névre írva enyém lenne az alfa friss műszakival. Órájába 230000 körül van, de a pilóta ülés rútúl szét lett benne ülve és imitt-amott pudvásodik is. Amikor mondtam, hogy 171000 van a puntóba elkezdte húzni a száját, hogy kis 1.2-es benzinest nehéz eladni ilyen sok km-el. Kezdem azt hinni, hogy nincs jó megoldás.
Hardy09-04-2014 09:44:57 // 26483
Tiponál tuti. Én egyszer cseréltettem egyszerre a két oldalit. A szerelőnek hozták a két lengőkart és összerakták. Folyamatosan balra húzott aztán megnézték a futóművet mi lehet a baj, az egyik oldala rövidebb volt....
Szerelő se tudta meg az alkatrészárus se hogy két méret van.....addig :-)
WarbiRunner (Gyuri)09-04-2014 09:29:04 // 26482
A hosszat én is úgy tudtam hogy egyezik, a kónuszméretet nem tudtam. Arra emlékszem, hogy a JTD csonkállványa cikkszámra különbözik az összes többitől, anno kikeresgéltem, hogy a TI/QV nagy fékesítés összejön e rajta. Aztán nem feszegettem az ügyet, mert igazán konkrét választ nem tudott sehol senki. Az ePER szerint a jtd-nek és a Bravo GT-nek valami tök más számú csonkállványa van.
Lipi cartársat meg azért emlegettem, mert épp a minap beszéltünk, erősen jobbra húzott az autója és beállíthatatlan volt a futóműve (146 1.6 TS). Elkezdték Alfa szervízben kimérni, hogy mi lehet elmenve. És semmi, a kasztni rendben. Kiderült, hogy az egyik oldali lengőkar 8mm-rel rövidebb. Azt is észrevette, hogy az egyik kerék előrébb volt egy ujjnyival.
Szóval emiatt van abban valami, hogy lengőkart párban jó cserélni.
.......................08-04-2014 22:46:11 // 26481
Ha a müagyag rudazatot lekötöd ,és a villanymotor bekábelezve marad,
Akkor nem lesz hibakód sem
nekem is igy van
Erhard 242 (Pure Energy)08-04-2014 22:22:14 // 26480
és mint ha valamelyik Tipo-é lenne kisebb pár cm-rel....de valamelyik kisebb az biztos
Erhard 242 (Pure Energy)08-04-2014 22:15:52 // 26479
nem egészen... ahogy írták van 15-17 kónusz méretű, a 17-es a TS-é meg a JTD-é 45/46-nál a kisebb a többié
Erhard 242 (Pure Energy)08-04-2014 22:11:05 // 26478
nem lesz hiba kód, a motor mozog csak nem lesz mit :)
DieselManiaco(NagyVad)08-04-2014 22:10:25 // 26477
ezekkel csak annyi a problem hogy nem is a hossza számít,hanem a kónuszméret ami eltér 15-17... nem azt mondom hogy nincs különböző hosszal,de a Tipoknál is más a kónuszméret...
Grando08-04-2014 22:07:47 // 26476
Ezt magam is rendkívül nehezményezem. :D
GTPeti08-04-2014 21:56:45 // 26475
Már épp akartam írni, hogy a GTV kimaradt, erre megláttam, zárójelben, kis betűvel írva. :///
Wickey08-04-2014 21:00:20 // 26474
Az de kurvaérdekes lenne a lengőkarsztori, ha elsőről van szó, ugyanis ez a lengőkar a teljesség igénye nélkül kb. a következőkbe jó:
- Alfa 155 1.7TS
- Alfa 155 2.5V6
- Alfa 155 2.5TD
- Alfa 155 Q4 (tehát a kis és nagygátlósok is)
- Alfa 145 1.4TS
- Alfa 145 1.6 boxi
- Alfa 145 2.0 QV (hehe)
- Alfa 145 TD
- Alfa 145 JTD
- Alfa Spider 3.0 24V
- Alfa Spider 1.8 TS (gtv detto, V6TB included)
- Fiat Marea 2.4 TD
- Fiat Marea 2.0 20V
- Fiat Bravo HGT
- Fiat Coupe 2.0 20V Turbo
- Lancia Delta II

A QV hátsóhídban nem vagyok biztos, az lehet, hogy szélesebb. A Tipo alá Robi tett egyet, mert ingerelte a látószerveit a dobfék, de nem dereng, hogy kikerült volna a kerék a szomszédos sávba tőle.
VMate08-04-2014 20:46:35 // 26473
Ha valaki emlékszik még, meg lett az autó baja, leszedtem a szivósort, olyan meglepetés fogadott amire magam sem számitottam, az hogy minden csupa korom+kartergáz nem volt meglepő, de az euro4 szivócsonk "pillangóiból" 3 db leszakadt, 2 bennt csücsül a szivószelepeknél ( természetesen esély sincs hf levétel nélkül kibányászni) 1 db-ot pedig "megevett" a motor, ez már a hegerfej levétel után a dugótetőn tisztán látszik és ment az autó...az egr szelepnél már bennt volt régóta a 4 lyukas szűkítő, ennek ellenére ez mégis meg tudott történni. Ha valakinek van tapasztalata azzal kapcsolatban ha megszüntetem a pillangószelepeket a csonkban ( a villanymotor megmarad) akkor később lesz hibakód vagy nem ?
WarbiRunner (Gyuri)08-04-2014 17:45:30 // 26472
Érdekes hírdetés, pár képet megnéznék róla. De hogy a QV lengőkar hosszabb lenne, arról nem tudok,de lehet. Lipi79 cartárs tudna mesélni, hogy a Bárdis meg rövidebb :-)
WarbiRunner (Gyuri)08-04-2014 09:11:08 // 26471
Ha veszel egy 2000-ben gyártott dízelt, az 14 év alatt szinte biztos hogy már a 300e környékén, vagy felette jár, legfeljebb vissza van pörgetve. Vannak csodák, csak ritka. Aki 2000-ben 1.9 jtd-t vett, az alsó hangon 30e km-t hajtott bele évente, egyébként értelmetlenül vett dízelt. Mondjuk 6 évig használta, az 180e km. A második tulajnál már ez nem volt szempont, legyen átlag 15e futás évente ami ugye nem túl sok. Ez így összesen 300e km és szerintem egy reális, sőt optimista becslés.
Aztán hogy melyikből száll ki jobban az ember 3 év múlva...ki tudja. Csak ezért én se cserélnék. Most megveszed fél misi körül, 3 év múlva ér vagy 300-at. Nem ez lesz rajta a legnagyobb bukó. Drágább vezérlést cserélni, drágább kuplungozni, esetleg fel kell gumizni, sőt át kell írni, drágábban adózik. Meg még kitudja. Persze ha már rajtad van a "kell kell" fíling, akkor másról beszélünk :-) Akkor venni kell egyet :-)
.......................08-04-2014 08:13:19 // 26470
pont forditva a magyar piacon 200e ezret futott dieselre rá sem néznek,
kivétel ha csillag van rajta

a punto 250 e km errel is eladható lesz hisz ismert technika,és akkor sem kell rá költeni sokat,
nem úgy a lerúgott dieselekre
misike7608-04-2014 07:52:36 // 26469
171000km van benne és megyek havi 1800-2000-t, ha használom még 2-3 évig, akkor annyi lesz benne, hogy azzal nehéz lenne kiszállni belőle. Szerintem egy 1.2-es benzinest nehezebb eladni 250000-el, mint egy 1.9 dízelt 350000-el. Vagy nem jól matekozok?
Föckös08-04-2014 06:08:41 // 26468
hát nem dolgoztál vendéglátó iparban, az biztos :-)))
.......................07-04-2014 23:32:47 // 26467
punto 1.2 est lecserélni?
miért ha szabad kérdeznem?
Buddha07-04-2014 22:04:51 // 26466
Nem mindegyik hullik szét, csak a statisztikája rossz. Régen beszereltem párat, sok kibírta a csereintervallumot. Aztán előfordult, hogy párszáz kilométer után nagyon zajos lett, vissza is jött a tulaj és ekkor ért véget nálam a breda pályafutása. Nem szerencsejáték ez...
Sokkal csak akkor találkoztam évek múltán mikor eljött az újabb csere, én meg mint régi ismerőst köszöntöttem őket. Tehát a fene tudja, de nem merném ajánlani.
Igaz a mondás: Egy lábas ételbe elég egy kiskanálnyi szar, hogy ehetetlen legyen az egész... ;-)
GTPeti07-04-2014 21:43:52 // 26465
OK, "csak" a vezérműszíj feszítője Breda. De olyan szögegyszerűségű ott minden, hogy talán nem lesz gond. Nagyon kevés km kerül bele.
misike7607-04-2014 19:29:51 // 26464
Köszönöm. 145-ből több van és van egy a közelben, csak annak kevesebb az ajtaja:-)
Ferke07-04-2014 09:50:09 // 26463
Mármint szegény kis uno-ban...még ha nem is egy erőbajnok, ezek a csapágyak siralmasak.:P
Ferke07-04-2014 09:49:24 // 26462
Nem kellene erőltetned a bredát:)
Erhard 242 (Pure Energy)07-04-2014 09:47:43 // 26461
csapágyakkal rendszeresen :(
WarbiRunner (Gyuri)07-04-2014 09:27:24 // 26460
Üdv. 146 jtd-ből lényegében nulla a felhozatal ahogy nézem. Amit linkeltél, az is minimum egy éve fenn van. Képekről akár jó is lehet kategória, meg kell nézni. Az első amit észrevettem, hogy a vezetőülés nem gyári benne. Nálam 360e-nél még kiülve sincs..persze nem vagyok nagy darab, na de ott valami nem oké.

A kettős tömegű leállításkor zakatol leginkább. Leveszed a gyújtást, leáll a motor, a lendkerék meg csattan még egyet-kettőt. Ha alapjáraton is hallod a csattogást, akkor már nagyon cserés.
Másik teszt, finoman rálépsz a kuplungra. Ha érzed hogy rendesen dobol a pedál, akkor már valami nem tökéletes.De ennyit futott gépeknél mázli kell a tökéletes példányhoz. A 300e nagyjából benne lehet mindben. Egyébként a legegyszerűbb jtd motor, nem nagyon szokott baja lenni. Ha szép hangja van, a motortérben nincs kókányolás, nincs kartergáza, gyorsításkor nem füstöl (semennyire!), akkor az már jó jel.
misike7607-04-2014 08:51:14 // 26459
Sziasztok. Még nem volt dízel autóm, de mivel elég sokat megyek valószínű, hogy arra cserélem az 1.2es puntóm. 145-146 1.9jtd-re futná (pl.:http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/146/alfa_romeo_146_1.9_jtd-5544142), vagy nagyon lepattant 156-ra:-).
Mire kellene odavigyáznom vásárláskor? A kettős tömegű kehéjének van e valami jele, ki lehet szűrni?
Buddha06-04-2014 22:20:11 // 26458
Volt, sajnos alsó kategória...
GTPeti06-04-2014 22:08:16 // 26457
Volt már a Bredával gond? (Én az Uno-ban használok olyat, elég régóta.)
redbull9006-04-2014 22:06:02 // 26456
elolvastam elég is volt...
Liquid06-04-2014 21:51:36 // 26455
látod-látod :)
Andy06-04-2014 21:51:02 // 26454
PiTSába, lemaradtam... ;)))))
Erhard 242 (Pure Energy)06-04-2014 21:49:08 // 26453
breda-t inkább ne ...Gates 26e, Ina 27e , ruville 26...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.