Forum >> E=mc^2?

Whiteskull25-09-2006 08:29:21 // 228
A Cw-érték a légellenállási együttható. Összehasonlító értékként testek alaki minőségét jellemzi, tekintet nélkül a test méretére. A Cw-érték úgynevezett együttható, ezáltal nincs mértékegysége. Kiszámítható az állandó sebesség mellett mért hajtóerőből és a mért objektum homlokfelületéből. Minél alacsonyabb a Cw-érték, annál kedvezőbb a jármű kialakítása a légáramlás szempontjából.
Longman25-09-2006 08:08:03 // 227
Sziasztok! Jó ez a topic. Úgy látom ilyen kérdés még nem volt: Arról a bizonyos légellenállási együtthatóról azaz a cW értékről tudtok vmit? Hogyan számolják, minek a rövidítése a cW, stb, stb?
bb1823-09-2006 20:45:07 // 226
ezért mentem terepraliban. ott nincs bejárás.
bb1823-09-2006 20:44:07 // 225
ebben spec otthon vagyok, és igaz. muszáj igy forgatni vagy nem tudsz rendesen knyarodni vele. amugy jopofa dolog ha már tudod... amugy minden hátso kerekessel igy kell csinálni ezt nevezik eröcsusztatásnak. ősszkerekes is tudja de nagyon nagy tekjesitmény kell.
Lacza23-09-2006 09:36:11 // 224
Jé egy új topic:))) Asszem berakom a kedvencek közé:) Érdekes dolgok vannak itt
zolee14522-09-2006 18:39:47 // 223
off nem pont a hazai bajnokságot kell alapúl venni, mert itt azért bár sok a wrc, de nem sok a pénz. leginkább bérelt autók vannak, és úgy vezetik őket mint a hímestojást, persze idézőjel a hímestojásnak, de egy gyári pilóta a vb-n jobban tapossa neki, egyrészt mert nem kell vigyáznia az autóra, másrészt meg rengeteget tudnak tesztelni. on
Lobot22-09-2006 18:04:43 // 222
A VFTS-ek nem kizárólag a nézők kedvéért veszik úgy a kanyarokat ahogy. Ebben nagy szerepe van a lehegesztett difinek is. Majdhogynem másképp nem is tudnának bevenni egy hajtű kanyart:-) Bár töredelmesen bevallom a fenti információt nem volt módomban sem megtapasztalni, sem ellenőrizni. Csak a szomszéd mondta, hogy egyszer beszélt egy emberrel aki már volt rallyn, és ott mondta valaki egy másik valakinek... :-)))
Don Gombóc22-09-2006 14:15:57 // 221
Igen de a rally a leginkább megosztott a kedvencek terén. Én speciel nem szeretem, mert van navigátor. Akkor tetszene ha egyedül lenne a sofőr, és verseny előtt esetleg lenne egy vagy két pályabejárás. Így élesben amikor nem tudja mi jön, az lenne az érdekes. Én legalább is így vagyok vele. Így az egész egy gépies munka, amit leginkább a technika dönt el. De ez már off itt. Bocs.
Tommaso 15922-09-2006 14:03:06 // 220
Azért vannak ott is kivételek:-))))) Szabó Gergő Skodri Octávia WRC:-)))))
Satti22-09-2006 13:48:42 // 219
Tudhattam volna,ezért vagy Te a Padre:-)
Don Gombóc22-09-2006 13:46:53 // 218
Figyelek mindenhol van szemem. :))
Satti22-09-2006 13:45:33 // 217
Jajjaj,tudtam Én hogy baj lesz:-))
Don Gombóc22-09-2006 13:43:11 // 216
A drifting olyan mint a műkorcsolyban a jégtánc. Szép. A rallyban is a legszebben autóznak a nézők kegvéért a VFTS Ladák, azt jó nézni, a WRC meg fos mert csak elmegy ideális íven,és gyorsan. :)
Don Gombóc22-09-2006 13:38:14 // 215
Na megálljatok csak! :)
Whiteskull22-09-2006 11:25:24 // 214
Akkor a sprintemen nekem is működik a kézifékes módszer? :)))
Selmak22-09-2006 11:21:16 // 213
"Difizár" Fronthajtású autón ha finoman fogod a fékkel az elejét akkor diferenciálzár szerű hatás érhető el. Ladán is lehet ilyet csinálni kézifékkel ha éppen csak ráhúzza az ember, nem úgy mint mikor kézifékest csinál.
Selmak22-09-2006 11:17:10 // 212
Jobbat mondok. Bakteriális csilló. 20000/RPM a csillók fordulata. Mivel fehérje alapú jóval kissebb mint a gázturbina. Mivel ATPvel műkszik nem fejlesz jelentős mennyiségű hőt. Egyetlen probléma hogy erősen hőmérsékletfüggő a működésük.
Rumi22-09-2006 11:13:37 // 211
mármint a lotus jött ki gyorsabban/hamarabb belőle :)
Rumi22-09-2006 11:10:37 // 210
itt is látszk hogy a drift bár bazira látványos de ritkán eredményes (gyorsaság szempontjából) közvetlenül a fejen állás előtt, utolért egy elise-t a sikánba. bal jobb. ő a szokásos drift technikával vette e lassítót, míg a lotus csak simán áthajtott rajta. jóval hamarabb jött ki a kanyarkombinációból :)
kando.22-09-2006 10:48:26 // 209
Ez titok...! :-PP :-))))
Áki22-09-2006 10:47:41 // 208
Tovább is fogjátok fejleszteni?:-)))
kando.22-09-2006 10:46:29 // 207
Van a cégnél mikroszkóp meg oszcilloszkóp meg még pár ,,pákaszemű'' (tm, copyright by Charlie) kolléga, majd kianalizáljuk ;-)
Áki22-09-2006 10:42:38 // 206
Nem bonyolúltabb csak kisebb!:D
kando.22-09-2006 10:39:29 // 205
Jól van :-)) Én mondjuk gázmotorokat szervizeltem, de ez sem lehet sokkal bonyolultabb :-))) Lehet, hogy biogázzal megy ? :-PPP
Whiteskull22-09-2006 10:38:55 // 204
Gondolom, kis kerozintartályocskákat lehet benne cserélni. :))))))
Áki22-09-2006 10:38:00 // 203
Téééényleg,de akkor már kéne bele lefújószelep is,hogy amikor kikapcsolom halljam a hangját!Egész nap ki be kapcsolgatnám!:-))) Kando: Futni kell vele,hogy pörögjön a turbina!:D Gáz turbinás,valahogy biztosan megoldották..majd ha szerzünk egyett akkor oda adom és szétszedheted!:D
kando.22-09-2006 10:33:31 // 202
Értem én , de mi a tökömmel üzemel ?? Fújod egész nap vagy, hogy fog az pörögni ??
Whiteskull22-09-2006 10:27:27 // 201
Képzeld el! Bekapcsolod a PDA-t, és felpörög, mint a turbó. :)))) Mondjuk ez az 1200000 fordulat per perc se hangzik rosszul. :))))
Áki22-09-2006 10:25:42 // 200
Hát ez kész...ez nagyon durva..ilyen pici turbinát elsem tudtam volna képzelni!Ha ezt tényleg betudják rakni a PDA-ba meg a Mobilokba úgy,hogy nem olvad le egyik sem akkor az nagy előre lépés lesz. PDA készenléti ideje kb 3nap ha használod folyamatosan akkor naponta lehet tölteni!
Whiteskull22-09-2006 09:53:13 // 199
Mini gázturbina mobiltelefonba! :-O És mennyi minden van még, amiről nem tudunk. :)))
Paco21-09-2006 22:16:29 // 198
Két csapágy tartja a két piros fogaskerék tengelyén
Attie21-09-2006 21:47:01 // 197
Nekem volt technic legom, csak valami egyszerűbb fajta :)
Attie21-09-2006 21:45:12 // 196
Áhááá.. azzal nem volt gond, hogy megállapítsam hol a behajtás :) Én ott akadtam el, hogy nem tudtam elképzelni, hogy egyenes mozgásnál a két kék nem forog. De most már látom :) Köszi! Amúgy a nagy szürke az mihez van rögzítve? Semmihez? :)
Tommaso 15921-09-2006 21:31:01 // 195
De azért a tag jól rakta,csak a végén nem adta ki:-))))) Van egy kép,h a sportgéppel (smart,mg?) az "s" kanyart látvány nélkül letövelte,a micus meg elrakta rendesen!Na pont erre írta egyszer Spici ,h ha elrakják keresztbe akkor sok szituban időt nyernek!
Poló21-09-2006 21:25:23 // 194
TotalCarban ezt nem tudták megcsinálni a Lancia Delta HF Turbóval. Reptéren bármit csinált vele a csávó, nem állt keresztbe az autó.
Tommaso 15921-09-2006 21:19:45 // 193
Erre szokták azt mondani,hogy amig mentünk,jól mentünk:-))))))
Poló21-09-2006 21:03:01 // 192
Kicsit sokat gondolt magáról... Amúgy szerintem sokan tévedésben vannak ezzel a Fiat talival kapcsolatba. Mintha páran azt hinnék, hogy a ringen lehet majd körözni.
Tommaso 15921-09-2006 20:57:24 // 191
Erre pl példa a szorított,speer,vagy a kókányolós hegesztett diffi! Ladával pl nélküle "autózni" nem is nagyon lehet:-))
Tommaso 15921-09-2006 20:55:36 // 190
Egy pár kép!
Rumi21-09-2006 20:52:33 // 189
itt senki nem legózott? mármint lego technik, azok az egész nagy modellautók. van bennük minden full élethűen, differenciál mű, kardán tengely, stb. mint vmi kis modell, amivel még játszani is lehet :)) onnan a napnál világosabban látszik (előtte én se értettem ;) , igaz, akkor még csak 10en éves voltam :DDD )
count M21-09-2006 20:51:05 // 188
Mint mindig, mon chef. :DDD
Paco21-09-2006 20:48:44 // 187
Na újra itt. Szóval, difimű. Az emberek azzal kefélik el a dolgot, hogy megpróbálják az egyik kerék irányából megközelíteni. És igazuk van. Ha az egyik kereket elkezded tekerni az egyik irányba akkor a másik kerék a másik irányba fog forogni. De a behajtás nem ott van :) A behajtás a felénk álló tengelyen van ami elkezdi a nagy szürke kereket forgatni. A nagy keréken a felső kék kerék elkezd felénk mozogni az alsó kék pedig el tőlünk. A fogak a felső kék kerék mindkét oldalán felénk nyomják a piros kerekeket alul pedig a másik irányba. Magyarul mindkét piros kerék egy irányba kezd el forogni, a kékek pedig a saját tengelyük körül nem forognak. Ez az egyenes haladás. Kanyarodáskor úgy kell felfogni mintha az egyik oldali piros kereket megfognád. Ekkor (mivel a szürke kerék forgatja a kékek tengelyét), a kék fogaskerék elkezd gördülni az álló piros keréken. Ez azt eredményezi, hogy a másik oldali piros kerék kétszer olyan gyorsan kezd el forogni mint a nagy szürke. Ez kényszerpálya és a fellépő erők igyekeznek visszatérni az egyensúlyi állapotba, így ha elengeded a kereket akkor a két kék szépen megáll és a piros fogaskerekek felveszik az azonos fordulatszámot. Capische?
Tommaso 15921-09-2006 20:28:50 // 186
Én úgy tudom,h a szorzó magasabb,1,36 körül van!
Wickey21-09-2006 20:11:07 // 185
hehe. Kiviszem a gtv-t a Ringre, régen bénáztam hátsókerekessel :)
Attie21-09-2006 19:38:54 // 184
Találtam egy frankó animációt is itt, de ezzel együtt sem tudom felfogni :) A nagy kerék egybe van építve az ő oldalán levő piros fogaskerékkel?
Attie21-09-2006 18:55:37 // 183
Elkezdtem rajzolni és azt hiszem valamennyire felfogtam, hogy megy egyenesen. Bár még itt sem tudtam meggyőzni magam arról 100%-osan hogy miért nem forog csak körben a bolygó kerék a piros körül. De az amikor kanyarodik az autó azt már végkép nem értem. Tud a kék fogaskerék a tengelye mentén függőlegesen is mozogni?
zolee14521-09-2006 18:20:08 // 182
fogaskerék van a kezeden? Furcsa ízlés... hallottam már gyűrűről, karkötőről, óráról....de fogaskerék?:)))
Attie21-09-2006 18:13:25 // 181
Na bedobok egy vacsit, hátha teli hassal jobban átlátom :) Pedig az asszony már itt röhögött rajtam, ahogy a kezeimet tekergettem, hogy rájöjjek, hogy hogyan forog :DD
Paco21-09-2006 18:09:18 // 180
De ha visszaértél elmagyarázom. Addig próbálj arra rájönni, hogy a fogaskerekek MERRE is akarnak forogni ha a nagy kerék elkezd mozogni? :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.