Forum >> Forma-1

mesa01-06-2006 15:41:50 // 11181
Ne haragudj, de ki a f. érdekelnek a kiccccapatok ? Nem lehet mindenki bajnok !!! Még pénzzel sem (lásd Toyota) Szükség van a kiscsapatokra is, akiknek nincs pénze midnenre, különben nem lennének kiscsapatok. akor mindenki egyforma csak más színű csapat lenne. Akkor megint a márkakupák szintjére jutnánk. Akinek nincs pénze, az ne sírjon, hanem szerezzen ! Ha nem tud, akkor az azért van mert rosszul csinálja amit csinál, és akkor nincs is helye az F1-ben.
zolee14501-06-2006 15:39:35 // 11180
viszont a boxban úgy tankolnának hogy elfoglalnák más csapatok tankoló cuccait:)))
Tommi01-06-2006 15:34:01 // 11179
Hmmm... akkor a kics csapatok főszponzora legyen az amcsi hadsereg :))) Sötétzöld/terepszínű autók, amcsi zászló, csillag festés, rakétahajtás, egyből a Super Aguri lenne a világbajnok :PPP
mesa01-06-2006 15:18:16 // 11178
Azok nem is F1-eznek, szerencsére! :)))) Az USA naponta 1000 millió dollárt dobált Irakra.
mesa01-06-2006 15:16:10 // 11177
Az utóbbi időkben azért lett lényeges a szabálymódosítás, mert a ferrari mindenkit megalázott éveken keresztül :))))
Tommi01-06-2006 15:13:40 // 11176
Jó, drága volt, de szerintem nem ilyen nagyságrendben, mint ma. A Toyota évente elkölt 3-400 millió dollárt, szerintem egy kisebb afrikai ország éves GDP-je nincs ennyi :)
mesa01-06-2006 15:11:02 // 11175
15 éve is kurva drága volt az F1. Akkor például aktív kerékfelfüggesztés volt. Húsz éve meg turbó motorok, 1200 lóerővel, mindössze másfél literből.Sokkal drágább anyagokból voltak. az F1 mindig sokba lerült. Egymást tapossák a csapatok az F1-be kerülésért. Nem hinném hogy annyira drága lenne. Ráadásul bármikor felbukkanhat egy Red Bull típusú gazdag vállalkozás, aki egyből 2 istállót is működtetni képes. Attl nem tart senki, hogy elfogynának a csapatok :)))
Tommi01-06-2006 15:06:12 // 11174
Egyébként meg azt gondolom, hogy az utóbbi időben váltak igazán elsődlegessé a szabályalkotások, mert gondoljatok bele, hogy mondjuk 10-15 évvel ezelőtt messze nem volt ilyen szinten költséges a Forma-1, mint ma. Akkor több csapat tudott bent lenni kevesebb pénzzel. De amióta ennyire megugrottak a költségek, mert ugye a legújabb csodakütyüket csak a gazdag csapatok engedhetik meg maguknak -> ők lesznek gyorsabbak tőle -> a többiek lemaradnak -> húzzák a szájukat, hogy bezzeg a szabályok miket megengednek és nekünk nincs erre meg arra pénzünk és a büdös életbe nem érjük utol az élmenőket -> alkossunk olyan szabályokat, hogy mi is labdába tudjunk rúgni a futamokon... Tehát én valahol a technika drágulással hoznám összefüggésbe, mert lehet, hogy titkon valahol attól félnek a Mosley-ék, hogy még kevesebb csapat lesz, mert egyszerűen nem fogják tudni megfizetni a technikát és kiszállnak. Persze ez csak az én egyéni véleményem, lehet hüjjéket beszélek :)))
Mike.01-06-2006 15:04:45 // 11173
Még egy nagy baromság. :-(
Tommi01-06-2006 15:01:37 // 11172
Egyetértek! Jön majd a sok "okos" ember és mindenféle idióta szabályokat alkotnak az asztal mellett ülve és lehet, hogy az életben nem szagoltak még benzingőzt :)))
zolee14501-06-2006 14:57:56 // 11171
a pályákat csak azért említettem, mert nem ártana, ha a csapatokkal együtt találnák ki pl a bukóterek kialakítását.
mesa01-06-2006 14:48:57 // 11170
Szerintem meg semmi köze a pályáknak a szabályokhoz, se a nemzeteknek. Szerintem szimplán a konstruktőröknek kellen eldönteni a szabályokat a verseny kiíróival.
Inner Circle01-06-2006 14:16:59 // 11169
Nem az a baj, hogy messze van az alagút vége, hanem az, hogy egyre távolodik! :-(((
zolee14501-06-2006 14:16:44 // 11168
szerintem minden csapatnak és minden pályának kellene egy-egy tagot adni a testületbe, mert nem mindegy hogy milyen szabályok vonatkoznak az autókra, és a pályákra, és csak úgy nem lesz szájhúzás, ha mindenkinek van szavazati joga. Ennek így az lesz a vége hogy Pl a Mclaren majd minden elvesztett év után azt mondja majd, hogy persze, mert a többiek olyan szabályokat hoztak ami csak azoknak volt jó akik szavazhattak. Lehet hogy ez nem igaz, de marha jó magyarázat az esetleges rossz teljesítményre.
mesa01-06-2006 13:49:44 // 11167
Nem is jársz messze a valóságtól ! :)) Magyarország bekerül az F-1 szabályalkotó szervezetébe Palik kitúrta a McLarent
zolee14501-06-2006 11:37:20 // 11166
majd az F1-ben megy a Mclaren, beígér valamit a Williamsnek, mivel nekik lesz szavazatuk a szabályalkotásban, a Mclarennek meg nem, és beindul az F1-ben a klikkesedés. Mellesleg ezt a nemzetenkénti leosztást továbbra sem értem... mi ez, A1GP? Itt csapatok vannak, nem az a lényeg, hogy milyen nemzet színeiben állnak rajthoz. Majd jövőre a Mclaren kibérel Pusztakotkodács-alsón egy kis irodát, és bejelenti, hogy Magyar színekben indul és akkor már jár neki a szavazat? A Toyota meg amúgy is Németországban csinál mindent... vicc az egész, ráadásul hagynak ilyen hülye kiskapukat (mint ahogy említetted a raliban is) ami arra jó, hogy ne változzon semmi, viszont fölöslegesen kitolnak a csapatokkal.
mesa01-06-2006 11:06:10 // 11165
:)) Már N.T. beírására akartam írni, hoyg nem egészen úgy van :) Meg hogy ezért lett olyan butaság, mint a Fabia RS (ami dízel)... 5000-et kell legyártani, mind a mai napig. Az alapból, mióta WRC van és nem A8. A 2.0 sem igaz, ott a fen említett Fóbia. Viszont költségcsökkentés ugyanúgy hülyeség a rallyeban is, nem hiába Mr. Mózli ott is alkotott. :( Munkássága elején betiltotta a slick gumikat. Kitalálta a Kit-Cart, ami nem hogy olcsóbb de közel annyiba került. Most kitalálta az S2000-et, de ha azt vesszük, hogy a WRC-k 300 lóerősek lehetnek (papíron, :D), akkor a szívó motoros S2000-esek a maguk mosani 280 lovával még nagyobb literteljesítménnyel szerepelnek, ami csak pluesz ráfordítással hozható ki (ellenben egy jó csigás rendszerrel) Na és az idei tragikomikus év is a balfaxsága miatt alakult ki, hoyg csak 2 gyári csapat van a Ford és a Subaru !!! A gyökér kitalálta ktg csökkentés címén, hogy betiltja az aktív differenciált. Idén csak a privát versenyzők használhatják, a gyáriak nem. Ügyes (csaló) francia gyártó rögtön kiszállt, mind a Peugeot, mind a Citroen, és fantom csapatokat nevezett, mint privát versenyzők, ugyanazokkal a kocsikkal, uyganazokkal a pilótákkal, szervízcsapattal, vezetőkkel. Csak a matricákat cserélték. És sorra szívatják a szerencsétlen Subaurt meg Fordot, az aktív diffivel. Undorító kiskapu.
zolee14501-06-2006 09:42:40 // 11164
Zanardi visszatérhet a Forma1-be! Persze csak egy tesztre a BMW-hez. Zanardi balesete Nem semmi, hogy ezek után még versenyautóba ült...
zolee14501-06-2006 09:29:29 // 11163
állítólag ott is a költségcsökkentésért sírnak, viszont van valami szabály ami kitolás a gyári csapatokkal, és talán ezért szálltak ki a franciák (hivatalosan) de a privát Citroen is szinte gyári, de mondom, majd jön mesa és elmondja mi a helyzet, raliban én már elég régen elvesztettem a fonalat. Amúgy az F1 érdekes irányba megy: motorfejlesztés befagyasztása, egységes elektronika, néhány csapatot kizárnak a szabályalkotásból, egy gumiszállító... lassan tényleg egy márkakupa lesz, vagy valami tehetségkutató verseny. Már régebben is előjöttem ezzel, de volt jó pár éve egy interjú egy magyar pályaautóssal aki pont akkor hozta be Mo-ra az akkor még új első generációs C-osztályos Merci DTM verzióját, és úgy jellemezte, hogy technikai színvonalát tekintve fejlettebb mint az F1 autók. Ez szerintem nagyon gáz, és egyre jobban ebbe az irányba mennek a dolgok, vagy úgy mint régebben, hogy az F1 géppel mentek a futamokra is, és nem is sokban különböztek az utcai autóktól.
Inner Circle01-06-2006 09:13:09 // 11162
Ralihoz abszolút nem értek, csak néha elolvasom a Totalcar összefoglalóját, ott meg nem különösebben dicsérik az új és mégújabb szabályokat, és az ott uralkodó állapotokat...
zolee14501-06-2006 08:31:25 // 11161
nem teljesen, már ha jól tudom: régebben 5000 db-ot kellett csinálni, de mióta kitalálták a WRC-t azóta csak a WRC autóból kell 20 db-ot legyártani, nem kell utcai verziónak létezni. Pl a Citroen, vagy a Peugeot sem gyárt olyasmi utcai raliautókat mint a Micu, vagy a Subaru, gyárt viszont az adott típusokból 2.0 motorral. Na mindegy, majd jön mesa és elmondja hogy vannak a szabályok, lehet hogy az én információim már nem igazak.
zolee14501-06-2006 08:26:05 // 11160
George vazze, ne igyál annyit!:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) Ha az első "olvassvisszaválaszoljálmár" hsz-emet elolvasod akkor abban van egy szám. Nem az én szám, hanem egy 5 jegyű szám, ami egy hsz-t jelöl. Azt a hsz-t visszaolvasva rájöhettél volna, hogy nem a "Bűnös-e Schumi?" témakörben próbálok Veled interjút készíteni, azt én már rég lezártam, nem is érdekel. Arról van szó, hogy Te nagy meggyőződéssel állítottad, hogy az F1-esek közül kizárólag MS jótékonykodik. Ez a mondatod egyébként egyfajta helyeslés volt a kicsivel korábbi hsz-re (nemtomkiírta) hogy itt kezdődik az EMBER így, nagybetűvel. Erre én linkeltem egy oldalt, hogy a csak ő az nem igaz, még akkor sem, ha Te csak azt látod amit MS csinál.:))) Mégegyszer: George vazze, ne igyál annyit!:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) Láttam néhány képet rólatok a Csevegés topicban, és bár nem akartam szólni, de tudtadm, hogy előbb-utóbb rossz vége lesz... tessék itt is van.;)
tom16401-06-2006 02:02:36 // 11159
De vannak ilyen szabályok a F1-ben is! Pl. csak olyan benzint használhatnak a gépek, amiket bárki megvehet a benzinkúton. Azóta van V-power meg ilyesmik... A raliban meg csak olyan vasak indul6nak, amikból évente tízezret legyártanak, így a konkurencia is meg tudja venni öket. Ennek a szabálynak köszönhetö, hogy lehetett venni a kereskedelmi forgalomban Lancia Delta Integrale HF-et, Audi Quattro Turbót és Escort Coswort-ot, mostanában Impreza WRX-et és társaikat.
GEORGE01-06-2006 00:17:58 // 11158
kedves uram! Direkt nem akartam feszegetni a Sumi kicsúszást, hogy most direkt, vagy nem direkt. MERT EMBER nincs a földön aki a video felvételek alapján megállapitja mi történt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ez a büntetés azt súgalja, hogy a bírák nem engedik meg ,hogy 1 versenyző hibázzon! :-( De ha már rátértünk akkor azt vallom a bünti erős volt! Összefoglalva továbbra is FERRARI az F1-es autó és Sumi egy kurva jó pilota!
mesa31-05-2006 23:18:16 // 11157
Az aszfaltos hasonlatod nagyon találó.
Inner Circle31-05-2006 23:01:07 // 11156
"Hátránya - szerintem- hogy a kiscsapatak nem tudják hozzáidomítani úgy a 'vasat', mint a pénzt nem sajnáló főhadiszállások" Igen, elvileg bármi egységesíthető, csak hát ahogy mondod, utána már nem arra költik a pénzt, hogy kifejlesszék a sajátjukat, hanem arra, hogy minél jobban kihasználják a meglévőt... ...képzeljük el, hogy minden csapat saját aszfaltot tehetne az autó elé. Irtózatos pénzt költenének el rá. Most viszont van egy közös aszfalt, mindenki egységesen ugyanazon az aszfalton megy. Tehát irtózatos pénzt költenek arra, hogy kihasználják az egységes aszfaltot... (Nem volt valamelyik sportban, talán raliban egy olyan szabály, hogy a néhány éves fejlesztéseket mindenkinek az utolsó részletig nyilvánosságra kellett hozni? Addig lehetett belőle előnyük, utána viszont közkinccsé vált. Ez az F1-ben sem lenne rossz.)
mesa31-05-2006 22:18:07 // 11155
Pedig egységesíthető. 4 évvel ezelőtt egy N-es Subaru ECUját kellett kiolvasni 3.5 Jack dugóval Laptopra Basicben a Bálnáéknak. A MoTec nyomatta az egységes ECU-ket Lancerba, Imprezába, tán még Sierraba is. Ügyes az egész, a bemeneti paramétereket kell csak megadni, amit EPROMból kiolvas, hozzá kapja a szokványos jeleket a motortól, LMMtől stb. és ezek után már maga vezérli a folyamatokat. A probléma oedig az volt, hogy az egységes ECU csak megadott számú paramétert tudott egyszerre fogadni, és amikor az ALS müködéseb lépett, akkor nem tudta vezérelni az el. fékerőszabályzót, ezen kellett trükközni, hogy a külsőlevegő hömérséklet jelét kelett kiiktatni (ha jól emléxem az arra az időre feleslegessé vált amig az ALS ment). Na szóval technikailag simán jövőre mehet a dolog. Perzse hülyeség, mert nem lehet a motorokat fejleszteni az elektronikával, viszont az összes huncutság kizárva, ugyanis az ECUkat sorsolják a futamok előtt ;) Ami pedig a legnagyobb előnye, iszonyatos költségeket megspórolnaka csapatok egy egységes ECUvel. Hátránya - szerintem- hogy a kiscsapatak nem tudják hozzáidomítani úgy a 'vasat', mint a pénzt nem sajnáló főhadiszállások ... Ezért egy kissé visszás a dolog.
zolee14531-05-2006 21:14:30 // 11154
de a szabvány 43-as futócipő is hasonló baromság, van akinek ökölbe szorított lábbal kéne futni, van aki meg csónakázna. Még azt nem értem, hogy a hardver része lenne egységes vagy maga a program is, mert ugye elvileg a program a lényeg, és az motoronként változik, nem hiszem, hogy egységesíthető lenne.
Inner Circle31-05-2006 21:08:16 // 11153
Ezt technikailag, elvben, és minden téren abszolút hülyeségnek tartom, kb. olyan, mintha a százméteres síkfutáson mindenkinek szabvány körömcipőben kellene rajthoz állni.
zolee14531-05-2006 20:40:23 // 11152
mi a baj azzal ha mindenki beleszól? Ha kiszáll a torro rosso, meg a super aguri akkor máris gebasz van, mert min 20 db autót ígért az F1 vezetősége a tv-nek, szóval pont úgy 2 autót adnak hozzá mint bármely más csapat. vicc az egész. Az meg hogy a Williams nagyobb csapat mint a Mclaren megint hülyeség, ráadásul ha csak az elvet vesszük figyelembe az is hülyeség: a nagyok döntenek a kicsik sorsáról is, vagyis még nagyobb lesz a szakadék a kis- és nagycsapatok között. ha már baromságoknál tartunk: Egységes ECU
BadBoy31-05-2006 20:36:49 // 11151
Ez egész a nemzetiséggel (pontosabban melyik országból vannak beregisztrálva) csak arra megy ki, hogy mózly papa kiüsse a rebellis csapatokat jogszabályi úton. Williams úr csapata szponzorhiányban szenved egy picit, és ők könnyen lesznek kaphatók minden félére egy kis pénzért. Jól kitalálta a vén szivar!!!
Tommi31-05-2006 18:37:33 // 11150
Ha mész júniusban, utána kérünk élménybeszámolót :) Lehet, hogy augusztusban mi is megyünk Olaszba és akkor nem hagynám ki most sem, jó lenne majd némi friss info.
Tommi31-05-2006 18:36:30 // 11149
Hagyományos fotóim vannak, 8-9 éve még álmodni se mertem digit fényképezőgépről :) De majd eccer ráveszem magam és bescannelem őket.
Ferke31-05-2006 14:25:01 // 11148
Ebben tééleg az a fura, hogy a williams nagyobb volumenű, mint a Mclaren???:)))
mesa31-05-2006 14:13:46 // 11147
Nemzetiség alapján. Ez is csak olyan mózlis baromság.
zolee14531-05-2006 13:27:46 // 11146
erről sokat nem lehet beszélni. Eddig úgy tudtam, hogy a szabálymódosításhoz minden csapat beleegyezése kell, most meg valami alapján néhányan kiváltságosok lettek.
mesa31-05-2006 13:12:23 // 11145
Hogy ON is legyen, mert itt a jégautós hsz-ek közt elveszett a lényeg : Kizárták a McLarent és a Toyotát az F1 bizottságból, amelyik a 2008-tól érvénybe lépő szabálymódosításokról dönt !!! http://www.f1hirek.hu/?t=article&id=14379 Erről kellene beszélgetni.
Ferke31-05-2006 12:29:01 // 11144
Na erre nagyon kiváncsi leszek, június végén megyek én is oda!:)
Vikk7531-05-2006 12:23:41 // 11143
Nem semmi...a fotókra tényleg kíváncsiak vagyunk! :)
pb_31-05-2006 12:17:07 // 11142
A sört kifelejtetted.)
mesa31-05-2006 12:17:06 // 11141
Osszd meg velünk a fotódat! :)
Tommi31-05-2006 12:14:51 // 11140
Csak egy 550 Maranellot a kora miatt nem tudsz behozni :( Nálam amúgy a 360 Modena Spider az isten :)
Tommi31-05-2006 12:13:42 // 11139
Teljesen véletlenül keveredtünk oda amúgy :) Édesapám kaminos és azon a hétvégén éppen pont arra jártunk. Vasárnap ugye stop van, nem lehet menni a teherautóknak. Úgyhogy úgy döntöttünk, nem egy autópálya benzinkútnál dekkolunk, hanem pályáról le, falvakban autózgatás és goto Maranello :) A város főterén, a Ferrari múzeummal szemben álltunk meg a parkolóban :) Nem kicsit néztek, hogy mit keres itt egy kamion :))) Másodszor is piszok mákunk volt, ez egy évvel később történt, ugyanígy bejutottunk hétvégére Maranelloba, akkor meg veterán Ferrari találkozó volt... Na... az... kész... :) 250 GTO és hasonlók, kb majdnem elbőgtük magunkat, hogy ezt nem hisszük el :))) Azon a hétvégén volt futam, úgyhogy mindegy hány veterán autó volt ott, fél kettő körül kiürült a város főtere és mindenki ment haza vagy valami közeli étterembe/kávézóba nézni a futamot. Akkor nem a Ferrari nyert, úgyhogy a plébánosnak nem akadt munkája :))) Na, télleg léptem, este leszek! Sziasztok :)
zolee14531-05-2006 12:10:53 // 11138
40-50??? Talán a használtpiacon:) Épp néztem a kedvencemet az 550 Maranellot már 16M körül adogatják a mobile.de-n. Ha belegondolok, hogy Mo-n baromi sok több mint 16millás gép szaladgál akkor nagyon nehéz értelmet találnom egy SEL mergának. Szinte minden nagyvállalkozó azzal nyit, hogy vesz egy sel-t, lassan több lesz mint suzuki:)))
mesa31-05-2006 12:10:33 // 11137
Neked nem kell. Elmondatd már ezerszer, hogy nem csak beszélni, de cselekedni kell ! :)) ( Én a rendelkezésedre bocsáom szívesen, csak nehogy meglepődj, az enyémet még hátra kell húzni :P )
Vikk7531-05-2006 12:09:11 // 11136
Na, ezt nem is olvastam inkább :))
zolee14531-05-2006 12:08:16 // 11135
voltatok a Zsolti féle autóztatáson? az sem volt rossz. Élőben nem számít hogy milyen autó, ugyanolyan gyors mind, és a hangja is király!
Tommi31-05-2006 12:07:23 // 11134
Momentán csak 1:18-as autóra futja :PPP A büdös életbe nem lesz 40-50 millám csak arra, hogy vegyek egy szűk, csomagtartó nélküli, sokat fogyasztó, betonkemény futóműves, használhatatlan szar olasz vasat :)))
Tommi31-05-2006 12:05:57 // 11133
Még 1997-ben, amikor először voltam kint Maranelloban, emlékszem azon a hétvégén pont nem volt futam és tesztelés volt a "házi" pályán. A városban az össze ablak kinyitva, mindenki kint lógott és hallgatta a motorhangot :) Az emberek lógtak a fákon, kerítésen, mindenkinél fényképező vagy kamera és ment a nyálcsorgatás... :) Találtunk egy helyet, ahol ki volt feszegetve a drótkerítés, egészen a pályáig be tudtunk menni, a gumifal mellől csináltam fotót a Sumákról, ahogy elrobog előttem. Az se volt semmi, szinte remegett a lábunk alatt a föld :)
Angyal Rita31-05-2006 12:04:30 // 11132
Szia, jó VH-látogatást, jó vásárlást. :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.