Forum >> Erőforrás alternativák

Liquid29-09-2021 22:04:28 // 3317
* nem, még a feltételezés is sértő :)
De ez már önmagában megér egy misét: "...egyre szélesedik. Peking már annyira elmérgesedett..."
A cikk többi része is hasonlóan megalapozott..
Mint ahogy írtam, a kínaiakra sokmindent lehet mondani de azt hogy hülyék és saját magukat szivatnák, na azt nem. Biztos bezárnának bármit is ami pénzt hoz, kilóra építik az erőműveket és pont ők azok közé tartoznak akik ésszel kezelik a villanyosítást.
De biztos én látok rosszul valamit :)
Kazes☻29-09-2021 20:53:34 // 3316
Csak a címet olvastad... ;)
Liquid29-09-2021 20:48:50 // 3315
Na ez aztán igazán hiteles forrásnak tűnik. A kínaiakra mindent lehet mondani kivéve azt hogy hülyék..
WarbiRunner (Gyuri)29-09-2021 15:29:55 // 3313
Nem egy friss cikk, most jött szembe. Az EU-ban valószínűleg egységesen lehet majd elektronyosítani, ami egy izgalmas lehetőség.
Erhard 242 (Pure Energy)26-09-2021 18:31:24 // 3311
s akkor még hol vannak ez elektromos szarok...
Erhard 242 (Pure Energy)26-09-2021 18:15:48 // 3310
Braziloknál egyre több helyen kapcsolják ki az áramot a vízerőművek nem tudnak elég áramot termelni nincs elég víz...hja zöldülnk aztán abba pusztulunl bele 🤣🤣🤣
Kócosw24-09-2021 10:23:16 // 3309
nem persze majd a jólelkű áram Szolgáltató nem akar keresni a hulin 😁
Kazes☻24-09-2021 09:51:26 // 3308
Mint a szódát... könnyen lehessen tölteni! 😜😅
Kazes☻24-09-2021 09:49:56 // 3307
🤣🤣🤣
Erhard 242 (Pure Energy)24-09-2021 09:41:13 // 3306
de ha gázosítani lehet az áramot mágnessel akkor miért nem tárolják nagy palackban az elektronokat? :DDDD
RomeoOne24-09-2021 09:29:39 // 3305
Km után fizetsz majd adót, nem az "üzemanyagba" lesz beépítve :DDD
Kócosw24-09-2021 09:17:19 // 3304
bekészülök én is.de még megvarom amikor lajtos kocsival megyünk a gémeskùthoz ingyenáramért az elektromoshoz gyúrós Erharddal 😁
Kócosw24-09-2021 09:14:56 // 3303
az az egyik azt allitja gyùr is uh az ront a helyzeten 😁
Föckös24-09-2021 08:31:07 // 3302
várjatok, hozok szotyit :-D
WarbiRunner (Gyuri)23-09-2021 12:09:01 // 3301
Mondtam én hogy tévedés, mint ahogy az eredeti hozzászólás második állítása is. :-)
Kazes☻23-09-2021 10:27:12 // 3300
Eszedbe ne jusson! :D
RomeoOne23-09-2021 10:22:25 // 3299
Nem az hangzik el, amit leírtál :)

Arra próbáltam célozni, hogy a természettudomány nem az a műfaj, ahol pongyola megfogalmazás célravezető lenne. Persze, hogy a nagy mágneses tér, főleg a változó mágneses tér rendkívül igénybe fogja venni a szerkezeteket. De az, hogy a "mágneses fluxus egy idő után úgy viselkedik mint a nagyon sűrű gáz" egy elég WTF kijelentés.

Sejtem, hogy arra próbáltál célozni, hogy ha egy bizonyos hőmérsékleten, adott térfogatú gázt összenyomsz, akkor megnő a nyomása és ehhez hasonló feszítő erőt fejt ki a mágneses tér a szerkezeti elemekre is.
Azonban egy gáz az egyetemes gáztörvény szerint viselkedik (pV=nRT), reális gázoknál persze még korrekciót is kell alkalmazni. Az viszont, hogy a mágneses fluxus a gáztörvény szerint viselkedne, teljesen abszurd feltételezés lenne :D

De lehet, ez egyedül nekem szúrt szemet, majd legközelebb elengedem és nem fizikus-náciskodok :)
TtK23-09-2021 09:21:53 // 3298
Arra próbáltam célozni, hogy zöld propagandának ez egy kicsit drága és bonyolult volna. Arra ott van a bio-kerozin, meg a hatékonyság-növelés, meg az innovatív megoldások, meg a CO2-semleges gyártás-üzemeltetés. Ezekkel ugyanúgy lehet a zöld marketinget nyomni és lényegesen kevesebbe kerülnek. :)
Az elekrtomos hajtást tényleg komolyan gondolják. Persze nem holnapra.
Selmak22-09-2021 18:52:28 // 3297
Bocsi másik video Veres Gábor
Zsolt15521-09-2021 21:04:48 // 3296
Off

Ez a "zéró kibocsátás" elérése, már ...

Lassan fürödjünk hidegvízben, az ételt hidegen is megehetjük, hogy csökkentsünk valamit.... 🤔

Mintha az előállítása, működtetése során nem keletkezne semmi ...
Liquid21-09-2021 20:05:02 // 3295
vágom, érdekel a repülés, olvasok róla folyamatosan :)
Az hogy valamit engedélyeznek, és értelme is van két külön dolog :)
TtK21-09-2021 17:30:19 // 3294
Azért ez nem ilyen egyszerű. Egyrészt ez alapkutatás, azaz nem holnapra, hanem sokkal hosszabb távra fejlesztenek. Másrészt egy repülő engedélyezése, hogy az fel is szállhasson, az nem olyan mint hogy a garázsban belelapátolsz egy villanymotort egy kiégett 911-es kasztniba, oszt' hajrá... Nagyon komoly engedélyezési eljárást kell végigcsinálni.
RomeoOne21-09-2021 16:13:20 // 3293
És hol mondja azt Zoletnik ebben a videóban, hogy úgy viselkedik a mágneses fluxus, mint egy gáz?
Kazes☻21-09-2021 15:32:34 // 3292
Pont két fizikussal trécselsz... ráadásul az egyik paksi és már világít az erőműtől! 😅
Selmak21-09-2021 14:47:05 // 3291
Hát ha nem ért az atomfizikához akkor nyugodtan tegye, extrém magas mágneses fluxus biza úgy viselkedik Lehozzuk a napot a földre
RomeoOne21-09-2021 14:28:54 // 3290
A mágneses fluxus úgy viselkedik, mint egy gáz??
Ettől most egy fizikatanár öngyilkos lett :DDD
WarbiRunner (Gyuri)21-09-2021 14:15:21 // 3289
Ja bocs, te egész biztosan jobban tudod. Én meg egész nap maszlagot eszek XD
Selmak21-09-2021 14:06:25 // 3288
Nem kellene feltétel nélkül megenni a EV PR maszlagot.
WarbiRunner (Gyuri)21-09-2021 10:52:02 // 3287
Ez hatalmas tévedés :-)
WarbiRunner (Gyuri)21-09-2021 10:51:30 // 3286
Egy Leaf motor 80kg, plusz elektronika (össz kb 100kg). A cél valami ilyesmi. Egy DC-DC konverter most 15kg, ezt 4kg körülre lefaragják, miközben a veszteségek lényegesen kisebbek lesznek rajtuk az alkalmazott 3rd gen. félvezetők miatt. Az on-board töltők is 20-30 kilós cuccok, ezeket is beviszik 20kg alá. Ez nem egy egyoldalú fejlesztés, hogy minden jó, csak az akksi szar. Minden irányból csökkentik a tömeget, növelik a hatásfokot. Nyilván az akksik is fejlődnek, de nem várhatjuk tőlük holnapra, hogy egy 300 kilós pakk helyett 50kg lesz. Ott is faragnak tömeget, a hatásfok növelések által súlynövekmény nélkül javulhat a hatótáv. A fejlesztés irányából nézve nagyon vágyott momentum pl. a SUV őrület vége, hogy normális légellenállású közlekedőedényekkel tovább javítható legyen a hatásfok. Hozzátéve, hogy 5 év alatt a komponensek előálítási költségén is faragni akarnak 30% fölött. Lehet hogy a végeredmény nem túl izgalmas, csak egy közlekedő eszköz, de maga a háttér fejlesztés azért elég inspiráló.
És olyan nagyon nem lesz az baj, ha egyszer eljön az idő, hogy az anyukák a gyerekeiket elektromos izékkel horják 500m-ről iskolába XD Ugyan teljesen mindegy reggel, hogy mi hajtja, pláne mindegy, hogy nagy vagy kicsi kereke van, szóval én pártolom a normális méretű elektromosok városi terjedését. És legyenek connected qvaokosak is, hogy ne legyen képes alapos szétnézés közben fullba hihajtani elém, ne tudjon az egyirányúból szemben kijönni (és közben értetlenül néz) stb...
Selmak21-09-2021 10:43:50 // 3285
Ja egy másodpercig, utána meg lekorlátoz vagy elég a gecibe. ITER legnagyobb problémája hogy a mágneses fluxus egy idő után úgy viselkedik mint a nagyon sűrű gáz, óriási nyomást fejt ki az azt létrehozó mágnesre, ezért nem növelhető korlátlanul az elektromágnesek térerőssége sem. Az elektronikák veszteségét meg nem igen tudják tovább csökkenteni, az IT ipar már rég kimaxolta a hatásfokot.
Erhard 242 (Pure Energy)20-09-2021 22:49:40 // 3284
Antigravitációval 0kg 😁🤣😎
Liquid20-09-2021 21:47:38 // 3283
eddig is az aksi volt a gond :)
WarbiRunner (Gyuri)20-09-2021 21:38:56 // 3282
Valódi terv a motorokra és teljesítmény elektronikàkra nézve van. 2025-re a motorokkal elérik a 100kW/l teljesítménysűrűséget. Igen, literben mérik ezt is és elég durva azért egy tejes doboz méretű motorból 100kW :-) Az elektronikák veszteségei is drasztikusan csökkenni fognak, illetve 800V-os, majd 1200V és feletti rendszerek jönnek (500-700A-ig!). Elég jól körvonalazott elképzeles van ezekre. Egyedül az akksi, az a fránya akksi, az még nagy kérdés.
Liquid20-09-2021 21:21:24 // 3281
Hát ha lehet fokozni, akkor a repülésben az akku még nagyobb baromság mint a teherszállításban, és a közlekedésben. (Persze lehet drónozni 10-20 perceket, kis géppel, de az nem utasos/teher repülés) Egyedüli katonai előnye a csendes üzem lehet.
Ennek ésszerűségével kapcsolatban még a szokásosnál is sokkal szkeptikusabb vagyok. Szerintem semmire sem jó ez mint hogy lehet cikkezni róla, hogy a Rolls milyen elképesztően fűzöld.
Kazes☻20-09-2021 19:52:00 // 3280
tirex20-09-2021 10:53:47 // 3279
Rájöttek hogy különben bedől a villanyautó a jövő project? :))
Zsolt15520-09-2021 06:59:25 // 3278
Liquid19-09-2021 17:45:27 // 3277
Ma hazafele jövet tankoltam Móváron kb.5 (de legyen 10) perc alatt 68,69L-t, szóval szomjas volt a gép. Ezután Győr fele félúton ránéztem a számlálóra és megállapítottam, hogy kb. ezt kellene tudnia egy nagyobb, utazónak reklámozott EV-nek ahhoz, hogy beszélhessünk a belső égésű motor teljes körű leváltásról.
A számláló 115Km/h átlagsebességet, 12-es átlagfogyit és 610km-es hatótávolságot mutatott.
Zsolt15519-09-2021 08:57:54 // 3276
Budapesten a VII.kerületben meg megszüntettek egyet.
Kócosw13-09-2021 18:10:59 // 3274
ujabban hol talalsz nivos cikkeket?sztem nemsok helyen ...
Zsolt15513-09-2021 14:46:21 // 3273
Ezért szép ez a magyar nyelv. Feltételes módban van minden. :-)))

Betilthatják, előre hozhatják ... meg: "... felvetődött annak a lehetősége is ..."

Az újságíró meg írt valamit, mert a szerkesztője piszkálta, hogy nem írt egy értelmes cikket már hetek vagy hónapok óta. Igaz most sem sikerült neki. :-)))
Piritu - 1.000.00013-09-2021 12:19:41 // 3272
Na, ja.
Még tervben volt a város mint egy jövőbeli Spider túra része. Most már kiesett :-(
Liquid13-09-2021 12:16:32 // 3271
az nagyobb probléma, úgyértem nagyobb törvényhozói sötétségről tanúskodik
Piritu - 1.000.00013-09-2021 12:01:42 // 3270
Hülye cím, mert csak a forgalmazását akarják betiltani nem a használatt...

Ellenben Torinóban az oldtimereket tiltják...
Kócosw13-09-2021 11:37:25 // 3269
off messze vezető gondolat koma on
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.