Forum >> Erőforrás alternativák

RomeoOne13-09-2019 23:52:18 // 1372
viszont a fejlődési potenciáljuk óriási

Hát ez az, amit kérdésesnek tartok. Hogy pályázási szempontból mekkora fejlődési potenciáljuk van.
Most úgy tűnik, hogy ha fejlődni akarnak, akkor a hagyományos autók terepére kell bemerészkedniük... váltót kell használniuk. Ez van a Taycan-ban is. És ha van váltó, akkor az általános érv, hogy egy elektromos mennyivel egyszerűbb, elkezd veszíteni az erősségéből. Másrészt egy olyan alkatrészt raknak bele, amiben a hagyományos autók nagyon jók.

Van egyébként linked erről, amit írtál, hogy már megfutotta a kört? Mert elvileg 21-ére van pályafoglalása.
Stef13-09-2019 23:42:49 // 1371
Úgy tűnik a Tesla is megfutotta a "gyors" körét a Nürburgringen, és nem sikerülhetett megfognia a Porschet. Az idejét se hozták nyilvánosságra és Musk is csak annyit kommentált hogy a Tesla-ban 7 ülés volt és nem is a Porschet akarták megverni, hanem a leggyorsabb 7üléses címre hajtottak... :)
Persze ezek az utcára szánt elektromos prototipusok ( a Porsche is az volt) gyengébben teljesítenek még a versenypályán mint a régi jó széria hajtásláncok, viszont a fejlődési potenciáljuk óriási.
Kazes☻13-09-2019 23:37:12 // 1370
Majd ha lesz Naquadah-nk. ;)
RomeoOne13-09-2019 23:19:39 // 1369
Én már csak azt várom, hogy a Tesla Model S mit fog futni a Nürburgring-en. Beígérte a hónapra Elon Musk a dolgot, aztán nem is sokat teketóriáztak. Eddig jött a Tesla a mindenféle irreleváns eredménnyel, hogy pl. a Model 3 Performance megveri a Ferrari 458 Italia-t... Csak épp azt nem teszik hozzá, hogy egy gokart pályán meg a 458 Italia idejét egy újságíró állította fel, nem egy versenyző...
De eddig, ha a Teslások meghallották a "Nürburgring" szót, úgy izzadtak, mint k.rva a templomban. Mert ott elválik a szar a májtól. Ott már nem lehet habizni. Ott kiderült volna, hogy a 0-400-on mindent verő autójuk egy kört sem tud végigfutni.

És itt jön a Porsche Taycan jelentősége. Egy széria villanyautó, amit meg mernek futtatni a Nürburgringen is. Ez több szempontból is nagyon tanulságos volt...
Ugye ott a sok kihegyezett villanyos csoda célgép, legutóbb a VW ID.R, ami sorra dönti a gyorsasági rekordokat és az ember elgondolkozik, hogy ezek tényleg ilyen veszettek a pályán? Lassan nem csak lámpától lámpáig, de a pályán is lemossák majd a belsőégésűeket?
Persze, ha az ember megnézi a VW ID.R Nürburgring körét, akkor egyből láthatja, hogy még ez a durván pályára faragott célgép is, érezhetően elfárad a kör második felére. Az elején még a 270-be is belecsipeget, de a végén a hosszú egyenesben már a 250-et sem tudja elérni. Nem csoda, hogy nem is repülőrajtot vett, hanem állóról indult. És így is egy nagyon durva 6:05 alatt futotta a kört. Felvetül a kérdés, hogy tényleg ennyire jó lehet egy villanyos vagy csak ez van ennyire ráfaragva az elérni kívánt célra?

És itt jön képbe a Taycan. Egy széria villanyautó, az első, amit sportautónak terveztek. Nem fárad el, sokszor tud ugyanazzal a teljesítménnyel gyorsulni és bírja a versenypályázást. A Porsche-kat amúgy is a Nürburgringen tervezik/tesztelik, ha valaminek, akkor ennek ott nagyot kell mennie.
Az eredmény: 7:42
Gyors? Gyors. De a Giulia QV 2016-ban 7:32-t futott ugyanitt. És annak az ára 80'000 EUR körüli, míg a Taycan Turbo S-é 185'000 EUR...
Szóval ennyit tud egy olyan széria villanyautó, amit azok építettek, akik az abszolút rekordját tartják a Nürburgring-nek. Persze azért nem érdemes lebecsülni a villanyt, de a trónfosztás - ha lesz egyáltalán- még messze van.

Ennek fényében viszont nagyon várom, hogy mit fut majd a Model S. A nagy villanymániás handras legutóbbi videójában épp a Taycan-t nyalja körbe a frankfurti autószalonon. Nem meglepően nagyon oda van érte, de meglepően egyáltalán nem elfogultan beszél a Tesla-ról, hanem elmondja, hogy hiába a Model S P100D 2.6 sec-es 0-100 gyorsulása, ahhoz 5 percig(!) kell melegítenie az akksikat és akkor is csak 1x vagy max 2x tudja megcsinálni. Holott a Taycan "csak" 3.4 sec alatt futja ezt meg, de azt azonnal és bármennyiszer meg tudja csinálni. (Ezért érdemes néha Teslás videókat nézni, mert saját maguk leplezik le, hogy mi van a marketingduma mögött és úgy egyből más a dolgok fekvése :) )
Azt is mondja továbbá, hogy szerinte Musk túl nagyot mondott a Nürburgringes ígéretével és nagyon be fog égni. A Model S-t egyáltalán nem pályára tervezték. Ráadásul nagyon nem a Nürburgringre. A Porsche-nak pedig az otthoni terep. Nem tudom, hogy hogy gondolja megverni, de rohadtul várom az eredményeket. Pedig látszik a fentebb linkelt cikkből, hogy minden "piszkos" trükköt bevetnek. Slick gumik, nyomtáv szélesítés, hátsó ülések ki, bukócsövezés. Meg még ki tudja, hogy mi, ami nem látszik kívülről. Már azzal csal, hogy nem széria autó lesz, de meglepődnék, hogy ha még így is összehozna valamit...
Mindenesetre, rengeteg pénz ömlik a villanyba, szóval azt sem mondanám, hogy nyugodtan hátradőlhetünk, Mi, hagyományos autó pártiak, mert meg leszünk még szorongatva.
Ami igazán fáj, hogy ebben a "villanyos fegyverkezésben" az FCA nem vesz részt, csak kispadról figyel... Vagy lehet, hogy inkább csak a nézőtérről. Mert bár nem gondolom, hogy maga a jelenlegi értelemben vett villanyautó a jövő, de biztos, hogy a jövő ebben az irányban van. Ezen az úton fogunk haladni és majd kisebb-nagyobb kerülőkkel, így jutunk el a még modernebb autókhoz. Az FCA pedig jelen állás szerint lemarad, kimarad...
Stef13-09-2019 22:43:47 // 1368
Ha túl olcsó, az a baj. Ha túl drága, az a baj. Ki érti ezt? :)
Erhard 242 (Pure Energy)13-09-2019 22:33:54 // 1367
Hm ilyet kellett volna venned, Béjemvé krva drága.. egy zuhanykabin 14 milla... ahhh
Erhard 242 (Pure Energy)13-09-2019 22:31:48 // 1366
Jah nehogy megkövezzenek régi cikk, már 1.2 milla az új ára... mondom én, hogy felé, mint egy varrógép :)))
Erhard 242 (Pure Energy)13-09-2019 22:27:35 // 1365
Ahh gecc drága, kenyainak itt az indiai ellenfél hatod áron :)))) nano...
Stef13-09-2019 22:14:01 // 1364
Tessék:
https://villanyautosok.hu/2019/09/13/pofatlanul-olcso-a-renault-kinai-villanyautoja/
Erhard 242 (Pure Energy)13-09-2019 21:10:18 // 1363
Sorba jönnek ki a világmegmentő varrógépek.. eddig mindegyik 10 Mihály felett... amiről beszéltünk kB a duplája, mint a hagyományos
WarbiRunner (Gyuri)11-09-2019 14:05:53 // 1362
Giulia topicból folytatva...

90 lovas turbó jutott nekem erre. :-) Oda is megyek vele bárhova amúgy, nem derogál, és még csak nem is alkalmatlan rá..
Amúgy meg én is önző és felelőtlen vagyok, volt lehetőség, vettem egy 200 lovast. Ez van. Lehet fogok is még venni és azt hosszú távon meg is tartom. De nem állítom azt, hogy a hibrid szar mert értelmetlen is és használhatatlan is :-DD Mert ez így nem igaz, kár ide torzítani a dolgot. A mild hibrid egy logikus elgondolás. Rugózni azon, hogy kifogy az akksi, meg plusz súly, kb annyira értelmetlen, mint azon kínlódni, hogy de 1800 alatt nem tölt a turbó, és olyankor plusz súly :-D A dupla kipufogó is plusz súly, a brutális méretű féktárcsák, az őrült amperekkel töltő generátorok is mind. Ezért tervezik jármű mérnökök, hogy megtalálják a hajtás optimumát. Ahol lemerült állapot ritkán van, és a mérleg nyelve pozitív. Igen, ha itthon dobálnám össze mosógép motorból és fűnyíróból, akkor érteném az ellenérveket, így azért inkább elvi okoskodásnak tűnik, és félelemnek az újtól. Mert a régi jó. Tudom, hajlamos vagyok én is rá. Néha igaz is.

Viszont...A gazdasági irányoknak nem hiszek, a divathullámoknak nem hiszek, de a mérnökök tudósok munkájában hiszek. Pont :-)
Kazes☻10-09-2019 16:50:05 // 1361
Kócosw08-09-2019 06:09:54 // 1360
azt hitted mi? a farkas közelíti ő-t 😎🤣😂
RomeoOne07-09-2019 22:35:56 // 1359
Akkor te már Farkast közelíted az X-menből. Adamantium csontváz :D
Kócosw07-09-2019 21:15:33 // 1358
nem is rajzolt a művész úr paintban újabb csodákat.. sajnos 😏
Dévid07-09-2019 20:40:15 // 1357
Már több mint egy éve nem voltam árokban autóval.
Dévid07-09-2019 20:36:57 // 1356
A 15 centis titán lemez a karomban azt mondja, nem leszek én már kigyurt férfi. 2 hónap alatt lement 9 kiló, még pár le is fog, gyorsabb lettem és jobban nézek ki, de túl sok potenciál nincs már bennem. Ha elérem a balesetem előtti súlyom, meg mondjuk valamennyire megközelítem az ép kezem mozgási tartományát a sérülttel, már boldog leszek. 🙂
Erhard 242 (Pure Energy)07-09-2019 20:01:15 // 1354
Szépséges kékek :P
Erhard 242 (Pure Energy)07-09-2019 20:00:44 // 1353
Valaki testre, valaki árokra gyúr :)))))
Kócosw07-09-2019 19:27:00 // 1352
kéne pedig...
RomeoOne07-09-2019 17:06:03 // 1351
Ideje elkezdeni :D

A férfinak nincs joga a fizikai edzés terén amatőrnek lennie. Szégyen számára anélkül megöregedni, hogy látta volna azt a szépséget és erőt, amire a teste képes.

Szókratész
Dévid07-09-2019 16:23:57 // 1350
Nekem is van kettő kék, mégsem reklámozom. Biztos mert nem gyúrok...
Kócosw06-09-2019 22:15:51 // 1348
én is hibrydelek hamarosan. Vettem gyorsan a V6 ba egy hibryd 1.5 F os kondit a hifihez. Kapok így zöld rendszámot? 🙄
Erhard 242 (Pure Energy)06-09-2019 15:34:23 // 1347
Az autók :)))
Kazes☻06-09-2019 13:57:35 // 1345
Mert te meg nem akarod megérteni őket, a másik nézőpontot, meg azt (ami szvsz a legfontosabb), hogy ez is csak politika... mert a nagyvazíreket pont nem érdekli mi lesz velünk, vagy a bolygónkkal, csak a pillanatnyi érdekeik számítanak!
Tehát mielőtt bárkit is leszólnál, gondolj magadra is... nehogy más is ezt tegye.:)
tdemeter06-09-2019 13:55:33 // 1344
"Egyébként hadd jegyezzem meg hogy soha nem fikáztam az Alfát, elismerem az erényeit, ismerem az alfa érzést és vírust, de a mindennapi közlekedéshez nekem más kellett!"

Jól van, értjük, csak te is értsd már meg,hogy rossz fórumba irkálsz. Sem BMW-t sem, pedig varrógépet nem gyárt még az Alfa. Ha majd fog, akkor elkezdhetjük összehasonlítani őket. Addig viszont a nép nevében könyörgöm, hogy váltsunk már témát.
Ne várd el kérlek, hogy mindenki egy emberként letérdeljen és könyörögjön egy elemes, távirányítós autóért a mostani helyett,mert ez olyan kb, mint Fradi szurkolóként beülni a honvéd táborba:)

Ne csodálkozz ha már egyesek baltát emlegetnek :)
Erhard 242 (Pure Energy)06-09-2019 13:53:15 // 1343
jah akinek ez megér 14 mihályt egy villanyrezsóért, miért ne :DDD
Stef06-09-2019 13:51:04 // 1342
A fingfűrészelés -ahogy mondod- abból alakult ki, hogy olyan hozzászólások jöttek fel amik teljesen fals infókat tartalmaztak. Ezeket próbáltam más megvilágításba helyezni, de nem mindenkinél sikerült... :)
Kazes☻06-09-2019 13:49:14 // 1341
Csakhogy leesett...! :D
Stef06-09-2019 13:47:55 // 1339
Korrekt, jó összefoglalás. Erről van szó!
WarbiRunner (Gyuri)06-09-2019 13:47:17 // 1338
No de.. jónak magyarázok ugye :-))))
Kazes☻06-09-2019 13:45:57 // 1337
De ha nem olvasom el, akkor honnan tudom meg, hogy mit foglal magába?! :D

Pontosan... leírtad a véleményed és pont. De utána már nem arról szólt az egész... erre bátorkodtam megjegyezni, hogy megy a fingfűrészelés... ami nem visz sehová. :P

És még mielőtt elkezdenéd, nem üldöz senki... én sem. Viszont korábban talán jobban működött ez a mechanizmus. :)
WarbiRunner (Gyuri)06-09-2019 13:45:38 // 1336
Itt ebben a topicban szvsz éppen elfér ez. Azért perdixhez ne hasonlítsuk, szerintem kultúrált eszmecsere ez így. ŐSzintén, az i3 kapcsán nekem a márkája teljesen másodlagos. Nem tudok úgy nézni rá, hogy az egy BMW. Egy villanyautó :-) Ez nem a BMW-ről szól, hanem egy kinek mi a fontos döntésről. Szerintem a cartárs pont arra a célra vett egy elektromos autót, amire még alkalmas is. Nem azt akarta bebizonyítani, hogy naponta jár vele Rotterdamba és meg sem kell állnia mert elér odáig a hosszabbító :-) Ezt totál el lehet fogadni, hogy napi városi ingázáshoz, heti egy töltéssel teljesen alkalmas. Ha jól szűröm le, két neki tetsző dolog között döntött egy adott keretből amit autóra szánt. Innentől a gazdasági megtérülés tök zsákutca.
Az tényleg csúsztatás, hogy nem lehet hasonlítani akár egy kompakt benzineshez, ami fele ennyibe kerül. De ez nem erről szól szerintem. Választott a vezetési élmény és a kényelem között, adott kereten és két kiszemelt modellen belül. Nagyvonalakban. Ő A-ból B-be jutásról beszél és innentől egyértelműen nincs esélye egy Alfa Romeo-nak. Ezt mind jól tudjuk, egy jó Alfa nem A-ból B-be visz. Ott jó esetben minden méter vezetési, esztétikai és akusztikus, zsigeri élmény. Ha már számokkal magyarázod a döntést, baj van, nem Alfa kell neked. Számolj, gondolkodj előre (én is így szoktam), majd ülj bele egy Alfába. Ha neked való, sose szállsz ki belőle, bármit dobtak a számok. Ha nem, akkor mindegy, akkor egy kényelmes célszerű eszközt kell választani ami az egyéni extra igényeknek megfelel. Valószínűleg a cartárs jól döntött..
Kazes☻06-09-2019 13:41:37 // 1335
Szigorúan politikamentes oldal. ;)
Stef06-09-2019 13:37:41 // 1334
Szóval ha elfogynak az érvek, akkor jöhet a balta! :)
Egyébként hadd jegyezzem meg hogy soha nem fikáztam az Alfát, elismerem az erényeit, ismerem az alfa érzést és vírust, de a mindennapi közlekedéshez nekem más kellett!
Azt is megjegyezném, hogy az egész abból indult, hogy valaki innen kiváncsi volt olyan véleményre, aki aktívan villanyautót használ! Leírtam a véleményem.! Ha nem nyerte el a tetszésed, akkor ne olvasd, ha úgy érzed hogy nem fér ebbe a topicba, akkor keressünk egy "admint", olvassa át. Ha úgy dönt hogy nem illik a topikba, akkor törölje nyugodtan! :)
Stef06-09-2019 13:31:50 // 1333
Egyertértek azzal amit írsz! Ez rám érvényes és nincs általános érvényesssége!
RomeoOne06-09-2019 13:27:07 // 1332
Nem lennél jó demokrata, ha baltával akarod megoldani a másvéleményeket :)
Erhard 242 (Pure Energy)06-09-2019 13:26:57 // 1331
nekem sincs semmi bajom ezzel, amíg nem arról szól, hogy megmentem a földet, mert elektromos autóm van és milyen olcsó az egész, mert nem az ... én próbáltam, nem jött be még nagyon gyerekcipő ...
Kazes☻06-09-2019 13:26:15 // 1330
Különben meg nagyon más aspektusból tekintünk ezekre... én öreg autókkal Alfázom... és itt meg most szvsz csak a fingfűrészelés megy, főleg ezzel a "bömös most mennyivel jobb nekem" dumával. :-o
Dötött, megtette, elmondta, élvezze... arrivederci! :D
Kazes☻06-09-2019 13:22:10 // 1329
Igazad van, nem kell balta... magától kéne érezze. ;)
Kazes☻06-09-2019 13:17:18 // 1328
Rémlik... talán szasza, vagy szosza... valami ilyesmi volt... biztos bömösözni ment ő is aztán... ;)
RomeoOne06-09-2019 13:17:18 // 1327
De miért kéne ide balta? Miért ne mondhatná el, hogy milyen az a BMW? Engem pl. érdekelnek a tapasztalatok és sztem jó hogy beírta. Nem jött ide Alfát szidni, csak elmondta, hogy amire vágyott azt most csak BMW-ben tudta megvenni és nem bánta meg. Pedig tényleg haladhatna az Alfa is. Bemutatták azt a csinos tanulmány Tonale-t, kitalálták a menő jelszavakat, hogy pl. e-Mozione, meg még a villásdugó nyelvű kígyót is beletették az Alfa logo-ba, megvan minden, amitől menő lehetne, aztán lof.sz sincs. Évente kellett volna kiadni az új modelleket 2016 ota és a Stelvio ota síri csend és hullaszag... Tonale-rol sem beszélnek már csak 2021-es viszonylatban, meg mi van a nagy SUV-val, amit Castello néven emlegettek?
tdemeter06-09-2019 13:15:21 // 1326
Én is emlékszek egy ilyen arcra, pár éve volt itt, de ő úgy is fikázott, hogy közben két alfája is volt. Emlékszem, hogy amikor kivágták a fórumból milyen ováció volt utána :))
Kazes☻06-09-2019 13:09:01 // 1325
Az ex-cartárs is nyugodtan legyen boldog a e bömbiéval... csak ne jöjjön ide reklámozni, szvsz. Anno, mikor még működött a balta (te és a frissebbek nem tudhatják), volt pl. egy Perdix nevű cartárs 155-el, aki aztán ex-cartárs lett, mert átült egy Suzukiba és visszajárt azt fényezni és hasonlóan kisebb - nagyobb konfliktusokba keveredett az aktív cartársakkal... rövidesen élesítette magát a balta és ki is tette a szűrét. De pl. djhans cartárs is ex lett egy Dáciával... mégsem látod sehol, hogy mekkora király a Dácia.
Ennyi. :)
RomeoOne06-09-2019 13:08:46 // 1324
Értem. De akkor ez egy olyan hasonlítás, aminek csak veled kapcsolatban van relevanciája és nincs általános érvényessége. Nyilván ha az i3 fedi le teljesen azt, amire te vágysz, akkor minden más kevésbé fogja megérni, legyen egyébként objektív szempontok alapján sokkal jobb ár-érték arányú.
De ha egy autógyártó pénzügyi menedzsmentjének kell kitalálnia, hogy mi éri meg, akkor nekik igenis számolniuk kell meg összehasonlítást csinálniuk.
És igen, úgy, hogy van benne ugyanugy elektromos ablak, meg pohártartó, meg keresztirányú forgalom figyelő meg adaptív tempomat, meg csatlakozik a telefon a kocsihoz, meg felfűti magát időzítővel a hidegben stb.
És ha ugyanazokat tudja és ugyanazok a méretei, csomagtér, beltér, tehát ugyanúgy használható, akkor miért ne lehetne összehasonlítani? Mivel a legtöbben így vásárolnak autót, ezért ez egy elég fontos kérdés azoknak, akik ezeknek az embereknek el akarnak adni.
És ha kijön, hogy ugyanannyit tud két kocsi csak az egyik villany a másik meg benzin, ahogy az előbb is írtam, akkor miért venne villanyt +50-100%-os felárért? Kevés embernek ér meg ennyit a villanyhajtás érzése. A villanyautó még mindig nagyon messze van attól, hogy megfizethető alternatíva legyen. Villanyautót az vesz, akinek villany kell. Aki simán csak városi autót akar, az sokkal olcsóbban kap mást.
Kazes☻06-09-2019 13:03:52 // 1323
Még jó, hogy nem látsz a fejembe... mert én ilyet sosem mondtam, vagy gondoltam! :P

De ha te így vagy boldog, hát legyél...! :D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.