Forum >> Forma-1
TarP20-03-2006 13:36:18 // 6959
Pont ezt mondom. Ha most a Toyota pikkelyes festéket alkalmazna, amivel 0.0001%-kal kisebb a légellennállás, le se trottyná senki, mert szarul mennek nagyon.
Most a Piros nem igazán ütőképes, pláne a mezőny végéről... Így aRönó csak keveri a szart, esetleg pont azért, hogy a figyelmet ilyen csip-csup dolgokra terelje. De miről? Saját győzelmükről? Nem logikus!
Ferke20-03-2006 13:35:06 // 6958
NA ilyenkor durran el az agyam. Hogy ásná el magát a playboymenedzser...
Briatore: "Hol vannak az ellenfelek?"
Annyira megnézném a fejét az 5.-6. futam után...
Mike.20-03-2006 13:33:04 // 6957
Ez a vesszőparipád. Olvass néha vissza is!
Már írtam tegnap is, hogy nem biztos az utolsó helyről indult. Lehet, hogy a 18-19.-ről, de nem azon van a hangsúly ezt szerintem te is tudod. Vagy talán ezt nem? :-P
Ferke20-03-2006 13:31:33 // 6956
Na azért ez nem így van. Mindenki tudja, hogy a Ferrari villantani fog, lehet, h már Melbörnben. Már Buttonék is ezt mondogatják...:)))
Inner Circle20-03-2006 13:30:55 // 6955
Mellesleg azért is mosolyogtató ez a "Jaj de bántod a kedvencünket!" felháborodás, mert az egyik legelső hozzászólásom a szárnyügyhöz ez volt: "Vihar egy pohár vízben. Ha a FIA rábólint, akkor a többiek is ilyen szárnyat fognak feltenni, és kész."
Vagyis engem összességében nem nagyon zavarnak a szárnyak (főleg amíg ilyen sepangi eredmények jönnek ki velük), de azóta ez valahogy központi kérdés lett :-)
Sokkal izgalmasabb kérdés lenne, hogy miért a Ferrari nevéhez fűződik a legtöbb motorcsere... hiszen a minőség a Ferrarinál 2001-óta gyakorlatilag hibátlan volt. Todt-éknak is inkább ez okozza a fejtörést. Elvégre gyanús szárny nélkül is végigmennek a versenyen, legfeljebb pár tizeddel lassabban, de motor nélkül már nehéz.
TarP20-03-2006 13:28:24 // 6954
Ja, ha nem adtak meg határt, akkor hibáztak és azonnal adjanak meg egy limitet.
Ilyen egyszerű.
Mike.20-03-2006 13:27:56 // 6953
Te meg kerülöd a kérdésemre a választ! :-P
Mike.20-03-2006 13:27:55 // 6952
Te meg kerülöd a kérdésemre a választ! :-P
Mike.20-03-2006 13:27:55 // 6951
Te meg kerülöd a kérdésemre a választ! :-P
Mike.20-03-2006 13:27:47 // 6950
Te meg kerülöd a kérdésemre a választ! :-P
Mike.20-03-2006 13:26:57 // 6949
Óvtak?? Nem !
Akkor most miről beszéljünk?
Koptassam feleslegesen a billentyűzetet? :-)
Inner Circle20-03-2006 13:26:25 // 6948
Épp erről beszélek, hogy ezt a határértéket csak a vizsgálatok során nézik, egyébként a szabály az, hogy mereven kell rögzíteni a szárnyat!
A Ferrari szárnya pedig flexibilisen van rögzítve.
Alfista20-03-2006 13:25:46 // 6947
Úgy látom, hogy nem értetted az elöbbi hszemet!
Ferke20-03-2006 13:25:27 // 6946
Hü vaze, Veled vitatkozni?!?! Politikusnak vagy ügvédnek kéne állnod....:)))))
Mike.20-03-2006 13:24:59 // 6945
De van határérték! A vizsgálatok során is azt nézik, hogy bizonyos terhelésnél mennyit mozdul el és ezt viszonyítják a megadott értékekhez.
Inner Circle20-03-2006 13:24:58 // 6944
De aranyos! Karácsony előtt kérném, már augusztusban, ha lehet, mert akkor ezzel ráncigálnám el a Hungaroring mellől a lerobbant McLareneket :D
TarP20-03-2006 13:24:40 // 6943
De mi a túrótól félnek, mikor a két piros látványosan nem retegnivaló, legalábbis egyelőre nem.
Ezzel pedig egyetértek. Ha megadnak egy határt, amin belül kell maradni, pl 80km/h a boxutcai sebesség, akkor aki 78-cal megy, nem hőzönghet az ellen, aki 79.99km/h-val megy.
Inner Circle20-03-2006 13:23:48 // 6942
Látom, kerülöd a hasonlatot 2003-mal. Ott mire föl óvott volna Jean Todt? Vétettek a szabályok ellen a többiek? Nem!
Vagy ő a levegőbe beszélt?
Inner Circle20-03-2006 13:22:47 // 6941
Én nem csodálkozok, én visítva röhögök :DDD remélem ti is ugyanolyan jól szórakoztok :-)
Nagyon helyes, beszélgessünk arról hogy valóban igazam van-e. Kezdjük azzal hogy MS nyert-e futamot az utolsó helyről :-)
Mike.20-03-2006 13:22:30 // 6940
És mir e fel óvnának?? Ezt most komolyan kérdezem.
Vétettek a szabályok ellen? Nem!!
Most miért nem óvnak? Mert tudják, hogy nincs miért.
Ennyi. Nincs tovább miről beszélni meg óvni.
Inner Circle20-03-2006 13:21:54 // 6939
De könyörgöm, éppen arról van szó, hogy NEM adnak meg határértéket! Lehet hogy sokszor elolvastad a szabályt, de úgy látszik, ez végig elkerülte a figyelmedet.
A mérés során a szárny valamennyire deformálódhat - miután Vipex és mások is nagyon helyesen rámutattak, hogy deformáció-mentes szárnyat lehetetlen készíteni. Itt valóban van egy határérték. De ettől még menet közben nem viselkedhet mozgó eszközként, a menet közbeni kitérésre nincsen határérték! Ha nem így lenne, akkor nem lenne a szabályban az a kitétel, hogy a FIA bármikor bevezethet másik mérést, mert nem a mérés a lényeg, hanem a szabály leírt betűje! Ezen tényleg nincs mit vitatkozni, fehéren-feketén ott van.
Ferke20-03-2006 13:20:53 // 6938
IC! Karira ez fogod kapni: Ajándék IC-nek
:))))
Alfista20-03-2006 13:19:08 // 6937
IC!
Az törvényszerű, ami itt a topicban most történik!
Tehát többségben vannak a Ferraristák és kisebbségben a többi márka.
Namármost ha Te izélgeted a Ferrarit, akkor ne csodálkozz, ha visszaizélgetnek!
És még az is nagyon kérdéses, hogy valóban igazad van-e!
Inner Circle20-03-2006 13:17:48 // 6936
Ebben egyetértünk, csakhogy ez valószínűleg ugyanolyan egyirányú út, mint a Michelinek esetében volt. Vagyis: "Oké, ügyesek voltatok, brávó, tényleg, de ezt azonnal tüntessétek el."
És ha így lesz, akkor felmerül egy érdekes kérdés. Ugye Jean Todt 2003-ban kijelentette, hogy ha nem lesznek VB-k, akkor az egész 2003-as bajnokság eredményét megóvják a gumikra való hivatkozással. Ezt állítólag novemberig megtehették volna.
Tegyük fel hogy a Ferrari szárnyainak menniük kell, azt mondják hogy "Eddig engedtük, most már nem." Ennek ellenére Schumacher 10 ponttal megnyeri a világbajnokságot. Ekkor a második helyezett, ugyanúgy ahogy JT annak idején kilátásba helyezte, megóvja a bahreini és sepangi futamok eredményét, ahol ugye MS összese 11 pontot szerzett. Mindezt novemberben. Ti mit szólnátok?
Ferke20-03-2006 13:15:03 // 6935
Ejj de sokszor elolvastam a szabályt! Még ha úgy is tűnik - mert csak azt hajtogatom, hogy Ferrrari, Ferrari -, hogy elvakult tifosi lennék, rosszul gondolod, meglepően régóta olvasok el mindent, mindenhol, ami F1. Tehát nem lőttem lábon magam, lehet, hogy régebben elolvastam a szabályt, mint Te. Valóban az áll benne, hogy a szárny nem lehet flexibilis. És megadnak egy határértéket. A Ferrari kicentizte a végsőkig a határértéket, míg mások nem tették. Kihasználták a kiskapukkal teli szabályalkotást. Ennyi a történet. Mindenki csapat ezt csinálja, csak most a Ferrari a téma, mert félnek az újabb sokéves Ferrari sikertől. Ezen témán szerintem nincs mit tárgyalni ennyit, le kéne már zárni végre.
Inner Circle20-03-2006 13:13:59 // 6934
"Valamikor nagyon megbántották a Ferrarisok valamivel, s azóta nem is kértek bocsit IC-től. / csúnya Ferrarisok ejnye bejnye :-( /"
Fordítva: úgy látszik, én bántom meg folyamatosan a ferrarisokat valamivel :-)
Mike.20-03-2006 12:58:27 // 6933
Ha a szabálynak nem felelne meg a Ferrari első szárnya akkor biztos, hogy a többi csapat megóvta volna az eredményt. Mivel nem egyértelműek a leírt szabályok ezért kérték a szabályok tisztázását!
TarP20-03-2006 12:49:45 // 6932
Már értem miért remeg a pilóták feje a belső kameraképeken, az is mozgó aerodinamikai eszköz :)
Nyugodtan ülhetnének, de mind remeg, mint a nyárfalévél :)
Inner Circle20-03-2006 12:46:28 // 6931
Én ezt tiszteletben tartom, de akkor ne abajgassatok már amiatt hogy a Ferrariról beszélünk és nem a Suzukiról :D
Inner Circle20-03-2006 12:45:46 // 6930
Lécci-lécci-lécci, olvasd el a szabályt, és akkor legközelebb nem lövöd lábon magad :-) Ejnye, hányszor írjam még le a szabályt? A szabály egyszerű: nem lehet mozgó eszköz az autón. Pont. A writeonly topiktársak ezt még cifrázhatják egy darabig, de a lényegen ez nem változtat :-)
Például egy rezgő szárnyat az különböztet meg a Ferrari első szárnyától, hogy a merev pozícióra tervezett szárny a terhelés hatására rezeg és esetleg másképp látja el ugyanazt a funkciót, a Ferrari első szárnyát meg a feltétezések szerint direkt úgy tervezték hogy deformálódjon és ebben a helyzetben más funkciót lásson el. Ettől lesz "mozgó aerodinamikai eszköz".
Ferke20-03-2006 12:44:28 // 6929
Lehet másképp gondolkodni????? Ferrari az FERRARI!:))))))))
Inner Circle20-03-2006 12:42:47 // 6928
Az egész topikban az a legbájosabb, hogy a sok, saját bevallása szerint is diehard tifosi még engem tart hályogos szemellenzősnek :-)
Tehetek róla, hogy ti erre a témára kaptok? Azt is beírtam, hogy a Renault már 2003-ban szabálytalan volt, de nem érdekelt senkit (sőt alighanem észre se vette néhány kollega, mert amiatt próbálnak zargatni hogy én a Renault-nak mindent elnézek). Ha erre is reagált volna valaki akkor ezen is jól lehetne vitatkozni. De titeket csak a Ferrari érdekel és arról is csak a jó, na emiatt áll itt a bál :D
Ferke20-03-2006 12:40:09 // 6927
Most már ezt végképp nem értem : "Nem tudom, miért olyan nehéz megérteni, hogy az autónak a leírt szabályoknak kell megfelelnie."
Nem az a szabály, hogy bizonyos pontokon, bizonyos terhelés alatt bizonyos mértéket meg nem haladva deformálódhat a szárny? Mert ennek a leírt szabálynak a FERRRARI megfelel!
Egyik hsz.eddel ütöd a másikat...:)))
Inner Circle20-03-2006 12:39:28 // 6926
Szerintem injektor már a második világháborúban is volt, amikor ugye F1 még nem :-)
Inner Circle20-03-2006 12:37:40 // 6925
"Érdekes módon gondolkozol, az már biztos ! :D"
Nem inkább azt akaratad mondani: "Te gondolkozol, az biztos, ez már érdekes"? :D
Én úgy gondolkozom, ahogy a szabály le van írva. Az első szárny elemeinek száma nincsen szabályozva (a hátsóé igen). Nem tudom, miért olyan nehéz megérteni, hogy az autónak a leírt szabályoknak kell megfelelnie. Hatszáz eleme is lehet az első szárnyak és még mindig szabályos lesz; viszont ha valamelyik elem "mozgó aerodinamikai eszköz"-nek minősül, legyen az AKÁRHOL az autón, az kapásból szabálytalan. Így szól a szabály, úgyhogy a szabályalkotókkal veszekedj, ne velem :D
Inner Circle20-03-2006 12:35:17 // 6924
Oké, akkor lécci prezentáld a Renault szárnyának lehajlását... anélkül ugye nem áll meg az érvelésed... :P nem, nem amiatt jelentget fel. csak szeretnéd ezt hinni :-)
mesa20-03-2006 12:21:14 // 6923
2005 :
Szerintem nem csalás, csak a hiányos fogalmazású szabályok kijátszása volt a Renyó részéről, hogy tavaly már pagoda szárnyakat alkalmaztak ...
Vékony zöld vonallal bejelöltem, mi az ami a többiek kocsijáról hiányzott tavaly, és ami miatt idén annyit feljelentget a csigazabáló banda :D
Maradjunk csak a Ferrarinál. Ők sem alkalmaztak pagoda szárnyat, mert a szabályokat szigorúan vették. Tavaly tehát nem is hajolhatott meg az , ami szerinted idén most meghajlik.
Tehát szerinted a Renault használhat akár 4 szintes szárnyat is, de ha valakinek a 2 szintes szárnya is egy millimétert is meghajlik, az csal ...
Érdekes módon gondolkozol, az már biztos ! :D
Szerintem nem csalás, csak a hiányos fogalmazású szabályok kijátszása volt a Renyó részéről, hogy tavaly már pagoda szárnyakat alkalmaztak ...
Vékony zöld vonallal bejelöltem, mi az ami a többiek kocsijáról hiányzott tavaly, és ami miatt idén annyit feljelentget a csigazabáló banda :D
Maradjunk csak a Ferrarinál. Ők sem alkalmaztak pagoda szárnyat, mert a szabályokat szigorúan vették. Tavaly tehát nem is hajolhatott meg az , ami szerinted idén most meghajlik.
Tehát szerinted a Renault használhat akár 4 szintes szárnyat is, de ha valakinek a 2 szintes szárnya is egy millimétert is meghajlik, az csal ...
Érdekes módon gondolkozol, az már biztos ! :D
Mike.20-03-2006 12:15:11 // 6922
Nem volt óvás a szárny miatt!! Kérték a FIA-t, petíciót nyújtottak be a szabályok tisztázására.
Ferke20-03-2006 12:09:15 // 6921
Az a5.hu-n van topic. Ez már szinte tökugyanolyan...:(
mesa20-03-2006 12:08:44 // 6920
IC!
Már ne haragudj, de ezt az egész dupla első szárnyat a Renault találta ki. Senki nem szólt be miatta tavaly.
Na már most az eddigi ~30 év alatt,mióta első szárnyakat használnak, nem volt felül ilyen. Tehát összekötő elem sem, ami hiányzik a ferrarinál.
Eddig a 30 év alatt nem volt gáz, hogy hajlik-e ?!
Szerintem mulatságos az érvelésed !
Kioktatni egyedül TE próbálod itt a többieket. :P
Inner Circle20-03-2006 12:01:38 // 6919
"az orrkúp átmérőj enem lehet kissebb, mint 10/12 cm"
Jut eszembe, az orrkúpnak csak a neve kúp, egyébként geometriailag nem kúp alakú; nem forgásszimetrikus testnek pedig hogyan lehetne átmérője? :D
Inner Circle20-03-2006 12:00:31 // 6918
Először is a Ferrari szárnya nem azért deformálódik, mert vékony, hanem azért mert ilyennek tervezték. Emlékszel még arra a kis távtartóra, ami hiányzott a Ferrari hátsó szárnyából, és csak az övékből? Na, ugyanez van az első szárnnyal is. Tessék:
A nyíllal jelölt összekötő elem hiányzik. Ettől az egész egység szépen lekonyulhat kifelé. Ha ott lenne - másnál ott is van - akkor nem konyulna. Nehéz lenne azt állítani, hogy ez véletlen, ugye? :-)
Egyébként ki mondta, hogy a Renault szabálytalansága nem zavar? Nekem aztán se kutyám, se macskám, tessék, kajabálj miatta nyugodtan :D Nem is alaptalanul kajabálnál, mert a 8 csapat közül, aki megóvta a Ferrari szárnyát, kettő állítólag maga is érintett... Az egyik szinte biztosan a Renault (hiszen már 2003-ban is rezegtek a szárnyai (pontosabban a motortér burkolata ereszkedett lejjebb), ez megint valami olyasmi, amit CSAK ÉN említettem meg, mint vak Ferrari-ellenes aki a Renault-nak mindent elnéz, ugyebár? :P ), a másiknak a Williams-t tippelem, de ez tényleg csak tipp.
Alonso rajtja miatt azért nem kajabál senki, mert mindenki képes volt szinkronba hozni egyszerre három agysejtjének a működését, és rájött hogy ha Alonso 2x annyi benzinnel kvalizott mint eredetileg akart, és ezért nem is töltött vissza egy csomót (amit visszatölthetett volna), akkor valószínűleg sokkal gyorsabb / könnyebb az autója, mint ahogy a pozíciója mutatja, ezért jobban is fog rajtolni (az feltűnt, hogy Rajkó, MS és a többi hátrakerült gyors autó is jól rajtolt), tehát előzni is tud - főleg miután a két Williams elég béna volt. Fisichella meg a másik Rönóban meg egyáltalán nem húzott el Buttontól.
Egyébként is, miért kéne pusztán a jó teljesítmény miatt kajabálni? Ezt légyszíves részletezd nekem :D
Node a legérdekesebb tétel itt található:
"A meghatározott szabályokat pedig meghatározott mérési módszrekkel hitelesítik. Ha a hitelesítéskor megfelelt, akkor mindig megfelel."
Eszerint nem olvastad el a szabályt, ugye? Merthogy ott benne van, hogy milyen módszerekkel mérik, de az is, hogy ettől még a szabálynak meg kell felelnie, és ha csak a mérésen felel meg de a valóságban nem, akkor bármikor rámérhetnek mégeccer... nem vitatkozhatunk, mert le van írva a FIA által hogy nekem van igazam :D
De még ennél is érdekesebb, hogy akkor ugye a 2003-as Michelin-gumibalhé teljesen alaptalan volt, merthogy a Michelinek megfeleltek a méréseknek... akkor miről beszélünk? :D
De tényleg jó lenne, ha egy kicsit utánanéznétek az adatoknak egy-egy ilyen kioktatás előtt, mert akkor nem futnátok bele ilyen malőrökbe, mint a hungaroringi lekörözéssel példálózás... Ugyanis Alonso gumija a Hungaroringen mindenféle szabályértelmezésnek megfelelt. Voltak abroncsok, pl. asszem Montoyáé (aki nem alakított nagyot) ami szélesebb volt, de Alonsóé full szabályos. Merthogy a Michelines autók se egyformán használják el a gumit. Ehh... és akkor még nem beszéltünk a gumiszabály és a szárnyszabály eltérő megfogalmazásáról, ami pedig még érdekes téma lenne, avagy miért volt szabályos a Michelin és miért szabálytalan a szárny :D
(De hogy a kérdésedre is válaszoljak, azért javult fel utána MS és csapata, mert egyrészt a BS is fejlődött, másrészt a Michelin az európai hőségben rendezett futamokon tarolt, ami épp a botránynál ért véget. A Hungaroring, ahol különösen szenvedett a Ferrari, egy hírhedten forró futam, pl. a Red Bull közleménye a sepangi versenyről külön kiemeli, hogy a másik hasonló GP a magyar lesz.)
Az orrkiképzésről nem ismerek szabályt, ismertesd.
Az egységes ECU-t nem tudom, hogy gondolja a FIA, lévén tök más motorokról van szó. Mindenesetre kissé csúsztatás azt mondani, hogy emiatt akar kiszállni a Renault, lévén még ötven másik szabálymódosítást is lebegtetnek, ami nagyon sokaknak nem tetszik. Pl. egységes váltót is akarnak, ami szintén totál hülyeség és a Honda is rázza rá a fejét. Meg szerintem a Ferrari sem örülne, nekik is nagyon jó a váltójuk.
Ja és azt hogy nem akarják az ECU-juk által (szerinted) nyújtott előnyöket feláldozni, hogy függ össze azzal, hogy az ECU-juk szabálytalan? Ennyi erővel a Ferrari is szabálytalan, mert ragaszkodnak a saját tesztpályájukhoz? :D
A nyíllal jelölt összekötő elem hiányzik. Ettől az egész egység szépen lekonyulhat kifelé. Ha ott lenne - másnál ott is van - akkor nem konyulna. Nehéz lenne azt állítani, hogy ez véletlen, ugye? :-)
Egyébként ki mondta, hogy a Renault szabálytalansága nem zavar? Nekem aztán se kutyám, se macskám, tessék, kajabálj miatta nyugodtan :D Nem is alaptalanul kajabálnál, mert a 8 csapat közül, aki megóvta a Ferrari szárnyát, kettő állítólag maga is érintett... Az egyik szinte biztosan a Renault (hiszen már 2003-ban is rezegtek a szárnyai (pontosabban a motortér burkolata ereszkedett lejjebb), ez megint valami olyasmi, amit CSAK ÉN említettem meg, mint vak Ferrari-ellenes aki a Renault-nak mindent elnéz, ugyebár? :P ), a másiknak a Williams-t tippelem, de ez tényleg csak tipp.
Alonso rajtja miatt azért nem kajabál senki, mert mindenki képes volt szinkronba hozni egyszerre három agysejtjének a működését, és rájött hogy ha Alonso 2x annyi benzinnel kvalizott mint eredetileg akart, és ezért nem is töltött vissza egy csomót (amit visszatölthetett volna), akkor valószínűleg sokkal gyorsabb / könnyebb az autója, mint ahogy a pozíciója mutatja, ezért jobban is fog rajtolni (az feltűnt, hogy Rajkó, MS és a többi hátrakerült gyors autó is jól rajtolt), tehát előzni is tud - főleg miután a két Williams elég béna volt. Fisichella meg a másik Rönóban meg egyáltalán nem húzott el Buttontól.
Egyébként is, miért kéne pusztán a jó teljesítmény miatt kajabálni? Ezt légyszíves részletezd nekem :D
Node a legérdekesebb tétel itt található:
"A meghatározott szabályokat pedig meghatározott mérési módszrekkel hitelesítik. Ha a hitelesítéskor megfelelt, akkor mindig megfelel."
Eszerint nem olvastad el a szabályt, ugye? Merthogy ott benne van, hogy milyen módszerekkel mérik, de az is, hogy ettől még a szabálynak meg kell felelnie, és ha csak a mérésen felel meg de a valóságban nem, akkor bármikor rámérhetnek mégeccer... nem vitatkozhatunk, mert le van írva a FIA által hogy nekem van igazam :D
De még ennél is érdekesebb, hogy akkor ugye a 2003-as Michelin-gumibalhé teljesen alaptalan volt, merthogy a Michelinek megfeleltek a méréseknek... akkor miről beszélünk? :D
De tényleg jó lenne, ha egy kicsit utánanéznétek az adatoknak egy-egy ilyen kioktatás előtt, mert akkor nem futnátok bele ilyen malőrökbe, mint a hungaroringi lekörözéssel példálózás... Ugyanis Alonso gumija a Hungaroringen mindenféle szabályértelmezésnek megfelelt. Voltak abroncsok, pl. asszem Montoyáé (aki nem alakított nagyot) ami szélesebb volt, de Alonsóé full szabályos. Merthogy a Michelines autók se egyformán használják el a gumit. Ehh... és akkor még nem beszéltünk a gumiszabály és a szárnyszabály eltérő megfogalmazásáról, ami pedig még érdekes téma lenne, avagy miért volt szabályos a Michelin és miért szabálytalan a szárny :D
(De hogy a kérdésedre is válaszoljak, azért javult fel utána MS és csapata, mert egyrészt a BS is fejlődött, másrészt a Michelin az európai hőségben rendezett futamokon tarolt, ami épp a botránynál ért véget. A Hungaroring, ahol különösen szenvedett a Ferrari, egy hírhedten forró futam, pl. a Red Bull közleménye a sepangi versenyről külön kiemeli, hogy a másik hasonló GP a magyar lesz.)
Az orrkiképzésről nem ismerek szabályt, ismertesd.
Az egységes ECU-t nem tudom, hogy gondolja a FIA, lévén tök más motorokról van szó. Mindenesetre kissé csúsztatás azt mondani, hogy emiatt akar kiszállni a Renault, lévén még ötven másik szabálymódosítást is lebegtetnek, ami nagyon sokaknak nem tetszik. Pl. egységes váltót is akarnak, ami szintén totál hülyeség és a Honda is rázza rá a fejét. Meg szerintem a Ferrari sem örülne, nekik is nagyon jó a váltójuk.
Ja és azt hogy nem akarják az ECU-juk által (szerinted) nyújtott előnyöket feláldozni, hogy függ össze azzal, hogy az ECU-juk szabálytalan? Ennyi erővel a Ferrari is szabálytalan, mert ragaszkodnak a saját tesztpályájukhoz? :D
mesa20-03-2006 10:44:22 // 6917
Egyébként tudtommal van egy szabály arra, hogy az orrkúp átmérőj enem lehet kissebb, mint 10/12 cm.
Na tessék, évek óta a Mclarenek horoglótű hegyes orrkúppal hasítanak. az szabályos-e ?
Mikor a Ringen megbukott a Renyó a Mislen gumákkal, amik gyorsan szélesebbre koptak, akkor mi volt a helyzet, kedves IC ?
Addig szenvedett a Ferrari. alfonsó is lekörözte Sumákot.
Érdekes módos utána megint kettős Ferrari győzelmek következtek az év hátralevő részében.
Érdekes, nem ? :DD
Ferke20-03-2006 10:39:15 // 6916
He meg mégse sikerül lekoppintani a Ferrari-t, akkor mószerolunk a FIA-nak. DE azért van pár csapat, akiknek sikerült lekoppintani, és mégis mószerolnak.:)) Ez röhej. De a FERRARI VISSZATÉRT! Lám, megint mindenki őket figyeli, témázza! Ez jóóóó!!!!!
TarP20-03-2006 10:37:42 // 6915
No, most a sportrajongók kiutálnak, de én magam, amennyire konyítok az aerodinamikához, örülnék, ha az utcai autókon előbb utóbb megjelennének az aktív diffúzorok.
Szuper ötlet, zseniálisan vezérelhető, jobbá teszi a stabilitást, ha az kell, vagy javít a légellenálláson.
Ezt nevezem fejlődésnek, nem CSAK azt, hogy 20000-es percenkénti fordulattal 1000lóerőre növeljük a motor teljesítményét.
Szóval várom ezt az utcai Ferrarikon :)
Az F1-nek pedig a legfontosabb értelme számomra, hogy jól letesztelje az ilyen találmányokat. Ne feledjük, az autónkaban rengeteg jó dolgot az F1-nek köszönhetünk (ABS, ASR, 4-5szelep/henger, injektor...)
Szóval éljenek a zsenik!!! :)
mesa20-03-2006 10:37:37 // 6914
N haragudj, de ez a pár kép egymásutánjában semmi mást nem mutat, mint hogy terhelés alatt annyit konyul le a szárny, amenynit a szabályok engednek (kb. 4 mm).
Ha azt hiszed, hogy a többi autón a szárny nem hajlik enynit, akkor nagy tévedésben vagy!
Szerinted feltalálták már azt a szuper anyagot, ami ilyen vékony, enynire könnyű, és nem mozdul egy mm-t sem ? :DD
M'ér nem kajabálsz a zizegő Renault hátsó szárnyakért ? Nekik szabad ? Nyilván, ha remeg az a szárny, akkor hajlik is. Ezt mindenki látja, kivéve téged.
Azért miért nem reklamál szintén senki, hogy alfonsó megint úgy rajtolt le mindenkit, mintha nem is ő, hanem egy rajtautomatika startolt volna ?
A meghatározott szabályokat pedig meghatározott mérési módszrekkel hitelesítik. Ha a hitelesítéskor megfelelt, akkor mindig megfelel.
Az a tizenegyes, amit a játékvezető megad. Ezt kell elfogadni, mert ilyen a szabály. Aki nem tud a szabály szerint játszani, az abba hagyhatja.
Jövőre egységes ECU-t akarnak, ki is akar szállni a csigazabáló banda. Miért ? Mert már nem tudnának többet olyan jól kigyorsítani, rajtolni, kanyarodni.
Érted, ugye ? :DDDD
Mike.20-03-2006 10:36:32 // 6913
Valószínű mert a Honda azt mondta, hogy ők már fél éve gyanakodnak a szárnyakra, de nem volt bizonyítékuk.
BadBoy20-03-2006 10:33:21 // 6912
Én nem azt irtam, hogy a többieké szabályos, csak azt, hogy szerintem ez mozog.
Anit valaki a teszteken kipróbál azt a többiek is koppintják, mert szerintem kimondhatjuk, de az F1-en belül elég nagy az ipari kémkedés.
Mike.20-03-2006 10:30:35 // 6911
Lehet, hogy igazad van és mozog. Győzz meg engem és még itt egy párunkat róla, hogy a másiké nem mozog! Mutass egy másik szárnyról készült videot hasonló sebeségnél, hasonló pályán!
Engem most ez foglalkoztat, hogy miért nem óvnak akkor ha szabálytalan???
Talán mert nem az? Vagy az övéké is hasonlót produkálna?
BadBoy20-03-2006 10:25:16 // 6910
Az a baj, hogy ezek a szabályok hasonlitanak inkább egy költői kérdéshez mint egy tiszta nyilt parasztosan megadott irányhot, amit követni kell. Ezeket a szabályokat mindenki a maga nyelvén értelmezi /angol, francia, japán, olasz, angol, magyar :)/ és úgy oldja meg ahogy neki tetszik, de a szabály előirásainak keretein belül. Ezek okozzák a gondot.
Na most lehet megleszek kövezve, de IC által feltett videón nekem is inkább mozgásnak tűnik mint fényjátéknak.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
418
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?