Forum >> Forma-1
Inner Circle29-03-2006 07:35:34 // 7159
De miért kell limitálni az indulók számát? Ahelyett hogy örülnének, hogy még valaki rajthoz akar állni ebben az agyonszabályzott körhintában. Szerintem tök fölösleges felső limitet adni, hiszen erre találták ki a pre-qualifyingot, még a '90-es évek elején is így szórták ki a 24 (26?) fölötti autókat.
Inner Circle29-03-2006 07:33:32 // 7158
Miután Stoddart megtartotta a Minardi névhasználati jogát és a 2004-es autókat (amikbe nem lehet sokkal nehezebb behegeszteni egy V8-as motort, mint a 2002-es Arrows-ba, ahogyan a Super Aguri készült), a dolog elképzelhető, de állítólag több más privát csapat is nevezett. (Nem lenne elképzelhetetlen: a vájtfülűbbek talán még emlékeznek 2003 körül a Phoenix GP csapatra, akik megvették a Prost autóit és megpróbáltak rajthoz állni Malajziában, de elzavarták őket, mondván hogy csak az autókat vették meg, a nevezési jogot nem, úgyhogy alászolgája. Azóta sem hallottunk róluk...)
Ugyanakkor a McLaren halál komolyan gondolja, hogy a Hondához hasonlóan 'B' csapatot indít. Néhány éve épült a vadiúj üzemük, a Paragnon, a régi üzem felújítása pedig most fejeződött be és úgy alakították ki, hogy ki tudjon szolgálni egy másik csapatot. Azon múlik hogy indulnak-e, hogy a szabályok szerint mennyi technikát tudnak átmenteni az 'A' csapatból a 'B'-be; ha elég sokat, akkor vállalják a költségeket és indulhat az új csapat, és ők lennének a 12-ikek.
Úgyhogy még az is felmerült, hogy Stoddartnak esze ágában sincs versenyezni, csak azért nevezett be, hogy aztán eladhassa a jogot a McLarennek. Rafinált vén róka az öreg :-)
Inner Circle29-03-2006 07:27:19 // 7157
Sajnos nem találom a cikket, de Jean a futam után pár nappal, a szárnyvita közben nyilatkozta hogy már minden rendben; pár napja viszont mintha már azt mondta volna, hogy komolyabb a gond és nem tudja, mikorra lesz megnyugtató megoldás.
Mario Theissen pedig néhány napja a FIA-t vádolta, hogy túl kevés idő volt a V8-ak fejlesztésére és még most is tesztelik a motorokat, ezért van annyi motorhiba. Vagyis további eldurranások és 10 helyes büntik várhatók a teljes mezőnyben.
Mike.29-03-2006 07:00:00 // 7156
Pedig 24 autósra tervezik 2008-tól a versenyket.
mesa28-03-2006 23:27:45 // 7155
Nincs ahhoz elegendő hely a paddockban. Vagy kibővítették már a boxutcát ?
Satti28-03-2006 20:35:40 // 7154
Az is elég érdekes lesz,ha a jövő évben A Mclaren,az Alonso-Rosberg párossal áll fől.Erősek lehetnek az biztos,arra azért kíváncsi leszek,hogy Montoya hova szerződik,mert Kimi a Ferrarihoz,az valószínű,de Montyt nem tudni pontosan,bár a Red bull már jelezte a komoly szándékot.
Satti28-03-2006 20:31:35 // 7153
Érdekes hír az is ,hogy a Minardi úgy néz ki visszatér,2008-tól az F1-be,a nevezést legalábbis leadta Paul Stoddart,így 12 csapat lehet 2008-ban,azért az érdekes lesz,igaz 4 sereghajtó versenyző fog körőzni:)
mesa28-03-2006 16:39:45 // 7152
Ha csak nem szórnak cukrot az ellenfelek a benzinbe ;)
Ferke28-03-2006 16:31:46 // 7151
Ne fesd az ördögöt a falra! Induljunk ki abból, hogy nem lesz a Ferrari motorokkal semmi gáz, mert zsántott tényleg őszinte volt...:)
mesa28-03-2006 16:29:51 // 7150
Ha Mclaren lesz, akkor Ferka is ...
Ferke28-03-2006 15:50:39 // 7149
Mégegy ilyen motorpra, és infarktust kapok. Zsán magyarázkodott rendesen, hogy már megvan a para, de majd hiszem ha látom!:)
Inner Circle28-03-2006 15:49:09 // 7148
Ja, miután megverte Schumachert, erre mondhatjuk hogy "nem vészesen gáz" :-) Igaz hogy MS-t feltartotta Trulli, de hát a lutri, az lutri. Most Massának jött be, Bahreinben viszont ő szívta meg.
Lesznek Ferrari motorcserék?
Ferke28-03-2006 15:29:37 // 7147
Massa-ra leszek marhára kiváncsi a következő futamokon. Most a legutóbbin nem is volt olyan vészesen gáz a teljesítménye.
Ferke28-03-2006 15:24:05 // 7146
Na az még egy érdekes esemény lenne (mármint amikor a fószvágen bejön a képbe)
Inner Circle28-03-2006 15:13:38 // 7145
Frank először VB-t nyeret Rosberggel és csak utána adja el. Feltéve persze, hogy a teljes gyári támogatottságú csapatok ellen még lehet esélye. Viszont ha az derül ki, hogy a privát csapatoknak leáldozott (a McLaren nem számít annak), akkor a Williams pilóta-neveldévé válik, akár a kiscsapatok, és hosszú távon nem is számíthat többre mint azok, hacsak meg nem veszi valamelyik beszállni szándékozó autógyár (mondjuk a VW).
Ferke28-03-2006 15:04:25 // 7144
mesa28-03-2006 14:41:18 // 7143
Kiesés elleni küzdelemre számíthattunk volna :-)
Mike.28-03-2006 14:40:06 // 7142
Azt nem tudjuk már meg, hogy egyforma autóval mentek-e (szerintem nem)és mit kezdtek volna egymással akkor. :-)
Mike.28-03-2006 14:38:04 // 7141
Nekem Button karrierje nagyon hasonlít DC pályafutásához.
Sok évig egy csapatnál és ellaposodik.
Mike.28-03-2006 14:34:25 // 7140
Szerintem meg Bari jókor volt jó helyen. A ferrari top éveiben könnyű volt jó időket menni neki. Szuper technika, szuper csapat szolgálta.
Itt jön ki amiről már beszéltünk, hogy ha nincs az a sok kütyü akkor már nem megy olyan jól nekik.
mesa28-03-2006 14:30:12 // 7139
Szerintem is jobb RB mint EI, de mindkettő csak a másodhegedűs szerepkörre alkalmas. Gyanítom, hogy századokra lettek volna egymástól, ha tizedekre voltak Sumáktól.
Inner Circle28-03-2006 14:26:34 // 7138
Hát nagyjából feleannyi, igen.
Egyébként Barrichellót jobbnak tartom, mint Irvine-t (akivel ugye helyet cseréltek 2000 elején). MS-sel szemben is többet tett le az asztalra és a Stewart-Ford-nál is jobban teljesített, mint EI a Jaguarnál (nem beszélve arról hogy Rubens megverte Coulthardot még az F1 előtt, és EI sose volt jobb Coulthardnál). EI pedig hajszál híján VB lett a Ferrarival; ha '99-ben a Nürnburgringen a Ferrari csapat nem veszíti el az autója bal hátsó kerekét (bejött kerékcserére, és csak három kerékkel várták... a szerelő nem akart hinni a szemének, amikor lenyúlt a másik kerékért és az NEM. VOLT. OTT. - a tag ököllel verte EI Ferrariját dühében), akkor ott megveri Hakkinent és az év végén, ha minden ugyanúgy megy, világbajnok.
Inner Circle28-03-2006 14:22:20 // 7137
Pont Buttonra ezt nem mondanám. Mondjuk Montoyára igen, de Buttonra? 2004-ben végig jó volt.
mesa28-03-2006 14:18:48 // 7136
Ja és hozzátenném, hogy az ellentétes hullámok kioltják egymást :DD
mesa28-03-2006 14:18:23 // 7135
Ez a másik Hondásról is elmondható, abszolut :))
mesa28-03-2006 14:17:44 // 7134
Természetsen a 10 mp-s büntit se a szanya bírók sorsolás útján akasztották a nyakába, azt is maga termelte ki :)
Ferke28-03-2006 14:17:30 // 7133
buttonnal az a baj szerintem, hogy az autójától függetlenül túlságosan hullámzik a teljesítménye. Biztos van más tényező is, de rajta fixen látszik mindíg, ha nagyon jó formában van, és az is, ha nagyon rosszban.
mesa28-03-2006 14:16:48 // 7132
Úgy érted, az idény végére lehet max fele annyi pontja, mint Buttonnak ?
Mer' akkor igazat adok neked ! ;)))
Inner Circle28-03-2006 14:02:02 // 7131
Lesz ez még jobb is. Sepangban kapott 10 mp stop-and-go-t (nem is emlékszem, mikor volt ilyen utoljára, hisz mostanában már csak drive-through-kat osztogatnak!), anélkül simán pontot szerzett volna - még a 10 helyes büntetésével együtt is. Persze igazad van, ez még édeskevés, de az idény második felére már ott lehet Button mögött.
Előtte viszont aligha...
mesa28-03-2006 13:46:20 // 7130
A Hondánál tizensokadik helyezéssel nem visz pontot a házhoz. Szerintem nem éri meg a pénzét. És ez tőlem a legfinomabb kifejezés.
mesa28-03-2006 13:45:00 // 7129
MS nyilatkozta, hogy a sepangi nem az Ferrarik pályála, így a 4 tized lemaradás egész jó eredmény. És azt is mondta, hogy az ausztrál pálya viszont kifejezetten számukra fekszik.
Személy szerint úgy látom, hogy a Toyota jelenlegi helyzetében bárki képes lehet hozzájuk képest másfél másodperccel jobb időt futni ;)
Inner Circle28-03-2006 13:44:13 // 7128
Miért ne érné meg a pénzét? A Ferrarinak secondary slave kellett, megkapták, nem lehet rá panasz. A Hondánál meg Button választotta Barrichellót, gondolom ő is meg van vele elégedve...
A Honda valamilyen oknál fogva teljesen bele van zúgva Buttonba és csakis vele akarnak VB-t nyerni, amit nem teljesen értek, mert jó az angol, nagyon jó, de még alig-alig tett le valamit az asztalra. Nem értem, mivel érdemelte ki, hogy egy olyan komoly csapat, mint a Honda, piedesztálra emelje.
Inner Circle28-03-2006 13:41:13 // 7127
Érdekes adalék a Bridgestone és a Michelin ausztrál szereplése előtt - tesztidők tegnapról:
"Unofficial Friday times from Paul Ricard:
1. Heikki Kovalainen, Renault (Michelin), 1:05.287
2. Pedro de la Rosa, McLaren (Michelin), 1:05.381
3. Nick Heidfeld, BMW Sauber (Michelin), 1:05.630
4. Gary Paffett, McLaren (Michelin), 1:05.709
5. Ricardo Zonta, Toyota (Bridgestone), 1:06.949
6. Olivier Panis, Toyota (Bridgestone), 1:07.851"
A remek Paul Ricard tesztpálya időjárása hasonlít Melbourne-hez. A kérdés: tud-e a Williams és a Ferrari másfél másodperccel jobb időt, mint a Toyota, mert anélkül esélytelenek. Sepangban az utolsó szabadezésen MS 9 tizeddel volt jobb Ralfnál, az időmérőn meg szinte ugyanazt autózták (de ez a megkavart rendszer miatt nem mérvadó). Rosbergnek most nem lesz könnyű dolga...
mesa28-03-2006 13:36:56 // 7126
Úgy látszik, abban egyet tudunk érteni, hogy RB sokat köszönhet a Ferrarinak, és ha nincs szerencsés helyzetben előtte, soha nem szerződtették volna - de ezt szerintem egy hónapja kitárgyaltuk, szintén.
Magyarán, nem éri meg a pénzét.
Inner Circle28-03-2006 13:34:13 // 7125
Barrichello magyarázza a bizonyítványt, vagyis elmondja hogy miért ennyivel gyengébb Buttonnál:
"Technically speaking, I can't step on the brake when I am in the curve and when I see that there is a time loss in the middle of the curve, I want to step on the gas all the way and the traction control can't keep up with it."
Vagyis a Ferrari kipörgésgátlója félelmetesen jó, olyanniyra hogy még az élcsapatnak számító Hondáé is eltörpül mellette. A Ferrariban kénye-kedve szerint rugdoshatja a pedálokat, a kipörgésgátló megoldja helyette a problémákat. Ugyanez a Hondánál már nem megy.
Persze ez nem meglepetés, hiszen már 2001-ben is az elektronikai rendszer, a kipörgésgátló területén volt a leginkább nyilvánvaló a Ferrari technikai fölénye. (Igaz hogy azóta több másik csapat is beszerzett egy-egy menő programozót, különösen a Renault.)
mesa28-03-2006 13:25:31 // 7124
Jól szóltál Mike. !!! ;)
mesa28-03-2006 13:21:23 // 7123
Hülyét egyedül te csinálsz magadól.
az ilyen kis butának, mint te elmagyarázom :
Én tavalyról beszéltem a BMW kapcsán (mivel értelemszerűen ekkor volt 3. a Ferrari, erről beszélgettem Bubble-al), erre te előhoztál évekkel ezelőtti második helyezést amit hangoztattál, hogy még Williams volt, meg hogy még nem volt BMW-ként teljes idényük.
Erre beírtam, hogy akkor ilyen alapon nem is lesz, mert most is Sauber-BMW f1 Team a nevük, nem BMW.
Ha nem lenne világos, kezd el újraolvasni az egészet. A tegnapi hsz-ektől. Egyedűl te kezdtél pöcsözni a BMW nevével...
Mindeki elolvashatja, mekkora nagyképű k. vagy, vagy csak egyszerűen nem mered vállalni, ha valamit elbuktál.
Veszteni tudni kell! Ebben a topikban TE folyton vesztésre állsz. Megértem az indulataidat, de meg kellene tudnod emberként feldolgozni. Vagy légy buzi, akkor még jól is eshet számodra a sok szopás ! ;)))
Én nem haragszom rád, mindehol kell valaki, akit nem szeretnek a többiek. Ebben is te vagy a király ! :DD
Inner Circle28-03-2006 13:13:34 // 7122
Lauda mondta:
"Even three-time world champions should sometimes engage the brain before letting the mouth run at high speed, as Niki Lauda discovered to his embarrassment yesterday. Now head of the Jaguar Formula One team, Lauda recently declared that a monkey could drive the modern grand prix car, with its sophisticated electronic aids and gadgets."
Jól beégett az öreg, mert aztán beült a Jaguarba és a harmadik kanyarban kipördült. Mindenki rajta röhögött :D
"Even three-time world champions should sometimes engage the brain before letting the mouth run at high speed, as Niki Lauda discovered to his embarrassment yesterday. Now head of the Jaguar Formula One team, Lauda recently declared that a monkey could drive the modern grand prix car, with its sophisticated electronic aids and gadgets."
Jól beégett az öreg, mert aztán beült a Jaguarba és a harmadik kanyarban kipördült. Mindenki rajta röhögött :D
BadBoy28-03-2006 12:58:04 // 7121
Ez meg tényleg egy jó megoldás lenne, ha tényleg nem lenne telemetria, mert a tudás dominálna, nem a számitógép.
Nem vagyok biztos benne, de talán Prost, vagy Mensel mondta (Inner légyszi segits) hogy ezeket az autókat már a majmok is tudnák vezetni.
BadBoy28-03-2006 12:56:08 // 7120
Ez a motor homologizáció egy nevetséges dolog! Az F1-et átlehetne keresztelni SZÁGULDÓ CIRKUSZRÓL valami olyanra mint PÉNZES CIRKUSZ, de itt a csapatok egy része csak ki akar b.szni a többiekkel. A legnagyobb szemét társaság nem más mint a renyó, de a piros autósok sem piskóták ilyen téren (na most én is fekete listára kerülök). Ez az ami elcseszi ezt a versenyt, mert nekem az emlékeimben olyan dolgok élnek mint pl az hogy a fejlesztés, gyorsaság.
Bocs, ha valakit megsértettem, vagy valaki szerint hülyeséget irtam, de ez a véleményem.
Mike.28-03-2006 12:37:27 // 7119
Kivételes esetek egyike. Egyetértek veled ebben a témában. :-))) Csak a szurkolók járnának jól ezzel és végre kiderülne ki is az igazi jó pilóta és ki az aki bevásárolta magát.
Ezt a nyilatkozatot én is olvastam valamelyik NS-ben és akkor is ez volt az első gondolatom.
Inner Circle28-03-2006 12:33:03 // 7118
Ja és 2007-ben már fordulatszám-korlátozást akarnak.
Nem vezet ez semmi jóra. Tegnap az öreg Rosberg nyilatkozatát olvasgatva rájöttem a nagy megoldásra: KI KELL B.SZNI AZ ÖSSZES TELEMETRIÁT!!! Mérjék a köridőt, oszt jónapot! Sok lóf.sz számítógép meg menjen a kukába... Döntsön a pilóta! Rosberg mondta, hogy az ő idejében még a pilóta volt az egyetlen adatrögzítő: ment egy kört és elmondta, hogy az autón mi mennyire működik, a szerelők ennek megfelelően próbálták beállítani. Leegyszerűsítve: akkor a pilóta tehetségétől függően mondjuk 50-80%-osan beállított autók versenyeztek. Most meg a sok tetves komputer miatt 90-99%-osak beállított autók versenyeznek, és még csodálkozunk, hogy nincsenek előzések...
Tényleg, mi a sz.rt érünk a telemetriával mi, szurkolók? Soha nem is láthatjuk! Mennyit ad hozzá az izgalomhoz? Semmit! Mennyit profitálnak belőle az utcai autók? Szinte semmit! Dobják ki az összes sz.rságot, ezzel máris drasztikusan csökkennek a költségek, jobbak lesznek a futamok és drámaian nő a valóban jó pilóták szerepe! Jöjjön el újra az idő, amikor egy jó pilóta egy trágya autóban is tud villantani, mert abból a trágya autóból nem a számítógép hozza ki a maximumot, hanem a pilóta!!!
Mike.28-03-2006 12:32:12 // 7117
Ha más topicokon ilyen pengék az F1-ben, akkor miért állsz le vitázni itt? Menj oda és oszd az észt ott! ........ Jaa, ott meg kell húzni magad!? :-b
Satti28-03-2006 12:28:52 // 7116
Egy kicsit elkanyarodtunk az f1-től,bár ha belegondolok,ez is hozzátartozik:)
Inner Circle28-03-2006 12:27:18 // 7115
De nálad ez életforma és te készséggel elismered, hogy egy Lamborghini és egy Bugatti versenyében szerinted egy Ferrari nyerne; senki nincs itt, akinek joga lenne ezzel vitatkozni, hiszen egy Alfa-natikus oldalon vagyunk, itt mindenki kattant (a probléma nem itt van) :-)
Satti28-03-2006 12:27:14 // 7114
Inkább összecsukható széket:)
Mike.28-03-2006 12:26:44 // 7113
"Ez kizárt dolog mert nem tudom" :-))))
Satti28-03-2006 12:26:38 // 7112
Egy napi programnak az sem rossz.
kando.28-03-2006 12:25:52 // 7111
hozzak tv-lábat egomba ? :-))))
Inner Circle28-03-2006 12:24:47 // 7110
Na itt van egy tisztességes cikk a motorokról:
"On March 24, the FIA held an informal meeting with Formula One engine experts from Cosworth, Ferrari and Renault. The purpose of the meeting was to formulate proposals to modify and extend the new (2008) rules for engine homologation so as to encourage research into engine efficiency and the more effective use of available energy.
Max Mosley, Charlie Whiting and Peter Wright represented the FIA, while Cosworth sent Tim Routsis and Alex Hitzinger. Ferrari had Jean Todt, Ross Brawn, Paolo Martinelli and Gilles Simon on hand, while Flavio Briatore, Pat Symonds and Rob White of Renault were in attendance.
The meeting agreed on the following proposals (which should be read in conjunction with Article 86(e) and Appendix 6 of the 2008 FIA Formula One Sporting Regulations):
1. The engine will be homologated for 5 years, being 2008-2012 inclusive.
2. Each year modifications to the engine can be homologated. Details will be delivered to the FIA before January 1st of the year in question, and a complete engine delivered before the first of February of that year.
3.
Flashblock
The elements of the engine which can be changed in this way on an annual basis, are:
# ports;
# combustion chamber shape;
# valve size, shape, and angle;
# piston crown (the weight of the piston must remain the same, as must piston ring position and compression height);
# camshaft profiles and valve actuation kinematics;
# intake manifolds;
# injector nozzles (not injector actuator);
# spark plugs;
# changes to the cylinder head consequential upon and limited to those resulting from the above;
4. Changes to the engine on the “fair and equitable” principle will be limited to those that the FIA is satisfied are carried out and necessary for cost reduction or reliability. No modification will be permitted which, in the opinion of the FIA, may result in a performance gain. These changes will be published by the FIA.
5. For 2007, those present will endeavour to secure changes to the 2007 Sporting Regulations to incorporate the 2008 engine homologation regulations (Article 86(e) and Appendix 6) into the 2007 Regulations, including a limitation of engine speed."
A töltelékszövetől és magasröptű ökörségektől eltekintve a lényeg az, hogy a motorok lehetséges változtatásai a megengedett területeken sem kötetlenek!!! Eddig erről megfeledkeztek a cikkek. A módosításra évente lesz lehetőség a szezon előtt, és tiltottak a FIA véleménye szerint teljesítmény-növekedést okozó változások. Vagyis a listában felsorolt területeken is csak akkor lehet változtatni, ha ezek költségcsökkenést vagy a megbízhatóság növelését szolgálják, és a változtatásokat a FIA jóváhagyja.
Így már annyira nem tetszik nekem. Eszerint aki 2008-ban épp jó konstrukcióval rendelkezik, az örülhet, a többiek meg öt évig szívnak. Ki írta alá? A Renault, aki addigra valszeg kilép; a Cosworth, akinek most az egyik legjobb motorja van és így bebiztosíthatja a megrendeléseket a kérdéses időszakra (és közben persze fejlesztheti az azután következő időszak motorjait!), meg a Ferrari, aki már réges-régen elkötelezte magát a kibővített Concorde-megállapodás mellett.
Véletlen, hogy a nagy autógyártók, akik főleg az autóhoz szolgáltatott motorból kovácsolhatnak presztízst (BMW, Mercedes, Toyota, Honda) nem írták alá? Nem véletlen. Az F1 megint abba az irányba megy, hogy egy kis érdekcsoport kigolyózza az összes többit.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
378
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?