Forum >> Dízelmánia
GTPeti03-01-2015 00:33:14 // 27952
A második kérdésedre "igen" a válasz. A DPF regenerált, ilyenkor plusz üa. befecskendezésével éi el, hogy a DPF felmelegedjen. (Ami a DPF-ben ég el, mert szándékosan "rosszkor" kerül a hengerekbe.)
GTPeti03-01-2015 00:28:48 // 27951
Egy normális állapotú JTD izzítás nélkül is beindul akár -10 fokban is.
road-hog03-01-2015 00:15:19 // 27950
Sziasztok!
Kérnék szépen némi tanácsot, ötletet.
Az ünnepek közötti hidegben az autóm (147 1.9 jtdm 16v 2008) egy félmeleg indítás után produkálta a 'error glow plug' feliratot és a gyújtásjelző villogott mellé. Hozzáteszem hogy ugyanakkor pöcre indult ... Na ez a hibajelzés azóta is minden indításnál megvan, de a legnagyobb hidegben is gond nélkül indult.. lehet h tényleg szimplán csak elszállt egy vagy több izzítógyertya? De ha így van akkor nem kellene nehezen indulnia vagy indításnál füstöt okádnia?
Második pont. Nyíregyházáról haza felé jövet pályán az első 20-30km-en a fogyasztás olyan 10-11l/km között volt 120km/h temponal (üzemmeleg motorral) Utana beállt a normálisra.
Lehet hogy reszecskeszuro tisztítása miatt volt átmenetileg magas a fogyasztás?
Bocsi a helytelen írásért de telefonról írok valami irassegito csodaprogrammal, ami inkabb hátráltat mint segít...
Végezetül meg Üdv annak a fekete 156nak aki köszönve tepett el mellettem valahol Gyöngyös Magassaganal! Csak azért nem álltam be mögé mert a nyári gumikkal inkább nem vaganykodok.
Kérnék szépen némi tanácsot, ötletet.
Az ünnepek közötti hidegben az autóm (147 1.9 jtdm 16v 2008) egy félmeleg indítás után produkálta a 'error glow plug' feliratot és a gyújtásjelző villogott mellé. Hozzáteszem hogy ugyanakkor pöcre indult ... Na ez a hibajelzés azóta is minden indításnál megvan, de a legnagyobb hidegben is gond nélkül indult.. lehet h tényleg szimplán csak elszállt egy vagy több izzítógyertya? De ha így van akkor nem kellene nehezen indulnia vagy indításnál füstöt okádnia?
Második pont. Nyíregyházáról haza felé jövet pályán az első 20-30km-en a fogyasztás olyan 10-11l/km között volt 120km/h temponal (üzemmeleg motorral) Utana beállt a normálisra.
Lehet hogy reszecskeszuro tisztítása miatt volt átmenetileg magas a fogyasztás?
Bocsi a helytelen írásért de telefonról írok valami irassegito csodaprogrammal, ami inkabb hátráltat mint segít...
Végezetül meg Üdv annak a fekete 156nak aki köszönve tepett el mellettem valahol Gyöngyös Magassaganal! Csak azért nem álltam be mögé mert a nyári gumikkal inkább nem vaganykodok.
redbull9002-01-2015 17:31:01 // 27949
156 2.4 20v be is 6 os váltó van...
Béci Ɨ|ѯ02-01-2015 16:04:10 // 27948
Ez igaz. :-) Nekem a 2.4-ről auzomatikusan a 166 ugrik be.:-)
WarbiRunner (Gyuri)02-01-2015 14:31:55 // 27947
Öööö....a 166 igen, a 156-ok tudtommal nem. Az oka pedig az, hogy az Alfa 6-os váltója túl hosszú. A 166-ba befért, a 156-ba már nem. A 20v már kapott 6-os váltót, mégpedig GM félét, mert az rövidebb és elfér.
AngeloDivina02-01-2015 12:49:27 // 27946
Köszi mindenkinek!
Béci Ɨ|ѯ02-01-2015 12:36:27 // 27945
Csak megjegyzésként: a 2.4 10v is 6 sebességes.
.......................02-01-2015 12:08:12 // 27944
http://en.m.wikipedia.org/wiki/JTD_engine
WarbiRunner (Gyuri)02-01-2015 11:08:38 // 27943
Üdv :-) Pl itt sokmindent megtalálsz, hisz erről szól a topic.
A jtd motorok nagyjából mind nagyon megbízhatók.A fő szempont az állapot legyen.
A régebbi 8v és 10v jtd motorok elpusztíthatatlanok, de a 16-20 szelepesek is nagyon jók, ritkán hallani komoly bajokról.
Az újabbak nyilván erősebbek, ennyi a + a javukra. Az erőigénytől is függ a dolog. A használat jellege is kérdés. Autópályára jól jön pl a 6 sebességes váltó, ami az 1.9 16v és 2.4 20v nek van. A különbség itt sem ördöngős, az 5 sebességgel is simán együtt lehet élni pályán is, max kicsit többet eszik, a nagyobb üzemi fordulat miatt. De itt fél literekről beszélünk.
Sőt, ha 147 szóbajöhet, abból egy q2-t simán bevállalnék :-)
Összességében tényleg állapot kérdése, ha kifogsz bármelyikből egy karbantartott, netán csodával határos mód keveset futott darabot, akkor gondtalanul autózhatsz sokáig.:-)
A jtd motorok nagyjából mind nagyon megbízhatók.A fő szempont az állapot legyen.
A régebbi 8v és 10v jtd motorok elpusztíthatatlanok, de a 16-20 szelepesek is nagyon jók, ritkán hallani komoly bajokról.
Az újabbak nyilván erősebbek, ennyi a + a javukra. Az erőigénytől is függ a dolog. A használat jellege is kérdés. Autópályára jól jön pl a 6 sebességes váltó, ami az 1.9 16v és 2.4 20v nek van. A különbség itt sem ördöngős, az 5 sebességgel is simán együtt lehet élni pályán is, max kicsit többet eszik, a nagyobb üzemi fordulat miatt. De itt fél literekről beszélünk.
Sőt, ha 147 szóbajöhet, abból egy q2-t simán bevállalnék :-)
Összességében tényleg állapot kérdése, ha kifogsz bármelyikből egy karbantartott, netán csodával határos mód keveset futott darabot, akkor gondtalanul autózhatsz sokáig.:-)
AngeloDivina02-01-2015 08:54:33 // 27942
Sziasztok! Tudnátok segíteni, h hol tudok okosodni a különböző JTD motorokról? Szeretnék venni egy 156-t, de nem tudom melyik motornál mi a +/-.
Köszi! Üdv!
Köszi! Üdv!
atis_166jtd02-01-2015 08:53:50 // 27941
Próbáld meg kiszürni. Tegyél egy ampermérőt az aksihoz, és ha sok a nyugalmi áramfelvétel huzgáld ki a biztiket mire esik vissza. Én találkoztam már gyári rádió ill utólag berakott rádió hibával, központi zár vezérlővel, csomagtér lámpával stb.
Föckös01-01-2015 19:31:57 // 27940
nekem anno az egy napos, felújított generátorom volt az, ami 5amperrel terhelte az akksit, ha nem járt a motor, elég hamar megrángatta szegénykémet...
ja és BUÉK mindenkinek!
ja és BUÉK mindenkinek!
DieselManiaco(NagyVad)01-01-2015 18:57:03 // 27939
ez régtől csinálja,nyáron is gyengélkedett,csak most a hidegtől hatványozódott a probléma..amúgy új akksi
Coyote01-01-2015 18:46:40 // 27938
nos a mostani nagy hidegek tudnak ilyet okozni. én is jártam így. a nagy hideg le dermeszti az akksit, pláne ha keveset és rövid ideig használja az ember a kocsit.
DieselManiaco(NagyVad)01-01-2015 18:39:55 // 27937
Boldog Új Évet! Nincs tippetek arra hogy mi lehet az ami estéről reggelre lemeríti az akksit? 156 1,9JTD-ben? Nincs valami tipikus hiba,ami a leggyakoribb?
WarbiRunner (Gyuri)31-12-2014 15:39:56 // 27936
Hát erre az utóbbira van esély, csakis autó nélkül :-)
'''''31-12-2014 09:12:25 // 27935
Akkor holnap már láthatjuk? Holnap már január van! De a legszebb vidi az lenne ha részegen,utánfutóval nyomnál egy sprinted! :-)
WarbiRunner (Gyuri)31-12-2014 09:06:05 // 27934
Oké hogy megoldom..de futóval? :-)
Egyébként -13-ban szebben indul mint -6-ban. Teker vagy 6-ot, aztán beindul és kész. Lehet nem is bazgatom az izzítógyertyákat ha ennyire feleslegesek :-)
Januárban ha végre lesz időm fel akarok menni az elkerülőre logolni, mert ott a kutya nem szól hozzám, és lehet nyomni 4-esben 50-től 160-ig. Majd ott videózok :-)
Egyébként -13-ban szebben indul mint -6-ban. Teker vagy 6-ot, aztán beindul és kész. Lehet nem is bazgatom az izzítógyertyákat ha ennyire feleslegesek :-)
Januárban ha végre lesz időm fel akarok menni az elkerülőre logolni, mert ott a kutya nem szól hozzám, és lehet nyomni 4-esben 50-től 160-ig. Majd ott videózok :-)
'''''30-12-2014 21:27:14 // 27932
Abból dolgozom ami van! :-) Még piszkálgatom amíg nem jön egy erősebb utód házon belül.
Liquid30-12-2014 21:04:28 // 27931
nem akarsz Q4-re upgradelni? Sztem lassan oda jutsz, ha még nem érted el, hogy az erő útra vitele lesz a probléma. Extraként gyorsulna jégen is, az más dolog hogy megállni nem fog hamarabb :)
'''''30-12-2014 20:47:29 // 27930
Én itt nálunk simán helyben megoldom a 0-100-at.Olyan jegesek az utak,hogy gyorsulni semmi esély.A vidit várom! :-)
emmzéé30-12-2014 19:05:45 // 27929
Sziasztok
Adott egy 2.4 JTD ami nehezen indul télen-nyáron ,izzítógyertyák relé cserélve,befecskendezők és nyomástartó jó.Mi lehet a nyűgje?
Adott egy 2.4 JTD ami nehezen indul télen-nyáron ,izzítógyertyák relé cserélve,befecskendezők és nyomástartó jó.Mi lehet a nyűgje?
Zerobi30-12-2014 16:09:24 // 27928
Asszem az lesz a legjobb szerintem is. Köszi szépen!
WarbiRunner (Gyuri)30-12-2014 15:59:08 // 27927
Semmi esélyed :-) Lehet amúgy a hidegindítás izgalmasabb mint egy 100-as sprint egy ilyen ócska szekérrel :-) Majd azért csinálok. Egyelőre éjjel nappal melózok, ha elfáradok, ide irogatok :-) Ez lesz Jan 5-ig. Holnap is rohangálhatok fel alá, de 100-as sprintre esély nem lesz. Örülök ha -10-ben be fog indulni (majd levideózom,ezt is :-P), aztán irány utánfutóért, aztán csomagoló cuccokért, majd futó vissza, aztán gép tesztelések és rengeteg papírmunka. Egyet tudok, d.u. 5-től viszont minimum 10 órát ivással töltök :-) Ezt majd inkább nem videózom le :-D
csokagm30-12-2014 14:07:47 // 27926
2,4esem csinált valami furcsát. Kicsit megnyomogattam neki es utanna ha terhelés nelkul visszavaltogattam olyan hangot adott mintha lendkerekes lenne. Gyorsitasnal is de akkor sokkal enyhebben. Igazából a turbora gyanakszom... De az ereje megvolt Sehol nem volt teljesítményvesztes. Mi lehet?
'''''30-12-2014 14:05:05 // 27925
Van még esélyem majd jövőre Kaposon? :-) Még a hidegindítást is felvetted,nem igaz,hogy egy 100-as sprintet nem dobsz fel ide!
Erhard 242 (Pure Energy)30-12-2014 13:17:48 // 27924
van garancia csak nagyon hosszadalmas és ott szopatnak ahol tudnak ...
WarbiRunner (Gyuri)30-12-2014 11:26:52 // 27923
Hó..de jó nektek..ide jöhet, én szeretem :-) Ide csak a -8.5 fok jutott el.
Egyébként én meg tegnap azt figyeltem, hogy a -6-ban hidegen beindítva még finomabban ketyeg mint melegen!
Nagyon összeállt most a gép, a felújított porlasztók és az új program együtt nagyon tud :-)
Olyan mint turbólyuk meg szinte nincs. Tegnap 3-masban próbálgattam, úgy tűnik a turbólyukat sikerült egy olyan bezines megindulás érzéssé redukálni. 1300-nál odalépek, és nem az a "döglött, még mindíg döglött, azta de hátbatol" jellege van, teljesen folyamatos az átmenet. Már egész lent normálisan használható, jó gázreakcióval. Szóval célt ért a látszólag összevissza megírt smoke map, és hogy próbálom ráerőltetni a 2.5 v6 görbére a nyomatékot. Lassan az öreg vas is elhiszi, hogy valójában ő egy benzines vadállat :-D
Egyébként én meg tegnap azt figyeltem, hogy a -6-ban hidegen beindítva még finomabban ketyeg mint melegen!
Nagyon összeállt most a gép, a felújított porlasztók és az új program együtt nagyon tud :-)
Olyan mint turbólyuk meg szinte nincs. Tegnap 3-masban próbálgattam, úgy tűnik a turbólyukat sikerült egy olyan bezines megindulás érzéssé redukálni. 1300-nál odalépek, és nem az a "döglött, még mindíg döglött, azta de hátbatol" jellege van, teljesen folyamatos az átmenet. Már egész lent normálisan használható, jó gázreakcióval. Szóval célt ért a látszólag összevissza megírt smoke map, és hogy próbálom ráerőltetni a 2.5 v6 görbére a nyomatékot. Lassan az öreg vas is elhiszi, hogy valójában ő egy benzines vadállat :-D
'''''29-12-2014 19:32:14 // 27922
De a porlasztókra mit lehet felújítás után mondani?Mire lehet fogni?Rossz üzemanyagra?
Föckös29-12-2014 19:27:21 // 27921
-7fok, 25centi hó, elsőre indulás, durva transit hang kb 20mp-ig, utána egyenletes 990es alapjárat, míg 30fokos nem lesz a moci ;-)
28percig takarítottam ki a hóból...
28percig takarítottam ki a hóból...
pe-Ti29-12-2014 18:42:59 // 27920
Ha már lent van a szivattyú akkor mindenképpen cseréljék az összes tömítést és akkor egy jó ideig nem lesz vele gondod. Én akkor a porlasztókat is bevizsgáltattam mert az alapjárattal is problémám adódott de azoknak semmi bajuk nem volt.
Piritu - 1.000.00029-12-2014 18:17:28 // 27919
A legutolsó esetedben leírt nálam is működött :-))
Bilux29-12-2014 16:09:32 // 27918
Nem az előző tulaj vett bele egy eléggé noname tescos akksit ami eddig bírta kb 3 év.
Teljesen kuka nem volt, de nekem így ez már nem volt üzembiztos.
Teljesen kuka nem volt, de nekem így ez már nem volt üzembiztos.
Hardy29-12-2014 15:30:12 // 27917
Magyarországon nincsen garancia. Ebbe már beletörődtem. Mindig van indok miért nem.
Volt olyan hogy azt mondták a frissen felújított önindítóra amibe valamit mégse újítottak fel, hogy mivel külföldön van az autó oda nem érvényes a garancia.
Külföldön azért volt mert az első utunk Hollandiába vezetett és a kb. 10. elindulás után nem indult. Kint kellett megcsináltatni.
Illetve egy alkalommal igen! Csöri ingyen cserélt ki nekem egy alkatrészt ami tönkre ment ráadásul nem az Ő hibájából, hanem az alkatrész volt rossz.
Volt olyan hogy azt mondták a frissen felújított önindítóra amibe valamit mégse újítottak fel, hogy mivel külföldön van az autó oda nem érvényes a garancia.
Külföldön azért volt mert az első utunk Hollandiába vezetett és a kb. 10. elindulás után nem indult. Kint kellett megcsináltatni.
Illetve egy alkalommal igen! Csöri ingyen cserélt ki nekem egy alkatrészt ami tönkre ment ráadásul nem az Ő hibájából, hanem az alkatrész volt rossz.
Zerobi29-12-2014 15:02:36 // 27916
Ciao! Közbe érdeklődtem én is. Ha kiveszem a szivattyút 15 ért kicserélik benne az összes tömítést. ha ők csinálnak mindent kb 30 lenne. Javító készletet láttam valahol 7e körül. Nem tudom mennyire macerás a tömítések cseréje és érdemes e az egész szivattyút szétszedni 1 tömítés miatt. Neked tuti lett?
pe-Ti29-12-2014 14:43:46 // 27915
Ciao!
Keress fel egy dízel specialistát nekem anno úgy emlékszem 20-30 körül kicserélték a szivattyú összes tömítését+bemérték nem nagy dolog ne aggódj!
Keress fel egy dízel specialistát nekem anno úgy emlékszem 20-30 körül kicserélték a szivattyú összes tömítését+bemérték nem nagy dolog ne aggódj!
Zerobi29-12-2014 14:35:32 // 27914
Üdw Cartársak! Szivárog a gázolaj a nagynyomású szivattyú egyik fedele alól.(1.9JTDM) Hogyan tovább,valami ötlet?
Liquid29-12-2014 14:29:27 // 27913
nem nézegettem, de most majd megnézem. Úgy egyébként semmi gond vele, nem ráz, megy, nem füstöl stb. Csak full hidegen indul nehezen.
Liquid29-12-2014 14:27:41 // 27912
azzal nincs gond, az önindító teker rendesen
'''''29-12-2014 13:35:12 // 27911
És ilyenkor bevállalják az elb@szást?
Hardy29-12-2014 12:03:05 // 27910
Porlasztócsúcsok milyenek? Ránéztél a felújítás óta mennyi a korrekciós érték? Mert nekünk a frissen felújított csúcsokból kettőt elb@sztak. Még a váltót is leszedtük hogy megnézzük hátha a kettőstömegű a rossz. Rázta a kasznit nem indult csak nehezen. A csúcsokra nem gondoltunk mert frissen volt felújítva. Aztán jött egy donor autó, és nekiláttunk egyesével cserélgetni alkatrészeket. A csúcsok voltak a rosszak, persze azt a legvégére hagytuk, illetve ki se akartuk cserélni.
WarbiRunner (Gyuri)29-12-2014 12:02:09 // 27909
Ha már ennyire téma, fel is vettem a reggeli produkciót. :-)
-6 fokban kukás izzítókkal ÍGY indul. Nem mondom hogy tünetmentes, kicsit harákolt, de rosszabbra számítottam :-)
-6 fokban kukás izzítókkal ÍGY indul. Nem mondom hogy tünetmentes, kicsit harákolt, de rosszabbra számítottam :-)
Piritu - 1.000.00029-12-2014 11:39:41 // 27908
Még az eredeti volt benne, vagy már volt cserélve?
Erhard 242 (Pure Energy)29-12-2014 09:58:13 // 27907
nálam pont fordítva 1 napos állás után a garázsból indul nehezebben, kint a hidegben pöcc-röff...gyakorlatilag minden ok...
Bilux29-12-2014 08:59:55 // 27905
Nálam most lett akkumulátor csere. 3-4 nap után már elég nehezen forgott az indítómotor.
De egy nap állás után sem volt meg szerintem a megfelelő indítóáram.
Tehát akkumulátorral minden rendben?
De egy nap állás után sem volt meg szerintem a megfelelő indítóáram.
Tehát akkumulátorral minden rendben?
WarbiRunner (Gyuri)29-12-2014 08:49:19 // 27904
Nekem mindjárt kiderül hogy hogy indul. B..tam kicserélni az izzítókat. Eddig tiszta jó idő volt. Jó hogy nem nézek tv-t, mert így meglepi a -6 fok ami kint vár :-S
WarbiRunner (Gyuri)29-12-2014 08:37:29 // 27903
Na hát akkor már tudod :-) Az ezerhattól négyfélig dolog már megvan pár éve, most a bitek feljebb tekergetése van. Tudod, ami tegnap jó, mára kevés :-)
Alakul a dolog, pár dolgot még finomítani kell. Lámpától már így is egy állat, rendszeresen azon kapom magam, hogy gyomorból rászorítok :-) Még fordulaton hiányolom a lovakat, pár még biztos ott bújik.
Alakul a dolog, pár dolgot még finomítani kell. Lámpától már így is egy állat, rendszeresen azon kapom magam, hogy gyomorból rászorítok :-) Még fordulaton hiányolom a lovakat, pár még biztos ott bújik.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
500
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?