Forum >> Forma-1
mesa26-10-2006 13:57:42 // 17842
nem. félre értetted.
Nem állítottam, hogy a BS szar esőben, azt sem hogy a Michelin jobb.
Épp ellenkezőlegm, azt mondom, hogy a nagy esőben a Michelin volt a jobb, a száradáskor azonban már a Bridgestone.
Ha még így sem lenne világos itt egy kis táblázat:
Ferrari + BS :
-kis eső = zsír király
-nagy eső = felejtős
Renault + MS :
-kis eső = felejtős
-nagy eső = zsír király
Mindkét esetben valamikor rosszabbul teljesít az autó. ezt nem lehet a tervezés hiányosságára fogni, egyértelműen gumi.
Inner Circle26-10-2006 13:53:23 // 17841
"Már megint politizálsz."
?
"Szerinted a michelin vagy a bridgestone gumijai nem szabályosak idén?"
Hogy jön ez ide?
"Na ugye, hogy eegyértelműen a gumikból adódó előny/hátrány ?"
Vitatkozott ezzel valaki?
"Ugye IC nem akarod azt mondani, hogy semmi jelentősége nem volt annak, hogy a Michelin előnyben volt az egész versenyt bíró gumikkal ?"
Miért mondanám?
"Hozzáteszem előtte a BS a 3 kerékcserével verhetetlen volt, ezért aljasul találták ki, hogy ne legyen csere, mert nem hagytak időt a japóknek a kidolgozásra."
Aljasabbul, mint ahogy betiltották a McLaren által használt berilliumot? Ez sportpolitika: mindenki nyomul, ahogy tud, és "aljasul" kihasználja a lehetőségeket. A Ferrari "aljasul" kihasználta a népszerűségét és keresztülvitte a neki kedvező szabálymódosításokat; a többi csapat meg "aljasul" kihasználta hogy mindenkinek elege lett a Ferrariból és keresztülvitték a nekik kedvező szabálymódosításokat. Mondhatod mindkettőre, hogy kemény, vagy hogy aljas, vagy bármit; de olyan verzió nincs, hogy csak a Ferrarinak kedvezőtlen dolgok "aljasok".
mesa26-10-2006 13:53:09 // 17840
Szóval az első fele: mindkét gyártó gumája szabályokon belüli, mégis év és föld a különbség!
Még ugyanazon autón is, az időjárás függvényében.
Az autók pedig ugyanolyanok, csak egyszer versenyképesebbek, egyszer meg kevésbé. Szabályokon belül.
Erhard 242 (Pure Energy)26-10-2006 13:49:18 // 17839
mesa azért az más hogy esőben a bs szar... ez a saját saruk nem másé volt elég idejük tesztelni az intermedial gumit.
mesa26-10-2006 13:46:24 // 17838
Már megint politizálsz.
Szerinted a michelin vagy a bridgestone gumijai nem szabályosak idén? Hogy a legnagyobb különbséget nézzük, csak esős futamon ? :P
Ugyanaz a kocsi, még a nagy esőben várakozáson alul teljesít, lásd Ferrari, kisebb esőben meg jobban, mint ugyanakkor a leromlott szintű Michelenes ugyanazon kocsi.
Na ugye, hogy eegyértelműen a gumikból adódó előny/hátrány ?
Ugye IC nem akarod azt mondani, hogy semmi jelentősége nem volt annak, hogy a Michelin előnyben volt az egész versenyt bíró gumikkal ?
Hozzáteszem előtte a BS a 3 kerékcserével verhetetlen volt, ezért aljasul találták ki, hogy ne legyen csere, mert nem hagytak időt a japóknek a kidolgozásra.
Erhard 242 (Pure Energy)26-10-2006 13:43:57 // 17837
Inner okos ember ezen is látszik :)))
Nekem semmi bajom sincs vele még ha rönyös is :))))))
Inner Circle26-10-2006 13:40:13 // 17836
Ezzel nehéz vitatkozni... :-)
Erhard 242 (Pure Energy)26-10-2006 13:34:49 // 17835
A szabályoknak megfelelő Aguri képtelen volt versenyképes teljesítményt nyújtani az idén.
Ez kábé ilyen.....
Ergo attól hogy valami megfelel a szabályoknak lehet szar :))))
Inner Circle26-10-2006 13:31:21 // 17834
"Efektív a ferrárit megfogták a gumival akkor, csak is a gumival!!!"
Ez tényszerűen nem igaz.
A Ferrari ugye visszahívta a nyugdíjból az autótervezőjét és kétségbeesetten próbálkozott az autó aerodinamikájának javításával.
Mondhatjuk úgy, hogy a Ferrari autója a szabályoknak megfelelő gumikon képtelen volt versenyképes teljesítményt nyújtani.
Erhard 242 (Pure Energy)26-10-2006 13:31:11 // 17833
Vagy nem mi vagyunk bezárva, ha nem ti vagytok kizárva :))))
Satti26-10-2006 13:24:24 // 17832
Az a baj,hogy sokszor a hülyék vannak többségben,de hát,ilyen az élet,nagy az isten állatkertje,sokan laknak benne, a kerítés meg alacsony:-)
Erhard 242 (Pure Energy)26-10-2006 13:21:22 // 17831
Persze ilyen az élet... ha jól megnézed mindenhol vitatkoznak az emberek... csak a normálisak agyilag fel is fogják a jó érveket a hülyék meg hajtják az igazukat :)))
Ezen nincs mit csodálkozni
Satti26-10-2006 13:12:35 // 17830
Ez nem csak mostanra vonatkozik,hanem úgy általában,mert sokszor volt itt parázs vita,ahol általában ezek voltak a témák!:-)
Erhard 242 (Pure Energy)26-10-2006 13:10:46 // 17829
Nem vitatkozunk csak a tényeket állapítjuk meg :)))
Satti26-10-2006 13:03:26 // 17828
Azért arra kíváncsi vagyok,hogy jövőre mi a túrón fogtok vitatkozni,hiszen nem lesz MS,egyfajta gumi lesz:-)))
Erhard 242 (Pure Energy)26-10-2006 12:56:30 // 17827
Hát azért a mislejn nagyon jól tudta, hogy neki jobb a tartós gumija, mint a bridsztoné ez látszott is meg az is sumi utolsó futamán milyen is 3 novi új gumiszettel versenyezni....
Efektív a ferrárit megfogták a gumival akkor, csak is a gumival!!!
mesa26-10-2006 11:25:18 // 17826
Hú. Ez mekkora butaság!
Nem a Ferrari szavazta meg, hogy NE legyen kerékcsere, hanem az összes csapat.
Akik túlnyomó többségben Michelinesek voltak!!!
Akkor csak a Ferrari, a Jordan meg a Minardi használt Bridgestonet.
A Franciák pedig suttyóba készültek már a javaslatra és egy évig fejlesztették az egész versenyt kibíró gumijukat, a japóknak nem volt idejük a téli időszak alatt erre felkészülni.
Egyértelműen a Ferrari hátrányba kerítése volt a cél. Sajnos biztonságtechnikailag is veszélyes volt ez az ötlet, és unalmassá is tette a versenyeket.
Inner Circle26-10-2006 10:31:40 // 17825
Nagyrészt egyetértek, csak árnyalnám a képet:
"A 2004-es szezonban nagyon sokszor lehetet látni a Michlein-es csapatoknál, hogy csak a hátsó gumikat cserélték le, mert az Ő gumijuk bírta az egész futamot. A francia gyár eleve a tartós gumikra tette a hangsúlyt. Ezzel kívánták előnyhöz jutatni a csapataikat. Egy kerékcsere megspórolása a versenyt döntően befolyásolja. Például kettő helyett egy cserével végig menni a pályán.
A Bridegstone gumijai viszont lényegesen hamarabb fogytak el, egy futamot nem bírtak végig. "
Ha az egész versenyt bírja a gumi, azzal önmagában véve mit sem érnek, mert tankolni úgyis ki kell jönni, és akkor már akár cserélhetnének is. Szóval szerintem az, hogy nem cserélték le a gumikat a kiállásnál, túlmutat azon hogy egyszerűen eleve teljes versenytávra tervezték a gumit. Ez inkább következmény, mint szándék. SZVSZ a Bridgestone hamar széteső, de közben irgalmatlan teljesítményt nyújtó keverékére egyszerűen nem találta a választ a Michelin (látható, hogy 2004-ben a BS iszonyatos fölényben volt), ezért kínjában próbálkozott más úttal, a néhány körös "bekoptatást" igénylő abroncsokkal. Ami aztán 2005-ben bejött nekik.
"Ők ezt vonalat - a több cserés taktikát - fejlesztették.
Amikor ezt elfogadták, akkor a Ferrari bízott a Bridigstone-ban, hogy Ők is tudnak majd ilyen összetételű gumit fejleszteni. Az Ő döntésük is benne volt, csak nem jött be."
Kiegészítés: nemcsak a gumikat, de az autókat is ehhez fejlesztették (nem is lehet másképp úgy megverni a mezőnyt, mint 2004-ben, csak ha a gumit és az autót szervesen egymáshoz igazítják). 2005-re nemcsak a gumikat, de az autót is át kellett volna alakítani, hogy jobban kímélje meg a gumikat. Vagyis pont ahogy mondod: 2004-ben a BS-Ferrari csomag nyert, 2005-ben a BS-Ferrari csomag veszített. Együtt voltak jóban és rosszban.
Inner Circle26-10-2006 10:22:45 // 17824
Írj normálisan és normális választ fogsz kapni. Ezt ki írta?
"De ez persze nem lényeges, mert Ő nem Ferrarival versenyzett!
De igazad van, Schumacher volt a hibás, mert győzni akart! Tényleg hihetetlen milyen emberek vannak ott! Az, pedig egyszerűen skandalum, hogy még versenyezni is akarnak, és küzdeni a győzelemért.
Még szerencse, hogy a Forma 1 arról szól, ki akar az első lenni, és nem egy vidámparki játék, ahol az egyik a másik mögött "vonatozik". Talán akkor lenne igazságos, a VB cím, ha tombolán húznák ki?!?"
Ez, ugye, nem tekinthető normálisnak. Úgyhogy 1-1 és felejtsük el.
Alonso legutoljára azt nyilatkozta, hogy még egy VB-t akar nyerni és utána akár vissza is vonulhat. Ilyet MS sosem mondott, ez alapvető különbségről árulkodik kettejük között. Ritka a tehetség és a szorgalom olyan kombinációja, mint MS-nél (Rajkó pl. tehetséges, de MS-hez képest ő sz.rik az egészre), és ha ez olyan csapattal párosul amilyen a Ferrari volt, annak 5 VB-cím a vége...
Ferke26-10-2006 09:42:48 // 17823
Szerintem itt most Brawn bácsi borította meg a szervezeti felépítést, milve lelép. Emiatt szervezték át az egész vezetőséget.
Imádkozom is rendesen, hogy ez inkább hasznunkra váljon, mint kárunkra...
Satti26-10-2006 09:38:43 // 17822
Általában szőke,kék szemű,amilyenek a németek is szerettek volna lenni,csak hát felhígultak:-)
Ferke26-10-2006 09:34:05 // 17821
Az meg hogy lehet? Most láttam valamelyik nap egy vadiúj csőrös Scania-t. Brutálisan néz ki az a nagy dög!:)
Ferke26-10-2006 09:30:07 // 17820
Nem vetted észre még?Mindegyik finn ugyanúgy néz ki!:)))
Zsolt15526-10-2006 09:20:14 // 17819
A 2004-ben összehívták a csapatvezetőket, és kérték Őket, tegyenek javaslatokat, hogy mivel lehetne csökkenteni a költségeket. A cél a kis csapatok versenyképessé tétele volt. Nagyon sok javaslat volt, és ezek között - a Michelines csapatok felvetéseként - az egyik a gumi cserék elmaradása volt.
A két gumigyártónak eltérő volt a taktikája.
A 2004-es szezonban nagyon sokszor lehetet látni a Michlein-es csapatoknál, hogy csak a hátsó gumikat cserélték le, mert az Ő gumijuk bírta az egész futamot. A francia gyár eleve a tartós gumikra tette a hangsúlyt. Ezzel kívánták előnyhöz jutatni a csapataikat. Egy kerékcsere megspórolása a versenyt döntően befolyásolja. Például kettő helyett egy cserével végig menni a pályán.
A Bridegstone gumijai viszont lényegesen hamarabb fogytak el, egy futamot nem bírtak végig. Ők ezt vonalat - a több cserés taktikát - fejlesztették.
Amikor ezt elfogadták, akkor a Ferrari bízott a Bridigstone-ban, hogy Ők is tudnak majd ilyen összetételű gumit fejleszteni. Az Ő döntésük is benne volt, csak nem jött be.
A 2005-s szezonban látszott is, hogy amíg tapadtak a gumik addig bírták a versenyt, majd látványosan belassultak. A technikai fölényük továbbra is megvolt, csak a gumik...
Erhard 242 (Pure Energy)26-10-2006 08:50:27 // 17818
Alonso első világbajnoki címéhez azért eléggé könnyen jutott hozzá, nem lehettet gumit cserélni ezzel megfogták sumit (ez is volt a cél, különben senki nem nézné az f1-et, mert kezdett uncsi lenni, hogy mindig ő nyer), s raikönen autójának a megbíz6ósága...
Második világbajnokságához nincs hozzáfűznivalóm, megérdemelten nyerte meg.
Zsolt15526-10-2006 07:14:13 // 17817
Először is megkérlek, hogy normálisan válaszolj arra, amit írtam. Button a 29. körben előzte meg, esett be Raikonen elé. Igaz Ők nem ütköztek. A futam sajnos csak videón van meg, így nem tudom belinkelni.
A győzni akarás kockázattal jár, és most Schumacher rajta vesztett. Ilyenkor, a végén értékelődnek fel olyan elszórt pontok, mint amit a Ferrari - feleslegesen - a Hungaroringen hagyott. De ez is versenyhez tartozik.
Schumacher szerintem napjaink legnagyobb versenyzője, illetve most már csak volt. Az év elején írtam, hogy nagyon nagy versenyző, de az Ő korosztálya - Villnovue, Coulthard, Schumacher - lassan kiöregszik ebből a sportból, és ideje a fiataloknak átadni a helyüket.
Most Alonson van a sor. Ő is kétszer egymás után lett világbajnok, mint MS. Többek között azért is lett ismét világbajnok, mert a teljesítménye nem hullámzó. Kíváncsi vagyok, hogy pár év múlva tudd-e zsinórban legalább ötszörös világbajnok lenni, a Mercedessel!
Xixo26-10-2006 00:05:20 // 17816
Amúgy ma volt bent egy fickó a szállodában, aki kiköpött hekinen volt!!! :-))
Xixo26-10-2006 00:04:42 // 17815
Csak igazad legyen!!
Az lenne a legjobb, ha megint csak az utolsó futamon dőlne el a vb cím, de most Massa és Rajkó között!!! :-)))))
Apacs25-10-2006 18:05:13 // 17814
Jó én is féve mondom ki, de szerencsére ez a realitás...
Xixo25-10-2006 17:16:58 // 17813
Persze ez is igaz, de akkor sem merném most kijelenteni, hogy jövőre alázni fogunk. Inkább csalódjak kellemesen!!
De remélem így lesz!!!! :-))))
TarP25-10-2006 15:28:53 // 17812
Jaj, hát olaszok azok, ha jó kedvük van nyernek, ha nincs képesek egy FijatPanda motort szerelni az F1-es autóba.
Értem én, hajtani kell őket. Meg leleksíteni! Ezért hozták a csapathoz Kimit, aki majd elhadarja a tennivalókat :) :) :)
Inner Circle25-10-2006 15:18:54 // 17811
De ha a munkást nem rugdossák, akkor cseszik dolgozni. Jól látszik, mi történt a Ferrarival 1995-ig. Volt olyan, hogy a szerelők feltették a rajtrácson a gumimelegítő paplanokat, de nem kapcsolták be őket és mindkét autó pillanatokon belül kicsúszott a rajt után... Ide vezet, ha nincs erős vezetés. Pedig a '95-ig ott dolgozó egyszerű munkások se voltak tehetségtelenebbek, mint a '96-tól ott levők, sőt megkockáztatom hogy nagyrészt ugyanazokról van szó. Legalábbis kevesebb ember cserélődött alacsony szinten '94-től '97-ig, mint '99-től '06-ig, arra fogadok... az utóbbi időszakban mégis a csúcson tudtak maradni.
TarP25-10-2006 14:58:45 // 17810
Abban igazad van, hogy a vezetők kapják a jutalamt, de attól, hogy Briós tipeg-topog, vagy Zsantott csücsörít még a büdös életbe fel nem pörög 19000-re az az olajban úszó fémdarab :)
Szóval én nem hiszek abban, hogy csak egyes emberek tudnak jól csücsöríteni, mások képtelenek rá :)
Inner Circle25-10-2006 14:47:43 // 17809
Tévedés, az F1-ben a csapatvezető az Isten. A csapatvezetőnek kell jó dolgozóka találnia, nem a dolgozóknak jó csapatvezetőt. Még sose láttam olyat, hogy "Az év menedzsere" helyett "Az év jó dolgozói"-t jutalmaznák a cégek teljesítménye alapján :D
Ferke25-10-2006 14:22:39 // 17808
Ferke25-10-2006 14:07:29 // 17807
És a kis Sumi már most naggyon jó!:))
„Mick már most szuper gyorsan vezet gokartot, amit Michael ugyan nem mond el nyilvánosan, de hihetetlenül büszke rá.” – idézi a kölni Express Jürgen Dilket, Schumacher egykori felfedezőjét és atyai jóbarátját.
Dilk véleményét Michael egy másik korai támogatója Willi Bergmeister is megerősítette: „Igen, Mick már most nagyon jó – ami nem csoda, ilyen apa mellett.”
TarP25-10-2006 13:39:58 // 17806
Te, ezek mind főnökök, ezektől nem függ semmi.
Mi lesz a dolgozókkal? Ha azok jól dolgoznak, akkor minden rendben.
Erhard 242 (Pure Energy)25-10-2006 13:00:05 // 17805
megpróbálják a legjobbat kihozni a csapatból. remélem menni is fog minden úgy ahogy kell, persze csak annyira, hogy sok sok előzést is lássunk s ne a boxban döljön el ki a jobb.
mesa25-10-2006 12:49:39 // 17804
Győztes csapaton ne változtass !!!
Szóval egy második hely ekkora bosszút kíván ?
Inner Circle25-10-2006 12:42:29 // 17803
Nah, gyerekek, úgy néz ki hogy a Ferrarinál szinte csak Massa marad a helyén az ismert nevekből. Montezebulon otthagyja a Ferrarit és a többi FIAT-márkára koncentrál, helyére kerül Jean Todt, Todt helyére meg Stefano Domenicali menedzsert avagy sportigazgatót (mást írnak a források) ültetik, őt viszont Mario Almondo váltja. Ross Brawn is távozik, Luca Baldisseri esélyes a helyére. Talán a motorok fejlesztének befagyasztása az oka, hogy a fő-motorkurkász is búcsút int, Paulo Martinelli neve helyett Mattia Binottoét kell majd skandálnia a meggyőződéses tifosinak, illetőleg Kimi-lerohadás esetén jelzős szerkezeteket faragni belőle.
Állítólag a héten mindezt hivatalosan is bejelentik.
Hát ez érdekes lesz!
Erhard 242 (Pure Energy)25-10-2006 11:17:36 // 17802
nem nehéz a szintedre degralálnom magam :)))
mesa25-10-2006 11:13:11 // 17801
Hagyjátok már abba a r(H)ondázást!!!
mesa25-10-2006 11:12:04 // 17800
A reglapodon az elérhetőség. DVB-S stream (~DVD minőség ;))
Inner Circle25-10-2006 11:06:20 // 17799
Jól van, Hondácser, hozod a szintet :D
Erhard 242 (Pure Energy)25-10-2006 11:03:19 // 17798
hm a politikus előadta magát ismét.... hali orbánc inner :)))
Inner Circle25-10-2006 11:02:19 // 17797
A kulturált drukkert hallhattuk... de hát mit is várhatnánk egy primkó, köcsög Hondástól... :P
Erhard 242 (Pure Energy)25-10-2006 10:54:24 // 17796
bácskai rizsehús... hm elég japános a neve...
neked is kitaláltunk egy nevet, mert sztem te szopod annyira alonfos péróját meg a rönyóját annyira....:)))
a neved: ausser alfa, inner rönyó alfonzó
Erhard 242 (Pure Energy)25-10-2006 10:52:05 // 17795
ezzel én is egyet értek veled nemtom mi a tökömnek jött létre az unio, ha nem bírják a saját termékeiket védeni másokkal szemben, ez az unio gyökérsége... e miatt is csődbemegy európa gazdasága.... a másik vicc azért ha jól megnézzük sok ember azért pártol el az eu-s termékektől mert szar a minőség.... s ez igaz... számtechben utazom emléxem régen utáltuk ami keletről jött, most meg az a jó minőség ami onnan jön... szóval nagyot változott a világ...
TarP25-10-2006 10:47:00 // 17794
Ezt írtam: "pár évtizede" Akkor tényleg vicc-kategóriások voltak Ázsia autóiparának termékei.
Mára teletömte őket pénzzel az USA, meg mostmár mi is.
Ezzel egyidőben az USA autógyártása elavult és lerohadt.
EU technikailag nincs alacsony szinten, de legtöbb gyártó, mint pl az Alfa is, nem árusít a tengeren túlon, így nem gyarmatosít, tehát nem is erős kellően.
Ázsia gyárai, legyen az Japán, vagy Korea, viszont gyarmatosítanak, mindenhová szállítják a termékeiket, ők ellenben piacvédő magatartással nem vesznek külföldről szinte semmit.
Így lassan eljutunk oda, hogy a pénz náluk van, a hulladék termékek (kamera, ami max1 évig jó, digitális lomok, órák, autók) pedig nálunk amortizálódnak 0 értékűre.
Ezek után nem csoda, ha már most 4japó motorral szerelt F1 csapat mellett még belép majd a Hyundai, meg a KIA...
Szóval nem értem én ezt az EU-t, hogy nem is próbálja arra tanítani a népét, hogy azt vedd baze, amit MI gyártunk!
Satti25-10-2006 10:44:45 // 17793
Én meg biztos vagyok,ezzel a géppel nem volt nehéz gyorsnak lenni,de majd jövőre kiderűl!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
673
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?