Forum >> E=mc^2?

Paco21-09-2006 18:06:40 // 179
Úgy látom a bolygóművön még gondolkodnod kell :) Nem egyszerű, de ha egyszer rájössz a trükkjére onnantól a homlokod fogod csapdosni :)
zolee14521-09-2006 18:06:08 // 178
na majd nézegetem a rajzokat... vagy szétszedek egy Q4-et valamelyik talin:)))
Attie21-09-2006 17:58:55 // 177
Én itt most azt nem értem, hogy a 38. oldalon, hogyan forgatja meg az a nagy kerék a piros kerekeket, ha a kékek is el tudnak forogni :-O mert ha fixen állnának a kékek, akkor lenne mibe kapszkodniuk a pirosaknak, de így... Kanyarodásnál a bal oldali piros kevésbé tekeri a kéket a jobb oldali jobban, akkor hogyan nem darálódnak le a fogaskerekek? Nem ér röhögni! :))
Paco21-09-2006 17:57:14 // 176
Nagyon egyszerű. Vegyél képzeletben egy homlokfogú egyenes fogazású fogaskereket és egy csigát. A csigára tedd rá a fogaskereket egymásra merőleges tengellyel. Ha a csigát bármelyik forgatod akkor a fogaskerék is forog mert a fogakközé mindig becsúszik a csiga. A fogaskereket viszont nem tudod forgatni mert akkor nem forgatná hanem tengelyirányba eltolná a csigát, azt meg nem lehet :) Ez a 100%-os önzárás. Ha a fogaskerék fogazása nem egyenes, hanem mondjuk 30 fokban ferde metszésű, és a csiga is ehhez van igazítva akkor a csigát elforgatva kis nyomatékkal is forog a fogaskerék,míg a fogaskereket nagy nyomatékkal forgatva a csiga is elkezd forogni. Megfelelő fogazással elérhető, hogy a nyomatékot olyan arányban osszuk ahogy szeretnénk.
zolee14521-09-2006 17:40:46 // 175
köszi, bár a Torsenről pont nem tudtam meg többet mint eddig (olyasmit írt hogy a csigák alakjuknál fogva önzáró módon kapcsolódnak egymáshoz), viszont a sebváltós része tanulságos volt.
Paco21-09-2006 17:12:40 // 174
Igaz ez csak egy RC autóhoz való :)
Paco21-09-2006 17:12:08 // 173
Difik tekintetében egy elolvasni való alapmű: http://amirisc.ttk.pte.hu/docs/tec_gep2_nyomatekvalto_differencialmu.pdf

A végén van egy Torsen difiről iskép,de abbólmég nem lehet megérteni. Ha az alapok megvannak akkor a következőképen szépen kilehet sakkozni hogy hogy működik.

zolee14521-09-2006 16:04:50 // 172
OFF lehet hogy nem túl okos, de nem ezért szeretjük:) ON
Tommi21-09-2006 15:59:53 // 171
OFF Pietro! Jessica Simpson khm... mondjuk jó nő, de nagyonsíkbutapicsa :) Interjú vele a Hazárd megye lordjai kapcsán. Lehet inkább a Pihentbe kellett volna tennem :) ON
Paco21-09-2006 15:56:53 // 170
Majd a Hungaroringen meg lehet mutatni a tanpályán ;-) Ezzel a hozzászólásoddal kapcsolatban egy tanulságos link. :)
zolee14521-09-2006 15:44:41 // 169
ez egyértelmű, viszont elvileg olyasmi a hatása, pl nemrég olvashattunk itt is a Q2-ről. Azért kérdezem hogy hogyan működik.
zolee14521-09-2006 15:43:22 // 168
áá, hajtogatni biztos nem lehet, mert akkor megtörik a nyomatékgörbe, az meg nagyon nem jó:)))
Whiteskull21-09-2006 15:42:38 // 167
Ez nekem is sántított egy kicsit, de simán levezettem. :DDDDDD Mondtam, hogy inkább ilyen mechanikus fajta vagyok. :))))))
Paco21-09-2006 15:38:08 // 166
Fasom a weblapba, hogy nem enged nemegyenlő jelet írni. Helyesen: De a torsen difi "nemegyenlő" speer difi :)
Paco21-09-2006 15:37:18 // 165
Valószínűleg azért mert a turbo nemcsakúgy belegyömöszöli, hanem szépen összehajtogatja, így több fér bele :-P
Paco21-09-2006 15:35:45 // 164
De a torsen difi speer difi :)
Paco21-09-2006 15:34:47 // 163
A számolásod eleve téves mert a feszúltség nem W/A hanem J/C tehát kg*s-2*m2/(A*s) = kg*s-3*m2*A-1 Ebből kijön a végső m2*kg*s-3*A-2. De szerintem nem ezzel volt a baj. Hanem hogy vedd ezeket az adatokat. Tehát egy kiló fémet, egy méter hosszan, egy másodpercig haladjon át rajta egy amper áram. Mennyi az ellenállása? :)
zolee14521-09-2006 15:33:11 // 162
nem kell odaadni sehova. A motorokban, pláne a nagyobb hengerűrtartalmúakban van annyi hely, hogy elfér benne a nyomaték, és csak akkor adja a kerékre ha kell. Kisebb motorokban kevesebb nyomaték fér el, és mivel kevesebbet tudnak tárolni így alkalom adtán kevesebbet is tudnak adni. Egyébként pont ezért rossz az a szóhasználat, amikor pl egy 5,7-es V8-asra azt mondják hogy "szétveti a nyomaték", hiszen abban elfér. Az ezres Fiat Uno motorját viszont majd' szétveti a nyomaték, hiszen abban alig van neki hely... szerintem, de cáfoljatok meg...:))))))))))))))))))))) Amúgy elég nagy dilemma a turbos moci, hiszen az bár viszonylag kis hengerűrtartalommal bír mégis sok nyomaték elfér benne.
kando.21-09-2006 15:31:21 // 161
Naa, így már mindjárt más, máris kijött a dolog, hogy szekundumköb van szekundumnégyzet helyett :)))
Attie21-09-2006 15:27:16 // 160
LOL :DDD
kando.21-09-2006 15:26:38 // 159
Van eladó ? Adok érte másik túrót :-PPP lekapom minnyá a z'olajkályhásról :-))
kando.21-09-2006 15:25:24 // 158
Jaj, Tommikám, elszóltad magad... :-) Látod, látod, mi történt.. :-PPPP
zolee14521-09-2006 15:24:41 // 157
de hogyan működik a Torsen difi? Abban csak valami fogaskerekek, vagy csigák vagy mifenék vannak. Olvasgattam régebben erről, de nem igazán tudtam megérteni.
Blade21-09-2006 15:24:21 // 156
A loero ugyebar egy mertekegyseg....de azt tudni kell ,hogy valojaban nem erot mernek vele hanem ugye teljesitmenyt....tehat kicsit teves a loero elnevezes... Nem téves ez, teljesitményt ugyanis nem lehet mérni, csak számolni..:) A tobbivel egyetértek
Pietro21-09-2006 15:23:55 // 155
Ott a pont! Qrvajó az a film...jó autók + Jessica Simpson!!!! ááááá, az a csaj.....
Whiteskull21-09-2006 15:22:01 // 154
Vazze! Most hogy egy kicsit levezettem, rossz az én verzióm: - erő (N) = 1 kg*m/s2 - munka (J) = N*m = kg*m2/s2 - teljesítmény (W) = J/s = kg*m2/s3 - feszültség (V) = W/A = kg*m2/(s3*A) - Ellenállás = V/A = kg*m2/(s3*A2) Bocsi Kando! Akkor ezért nem érthetted. :DDDDDD
Tommi21-09-2006 15:20:29 // 153
Miki! Úgy látom jó topicot nyitottál :) VDani kéne ide és mindenki okos lenne, mert ő elmagyarázná a tutifrankót :) Annak idején az Indexen fastcart meg a Wéber Gábort is kioktatta vezetéstechnikából :)))
Attie21-09-2006 15:20:17 // 152
Hát jaja, a másik kerékre ami a szárazon áll :)
Attie21-09-2006 15:19:32 // 151
Ja akinek tetszett a körforgalmas driftelés, annak ajánlom figyelmébe a Hazard megye lordjai DVD-t. Az extrák között ott van az is ahogy megtesz két kört a kaszkadőr a körforgalomban. Van amikor előtte és mögötte is autó van :) Amúgy én a filmet magát is nagyon ajánlom. Én szétröhögtem magam rajta :) De nem szabad szinkronosan nézni! Ja és nem árt egy jó nagy hangfalpár, hogy átjöjjön a V8 gluggyogása a filmből :)
TarP21-09-2006 15:17:51 // 150
Elveszi, de valahova oda kell adnia, különben felgyülemlik a nyomaték :)
Ollah21-09-2006 15:15:30 // 149
Rakj rá egy túrót. :P Miki, jól nyomom? ;)))
Attie21-09-2006 15:15:14 // 148
Most lehet, hogy nagy hülyeséget írok, de nem éppen hogy elveszi a nyomatékot a kipörgő keréktől?
Poló21-09-2006 15:07:06 // 147
Nem "kapar meghajtás"-t, hanem kap meghajtást :-))
Poló21-09-2006 15:04:50 // 146
Ha jól tudom, akkor más néven önzáró diffi. Mikor az egyik kerék elpörögne, akkor összezár és a másik kerék is kapar meghajtást. Mondjuk, hogy az egyik kerék jégen áll, a másik aszfalton. Ha nagy gázzal próbálsz elindulni, akkor speer diffi nélkül egyhelyben állnál, hiába van az egyik keréknek tapadása. Speer diffivel meg elindul az autó, mert kap meghajtást mindkét kerék.
Paco21-09-2006 15:04:27 // 145
A difinek az a feladata, hogy ne merevtengelyesként viselkedjen az autó és a külső íven haladó kerék több fordulatot tudjon megtenni kanyarban mint a belső íven. Így csökken a gumikopás és stabilabb a gép. A bolygókerék működéséből adódóan akár az egyik kerék fullra állhat a másik meg ezerrel pöröghet. A speerdifi pont ezt akadályozza meg. A kerekek egy bizonyos fordulatszámkülönbsége esetén a lamellák többé-kevésbé összezárnak és nyomatékot adnak át az elpörgő kerékre. Így pl el tudsz indulni akkor is amikor az egyik kereked jégen van, mert a másik is megindul.
Stee14621-09-2006 14:58:11 // 144
Ha már itt van ez jó kis topik, akkor meg tudja valaki pontosan mondani mire jó a speer difi? Valahogy ez eddig kimaradt nálam. :)
brien21-09-2006 14:56:46 // 143
Na gyerekek..így kell ezt csinálni... Már el is képzeltem, amint beérkezem a Lánchíd körforgalmába :DD ui.:csak nem az enyémmel :)
kando.21-09-2006 14:54:57 // 142
Ezt akkor benéztem :)
Paco21-09-2006 14:54:19 // 141
Akkor lécci nekem is magyarázd el :)
Tommi21-09-2006 14:50:02 // 140
Huvazz, ez nem kicsit meredek :) Ha valamit benéz ott a forgalomban, tuti a tömegkarambol...
Whiteskull21-09-2006 14:46:41 // 139
Hát nem úgy. :))))
kando.21-09-2006 14:45:37 // 138
Én inkább maradok a V/A betűknél, azokat még fölismerem.. :-)))) No, csak kiderült, hogy vasútgépészként vagy mérnök, na ;-)
Whiteskull21-09-2006 14:41:45 // 137
És ezt én magyarázzam meg neked? Egyszerű vasútgépészként is simán végig tudtam követni. :DDDDD A megoldás ott van a többi sorban. :))))
Satti21-09-2006 14:40:08 // 136
Húú vazze:-)))
Yoyo21-09-2006 14:38:28 // 135
Azért ez a csávó tudott egy kicsit és ő is játszott a gázzal!
kando.21-09-2006 14:36:16 // 134
Navazze... ellenállás [ohm] : (m^2*kg) / (s^2*A^2) ebből hogy számoljak ellenállást ? :-PPPP :-DD
Attie21-09-2006 14:36:10 // 133
Ez csak úgy, mert valamennyire a témába vág. Az egyik kedvencem: http://www.youtube.com/watch?v=e4ariT2j6DM Hazard megye lordjai rulez :)
kando.21-09-2006 14:32:52 // 132
:-) Az is érdekes azért, hogy az alapegységek egy része is kvázi-származtatott, de persze az ,,atomkorban'' nem meglepő, hogy mindent valami anyaghasadáshoz köthető folyamattal magyarázunk meg (vagyis írunk le, definiálunk) :-))) [pl. hosszúság, idő ...]
Paco21-09-2006 14:32:28 // 131
Ha jól tudom, az SI-ben a tömeg is kg-ban megadva, nem grammban, ahogy azt gonolnánk (a többi, asszen ,,normál'', prefixummentes dimenzióban van megadva). Erre még sosem figyeltem fel, de én is úgy Mléxem,hogy valóban így van... Így kell lennie, mert egy köbdeciméter 4 fokos víz (má megint egy liter :) ) tömege az alapegység. Érdekes. :)
Poló21-09-2006 14:31:53 // 130
Ez is kg-nak írja.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.