Forum >> Dízelmánia
Vili29-12-2014 05:28:48 // 27902
neleg vagy meleg az is mindegy neki:-))
Vili29-12-2014 05:16:31 // 27901
Szetintem ez a normális az enyèmben 300 ezer van ès mindegy hogy hideg van vagy neleg ugyanùgy indul.Volt hogy 2-3 hetet állt a minuszokban de akkor is indult rögtōn.
Wickey29-12-2014 02:10:31 // 27900
Azt kell hogy mondjam, beszarás jó, amit a VGT-s 156 művel már jelen állapotában is, de az is teljesen fain, amit a 145 most letesz az asztalra (aszfaltra). Féltem, hogy fos lesz a karakterisztikája, de nem, ahhoz képest, hogy fix turbós, tök jól működik. Megindul 1600nál, és 4000ig vidáman elforog, nem sokkal kisebb lelkesedéssel 4500ig. Lehet, hogy nem lesz benne soha felül az a rettenetes nagy tolás, és hogy a VGT-s a végén mire elkészül, 1600-6500 között fog nagyot menni, de inkább az lesz egy valag lóvéban, míg a 105 lovas simán megmarad budget autónak. Még esetleg a kipufogót fogom lerúgni alóla, plusz átgondolom a levegő csövezését fémre a biztonság kedvéért, de annyi és game over. :)
Wickey29-12-2014 01:58:17 // 27899
Hát én ezekhez nem értek, csak azt tudom, hogy mostanában a 115 lovas jtd-m amit nemrég adtam el, két nappal a vétel után már 1-2-3-ban a kerekeket forgatta el (205-ös UG8, szóval nem szar fajta) 4-5-ben pedig inkább a kuplung csúszik el rajta, ráadásul úgy szaladgál ezer és ötezer között a fordulatszámmérő, mintha külön fizetést kapna érte.
Plusz valahogy nem szokták mostanában érteni az audisok meg a bmw-sek, hogy lehet az, hogy el vannak velve de dulván.
Mondjuk messze még a vége, kap majd fémet a gumicsövezés helyett, nagyobb coolert, asszem egy 2260-as túrót, merthogy mégiscsak demóautónak készül. A két leggyakoribb configból lesz ugyanis mutogatnivaló demóverda (1.9 8V meg 2.4 20V).
A szomorú helyzet meg az, hogy Csabi unatkozott karácsonykor, és két bejgli között megírta a 145-öt is, aszondta fogyasztásra optimalizálta, mert ugye munkábajárós a gép, de hát kalóriaszegényen mégsem hagyhatta, ezért úgy volt vele, hogy Kamaraerdőnél a Balatoni úton felfelé ötödikben azért úgy gyorsuljon száznál mint előtte sík úton negyedikben, gondolta ennyi még belefér és hogy fasza lett, megy most úgy a 145 minden tekintetben mint egy gyári 147 m-jet. De van még benne tartalék ha gondolom, például egyáltalán nem füstöl, lenne még hova tekerni a biteket. Egyelőre nem gondolom, jóezígy. Főleg, hogy most, hogy kicsit nyálkás az út, tényleg addig forog a kerék alatta 1-2ben, ameddig a gázt nyomom. Komolyan néha már ez az idegtépő, hogy a padlógáz egyfajta go-baby-go button lett, le kell szoknom arról, hogy nyélgázzal próbáljak meg gyorsítgatni, mert ellentétben a gyári állapottal, az mostanában nem célravezető. :P
Plusz valahogy nem szokták mostanában érteni az audisok meg a bmw-sek, hogy lehet az, hogy el vannak velve de dulván.
Mondjuk messze még a vége, kap majd fémet a gumicsövezés helyett, nagyobb coolert, asszem egy 2260-as túrót, merthogy mégiscsak demóautónak készül. A két leggyakoribb configból lesz ugyanis mutogatnivaló demóverda (1.9 8V meg 2.4 20V).
A szomorú helyzet meg az, hogy Csabi unatkozott karácsonykor, és két bejgli között megírta a 145-öt is, aszondta fogyasztásra optimalizálta, mert ugye munkábajárós a gép, de hát kalóriaszegényen mégsem hagyhatta, ezért úgy volt vele, hogy Kamaraerdőnél a Balatoni úton felfelé ötödikben azért úgy gyorsuljon száznál mint előtte sík úton negyedikben, gondolta ennyi még belefér és hogy fasza lett, megy most úgy a 145 minden tekintetben mint egy gyári 147 m-jet. De van még benne tartalék ha gondolom, például egyáltalán nem füstöl, lenne még hova tekerni a biteket. Egyelőre nem gondolom, jóezígy. Főleg, hogy most, hogy kicsit nyálkás az út, tényleg addig forog a kerék alatta 1-2ben, ameddig a gázt nyomom. Komolyan néha már ez az idegtépő, hogy a padlógáz egyfajta go-baby-go button lett, le kell szoknom arról, hogy nyélgázzal próbáljak meg gyorsítgatni, mert ellentétben a gyári állapottal, az mostanában nem célravezető. :P
Jorjie28-12-2014 22:39:52 // 27898
Nekem az öreg 8V télen-nyáron ugyanúgy indul. Gyújtáskor az izzításjelző egy-két másodpercig virít csak, olyan 5-6 után indítok, max. kettőt fordul és már jár. Akkor én szerencsés vagyok? :-)
Liquid28-12-2014 22:31:36 // 27897
Most hogy tényleg kezd hideg lenni nehezen indul a gép. Az izzítógyertyák 1 hónapja voltak cserélve. Izzítás, gyujtás le, újra akkor indul de úgy se pöccre. Vagy izzítás után várok mondjuk 5-10 másodpercet akkor szintén könnyebben indul. Mi baja lehet?
Ha nem teljesen hideg akkor semmi gond.
2.4 20V
Ha nem teljesen hideg akkor semmi gond.
2.4 20V
Föckös28-12-2014 21:45:31 // 27896
GTPeti cartársat kérdezd, elég jó tapasztalatai vannak, szívesen segít.
maotun28-12-2014 17:40:09 // 27895
Köszi! 2t olajbol milyet? es mennyit adjak a gázolajhoz?
Föckös28-12-2014 16:47:03 // 27894
normális, a csúcsok már nincsenek a legjobb állapotban, ennyi.
ráérsz aggódni, amikor 4-5ödik inditózásra is csak 3 henger indul az 5ből mint anno nekem, igaz -13ban...
-6ban ma pöci volt, igaz picccit transit hanggal az elején, de lehet, hogy ennek oka a módosított cranking iq tábla...
szóval, ha nem tervezel nagy beruházást emiatt, akkor ez normális:-)
2t olaj használata javasolt, ártani nem fog.
ráérsz aggódni, amikor 4-5ödik inditózásra is csak 3 henger indul az 5ből mint anno nekem, igaz -13ban...
-6ban ma pöci volt, igaz picccit transit hanggal az elején, de lehet, hogy ennek oka a módosított cranking iq tábla...
szóval, ha nem tervezel nagy beruházást emiatt, akkor ez normális:-)
2t olaj használata javasolt, ártani nem fog.
maotun28-12-2014 11:05:53 // 27893
Sziasztok!
156 1.9 jtd 8 v alfam van. Most kapott uj akksit zap silver premium 80A 760Ah, izzitó gyertyák cserélve. Ma reggel -1 c fok mégis vagy 8-10 fötengely fordulat kellett a nehézkes induláshoz és 3 mp.-ig furán járt a motor majd szépen járt alapjaraton.... Ez normalis? Mi lehet a gond?
156 1.9 jtd 8 v alfam van. Most kapott uj akksit zap silver premium 80A 760Ah, izzitó gyertyák cserélve. Ma reggel -1 c fok mégis vagy 8-10 fötengely fordulat kellett a nehézkes induláshoz és 3 mp.-ig furán járt a motor majd szépen járt alapjaraton.... Ez normalis? Mi lehet a gond?
'''''27-12-2014 22:15:24 // 27892
Hülye! Ami késik,nem múlik! :-)
Liquid27-12-2014 20:49:12 // 27891
Mindig, amúgy meg akkor épp elég józan voltam :) Alapból se tudok írni, meg gépelni se :)
Liquid27-12-2014 20:47:50 // 27890
rímmvíz,ez jó :)
Kócosw27-12-2014 18:20:43 // 27889
Nálad a pont :) rímvizet nyeltem egyébként.... :)
WarbiRunner (Gyuri)27-12-2014 17:40:41 // 27888
Smoke limiter... Egyébként igazad van, belenéztem most a progiba. Végsebességnél biztos fog rajta, mert 800mg/i alatt szegényítem vissza 17-ig az AFR-t, nem "konstans" afr táblát írtam. Illett volna 3500-as fordulattól felfelé meghagyni jó dúsra még a 700-as sort, de még a 750-es is bőven elbír egy kis dúsítást.
De hogy miért áll be 160-nál emelkedőn, erre még ez sem magyarázat..
Coolerrel hol van nekem időm foglalkozni :-) Tudom hogy az is számítana.
De hogy miért áll be 160-nál emelkedőn, erre még ez sem magyarázat..
Coolerrel hol van nekem időm foglalkozni :-) Tudom hogy az is számítana.
WarbiRunner (Gyuri)27-12-2014 17:25:08 // 27887
Egy bizonyos sebesség felett mindegy :-)
A mechanika hogy jó e, nem tudom,nagy baja biztos nincs, csak futott már pár kilómétert :-)
A gödöllői emelkedős megállása még jobban zavar, mert ott még 900mg/i körüli levegője kéne hogy legyen. Itt gyárilag kapott 51.5 mm3-t, a Kollár chip-el kb 63-mat. Most 70 fölé húztam. Ezek szerint csak elvileg, mert az érezhető kellene hogy legyen, vagy legalább füstölnie kéne :-) Lehet, hogy valami limiter fogja.
Ugyanis lyukas turbócsővel is tudott ennyit felfelé menetben, és meglepő módon akkor sem füstölt! Most nyilvánvalóan több levegője kell hogy legyen, mégsem megy többet egy hajszállal sem. Még új légszűrőt is kapott pedig...
Lehet, hogy a hőmérő és a hőmérséklet limiter játszanak össze ellenem?
A mechanika hogy jó e, nem tudom,nagy baja biztos nincs, csak futott már pár kilómétert :-)
A gödöllői emelkedős megállása még jobban zavar, mert ott még 900mg/i körüli levegője kéne hogy legyen. Itt gyárilag kapott 51.5 mm3-t, a Kollár chip-el kb 63-mat. Most 70 fölé húztam. Ezek szerint csak elvileg, mert az érezhető kellene hogy legyen, vagy legalább füstölnie kéne :-) Lehet, hogy valami limiter fogja.
Ugyanis lyukas turbócsővel is tudott ennyit felfelé menetben, és meglepő módon akkor sem füstölt! Most nyilvánvalóan több levegője kell hogy legyen, mégsem megy többet egy hajszállal sem. Még új légszűrőt is kapott pedig...
Lehet, hogy a hőmérő és a hőmérséklet limiter játszanak össze ellenem?
Föckös27-12-2014 16:46:32 // 27886
neked megy csak úgy mondom:
kell egy nagy cooler!
:-)
kell egy nagy cooler!
:-)
Föckös27-12-2014 16:45:53 // 27885
valami fogja... smoke limiter
kell egy nagy cooler!
:-)
kell egy nagy cooler!
:-)
'''''27-12-2014 15:32:43 // 27884
A vége úgy is mindegy,vagy?Én még sosem próbáltam,mit menne végre.A 240 már megvolt de még ment volna.
Akkor most a mechanika jó és már csak a chipszen variálsz?
Akkor most a mechanika jó és már csak a chipszen variálsz?
WarbiRunner (Gyuri)27-12-2014 11:01:45 // 27883
Volt karácsonyi csipsz teszt :-) Felugrottunk pestre. Megint hazafelé jött jól a gép, nem értem ezt. Végig azért nem lejt az út, hogy arra lehetne fogni.
Odafelé mondjuk fújt a szél durván, lehet az fogta, de a gödöllői emelkedőn is egyszerűen elfogyott 160-nál. A 170 azért kijött a múltkor lyukas csővel is. Most semmi füst, 130-ról a 160 megvolt pillanatok alatt, aztán annyi.
Hazafelé sík terepen is nyomtam egy próbát. 180-ig úgy ment mint még sose,viszont 190-nél megállt a gép mint a szög. Egy milit nem ment tovább a mutató. Kb 2 éve nem tud 190-nél többet. Korábban meg 210-et futott a régi programmal, ami érezhetően gyengébb. Valami fogja a vasat nagy sebességen, csak nem tudom mi. A fogyasztás is sok, szintén programtól függetlenül úgy beveri a 7.5l-t egy ilyen pesti úton, hogy csak figyelek. Mondjuk most hazafelé kicsit jobban nyomtam neki, de 155-körül se kéne ennyit ennie.
Közben országúti tempókon normálisan fogyaszt, és hát lámpától olyat megy...áááá. Még itthon a végén ezt is teszteltük egy magabiztos mercis ember segítségével. Láttam hogy már pirosnál kúszik, tudtam hogy ő az emberem :-) Mondjuk fogalmam nincs milyen merga volt, nem értek a csillagokhoz. két csöve volt és nem régi ellenben kicsi se. Inkább közepes..és fekete :-). Jól kikerültük, pedig igyekezett. Szerintem nála csak én voltam meglepettebb.
Odafelé mondjuk fújt a szél durván, lehet az fogta, de a gödöllői emelkedőn is egyszerűen elfogyott 160-nál. A 170 azért kijött a múltkor lyukas csővel is. Most semmi füst, 130-ról a 160 megvolt pillanatok alatt, aztán annyi.
Hazafelé sík terepen is nyomtam egy próbát. 180-ig úgy ment mint még sose,viszont 190-nél megállt a gép mint a szög. Egy milit nem ment tovább a mutató. Kb 2 éve nem tud 190-nél többet. Korábban meg 210-et futott a régi programmal, ami érezhetően gyengébb. Valami fogja a vasat nagy sebességen, csak nem tudom mi. A fogyasztás is sok, szintén programtól függetlenül úgy beveri a 7.5l-t egy ilyen pesti úton, hogy csak figyelek. Mondjuk most hazafelé kicsit jobban nyomtam neki, de 155-körül se kéne ennyit ennie.
Közben országúti tempókon normálisan fogyaszt, és hát lámpától olyat megy...áááá. Még itthon a végén ezt is teszteltük egy magabiztos mercis ember segítségével. Láttam hogy már pirosnál kúszik, tudtam hogy ő az emberem :-) Mondjuk fogalmam nincs milyen merga volt, nem értek a csillagokhoz. két csöve volt és nem régi ellenben kicsi se. Inkább közepes..és fekete :-). Jól kikerültük, pedig igyekezett. Szerintem nála csak én voltam meglepettebb.
'''''26-12-2014 07:47:28 // 27882
Még kérsz inni? Már így sem tudsz írni! :-)
Liquid25-12-2014 22:31:34 // 27881
mi ittál, én is kérek :D
WarbiRunner (Gyuri)25-12-2014 22:04:19 // 27880
Te, egész jó lett amúgy. :-) A hardver nem tud sokkal többet. Majd Januárban lesz időm logolni, megnézem pontosan hol járunk, aztán megpróbálom kifacsarni a füstmentes maximumot. Szerintem pár ló van még benne talán.
DieselManiaco(NagyVad)25-12-2014 08:08:16 // 27879
Nincs ott baj,nem baj ha van olyan akinek gázolaj folyik a vérében:)
Kócosw24-12-2014 21:01:39 // 27878
Nem lehet véletlen.Tavasszal tervezek egy látogatást hozzád ;)
Manky95624-12-2014 20:50:36 // 27877
Nálunk is van három :) Boldog karácsonyt füstösök :P:)
Kócosw24-12-2014 20:32:15 // 27876
A mondás is vhogy ugy van nem hogy: " Egy JTD- nél csak 2 a jobb!" Nem véletlen sztem hogy 2 db 2.4 JTD pihen az udvarban...
'''''24-12-2014 20:08:53 // 27875
Itt azért már komoly gondok vannak! :-)
Zsombor24-12-2014 19:21:09 // 27874
naonszép :) boldog kalácsot!
Kócosw24-12-2014 18:32:48 // 27873
Szenteste közeleg üresek az utcák,néha meghallom egy JTD hangját.Fütyül a turbó ,ének hangja száll,nicsak a jézuska is JTD-vel jár?
'''''24-12-2014 06:44:47 // 27872
Gondolom,még nincs meg a tökéletes program. :-)
WarbiRunner (Gyuri)23-12-2014 23:08:07 // 27871
Ja..most este, el kellett ugranom még valahova. Nem füstöl...
És kezdi már pedzeni, nagyon távolodtak a páciensek :-)
És kezdi már pedzeni, nagyon távolodtak a páciensek :-)
'''''23-12-2014 19:34:03 // 27870
Kipróbáltad már az írt progival és a jó csővel?
WarbiRunner (Gyuri)23-12-2014 15:44:12 // 27869
A plusz lovakat már felprogramoztam, csak kiszöktek a lyukon :-)
Vonatkoztass el a saját szörnyedtől, itt kb 150 tagú ménes a cél egyelőre :-)
Vonatkoztass el a saját szörnyedtől, itt kb 150 tagú ménes a cél egyelőre :-)
'''''23-12-2014 15:17:45 // 27868
Akkor most jönnek a plusz lovak is?
WarbiRunner (Gyuri)23-12-2014 13:27:41 // 27867
Turbócső ügy végre megoldva, teszt még később.
A csövet a 4x4mania-tól rendeltem, itt volt a legolcsóbb, akinek hasonló gondja van, javaslom itt nézelődjön, kb félár bármi máshoz képest. Nekem plusz jól jött, hogy mint kiderült debreceni cég.
Nem néz ki rosszul a cső, 3x-os szövésű, szilikon, remélem tartós lesz.
A csövet a 4x4mania-tól rendeltem, itt volt a legolcsóbb, akinek hasonló gondja van, javaslom itt nézelődjön, kb félár bármi máshoz képest. Nekem plusz jól jött, hogy mint kiderült debreceni cég.
Nem néz ki rosszul a cső, 3x-os szövésű, szilikon, remélem tartós lesz.
Zsombor22-12-2014 19:43:34 // 27866
Hejj!
Létezhet-e, hogy mióta EGR-t csereberétünk, az alapjáratunk homlokának kisimulásával, dinamizmusunk visszatértével a hűtőnk is hatékonyabban hűt? Vagy csak tél van? :)
Létezhet-e, hogy mióta EGR-t csereberétünk, az alapjáratunk homlokának kisimulásával, dinamizmusunk visszatértével a hűtőnk is hatékonyabban hűt? Vagy csak tél van? :)
'''''22-12-2014 19:07:08 // 27865
Én sem száguldozom folyamatosan.Legkeményebb igénybevétel általában a Kul-on van.
.......................22-12-2014 19:01:42 // 27864
[k i z z o]22-12-2014 18:54:32 // 27863
A gyári elméletben arra van tervezve, hogy maximum teljesítményen 1 -2 % -ot használod a motort, autópályán, előzéskor.
Hamar elmelegszik, őszintén abszolút nem arra való, amire te használni szeretnéd.
Hamar elmelegszik, őszintén abszolút nem arra való, amire te használni szeretnéd.
[k i z z o]22-12-2014 18:47:48 // 27862
Két elég szép méretű réz hűtőm van, amin a vizet hűtöm vissza. Kb. a gyári vízhűtő 2/3 -a.
Ha keringeted, nem melegszik el. Gyorsulásra használják a j égkockás vizest, az brutális egy ideig.
Ha keringeted, nem melegszik el. Gyorsulásra használják a j égkockás vizest, az brutális egy ideig.
'''''22-12-2014 13:49:35 // 27861
Köszi.Csak levegősön gondolkodom. A vizes megvalósítása még nehezebb.
LacUS22-12-2014 13:09:08 // 27860
A plusz egy coolernél szerintem már a nyomásfelépüléssel/stabilitással lehet gond.Nem véletlenül sehol nincs komoly versenyautóban sorosan több ráadásul különböző méretű hűtő. Szerintem egy nagy air to air vagy egy vizes ahogy Kizzo is mondta. Az utóbbinál a viszont a hűtőközeg hűtéséhez is kell egy plusz hűtő szóval költség súly szempontjából az air to air jobb szerintem. Az én ismerőseim 500+ lovas autóknál csak dragra használt kocsikban használják a vizest, ott jól lehűtik a futam előtt és kész. Tartós terhelésnél elmelegszik a víz és szerintem csökken a hűtés hatékonyság.
'''''22-12-2014 12:17:01 // 27859
De így egyszerűbb.Nem nagyon van hely a teljes hűtőhöz.Szerintem a linkelt képnél nagyon belenyúltak a hűtőkbe.
Elméleti síkon:ha a gyári cooler bírja 200-250lóig akkor ha rákerül még egy kisebb akkor csak lehűti még a maradék kb 50 lovaz.Vagy?
Elméleti síkon:ha a gyári cooler bírja 200-250lóig akkor ha rákerül még egy kisebb akkor csak lehűti még a maradék kb 50 lovaz.Vagy?
[k i z z o]22-12-2014 08:47:26 // 27858
Egy megfelelő méretű hűtő kell.
'''''22-12-2014 07:45:29 // 27857
Nálam megvan a gyári cooler és kapott (meg kapni is fog) egy nagyobb coolert az elejébe.Ki kéne iktassam a gyárit és csak a plusz hűtőt hagyni?Vélemények?
[k i z z o]21-12-2014 20:59:45 // 27856
Torrenten is fenn van, de ha tetszik tessék megvenni:)
'''''19-12-2014 21:06:04 // 27855
Szerintem regenerált csak.Nem szokta jelezni.Pillanatnyi fogyasztásra nézz rá,ha megint előjönne.
Föckös19-12-2014 14:37:00 // 27854
sajna (szerencsére) nem.
Föckös19-12-2014 14:36:23 // 27853
ejj, de kár, h már bevásároltam karira, pedig ez tényleg jó, köszi! reméljük később is lesz ;-)
Az a baj, hogy a 166ban sem igazán fér el normális cooler.
Az enyém 9 soros 70*18centis, de nem igazán lett jó az elhelyezés elsőre, tavasszal (azaz MA???) céleszerű lesz picit átfaragni a lököst, és másképpen elhelyezni a coolert is.
Januárban kuplungozás, most arra gyűjtünk.
A mostani ugyanis semmivel sem jobb, mint a gyári, sztem a szerkezetem kuka...
Az a baj, hogy a 166ban sem igazán fér el normális cooler.
Az enyém 9 soros 70*18centis, de nem igazán lett jó az elhelyezés elsőre, tavasszal (azaz MA???) céleszerű lesz picit átfaragni a lököst, és másképpen elhelyezni a coolert is.
Januárban kuplungozás, most arra gyűjtünk.
A mostani ugyanis semmivel sem jobb, mint a gyári, sztem a szerkezetem kuka...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
480
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?