Forum >> Erőforrás alternativák

Zsolt15507-10-2020 14:09:47 // 2517
Nekem az összeszerelés minősége a furcsa vagy meglepetés. Az 59 topicban volt, hogy a csavarok kiestek a Tesla 3 futóművéből, most meg az első úton elhagyják a tetőt. Ezt a hanyag munkát nem hittem volna. Talán még a szocialista Dacia időszak lehetett hasonló. :-((

Jó lenne egy valós használatról olvasni. Engem nem az érdekelne, hogy "azért jó, mert a munkahelyem ingyen tudom tölteni", hanem a napi gyakorlat, tapasztalat.

Az hogy az amerikai cégek pillanatok alatt tudnak profilt váltani az egy másik dolog. Egy gyártási folyamatot részekre bontanak, és a beszállítóktól kapott elemeket összeszerelik. Ahhoz igazából nem kell tudás, csak tudni kell követelményeket állítani és azokat betartatni.
Erhard 242 (Pure Energy)07-10-2020 13:50:28 // 2516
tud autót gyártani, csak lehullik a festék, a lengőkar, az elektromotor és az üvegtető is és még occsó is :DDD de a birkáknak ez kell, hinni a bármiben csak minél hangzatosabb és ződ legyen ... szopni bármi áron :DDDD
Kócosw07-10-2020 12:39:13 // 2515
Szerinted az csak ugy van higy van valakinek egy " vizilova " lasd víziója, meg tud programozni, es akkor onnantol autót gyartani is tud?
Amihez az összes többi gyartonak evtizedek kellettek ők tudják azollal...
Van amiben jo a tesla nem vitas de nagy lufi az tuti...
Zsolt15506-10-2020 20:49:39 // 2513
Ezt nem gondoltam volna a Tesláról.
RomeoOne06-10-2020 09:57:59 // 2512
Szerintem ezt már direkt csinálják :DDD
Brand-New Tesla Model Y's Roof Flies Off On First Drive Home

Eszembe jutott a speedzone nemrégi videója Vályival, ahol a Maserati-ra mondta, hogy félkészen jöttek ki a gyárból. Akkor ez mi? :D

A cikk lezárása tetszik a legjobban:
As usual, we reached out to Tesla for comment, and, as usual, we’ll hear nothing back. Because we never do.
Zsolt15502-10-2020 19:43:24 // 2511
Lehet Lagzi Lajcsi a közösképviselőjük. 🤔😁😁😁
carver02-10-2020 19:36:24 // 2510
ha már lopott áram, lehet én azt is megnézném a helyébe, hogy a szomszégok melyik óráról fűtenek :D
carver02-10-2020 19:31:07 // 2509
hát még így is nehéz elképzelni, nulla szigeteléssel főleg vacak ablakkal biztos hogy megugrik a számla, de nem fizettem többet akkor az elektromossal, mint most fizetek egy forró nyáron a klíma után vagy azért hogy kétszer teletöltsem a kerti felfújható medencét vízzel...

Biztos hogy nem a leg(költség)hatékonyabb megoldás a villany de van előnye, drágább ugyan mint a gáz de nem ennyivel ez a példa szerintem nem mérvadó.

Abba a nyaralóba akkor a gáz is irdatlan összeg lenne, nekem van olyan rokonom aki egy 90 nm-es régi kertes házban lakik és kétszer annyit fizet ugyanúgy gázfűtéssel mint mi a 140 nm.en. Igaz hogy mi 4 lakásos társasházban lakunk (ugyanúgy tető alatt) de ennyit ér a jó szigetelés... (nyílászáró, fal, tető)
Erhard 242 (Pure Energy)22-09-2020 08:07:38 // 2508
mondd is meg :))) egyébként mindenki a napelem élettartamára van ráfeszülve pedig az inverter előbb halálozik el és legalább a beruházás értékének az 1/3-a.... max 15 év garit lehet rá kisajtolni
Erhard 242 (Pure Energy)21-09-2020 22:49:22 // 2507
Így nem teljes a képlet, kihagytad a jelenleg nulla forintos áramszámlát, az 25, 30 év alatt simán 4 mihály...
Kazes☻21-09-2020 22:07:32 // 2506
Gázt találtak... nem keveset! :)
RomeoOne21-09-2020 21:58:45 // 2505
Hátha találnak ott egy nagyobb olajmezőt. Még élesben úgy sem nagyon tesztelték le, hogy az F-35-ös mennyi demokráciát tud leszállítani :)
WarbiRunner (Gyuri)21-09-2020 20:48:02 // 2504
:-)
Mondjuk hatósági árazásnak. Igazából a Kínai nagy cégekben az állam tulajdonos. A napelemgyárakkal is így van ez. A kínai vezetés fix árat szabott azáltal, hogy veszteséges termelés árán is olcsón adja a napelemet. ellánként (16x16 cm-es szilícium lapka) 20 cent körüli nyereséget tudott, csak épp millió számra jön le cella egy gyárból, hamar hatalmas összeget ad ki a sok 20 cent. Na amikor legutóbb néztem, 20 cent mínuszban tartották. Ezáltal pl Tajvan összes kisebb gyára bezárt, de ugyanígy D.Korea napelemgyárai is. Lényegében a "Mainland" beszippantotta a teljes napelemgyártást, és a mai napig veszteségesen tartja. Mivel W-ra fizetnek, nem darabra, elvileg a hatásfok növelésével újra nyereségessé tehető. Csak nincs beruházási kedv már. Egy olyan projektben voltam, ami 24% fölé vitte volna termelésben(!) a napelem cella hatásfokot, de konkrétan megállt az élet, nem fejleszt senki, csak a túlélésre játszottak kb esélytelenül. Ami érthető, egy gyártó/teszt sor ára 5M EUR. ÉS kell egy gyárnak minimum hat sor.

Aki jól figyel már láthatja előre, hogy egyéb technológiák és iparágak hasonló séma mentén lesznek beszippantva. A következő a félvezetőipar lesz. Ez nagyobb falat, mert magasabb szint, kifinomultabb know-how. Ennek megfelelő összeget tolnak bele. Nagyon durván elképesztően brutálisan sokat XDDD
És persze 3rd gen félvezetők, ami pl. a villanyautózás egyik kulcsa is... :-)
berobbantam21-09-2020 20:31:47 // 2503
30 év alatt másodjára cseréled a hőszivattyút tehát megint minuszos a dolog.🤔
Zsolt15521-09-2020 20:07:52 // 2502
Köszönöm. :-))

Kaptunk az Elmű-Émász-tól egy ajánlatot napelemes rendszerre, de nem kevés lenne az önrész. Így egyenlőre pihentetve van a kérdés.

Lehet, hogy naiv kérdés, de a gyártóknak miért nem éri meg? Hatósági ár, újrahasznosítási díj, vagy plusz adóteher miatt?
Zsolt15521-09-2020 20:01:08 // 2501
Akkor addigra már várhatóan legalább egyszer kell hőszivattyút cserélni, majd jön a napelem. Kb.25-30 év múlva lesz egy olyan időszak, amikor megtérülést mutat a beruházás.
Tehát vagy havonta fizetek többet egy "elavultabb" fűtési-hűtési rendszerre, vagy egyszerre van egy nagy kiadásom és cserébe a rezsiszámla lesz kisebb. Az utóbbinak bőven 20 év felett lehet a megtérülése vagyis akkor fog átfordulni a beruházás nyereségbe.
WarbiRunner (Gyuri)21-09-2020 19:55:49 // 2499
Napelemeknek (már maguknak a celláknak) 20-25 év a várható élettartama. Maga a napfény teszi tönkre, Light Induced Defect (LID)-nek hívják a folyamatot. Ezt a gyártók egyébként szimulációs tesztekkel ellenőrzik, bazi nagy halogén lámpák alatt mérik a napelemek hatásfok csökkenését. A napelem jelenlegi árazás, pláne támogatás mellett megéri. A gyártóknak viszont jelenleg pont nem, de ez más történet. Ez megint Kína. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)21-09-2020 19:53:46 // 2498
Warbi mindjárt megmondja, 15-20 év talán...
Erhard 242 (Pure Energy)21-09-2020 19:52:47 // 2497
Viszont ha most építkeznék viszont akkor csak is hőszivattyú, a gázfűtés is egy vagyon nulláról
Zsolt15521-09-2020 19:44:14 // 2496
Pont amikor elérné megtérülési időt, akkor addigra már várható a hőszivattyúk cseréje (is).
A napelemeknek mennyi a várható időtartama?

Nekünk a családi házban a gázszámla havi átalány összege 23.8xx.-Ft. Így alig 4.000.-Ft-tal fizetünk többet. Mondjuk ehhez hozzájön még a klíma nyári fogyasztása.
berobbantam21-09-2020 19:26:07 // 2495
Én igen közeli viszonyban vagyok egy elektromos fűtési rendszerek kiépítésével foglalkozó céggel.A rövid konklúzió.Hőszivattyúval klímával h energiával kb annyi a számla mint egy modern kondenzációs kazánnal.Egyébként ez utóbbi 700 k körül meg állt nekem tavaly.Tervezéssel együtt.Nagy hátránya a klímásnak és a bőszivattyúsnak hogy addig jó míg a kinti hőmérséklet nincs tartósan -10 alatt.Utána csak kínlódik.A hőszivattyúk átlagban bő 15 évet bírnak.Utána átszakad a hőcserélő.Akkor gazdaságos ha van mellé egy legalább 2.5 kilowattos napelem,ami szintén nem örök élet.Máris 4 milla fölött járunk.Én jelenleg évi 250 k ból fűtök vázzal 450 légköbmétert.És 23 fok van folyamatosan.Tehát 16 év alatt jönne vissza a bekerülési költség,ha minden kibúzza addig.Azt már nem boncolgatom,hogy az én kazánom a szennyezőbb vagy az erőmű ahonnan a villany jön.Kb ennyi.
Zsolt15521-09-2020 19:15:17 // 2494
Akkor az azt jelenti, hogy 7-8 évente 6-700e.Ft anyag (ami havonta átlagosan minimum 50e.Ft-ot jelent) + egyenlőre ismeretlen munkadíjat kell kalkulálni az autóhoz.
Az egyéb kötelező átvizsgálásokon kívül. Igaz, mintha arról azt olvastam volna, hogy azt átvállalja(?) a gyártó, pl. a Tesla.

Plusz a műszaki vizsgára 4, majd 2 évente kötelező 30 napnál nem régebbi érintésvédelmi jegyzőkönyv, ami egy hagyományos üzemmódú autónál nincs.
WarbiRunner (Gyuri)21-09-2020 18:11:55 // 2493
Hát nemtom' de nekünk a mosogatógép pl kiírja, ha vizet lát oda nem illő helyen, így időben ki lehet cserélni a szivattyú tömítést :-) Mérnöki szándék (intelligencia?) kérdése.
Erhard 242 (Pure Energy)21-09-2020 17:11:20 // 2492
valaki írja kommentbe, hogy az autó árának a 30-40% ... az zsír egy 20 millás vasaló 150e km után eldob egy 5-6 millás alkatrészt ... környezetvédelem? :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)21-09-2020 15:24:17 // 2491
lehet kevesebb cuccból áll de itt ha valami tönkre megy az fájdalmas és tönkre megy ...
Erhard 242 (Pure Energy)16-09-2020 09:42:48 // 2489
nekem mutatta a csekket, én is csak néztem igaz nyaraló nulla szigeteléssel na de akkor is ... sajnos nincs tökéletes megoldás bár, mint Banánunk mondotta a jövő energiaforrása a lopott áram :DDDDDD
RomeoOne16-09-2020 09:37:20 // 2488
Az mondjuk már gyanúsan sok. 320 ezer forint az kb. 7000 kWh. Én a 40 m2-en fogyasztok havonta kb. 100-at. Ha mondjuk valaki nem egyedül él és hideg tél van, folyton megy a fűtés, el tudok képzelni 1000 környéki-feletti számot, de 7000... Azt a számlát látnom kéne, hogy elhiggyem.
Erhard 242 (Pure Energy)16-09-2020 09:27:04 // 2487
kolléga egy ideig ilyennel fűtött nem mondta, hogy büdös ellenben rohadt drága kb a 40nm2-re volt az áramszámla 320e...
Liquid15-09-2020 22:09:23 // 2486
Oda ahol nem kell fűteni, csak esetlegesen, biztosan jó. Gondolom nem viccből mondta, hanem tapasztalat. Nem szokott mellébeszélni, de nyilván ez is csak egy tapasztalat...
Kócosw15-09-2020 21:54:31 // 2485
mos monnyam azt hogy jól ksszefoglaltad ez az "összeesküvéselmeletet" 😁 Igy kell mondani manapság ha valaki nem veszi be a kamumesét... 😎
Erhard 242 (Pure Energy)15-09-2020 21:36:17 // 2484
Mindenki hazudik mindenben ez a 2000es évek vívmánya... hazudnak a belső égésű autók fogyasztásával, hazudnak az elektromos hatótávval, hazudnak az új technikai újításokról... és akkor nem beszéltünk a gazdaságról, politikáról, vírusoktól stb :))))
Kócosw15-09-2020 21:10:15 // 2483
ez jó, es igaz 🤣 Faág fűrészelése magunk alatt level 100.
carver15-09-2020 21:02:25 // 2482
Az elektromos fűtőpanel ugyanannyira büdös mint a radiátorunk az első fűtés alatt mert nyáron jól rászáll a por. Azután a meleg levegő lassan eloszlatja a szobában és béke van. Nekünk volt elektromos fűtőtest több szobában is mielőtt leszigeteltük a házat (na AZ a jó beruházás...) .

Szerettük mert gyorsan befűtötte a szobát. Ha lenne vikkendházunk oda is biztos olyat raknék, a garázsban most is az van temperálni, meg fűteni ha ritkán tovább vagyok ott a hideg időben.

Szerintem ez is olyan mint a benzin vs dízel vs elektromos. A megfelelő célra a megfelelő eszközt...
Zsolt15515-09-2020 20:24:23 // 2481
Óriási trollkodás volt Nikola, a hidrogénmeghajtású kamion

"... A hidrogénhajtás széles körű, gazdaságos elterjesztését ígérte a fuvarozásban a Nikola, ám a prototípusnak kikiáltott nyergesvontatót egy dombról gurították le azt a látszatot keltve, mintha a saját erejéből mozogna. Áll a a bál. ..."
Liquid15-09-2020 10:22:46 // 2480
Dán távoli rokonokkal találkoztam nemrég és Ő mondta, hogy elektromos fűtőpanelekkel szereték fel a lakást felújításkor, és nem szeretik, mert nem hatékony és büdös (ráég a por), inkább a klímát használják fűtésre. nem használtam még soha elektromos fűtőpanelt.
Erhard 242 (Pure Energy)15-09-2020 09:52:44 // 2479
a gáz égetés még kevésbé szennyező, mint a vegyes tüzelés vagy olajat égetni, mint a németeknél vagy svájcban ... pedig ott akkora ződek laknak de ez nem zavarja őket :DDD
a saját szemszögemből ebben a helyzetben csak a megtérülés számít....
Föckös15-09-2020 09:28:07 // 2478
Na igen, ez igaz. Ha én a nem tudom hány, de kb 25éves Ferrolimat szeretném cserélni új gázkazánra, akkor egy ilyen "egyszerűsített" kazáncserével megúszom úgy 1,2-1,5 millából, és ha szerencsém van, nem kell áthelyeztetnem a gázórát...

Most 14500 ft a havi gázszámlám.
Innen nézve kb semmi, de semmi sem megtérülő beruházás.

De nem csak a megtérülésről kellene szólnia.
Erhard 242 (Pure Energy)15-09-2020 08:37:28 // 2477
konkrétan egy energia takarékos háznál sosem térül meg az átállás a vellanyfűtésre gázról... nekünk prokocept házunk van gázfűtéssel 145m2 az éves fűtés gázban mérve 100e ft, ha ezt szeretném kiváltani minimum még 10-12 db napelem és egy hőszivattyú ami 3 milla alhangon ... sosem térülne meg ez a beruházás.
Zsolt15515-09-2020 06:47:27 // 2476
"... Nyilván képtelenség átállítani sok millió háztartást rövid idő alatt villanyfűtésre, és a hálózat is alkalmatlan rá.  ..."

A hálozat bővítése amúgy is "cél" vagy tervben van, már ha valóban csak(?) elektromos autózást akarnak a jövőben.

De ott van a központifűtés és az erőmű. A károsanyag kibocsájtás szempontjából jobb megoldás lenne, de az emberek inkább ház vagy lakásegyedi fűtést szeretnének. Senki nem szeretne egy központi rendszertől függni. Mint az autózásban.
WarbiRunner (Gyuri)14-09-2020 21:51:21 // 2475
Az EU ad pénzt napelem telepítésre ha szeretnéd. Felrakhatsz amennyit akarsz, de ha villannyal szeretnél fűteni ahhoz nem kevés területet kell kicsempézned 😄
Nyilván képtelenség átállítani sok millió háztartást rövid idő alatt villanyfűtésre, és a hálózat is alkalmatlan rá. Napelemmel megtermelni pláne elvetemült ötlet. Atomerőmű és megújulók.. talán úgy. De ha megnézed, hogy milyen energiahatékonyságú házak épültek 20 éve és most, akkor fejlődést látsz. Sokkal többet számít, mint hogy mivel melegíted a levegőt. És inkább gázzal (ami egész tisztán ég, pláne egy modern kazánban), mint fával...

Az autóipar nyilvánvaló mumus most, érthetetlen amit művelnek vele, sőt értelmetlen. A mohazöld agyú szögegyszerű bábokat mozgató érdekek tudják csak, hogy mi értelme, az atomerőmű-ellenességgel egyetemben. Ha Európa tönkretétele a cél, akkor az irány tökéletes. Gazdaságilag már jelentéktelen, iszlámosodó szerencsétlenség az egész.
De legalább a mecsetek körül tiszta levegő lesz, halkan zsizsegnek majd a villany autók..
RomeoOne14-09-2020 21:39:58 // 2474
Most akkor mikor hazudnak?

A németek, mikor energetikáról van szó? Mindig.
Zsolt15514-09-2020 20:58:37 // 2473
Ez egy vicc amit az EU-ban előadnak!

Szívatják az autógyárakat, miközben azért építik az Északi Áramlat (Nord Stream AG) vezetéket, hogy földgázt égessenek el. A lakások fűtése megoldható lenne elektromos árammal, de valamiért a megújuló energiát nem kívánják erre a célra felhasználni. Vagy ezek szerint nem fűznek nagy reményeket mondjuk a pl.a nap és szélerőművekhez?

Vagy amikor a lakások energiaellátásáról van szó, akkor biztosra mennek és inkább a fosszilis anyagok elégetésében biznak?

Most akkor mikor hazudnak?
Zsolt15520-08-2020 21:57:25 // 2470
Ez a "zöldek" öregedésének 2. szakasza. :-))

Röviden az életszakaszaik:
1. Minden ellen tiltakoznak,.tüntetésekre járnak és kerékpároznak.
2. Már nem.tiltakoznak minden ellen, tüntetésekre csak ritkán járnak és már nincs kedvük tekerni sem, ezért kell egy elektromos kerékpár. (ez van a képen). Benzinmotoros robogót még nem.mernek venni, pedig ..
3. Lenyugodtak, nem tiltakoznak, inkább az interneten írnak blogokat és hybrid autóval járnak, hogy a régi barátok ne szólják meg őket.
4. Már nem feszülnek és vesznek egy kisfogyasztású benzines vagy dízelautót. Maximum családi körben vagy a kocsmában vitatkoznak a környezetvédelem fontosságáról.

:-)))
tirex20-08-2020 08:03:55 // 2469
Majd egykét akksi estleg felrobban töltéskor mint a telóknál és egyből visszaesik az e-autóláz ha leég a ház.
WarbiRunner (Gyuri)19-08-2020 21:22:57 // 2468
Ugyan már.. Nem minden öreg autó muzeális érték, viszont jobb használati tárgy lehet belőle. A Karotta Porscheja is gondolkodás nélkül tökéletes a projektre. De igazából szinte bármi, ami nem nagyon ritka és értékes. Mondjuk városból nem feltétlen engedném ki ezeket a villanyos öregeket, de lehet értelmük.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.