Egy kis töri. Igaz nem itt lesz most a verseny,de azért érdekes.
A Nürburgring
Lenyűgözően szép volt, élmény volt rajta vezetni, ugyanakkor rendkívül veszélyes is volt. Jacky Stewart egyszerűen csak Zöld Pokolnak hívta.
A Nürburgring kétségkívül a Forma-1 történetének egyik leghíresebb, és egyben leghírhedtebb versenypályája. Az "igazi" Nürnburgring vadregényes hegyi kanyarjaival és 22 kilométeres hosszával már a múlté. Niki Lauda 1976-os baleste után egyszerűen bezárták. A mai pilótáknak pedig fogalmuk sincs róla milyen volt ott egy versenyt futni. Aki viszont ment rajta, esküszik rá, hogy a világ legjobb versenypályája. Még Niki Lauda is ezt vallja, aki majdnem életét vesztette rajta. A kanyarok nevei egy legenda részei: Hatzenbach, Flugplatz, Schwedenkreutz, Fuchsröhre, Adanauer Frost, Bergwerk, Das Kraussell, Hohe Acht, Pflanzgarten. A Nordschleife, azaz az északi kör 22,8 kilométer hosszú volt, 176 kanyarral és 300 méteres szintkülönbséggel. Talán rendkívüli nehézsége miatt imádták annyira a pályát a versenyzők. Ide nem a csillogás miatt szerettek járni - mint Monacóba - hanem azért, mert a verseny egy hatalmas nagy piknik volt. Sátortáborral, kifőzdével és tábortűz melletti baráti beszélgetésekkel. Évente kétszer pedig többszázezer néző vert tábort a pálya szélén. Májusban az 1000 kilométeres versenyre, augusztusban pedig a Forma-1-es nagydíjra jöttek ki. Jackie Stewart - annak ellenére, hogy mesteri módon háromszor is nyert itt - Zöld Pokolnak nevezte a Nürburgringet. Aki egyszer ment rajta, állítja, hogy az Eiffel-hegységben tekergő 22 kilométeres aszfaltcsík a legnagyobb kihívás ember és gép számára egyaránt. A legnehezebb és legveszélyesebb pálya az egész világon. Az utóbbi években autós fanatikusok vehetik birtokba, néhány Euróért, ugyanis kapui nyitva állnak bárki előtt.
Nordschleife és Südschleife
A pályát, amely fölé koronaként magasodik a 12. századi épített lovagvár, 1925-ben kezdték építeni. A kölni polgármester (későbbi német kancellár) Konrad Adenauer és Dr. Creutz elsősorban azzal a szándékkal kezdték építeni a pályát, hogy az fellendíti majd az idegenforgalmat és nem utolsó sorban csökkenti a nagy munkanélküliséget. Adenauer elérte a kormánynál, hogy 15 millió márkával támogassa az építési munkálatokat majd 1927. júniusára elkészült a ring. A nyitóversenyre 100 ezer néző látogatott ki és Rudi Caracciola nyert. A Nürburgring két részből állt: az északiból, a hírhedt Nordschleiféból és a déliből (Südschleife). Az előbbi volt az "igazi" Nürnburgring, amely szinte azonnal csodálatot és félelmet váltott ki a versenyzőkből. A két aszfaltcsík a boxoknál találkozott, ahol kitűnő kiszolgáló épületeket húztak fel és egy hotel is helyet kapott. 1927 és 1939 között végig itt rendezték a Német Nagydíjat. 1934-ben az Ezüstnyilak itt debütáltak. A hófehérre festett autók többet nyomtak a megengedett 750 kilónál, ezért Alfred Neubauer csapatfőnök az éjszaka folyamán levakartatta a festéket a kocsikról. Így a másnapi rajnál ott lehettek a gyári Mercedesek. A festék nélkül, "meztelenül" ezüst színben pompázó autóval Manfred von Brauchitsch nyert és ezzel kezdetét vette az Ezüstnyilak legendája. 1935-ben itt aratta legnagyobb győzelmét Tazio Novulari egy elavult Alfa Romeóval, hazai pályán elpáholva a Harmadik Birodalom csodamasináit. A második világháború után csak 1949-ben indult újra a versenyzés a Nürnburgringen. 1950-ben már újra megrendezték a Német Grand Prix-t, bár ekkor még csak F2-es autók számára. A királykategória 1951-ben vehette újra birtokba a pályát és az első három Német Nagydíjon a Ferrari aratott győzelmet.
Halál a ringen
1951-ben és 52-ban Ascari lett az első. 1952-ben úgy nyerte meg a futamot, hogy két körrel a futam leintése előtt kénytelen volt kiállni a boxba, olajat utántölteni. Ascari Farina mögé ért vissza, de fergeteges hajrába kezdett. Egy kör alatt utolérte és megelőzte a Forma-1 első világbajnokát, majd a végén 14 másodperces előnnyel szakította át a célvonalat. Nino Farina a következő évben visszavágott és ezúttal ő nyerte meg a versenyt a Ferrarinak. Ekkor 34 autó indult a versenyen, ami a legnagyobb számú résztvevő a sportág történetében. 1954-ben újból az Ezüstnyilak sikerének tapsolhatott a közönség, hiszen a legendás Juan-Manuel Fangio szakította át elsőnek a célvonalat. Fangio azonban nem örült, egy nappal korábban életét vesztette barátja és tanítványa Onofre Marimon. Ezzel a Forma-1 első halálos áldozatát a Nürnburgring szedte. Az edzésen Marimon, Argentína egyik nagy tehetsége kicsúszott egy kanyarban és a fák között érte a végzett. A Le Mans-i tragédia miatt csak 1956-ban rendeztek újra F1-es versenyt a Nürnburgringen, amikor újra Fangio nyert, ezúttal már Ferrarival. Az ötödik helyezett Louis Rosier lett, aki három kör hátránnyal (66 km) futott be!
Fangio legnagyobb versenye
Fangio egy évre rá itt aratta életének talán legszebb győzelmét. A 46 éves argentin már az edzésen látta, hogy a Ferrarik a keményebb Englebert abroncsoknak és a kisebb fogyasztásuknak köszönhetően boxkiállás nélkül teljesítik majd a futamot. Fangio ezért félig megtankolt autóval, puhább gumikon vágott neki a versenynek és tempósan kezdett. A 12. körre a két ferraris ász, Mike Hawthornnal és Peter Collinsszal szemben 28 másodperces előnyt autózott ki. A kiállás azonban tovább tartott, mint számított rá, és "El Chueco" 45 másodperces hátránnyal tért vissza. Ekkor azonban valami olyat láthatott a közönség, mint még soha előtte és azóta sem. Az öreg Fangio iszonyatos hajrába kezdett. A kiállás utáni első körben 12 másodpercet faragot hátrányából, de mivel a két ferraris csak egy körrel később tudta meg ezt (akkoriban még nem volt rádiókapcsolat és a táblát egy kör elteltével láthatta a pilóta), már késő volt. A 17. körben már csak 26 másodperc lett a Ferrarik előnye, és ekkor Fangio bekapcsolta a rakétákat: két körben is jobbat ment mint az edzésen. Az utolsó körében 9:17.4-es kört tekert (hét másodperccel jobbat mint az edzésen!) és már csak 3 másodpercnyire volt Collinstól, akit a két és fél kilométeres célegyenes végén befogott és nem sokkal később megelőzött. A pálya második felében a Bergwerknél "megette" Hawthorn-t is és megszerezte F1-es pályafutása legnagyobb és egyben utolsó győzelmét.
Újabb áldozatok
A Nürnburgring egyébként szétválasztotta a jó pilótákat a klasszis pilótáktól. Itt ugyanis képtelenség volt hibátlanul teljesíteni egy kört. Egy kisebb bizonytalanság viszont nemcsak kieséssel végződhetett, hanem halállal is. A hetvenes évekig ugyanis nem volt szalagkorlát és ha valaki kirepült a pályáról, a fák közé szalad, a biztos halálba. 1958-ban Peter Collins életét követelte a zöld pokol, aki a Pflanzgartennél sodródott ki a pályáról és hatalmasat szaltózva azonnal meghalt. A baleset hatására barátja és honfitársa Mike Hawthorn a szezon végén abbahagyta a versenyzést. (Végzetét azonban nem kerülhette el: nem sokkal később egy közúti baleset során halt meg.) 1961-ben 300 ezer néző ment ki, hogy láthassa a kor legnagyobb német sztárját, Wolfgang Berghe von Trips grófot, aki a Ferrarival a vb egyik esélyese volt. A németországi versenyen azonban meg kellett elégednie a második hellyel, a versenyt ugyanis Stirling Moss nyerte, aki az égi áldásban bízva a félig nedves pályán esőgumival rajtolt el. A verseny végére megjött az eső és az angol 20 másodperces előnnyel nyert. 1963-ban és 64-ben John Sutees győzött, míg 1965-ben Jim Clark itt szerezte meg második világbajnoki címét rajt-cél győzelemmel. (Ez a szezon hetedik versenye volt, és még három futam volt hátra.) 1966-ban az edzésen a későbbi csapatulajdonos Guy Ligier csúszott ki Cooper-Maseratijával és törte össze csúnyán a lábát. A versenyen az angol John Taylor viszont halálával fizetett hibájáért. Az egyik kanyarban megpördült és nekicsapódott Jacky Ickx Forma-2-es autójának. Taylor Brabhamje kigyulladt és az angol pilóta egy hónappal később belehalt sérüléseibe.
Ickx és Stewart a Zöld Pokol királyai
Ickx-nek viszont kutya baja sem lett, sőt a következő évben parádézott. Majdnem elpáholta a teljes Forma-1-es mezőnyt egy Forma-2-es autóval. Akkoriban a Forma-2-es és a Forma-1-es mezőny egyszerre versenyzett a pályán. Az F2-es belga menő sokkolta a többieket, amikor a kis "vézna" Matra-Fordjával a harmadik legjobb időt érte el az edzésen. (A belga Cosworth FVA motorja alig tudott 220 lóerőt, míg az edzés első Jim Clark 3 literes Cosworth DFV-je 400 LE-s volt.) A Forma-1-sek közül Ickx-t csak Clark és Hulme tudta megverni. Hiába ment azonban csodálatosan az edzésen, a rajtrácson a szabályok szerint, mint legjobb Forma-2-es, csak a 17. hely jutott 'Monsieur X'-nek. Ickx innen küzdötte magát fel a versenyen a negyedik helyre, míg végül egy törött felfüggesztés miatt ki kellett állnia. 1968-ban újabb nehéz futam várt a pilótákra. Ezúttal a hegyi időjárás okozta a fő gondot. A verseny előtti eső miatt hatalmas köd szállt a pálya fölé, a látótávolság pedig egyes helyeken alig érte el a 10-15 métert. A futam előtt a pilóták és a rendezők is sokáig tanácskoztak mi tévők legyenek, végül a 250 ezer néző miatt némi késéssel mégis megtartották a versenyt. A rendkívüli körülmények között futott viadalon Jackie Stewart nyert négy perces előnnyel. A futam után a skót is remegő lábakkal szállt ki a kocsiból "A kockás zászló olyan volt mint a megváltás" - mondta a futam után. Stewart később még kétszer lett itt első, 1971-ben és 73-ban. Forma-1-es korában 'Monsieur X' is nyert itt kétszer. Ickx 1969-ben és 72-ben hasította át elsőnek a célvonalat. Ez utóbbi siker rajt-cél győzelem volt, a belga minden körben vezetett és a leggyorsabb köridőt is ő futotta. A pályát ekkora viszont már átépítették. 1970-ben ugyanis a versenyzők nem voltak hajlandóak rajthoz állni itt, annyira életveszélyesnek ítélték. A Forma-1-es Grand Prix átkerült Hockenheimbe, a Nürnburging pedig szalagkorlátokat kapott és több helyen újraaszfaltozták.
Lauda pokla
Az átalakítások ellenére a 'Ring' idejemúlt volt, az autók egyre gyorsabban száguldottak rajta, ráadásul a pálya több részén is elérték az óránkénti 300-as tempót. A Pflanzgartennél pedig nagy sebességnél rövid időre a levegőbe is emelkedtek. 1974-ben és 75-ben Lauda volt a leggyorsabb az edzéseken a Ferrarival, de mindkétszer elcsenték előle a győzelmet. 74-ben csapattársa Regazzoni, a következő szezonban pedig Reutemann húzta keresztül a számítását. 1976-ban viszont végre nyerni akart. A második helyről rajtolhatott a nagy rivális James Hunt mögül. A verseny előtt viszont esett az eső és nedves pályán kezdődött a futam. Lauda elrontotta a rajtot és visszacsúszott, ráadásul túl korán váltott esőgumikról sima felületű abroncsra. A Bergwerknél elrontotta az egyik kanyart és megcsúszott, neki a szalagkorlátnak és onnan visszacsapódva keresztbe állt az út közepén. Brett Lunger telibe kapta az autót, amely azonnal lángokba borult. Lunger, és az odaérkező másik három versenyző, Guy Edwards, Arturo Merzario, Harald Ert azonnal a segítségére siettek, hogy a lángok között vergődő Laudát kihozzák. Az osztrák 37 másodpercig volt a tűzben, ráadásul időbe telt, mire az osztrák mentőautóba került, majd repülővel vitték a mannheimi egyetemi klinikára. A súlyos égési sérülésektől és a belélegzett füsttől élet halál között lebegett. Kómába esett és már az utolsó kenetet is feladták rá. Végül megmenekült és visszanyerte egészségét, de a baleset nyomait máig is hordozza. A balesetet egy 14 éves kisfiú örökítette meg egy 8 milliméteres kamerával, amely azóta bejárata a világot. Az osztrák "szuperpatkány" később személyesen köszönte meg négy versenyzőtársának, hogy megálltak segíteni, nélkülük ugyanis biztosan otthagyta volna a fogát. Merzario, akivel Lauda ki nem állhatták egymást, még az osztrák monte-carlói pole pozícióért kapott aranyóráját is megkapta. Az osztrák azonban felépült és 42 nappal a nürnburgringi pokol utána rajthoz állt Monzában. Lauda balesete volt az utolsó csepp a pohárban, hiába javítottak fokozatosan a pálya biztonságán, a 22 kilométeres hosszhoz képest nagyon kevés pályamunkás volt szolgálatban. A szövetség sportbizottsága, a CSI visszavonta a pálya licenszét és a Forma-1 soha többé nem jött vissza a Nordschleiféra. A Német Nagydíjat azonnal átvitték a Hockenheimringre.
Új Nürnburgring
1982-ig még a régi Nordschleifén futották az 1000 kilométeres versenyt, ekkor azonban hatalmas munkálatok kezdődtek a régi Südschleife mellett. Vadonatúj versenypálya épült, amely 84 millió márkába került. Az első versenyt egyforma Mercedes 190-sekkel futották. A viadalon részt vett a Forma-1-es mezőny színe-java. A leggyorsabb egy fiatal brazil Ayrton Senna volt, aki lenyomta a végül második Laudát. Prostot, Rosberget, Alan Jonest, mindenkit. A régi, egyszerre csodált és rettegett Nürnburgring története ezzel véget ért. A Forma-1 1985-ben már az új aszfaltcsíkon vendégeskedett, amely nem lett rossz, sőt nagyon is jó pálya, de aki ment a régi Nürnburgringen állítja: össze sem hasonlítható az eredetivel.
A rekordok pályája
Soha egyetlen pályán sem számított annyira a köridő, mint a Nürnburgringen. Minden pálya közül itt számított a legnagyobb elismerésnek megdönteni a körrekordot. Először Bernd Rosemayer törte át a 10 perces álomhatárt 1936-ban egy Auto Unionnal. 1939-ben Hermann Lang már 9:52.2-t tudott egy háromliteres kompresszoros Mercivel. A köridők a Forma-1-ben is fokozatosan javultak. Fangio 9:17-es álomideje nem sokáig maradt rekord. A kasztnik fejlődésével egyre gyorsabbak lettek a kocsik. 1961-ben Phil Hill egy gyengécske 1,5 literes cápaorrú Ferrarival már 8:57-et tudott. 1965-ben Clark 8:22-nél járt, a hét perces álomhatárt Niki Lauda szakította át. 1975-ben 6:58.6-os kört repesztett, ezzel ő tette meg a valaha futott leggyorsabb F1-es kört a Ringen. Az abszolut rekordot Stefan Bellof tartja, aki a nyolcvanas években egy C-csoportos Porschéval szinte már hihetetlen
6:13-as körre volt képes.
Forum >> Forma-1
B-la 09-06-2006 04:11:15 // 11381
B-la 09-06-2006 04:01:11 // 11380
A Ferrari abszolút esélyesként érkezik Silverstone-ba, miután Michael Schumacher az elmúlt heti barcelonai teszteken a Ferrari V8-as motorral szerelt versenygépével megdöntötte a Jenson Button által egy V10-es Hondával tartott nem hivatalos pályacsúcsot.
"Eredményes tesztet zártunk Barcelonában, így már alig várjuk a hétvégi megmérettetést" - mondta Schumacher Silverstone-ban. "Nyilvánvalóan a Renault is remekül ment Barcelonában, ám sikerült megértenünk, hogy a Spanyol Nagydíjon miért maradtunk alul velük szemben."
"Sikerült megoldást találnunk erre a problémára, így mindenünk megvan ahhoz, hogy harcba szállhassunk a győzelemért a hétvégi Brit Nagydíjon."
A Ferrari hétszeres világbajnoka jelenleg 21 pontos hátrányban van az élen álló Alonsoval szemben, és mivel az első két helyet mindössze csak két pont választja el agymástól, Schumacher igen kemény feladat előtt áll.
"Úgy gondolom, hogy minden verseny kulcsfontosságú" - mondta a német. "Fontos, hogy minél több pontot vegyünk el a Renault-tól, ne csak mindig két pont válasszon el minket egymástól. Bízom benne, hogy ez sikerülni fog."
Schumacher mindent megtesz annak érdekében, hogy megszerezze idei harmadik futamgyőzelmét, különösen azok után, hogy a Monte-Carlói Nagydíjon csak az ötödik pozícióban ért célba, miután a boxból kellett megkezdenie a futamot.
A hétszeres világbajnok bosszankodik az elmúlt verseny miatt, mert véleménye szerint könnyedén győzedelmeskedhetett volna. "Úgy gondolom, hogy minden esélyünk megvolt a győzelemre, de..."
B-la 09-06-2006 03:57:41 // 11379
Na!
Egyedül maradtam! :/
B-la 09-06-2006 03:56:32 // 11378
A világbajnoki cím birtokosa, Fernando Alonso szerint a Ferrari az abszolút esélyes a hétvégén megrendezésre kerülő Brit Nagydíjon, különösen azok után, hogy Michael Schumacher fantasztikusan teljesített az elmúlt heti teszteken Barcelonában.
Ez is azt bizonyítja,hogy ...
FERRARI
B-la 09-06-2006 03:53:33 // 11377
B-la 09-06-2006 03:47:31 // 11376
Állat hogy csak ketten vagyunk bent! :P
B-la 09-06-2006 03:45:48 // 11375
FERRARI a nyerő!!! ;)
Xixo09-06-2006 03:41:28 // 11374
Amúgy meg tutter, hogy nyerünk, ha csak ki nem gonoszkodik ellenünk megint valamit az FIA-dácsia sunyicsaló szövetség!!!
Xixo09-06-2006 03:39:39 // 11373
Emberek péntek van!!!
Remélem nyerünk vasárnap!!! Hajrá FERRARI!!!!!!!
zolee14508-06-2006 21:55:58 // 11372
még egy gondolat a témához:
"Ezért a Forma-1-nek sürgősen teremtenie kell egy alternatív szupersztárt, amihez nem kis segítség lenne, ha Alonso nyerne még egy világbajnoki címet"
Ha MS veretlenül vonul vissza akkor nagyon nehéz a helyére új sztárt "csinálni", hiszen mindenki azt mondja az elkövetkező min. 5 évben, hogy ha itt lenne MS akkor XY soha nem lenne vb. Így viszont, hogy tavaly, de talán idén is megveretik Alonsóval könnyen lehet belőle a következő kiváltságos, akit persze majd 10 év múlva úgyanúgy megveretnek az aktuális kedvenc-újonccal.
Ha belegondolunk a Benetton végigcsalta 94-et, és a végén egy ütközéssel (de minimum vitatható körülmények közt) lett vb MS, és mégsem lett belőle semmi nagyobb baj. Egyszerű a helyzet, Hillel semmi különösebb tervük nem volt...
Most jön a Renyó idei szárnyalása, és nem véletlenül használtam ezt a szót. Hogy van az hogy senkinek nem flexelhet a szárnya, de a senkibe a Renyó nem tartozik bele?
Inner Circle08-06-2006 21:38:39 // 11371
A Knorr Bremse nem érintett a dologban?
GEORGE08-06-2006 21:09:22 // 11370
Ez így szomorúan hangzik :-(
zolee14508-06-2006 21:08:04 // 11369
oké, máshogy fogalmazok: egyáltalán nem cseréled le a Ti-t ha rajtam múlik:)))
GEORGE08-06-2006 21:05:41 // 11368
Elég lesz egy 159 2,4JTDM is :-))
zolee14508-06-2006 20:56:17 // 11367
nem kell erőlködni George, ha rajtam múlik még sokáig nem cseréled le a Ti-t F430-ra:)))
GEORGE08-06-2006 20:14:59 // 11366
Csikarjunk már ki belöle egy könycseppett MS témában!!
Akarok egy új gépet! :-))))
zolee14508-06-2006 17:33:02 // 11365
kb mindegy lenne hogy ezt rakod be a Ferrari ülésébe vagy Zsótit
:DDD
Vikk7508-06-2006 17:21:22 // 11364
Mike.08-06-2006 17:17:04 // 11363
Ahh, már sok minden nem is kell! :-))
Mike.08-06-2006 17:16:24 // 11362
Zsóóótika? :-)))
zolee14508-06-2006 17:08:12 // 11361
már csak egy tehetséges magyar pilóta kell bele!:)))
mesa08-06-2006 16:31:54 // 11360
Tehátakkor:
A Ferrari dugattyúit a KFKI tervezi Budapesten, a gumijait meg a Tatabányai gyár. lassan-lassan magyarrá válik az F1 autójuk :))
mesa08-06-2006 16:30:38 // 11359
Elhelyezték a japán Bridgestone gumiabroncsgyártó új üzemének alapkövét a Tatabányai Ipari Parkban. Az 50 milliárd forintos beruházás 185 új álláshelyet teremt.
"Ez a gyár az első Európában, ahol egy új technológia segítségével csúcsminőségű abroncsokat tudunk előállítani"
Takashi Urano
Inner Circle08-06-2006 14:15:59 // 11358
"GF feltartás : Bűntetése 10-ből a 10. pozíció (max 9-et tarthatott fel, mivel ennyi autó jut az utolsó körbe)
MS feltartás : Bűntetése 10-ből a 22. pozíció (max 9-et tarthatott fel, mivel ennyi autó jut az utolsó körbe)"
Hogy hány másik autót tarthatott fel és ehhez képest hány pozíciót veszített az illető, az mellékes, mert a szankció általában nem az eredeti állapotot állítja helyre, hanem éppen mert büntetésnek szánják, súlyosabb. Elvégre ha elkapnak a BKV-n jegy nélkül, akkor se a jegy árát fizettetik ki veled, hanem vagy az ötvenszeresét. MS-t nem azért küldték a sor végére, mert az összes autónak 1-től 21-ig kárt okozott.
"A szabályok mindenkire vonatkoznak. Akkor a bűntetések is egységesen szigorúak, ugye ?????"
Azonos vétekért azonos büntetés jár, GF esetéért (amit nem ismerek) valószínűleg azért szabtak ki enyhébbet, mert a vétket is enyhébbnek ítélték. Gondolom, ő nem az utolsó körben vitézkedett, amikor teljesen biztos volt, hogy elrabolja a többiektől a javítás lehetőségét. De ezt majd megírja valaki, aki ismeri GF bűnét is.
zolee14508-06-2006 13:56:47 // 11357
mesának megjött az esze?:)))
zolee14508-06-2006 13:48:26 // 11356
Oké, ezt a hsz-t most másoljuk ki valahová, és úgy 10 év múlva vegyük elő:)
Mike.08-06-2006 13:41:34 // 11355
Itt ilyen csak te vagy! :-))
Mike.08-06-2006 13:40:56 // 11354
A végére megszeretnéd és te mennél el MS arcképes pólóért is. Te lennél az MS vezér szurkoló, fő Ferraris! :-)))
mesa08-06-2006 13:39:21 // 11353
Montoya fanok:
A Mekláren jövőre is megtartaná Montit (2. számú pilótának) :)))
http://www.f1hirek.hu/?t=article&id=14430
Mike.08-06-2006 13:38:53 // 11352
Ha 3szor születne Alonso, akkor sem ér el oda ohova MS.
-Nem lesz 7*-es VB (remélem)
-Nem lesz Ferrari pilóta (remélem)
-Nem olyan jó pilóta (ezt tudom, látom)
:-)))
zolee14508-06-2006 13:36:17 // 11351
MS-ért? Nem! A kínzás miatt, de nem MS-ért!:)))
Mike.08-06-2006 13:33:07 // 11350
A végére??.....De! :-))))
zolee14508-06-2006 13:31:48 // 11349
nem az a kérdés, hogy lehet-e engem MS képének a környezetében könnyezésre késztetni, mert lehet, bár a kínzásnál célravezetőbb a hagymaszeletelés.:)))
A kérdés az, hogy MS-ért fogok-e könnyezni. A válasz: nem!:)))))))
zolee14508-06-2006 13:29:36 // 11348
monacoi "Formabontó"
Itt egy idézet, amiért belinkeltem a cikket, és ez elgondolkodtató. Már régebben is írtam, hogy bármennyire utálják Alonsót a Schumacher rajongók nagyon hasonló utat járnak be az F1-ben. Most kb az következik, mint 94-ben Senna halálakor, csak most MS-t kell pótolni, ha visszavonul.
Szóval az idézet:
"Az a nagy gáz, hogy Michael továbbra is túl erős brand, és tartok tőle, hogy a visszavonulása után az F-1 nézettsége átmenetileg csökkenni fog. A sport végül mindig kiheveri az ilyen hullámvölgyeket, de Alonsóra és Räikkönenre még nem olyan kíváncsiak az emberek, mint Schumacherre - a cikkek olvasottsági statisztikái ezt tisztán és világosan elárulják. Ezért a Forma-1-nek sürgősen teremtenie kell egy alternatív szupersztárt, amihez nem kis segítség lenne, ha Alonso nyerne még egy világbajnoki címet. Már ha érted, mire gondolok. Nico Rosberg pedig egyelőre nem elég német és nem elég befutott, hogy szinten tartsa a germán piac érdeklődését. Hiába tagadnánk le szívesen, ez a rejtett dimenzió is az F-1 realitásai közé tartozik."
Mike.08-06-2006 13:28:44 // 11347
Én segítek neki és MS képe előtt megkínzunk. Csak lesz egy-pár könnycsepp. A végén áldani is fogod és te is imádkozol kerpen felé térdepelve. :-)))))
zolee14508-06-2006 13:14:16 // 11346
George! Ha meglátsz engem MS-ért könnyezni azonnal indulhatunk az SPQR-hez és bármit választhatsz...bármit!:))))
mesa08-06-2006 12:48:00 // 11345
Mondhatta volna az utolsó mondatomat JT is :
Todt, aki a versenyt követően kemény szavakkal illette az ítélethozó stewardokat, már nem kívánta kommentálni a történteket. "Ez már a múlté. Új fejezetet nyitottunk, nem szeretnénk visszatekinteni"
mesa08-06-2006 12:43:46 // 11344
Ráadásként amit te is mondottál, ha azt akarta volna hog yne előzzék meg, nem megy gyors kört (övé volt a legjobb SEC 1), hanem bevárja akit kell, és előtte leteszi kicsi koccal az ívre a masinát és kiszáll kávézni egyet.
Azonban
1.nem volt rádió kapcsolata - nem szólhattak,hogy "Májköl, tedd le a vasat, különben csak 2. lehetsz !"
2.pole-ért ment - legjobb első szektoridő
3. elrontotta - de nem íven állt meg, hanem félrehúzódott
4. aki azt mondta nem die hard ferrari fan, hanem hülye.
:D
szerintem ezen a témán lépjünk túl. mindjárt itt a köv. futam.
mesa08-06-2006 12:39:46 // 11343
100% egyetértés.
Ezért írtam, hogy a mostani MS vs GF eset soxor előfordult már, máskor, másokkal máshogyan. A végkimenetele azonban ugyanaz, hogy a szabályok betartatásában vannak eltérések.
De hogy másik sportban igazoljam ugyanezt, az egyik bírónak 11-es, a másiknak szabadrúgás kifelé, rosszabb esetben ugyanazn a mérkőzésen ugyanannak a játékvezetőnek sem konzekvens az ítélete :DD
Mike.08-06-2006 12:34:01 // 11342
Tehát előre megmondta neki valaki, hogy az utolsó kanyarnál bassza el és így ugrott a többiek jó körideje?
-Előre honnan tudta/tudták, hogy ő fog az első helyen állni? Rádió forgalmazás nem volt!!
-Akkor miért nem csapta oda a gépet? Így nem lett volna vita, vádaskodás szándékos fenntartásról. MS van olyan jó pilóta, hogy ettől jobban is megoldatta volna, ha direkt a dolog.
Én ezeket nem tartom valószínűnek.
GEORGE08-06-2006 12:19:15 // 11341
Akár ezt is eltudom kébzelni......
GEORGE08-06-2006 12:18:28 // 11340
Ritkán értek veled 1et, de most igen!
A mai sport világban leszarják a sport rajongokat, és csak is érdekek alapján itélkeznek.......
Inner Circle08-06-2006 12:17:47 // 11339
Egy másik topikon írta egy fickó, hogy afelől semmi kétsége nincsen hogy szándékos volt a dolog, ő inkább arra kíváncsi, hogy kinek az ötlete volt és mikor határozták el?
Ja, mielőtt valaki feltenné a "gyűlöli MS-t" lemezt: az illető diehard Ferrari-rajongó. Amint meglátta az esetet, felhördült: "Ilyet MS nem csinál véletlenül, annál sokkal jobb pilóta! Na de hogyhogy pont ez jutott az eszébe?... vagy nem is az ő ötlete volt?"
Inner Circle08-06-2006 12:15:20 // 11338
"Oda-vissza igaz a szabályok nem egyforma alkalmazása."
Így van. Amikor MS-t hátraküldték, született néhány ingerült hozzászólás, hogy "Na most mondja valaki hogy a FIA kivételezett a Ferrarival!" Pedig MS büntetése, ha igazságtalan, akkor pontosan alátámasztja azt, hogy a FIA annak idején halál nyugodtan favorizálhatta őt és a Ferrarit. Hiszen ha most kivételeznek, akkor miért ne kivételezhettek volna akkor? Ha ezt most meg lehet csinálni, akkor mi akadályozta volna meg őket ugyanebben tíz évvel ezelőtt?
Minél igazságtalanabb ez az ítélet, annál jobban bizonyítja azt, hogy a FIA lesz.rja a szabályokat, és az aktuális érdekei mentén ítél. Hogy éppen Prostnak, Hillnek, Schumachernek vagy Alonsónak hívják az aktuális üdvöskét, akit két kézzel tolnak előre és az ellenfelei fejére taposnak, nem is számít a sportot szerető ember szempontjából. Ugyanolyan undorító minden kivételezés.
GEORGE08-06-2006 12:14:55 // 11337
Ez mind okés amit írtál.
És a könnycseppek?!?! :-DDDDD
Mike.08-06-2006 12:11:28 // 11336
Ha MS szándékosan csinálta volna azzal a céllal, hogy megakadályozza a többieket a jó köridő elérésében, akkor ott hagyta volna az íven a gépet.
Ha én lettem volna , én úgy csináltam volna. :-))
Mike.08-06-2006 12:07:06 // 11335
Azért nem árt tudatosítani itt az emberekkel. :-)))
zolee14508-06-2006 12:05:45 // 11334
Te úgysem hagynád, hogy bárki is elfelejtse:))))))))))))))))))))
zolee14508-06-2006 12:04:12 // 11333
az igazságosság eldöntése nem feladatom. Van egy véleményem, ami akár rossz is lehet, és lehet hogy a versenybíróknak van igazuk. Ez szubjektív. Szerintem nem volt értelme a szándékosságnak, szerintük meg az volt. Ami viszont objktíven vizsgálható az a következetlenség: GF -10, MS sor vége. Ha valaki nem gyors körön van és jön mögötte valaki, akkor ahhoz hogy félrehúzódjon ezt el kell önmagában határoznia, majd ezt tett kell, hogy kövesse. Tehát ha megfordítjuk a dolgot ahhoz hogy ne húzódjon félre szintén elhatározás kell, vagyis a feltartás szándékos, pl JV esete, vagy Monacoban GF esete.
zolee14508-06-2006 11:59:02 // 11332
nem szívtam vissza, mert továbbra is úgy gondolom ahogy mondtam. Azért mert valamit rosszul értelmezel, vagy csak nem olvasod végig, vagy netán direkt ragadsz ki valamit a szövegből még nem jelenti azt, hogy igazad van. Azt a bekezdést olvasd végig (mégegyszer mondom: VÉGIG) és értelmezd. Ha sikerül akkor rájössz hogy mit miért mondtam.
Mesa, azt hittem ezen már túlléptünk: olvasni, értelmezni!:)))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
603
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?