Forum >> Forma-1
Charlie 16612-03-2006 11:23:42 // 6181
Akkor ide is beírhatom akár, de még gondókodom rajta....
Balage12-03-2006 11:20:40 // 6180
Nem egészen erre gondoltam. Egy csapaton belül teljesen természetes, hogy a hátrébb lévő versenyző védi az elől haladót. Jelen esetben az lesz a feladat a rangsorban 2. Ferrarinak, hogy ügyesen tartsa fel a többieket, amíg a másik autó akkora előnyre tesz szert, hogy akár még 1 kerékcserét be lehessen iktatni, hiszen ha a saját tempóját tudja autózni, és a fogyasztást sem kell ágrus szemekkel nézni, elég gyorsan össze lehet szedni 15-20 mp előnyt, sőt talán többet is, amit ha ügyesek, akár 15 kör alatt is meg lehet csinálni, főleg az elején nehéz autókkal szemben. És akkor már van létjogosultsága a 2 (ne adj Isten, 3) kiállásnak is.
Én erre gondoltam.
Vikk7512-03-2006 11:19:39 // 6179
Hát én már akkor csodálkoztam, hogy "csak" egy 166-al mászkál a feleségével itt nálunk, de ez pozitiv benyomás volt részemről is.
A 164 meg végképp.
Vega12-03-2006 11:17:21 // 6178
Jaja...azt gondolna az ember ,hogy legalabb egy 166-os ha mar alfa...de megiscsak egy 164-es volt...szerintem ez JO :) arrol nem is beszelve ,hogy lehetett volna barmilyen 3x nagyobb kategoriaju megaluxus auto is...es megsem :)
Vega12-03-2006 11:14:18 // 6177
nincs MSN-em...ICQ-t fel tudok esetleg ajanlani :) Vagy dobj egy mailt! Miben segithetek egyebkent?
Vikk7512-03-2006 11:13:59 // 6176
Majdnem eltaláltam, de pont most írtam, hogy miért arra gondoltam :)
Don Gombóc12-03-2006 11:13:55 // 6175
Ez csak vélemény aminek nincs jelentősége az elhunyt részéről, de az hogy meghalt az nem változtat a megtörtént dolgokon, és nem szépíti meg annak az embernek a piszkos dolgait, tehát lehet szidni is akár őket, még elhunytukban is. Lásd Hitler!
Vega12-03-2006 11:13:34 // 6174
Barki csak fele annyira tudjon mint O...Istenkent tisztelnek!!!
zarjuk le!
Vega12-03-2006 11:12:44 // 6173
Turot :)
egy szurke 164-es....Super :)
Ezzel hoztak-vittek a szalloda es a palya kozott...
Vikk7512-03-2006 11:12:18 // 6172
Pár éve láttam egy ilyen bejátszást a TV-ben, mikor mutatták Sumit itthon és akkor egy 166-al volt. Lehet hogy ez az amire Vega gondol :)
Mike.12-03-2006 11:11:44 // 6171
Te így gondolod, mi pedig, és vagyunk ebből is egy páran, nem így látjuk.
"Olyan habitusu"?? .... Szerintem senkinek nem hiányzik egy hasonló. Itt most bárki csak fele annyira lenne gőgös, már a fejét vennék.
Charlie 16612-03-2006 11:11:00 // 6170
Hali Vega, esetleg MSN ?
Charlie 16612-03-2006 11:10:47 // 6169
Jó választás. !!!
Vega12-03-2006 11:08:17 // 6167
Egyebkent par evvel ezelott mikor kint voltam a ringen az F1 alatt mert epp ott volt dolgom, bar nem ott neztem a versenyt hanem itthon, epp jott Májkül Sumakker! Kettot talalhattok milyen autoval :))))
Vikk7512-03-2006 11:07:53 // 6166
Igen olvastam, igaza van teljesen. Vicc kategória. Vagy inkább szomorú kategória.
Igen, de legalább jókat röhögünk :)
Vega12-03-2006 11:05:52 // 6165
Halott embert ne vegyetek ilyen ertelemben a szatokra...maradjunk annyiban ,hogy se akkor se most es nagy valoszinuseggel a jovoben sem fog senki felerni Senna tudasaval... Olyan eltokelt olyan habitusu embert mint Senna soha nem fogsz latni tobbet a F1-ben...es ,hogy a vitakat elkeruljuk inkabb ne is beszeljuk rola...
Mike.12-03-2006 11:05:14 // 6164
Akkor olvasd lentebb Gombóc hsz-ét! :-)
Amúgy meg tudjuk, hogy a focisták nem a rengeteg IQ-ról híresek, tehát elnézzük nekik a hülye beszólásaikat. Főleg ez az angol "csoda". :-))
Mike.12-03-2006 11:02:27 // 6163
Nagyon azonosan gondoljuk a dolgokat! :-)
Vikk7512-03-2006 11:01:22 // 6162
Neeem, hanem Suhamérra :)
Don Gombóc12-03-2006 11:01:12 // 6161
De aki keres még rajta kívül az sem ad nagyon. Ő mellé hozták példának az egyik tíz milla eurós adakozása után az egyik focistát, aki ugyanazon a karitatív eseményen az egyik mezét ajánlotta fel árverésre. Hát az ilyen jobb lett volna ha otthon marad. Halottról meg jót vagy semmit, tehát a semmi: szerintem a Senna nem volt jó ember, és még eléggé finoman fogalmaztam. Szerintem.
Mike.12-03-2006 11:00:00 // 6160
Ezt Sennára írtad !? :-DD
Inner Circle12-03-2006 10:59:40 // 6159
Ja, hogy te a '99-es sepangi megoldásra gondolsz? Akkor pont fordítva gondoljuk: szerintem Massa simán megtartja majd a pozícióját (sőt, hacsak elő nem jön valami orbitális BS-Michelin különbség, nem lesz pozíciócsere az első négy helyen), viszont nem marad le feltartani a többieket. Egyrészt nem hiszem, hogy a Ferrari ezt meg meri csinálni (Sepangban az évad végén, kiélezett helyzetben voltak), másrészt nem hiszem hogy Massa A BEMUTATKOZÓ FUTAMÁN szó nélkül lenyelné hogy őt totál beáldozzák (mert akkor ő a 8. helynek is örülhetne), harmadrészt azt se hiszem hogy a többi csapat ezt hagyná; ha a Ferrari már az idénynyitón így kezdene játszani, akkor simán kilökné valaki MS-t, mondjuk Fisichella aki amúgyse jó semmi másra... és helyreállna a világ rendje, ezt meg Jean Todt-ék sem szeretnék.
Azonkívül, bár a sepangi és a bahreini pálya karakterisztikája eléggé hasonlít, Sepangban ez csak azért működhetett, mert
1. A taktika arra épült, hogy MS és Hakkinen ütközése és kiesése után Irvine automatikusan VB lesz, szóval MS-nek nincs vesztenivalója, Hakkának meg rengeteg van. Szóval a támadó autó óvatos lesz. Most erről szó sincs: Alonso vagy Button simán felöklelheti Massát "Hosszú még az idény!" felkiáltással. Massa viszont nem szeretne kezdésnek 10 pont lemaradásba kerülni a csapattársával szemben.
2. A görénykedő verdában még így is egy Schumachernek kellett ülnie, és neki is csak úgy sikerülhetett, hogy az autója körönként egy mp-vel gyorsabban is mehetett volna. Massának se ilyen tehetsége, se ilyen technikai fölénye nincsen.
3. Sepangban még így is kudarcot vallott volna a taktika, mert DC megelőzte Mihályt, csak hát elszállt a motorja, vagyis ISMÉT a McLaren megbízhatóságán ment el nekik a dolog. Button vagy Alonso ugyanígy megelőzhetik Massát, sőt a fentiek miatt még könnyebben, és akkor a Ferrari tök fölöslegesen áldozta fel az egyik autóját.
Szóval nem tartom valószínűnek. Szerintem mindkét Ferrari gond nélkül eljön a rajtrácsról és egészen az első boxkiállásig vezetni fognak. Onnan viszont Alonsóra tippelek.
Vikk7512-03-2006 10:58:16 // 6158
Ő egy szegény autó versenyző. David Backem is megmondta, hogy ő egy szegény focista :DDD
Mike.12-03-2006 10:55:54 // 6157
Jaa, és Sennának mindent szabadott és még sem volt nagyképű?! Pedig volt ott pofozkodás, a másik leugatása, nem gratulálás a dobogón stb....
Suminak van miből adakoznia. Mondjuk a mezőny nagyrésze sem keres szarul , de hát még sem annyit mint Misi bá. :-)))
Don Gombóc12-03-2006 10:47:23 // 6156
Aki jó pole poziciót vagy rajthelyet akar annak áldoznia kell az időmérő oltárán is úgy taktikailag mint technikailag is, és akkor jól fog profitálni belőle. Ahogy a Piri barátom írta ez az időmérő felér egy kis versennyel.
Az hogy milyenek lesznek a verdák megbízhatósági mutatói, még később fognak kiderülni. Van aki nagyon fúj a Sumákra de jelenleg szerintem ő a legnormálisabb palik egyike. Nem beszélve arról a kedves szokásáról hogy mennyit áldoz karitatív célokra másokkal ellentétben, és a versenyek utáni viselkedése sem hasonlít megboldogult Sennáéhoz. Ő ugyanis sokszor nem viselkedett sportemberhez méltóan sőt eléggé elitélhetően általában.
Balage12-03-2006 10:44:19 // 6155
Természetesen ÉN semmi csalást nem akartam említeni, pusztán annyit hogy nagyon jól rajtolnak. És azt azért valami technikai dolog biztos segíti, természetesen csak a szabályok betartása mellett. De komolyan.
Én valódi problémának érzem a Renault/McLaren-ek jó rajtját Massával szemben, Schuminak azért az a néhány év rajtolás biztos sokat segít.
Zsolt15512-03-2006 10:42:58 // 6154
Sok minden lehetet! Gumi, a 2006-os szezontól való V8-as motorokra való átállások miatti fejlesztések elmaradása, stb.
Az biztos, hogy a gumival nagyon nagyot szívtak!
Sokan - szerintem túl hamar - írták le a Ferrarit! Lehet, hogy Schumacher nem szimpatikus, de nagyon nagy versenyző! Összehasonlítani más versenyzőkkel azért nem tartom jó dolognak, mert más idők, más szabályok, más autók, és pályák voltak! Nagyon sok különböző tényező befolyásol egy versenyt! A szabályok nagyon változnak. Gondoljunk csak a gumicserék elmaradásának! Egy szezon előtt a FIA célja a sebesség csökkentése, de minden évad végére a kocsik gyorsabbak, mint az előző évben. Ezért van a motorváltoztatás is, mert már olyan tartományban mozognak a járművek, hogy az már életveszélyes.
Ezért nem szerencsés 10 évnyi különbséggel összehasonlítani valakiket.
Milyen mérce alapján lehetne? Mert autóversenyző???
Ez túlságosan általános!
Inner Circle12-03-2006 10:41:39 // 6153
"azért valljuk be, a Renault-nak nagyon jó rajt-(fél)automatikája van"
? Mesélj róla, mert nekem most nem rémlik.
Utoljára akkor hallottam róla, amikor 2002 körül Suzukában úgy bugázták meg a dolgot, hogy a rajtrács alatt található kiugrás-érzékelő áramkörhöz kapcsolták a rajtautomatikát és így állva hagyták az egész mezőnyt, de ezt a FIA akkor egyből be is tiltotta, és amúgyis az évad utolsó futama volt.
Valami kuplung-pozíció tartó cucc rémlik, de nagyon halványan és abban se vagyok biztos, hogy a Renault-nál...
Balage12-03-2006 10:38:25 // 6152
Nem is az, hogy béna lenne, csak félő hogy bealszik a rajtnál, és azért valljuk be, a Renault-nak nagyon jó rajt-(fél)automatikája van. Szóval mig Sch simán eljöhet a rajtnál, addig Massa-t egy picit féltem.
Aztán persze lehet, hogy körbeautózza még Sch-t is! :-D
Mike.12-03-2006 10:34:08 // 6151
Azért Massának sem ez az első futama. Én nem hiszem, hogy félne tőle vagy bárkitől az F1-ben.
Persze Börni papát kivéve. :-D
Mike.12-03-2006 10:31:14 // 6150
Ilyen gondolatok bennem is felmerültek. :-)
Balage12-03-2006 10:30:36 // 6149
Viszont, ha Sch megy a legkevesebb benyával, és remélhetőleg a leggyorsabban :-] Massa besegíthet, hogy szép feltartja a mögötte jövőket. Ehhez viszont kell egy nagyon jó rajt, amit szerintem egyelőre Massa nem biztos, hogy meg tud csinálni. Szó se róla én is be lennék sz××va, ha az első sorból kellene rajtolnom, hátam mögött Alonsoval.... :-)
Inner Circle12-03-2006 10:27:20 // 6148
Hoppá. Persze az, hogy "mindenki ugyanannyi benzinnel ment" üti azt hogy "X több benzinnel is gyorsabb mint Y", szóval az utóbbi részek nyilvánvaló hülyeségek, kéretik átugorni :D A lényeg viszont megáll: rohadt sok benzinnel állnak a vasak a 3-4. helyen és komolyan kétlem, hogy a Ferrari eléggé meg tud lógni tőlük. Eggyel több kiállást elég neccesnek tartanák, egy rövid első stint meg nem tudom, mire lenne jó nekik, hiszen pont a forgalom közepébe jönnének vissza. Na majd meglátjuk-
Don Gombóc12-03-2006 10:20:08 // 6147
Végre kezdődnek a jó kis fikázós viták a F1 szezon nyitásával egyetemben.
Remélem ezek után senki sem gondolja komolyan hogy a Ferrari elfelejtett autót építeni ennyi év versenyzés és sportkocsi gyártás után. Sőt élve a gyanúperrel a tavalyi vesztésben is lehetett valami simli.
Inner Circle12-03-2006 10:17:11 // 6146
Dicséretes az optimizmusod :-) Viszont Alonso győzelmével kapcsolatos félelmeim szárnyakat kaptak, mikor megláttam, hogy mennyi benzint töltöttek a gépekbe a harmadik kvali után (hivatalos FIA adatok):
"Michael Schumacher Ferrari 11 30.5
Felipe Massa Ferrari 12 33
Jenson Button Honda 13 36
Fernando Alonso Renault 14 38.5
Juan Pablo Montoya McLaren-Mercedes 10 27.5
Rubens Barrichello Honda 12 33
Mark Webber Williams-Cosworth 12 33
Christian Klien Red Bull-Ferrari 13 36
Giancarlo Fisichella Renault 14 38.5
Nick Heidfeld BMW-Sauber 12 33"
Ha feltesszük, hogy mindenki csaknem üres tankkal ment az utolsó körön (ez sem biztos, de elég logikusnak tűnik), akkor ilyen arányban lesz benzinjük a rajtnál. Ebből egyértelműen látszik, hogy Massa jobban ment, mint az öreg Sith, mert a 2.5 liter benya annál a pár századnál, amivel lassabb volt, nagyobb hátrányt jelent. Így ő egy-két körrel tovább is maradhat kint (mondjuk nem hiszem hogy a Ferrari győzni hagyja). Button talán egy tizedet kapott Mihálytól, ehhez képest NYOLC literrel, több mint 25%-kal több benzinje van! (Érdekes az is, hogy Rubenst több benzinnel is megverte.) Alonso meg úgy győzhet a Renault-val, hogy a pályán nem is kell előznie.
Ha a gumik mindenhol végig bírják, akkor a Ferrari nem fog felférni a dobogóra.
Kivéve, ha emögött van egy még rejtettebb taktikai húzás, de ez már elég bizonytalannak tűnik.
Don Gombóc12-03-2006 10:13:56 // 6145
Na azt hívták még Mercinek a régi szívó nyolc és tíz hengeres motorokkal. Azokat rekták a Setrákba és a Neoplánokba stb-be is.
Zsolt15512-03-2006 10:07:48 // 6144
Szerintem:
1, Schumacher,
2, Massa,
3, helyen osztozhat Raikkonen, vagy Alonso, Button! Nekem mindegy! :-)))
Zsolt15512-03-2006 10:01:38 // 6143
Vagy Steve Wonder! Ki tudja! :-)))
Zsolt15512-03-2006 09:58:24 // 6141
Már csak a név az, ami megmaradt nekik! A Boschra én haragszom! Egyetértek a bosch = fosch megjegyzéseddel!
Az utcai dolgok azonban néha jól sikerülnek nekik! Én dolgoztam olyan Mercedes busszal, amelyiket 947 e.km-el adtak el, de szelepállításon kívül nem kellett hozzányúlni! Még termosztát csere sem volt rajta!!!
Egyszer vittem egy 40 fős német csoportot városnézésre, és a +32 fokban a klíma álladóan kiverte a biztosítékot! Izzadtak is rendesen, pedig csak egy hónapos volt a busz!!!
Kíváncsi lettem volna kit szidtak! :-)))
Willy12-03-2006 09:51:52 // 6140
Ott a pont. És ezt el is ismerem. Én kifejezetten a benettonos és az első pár ferraris évére gondoltam amikor azt írtam.
Vega12-03-2006 09:32:10 // 6139
Na most kicsi elbizonytalanodtam...de ugy remlik a masodik menetben alonzo 1:31,1 korul ment...na mind1...
RB12-03-2006 09:25:26 // 6138
Persze értettük mi, csak legalább volt egy ürügy hogy fényezzük Schumit...:-))
Mert megérdemli!:-))
Vega12-03-2006 09:24:01 // 6137
Ket gondolat!
Ne fikazzuk mar ennyit a nemet technikat...en is teljesen el vagyok kotelezve az olasz mellett de akkor is alazattal elismerem ,hogy a nemet precizitas az nemet precizitas...azert ha oszintek akarunk lenni a nemet autoipar nem kicsit van ott a szeren...az mas dolog ,hogy mas nezetet kepvisel mint az olasz...
Tegnap Sch nagyon odarakta magat...jol taktikaztak...latszik ,hoyg egyformak az autok, nincs elso- es masodpilota szerep...legalabbis egyelore...alig par szazad kulombseggel futott massa es sch gyors kort. DE! A masodik 6 percben vagy faszom se tudja ,hogy a masodik korben hany perces volt a viadal ott Alonso 1 azaz EGY kor alatt vert oda ugy ,hogy mar akkor jobb idot mert a ferrarik legjobb idejeinel...ha nem taktikazzak el magukat biztos ,hogy alonso pole-t fut...en nagyon tartok tole ,hogy a versenyen ez elo fog jonni...nem festem a falra az ordogot de van egy olyan erzesem, hogy.........bla bla bla...
Grando12-03-2006 09:22:40 // 6136
Félre ne értsetek, nem Schumit akartam fikázni, csak a jópár hozzászólással ezelőtti nagyarcúság-lamentálást akartam visszavezetni Briatore mester befolyására. :)
Vikk7512-03-2006 09:19:25 // 6135
Szerintem se. Nem is értem a többiek miről beszélnek. Én már évek óta nem láttam rajta egyszer se, hogy bármikor is úgy nyilatkozott volna pl ahogy azt nem kellett volna.
RB12-03-2006 09:17:22 // 6134
Schuminak lehetne nagy arca a 7 vb cím az 7 vb cím!!!Bárki bármit gondol róla az biztos hogy a jelenkori f1 legnagyobb alakja, és a vezetői tudása megkérdőjelezhetetlen és ebben a sportágban a vezetői képesség igen sokat számít!
Vega12-03-2006 09:13:33 // 6133
En azt hiszem Schumacher eseteben mar regota nem beszelhetunk nagy arcrol!
GT Ɨ|ѯ12-03-2006 09:09:47 // 6132
Sziasztok!Azért ismét vastagon bizonyított a "precíz német technika":-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Nem tehetek róla,de elégtétel volt ismét..
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
498
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?