Forum >> Erőforrás alternativák

Erhard 242 (Pure Energy)28-06-2021 10:26:21 // 3156
kiszállítósdinál most fogy el a csomagoló cucc lassan az eddig vásárolt 30-40Ft-os HP4-es dobozok helyett nem is tudom mi lesz valami bambuszos szar 4x annyiért ...
Zsolt15528-06-2021 07:54:06 // 3155
A sok műanyagzacskó helyett, melyet sokan csak eldobálnak, most majd papírzacskók lesznek. Hurrá.


Tehát nem megtanítani akarják az embereket, hogy ne szemeteljenek, hanem majd adunk mást, ami "nem szennyez" ha csak úgy eldobod az erdőben vagy a tengerbe szórod.

A papír jellemzően fából készül. Az meg egyre fogy, de az Amazonas környékén van még erdő amit ki lehet vágni. :-((


Ez olyan, mintha a késeket azért tiltanák be, mert vannak olyanok, akik például nem az étteremben evéshez, hanem gyilkoláshoz használják.
Zsolt15528-06-2021 07:46:00 // 3154
Az az érzése az embernek, hogy ezek mögött a "nagyon zöld" elképzelések mögött inkább üzleti célok vannak, mint valós megoldás.

Viszont most kell kitanulni a szerelést vagy befektetni a gyártásba. :-)))
Zsolt15528-06-2021 07:43:41 // 3153
Elképzelésnek jó, de majd kiderül, hogy mennyiben fog hosszútávon beválni. Főleg, amikor ennyi napelemet kell majd újrahasznosítani.
Liquid27-06-2021 22:22:38 // 3152
megy a hülyeség
WarbiRunner (Gyuri)21-06-2021 15:10:14 // 3149
Jajj gyerekek..végre végre valaki! Ez az (6 perctől). Ugyanilyen átépítésen agyalok néha, és a cyclekart is ott bizsereg már egy ideje nekem is. Építeni kéne egyet. Ennek nyoma a gyerek driftmotorja is, de kéne valami komolyabbat összeütni. :-)
A BMW-s szomszéd épp driftautó építésbe akar bevonzani, de azt még nem tudom. Csak hogy autót akarok építeni :-) Valaki nem száll be? Akinek kevés ideje, és sok kedve van, mint nekem? XDDD
Kazes☻18-06-2021 23:07:38 // 3147
WarbiRunner (Gyuri)15-06-2021 12:23:10 // 3146
De hisz ez csak egy városi szaladgáló. :-) A parksLide pedig egy épített versenygép. XD Van vagy 6 kiló, a tömegközéppontja a gyerek feneke alatt, tapadáscsökkentett kerekek :-) Váratlanul jól mozog a gép, és ügyesen ellenkormányoz a kis pilóta. Jó nézni :-)
Kazes☻14-06-2021 23:52:06 // 3145
Majd a következő lépés... Citiwell. :)
WarbiRunner (Gyuri)12-06-2021 20:17:16 // 3144
És működik a Race mód is 😄 A fúró gyors fokozatán is van elég nyomaték úgy tűnik, elég szépen tolja a farát a cucc. Ezt gyerek nélkül, 'műterheléssel' mertem csak kipróbálni még. 😄
Kazes☻11-06-2021 22:04:36 // 3143
Hehe... zsír... Csabikának loboghat a haja! :D
VKG699!!! (4x156+75)11-06-2021 21:39:15 // 3142
Na de ha veszel egy eletkronyos saxot, az majdnem 145, 3 helyen megcsapkodod kalapáccsal és done :D (ajtók eleje az ablak ívénél, csomagtartófedél)
WarbiRunner (Gyuri)11-06-2021 21:01:15 // 3141
Egy 145-öst alakítanék át nagyon. Mondhatni bakancslistás projekt, sokkal nem is bonyolultabb az se :-) Csak sose kapna engedélyt. Pedig városi szaladgálósnak nagyon tuti lenne.
WarbiRunner (Gyuri)11-06-2021 20:32:37 // 3140
Köszi :-) A kis Alfista már kezdi szokni a nyomatékot, de még kell egy kis ismerkedés. :-)
Alfa Romeo parksLide :-) 50Nm-t tud a fúró, 1:2-es áttételen megy a kerékre. Szóval így elsőre egy 3 évesnek asszem elég, XD
Zsoltikj ૐ11-06-2021 20:04:35 // 3139
napi melóbajárós vellanyos
tdemeter11-06-2021 20:00:03 // 3138
Nagyon zsír lett, gratula :)
VKG699!!! (4x156+75)11-06-2021 19:38:26 // 3137
Fú, ne mutogasd egy Alfás oldalon, mert meglátják a vezetők és a végén a kardjukba dőlnek.
Az AR-nek ez 4 év lett volna és 600 millió Euro :))))
Coyote11-06-2021 19:17:58 // 3136
Azta q….. Nagyon király lett, gratula. És akkor ez lesz az új városi rohangálósod ? 😁
Liquid11-06-2021 19:03:42 // 3135
ez király lett :)
WarbiRunner (Gyuri)11-06-2021 18:46:23 // 3134
Nesztek vellany 🤣 Mondom hogy faék technológia. 8 óra délutáni K+F, szigorúan DIY szanaszét heverő lomokból. Pl ezért nincs rendes bowdenház, a challenge része volt a nulla Ft befektetés.





12-t megy 😀
Kócosw09-06-2021 13:19:31 // 3133
ugyvan ugrálnak is a jegesmedvek... mivel a regi szar 25 - 30 ev utan is megy ergo az egesz gyartasi folyamat (ugye az mindig kimarad a karbonsemleges autoknal) kiesne azert az is lehetne környezet védő, dehat ki foglalkozik ilyennel ha pörgetni kell a gepsorokat. (Jo tudom kicsit nagyon magam ellen beszélek, te tudod mire célzok 🙈)
Erhard 242 (Pure Energy)09-06-2021 13:01:39 // 3132
egyéb iránt jah... újabb, szebb, modernebb azaz klímavédő Alfák egyébként ha nem pörög a ropogós akkor elfoszlik és újat kell nyomtatni az is csak több fa meg fösték :DDD
RomeoOne09-06-2021 12:41:36 // 3131
...aki nem kevesli...
RomeoOne09-06-2021 12:40:13 // 3130
Mondjuk ez érdekes felfogás. Fordított esetben te adnál jóval többet egy használt autóért, mint a piacon lévő többi? Mennyivel? Na annyival tedd fel drágábban a hahu-ra.
Tisztelet a kivételnek, de sokszor azt látom, hogy aki nem kevesli a pénzt, amit az autójáért kapna, az hirtelen 180°-ot fordul, mikor a vevői oldalra kerül és húzza a száját, hogy miért hirdetik ezt meg azt annyival drágábban, mikor a roncsok olcsóbban mennek.
Ha meg szerinted annyit ér az autód, amennyit szerinted senki nem adna érte, akkor az valójában szerinted sem ér annyit :)

Én el nem tudom képzelni, hogy egy nagykorú autóval járkáljak, ha van rá pénzem és van is kíváló autó, amit meg lehet belőle venni. Biztos üzembiztos, meg nincs különösebb baja, de üzembiztos lehet egy Dacia, Kia vagy akármi is :)
Ha meg OT-zni akarod, annyira karbantartod, akkor rakd el garázsba. Az írásod alapján, gondolom nem kell az eladásából jövő pénz az új autó megvételéhez.
Kócosw09-06-2021 10:20:09 // 3129
es mindezt a klimavédelem (maga a megfogalmazas is érdekes :)) jegyében termeszetesen.
Erhard 242 (Pure Energy)09-06-2021 09:11:56 // 3128
pedig angol tudósok bebizonyították, ha nem költesz nem is termelődik a pénz kell az állandó körforgás különben nem tud hova jönni a sok új ropogós, ki kell szórni bátran, hogy legyen helye az újnak :DDDDDDD
tirex09-06-2021 09:05:16 // 3127
Ezzel én is így vagyok. A 159-esem 11éves, újszerű kívül-belül de nem ér már túl sokat úgyhogy megtartom. Tudjuk hogy sok embert az olcsóbb ára csábított az alfához, persze a 159 még szép is, én megszerettem az alfát már a második van azóta. Viszont a Giulia tartja az árát főleg a Veloce meg a Qv ami jó, viszont én ezt nem tudom kifizetni. Ezért váltottam offra. Hitelt kizártnak tartottam itthon főleg kocsira.
Jani5508-06-2021 21:13:27 // 3126
Ezt úgy értem, hogy: pl én és az ismeretségi körömben nagyon sok ember, nekem van egy 18 éves AR156-osom és egy 11 éves Fiat169-esem és amennyiért el lehet adni, annyiért nem vagyok hajlandó... Az ég világon semmi problémájuk nincs, hiába megkímélt, hiába vigyáztam rá, mégis ugyanannyit ér, mint a félmillió km-t futott példányok, mint akiét belül a kutya átrendezte, vagy 4-5 darabból rakták össze... Nagyon tetszenek az új generációs kocsik, lenne ingerenciám újba beülni, pénzem is lenne rá, de egyszerűen pocsékolás lenne kidobni/eladni a meglévőket. Anyagilag mindenképp. Tehát, megy ameddig megy és a végén pl udvardísz lesz.
Engem és a hozzám hasonló helyzetben lévőket váltásra ösztönözni kormányzati eszközökkel lehetne, támogatással és-vagy szankciókkal.

Természetesen elismerem, hiszen látom én is, hogy nagyon sok ember kénytelen a régi öreg kocsijával járni, annak összes hátrányos hozadékával együtt.
Erhard 242 (Pure Energy)08-06-2021 08:42:51 // 3125
persze a bérek is viccesek az árakhoz képest pláne most a 20-30%-os infláció miatt meg még jobban ki fog ütközni ... de mind mondtam egy nyugati átlag, aki keres nettó 2000 eurót és biza az már ott is jó fizetésnek számít és nem hogy a 50.000 Eur (18 milla) autóra nem telik bizony meg kell néznie mire van jó akció a Mazda 3 és társai között. Nálunk meg az 5-6 millás új autó már a "gazdagabb" réteg privilégiuma... a 18 millás max álom egy átlag magyarnak...
Mivel Szfvár mellett lakom egy nagyobb községben ott a fiatal fiúk és lányok gyalog, kerékpárral vagy apu autójával járnak de Szfváron sincs az a nagy 50-80 millás armada hadjárat persze van az a pár adócsaló és nerlovag akit mindenki ismer itt, nekik van lovetta... a Korzó,Balaton, Bp stb ide koncentrálódik a lóvés felső aztán menj át Nyékre borér esetleg Dinnyésre dinnyéért vagy Ercsibe ha be mersz menni és nézd meg mi koncentrálódik oda...garantálom nem nagyon fogsz látni még 5 millánál is nagyobb értékű autót :DDD

a 18 milla rengeteg egy vassalóért, nem azon ment a pofázás mennyivel kevesebb alkatrész és az akku ára is megy lejjebb??? egy felextrázott Q 26 milla egy extrás Veloce Stelvio 17 ugye nem kell zongorázni a különbséget...
Liquid08-06-2021 08:10:59 // 3124
A bérek szerintem sehol sem emelkedtek 2-300%-ot, illetve nagyon nem mindegy hogy az ember a 10-15-20 millát mire fizeti ki. Egy X6 és egy fapados villanysuv között azért van némi különbség. Értem én hogy innováció de probléma a magas ár. Nem azért mert annyiért lehet kapni autót, hanem azért mert nincs olcsóbb. Most egy villanyos vagy épp hibrid játékautó kerül annyiba mint pár éve egy hothatch vagy valami komolyabb középkategóia/suv.

"Az áruházak parkolójában parkoló kocsik kora, értéke annyi, amennyi, eladhatatlanok."
Ezt hogy érted? Nem azért parkol a teszkónál az FAstra mert a tulaja nem tudja eladni, hanem azért mert nincs pénze jobbra, autózni viszont kénytelen.
Jani5508-06-2021 07:41:36 // 3123
Változatlanul állítom, nem a 18-20-25 milla a probléma... (hanem, a szégyenteljesen alacsonyan tartott magyarországi bérek)
Gondolj bele, 18-20 évvel ezelőtt pl a 156-os 7 milla volt, akkoriban az egy közepesnél jobb Fehérvári panel ára. Ma ugyanez, vagy az arányok eltolódtak, mert nézd meg a közepesnél jobb panelek árát pl Fehérváron. (Szándékosan nem Bp-et hoznám példának.)

Az áruházak parkolójában parkoló kocsik kora, értéke annyi, amennyi, eladhatatlanok.
Rengeteg kocsi van forgalomban, az indokoltnál jóval több. Ha komolyan vennék a műszaki vizsgákat, vagy ellenőriznék és szigorúan szankcionálnák a forgalomban lévőket, a fele kiesne...

Nem végeztem semmiféle népességi-társadalmi-pénzügyi kutatást, de ha kinézek az utcára, látom, milyen márkájú, típusú kocsik rohangálnak. Látom, a 16-18-20 éves csajokat, fiúkákat a 30-60 millás kocsikkal, látom, mikor óvodába, iskolába hozzák-viszik a csimotákat, látom, mikkel jönnek a dohányboltba... Azt is látom, a középiskolás fiúkák x-6-ossal jönnek iskolába, azt is mikor meccsre mennek... Utolsóként megemlíteném, milyen kocsik parkolnak rendszeresen itt a Korzónál, márkákkal nem is idegelnék senkit, 60-100 millás gépek... Lehet, ide koncentrálódik a gazdagabb népség értelemszerűen a drágább kocsikkal... Természetesen azt is látom, mik parkolnak az áruházak parkolóiban, de azért ott is találni műszaki csemegét, nem is egyet.

Bocs, ha hosszabb lett, de a 18 milla nem gond, az a műszaki tartalom, márkától függetlenül annyiba kerül.
Erhard 242 (Pure Energy)07-06-2021 20:37:08 // 3122
Így van ott sem kapkodnak a 10 millás másod autóért jó volt az 5-6nak is pl egy Golf vagy Focus anyának apa meg A4 vagy Passat, Mondeo...
Kócosw07-06-2021 20:10:02 // 3121
ahh ott minden szép es jo, meg nehogy kolbiból még szalonkabol is van kerites 😁
Erhard 242 (Pure Energy)07-06-2021 20:07:15 // 3120
az hogy pár helyre koncentrálódik a lóvés autó nem azt jelent, hogy ilyen gazdag az átlag, mondjuk el kell menni egy tacskó vagy madarastacskó parkolójába és az a reális kép...15-20 éves autók...szóval nagyon nagy gond a 18 milla de nem csak itthon a kóbászkerítéses németországban is...
Jani5507-06-2021 20:02:29 // 3119
Nem a magyarországi (AR) piacból kell kiindulni, mert ez még csak statisztikát korrekciózni sem képes.
Ha viszont az összes többi márkát nézem, együtt is, meg külön-külön is, nem nagyon számít, hogy 18-22M-től indul az áruk.
(nem hinném, hogy Fehérvár sokkal különb, mint pl Velence, mert van itt minden: az Aston DB9-tól a Ferrariig minden, MB166 pl hat különböző kocsi, amik ugye nem 18-25M... Ha elmész itt viktormegyében Felcsútra egy közepes napon, azt hinnéd, országos Mustang találkozó van, pedig nem. Ha jeles napon mész, csak 40-60 millától felfelé látsz kocsikat... De, hogy konkrétan a zöld rendszámos csodákat is említsem, Velence-Agárd hatalmas táv, 8km, de a nap bármelyik szakában megyek, vagy jövök, a 2 tonnás SUV-ok is láthatók bőven... szóval, nem a 18 M itt a gond...)
Kócosw07-06-2021 17:55:21 // 3118
sebaj megtamogatjak az adoforintjaidbol az elektromos co2 semleges (🤔😂😂🤣🤣) autókat és akkor veszik... Lásd Németország.... öröm és boldogság a befizetett adóból latni mikor dobaljak az elektromos kocsikra az ezreket, gyerekek utan meg vicc penz jár. Takarodj vissza mihamarabb dolgozni szülés utan kell az adoeuro az e autora...
Kócosw07-06-2021 17:52:26 // 3117
teóriam szerint a vegső cél a gyártóknak a kiszamitható fix bevétel széles körben. Mi biztositja ezt? A magasabb ár hogy minél hosszabb lízing vagy hiteltörlesztési idő legyen. Nekik ez a legjobb. Ha olyan draga lesz az autó nincs mas mint a hosszútávú hitelkonstrukcio vagy bérlet. lásd akku bérleti díj ugyebár. Kiszamitható fix bevétel, az a tuti. Mert majd 6-8-10 evesen ki tud az autoja piaci erteke feletti koltsegsn akksit cserelni? senki. Vagy bérli vagy a kocsi kuka es majd lízingel ujat. Ki jár jól?....
Erhard 242 (Pure Energy)07-06-2021 16:45:42 // 3116
no ahogy olvasom sorban jönnek az eletronyos suvok ... skoda, óudi... egy a baj mind 18M-tól indul a fapad alap ... kivi vagyok mennyit tudnak majd eladni ezekből, szerintem nagy pofára esés lesz....
Erhard 242 (Pure Energy)07-06-2021 09:22:54 // 3115
no ahogy látom nem csak a belsőégésű autók ára emelkedik, ha nem a vellanyé még jobban fog mivel a fém ára is szépen kúszik felfelé, pl az ólom akku ára alig 20%-kal emelkedett mi lesz a li-vel...
Kócosw22-05-2021 17:56:07 // 3114
amen. amugy a tipikus szekér megelozte a lovat eset az elektromos autó. A fogalmatlan politikusok beleugatnak a fejlődesbe, fejlesztesbe ez lesz belőle. legyartani az e autot egy dolog. de ahhoz nincs meg a kialakult infrastruktura. töltés, egyegy kiis gyullad ugyebár ( oszt olyanko baj van), ujrahasznositas etc...
dehat ez a vigyorgó ződeket se hatja meg.
Nemetorszagi kancellár aspirans hölgyet idézve (ez jelzi a szinvonalat) :" mar dolgoznak a gyártók a koboldmentes akkumulátorokon" és nem kell aggodni a megujulo energiák problémáján "hiaba nem fuj a szel vagy süt a nap az áramot eltároljuk a hálózatban"
No ilyenek hoznak döntéseket manapság....
Erhard 242 (Pure Energy)22-05-2021 16:38:50 // 3113
Nagyon egyszerű lenne a képlet, amelyik gyártó nem hasznosítja újra a szemetét annak büntetést kéne fizetni...
Liquid22-05-2021 15:50:00 // 3112
Valami ilyesmi lehet sajnos a valóság. Az összes sötétzöld csak szajkózza hogy az újrahasznosítás így meg úgy, de valahogy nem lehet hallani a megvalósulásról. Persze lehet hogy csak jól titkolják :)
Kazes☻22-05-2021 15:39:27 // 3111
Igen és vajon mi rá a jó válasz... szerencsére, vagy épp, hogy nem?!
Mindenesetre most találtam egy ilyen írást (hitelességéről nem tudok beszámolni), ami azért nem túl fényes... és még mennyi ilyen lehet!

Tehát, állítólag...

Párizsból több száz kidobott elektromos autó rohad és mérgezi a földet a bomlásukkal. Az újrahasznosító cégek nem fogad a járműveket, amíg az akkumulátorok ki nem kerülnek belőlük. Európa meg akart szabadulni az akkumulátoroktól Indiában, de nem voltak hajlandók bemutatni a járműveket. Eddig egyetlen újrahasznosító cég sem akar foglalkozni az akkumulátorok problémájával.
Ez a jövő?

Liquid22-05-2021 15:25:58 // 3110
azért ez még igen messze van :)
carver15-05-2021 22:01:36 // 3108
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.