Forum >> Erőforrás alternativák

Erhard 242 (Pure Energy)08-09-2021 17:06:28 // 3206
jah meg azt is elfelejtik a sötéződek, hogy pl egy 146 1.9TD-t nem gyártanak 1998 óta de még mindig pöfög, röfög... a szenzációs vasalók nem hiszem, hogy egy akkuval elmennek akár csak 10 évet is nem hogy 20-at :DDD na akkor kezdjük a számításokat...
Stef08-09-2021 15:52:49 // 3205
Az tény, hogy egy villanyautó legyártása (leginkább azz akkumulátor gyártása) során rengeteg CO2 kibocsátással lehet számolni, amit a villanyautók az évek során tudják csak behozni. Viszont az ilyen villanyautó vs 146TD CO2 kibocsátás nem összehasonlítható, hiszen a 146TD sem egy csettintéssel keletkezett. Annak is ugyanúgy megvan a gyártása közben keletkezett CO2 kibocsátása (nem az autóra gondolok hanem a gyárra), a kőolaj kibányászása/finomítása során keletkezett CO2 kibocsájtása, a benzinkutakhoz való szállítás során keletkezett CO2 kibocsájtása, és még sorolhatnám. Valamiért azonban mindig csak a kipöfékelt CO2-t hasonlítgatják a villanyautók gyártása során keletkezett (beleszámítva a kongói gyerekbányászok által kilehelt ) CO2-vel...
Kócosw08-09-2021 14:51:40 // 3204
én is a V6 ot meg a sor 5 öt meg lejegelem 😏😌
Kócosw08-09-2021 14:50:55 // 3203
utálom ha igazat kell adjak.Plusz kiegeszitenem azzal hogy az elektromosok barhonnan programozhatok, felugyelhetők.Plusz árban az a kategoria lesz hogy igazabol mindenki csak leasingeli majd idővel, es mivel a nagyobb autogyartoknak sajat bankjuk van sokkal tervezhetőbb nekik a jövő a fix bevételek miatt.Majd a hasznaltpiac lesz erdekes mert ha par evesen az akksi ara eleri majdnem a kocsi piaci értékét, akkor kérdés ki veszi meg...Plusz azert ha egyszer egy ilyen drotokkal tömött guruló dobozban megkevetednek a derótok.huhh....
Kazes☻08-09-2021 14:23:02 // 3202
Sajna... 😥

Nyomom neki, nyomom...! 😅
Liquid08-09-2021 14:17:07 // 3201
Hát ez lesz kb. a kérdés csak az ütemezés :(
WarbiRunner (Gyuri)08-09-2021 14:04:50 // 3200
A kérdés, hogy mennyi autó töltésére? Az egyéni mobilitás drágulásának csak az elején járunk. Túl sokan, túl sokat mennek túl erős és pazarló járművekkel. Szerintem hozzá kell szoknunk a látványhoz, hogy ilyesmi masinák nyüzsögnek majd a városi utakon 15-20 éven belül.

A normál, autószerű autók száma pedig kisebb lesz. Már most arra mennek a dolgok, hogy az autó kinézetű autók ne adják meg a vezetés szabadságát. Már tele van minden kütyüvel, kommunikációs modullal, már 2021-ben adott egy autónál az, hogy ha rendszerbe kötik, látják mit csinálsz. Előbb utóbb rendszerbe kötik. Jövőre még csak jelez, vagy megrezegteti a gázpedált ha gyorshajtást észlel, aztán öt év, és nem tudsz gyorsabban menni a megengedettnél, bárhogy szeretnél. Átveszi az irányítást. És innentől egy olyan szabály is elég, mint 30-as korlátozás városban, és vége. Nyűg lesz az autó, amellett, hogy elképesztően drága. Nem mondom, hogy pont így lesz, de szerintem sokkal kevesebb egyéni tulajdonban lévő autó lesz a jövőben. Azok nagy része is elektromos, minden lépésüket követő négykerekű okoseszköz lesz.

A belsőégésűek kitiltása a városokból pedig lassan értelmet is nyer így, nem a benzingőzzel van a probléma, nem a környezetvédelem itt a lényeg. Ne járkáljon ellenőrizhetetlen offline jármű szanaszét, pláne amit szabadon meg lehet tankolni akár újra a patikából. Fizess minden méterért, minden Amperóráért, közben ne tévesszenek szemelöl. Ennyit az autózás szabadságáról. Most nyomja neki aki csak teheti XD
Erhard 242 (Pure Energy)08-09-2021 13:48:48 // 3199
az áram a legkevesebb az lesz itthon... a hálózat, töltők, trafók miegymás na az hol lesz? Legtöbb lakásban 16A van csak... ott meddig töltik 48 órát? :DDD
Kócosw08-09-2021 13:29:11 // 3198
meg fenntartani ugye...Jaja majd jon a francia meg lengyel áram.me ugye van egy aprosag még,hogy a szél nem mindig fúj 😏🤔
Piritu - 1.000.00008-09-2021 12:52:20 // 3197
" vége lesz a nagy utazásoknak" - és eljön az én időm, a napi 2-300 km-es darabokra tervezett hegyvidéki utakkal :-)
Piritu - 1.000.00008-09-2021 12:48:09 // 3196
Amit szinté jó nagy energiabefektetéssel le kell gyártani és felépíteni :-D
Aztán meg bérelhetik a lengyelektől a távvezetéket. :-)
Kócosw08-09-2021 12:18:21 // 3195
nemetorszagban meg megujuloval akarnak megvalositani az energiaszuksegletet.csak meg 10x erzni kene a mostani szélerőművek számát...
Piritu - 1.000.00008-09-2021 11:40:43 // 3194
én meg arra leszek kíváncsi hogy honnan lesz villany ennyi autó gyorstöltésére, Paks16??
Erhard 242 (Pure Energy)08-09-2021 09:39:01 // 3193
én előre pusztulok a röhögéstől, majd ha kitiltják a belsőégésűeket aztán jön a nyár és megy a roham pl Horvátországba a kiút 2 nap lesz mivel ugye nem lesz 10e töltő a pálya mentén ... vége lesz a nagy utazásoknak szép sorban dőlnek majd be az idegenforgalmi helyek, országok, gazdaságok szépen kilépnek az EU-ból aztán marad majd a távolkeleti belsőégésű autók amiket meg lehet venni...
WarbiRunner (Gyuri)08-09-2021 09:33:26 // 3192
A 146 TD-nél én megsaccoltam, hogy egy villanyautó legyártása annyi CO2, amennyit 7 év napi ingázás alatt pöfög ki az Euro 2-es dízel. Ez 8000km/év városi szüttyögés. Értem én, hogy a villany helyi emissziója nulla, a városlakókat nem öli meg a rák. De egyrészt egy Eu2-es koromlökete az aszfalton végzi, nema tüdőben, mint az EU4-6 részecskéi, másrészt Euro 2-es benzinest kell városba venni és nincs gond.. Használtat, fenntarthatót. Nem új vackokat gyártani és eldobadtni a néppel a régit.
Piritu - 1.000.00008-09-2021 07:46:40 // 3191
Ha komolyan vennék és tényleg a környezetvédelem lenne a cél, akkor nem gyártanának 100-150 LE feletti autókat. Se belsőégésűt, se villanyost.

A múltkor néztük hogy a kutakra 17 kW/100 km-es fogyasztást kell kiírni villanyosra. Ehhez képest a villanygolffal 13-14 (én anno 11,5) körül mászkálunk, tehát itt is a többszáz LE-s lesz a referencia.
Benzinesből meg a 800 köbcentis háromhengeres.
Vajon melyik környezetbarátabb a 3 mp-et gyorsuló kéttonnás Tesla vagy az 1200 köbcentis 60LE-s tonna alatti Pandám?
Kócosw08-09-2021 06:02:19 // 3190
nem mondok rájuk semmit inkább...
Kócosw17-08-2021 16:53:39 // 3187
ez most meglepett!jah nem...ezt ugatom kezdetektől... És majd mikor az áramszolgáltatók is beszallnak a buliba mer penzt szagolnak .
Kazes☻06-08-2021 22:07:53 // 3185
A jövőbe vezető út
Az e-on magyarázatában, egy kisfilmben.
Kócosw04-08-2021 21:43:33 // 3184
ilyen buli ez.de nyomni ke me ezt lobbizzák...
Tocsa18-07-2021 13:30:20 // 3180
Amúgy találó a neve "volt" ! :D
Tocsa18-07-2021 13:16:44 // 3179
Mennyi erőművet kell majd építeni ha minden hülye ilyen szart vesz majd a jövőben! :-D
Liquid16-07-2021 22:55:38 // 3176
Ezt jól összefoglaltad, egyetértek :)
Erhard 242 (Pure Energy)16-07-2021 21:37:45 // 3175
Na igen találó mondás 😁😁😁
WarbiRunner (Gyuri)16-07-2021 20:29:19 // 3174
Colin Chapman is megmondta, az erős atóval gyorsabb vagy egyenesben, a könnyűvel pedig mindenhol :-) A villanyautóknál egyelőre csak az erőt látom :-)
Erhard 242 (Pure Energy)16-07-2021 19:00:45 // 3173
Hol van 2035 addig lesz még marsi mutáció is... nekem az nem tetszik az elektromos fosokban, hogy a töltési időben még az akkuban nincs előre lépés...ez a mostani technológia nem lesz nyerő csak erőltetik mint a spenót főzeléket 😁🤣🤣🤣
Kazes☻16-07-2021 16:45:01 // 3172
Ez természetes... csakis úgy működne... csak lesz arra is megoldás hamarosan.
WarbiRunner (Gyuri)16-07-2021 15:44:30 // 3171
Sokan próbáltuk már, mégis elfelejtettük. Jó is volt! És még Alfák is voltak:

XDDD
Liquid16-07-2021 15:06:10 // 3170
Ez nagyjából igaz, mivel hang már a mostani (0-10 éves) autókban se nagyon van, legalábbis értékelhető nem sok.
Én azért még a vezetési élmény mellé odatenném a használható hatótávot és újratöltési időt is. Ezek kb. holtversenyben vannak.
Liquid16-07-2021 15:02:38 // 3169
túl sok a "-het" és a "-hat"...
Kazes☻16-07-2021 12:06:40 // 3168
Első a vezetési élmény... az maradjon meg, a többi, hang, rezonancia csak másodlagos, harmadlagos, akárhányadik is... szvsz, nekem. :)
dyRo16-07-2021 11:54:13 // 3166
Az elektromos autonak sok hatranya van (még) benzineshez képest. De az alap karakterisztika nagysagrendi elorelepes. Ilyen azonnali gazreakcio szivo motornal sincs, nem hogy a turbosokban. Ezt megfejelve a valto elhagyasaval... eszmeletlen jo vezetesi elmeny. Aki probalta mar, tudja mirol beszelek, aki nem, probalja ki, mert leirhatatlan. Az egyetlen valos hianyossaga, ami rajtunk kivul sokaknal elony, a motor rezgesenek, hangjanak hianya. Ez teny. Valamit valamiert, lehet donteni, de nem mondanam hogy eleve eldontott a meccs. En nagyon kiprobalnek egy Alfa elektromost. Alfas belsovel ÉS futomuvel. Felek h nem lesz ilyen...
dyRo16-07-2021 11:40:15 // 3165
Ezzel tele van a net. Online kalkulatorokon elerhetonel vannak jobb ajanlatok, pl: https://teslasok.hu/t/model-3-casco-es-kotelezo-biztositas/456/11
Erhard 242 (Pure Energy)29-06-2021 14:39:30 // 3161
én írtam... de legalább nincs súlyadó :DDD mekkorát spórol az ember összeségében...
RomeoOne29-06-2021 13:49:32 // 3160
Akkor vidékre kell költözni, az még tud egy jót csökkenteni rajta :D
Zsolt15529-06-2021 13:46:52 // 3159
Az is közel 100.000.-Forint / hó. Éves fizetést állítottam be. :-))
RomeoOne29-06-2021 13:40:37 // 3158
Nézd meg 200ezres önrésszel, máris értelmesebb árat kapsz. Az 50e az nagyon alacsony. Állítás be éves fizetést, az is csökkenti az árat.
Zsolt15529-06-2021 13:06:58 // 3157
Valaki mondta, hogy az elektromos autókra megas a casco. Néztem ajánlatot, hogy nekem mennyibe kerülne, ha ...

Új "0"km-es finaszírozott autókra - a típusból a legolcsóbbra - kértem ajánlatot. A feltétel 10% vagy 50.000.-Forintos önrész volt. (Sem a kötelezőmre, sem a casco biztosításomra nem volt kárkifizetés.)

Tesla 3

155.374.-Forint / hó

és az 500e

11.035.-Forint / a havi törlesztő.

Nem semmi a Tesláé.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.