Forum >> E=mc^2?
Paco23-11-2006 11:56:41 // 379
Azt hogy van-e rajta vagy sem azt nem vitattam,csak a működése kicsit más mint a Kandó által leírt, azt igazítottam ki. :) Engem meg White a porlasztó/szivatóval kapcsolatban. :)
pb_23-11-2006 11:44:36 // 378
Köszi, de én tudom, hogy hol van.) Csak Kando kolléga úr kedvéért tettem be a képet, mert azt mondta 33-okon nem volt. Mondjuk annyiban igaz a dolog, hogy csak a 16v-n van, az általád felvázolt rendszer.
Whiteskull23-11-2006 11:38:42 // 377
Whiteskull23-11-2006 11:35:22 // 376
A régi manuális szivatós porlasztók mind így működtek. Mindjárt felteszek egyet. :)))
Paco23-11-2006 11:33:56 // 375
Ha utánagondolok akkor elvileg így is meg lehet oldani, de very-very bonyolult, és sok méretezést igényel.....
Whiteskull23-11-2006 11:29:18 // 374
Az első pillangó meleg motornál teljesen nyitva van, így nem befolyásolja a légáramlást.
Hideg motornál leszűkíti a beömlő levegő keresztmetszetét, így a motor a porlasztóból több benzínt tud szívni, tehát dúsabb lesz a keverék. :))
Paco23-11-2006 11:26:05 // 372
Ezen a képen ott az alapjárati szelep a "pók testének" bal alsó sarkához csatlakoztatva
Paco23-11-2006 11:24:51 // 371
"Ez szerintem nem teljesen így volt. Legalább is azon a motorokon, amit én ismertem. A szivató egy másik pillangószelepet működtetett, ami még a beporlasztás helye előtt volt. A rendes pillangószelep pedig a beporlasztás után volt."
Akkor most gondolkodjunk együtt Béláim.
Van egy pillangóm. Ugyanazon a csövön előtte egy másik. A hátsó pillangóm fél milliméterre nyitva van.
Első kérdés: Mennyiben változik a hátsó pillangón áthaladólevegő mennyisége ha az első pillangóm teljesen nyitva vagy ha félállásban van?
Második kérdés: Meleg motornálha teljesen lezárom a szivató pillangóját azaz eldugítom a csövet mit csinál a motor ha padlógázt lépek és fullra kinyitom a hátsó pillangót?
Bocs, de nem hagyhattam ki :P
Whiteskull23-11-2006 11:10:46 // 369
"A szivató kihúzásával ezt a rést növelted."
Ez szerintem nem teljesen így volt. Legalább is azon a motorokon, amit én ismertem. A szivató egy másik pillangószelepet működtetett, ami még a beporlasztás helye előtt volt. A rendes pillangószelep pedig a beporlasztás után volt.
Paco23-11-2006 11:01:31 // 368
Az alapjárati motor egy megkerülő csatorna szelepe ami a pillangót kerüli meg hideg és meleg állapotban egyaránt (hallod Kandó? :) ). Feladata, hogy a pillangó teljesen zárt állásában is jusson levegő a motorba és ne fulladjon le keverék hiányában. Áteresztőképességét a computer szabályozza, így tartja az általa megfelelőnek ítélt értéken az alapjárati fordulatszámot. (hidegen persze nagyobbat nyit a magasabb elvárt fordulatszámhoz) A bevezető csöve a légtömegmérő után de a pillangó előtt van a szívócsőbe bekötve a kivezető pedig a pillangó után található. Így a légtömegmérő jelét a comp tudja használni a befecskendezendő benzin mennyiség kiszámításához.
Régebben a karbis motoroknál az alapjárati szelepet egyszerűen úgy oldották meg, hogy a pillangót felütköztették egy csavaron és egy kis rés maradt. A szivató kihúzásával ezt a rést növelted. Ezzelszemben az alapjárati szelep dinamikus szabályozásra ad lehetőséget.
Elég lesz ennyi? :)
kando.22-11-2006 10:49:29 // 367
Jóvanna, én tökre örültem, hogy végre tudom, mijaza BASF :-))
Nincs szerintem a 33-akban alapjárati motor.
Amennyire (nagyon) hiányos motortechnikai tudásom alapján tudom, az alapjárati motor egy léptetőmotor, ami talán a levegőmennyiséget szabályozza a motornak, indítás után, amig alapjáraton jár s fel nem melegszik megfelelő üzemi hőfokra..
De majd valki megmondja jobban :)
Talán a TS motorokban már van ilyen... (?)
swan22-11-2006 10:46:19 // 366
Mi az az alapjárati motor? Az enyémbe van oylan mert a manualban még nem találkoztam vele?
swan22-11-2006 10:45:34 // 365
Köszönjük szépen:-) :-) Már édemes volt ma felkelni:-)
kando.20-11-2006 08:53:17 // 364
Ha valaki eddig nem tudta volna...
Badische
Anilin und
Soda
Fabrik
t'om, nem ótós téma, de ezt most muszáj volt a nagyvilág elé tárnom, mielőtt még elfelejtem.. :-PPP
csocsi12-11-2006 13:19:49 // 363
Hogy a lovakat pörgesse? :))))
Whiteskull11-11-2006 18:51:20 // 362
Az ilyeneknek lovasszekér való. :)))
zolee14511-11-2006 18:49:22 // 361
Egy volt főnököm Debrecenből indulva a céges Micu Carismával keresztül ment harmadikban a Hortobágyon, mert a 120-as Skoda után nem tünt fel a hangjáról hogy váltani kellene. Gondolom a fordszám mérőt nem nézte, nem nagyon merte levenni a szemét az útról.:)))
Whiteskull07-11-2006 12:21:36 // 360
Természetesen ez csak az 5-ös fokozatra vonatkozik. De szerintem ez is a legfontosabb. Habár az átlagautós ezzel sem tud mit kezdeni. A fordulatszám mint olyan nem is érdekli nagyon. :))
Rumi07-11-2006 12:17:15 // 359
igen, de ez csak az utolsófokozatra tudod kiszámítani, ahhoz, hogy az összes seb. fokozathoz tartozó összes sebbesség/fordulatot kitudjad számítani, kellennek a váltóáttételek, amit egyébként meg szoktak adni, és az 5. fokozat 1000ford/sebessége, mint a számolás kiindulási alapja. vagy különben hogyan számolsz?
Whiteskull07-11-2006 11:57:22 // 358
Bocsi, valahogy elfelejtettem visszanézni. :))
Whiteskull07-11-2006 11:56:17 // 357
Ez nem a váltóáttételt mutatja meg, hanem a komplett hajtás áttételét. A főtengelytől a kerekekig. Természetesen ebben benne van a váltó is. :)))
Pl.: 1000 ford. - 35 km/h
? ford. - 105 km/h
Rumi07-11-2006 11:53:27 // 356
ha megvan a váltóáttétel .-) :)
BeeGee06-11-2006 14:56:06 // 355
És azt hogy? :)
Whiteskull06-11-2006 14:53:47 // 354
könnyen ki tudod számolni a különböző sebességekhez tartozó fordulatot. :)))
BeeGee06-11-2006 14:52:31 // 353
Lenne egy kérdésem, amire még nem jöttem rá :)
Néhán autós lap az adatlapokon közölt olyan értéket, ami azt mutatta meg, hogy 5. seb-ben 1000 fordulatnál milyen sebességgel halad az autó.
Namost ez az érték mit mutat meg, mire jó?
zolee14529-10-2006 13:38:54 // 352
én ezeket még soha nem kevertem össze:)))
kando.29-10-2006 13:35:00 // 351
Ez így van... :)))
S hányszor szívtam már hülye pascal, C, php, perl keverésekkel.. :-DDD
mesa29-10-2006 13:31:09 // 350
ahány nyelv, annyi szopás ... :))
kando.29-10-2006 13:30:14 // 349
Okéé, na, ha félreérthető voltam, bocs, nem kötekedni akartam, tényleg, de most már tudom, értem. ;-)
Na ja, ahány nyelv, annyi szokás :)))
mesa29-10-2006 13:19:06 // 348
Az. Nem is állítottam, hogy a többség nem azt ismeri!
Csak azért mondom, mert ugye van aki azt kétségbe vonja, amiről ő maga nem is tud ... :)))
kando.29-10-2006 13:14:24 // 347
Ez valami adatbáziskezelő nyelvek ??
Bár én akkor ia azt vallom, a matek miatt a !-es tagadást inkább ismerhet a többség.. :)))
mesa29-10-2006 13:10:27 // 346
# : xBase nyelvek
-Clipper
-Foxpro
-Visual Foxpro
Paco28-10-2006 21:50:36 // 345
http://totalcar.hu/magazin/szotar/abs/
Azt hiszem itt nem kicsit felületesen de elég érthetően leírják.
kando.28-10-2006 21:36:37 // 344
Szerintem ezt most találta ki.. :-PPPPP :-)
Paco28-10-2006 21:35:41 // 343
Na azt meg én nem ismerem.
zolee14528-10-2006 21:15:47 // 342
Régi vackokkal ki foglalkozik?:)
kando.28-10-2006 21:02:26 // 341
A kettőskeresztet melyik nyelv vagy logika használja ?
Én még nem láttam... (php ??)
Barni14728-10-2006 20:50:29 // 340
Lassulás érzékelőről olvashattál a témában , de az már a legkorszerűbb menetstabilzáló rendszerekkel egybeépített rendszerekben van.
mesa28-10-2006 20:41:06 // 339
írhattál volna # -ot is. azt is ismerjük, nem csak a != -t ;)
zolee14528-10-2006 20:40:58 // 338
Rosszul hitted.:))))))))))
Az a vicces, hogy sehol a neten nincs egy normális leírás, csak ilyen általános bohóckodás... na majd keresek valami szakirodalmat. Mosmr tényleg érdekel, mert egyszer valami újságban tényleg olvastam lassulás érzékelőről, és nem a légzsákkal kapcsolatban.
csocsi28-10-2006 20:40:21 // 337
EZ igaz, így hamarább befejezi .)))))
Barni14728-10-2006 20:38:26 // 336
Jó nem csökkenti a féknyomást ha állsz. Éjszaka írtam a hozzászólást nem úgy fogott az kisagyam. Valószínű abból indultam ki hogy az enyém hibás és néha indulás előtt rálépve a fékre volt hogy megrezgette a pedált.
Vedd figyelembe hogy ez elektronika, vagyis gondolkodik. Ha állsz és nyomod a féket akkor azt erzekeli hogy sehonnan nem jön kerék elfordulás és mielőtt a féket lenyomtad akkkor sem volt.
Ha pedig lefékezel akkor azt erzekeli hogy a keréksebesség fokozatosan csökkent.
Tehát a jeladó tárcsánál veszi a jeleket, ami valószínű négyszög vagy ahhoz közeli jel. De nem csak azt figyeli hogy van vagy nincs jel, hanem hogy a jelek az időben hogy alakulnak.
Utána néztem a fellelhető szakirodalomban a témának és be is ugrott néhány dolog.
Fékezés közben a kerék kerületi sebessége mindenképpen kisseb az autóénál tehát valamennyi csúszás mindig van, és ez a fékerő növekedésével nő. A maximális fékhatást 0-35 % körüli slipnél érhető el.
Én eddig egy útfelületen éreztem a abs hátrányát , amikor olyan éppen hogy esett hó meg kicsit ráolvadt de visszafagyott lemezszerű jégen , amit könnyű felkaparni. Na ilyen úton simán végigkattogott ahol más autó már régen felturta vola a jeget magaelőtt és talajt fogott volna.
Paco28-10-2006 20:18:53 // 335
Az meg kit érdekel? Azért taposok rá, hogy ne ugráljon :)
Paco28-10-2006 20:18:01 // 334
A matematikai logika használja ezt. Ezért mertem én is használni azt hittem mindenki ismeri.
csocsi28-10-2006 19:53:29 // 333
Szegény pedál meg ugrál a lábad alatt :))))
kando.28-10-2006 19:52:35 // 332
Mintha a jó öreg Fortran* és C is ezt használná a nem egyenlőre.. :)))) meg a matematikai logika is... (??)
(jó, nem kötözködöm.. :-PPP)
*De lehet, hogy abban a .ne. a jelölése.. (not equal) :)))
Paco28-10-2006 19:42:19 // 331
Állóhelyzetben hiába nyomod. A keréktől jövő jel nem mutat szögelfordulást egyik állapotban sem, így az első eset áll fent.
A "mozgásban van az autó"-t tényleg érzékeli,és mit ad iste a jelet a keréktől veszi :)
De ha nem hiszelnekem menj odaaz ABS-hez nézd meg milyen derótok futnak bele és kövesd őket a végükig. Vagy ha lustább vagy akkor elég megnézned a kapcsolási rajzot :)
Paco28-10-2006 19:37:00 // 330
Az hagyján, de én amikor elkezd alattam dobolni akkor még erősebben rányomok, és érezni is ahogy belassul az autó.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
5
Guests5
480
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?