Forum >> E=mc^2?
GabCsi05-02-2011 12:00:05 // 579
Nem annyira volt az önfeláldozás szerintem...
GTPeti05-02-2011 11:58:04 // 578
Ráadásul egy kínai kém vezeti az egészet. :))))
kando.05-02-2011 11:50:33 // 577
A ,,Yu-Ming Lin által vezetett kutatócsoport...'' szóval az amcsik ezt se tudták volna maguktól.. :D
kando.05-02-2011 11:48:28 // 576
Mostanra viszont minden elborított a természet és semmi mutáns, 3 fejű 8 lábú szarvasok meg egyebek nem keletkeztek.
GTPeti05-02-2011 11:41:41 // 574
Pro: 100GHz-es tranzisztor grafénból.
Kontra: A fejlesztést az amerikai védelmi minisztérium pénzeli. (Ezeknek üldözési mániájuk van.)
Kontra: A fejlesztést az amerikai védelmi minisztérium pénzeli. (Ezeknek üldözési mániájuk van.)
GTPeti04-02-2011 21:06:17 // 573
Sokkoló video, amit a csernobili katasztrófa másnapján készült.
(Minden tiszteletem az önfeláldozó embereké.)
(Minden tiszteletem az önfeláldozó embereké.)
GTPeti12-01-2011 12:53:41 // 572
GTPeti10-12-2010 18:36:49 // 571
Köszi a linket. Meg van az esti programm.
WarbiRunner (Gyuri)10-12-2010 17:25:51 // 570
Ez nagyon nagy cikk. Érdemes elolvasni mennyire higyjünk a szemünknek és mennyire bízzunk a tudomány mindent leíró voltában. Hasonló gondolataim vannak mióta papírom van róla hogy gondolkozhatok ilyeneken :-) De ilyen jól összefoglalva még sehol nem láttam!
kando.29-11-2010 08:32:42 // 569
Nem hasonlat akart ez lenni, hanem inkább filozofálás.
GTPeti27-11-2010 12:35:32 // 568
Ez egy rossz hasonlat, szerintem.
kando.26-11-2010 12:32:59 // 567
S ha a vonaton, autóban ülve nézek előre, az vajon ott a jövő, vagy az is még/már jelen? Vagy a táj, ami mögöttem van, múlt?
:)
:)
GTPeti20-11-2010 23:31:44 // 566
A közeljövő fúziós reaktorairól
Hát nem tudom. Ha máról holnapra korlátlan energia fog a rendelkezésünkre állni, az elég sokmindent megváltoztat majd. Most a itt nem a hagyományos energiatermelő cégek részvényeinek lenullázódását értem ezalatt. No meg ahhoz sem fér kétség, hogy ha pl. Amerikában következik ez be először, akkor csakis békés célokra használják majd És ha tényleg arra is használják... A korlátlan energia iszonyatos hatalom, amivel rendkívül nehéz NEM visszaélni.
Hát nem tudom. Ha máról holnapra korlátlan energia fog a rendelkezésünkre állni, az elég sokmindent megváltoztat majd. Most a itt nem a hagyományos energiatermelő cégek részvényeinek lenullázódását értem ezalatt. No meg ahhoz sem fér kétség, hogy ha pl. Amerikában következik ez be először, akkor csakis békés célokra használják majd És ha tényleg arra is használják... A korlátlan energia iszonyatos hatalom, amivel rendkívül nehéz NEM visszaélni.
Tom1219-11-2010 13:31:27 // 564
Mondjuk, pl. a "tőzsdén" érdekes lenne néha emlékezni a jövőre, mondjuk, heti pár alkalom elég is lenne...:-D
GTPeti18-11-2010 23:37:39 // 562
Wickey13-05-2010 12:27:17 // 561
ugyan csak arra kell ügyelni hogy adott esetben a kérdéses ablak jó oldalán legyél :D
Kazes☻13-05-2010 11:07:00 // 560
A Qva anyjukat, hogy erre van eszük, meg pénzük! :(
GTPeti12-05-2010 22:26:17 // 559
GTPeti24-03-2010 22:04:43 // 558
És sikerült megcáfolni Einstein bácsi képletét? Vagy itt is csak az offolás megy? :PP
Kazes☻24-03-2010 22:00:52 // 557
Attól az még csak egy '56 marad! :)))
Wickey24-03-2010 20:20:24 // 556
mintegy 2006 szeptember óta, igen :-P
GTPeti24-03-2010 20:18:41 // 555
Na emmeg milyen topic?? Vmi új alapítású dolog lehet. :)
Wickey24-03-2010 19:48:54 // 554
Na, mibe fogadunk?
Hoztam én már el vele 75TS hátulját. Abban a rugók és a gátlók kivételével minden rajta volt ami az ábrán. :-PPP
Hoztam én már el vele 75TS hátulját. Abban a rugók és a gátlók kivételével minden rajta volt ami az ábrán. :-PPP
Kazes☻24-03-2010 16:50:30 // 553
Kazes☻24-03-2010 16:47:25 // 552
Cserepes a szám! :)
Wickey23-03-2010 10:26:47 // 551
ja, még mielőtt valaki hisztizni kezd miatta, az Alfa6 mellett még a (régi, 105-115 vonulatú) Spider sem transaxle asszem 1991-el bezárólag, amíg gyártották.
Wickey23-03-2010 10:24:44 // 550
Röhögni fogsz, az összes mostani alfa transaxle. Ideértve akár a 156 1.9JTD-m is. :-P
A transaxle mindössze annyit tud, hogy egy mechanikai egységbe foglalva van a váltó, a diffi és a kihajtás. Ez mindegyik 70-es évek utáni alfára igaz az Alfa6-ot leszámítva, hiszen a váltóval egy házban van a diffi, és abból direkt, vagy (elsőkerekeseknél a jobb oldaliak esetén) egy közdarabbal meghajtva jönnek ki a féltengelyek.
A Giulietta / Alfetta / 75 / 90 / GTV vonulat azért volt rohadt érdekes, mert orrmotor hátsókerékhajtás esetén a fenti egy-tömbben-a-váltó-diffi-kihajtás nem szokott igaz lenni, elöl a motor, kuplung, váltó majd kardán, majd diffi és féltengelyek. Orrmotor hátsókerék esetében a transaxle elég ritka. Mondjuk annyira azért nem. Itt a lista.
* 1914–1939 Stutz Bearcat
* 1929–1936 Bugatti Type 46
* 1934–1944 ©koda Popular and ©koda Rapid
* 1946–1952 ©koda Tudor and ©koda 1101
* 1950–1958 Lancia Aurelia
* 1951–1956 Pegaso Z-102
* 1957–1970 Lancia Flaminia
* 1961–1963 Pontiac Tempest
* 1964–1968 Ferrari 275
* 1968–1973 Ferrari Daytona
* 1972–1987 Alfa Romeo Alfetta
* 1974–1987 Alfa Romeo GTV/Alfa Romeo GTV6
* 1976–1988 Porsche 924
* 1976–1991 Volvo 300 series
* 1977–1985 Alfa Romeo Giulietta
* 1978–1995 Porsche 928
* 1982–1995 Porsche 944 and Porsche 968
* 1984–1987 Alfa Romeo 90
* 1985–1992 Alfa Romeo 75
* 1989–1991 Alfa Romeo SZ
* 1992–2003 Ferrari 456
* 1993-2002 Toyota Supra
* 1996–2005 Ferrari 550/575M
* 1997– Chevrolet Corvette
* 1997– Chevrolet SSR
* 1997–1999 Panoz Esperante GTR-1
* 1997-2002 Plymouth Prowler
* 1998-2005 Shelby Series 1
* 2003– Aston Martin DB9
* 2004– Ferrari 612 Scaglietti
* 2004– Maserati Quattroporte
* 2005– Aston Martin V8 Vantage
* 2006– Ferrari 599 GTB Fiorano
* 2009– Lexus LF-A
* 2009– Porsche Panamera
A transaxle mindössze annyit tud, hogy egy mechanikai egységbe foglalva van a váltó, a diffi és a kihajtás. Ez mindegyik 70-es évek utáni alfára igaz az Alfa6-ot leszámítva, hiszen a váltóval egy házban van a diffi, és abból direkt, vagy (elsőkerekeseknél a jobb oldaliak esetén) egy közdarabbal meghajtva jönnek ki a féltengelyek.
A Giulietta / Alfetta / 75 / 90 / GTV vonulat azért volt rohadt érdekes, mert orrmotor hátsókerékhajtás esetén a fenti egy-tömbben-a-váltó-diffi-kihajtás nem szokott igaz lenni, elöl a motor, kuplung, váltó majd kardán, majd diffi és féltengelyek. Orrmotor hátsókerék esetében a transaxle elég ritka. Mondjuk annyira azért nem. Itt a lista.
* 1914–1939 Stutz Bearcat
* 1929–1936 Bugatti Type 46
* 1934–1944 ©koda Popular and ©koda Rapid
* 1946–1952 ©koda Tudor and ©koda 1101
* 1950–1958 Lancia Aurelia
* 1951–1956 Pegaso Z-102
* 1957–1970 Lancia Flaminia
* 1961–1963 Pontiac Tempest
* 1964–1968 Ferrari 275
* 1968–1973 Ferrari Daytona
* 1972–1987 Alfa Romeo Alfetta
* 1974–1987 Alfa Romeo GTV/Alfa Romeo GTV6
* 1976–1988 Porsche 924
* 1976–1991 Volvo 300 series
* 1977–1985 Alfa Romeo Giulietta
* 1978–1995 Porsche 928
* 1982–1995 Porsche 944 and Porsche 968
* 1984–1987 Alfa Romeo 90
* 1985–1992 Alfa Romeo 75
* 1989–1991 Alfa Romeo SZ
* 1992–2003 Ferrari 456
* 1993-2002 Toyota Supra
* 1996–2005 Ferrari 550/575M
* 1997– Chevrolet Corvette
* 1997– Chevrolet SSR
* 1997–1999 Panoz Esperante GTR-1
* 1997-2002 Plymouth Prowler
* 1998-2005 Shelby Series 1
* 2003– Aston Martin DB9
* 2004– Ferrari 612 Scaglietti
* 2004– Maserati Quattroporte
* 2005– Aston Martin V8 Vantage
* 2006– Ferrari 599 GTB Fiorano
* 2009– Lexus LF-A
* 2009– Porsche Panamera
LacUS22-03-2010 17:29:27 // 548
Ha igazak a pletykák, talán nemsokára visszatérnek a hátulkaparósak :)
Kazes☻22-03-2010 15:17:08 // 547
A többség nem hátul kapar, sajna. :)))
LacUS22-03-2010 14:58:22 // 546
Ennyi alfás műveltséget feltételeztem azért :-) :-)
Kazes☻22-03-2010 13:50:42 // 545
Akkor amennyiben jól tudom, annyi információval szolgálhatok, hogy a TRANSAXLE az maga az elrendezés az autóban, tehát motor elől, hajtómű hátul. Röviden. :)))
Szabeee22-03-2010 13:46:37 // 544
lényegében a lényeg elmaradt
Kazes☻22-03-2010 13:42:38 // 543
És a transaxle? AZ kimaradt! :)))
LacUS22-03-2010 13:36:18 // 542
A transaxle alfáknál legsűrűbben előforduló hiba a szinkronok kopása, ezért recsegősek ezek a váltók sokszor.Ezért lett a topic neve transaxle synchro, mert ezeknek a transos alfáknak a dolgaival foglalkozik :)
Szabeee22-03-2010 13:34:16 // 541
Hello! Szóval ez az a topic, ahol megmagyarázzák azt, amit mások nem értene..... volna is egy kérdésem.... mi az a transaxle syncro?
zolee14525-01-2010 00:11:09 // 540
Egy szimulátor. Igazából mostmár elkezdtem tesztelgetni aztán az alapján belövöm a dolgokat. Mértékegység nincs, csak egy szám.:)
WarbiRunner (Gyuri)24-01-2010 23:51:00 // 539
mi az az rFactor? :-)
Ha tudsz mértékegységeket, jóval egyszerűbb lenne kitalálni, hogy mi micsoda. A 4E2 jellegű számok általában igen 4x10^2 -t jelenti.
Ha tudsz mértékegységeket, jóval egyszerűbb lenne kitalálni, hogy mi micsoda. A 4E2 jellegű számok általában igen 4x10^2 -t jelenti.
zolee14515-01-2010 17:22:39 // 538
Arra már van egy excelem. Azt is, de állítólag azt a középső számot is abból lehetne kiszámolni. De mondom, állítólag.:))
Wickey15-01-2010 16:50:49 // 537
ha a fordulat és a nyomaték adja meg azt a számot, akkor az a teljesítmény. :-)
zolee14515-01-2010 15:55:33 // 536
Ja meg még valami. Van a motornak egy bizonyos nyomatéka, minden fordulatszámhoz más. Plusz van egy kompresszió vagy mifene, ami viszont nagyon úgy fest a számok alapján, hogy lineárisan nővekszik, vagyis mínusz előjelű a dolog, na mindegy.
Szóval elvileg ezt a nyomaték és fordulatszám párosból ki lehetne számolni. Kérdés, hogy lehet-e és ha igenakkor hogyan?
Ez egy részlet az Audi S3 nyomatékgörbéjéből (az egészet nem akartam bemásolni)
RPMTorque=( 3500, -45.5, 350.0)
RPMTorque=( 3750, -47.3, 350.5)
RPMTorque=( 4000, -51.4, 350.0)
RPMTorque=( 4250, -55.0, 350.0)
RPMTorque=( 4500, -57.0, 350.0)
RPMTorque=( 4750, -62.4, 350.5)
RPMTorque=( 5000, -66.1, 345.5)
RPMTorque=( 5250, -70.6, 340.2)
RPMTorque=( 5500, -75.3, 335.5)
RPMTorque=( 5750, -78.6, 320.0)
RPMTorque=( 6000, -84.3, 310.0)
RPMTorque=( 6250, -88.5, 300.0)
RPMTorque=( 6500, -95.5, 290.4)
RPMTorque=( 6750, -100.9, 260.4)
Az első szám a fordulat, a harmadik pedig a hozzá tartozó nyomaték. A középső lenne a kompresszió (ha egyáltalán az és azt jelenti, ez még kérdés szintén). Az ahogy nézem a fordulattal arányosan nő, függetlenül a nyomatéktól. Viszont valaki olyasmit mondott, hogy elvileg a nyomaték és a fordulat megadja azt a számot... remélem érthető a kérdés, mert én már azt sem értem.:D
Szóval elvileg ezt a nyomaték és fordulatszám párosból ki lehetne számolni. Kérdés, hogy lehet-e és ha igenakkor hogyan?
Ez egy részlet az Audi S3 nyomatékgörbéjéből (az egészet nem akartam bemásolni)
RPMTorque=( 3500, -45.5, 350.0)
RPMTorque=( 3750, -47.3, 350.5)
RPMTorque=( 4000, -51.4, 350.0)
RPMTorque=( 4250, -55.0, 350.0)
RPMTorque=( 4500, -57.0, 350.0)
RPMTorque=( 4750, -62.4, 350.5)
RPMTorque=( 5000, -66.1, 345.5)
RPMTorque=( 5250, -70.6, 340.2)
RPMTorque=( 5500, -75.3, 335.5)
RPMTorque=( 5750, -78.6, 320.0)
RPMTorque=( 6000, -84.3, 310.0)
RPMTorque=( 6250, -88.5, 300.0)
RPMTorque=( 6500, -95.5, 290.4)
RPMTorque=( 6750, -100.9, 260.4)
Az első szám a fordulat, a harmadik pedig a hozzá tartozó nyomaték. A középső lenne a kompresszió (ha egyáltalán az és azt jelenti, ez még kérdés szintén). Az ahogy nézem a fordulattal arányosan nő, függetlenül a nyomatéktól. Viszont valaki olyasmit mondott, hogy elvileg a nyomaték és a fordulat megadja azt a számot... remélem érthető a kérdés, mert én már azt sem értem.:D
zolee14515-01-2010 15:42:29 // 535
Lenne itt egy nagy kérdőjel.:)
rFactorban vannak bizonyos számok amiket nagyon nem értek.
Pl.: motor. Van egy csomó jellemzője amit be lehet állítani, de van pár dolog ahol nemcsak egy sima szám van, hanem egy olyan formátumú, hogy pl: 4.00e-5.
Namost volt pár verzió, hogy ez most mi, függvény, meg 4*10 a -5-iken, stb. Jellemzően az olyan dolgok vannak így leírva ami valami hűlés, melegedés (olaj, víz) vagy éppen a fogyasztás, vagyis a sokváltozós dolgok.
Ugyanilyen számmal van leírva pl a gumik, vagy a fékek melegedése, hűlése is.
Olvasgattam és amikor egy valódi motor jellemzőít írkálják le (konkrétan egy Clio Williams elméleti tuningjáról olvastam egy kis irományt) az is tele van ilyen 245e4 formátumú számokkal.
Na ez a nagy kérdés, hogy mit és hogyan kell itt érteni?
rFactorban vannak bizonyos számok amiket nagyon nem értek.
Pl.: motor. Van egy csomó jellemzője amit be lehet állítani, de van pár dolog ahol nemcsak egy sima szám van, hanem egy olyan formátumú, hogy pl: 4.00e-5.
Namost volt pár verzió, hogy ez most mi, függvény, meg 4*10 a -5-iken, stb. Jellemzően az olyan dolgok vannak így leírva ami valami hűlés, melegedés (olaj, víz) vagy éppen a fogyasztás, vagyis a sokváltozós dolgok.
Ugyanilyen számmal van leírva pl a gumik, vagy a fékek melegedése, hűlése is.
Olvasgattam és amikor egy valódi motor jellemzőít írkálják le (konkrétan egy Clio Williams elméleti tuningjáról olvastam egy kis irományt) az is tele van ilyen 245e4 formátumú számokkal.
Na ez a nagy kérdés, hogy mit és hogyan kell itt érteni?
WarbiRunner (Gyuri)28-02-2008 22:36:20 // 534
Én másra tippelek, ugyanis régebben ha jól rémlik nem lent volt a féknyereg, és az egész cucc együtt ha megvan 1.5kg... Szóval inkább arról lehet szó, hogy újabban úgy szellőztetik pluszban a féket, hogy egy turbo rotor szerű lapátkerék forog a tárcsa mögött és szívja át a levegőt a tárcsa szellőztető nyílásain, furatain. Namost hülyén jönne ki, ha ez a szívóhatás akárcsak porszemcséket is szippantana fel az aszfaltról, így lentről burkolva van, és felfelé nyitott ez a féklevegő beömlő, lefelé meg egy dekli van műanyagból, amiben a nyereg is lehet....talán...
koz28-02-2008 17:06:46 // 533
Az utcai autók egy részénél a hátsó lengőkar hosszanti irányú, és ott számít a rugózatlan tömeg. Forma-1-nél meg keresztirányú a lengőkar, ergo ebből a szempontból mindegy, hogy elöl, vagy hátul van-e a féknyereg. Sokat nem számít, de ha már lehet lentre rakni, akkor lentre teszik. Lehet, hogy valaki felmarkolt érte valami jutalmat, hogy milyen frankón kitalálta. Gondolom én! Aztán lehet, hogy egész más okai vannak.
Trombozis28-02-2008 16:33:06 // 532
Én meg nem is emlékszem, hogy lett volna ilyen tárgyam. :-)
Trombozis28-02-2008 16:31:22 // 531
Hehehe...nekem volt olyan, hogy másolás 5 dolgozat 1. :-))) Ez volt ráírva. Még mindig meg van valahol. Ugyanez mondta mindig, hogy majd szól a fateromnak és megmondja neki, hogy alszok mindig. :-))))
Kinevettem. :-DDD Mert mi lesz, ha beköp? Jobb gyerek nem lettem volna. :-)
Kinevettem. :-DDD Mert mi lesz, ha beköp? Jobb gyerek nem lettem volna. :-)
Trombozis28-02-2008 16:28:00 // 530
Értem. Én is jártam nappalira, de sajnos mellette inkáb dolgozni kellett, mert pénzem nem volt. De nem is bántam meg. Mondjuk lehet végeztem volna a sulival, de nem lenne semmi gyakorlatom. :-S Nem jó sehogy. De egy suli miatt nem lennék öngyilkos..... :-)
Szeritnem talpra kell állnia nem mással foglalkozni. Sok pofont fog még az élettől kapni. (sajnos, vagyis szeritnem így van)
Szeritnem talpra kell állnia nem mással foglalkozni. Sok pofont fog még az élettől kapni. (sajnos, vagyis szeritnem így van)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
476
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?