Forum >> Dízelmánia
mreni02-12-2014 19:32:12 // 27702
156 1.9-hez is volt gyárilag ez az "izzittogyertya" filing megoldás,66ban volt gázolajos kiegészitő fűtés és programozható állófűtés is az extralistán,az 59-et passzolom
'''''02-12-2014 19:13:16 // 27701
Gyuri,nem válaszoltál! :-) Milyen lett a vmi-vel a tesztkör?
'''''02-12-2014 19:11:50 // 27700
Szerintem az nem motorfüggő volt.Inkább extralistán szerepelt.159 forumban szerintem jobban tudnák.
WarbiRunner (Gyuri)02-12-2014 16:12:48 // 27699
Hát kb. :-) Az volt a kritikus pont. Beindult, ketyegett, én már annak is baromira örültem. Az ép ész iskolában azt tanítják, hogy egyszerre mindig kicsiket változtass, és fokozatosan haladj.
Na én amit értem átírtam. Nem kicsit, hanem függvényekkel illesztettem, interpoláltam és baromira megmódosítottam a programot mindenhol. Ennek ellenére működik, eddig nem is rosszul :-D
Na én amit értem átírtam. Nem kicsit, hanem függvényekkel illesztettem, interpoláltam és baromira megmódosítottam a programot mindenhol. Ennek ellenére működik, eddig nem is rosszul :-D
Jorjie02-12-2014 16:06:06 // 27698
Mert beindult? :-D
bpak02-12-2014 15:39:10 // 27697
427 volt a hajó útcánál vasárnap
WarbiRunner (Gyuri)02-12-2014 15:22:43 // 27696
433.9
.......................02-12-2014 15:01:00 // 27695
Mennyi most literje a maxxmotion nak?
WarbiRunner (Gyuri)02-12-2014 14:54:06 // 27694
Felírtam a saját programomat a vasra :-) Egyelőre fülig ér a szám :-)
bpak02-12-2014 14:18:32 // 27693
de :) elírtam, én dieselt tankoltam
.......................02-12-2014 14:14:30 // 27692
Az nem benzin a maxxmotion100?
bpak02-12-2014 13:57:00 // 27691
Sziasztok!
Reggeli indításnál nekem is több időbe telik mire beindul. Meg is lepődtem mert kiírja az abs és ebd system hibát is, amit ahogy megfigyeltem az előző akksi lemerülésekor kezdett el kiirogatni, viszont most 1 hónapos az új akku benne.
Olvastam az üzemanyagokról kialakult társalgást, el is mentem egy OMV kútra maxxmotion100-at tankolni. Én nagyon észrevettem a különbséget, előtte molnál tankoltam leginkább, abból is különböző kutakon és rángatott tőle az autó. Most hogy már mentem pár száz kilómétert az OMV-s üzemanyaggal ez a rángatás teljesen megszűnt.
Reggeli indításnál nekem is több időbe telik mire beindul. Meg is lepődtem mert kiírja az abs és ebd system hibát is, amit ahogy megfigyeltem az előző akksi lemerülésekor kezdett el kiirogatni, viszont most 1 hónapos az új akku benne.
Olvastam az üzemanyagokról kialakult társalgást, el is mentem egy OMV kútra maxxmotion100-at tankolni. Én nagyon észrevettem a különbséget, előtte molnál tankoltam leginkább, abból is különböző kutakon és rángatott tőle az autó. Most hogy már mentem pár száz kilómétert az OMV-s üzemanyaggal ez a rángatás teljesen megszűnt.
redbull9002-12-2014 11:58:02 // 27690
Mivel hidegebb a blokk igen....
sty02-12-2014 10:46:48 // 27689
Lehet tudni hogy ez az előfűtés milyen motorokhoz szerelték?
WarbiRunner (Gyuri)01-12-2014 22:56:34 // 27688
Volt még egy másik érdekes cikk amit találtam, katonai járműhöz olyan vízbefecskendezés, ami vissza is nyeri a vizet. Már nem emlékszem hogy csinálták pontosan, de majd előkeresem :-)
Kár hogy dokumentumot nem lehet itt csatolni..
Kár hogy dokumentumot nem lehet itt csatolni..
Zozo8501-12-2014 22:55:11 // 27687
Sziasztok
A mostani piros csoda az első dízel autóm...
Kérdésem az h normális h reggel kb 4 mp mire beindul (elkapja) ???
Utána napközben pöcre...de reggel forgatja rendesen
A mostani piros csoda az első dízel autóm...
Kérdésem az h normális h reggel kb 4 mp mire beindul (elkapja) ???
Utána napközben pöcre...de reggel forgatja rendesen
WarbiRunner (Gyuri)01-12-2014 22:51:06 // 27686
Egy visszacsapó szelepet emiatt minden esetben be szoktak tenni a fúvóka elé. Nem tudom egyébként, hogy miért van ennyire háttérben ez a megoldás.
[k i z z o]01-12-2014 20:40:07 // 27685
Nem, mert nem megy a szivattyú, és a szelep is zárva van. Annyira ereszt be amennyire egy CR rendszer beereszt.
.......................01-12-2014 20:30:15 // 27684
Soha nem hallottam,hogy iparilag egy diesel motorba vizet nyomnának
Pedig csináltam az MAN nek is diesel erőmű csövezést,
ott pl SCR ureás kipuf gáz utánkezelés van,még egr sincs se dpf
Pedig csináltam az MAN nek is diesel erőmű csövezést,
ott pl SCR ureás kipuf gáz utánkezelés van,még egr sincs se dpf
.......................01-12-2014 20:26:30 // 27683
Na de ha áll a motor és a vízbefecskendező fúvóka átereszt ,akkor szépen beszívárog a víz az égéstérbe
Nem?
Nem?
[k i z z o]01-12-2014 20:13:15 // 27682
Amennyi vizet befecskendez, nem tud hydrolock kialakulni, mert egy sűrítési ütemre nincs annyi befecskendezés. 160 / 180ml / min -ről beszélünk, ami 100% -on kihajtott befecskendező esetén rendelkezésre áll. Ez kb. 200 - 250LE mellé kell.
'''''01-12-2014 20:01:00 // 27681
Nem mondtad,mi lett a teszt eredménye.Ha az idén nem a turbó átépítésén görcsöltem volna,már bent lenne a vmi rendszer.Még azt nem tudom,honnan lenne a methanol.
Föckös01-12-2014 19:51:41 // 27680
...
olvass egy picit, meg fogsz lepődni.
persze vannak mindig ilyen sztorik, de persze ledurrant turbókról is hallottunk már, és ne feledjük mekkora kétkedéssel fogadtuk anno a cr rendszert.
olvass egy picit, meg fogsz lepődni.
persze vannak mindig ilyen sztorik, de persze ledurrant turbókról is hallottunk már, és ne feledjük mekkora kétkedéssel fogadtuk anno a cr rendszert.
mreni01-12-2014 18:38:59 // 27679
Szerény véleményem szerint jobban szereti a 20v jtd az OMV premium nyálat,de mivel Mol-os céges kártyám van,igy Mol Premium gázolajat tankolok nagyrészt. :D
...és akármit csinálok vele 7-7.5 között eszik :)
...és akármit csinálok vele 7-7.5 között eszik :)
SzJanos01-12-2014 18:17:09 // 27678
Sziasztok!
Nagyjából 1900Km megtétele után a következő átlagfogyasztásokat produkálta a kicsike:
MOL Evo Neo Diesel : 5,8L/100Km
ÖMW Maxx Motion : 6,4L/100Km
Ugyanazon az útvonalon közlekedtem nap mint nap. A fogyasztás méréséhez csurig töltöttem a tankot, majd kifogyasztottam, és az utántöltésnél újfent csurig megtöltöttem, a különbözet adta a fogyasztást, a kilométerszámláló pedig a megtett távolságot.
Az átlaghőmérséklet folyamatosan csökken, ezért ilyen szempontból az ÖMW hátrányos megkülönböztetés áldozata lett. :)
A motort figyelve, nekem hangra mindkettővel szépen járt, az ÖMW-nél talán az indulásnál kicsit lágyabb volt a hangja hidegen, de ezt mérni nem nagyon tudom mivel, csak érzés.
Nagyjából 1900Km megtétele után a következő átlagfogyasztásokat produkálta a kicsike:
MOL Evo Neo Diesel : 5,8L/100Km
ÖMW Maxx Motion : 6,4L/100Km
Ugyanazon az útvonalon közlekedtem nap mint nap. A fogyasztás méréséhez csurig töltöttem a tankot, majd kifogyasztottam, és az utántöltésnél újfent csurig megtöltöttem, a különbözet adta a fogyasztást, a kilométerszámláló pedig a megtett távolságot.
Az átlaghőmérséklet folyamatosan csökken, ezért ilyen szempontból az ÖMW hátrányos megkülönböztetés áldozata lett. :)
A motort figyelve, nekem hangra mindkettővel szépen járt, az ÖMW-nél talán az indulásnál kicsit lágyabb volt a hangja hidegen, de ezt mérni nem nagyon tudom mivel, csak érzés.
WarbiRunner (Gyuri)01-12-2014 14:01:19 // 27677
Ezt az örök kétkedést és pesszimizmust...:-)
Igen, szarul is lehet csinálni, de nem akkora hadititok ez :-) Nézz szét a neten, rengeteg vízbefecskendezéssel foglalkozó céget fogsz találni, ahol készletben megveheted a komponenseket. Szintén javaslom az AO fórumot, ahol komoly tuningok mellé építgetik, nem véletlenül.
És ha már hajók..pont egy kompokon való tesztelésről találtam anno egy cikket ami miatt érdekelni kezdett a dolog.
Nem elgörbült hajtókarokról szól, hanem tartósabb motorokról, csökkent fogyasztásról és alacsonyabb NOx emisszióról.
Tudományos cikk, nem reklám brossúra. Úgyhogy az ott olvasottak alapján nekiálltam én is. Egy tesztüzem már megvolt, de a 2. képen látható kábel környékén még vannak gondok, a rail szenzorhoz illeszteni kéne a pumpa vezérlőt.
Igen, szarul is lehet csinálni, de nem akkora hadititok ez :-) Nézz szét a neten, rengeteg vízbefecskendezéssel foglalkozó céget fogsz találni, ahol készletben megveheted a komponenseket. Szintén javaslom az AO fórumot, ahol komoly tuningok mellé építgetik, nem véletlenül.
És ha már hajók..pont egy kompokon való tesztelésről találtam anno egy cikket ami miatt érdekelni kezdett a dolog.
Nem elgörbült hajtókarokról szól, hanem tartósabb motorokról, csökkent fogyasztásról és alacsonyabb NOx emisszióról.
Tudományos cikk, nem reklám brossúra. Úgyhogy az ott olvasottak alapján nekiálltam én is. Egy tesztüzem már megvolt, de a 2. képen látható kábel környékén még vannak gondok, a rail szenzorhoz illeszteni kéne a pumpa vezérlőt.
.......................01-12-2014 12:30:48 // 27676
Ja víz dieselbe,
Aztán beszarik a befecskendezésed,belemegy a víz a hengerbe
Aztán kész az elgörbült hajtórúd
A hajók sima földgázzal mennek,akár vegyes diesel gáz üzemben is ,így csökkentik a partok mentén az emissziót
Aztán beszarik a befecskendezésed,belemegy a víz a hengerbe
Aztán kész az elgörbült hajtórúd
A hajók sima földgázzal mennek,akár vegyes diesel gáz üzemben is ,így csökkentik a partok mentén az emissziót
WarbiRunner (Gyuri)01-12-2014 12:12:48 // 27675
Ellenben vízbefecskendezéssel teljes mértékben helyettesíthető. Ugyanúgy csökkenti a NOx koncentrációt, és nem hogy koszolja, de tisztítja a szívóoldalt.
És inkább környezetvédelem lenne, nem egy kamu. Ugyanis az egr egy jobb autópályás menet közben végig zárva van, padlógázas gyorsításkor zárva van.... Persze ne szmogozzuk össze a várost, értem én, de mennyiségileg talán fordulaton, hosszabb használat alatt sokkal több káros anyagot lehet megfogni. És emellett a fogyasztást is csökkentheti.
Na majd egyszer elkészül a saját építésű. Még vagy 2 év ha így haladok vele :-)
És inkább környezetvédelem lenne, nem egy kamu. Ugyanis az egr egy jobb autópályás menet közben végig zárva van, padlógázas gyorsításkor zárva van.... Persze ne szmogozzuk össze a várost, értem én, de mennyiségileg talán fordulaton, hosszabb használat alatt sokkal több káros anyagot lehet megfogni. És emellett a fogyasztást is csökkentheti.
Na majd egyszer elkészül a saját építésű. Még vagy 2 év ha így haladok vele :-)
WarbiRunner (Gyuri)01-12-2014 12:05:59 // 27674
A tádén Józsibá megoldotta :-) Mikor elvittem átnézni az autót, azt mondja utólagos engedelmemmel "kigolyózta" az egeret. Gondolom ez egy csapágygolyót jelent a megfelelő helyen :-D
mreni29-11-2014 20:52:57 // 27673
Meglepődnék 😃
DieselManiaco(NagyVad)29-11-2014 20:23:33 // 27672
bátor voltam lefalaztam,de nem írattam ki,szerinted fog rá dobni hibát?:D
mreni29-11-2014 19:36:27 // 27671
like :D
DieselManiaco(NagyVad)29-11-2014 18:26:36 // 27670
hát igen az itt a helyzet hogy ez egy marhára szükségtelen dolog,nem kell se így se úgy és kész..:D
WarbiRunner (Gyuri)29-11-2014 15:25:37 // 27669
Én is aszondom hogy no mindegy :-) Szerintem szükségtelen a nyitás mértékét figyelni.
Az által, hogy lyukat nyit a szívósoron, lecsökken a lmm- en keresztül bejövő levegő. Csak ez számít, addig lehet nyitva a kiskapu, amíg a LMM-n elég levegő átjön ahhoz hogy füst limit fölött maradjon.
Az által, hogy lyukat nyit a szívósoron, lecsökken a lmm- en keresztül bejövő levegő. Csak ez számít, addig lehet nyitva a kiskapu, amíg a LMM-n elég levegő átjön ahhoz hogy füst limit fölött maradjon.
dev16629-11-2014 15:10:47 // 27668
ok, nem befolyásolhatatlan, ezt visszaszívom.
dev16629-11-2014 15:09:00 // 27667
Az EGR szelep pozíció mérése egy belső szabályozási körhöz kell, ami biztosítja, hogy az ECU által kiadott EGR beavatkozójel hatása az legyen, amit az ECU vár.
A légfelesleg beállítása egy másik szabályozási kör, de itt továbbra sem világos, ez hogyan működhetne kizárólag az LMM jele alapján, ami egy befolyásolhatatlan külső jelet mér, a szívósorban kialakuló tényleges légmennyiséget senki nem méri. No mindegy.
A légfelesleg beállítása egy másik szabályozási kör, de itt továbbra sem világos, ez hogyan működhetne kizárólag az LMM jele alapján, ami egy befolyásolhatatlan külső jelet mér, a szívósorban kialakuló tényleges légmennyiséget senki nem méri. No mindegy.
WarbiRunner (Gyuri)29-11-2014 14:05:51 // 27666
Csak pl.: Ha hőfokot szabályzok, akkor a hőmérsékletet mérem meg, és az alapján kapcsolom ki-be a fűtőszálat, vagy változtatom a rajta folyó áramot. De nem áramot mérek!
Az egr-nél ha légfelesleget szabályoz, akkor miért pozíciót mérne? A LMM méri a légfelesleget, és annak a változása alapján változtatja a szelep kivezérlését. Ha a szelep nem reagál, a légfelesleg nem változik az elvárt irányban. A visszacsatolással nincs gond, inkább túl megengedő a vezérlő logikája.
Az előző példára átfordítva: már rég túlhűlt az adott rendszer, mert nem jó a fűtőszál. A vezérlő még mindig az áramot növelné, nemhogy szólna hogy gebasz van.
Az egr-nél ha légfelesleget szabályoz, akkor miért pozíciót mérne? A LMM méri a légfelesleget, és annak a változása alapján változtatja a szelep kivezérlését. Ha a szelep nem reagál, a légfelesleg nem változik az elvárt irányban. A visszacsatolással nincs gond, inkább túl megengedő a vezérlő logikája.
Az előző példára átfordítva: már rég túlhűlt az adott rendszer, mert nem jó a fűtőszál. A vezérlő még mindig az áramot növelné, nemhogy szólna hogy gebasz van.
WarbiRunner (Gyuri)29-11-2014 13:50:20 // 27665
Pont az a baj, hogy nem változna! Az ecu ugyanúgy észre venné, hogy valami nem stimmel, mert 100%-ra nyitva sem csökkenne a légfelesleg. Az egr-t kéne a turbo elé szerelni, de az már nem épp egyszerű megoldás.
Föckös29-11-2014 08:37:56 // 27664
nah jól van gyerekek, egr pártiak és egr ellenesek is bátran kijelenthetik: egr van, csak nem ellenőrizhető a pontos működése, pont úgy, mint turbo geometria vezérlésnek, vagy az injektorok által befecskendezett üzemanyag mennyiségnek.
Van ezekre egy pár tábla, aztán annyi. Vagy teljesülnek az értékek, vagy nem. A lényeg, hogy nem tudjuk.
Mondjak példát? Nagy tiszteletben álló Kollár Szabolcs barátunk a duration táblánál nem kiszámolta az adott/magasabb üzemanyag mennyiséghez megfelelő injektor nyitási időtartamot, hanem a már kiszámolt, gyári értéket magasabbra írta.
Azt is mondhatnám "ha nem tisztelném annyira fantasztikus munkáit" (nem, cseppet sem), hogy elcsalt bizonyos táblákat, amiket nem is lenne szabad változtatni...
Tipikus menő tuner dolog, "kicsit rádobunk a durationra, és akkor majd többet kap fent"...
Mi az eredmény? befecskendez az injektor 70 mm3-t, miközben az ecu azt hiszi, hogy csak 58-at.
Na az ilyen chippelés az, ami semmivel sem jobb, mint egy tuningbox...
De a lényeg látható: adott fordulaton, adott injektor nyitási időtartamra számol egy üzemanyag mennyiséggel az ecu. Azt, hogy valójában mennyit fecskendez be, azt pedig senki sem tudja...
Okos vezérlők ezek, de ennyire azért nem.
Van ezekre egy pár tábla, aztán annyi. Vagy teljesülnek az értékek, vagy nem. A lényeg, hogy nem tudjuk.
Mondjak példát? Nagy tiszteletben álló Kollár Szabolcs barátunk a duration táblánál nem kiszámolta az adott/magasabb üzemanyag mennyiséghez megfelelő injektor nyitási időtartamot, hanem a már kiszámolt, gyári értéket magasabbra írta.
Azt is mondhatnám "ha nem tisztelném annyira fantasztikus munkáit" (nem, cseppet sem), hogy elcsalt bizonyos táblákat, amiket nem is lenne szabad változtatni...
Tipikus menő tuner dolog, "kicsit rádobunk a durationra, és akkor majd többet kap fent"...
Mi az eredmény? befecskendez az injektor 70 mm3-t, miközben az ecu azt hiszi, hogy csak 58-at.
Na az ilyen chippelés az, ami semmivel sem jobb, mint egy tuningbox...
De a lényeg látható: adott fordulaton, adott injektor nyitási időtartamra számol egy üzemanyag mennyiséggel az ecu. Azt, hogy valójában mennyit fecskendez be, azt pedig senki sem tudja...
Okos vezérlők ezek, de ennyire azért nem.
DieselManiaco(NagyVad)29-11-2014 06:32:07 // 27663
biztos vagy benne hogy megváltozna a beszívott levegő mennyiség? Tegyük fel ha szívja a turbo,szív x litert,tök mindegy a mértékegység,szóval ami bennt van,nyomás alatt,kapja a szívócsőbe és akkor jön a pillanat amikor nyit a kamuegér,mi is történik? szerintem a motor légnyelése nem nől számottevően,a nyomás sem változik,szóval ha 1,5 bar van a szívóágban,és arra te rányitod közös légtérből ugyanazt az egyszer megmért 1,5 bart szerintem nem történik semmi,kiegyenlítődik a nyomás nem változik és a mennyiség sem. vagy rossz az elképzelésem?
.......................28-11-2014 23:43:16 // 27662
Az biztos hogy a brera 159 nem füstöl részterhelésen,még csippelve sem
Csak padlógázon,és 1700 körül egy kicsit míg a turbo el nem kapja
Csak padlógázon,és 1700 körül egy kicsit míg a turbo el nem kapja
dev16628-11-2014 23:14:43 // 27661
A visszacsatoláshoz kéne még egy érzékelő, ami azt figyeli, hogy ténylegesen mennyire van nyitva a szelep vagy mennyi kipuf.gáz áramlik át rajta, netalán mennyi gáz áramlik át a szívósoron, de ilyen nincs, hacsak nem a MAP szenzor (???) ami gáznyomást mér . Te azt írtad le, miszerint adja ki az EGR szelep vezérlőjelét az ECU. Épp erre akartam kilyukadni, hogy ha lenne valódi szabályozás (visszacsatolás), akkor nem fordulhatna elő, hogy tartósan eltér a légfelesleg valós és referencia értéke, kivéve ha úgy leragad a szelep, h többé nem mozdul. Ha csak akadozik, nehezen mozog, akkor a szabályzás (pl. PID, ahogy te is írtad) a normálisnál hosszabb beavatkozójellel a helyére tudja mozdítani, de ehhez tudni kell, hogy áll.
WarbiRunner (Gyuri)28-11-2014 23:02:04 // 27660
Egyébként pont ezt írtam le lentebb, hogy mi alapján kalkulál az ecu...Az elvárt légmennyiséghez képest figyeli a légfelesleget. És ennek a légfeleslegnek a változása a visszacsatolás.
WarbiRunner (Gyuri)28-11-2014 22:49:33 // 27659
Jaja...teljesen igaz :-) Azzal meg az a gond, hogy a turbo a LMM után van, szóval valami trükk még kell.
dev16628-11-2014 22:36:47 // 27658
én biztos nem mondtam ilyet :)
'''''28-11-2014 22:22:35 // 27657
Most akkor ott tartunk,hogy nem kell de nem mindegy,hogy működik? :-)
dev16628-11-2014 22:17:51 // 27656
ok, de akkor vaktában nyitogatja a szelepet, ahogy kedve tartja? ha tippelnem kéne a ford.szám vagy befecskendezett üzemanyagmennyiség alapján arányosít egy kalkulált kipufogógázáramot, ami a szelep nyitottsága szerint még leosztódik. Az lesz a legjobb, ha belevetem magam a CR-s Bosch füzetbe, hátha kiderül valami közelebbi abból, mert ez így sötétben tapogatózás.
Föckös28-11-2014 21:26:49 // 27655
mondd már el, hogy hogy kalkulál a visszavezetett kipufogó gázzal az ecu, és hogy lehet a vártnál több vagy kevesebb, amikor nem mérhető?
mreni28-11-2014 20:26:08 // 27654
nem volt rossz:) zsir új,nyiregyi fiattól rendelt cucc
dev16628-11-2014 19:31:14 // 27653
Akkor a csere EGR is rossz volt, vagy más a hiba. Ha tökéletesen működik a szelep, akkor nem kormolhat, mert a visszavezetett kipuf.gázzal kalkulál az ECU. A kormolás túldúsítás eredménye, ami a vártnál több visszavezetett kipuf.gáz miatt fordulhat elő pl.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
432
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?