Forum >> Forma-1
Inner Circle24-10-2006 13:40:07 // 17681
"Ha felétételezzük, hogy a "versenyzői tehetségátlag" minden korszakban azonos volt, akkor MS minden korszakot beleértve kimagasló versenyző."
MS épp egy generációváltásra érkezett. Közvetlenül őelőtte még olyan nevek voltak, mint Senna, Prost, Mansell. 2000-től pedig a rivális versenyzői szinte sohasem kaptak versenyképes technikát. Amikor igen (2003, 2005, 2005) akkor meg is szorongatták és alkalomadtán le is győzték. De mit lehetett várni 2002-ben és 2004-ben, amikor még Barrichello is fényévekkel verte meg a mezőnyt, vagy 2001-ben, amikor a McLaren többet állt a pályán, mint amennyit ment?
bszl24-10-2006 13:13:38 // 17680
A másik meg az, hogy ha az adott korszakban versenyző pilótákat hasonlítjuk csak össze MS jobban kimagaslik a korának mezőnyéből, mint bárki a saját maga korában. Ha felétételezzük, hogy a "versenyzői tehetségátlag" minden korszakban azonos volt, akkor MS minden korszakot beleértve kimagasló versenyző.
Zsolt15524-10-2006 13:11:57 // 17679
Így igaz! A Ferrari az utóbbi időben mind csapatban, mind egyéniben fantasztikusat nyújtott!!!
TarP24-10-2006 13:08:28 // 17678
Azért kellett hozzá a Ferrari is.
Asszem segítették az arcot. Amikor Prost került a Pirosba, ő is megkapta a támogatást és meg is látszott a megnyert versenyek számán!
Jó pilóta kell, de nem elegendő sok egymásutáni VB címhez.
Zsolt15524-10-2006 13:05:18 // 17677
Ha az eredményeket nézzük, akkor valóban igazad van, mert a számok alapján Schumacher abszolút bajnok. Viszont nem biztos, hogy egyenlő mércével össze tudod hasonlítani, például a 80'-es évek autóját a mai gépekkel. Pedig mind a kettő együléses versenyautó.
Viszont az tény, hogy a 90'-es években, a nem valami fényesen szereplő Ferrariból Schumacher közreműködésével lett ismét nagy csapat. Ez pedig az Ő - amúgy sem kicsi - érdemeit csak tovább növeli!
Nagyon sajnálom, hogy visszavonul, de akkor itt az idő, hogy olyan tehetséges versenyzők, mint Massa, tovább növeljék a Ferrari nevét!
mesa24-10-2006 12:52:11 // 17676
turbos
Pedig azokkal elég volt egy jól megválasztott gázfröccs és huss, már előtte is voltak az előtte haladó kocsinak :))))
mesa24-10-2006 12:50:53 // 17675
Szerintem meg ilyen hozzállással felesleges kiírni egy VB-t, hiszen más-más korú, más technikai felkészültségű, adottságú, anyagi háttérrel rendelkező emberek más-más autókkal versenyznek. Szerintem :)))))))))))))))
Valamiben azért összehasonlítják őket, ezért van az a sok statisztika. Meg VB cím. Aki tubos autóval lett VB az kevésbé sem értéktelen, mint aki szívó motoros 12 vagy 10 vagy 8 hengeressel. ;)
Zsolt15524-10-2006 12:46:21 // 17674
Én pontosítanék ebben egy kicsit. Korunk - valóban - legkiemelkedőbb Forma-1-s versenyzője Michael Schumacher!
Azt, hogy most összehasonlítsuk más versenyzőkkel, főleg olyanokkal, akik régebben, más korban, más szabályok alapján, és más technikai háttérrel versenyeztek annak nincs értelme. Szerintem!
TarP24-10-2006 12:40:30 // 17673
No jó, ezt jósoltam 1 hete, hogy Maszlag nyer otthon, Sumi meg küzd az elemekel...
Kár a defektért, megnéztem volna, ahogy átgázol a maradék 2-3 autón. Minden lendület megvolt hozzá.
mesa24-10-2006 12:40:05 // 17672
Tényleg intett Rubinhonak. Ezzel egyúttal megköszönte az együtt töltött éveket, valamint felmutatta a kezén, hogy ezen a versenyen immár negyedszer előzte le :)))
pb_24-10-2006 12:34:13 // 17671
Akkor arról lemaradtam.)
Ferke24-10-2006 12:33:58 // 17670
Nem mondod?! Rendesen bemutatott nekik??? Ez komoly!:))))
Xixo24-10-2006 12:21:04 // 17669
Jó volt ez így!!! Sumi legalább megmutatta nekünk még utoljára, hogy miért is ő az F1 valaha volt legtehetségesebb pilótája. Massa meg nyert otthon, ami megint csak nem kis dolog. És a rönyós vb győzelmet ez a két esemény el is felejtette velem!!! :-))))
mesa24-10-2006 12:14:07 // 17668
Fordított ököl, nyitott középső újjal :))))
Xixo24-10-2006 12:11:45 // 17667
Nekem is! Alfinak akkor nem csak a szar mekivel kéne kűzködnie jövőre, hanem vele is!!! :-))))))
TarP24-10-2006 12:10:52 // 17666
Letörhetett volna a fél autó alóla a fűnyíráskor... de nem :(
Xixo24-10-2006 12:09:29 // 17665
Fiszkó olyan rosszul lett, hogy félre is akart állni a fűre, csak biztos rászólt a briós... :-)))))
giovanni24-10-2006 11:23:35 // 17664
Az később volt, Barkónak simán intett, a Super Agurinak integetett....
bszl24-10-2006 11:21:46 // 17663
Lehet, hogy Alonso tehetséges (nyilván az, hisz nem adják ingyen a VB címet), de a tehetségnek is vannak fokozatai. Véleményem szrint Michael Schumacher a Forma 1 fennálása óta versenyző pilóták közül a legtehetségesebb. Utána egy hatalmas űr jön, aztán lehet tovább folytatni a sorrendet Sennával, Prosttal, Fangioval, Laudával, Alonsoval kinek ahogy tetszik.
Jövőre Raikönnen is jó lovat kap, így előfordulhat, hogy a látható tehetsége gyümölcsöt is terem.
Ferke24-10-2006 11:17:18 // 17662
Én is úgy láttam!:)
pb_24-10-2006 11:13:13 // 17661
Az, az integetés nem 1 lekörözött Super Agurinak szólt, amikor GF üldözte?
giovanni24-10-2006 11:01:15 // 17660
Ha már itt tartunk nekem az tetszett, hogy a Sith amikor előzte Barkót intett neki, hogy köszi :)
Ferke24-10-2006 10:50:27 // 17659
Láttam, hogy ott mutatott valami, de azt nem, hogy mit! Mit mutatott???
mesa24-10-2006 10:44:59 // 17658
Jut eszembe kedvenc jelenetem : mikor a Ferrari szerelő elkapta Massa pezsgőjét, odafordult a csigazabálók felé, és határozott és ismert mozdulattal tudatta velük az álláspontját :)))))
mesa24-10-2006 10:40:47 // 17657
Az ezt megelőző hsz-eiddel 100% egyet értek, itt is majdnem, csak egy kis pontosítás :
MS karrerjének 2x VB idejére már rengeteg rajongót szerzett, míg Alfonsó rengeteg ellenséget.
Gyakorlatilag a spanyol hazán kívűl sehol nem rajonganak Alfonsinhoért, míg Schumacher meg tudta szerettetni magát az olaszokkal, japánokkal, brazilokkal, mindenkivel...
(Persze a kezdés hasonlatos. Tedd a hasonlatok sorába Briós Jóska csapatfőnököt, mindketten nála lettek 2x VB.)
Erhard 242 (Pure Energy)24-10-2006 10:26:39 // 17656
Nem szabály, én elvből nem szeretem a "gyagyástódit"... de mint láthattad már sokszor elismertem a tudását... s nem az a bajom hogy világbajnok lett, ha nem ahogy :)))
Tudod én nem szoktam odasz*rni ahol eszem...
De a jövő mindent eldönt majd, ott lesz a lehetősége...
Inner Circle24-10-2006 10:21:50 // 17655
Ne mondd már, hogy szerencsés az a versenyző, aki ugyanúgy az élre verekszi magát a H.ringen, mint MS tette most Brazíliában, aztán az élen haladva elszáll az egyik kereke...
Ez valami belső tifosi szabály, hogy nem szabad elismerni Alonso tehetségét? :-)
Egyébként megdöbbentően hasonlít MS-re Alonso pályakezdése: esélytelen csapatban indít, második évében egy közepes csapatban futamgyőzelmet szerez, negyedik és ötödik évben világbajnok, hatodik évben egy jól csengő nevű, de az utóbbi időben reménytelenül szenvedő csapathoz szerződik. És mindketten NAGYON megosztják a közvéleményt, sikerei csúcsán is rengetegen utálják.
Inner Circle24-10-2006 10:15:50 // 17654
Briatore csak néhány éve tért vissza és szinte a semmiből összerakott egy kétszeres egyéni- és csapat-VB istállót, míg sokan több pénzből több idő alatt sokkal kevesebbet értek el (ld. BAR, Toyota). Azt kell hinnem, hogy a siker elsődleges záloga a csapatfőnök és a csúcsvezetés személye és hatalma. A Ferrarinál és a Renault-nál kemény és rátermett vezetők vannak és nem is maradnak el az eredmények. Viszont Sir Frank és Ron Dennis úgy látszik, nem képesek alkalmazkodni a változó időkhöz; nem gyári csapatuk van, képtelenek összhangot teremteni, ők még mindig a 80-as években élnek és csak véletlenül lehetnek újra sikeresek. A Hondától meg kirúgták azt a fickót, akivel 2004-ben verhetetlenek voltak a gyengébb michelinesek között és azóta esnek-kelnek. A többiekről meg tudja egyáltalán valaki, hogy kik a csapatfőnökök?
Szerintem a BMW sohasem lesz VB, amíg nem találnak egy olyan vezetőt, mint Briatore, aki úgy áll majd a csapat élén, mint Attila, a hun. Viszont ha egyszer megvan és teljhatalmat kap, akkor mint gyári csapat, nagyot tarolhat. Egyszerűen nincs már jövője a nem gyári csapatoknak, akik csak kapnak egy valamilyen motort és azzal kell bűvészkedniük. Jó példa a Red Bull-nál Christian Horner, akiben érzem az erőt, de a gyári támogatás erőforrásaitól elvágva ő sem fog tudni nagyot villantani.
Szóval jövőre Renault-Ferrari meccs lesz és a Ferrari fog győzni. SZVSZ Rajkó-Massa lesz a sorrend, Fisico talán harmadik, de miután ő alapvetően nem zseniális pilóta, a többi csapat versenyzői (Alonso, Button) egy-egy kiugró egyéni teljesítménnyel elé kerülhetnek.
Erhard 242 (Pure Energy)24-10-2006 10:11:43 // 17653
Savanyú a káposzta... az úgy is a finom :)))
Csak más ha valaki szerencsés és más ha valaki tud...
Apacs24-10-2006 10:00:55 // 17652
Egyetértek és ezekhez hozzájön, hogy Alonso csapatot vált igen nagy esélyel rosszabbra, a renaultnál nincs igazán bajnokaspiráns, akkor igen optimistán várhatjuk a 2007-et.
Whiteskull24-10-2006 10:00:10 // 17651
Ez okés, de mikor lesz újra futam? :)))
Már hiányzik. :))
Inner Circle24-10-2006 09:57:56 // 17650
De visszatérve a futamra, láthatóan a Ferrari most is technikai fölényben volt, csakúgy mint Monzában, Törökországban és Japánban, és alighanem Kínában és a Hungaroringen is ez volt a helyzet, csak a gumik miatt nem látszott. Leszámítva a megbízhatatlansági problémákat (amik a többi csapattal összehasonlítva még mindig szóra sem érdemesek) továbbra is toronymagas esélyesei 2007-nek a jól bejáratott Bridgestone-okon... talán jobb is, ha most távozik MS és Ross Brawn (és később Jean Todt), mert ez a lendület komoly visszaesés nélkül elviheti a csapatot addig, ameddig összeáll az új személyzetű Ferrari-csapat.
Inner Circle24-10-2006 09:50:53 // 17649
Savankás a szőlőtermés, eh? :D
Erhard 242 (Pure Energy)24-10-2006 09:46:39 // 17648
Nem meglepő titkon a renyó fizetett bérence..... :)))
De politikusnak jó lenne, lyukat tud beszélni és úgy ferdíti el a valóságot, mint ha igaz lenne :)))
Inner Circle24-10-2006 09:46:23 // 17647
Meglepő és mulatságos, hogy még te beszélsz kettős mércéről :-)
Versenyhelyzet volt, az egyik megszívta; van ilyen. Ami viszont elfogadhatatlan, hogy valakit ezért megbüntetnek.
mesa24-10-2006 09:27:03 // 17646
Tudtam, hogy leszel annyira inkorrekt, hogy félremagyarázd az egészet!!!
Tőled ez az elvárható szint :)))))))))
Akkor nézd vissza a futamot, és lásd be, hogy már a célegyenesben több mint egész autóval lehagyta Fisicot MS. Mert ennyivel gyorsabb volt az autója !
Sehol nem volt semmiféle 'bevágás elé', korrekten izombol megelőzte a Dácsiát. Az, hogy kalamajka lett belőle, pontosan azért volt, mert az olasz beengedte féktávon az autóját MS után.
Kettős mérce : ha ugyanezt csinálta volna Montoya - mint ahogy ennél durvábbakat csinált-, most örjöngenél az örömtől, hogy "na kérem ilyen agresszív stílusban kell versenyezni!".
MS esetében viszont egészen máshogy viszonyulsz a kérdéshez.
Ez sajnos elfogadhatatlan.
Meglepő és mulatságos...
Inner Circle24-10-2006 09:26:07 // 17645
Nade a TV előtt? :-)
Whiteskull24-10-2006 09:19:09 // 17644
Én biztos semmit, mivel akkor nem beszélgettünk erről. :))
Ferke24-10-2006 09:16:15 // 17643
A jó öreg Montoya.:)))
Egyébként nekem komolyan hiányzik, viccen kívül!
Inner Circle24-10-2006 09:10:55 // 17642
Nem is hinnéd, hányszor hallom ezt.
Inner Circle24-10-2006 09:10:27 // 17641
Juan-Pablo Montoya, 2001, Sepang. Ugyanígy előzte a célegyenes végén MS-t, MS otthagyta a vezetőszárnyát, és JPM-nek büntetésből a boxba kellett mennie... (Amikor megmondták neki, ezt mondta a rádióba: "This is bullshit. I gave him room, I gave him room.") Akkor mit mondott a tifosi társaság?
Whiteskull24-10-2006 09:06:17 // 17640
Viszont abban megegyezhetünk, hogy ez a versenyzési technika igen jót tenne az F1-nek. :))
Alfista24-10-2006 09:04:54 // 17639
IC!
Te egy nagyon-nagyon "érdekes" figura vagy!!!
Inner Circle24-10-2006 09:04:08 // 17638
Ne érts félre, én nem állítom hogy MS szándékosan csinálta volna, csak egy kis görbe tükör volt, hogy megfelelő elfogultsággal ugyanazt teljesen logikusan és hittel be lehet állítani pont ellenkezőleg.
Igazad van: versenyeztek, kicsit elfutotta mindkettő agyát a vér és mindketten úgy gondolták, hogy "Nem nagy baj, ha csak én jövök ki ebből a kanyarból". MS azért, mert sokkal jobb pozícióban volt (ilyenkor általában leszakad a másik vezetőszárny, és bizonyára le is szakadt volna, ha Fisico nem tapos ezerrel a fékbe), Fisico azért, mert rosszabb pozícióban volt ugyan, de neki már úgyis mindegy volt. A "két kicsi kecske ment fel a hegyre" c. mondóka élőszereplős előadását láthattuk :D
Erhard 242 (Pure Energy)24-10-2006 08:59:42 // 17637
Számomra bizonyosságot tett sumi, hogy még mindig ő a legek királya, nagyon élvezetes volt nézni, amit csinált. Fiszikella mit érezhetett mikor másodszor is megelőzték? Jövőre massa, rájkönen páros verhetetlen lesz... kis alonszó labdába sem rúg ja és persze többször sem lesz olyan 2éve, hogy kiesnek előle.... s világbajnok lesz. De azért ő is tud elismerem, másodiknak is kell tudni lenni :))))
Whiteskull24-10-2006 08:56:32 // 17636
Szerintem mindketten elég egy oldalról nézitek a dolgokat. Egyszerűen versenyeztek, és ez lett belőle. Egyik sem engedett, és puff.
Inner Circle24-10-2006 08:55:37 // 17635
Ui: a Ferrari amúgyis lóg egy elcsalt csapatVB-vel még 1999-ből a McLarennek, azt még törleszteni kell...
Inner Circle24-10-2006 08:53:26 // 17634
MS valóban nagyot ment, de azt se felejtsük el, hogy a mezőny messze leggyorsabb autójában ült. Ha nem tolják el az időmérőt, akkor MS már a rajtnál eltűnik a ködben és a többiek max. a lekörözéskor látták volna. A mezőnyből indulva, aztán a mezőnybe visszazuhanva viszont alkalma volt látványosan menni. Palik persze, az idióta, ezt úgy kommentálta hogy "Nagyon régen nem láttuk Schumachert ilyen agresszívan vezetni". Ja, Kína nagyon régen volt, több héttel ezelőtt... Teszem azt Monzában meg mit agresszívkodott volna, amikor nem volt előtte senki? Akkor se volt lassabb az öreg, csak akkor nem kellett küzdenie.
Inner Circle24-10-2006 08:49:06 // 17633
Az agresszív vezetésnek ára van, aki bevág a másik elé, az örüljön ha nem lökik ki, egyébként meg ugyanennyi erővel MS leszedhette volna Fisico első vezetőszárnyát és akkor a Ferrari csalta volna össze magának a VB-t, hiszen nem a Renault érdeke volt kilökni a Ferrarit, hanem a Ferrarié hogy kilökje a Renault-t. Miután a Ferrarinak a VB-hez nem lett volna elég az 1-2 hely, feltétlenül ki kellett ütniük az egyik Renault-t. (9-cel több pontot kellett volna szerezniük a Renault-nál. Az 1-2 helyért 18 pont jár, Alonso a harmadikkal hozott volna 6-ot, Fisichellának így mindössze az ötödik hely is elég lett volna. A Ferrari nagyon örült volna, ha Fisico visszaesik...) Nem csodálkoznék, ha pontosan ezért vette volna szűkre azt a kanyart MS. Csak hát ő vesztett rajta...
TarP24-10-2006 08:46:57 // 17632
Hahó,
Véleményem: Igen, verseny helyzet, meg minden, de Rajkó nem volt korrekt. egyszer rendben van ez a hullámozás a célegyenesben, de másodikra én már elfogadtam volna, hogy sokkal gyorsabb pilóta előtt nem ugrabugrálok... Persze ez akkor lenne fair, ha mások is úgy cselekednének hasonló esetben.
Sajnálom, hogy jött a defekt és külön durva, hogy egy Rönó okozta, miután mindenki azt talágatta, hogy Alonso-t hogyan fogja megtorpedóztatni valakivel a Ferrari...
A verseny kb úgy nézett ki, hogy 18-20 autó gurult egymás után szépen, semmit sem kockáztatva, semmit sem próbálva egyetlen piros pedig VERSENYZETT!
Bízom benne, hogy jövőre a sok fiatal között akad azért olyan, aki képes lesz a versenyzésre szintén.
Gratula Massa-nak! Nagyon szépen, kiegyensúlyozottan versenyzett, de előzni, küzdeni meg kell tanulnia, mert ez az autó képes nyerni a 4.6.8...helyről is. Massa egyelőre még nem mutatott küzdőképességet, de szüksége lesz rá.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
377
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?