Forum >> Forma-1
mesa20-03-2006 14:39:40 // 6981
ha az a kis darabka onnan nem hiányozna (aerodinamikailag jelentéktelen darabkra!), akkor a szárny máris nem flexelhetne
Vagy mégis. Szerintem te ehhez kevés vagy - meg ne sértődj -, hogy eldöntsd, csak úgy lehet megoldani a flexibilitást ;D
Meg lehet oldani például gyenge oldalfallal is, ahogy áll. a Renault tette. Végtelen a variációk száma, csak a furfang számít...
TarP20-03-2006 14:39:04 // 6980
Add fel baze. Add fel. :)
mesa20-03-2006 14:36:38 // 6979
Ki mondta, hogy A) 10 centit és B) egyáltalán meghajlik?
A 10 centit én, a B) -t te, még mindig tőled idázek :
a teszten X mm-t lehajolhat, a versenyen nem deformálódhat
Inner Circle20-03-2006 14:28:37 // 6978
Szomorúan látom hogy terelsz, mint Bodri a nyájat...
Először: ki mondta, hogy a Williams szabályos? Asszem eddig egyesegyedül én tippeltem, hogy pont a Williams szabálytalan... semmi vész, előfordult már mással is hogy árnyékra vetődött, neked se rovom fel... :D
Másodszor: az az elem nem oszt, nem szoroz; a kérdés az, hogy a szárny alsó bekötése flexibilis-e. A Ferrarinál igen, és a hiányzó elem csak azért kérdéses, mert ha az ott lenne, akkor nem számítana az alsó elem flexibilissége. Így viszont kétségtelen hogy szándékosan csinálják. Ugyanis ha az a kis darabka onnan nem hiányozna (aerodinamikailag jelentéktelen darabkra!), akkor a szárny máris nem flexelhetne. Nálad a "hiányzó kis darabka" van vagy fél méter :D
Inner Circle20-03-2006 14:22:02 // 6977
Hát ha nem akarod hogy lehülyézzelek, akkor ne szólíts fel arra hogy különbséget tegyek két azonos dolog közt :P
"Értem. Szerinted ilyen technológiailag megoldható?"
Természetesen.
"a méréskor meghajlik 10 centit, de vasárnap a versenyen megmerevedik,"
Ki mondta, hogy A) 10 centit és B) egyáltalán meghajlik?
A) 5 és 10mm-es tűréshatárok vannak, a hátsó szárnynak konkrétan 5mm-t néznek el, ha megterhelik 50 kilóval.
B) Nem kötelező annak a teszten sem meghajlania. Léteznek olyan anyagok, amelyekkel ez megoldható - más kérdés hogy ezek nehezebbek és lassabb lesz tőlük az autó... hát igen, azt eddig is tudtuk, hogy a szabályt akkor érdemes megszegni, ha az autó gyorsabb lesz tőle!
BadBoy20-03-2006 14:07:46 // 6976
Azt gondolom, hogy nem az irodákból kellene kitalálni ezeket a szabályokat, henem a csapatokkal egyeztetve, tanácsokat kérve. Ez volna a helyes út, hogy ki tudják küszöbölni ezeket a félreértéseket.
És mind ezt egy szezon előtt nem a második futam után!
Alfista20-03-2006 14:07:02 // 6975
Ha így megy tovább, ami késik, nem múlik! :-)))))
mesa20-03-2006 14:06:16 // 6974
Nem csak nem akartam azt írni, hogy ugatnak.
Elfelejtettél értelmes választ adni a képillusztrációs hszem mellé.
Most pótolhatod az erre adott magyarázatoddal.
Szerinted a probléma az, hogy a Ferrari felső pagoda szárnya nincs az orrkúphoz rögzítve, így flexibilis, nem fix.
Tessék a Williams autója :
Szeretném, ha elmagyaráznád, ugyan itt hol van rögzítve ez az elem, mert szerintem -ahogy én látom-, nem végződik sehol, a levegőbe mutat, kvázi lehet flexibilis is...
Tessék, csak tessék
Elfelejtettél értelmes választ adni a képillusztrációs hszem mellé.
Most pótolhatod az erre adott magyarázatoddal.
Szerinted a probléma az, hogy a Ferrari felső pagoda szárnya nincs az orrkúphoz rögzítve, így flexibilis, nem fix.
Tessék a Williams autója :
Szeretném, ha elmagyaráznád, ugyan itt hol van rögzítve ez az elem, mert szerintem -ahogy én látom-, nem végződik sehol, a levegőbe mutat, kvázi lehet flexibilis is...
Tessék, csak tessék
Inner Circle20-03-2006 14:02:54 // 6973
Végülis így igaz.
Azért vicces ez a történet, mert 2000-ben Brazíliában Coulthardot simán kizárták a második helyről (?) azért, mert az első szárnyának az egyik oldala néhány centit lejjebb volt. Ott a FIA egyértelműen közölte, hogy nem érdekli hogy szar volt a pályaburkolat meg hogy rezeg a szárny, attól nem lenne szabad elállítódnia, és kész.
mesa20-03-2006 13:59:44 // 6972
Nézd, én téged még nem hülyéztelek. Szerintem ezt tartsd tiszteletben te is.
a teszten X mm-t lehajolhat VS a versenyen nem deformálódhat
Értem. Szerinted ilyen technológiailag megoldható?
Biztos a -nem csaló - Renault olyan kompozit anyagokból gyártja, hogy délután 3-kor, a méréskor meghajlik 10 centit, de vasárnap a versenyen megmerevedik, mint a vérömlenyekkel feltöltödott ... f. ?
Biztos időhatáros a működése.
:DDDD
Nem gondolod komolyan ?!
TarP20-03-2006 13:59:13 // 6971
Ércsük mán meg, hogy olyan nincs, hogy nem deformálódhat. Azoknál az erőhatásoknál mindenkinek deformálódik mindene.
Hibáztak a szabály létrehozásánál. Korrigálniuk kell.
Meg kell adni, mi mennyit deformálódhat.
He?
Inner Circle20-03-2006 13:58:23 // 6970
"Emlékszem, mikor a Ferrari kitalálta a periszkóp kipufogókat, a csigazabálók, azé' is szóltak. :D"
Azok milyen csigazabálók voltak és mikor volt ez? Merthogy a Renault csapat a Benetton-Fordból lett, akiket ugye túlzás lenne csigazabálónak nevezni, azelőtt meg a Williams-Renault (később Mechachrome) révén voltak az F1-ben, önálló csapatként nem... és a Ferrari réges-régen a Renault-csapat megalakulása előtt hozta be a periszkóp-kipufogókat. Talán még a 24 évvel ezelőtti Renault-ra gondolsz, vagy ezt is felírhatjuk MS utolsó helyes győzelme mellé? :D
Ja és egy új népi fordulat: "Beszólnak, mint a kutyák." Képzavar rulez :DDD
BadBoy20-03-2006 13:57:52 // 6969
Az a baj, hogy ez nincs leirva, és ez a galiba.
Inner Circle20-03-2006 13:54:55 // 6968
Tényleg olyan nagy erőfeszítés lenne megérteni, hogy a határérték a tesztre vonatkozik, nem a valóságra? Nekem minden tiszta, neked homályos az ügy... a teszten X mm-t lehajolhat, a versenyen nem deformálódhat, ÉÉÉÉRTED???
Inner Circle20-03-2006 13:53:14 // 6967
"NEM adnak meg határértéket! VS NEM adnak meg határértéket!"
Szerintem a kettő azonos, de ha te nagy különbségeket vélsz köztük felfedezni, akkor csak nyugalom, biztosan igazad van, inkább nem hergelünk téged, csak vedd fel ezt a kényelmes, fehér kabátot... :D
mesa20-03-2006 13:52:51 // 6966
Helyesbítés (copy paste hiba)
IC!
Most már egy hsz-en belül is ellentmondásba keveredsz saját állításoddal ! :D
NEM adnak meg határértéket! VS Itt valóban van egy határérték
Mielőtt tovább vitáznánk, döntsd el magadban, melyik számodra az igaz! :)))
TarP20-03-2006 13:52:01 // 6965
Én azért nem félnék a helyükben.
Eddigi mérlegük alapján ők a legerősebb csapat. Bár én sok jót várok a Mercedestől is. A Ferrariban megvanaz esély, meg az akarás, de úgy tűnik még nem állt össze a cucc.
mesa20-03-2006 13:51:25 // 6964
Az első szárny elemeinek száma nincsen szabályozva (a hátsóé igen)
A felület mérete sem ?
Emlékszem, mikor a Ferrari kitalálta a periszkóp kipufogókat, a csigazabálók, azé' is szóltak. :D
Mindig csak beszólnak (Ki az a Schumacher?), ennyit tudnak, Mint a kutyák.
mesa20-03-2006 13:46:23 // 6963
Mi ez a Ferrari feljelentősdi, óvásosdi ???
Ez kérem, RETTEGÉS !
Valljuk be, mindkét helyszínen a Ferrari (nem teszt) pilótája futotta a legjobb időeredményeket üres tankkal. Az elsőt kettős Ferrari pole-lal tetézve, a másodikon pedig motorcsere miatt fél pár autóval is megvolt a 4. hely, sőt reggel Sumáknak a Fastest Lap is.
Fociban is a vesztesek szoktak óvni.
Rettegnek a Renyósok, hogy vége a jólétüknek. Ennyi :DDD
mesa20-03-2006 13:41:05 // 6962
IC!
Most már egy hsz-en belül is ellentmondásba keveredsz saját állításoddal ! :D
NEM adnak meg határértéket! VS NEM adnak meg határértéket!
Mielőtt tovább vitáznánk, döntsd el magadban, melyik számodra az igaz! :)))
Mike.20-03-2006 13:37:57 // 6961
És???? Belefér???? Igen!!!
Akkor ezt is kipipálhatjuk! Kilyukadtunk oda, hogy mégiscsak szabályos. Ezt már a többi csapat sem vitatja csak te.
BadBoy20-03-2006 13:36:59 // 6960
Nem azért, de ehhez mi marha kicsik vagyunk, hogy eldöntsük kinek van igaza.
A szárny nincs fixen rögzitve ez igaz?!?
Ez sportpolitika hogy mi lesz a vége ennek az ügynek.
A szabályok, meg nem jól vannak megfogalmazve, mert hagynak kiskaput.
TarP20-03-2006 13:36:18 // 6959
Pont ezt mondom. Ha most a Toyota pikkelyes festéket alkalmazna, amivel 0.0001%-kal kisebb a légellennállás, le se trottyná senki, mert szarul mennek nagyon.
Most a Piros nem igazán ütőképes, pláne a mezőny végéről... Így aRönó csak keveri a szart, esetleg pont azért, hogy a figyelmet ilyen csip-csup dolgokra terelje. De miről? Saját győzelmükről? Nem logikus!
Ferke20-03-2006 13:35:06 // 6958
NA ilyenkor durran el az agyam. Hogy ásná el magát a playboymenedzser...
Briatore: "Hol vannak az ellenfelek?"
Annyira megnézném a fejét az 5.-6. futam után...
Mike.20-03-2006 13:33:04 // 6957
Ez a vesszőparipád. Olvass néha vissza is!
Már írtam tegnap is, hogy nem biztos az utolsó helyről indult. Lehet, hogy a 18-19.-ről, de nem azon van a hangsúly ezt szerintem te is tudod. Vagy talán ezt nem? :-P
Ferke20-03-2006 13:31:33 // 6956
Na azért ez nem így van. Mindenki tudja, hogy a Ferrari villantani fog, lehet, h már Melbörnben. Már Buttonék is ezt mondogatják...:)))
Inner Circle20-03-2006 13:30:55 // 6955
Mellesleg azért is mosolyogtató ez a "Jaj de bántod a kedvencünket!" felháborodás, mert az egyik legelső hozzászólásom a szárnyügyhöz ez volt: "Vihar egy pohár vízben. Ha a FIA rábólint, akkor a többiek is ilyen szárnyat fognak feltenni, és kész."
Vagyis engem összességében nem nagyon zavarnak a szárnyak (főleg amíg ilyen sepangi eredmények jönnek ki velük), de azóta ez valahogy központi kérdés lett :-)
Sokkal izgalmasabb kérdés lenne, hogy miért a Ferrari nevéhez fűződik a legtöbb motorcsere... hiszen a minőség a Ferrarinál 2001-óta gyakorlatilag hibátlan volt. Todt-éknak is inkább ez okozza a fejtörést. Elvégre gyanús szárny nélkül is végigmennek a versenyen, legfeljebb pár tizeddel lassabban, de motor nélkül már nehéz.
TarP20-03-2006 13:28:24 // 6954
Ja, ha nem adtak meg határt, akkor hibáztak és azonnal adjanak meg egy limitet.
Ilyen egyszerű.
Mike.20-03-2006 13:27:56 // 6953
Te meg kerülöd a kérdésemre a választ! :-P
Mike.20-03-2006 13:27:55 // 6952
Te meg kerülöd a kérdésemre a választ! :-P
Mike.20-03-2006 13:27:55 // 6951
Te meg kerülöd a kérdésemre a választ! :-P
Mike.20-03-2006 13:27:47 // 6950
Te meg kerülöd a kérdésemre a választ! :-P
Mike.20-03-2006 13:26:57 // 6949
Óvtak?? Nem !
Akkor most miről beszéljünk?
Koptassam feleslegesen a billentyűzetet? :-)
Inner Circle20-03-2006 13:26:25 // 6948
Épp erről beszélek, hogy ezt a határértéket csak a vizsgálatok során nézik, egyébként a szabály az, hogy mereven kell rögzíteni a szárnyat!
A Ferrari szárnya pedig flexibilisen van rögzítve.
Alfista20-03-2006 13:25:46 // 6947
Úgy látom, hogy nem értetted az elöbbi hszemet!
Ferke20-03-2006 13:25:27 // 6946
Hü vaze, Veled vitatkozni?!?! Politikusnak vagy ügvédnek kéne állnod....:)))))
Mike.20-03-2006 13:24:59 // 6945
De van határérték! A vizsgálatok során is azt nézik, hogy bizonyos terhelésnél mennyit mozdul el és ezt viszonyítják a megadott értékekhez.
Inner Circle20-03-2006 13:24:58 // 6944
De aranyos! Karácsony előtt kérném, már augusztusban, ha lehet, mert akkor ezzel ráncigálnám el a Hungaroring mellől a lerobbant McLareneket :D
TarP20-03-2006 13:24:40 // 6943
De mi a túrótól félnek, mikor a két piros látványosan nem retegnivaló, legalábbis egyelőre nem.
Ezzel pedig egyetértek. Ha megadnak egy határt, amin belül kell maradni, pl 80km/h a boxutcai sebesség, akkor aki 78-cal megy, nem hőzönghet az ellen, aki 79.99km/h-val megy.
Inner Circle20-03-2006 13:23:48 // 6942
Látom, kerülöd a hasonlatot 2003-mal. Ott mire föl óvott volna Jean Todt? Vétettek a szabályok ellen a többiek? Nem!
Vagy ő a levegőbe beszélt?
Inner Circle20-03-2006 13:22:47 // 6941
Én nem csodálkozok, én visítva röhögök :DDD remélem ti is ugyanolyan jól szórakoztok :-)
Nagyon helyes, beszélgessünk arról hogy valóban igazam van-e. Kezdjük azzal hogy MS nyert-e futamot az utolsó helyről :-)
Mike.20-03-2006 13:22:30 // 6940
És mir e fel óvnának?? Ezt most komolyan kérdezem.
Vétettek a szabályok ellen? Nem!!
Most miért nem óvnak? Mert tudják, hogy nincs miért.
Ennyi. Nincs tovább miről beszélni meg óvni.
Inner Circle20-03-2006 13:21:54 // 6939
De könyörgöm, éppen arról van szó, hogy NEM adnak meg határértéket! Lehet hogy sokszor elolvastad a szabályt, de úgy látszik, ez végig elkerülte a figyelmedet.
A mérés során a szárny valamennyire deformálódhat - miután Vipex és mások is nagyon helyesen rámutattak, hogy deformáció-mentes szárnyat lehetetlen készíteni. Itt valóban van egy határérték. De ettől még menet közben nem viselkedhet mozgó eszközként, a menet közbeni kitérésre nincsen határérték! Ha nem így lenne, akkor nem lenne a szabályban az a kitétel, hogy a FIA bármikor bevezethet másik mérést, mert nem a mérés a lényeg, hanem a szabály leírt betűje! Ezen tényleg nincs mit vitatkozni, fehéren-feketén ott van.
Ferke20-03-2006 13:20:53 // 6938
IC! Karira ez fogod kapni: Ajándék IC-nek
:))))
Alfista20-03-2006 13:19:08 // 6937
IC!
Az törvényszerű, ami itt a topicban most történik!
Tehát többségben vannak a Ferraristák és kisebbségben a többi márka.
Namármost ha Te izélgeted a Ferrarit, akkor ne csodálkozz, ha visszaizélgetnek!
És még az is nagyon kérdéses, hogy valóban igazad van-e!
Inner Circle20-03-2006 13:17:48 // 6936
Ebben egyetértünk, csakhogy ez valószínűleg ugyanolyan egyirányú út, mint a Michelinek esetében volt. Vagyis: "Oké, ügyesek voltatok, brávó, tényleg, de ezt azonnal tüntessétek el."
És ha így lesz, akkor felmerül egy érdekes kérdés. Ugye Jean Todt 2003-ban kijelentette, hogy ha nem lesznek VB-k, akkor az egész 2003-as bajnokság eredményét megóvják a gumikra való hivatkozással. Ezt állítólag novemberig megtehették volna.
Tegyük fel hogy a Ferrari szárnyainak menniük kell, azt mondják hogy "Eddig engedtük, most már nem." Ennek ellenére Schumacher 10 ponttal megnyeri a világbajnokságot. Ekkor a második helyezett, ugyanúgy ahogy JT annak idején kilátásba helyezte, megóvja a bahreini és sepangi futamok eredményét, ahol ugye MS összese 11 pontot szerzett. Mindezt novemberben. Ti mit szólnátok?
Ferke20-03-2006 13:15:03 // 6935
Ejj de sokszor elolvastam a szabályt! Még ha úgy is tűnik - mert csak azt hajtogatom, hogy Ferrrari, Ferrari -, hogy elvakult tifosi lennék, rosszul gondolod, meglepően régóta olvasok el mindent, mindenhol, ami F1. Tehát nem lőttem lábon magam, lehet, hogy régebben elolvastam a szabályt, mint Te. Valóban az áll benne, hogy a szárny nem lehet flexibilis. És megadnak egy határértéket. A Ferrari kicentizte a végsőkig a határértéket, míg mások nem tették. Kihasználták a kiskapukkal teli szabályalkotást. Ennyi a történet. Mindenki csapat ezt csinálja, csak most a Ferrari a téma, mert félnek az újabb sokéves Ferrari sikertől. Ezen témán szerintem nincs mit tárgyalni ennyit, le kéne már zárni végre.
Inner Circle20-03-2006 13:13:59 // 6934
"Valamikor nagyon megbántották a Ferrarisok valamivel, s azóta nem is kértek bocsit IC-től. / csúnya Ferrarisok ejnye bejnye :-( /"
Fordítva: úgy látszik, én bántom meg folyamatosan a ferrarisokat valamivel :-)
Mike.20-03-2006 12:58:27 // 6933
Ha a szabálynak nem felelne meg a Ferrari első szárnya akkor biztos, hogy a többi csapat megóvta volna az eredményt. Mivel nem egyértelműek a leírt szabályok ezért kérték a szabályok tisztázását!
TarP20-03-2006 12:49:45 // 6932
Már értem miért remeg a pilóták feje a belső kameraképeken, az is mozgó aerodinamikai eszköz :)
Nyugodtan ülhetnének, de mind remeg, mint a nyárfalévél :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
5
Guests5
379
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?