A kasztni lendülete "perdületként" jelenik meg a féktárcsán, ezt fékezed meg egy surlódás jellegű ellenirányú nyomatékkal.
Most erre egy csomó mindent beírtam, aztán elolvastam még egyszer amit írtál, és rájöttem hogy igazad van. :D Csak értelmeznem kellett.
Forum >> E=mc^2?
count M28-02-2008 16:21:25 // 529
HátvédRomeo28-02-2008 15:56:28 // 528
Nálam történt tanár meghamísította a dolgozatom, mire összenéztük a feladatokat eredményeit a mögöttem ülöével és egyforma volt de még a levezetés is, mögötem ülő 4-est kapott, így azt mondta: Nem kell a 2/3-ad, kELL inkább az 1/2-et, csak pofázzak lerontja!!! Én ugyan arra 2/3-ot kaptam. Akkor befogtam de beküldtem a FAtert.
HátvédRomeo28-02-2008 15:53:20 // 527
Szegényke Lány barátom azért szomorú, mert 1 évet kell várni mert így nem kap diplomát. 28 évesen, és munka függ a diplomától. Mert már nézett külföldi munkát.
Hát persze ha olyan tipus lenne mint én ,aki felrúgja az ellenségeit más lenne Neki.
Hát persze ha olyan tipus lenne mint én ,aki felrúgja az ellenségeit más lenne Neki.
zolee14528-02-2008 15:49:18 // 526
Persze, de akkor ezek szerint többet számít az elhelyezés szempontjából a súlypont mint a nyomatékok, meg az erők.
Az utcai autóknál meg nem lehet alulra tenni, mert ott veszélyben van.
Az megint egy érdekes érdés, hogy mennyit számít a súlypont szempontjából, hogy a rugózatlan tömeg a tengely alá kerül? Nem hiszem, hogy volt már olyan, hogy a féknyereg borított volna fel egy autót.
Az utcai autóknál meg nem lehet alulra tenni, mert ott veszélyben van.
Az megint egy érdekes érdés, hogy mennyit számít a súlypont szempontjából, hogy a rugózatlan tömeg a tengely alá kerül? Nem hiszem, hogy volt már olyan, hogy a féknyereg borított volna fel egy autót.
koz28-02-2008 15:28:29 // 525
Ott meg gondolom a súlypont miatt, meg a lengőkar sem hosszirányban leng.
WarbiRunner (Gyuri)28-02-2008 15:26:53 // 524
Fékezéskor igazából csak a fékerő x erőkar, a tapadási surlódás a gumi és az út közt és a kasztni lendülete számít. A kasztni lendülete "perdületként" jelenik meg a féktárcsán, ezt fékezed meg egy surlódás jellegű ellenirányú nyomatékkal. A súlyeloszlás pedig a tapadásnál számít, ugyanis az a tapadó felülettől és a nyomóerőtől függ az anyagjellemzőkön kívül. A szépség az, hogy a nyomóerővel a felület is változik, minthogy a gumi deformálódik, ahogy "ránehezedik" az autó.
Trombozis28-02-2008 14:55:36 // 523
Ez tök jól leírtad. :-) :-DDDD Öröm volt olvasni. (mint valami hülye tanár lennék)
zolee14528-02-2008 13:33:38 // 522
Az F1-es autókon általában alul van. Persze nekik nem kell attól félni, hogy a telekre kocsikázáskor egy fűcsomó lecibálja onnan a földúton.:)
count M28-02-2008 11:50:39 // 521
pb_28-02-2008 11:39:33 // 520
A 33nál is úgy van, mint az accordon.
count M28-02-2008 11:21:23 // 519
Végiggondoltam. Amit az erőkről írtam, az hülyeség. :D Az autó felépítményének fékezéskor megjelenő tömegének semmi köze nincs a fékekhez. :) Megpróbálom lerajzolni... mingyá. :)
koz28-02-2008 11:20:29 // 518
Kicsit hamar nyomom meg a mehet gombot...Szóval azt akartam még mondani, hogy a hátsó felfüggesztés általában elölről "leng", és ha alölre rakják a féknyerget, akkor könnyebb lesz.
koz28-02-2008 11:14:31 // 517
És nem is hülyeség, bár én 15 éve tanultam mechanikát, és az órákon főleg Bruce Lee életpályája volt a téma. Még a rugózatlan tömeg jutott eszembe a hátsó fék esetén...
koz28-02-2008 11:10:27 // 516
Mindenesetre szép próbálkozás volt! :))
Yoyo28-02-2008 11:08:40 // 515
Nem mondtál hülyeséget, ez valóban így van egy átlag autónál 70-80% fékerő dolgozik elől, 20-30% hátul. Ezért van fékerőszabályzó rajtuk, ha hátra becsüccsen 3 ember, súlyukkal arányosan nől a hátsó fékekre engedett fékerő.
Yoyo28-02-2008 11:05:49 // 514
Csak, hogy olasz síkon maradjunk az Iveco-k is így készülnek.
count M28-02-2008 10:57:46 // 513
Na most lehet hogy oltári hülyeséget fogok mondani, de nekem vmi olyasmi van a fejemben, hogy a hátsó fék - azontúl hogy fékez is :) - inkább az autó stabilizálásában, egyenesben tartásában van nagyobb szerepe. Fékezéskori stabilizálásban, temészetesen. :)
Lassításkor bólint az autó, az első kerekre nagyobb tömeg (erő) kerül, tehát oda kell a nagyobb fék, ez tiszta. Ha itt a fékpofa a tárcsa 9-10 órájánal helyezkedik el, akkor a fékezéskor keletkező erők eredője (a bólintást is beleszámítva) pont párhuzamos (és ellentétes irányú) lesz a fékbetét és a féktárcsa közti elméleti középpontján megjelenő fékerővel. Tehát ez maximális hatékonyságot eredményez. Ejj, ez deszép lett! :D Csak elmélet... de talán nem véletlenül van minden autón ugyanott az első fékpofa.
Ha ugyanezt a logikát alkalmazom a hátsó fékpofára, akkor ott logikusabb lenne hátulra rakni, mert a kocsi hátuljának "elemelkedését" a tárcsán 2-3 órára helyezett fékpofa akadályozná meg legjobban.
Öt éves szigorlatoztam mechanikából, és már nem sokra emlékszem, szóval lehet ez oltári baromság. Érzem én is hogy gyenge lábakon áll, de elméletnek szép. :)
Lassításkor bólint az autó, az első kerekre nagyobb tömeg (erő) kerül, tehát oda kell a nagyobb fék, ez tiszta. Ha itt a fékpofa a tárcsa 9-10 órájánal helyezkedik el, akkor a fékezéskor keletkező erők eredője (a bólintást is beleszámítva) pont párhuzamos (és ellentétes irányú) lesz a fékbetét és a féktárcsa közti elméleti középpontján megjelenő fékerővel. Tehát ez maximális hatékonyságot eredményez. Ejj, ez deszép lett! :D Csak elmélet... de talán nem véletlenül van minden autón ugyanott az első fékpofa.
Ha ugyanezt a logikát alkalmazom a hátsó fékpofára, akkor ott logikusabb lenne hátulra rakni, mert a kocsi hátuljának "elemelkedését" a tárcsán 2-3 órára helyezett fékpofa akadályozná meg legjobban.
Öt éves szigorlatoztam mechanikából, és már nem sokra emlékszem, szóval lehet ez oltári baromság. Érzem én is hogy gyenge lábakon áll, de elméletnek szép. :)
Poló28-02-2008 10:42:33 // 512
Meg vannak az Opelok, ahol hátul van rendesen tárcsafék üzemiféknek, meg van egy dobfék a kéziféknek :)
Trombozis28-02-2008 06:19:04 // 511
Érdekes. De nem tudom. Közben utána bújtam én is. De nem sok semmit találtam. A motorokról többet írnak, főleg a radiális elhelyezkedésről. De nem olvastam bele. Még korán van.
A hűtés biztos benne van.......még télleg korán van :-)
Esetleg ebbe lenne valami:
Kőfalusi Pál - Dr. Szőcs Károly - Dr. Varga Ferenc:
Fékrendszerek
3.2.7 A féknyereg elhelyezésének hatása a kerékcsapágy terhelésére
De annyira nem érdekel, hogy megvegyem a könyvet meg könyvtárba menjek, :-)))))
A hűtés biztos benne van.......még télleg korán van :-)
Esetleg ebbe lenne valami:
Kőfalusi Pál - Dr. Szőcs Károly - Dr. Varga Ferenc:
Fékrendszerek
3.2.7 A féknyereg elhelyezésének hatása a kerékcsapágy terhelésére
De annyira nem érdekel, hogy megvegyem a könyvet meg könyvtárba menjek, :-)))))
zolee14527-02-2008 21:09:02 // 510
Így elsőre nem hiszem, hogy lenne jelentőssége. Egy fék két dolgot csinál azon kívűl ami konkrétan a feladata: rugózatlan tömegkedik (pff:D) és melegszik.
Az előbbi szempontjából szerintem mindegy hol van, tehát marad a másik, a hűtést befolyásolhatja a helye.
Aztán van egy tök egyszerű megoldás is: ott tudták rögzíteni.:)
Pl van olyan, ahol a kézifék egy külön kis nyergen van, a tárcsa másik részén meg a normál üzemi fék (F430).
Az előbbi szempontjából szerintem mindegy hol van, tehát marad a másik, a hűtést befolyásolhatja a helye.
Aztán van egy tök egyszerű megoldás is: ott tudták rögzíteni.:)
Pl van olyan, ahol a kézifék egy külön kis nyergen van, a tárcsa másik részén meg a normál üzemi fék (F430).
Trombozis27-02-2008 19:32:41 // 509
Más! Esetleg okfejtés.
láttam ma egy accordot és annak hátsó kerék féknyerge a tárcsa hátulján helyezkedett el, ellentétben egy 156nál a tárcsahoz képest elől található.
Mennyire számít ennek a helyzete fékezéskor és milyen erők segíthetik a két különböző megoldást használt autóknál? És melyik a jobb megoldás? (tudod az olasz) Valaki értette? :-)))
láttam ma egy accordot és annak hátsó kerék féknyerge a tárcsa hátulján helyezkedett el, ellentétben egy 156nál a tárcsahoz képest elől található.
Mennyire számít ennek a helyzete fékezéskor és milyen erők segíthetik a két különböző megoldást használt autóknál? És melyik a jobb megoldás? (tudod az olasz) Valaki értette? :-)))
Trombozis27-02-2008 19:29:30 // 508
Hááát sokat hallottam már, de nem hiszem ezt el, ha nem látom, hogy télleg így adja a jegyet.
:-) De, ha ez megnyugtat engem assemblyből most 3.-ra engedett át a tanár. Szakközépben is ezt bújtam. Elvileg csak 2 vizsgára mehettem volna, mert gyakjegyes. Szóval a harmadik eleve kihúzva. Csak szívatni akart. Már másodjára nem tudtam mit tanuljak és meghúzott. De ezen nem húzom fel magam csak röhögni tudok. :-)))))) Nem szabad mindent komolyan venni, mert akkor mi lesz vele, ha állásinterjúkra megy vagy a munkahelyén valami hatalmas hibát vét? Az ilyet alapból fel se veszik. Stressztűrőképesség!?
Másik suliba is volt olyan, hogy hiába a tanár könyvéből tanították azelőtt nekem, meg a tárgyból én voltam a legjobb valahogy ez a fej, ami van nem tetszett neki....és? :-) Ki kell nevetni fel kell állni oszt szevasztok.
:-) De, ha ez megnyugtat engem assemblyből most 3.-ra engedett át a tanár. Szakközépben is ezt bújtam. Elvileg csak 2 vizsgára mehettem volna, mert gyakjegyes. Szóval a harmadik eleve kihúzva. Csak szívatni akart. Már másodjára nem tudtam mit tanuljak és meghúzott. De ezen nem húzom fel magam csak röhögni tudok. :-)))))) Nem szabad mindent komolyan venni, mert akkor mi lesz vele, ha állásinterjúkra megy vagy a munkahelyén valami hatalmas hibát vét? Az ilyet alapból fel se veszik. Stressztűrőképesség!?
Másik suliba is volt olyan, hogy hiába a tanár könyvéből tanították azelőtt nekem, meg a tárgyból én voltam a legjobb valahogy ez a fej, ami van nem tetszett neki....és? :-) Ki kell nevetni fel kell állni oszt szevasztok.
HátvédRomeo26-02-2008 06:06:15 // 507
Nem tudtam hova írni a mostani tapasztalataimat ill felvetésem.
Már hónapok óta ismerőseim arról beszélnek főiskolákról, hogy vannak olyan tanárok ott, hogy úgy adnak jegyet idézem, ismerőst, GYőri Műszaki fősuli: "Főldobja a dolgozatokat és ami az asztalra esik 2-es átmegy, ami mellé 1-es.
Jogi fősuli várost nem tudok. Tanár kezébe kapja a dolgozatokat meg se nézi, 1-es. Ismétlem meg se nézi 1-es. Egy két nevet megnéz, gondolom ismerősök vagy lesápoltak, azoknak 2-es. Tenni nem tudnak a diákok ellene hiába panaszolják be a dékánnál, mert az a rokona. Kedves ismerőseim, nem látják az út végét, napi szinten zokognak, mert oda a sok pénz, és kegyetlenül sokat tanulnak és tudnak is, és munka, jövő múlik rajta. Egyik kedves lány barátom egészésgét féltem mert a sok ideg már kikezdte a szívét, közérzetét. Nem akarom ilyen miatt elveszíteni, sokat köszönhetek Neki.
Aki tud valami okosat erre írjon privátba E-mailt nekem.
Köszi Cartársak!
Innét azért hadd jegyezzem meg az ilyen magukat pedagógusnak nevező majmoknak. Én kellenék Nektek diáknak. Az ilyen magatok fajta "tanárok" könnyeztek miattam, átkozták a napot, amiért megismertek és még 1 újjal se nyúltam hozzájuk. Én is bele bírtam 2 lábbal taposni az Ő lelkivilágukba, anno diák koromba.
Már hónapok óta ismerőseim arról beszélnek főiskolákról, hogy vannak olyan tanárok ott, hogy úgy adnak jegyet idézem, ismerőst, GYőri Műszaki fősuli: "Főldobja a dolgozatokat és ami az asztalra esik 2-es átmegy, ami mellé 1-es.
Jogi fősuli várost nem tudok. Tanár kezébe kapja a dolgozatokat meg se nézi, 1-es. Ismétlem meg se nézi 1-es. Egy két nevet megnéz, gondolom ismerősök vagy lesápoltak, azoknak 2-es. Tenni nem tudnak a diákok ellene hiába panaszolják be a dékánnál, mert az a rokona. Kedves ismerőseim, nem látják az út végét, napi szinten zokognak, mert oda a sok pénz, és kegyetlenül sokat tanulnak és tudnak is, és munka, jövő múlik rajta. Egyik kedves lány barátom egészésgét féltem mert a sok ideg már kikezdte a szívét, közérzetét. Nem akarom ilyen miatt elveszíteni, sokat köszönhetek Neki.
Aki tud valami okosat erre írjon privátba E-mailt nekem.
Köszi Cartársak!
Innét azért hadd jegyezzem meg az ilyen magukat pedagógusnak nevező majmoknak. Én kellenék Nektek diáknak. Az ilyen magatok fajta "tanárok" könnyeztek miattam, átkozták a napot, amiért megismertek és még 1 újjal se nyúltam hozzájuk. Én is bele bírtam 2 lábbal taposni az Ő lelkivilágukba, anno diák koromba.
kando.14-11-2007 10:29:21 // 506
Angolszász hosszmértékek
Alapegység a yard (yd), ebből származtatják a többmi mértéket:
1 mil = 0,001 inch = 25,4 um
1 inch = 1000 mil = 1/36 yard = 25,4 mm
1 foot = 12 inch = 1/3 yard = 304,8 mm = 0,3048 m
1 yard = 3 foot = 36 inch = 914,4 mm = 0,9144 m
1 mile = 1760 yard = 1609 m
Visszaszámítás méter (m) alapra:
1 m = 39,37 inch = 3,28 foot = 1,0936 yard
1 mm = 0,03937 inch
1 km = 0,6215 mile = 1093, 85 yard
Rövidítések:
yard / yd
inch / in
foot / ft
mile / mi
Életszerűbben: Pl. egy focipálya méretei 120 * 53 1/3 yd az azt jelenti, hogy a pálya mérete méterben: 109,7 * 48,77 (m). Vagy pl. a 60 mile/h ~= 96,5 km/h -nak felel meg.
(Érdekes megjegyzés, az amerikaika szeretnek törtszámokkal írni, vagyis méretleírásokban gyakori a 12 1/2 és hasonló megadása a 12,5 stb. helyett)
Alapegység a yard (yd), ebből származtatják a többmi mértéket:
1 mil = 0,001 inch = 25,4 um
1 inch = 1000 mil = 1/36 yard = 25,4 mm
1 foot = 12 inch = 1/3 yard = 304,8 mm = 0,3048 m
1 yard = 3 foot = 36 inch = 914,4 mm = 0,9144 m
1 mile = 1760 yard = 1609 m
Visszaszámítás méter (m) alapra:
1 m = 39,37 inch = 3,28 foot = 1,0936 yard
1 mm = 0,03937 inch
1 km = 0,6215 mile = 1093, 85 yard
Rövidítések:
yard / yd
inch / in
foot / ft
mile / mi
Életszerűbben: Pl. egy focipálya méretei 120 * 53 1/3 yd az azt jelenti, hogy a pálya mérete méterben: 109,7 * 48,77 (m). Vagy pl. a 60 mile/h ~= 96,5 km/h -nak felel meg.
(Érdekes megjegyzés, az amerikaika szeretnek törtszámokkal írni, vagyis méretleírásokban gyakori a 12 1/2 és hasonló megadása a 12,5 stb. helyett)
Sanyi16-09-2007 20:49:49 // 505
Én is itt vagyok még! :-)))
Sanyi16-09-2007 18:56:31 // 503
Okés!
Köszi szépen!
Köszi szépen!
HátvédRomeo16-09-2007 17:43:44 // 502
Dolgozunk rajta megoldás van. Csak át kell nézni, én 1 óra múlva visszaérek. Azt átnézzük újra Gege147-el.
Sanyi16-09-2007 17:33:42 // 501
és itt van hasonló feladat kidolgozva a 32. oldalon!
Sanyi16-09-2007 17:32:48 // 500
Gegee16-09-2007 17:30:21 // 499
Azt a póén, hogy nem nagy dologra kell gondolni. Vizsgáztam ábrázoló geometriából, de sajnos már 6 éve. Nem tudom, hogy hogyan kell elindulni, de majd utánna nézek. Ha eseteg látnám, hogy hogyan kell kinéznie a végén (pl egy hasonló feladatot), akkor el lehetne kezdeni valamilyen irányban! Ha nincs, háááát nincs. Holnap utánna szaglászok egy kicsit!:-)
Sanyi16-09-2007 17:20:24 // 498
Írtam a falára!
:-))
:-))
HátvédRomeo16-09-2007 17:18:17 // 497
Gege147 cartárs már itt van.
Sanyi16-09-2007 17:11:33 // 496
Ez a gond h még mi sem vettük! Viszont szerdán már ezt a feladatot be kellene adni! :-S
Atesz198716-09-2007 17:10:31 // 495
Húúú, ilyet még nem tanultunk bocsi. :( Ez nem középsulis anyag, egyetemen meg még nem vettem fel geometriát. :(
Sanyi16-09-2007 16:56:27 // 494
Jó lenne ha tudna segíteni mert ez beadandó feladat, de viszont előadáson még idáig nem jutottunk! :-S
HátvédRomeo16-09-2007 16:54:27 // 493
Backer én több mint 10 éve tanultam ilyet. De néha tébláboltam sajnos. Én nem vágom, hülyeséget meg nem akarok mondani. Majd jön Gege147 Cartárs, ő ilyen mérnök.
Sanyi16-09-2007 16:49:41 // 492
Fairlane04-07-2007 16:20:27 // 491
Aztán az is lehet, hogy ez nem is váltó, hanem vmi olajhűtő, vagy egy gestapo bunker 3D alaprajza :)))))))))
Üvegtigris04-07-2007 15:54:03 // 490
Igen, hát persze így jobban kinagyítva jobban látszanak a szelepek, minden modernebb automataváltós autónak ilyen a váltó bele.
Mekkora baromságot írtam az előbb :-O
Mekkora baromságot írtam az előbb :-O
Üvegtigris04-07-2007 14:10:13 // 489
Egyik az, hogy nem is vagyok én biztos, hogy ez váltó, a másik, hogy ha váltóhoz is kapcsolódik akkor is csak max a hidrodinamikus tengelykapcsoló (automata váltó) része lehet.
kando.04-07-2007 10:42:29 // 488
A többi részéről nincs fotó ? Akor még talán kiderülni, merre futnak a kis olajjáratok :))
count M04-07-2007 10:16:30 // 487
Sosem késő, nem volt életbevágó. :)
Mit értesz az alatt hogy nem működőképes?
Mit értesz az alatt hogy nem működőképes?
Wickey04-07-2007 03:30:17 // 486
Jobb később, mint soha. Engem is izgatna hogy mi a hererák az ott a képen :P
Üvegtigris04-07-2007 01:00:03 // 485
Tudom, hogy későn, de most nem tudok konkrét választ adni, majd csak később, de még ma. Egyébként szerintem ez nem eg működőképes igazi váltó.
ystuc25-06-2007 20:39:28 // 484
A csatornafedél ellen olyan mindegy. :-P
Rumi25-06-2007 18:55:01 // 483
ezek alapján akkor ne acélt vegyen :ppp :)))
GT Ɨ|ѯ25-06-2007 18:20:18 // 482
Hát,annyi pénzért hagy dolgozzon:-))))))))))))
ystuc20-04-2007 19:14:41 // 481
Nekem van kartervédőm. 2 mm-es acél lemez.
koz20-04-2007 19:03:38 // 480
Nincs mit, két sörért mindent. ;)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
549
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?