Forum >> Forma-1
Inter156 (il mascalzone)10-04-2014 21:00:21 // 104010
Ollah08-04-2014 10:46:43 // 104009
Igen, ez is érdekes, hogy ma egy pálya kb. kétszer olyan széles, mint a hivatalos nyomvonala...
Én az autók terén is visszatérnék a régi iskolához annyiban, hogy "nesze, itt egy egyhat-fapad, rakjátok össze, hogy a legerősebb legyen". Ha lehetne versenyenként új motort és váltót bevetni, nincs átfolyás- és fogyasztás-limit (utóbbit az befolyásolná csak, mennyi benzint akarnak cipeltetni az autóval), lehetne durva leszorítóerő meg széles gumik, akkor... Akkor nem lenne ember, aki megülné azt a szörnyet, amit a mérnökök a feneke alá tolnának. :)
Az, hogy valaki "alsóbb ligákban" ügyes, még nem jelenti azt, hogy az F1-ben is király lesz. Ez olyan, mint pl. a major league sportokban; az egyetemi nagymenők a "felnőttek" között elég gyakran nem érnek el (kiugró) sikert.
Szerintem az adott sportág csúcsán eredményesen szerepelni többről szól, mint alapvető fizikai képességek meglétéről; oda kell egy - valószínűleg pszichés, illetve mentális - plusz, a többiekénél is nagyobb/több, hogy az ember helytálljon.
De azt szerintem nem tagadja senki, hogy ehhez a sporthoz nem árt, ha van egy Dagobert bácsi az ember háta mögött. :)
Én az autók terén is visszatérnék a régi iskolához annyiban, hogy "nesze, itt egy egyhat-fapad, rakjátok össze, hogy a legerősebb legyen". Ha lehetne versenyenként új motort és váltót bevetni, nincs átfolyás- és fogyasztás-limit (utóbbit az befolyásolná csak, mennyi benzint akarnak cipeltetni az autóval), lehetne durva leszorítóerő meg széles gumik, akkor... Akkor nem lenne ember, aki megülné azt a szörnyet, amit a mérnökök a feneke alá tolnának. :)
Az, hogy valaki "alsóbb ligákban" ügyes, még nem jelenti azt, hogy az F1-ben is király lesz. Ez olyan, mint pl. a major league sportokban; az egyetemi nagymenők a "felnőttek" között elég gyakran nem érnek el (kiugró) sikert.
Szerintem az adott sportág csúcsán eredményesen szerepelni többről szól, mint alapvető fizikai képességek meglétéről; oda kell egy - valószínűleg pszichés, illetve mentális - plusz, a többiekénél is nagyobb/több, hogy az ember helytálljon.
De azt szerintem nem tagadja senki, hogy ehhez a sporthoz nem árt, ha van egy Dagobert bácsi az ember háta mögött. :)
Ollah08-04-2014 10:33:27 // 104008
Szerintem az RB garázsában véletlenül összekeverték a két autót, és most Bastian ül Webber tavalyi autójában. :) Ezért valakit kirúgnak! :)
Szerintem sportszerűen nyilatkozott arról, hogy Ricciardo most jobb volt, bár egy félmondattal célzott rá, ami szembetűnő volt a versenyen, ti. hogy az ő autójával nem lehetett előzni.
Vettel kivételes képességű pilóta (ezt tartják róla legalábbis), és ha valaki/bárki ennyivel gyorsabb nála egy kvázi ugyanolyan autóban, akkor ott nem csak arról van szó, hogy a másik annyival ügyesebb lenne. Az lehetetlen. Mármint a különbség mértéke; ügyesebb mindig van...
Lewis egy-két alkalommal otrombának tűnt Nicoval szemben, de a külvilág felé erről nem beszéltek. Mondjuk Vettel is lezavarta a pályáról Massa-t...
Bár amíg nincs belőle baleset és nem kirívóan ellentétes a szabályokkal (...), mint pl. a venezuelaiak Pásztora :P esetében, addig nézőként szórakoztató.
És nem azért, de Kobajasi az első nagydíjas torpedóját követően két "tiszta" hétvégét is teljesített! :D
Szerintem sportszerűen nyilatkozott arról, hogy Ricciardo most jobb volt, bár egy félmondattal célzott rá, ami szembetűnő volt a versenyen, ti. hogy az ő autójával nem lehetett előzni.
Vettel kivételes képességű pilóta (ezt tartják róla legalábbis), és ha valaki/bárki ennyivel gyorsabb nála egy kvázi ugyanolyan autóban, akkor ott nem csak arról van szó, hogy a másik annyival ügyesebb lenne. Az lehetetlen. Mármint a különbség mértéke; ügyesebb mindig van...
Lewis egy-két alkalommal otrombának tűnt Nicoval szemben, de a külvilág felé erről nem beszéltek. Mondjuk Vettel is lezavarta a pályáról Massa-t...
Bár amíg nincs belőle baleset és nem kirívóan ellentétes a szabályokkal (...), mint pl. a venezuelaiak Pásztora :P esetében, addig nézőként szórakoztató.
És nem azért, de Kobajasi az első nagydíjas torpedóját követően két "tiszta" hétvégét is teljesített! :D
Giuntini08-04-2014 10:31:45 // 104007
Azért azon is el kell gondolkodni, hogy a mai F-1-ben szinte mindent meg lehet csinálni. A pályák a végtelenségig sterilek, mindenhonnan vissza lehet jönni. Nem azt mondom, hogy nem jó a biztonság, de azért ha lennének még mindig kavicságyak több pilóta elgondolkozna azon, hogy mit engedhet magának. Egy ilyen Maldonado félét a régi F-1-ből már régen eltüntettek volna. És akkor állandóan próbálják bizonygatni, hogy nem csak a pénz számít. Ezeknél az F-1 pilótáknál sokkal tehetségesebb pilóták keringenek a világban ,és sanszuk sincs bekerülni. Amíg az orosz milliárdok, ill. a drogbárók pénze forog a cirkuszban nem lesz változás.
David | Centocinquantanove08-04-2014 09:48:32 // 104006
Pont ezt néztem én is, safety car fázis után egy bő 10 kör alatt több mint 24 másodpercet vertek a mercik a többiekre, pedig azért ők is versenyeztek egymással. Attól tartok kaptunk egy új ezüst redbullt. Vettel gyerek viszont láthatóan szenved, Ricciardo meg "szárnyal" hozzá képest... Hogy is van ez?
A ferrari olyan amilyen, valamit nem tudnak amit a mercedes motorgyártó részlegén már igen...
Mindent összevetve ez a futam az utóbbi évek egyik legjobb, ha nem a legjobb futama volt - végredménytől függetlenül!
A ferrari olyan amilyen, valamit nem tudnak amit a mercedes motorgyártó részlegén már igen...
Mindent összevetve ez a futam az utóbbi évek egyik legjobb, ha nem a legjobb futama volt - végredménytől függetlenül!
Buksi08-04-2014 02:10:49 // 104005
Béci Ɨ|ѯ07-04-2014 18:32:12 // 104004
Hát ez az. Vannak bizonyítottan jó pilóták. Vannak jó mérnökök. Most már van jó szélcsatorna. Csak arra tudok gondolni, hogy mindez azért nem áll össze egésszé mert az irányítással van gond. Ezt már nem lehet egyszerűen mással magyarázni. Jó lenne pontot tenni ennek az ügynek a végére. Az nem elég, hogy valaki elkötelezett és imádja a Ferrarit, mert ebben nem kételkedem. De én is, még sem vagyok csapatfőnök.
VKG231!!! (156+75)07-04-2014 17:10:41 // 104003
Aha, aztán kirúgnak valami mérnököt, domi marad és örül a fejének, ezután nem találnak a kirúgott helyére mérnököt, aztán kezdhetnek is készülni a 2162.es vb-re...
Úgy látszik, monti nem látja, hogy itt az erőskezű csapatvezetés hiánya egyértelmű hátrányokat okoz a scuderianak, de nem tudom, hogy meddig kell még süllyedni ahhoz, hogy talán mégis észre tudja venni.
Úgy látszik, monti nem látja, hogy itt az erőskezű csapatvezetés hiánya egyértelmű hátrányokat okoz a scuderianak, de nem tudom, hogy meddig kell még süllyedni ahhoz, hogy talán mégis észre tudja venni.
Béci Ɨ|ѯ07-04-2014 17:01:17 // 104002
Mondtam, hogy lesz otthon ajtócsapkodás: klikk...
El se tudom képzelni, hogy két ilyen szintű pilótának mennyire frusztráló lehet egy ilyen gyenge kocsiban versenyezni.
El se tudom képzelni, hogy két ilyen szintű pilótának mennyire frusztráló lehet egy ilyen gyenge kocsiban versenyezni.
Ollah07-04-2014 14:35:43 // 104001
Én kifejezetten élveztem a tegnapi futamot és a kései ismétlés ellenére is végignéztem. Változatos és izgalmas volt, leszámítva persze az első kettő autót. Nagy a Merci fölénye (11 kör = 24 sec... - kb. mint tavaly Vettel Abud Dhabiban); le kell dolgozni a hátrányt. Persze egyszerűbb sírva rohangálni ide-oda, mint dolgozni... És/vagy ad absurdum belátni, hogy a másik ügyesebb/okosabb/szebb... :P
Azzal egyetértek, hogy a hang szar. Viszont ahogy beköszön a turbó, azt jó észrevenni/hallani.
Az autók is rondák. Bár nekem speciel bejön a Ferrari dizájn. Mondjuk funkcióját tekintve úgy tűnik, azzal is sikerült mellé lőni... :P
Azzal sem értek egyet, hogy spórolni kell a benzinnel és az erőforrásokkal. Az általam értelmezett F1-szellemiséghez jobban illene egy "no limit" sorozat.
Az viszont méltatlan, ahogyan sokan lenézik ezeket a fantasztikus pilótákat és sportembereket. Akik ezt teszik, azok jó eséllyel még 300 lovas autót sem vezettek 1500 kilós bódéban, nemhogy 700 lovast 700 kilóval...
Más elrugdalni 120 lónak a Bajcsyn Skoda Fabia HTP ellen versenyezve, vagy óra szerint 93-mal lejönni az Árpád-híd budai hídfőjéről a Szentendreire, miközben nyikorog a Michelin Alpin 185/55 R14, meg az is, hogy 300-ról 50 méteren lassítva kell kanyarodni úgy, hogy jobbról-balról, 3-5 centiről meg akarnak "gyilkolni".
Bár utóbbiról nekem sincs sok fogalmam, mert szerintem közönséges, földi halandónak kb. felfoghatatlan a dolog. ;)
Azzal egyetértek, hogy a hang szar. Viszont ahogy beköszön a turbó, azt jó észrevenni/hallani.
Az autók is rondák. Bár nekem speciel bejön a Ferrari dizájn. Mondjuk funkcióját tekintve úgy tűnik, azzal is sikerült mellé lőni... :P
Azzal sem értek egyet, hogy spórolni kell a benzinnel és az erőforrásokkal. Az általam értelmezett F1-szellemiséghez jobban illene egy "no limit" sorozat.
Az viszont méltatlan, ahogyan sokan lenézik ezeket a fantasztikus pilótákat és sportembereket. Akik ezt teszik, azok jó eséllyel még 300 lovas autót sem vezettek 1500 kilós bódéban, nemhogy 700 lovast 700 kilóval...
Más elrugdalni 120 lónak a Bajcsyn Skoda Fabia HTP ellen versenyezve, vagy óra szerint 93-mal lejönni az Árpád-híd budai hídfőjéről a Szentendreire, miközben nyikorog a Michelin Alpin 185/55 R14, meg az is, hogy 300-ról 50 méteren lassítva kell kanyarodni úgy, hogy jobbról-balról, 3-5 centiről meg akarnak "gyilkolni".
Bár utóbbiról nekem sincs sok fogalmam, mert szerintem közönséges, földi halandónak kb. felfoghatatlan a dolog. ;)
Ollah07-04-2014 14:13:26 // 104000
Ezt úgy is lehet nézni, hogy korábban a Ferrari "jogosulatlan" előnyben volt a többi istállóhoz képest, nem? :)
Ezek a módosítások nem mentek volna át az FIA-n és Bernie-n, ha Montezemolo nem akarja. (Legalábbis Bernie könyve alapján úgy gondolom, hogy a Ferrari elnökének nagyon nagy a hatalma és a szava.)
Kb. 10 éve még nyeregben érezték magukat, valószínűleg nem törődtek sokat a szabályváltozásokkal, ezt az újat viszont már úgy várták, mint a Messiást, hogy megtörjék az RB egyeduralmát. (Szóval szerintem jórészt a saját arroganciájuk is vezetett ide.) A lecke adott volt, ráadásul arról szólt, amit a Ferrarinál annyira szeretnek hangoztatni: építeni kell egy erős motort. A baj az, hogy ezt az autót nem csak kanyarokban rajzolta körbe (szó szerint; a 10-es kanyarban és a környékén Mikit többen előzték meg, mint máskor egy évad alatt összesen, ráadásul játszi könnyedséggel) bárki, aki utolérte őket, de még egyenesben is úgy mentek el mellettük, mint életerős GTA egy harmatos M3 mellett. :P
Tehát idénre nem csak aerodinamikában, hanem motorerőben is középszarrá fejlődött vissza a Ferrari. Viva la 90-es évek! :PPP
Ezek a módosítások nem mentek volna át az FIA-n és Bernie-n, ha Montezemolo nem akarja. (Legalábbis Bernie könyve alapján úgy gondolom, hogy a Ferrari elnökének nagyon nagy a hatalma és a szava.)
Kb. 10 éve még nyeregben érezték magukat, valószínűleg nem törődtek sokat a szabályváltozásokkal, ezt az újat viszont már úgy várták, mint a Messiást, hogy megtörjék az RB egyeduralmát. (Szóval szerintem jórészt a saját arroganciájuk is vezetett ide.) A lecke adott volt, ráadásul arról szólt, amit a Ferrarinál annyira szeretnek hangoztatni: építeni kell egy erős motort. A baj az, hogy ezt az autót nem csak kanyarokban rajzolta körbe (szó szerint; a 10-es kanyarban és a környékén Mikit többen előzték meg, mint máskor egy évad alatt összesen, ráadásul játszi könnyedséggel) bárki, aki utolérte őket, de még egyenesben is úgy mentek el mellettük, mint életerős GTA egy harmatos M3 mellett. :P
Tehát idénre nem csak aerodinamikában, hanem motorerőben is középszarrá fejlődött vissza a Ferrari. Viva la 90-es évek! :PPP
pb_06-04-2014 21:37:28 // 103999
Nem ugrott az be, folyamatosan mentek.
panza06-04-2014 20:33:26 // 103998
De nagyon!!! Azért bizakodom, hogy valamit kisütnek a hátra lévő versenyekre!
Xixo06-04-2014 20:31:37 // 103997
Az inkább a ferrarink kéne! :)
panza06-04-2014 20:30:58 // 103996
Amire gondolsz az rá nem vonatkozna!!!
Giuntini06-04-2014 20:10:52 // 103995
Sajnos az a probléma, hogy a szabályváltoztatások az utóbbi években mindig legjobban a Ferrarit sújtották. Amikor csökkentették a fejlesztési pénzeket, eltörölték az évközi teszteket, befagyasztották a motorfejlesztést. A Ferrari többé nem tudta kihasználni a fioranoi pálya előnyeit, hiszen mindent erre építettek. És a legújabb szabályok megadták a kegyelemdöfést. Egyetlen TV kommentátor nem meri kimondani az igazságot. Ezek az új szabályok kimondva -kimondatlanul a Mercedesnek voltak kitalálva. Az utcai autóik révén sokkal nagyobb tapasztalatuk van a hibrid rendszerrel. A Ferrarinak meg semmi, hiszen ők mindig a hengerűrtartalom, és a motor valódi ereje felől közelítették meg a dolgokat. Az sem mellékes, hogy az utóbbi években mindig az évad végéig versenyben voltak a bajnoki címért. A Mercedes pedig sokkal jobban tudott fejleszteni. Teljesen igazat adok Montezemolonak, amikor kikelt magából. Olaszország az autóversenyzés bölcsője, és röhej ez a fogyasztási verseny. Ez a mostani Forma 1 sokkal inkább hasonlítható idomított robotok versenyéhez, mint valódi hús-vér pilótákhoz. A pályák is sterilek jellegtelenek, folyamatosan veszélyben vannak az európai versenyek, amik megmaradtak azoknak nagy részét elrontották. Jó lenne ha vége lenne az F 1-ben a német dominanciának, mert rövid időn belül úgy jár mint az EU. Ha ezen nem lehet változtatni, akkor a Ferrari jobb ha kivonul, és nem vesz részt ebben a bohóckodásban. Vagy a hangkérdést úgy fogják megoldani mint a BMW 528-nál? Beépítenek egy modulátort és bevezetik a hangszórókon keresztül?
Selmak06-04-2014 19:45:53 // 103994
Mit ünneplünk húsvétkor? Segítek, nem a nyuszit.
raga06-04-2014 19:22:27 // 103993
A Ferrari 1ik legnagyobb problémája a kanyarból való kigyorsítás, ami ezen a pályán főleg döntő volt, emiatt kb. erre számítottam.
Xixo06-04-2014 19:22:15 // 103992
Kicsoda? Monti? Az is inkább Börninél sír, mentsem otthon csapkodná az asztalt...
Xixo06-04-2014 19:21:08 // 103991
... inkább, hogy a ferrari ennyivel gyengébbet... lehet már 2024-re készülnek...
panza06-04-2014 19:19:47 // 103990
Ennek semmi köze a húsvéthoz!!!! A ferrari jelenlegi F-1 szerepléséhez annál inkább!!!!
Selmak06-04-2014 19:15:53 // 103989
Domenicalit felszögelik a műhely falára! Kíváncsi leszek a nyilatkozatokra!
Jó ötlet ez? Közel a húsvét.
Jó ötlet ez? Közel a húsvét.
panza06-04-2014 19:10:55 // 103988
Domenicalit felszögelik a műhely falára! Kíváncsi leszek a nyilatkozatokra!
Béci Ɨ|ѯ06-04-2014 19:07:31 // 103987
Asszem most már lesz ajtócsapkodás Maranelloban. Ez a 9-10. hely már szó szerint megalázó.
Kriszo06-04-2014 19:01:01 // 103986
Lézergyenge az autó.....
panza06-04-2014 18:52:27 // 103985
Azt nem akarom elhinni, hogy elfelejtettek autót csinálni! Valami nagyon nem stimmel a csapat körül! Van két szupi versenyző, kész a szélcsatorna adva a kiváló szakik (utcai ferrarik), akkor mi a pék f...sza a gond!
Balázs156SW06-04-2014 18:46:43 // 103984
Hát ez a Forma-1 Ferrari szempontból egyre kínosabb.... mi a fenét csinálnak ezek?
panza06-04-2014 18:36:10 // 103983
Most már emlékszem! Ezt benéztem! .........sajnos!
VKG231!!! (156+75)06-04-2014 18:34:42 // 103982
( A 4C lesz a Safety Car :))) )
panza06-04-2014 18:26:39 // 103981
Béci Ɨ|ѯ06-04-2014 18:19:46 // 103980
Maldonadót is el lehetne küldeni inkább traktorozni a mezőre, minthogy itt törjön zúzzon.
VKG231!!! (156+75)06-04-2014 18:17:30 // 103979
Rajthoz áll! :) Ráadásul további öröm, hogy amikor megy, mindig a mezőny elején lesz :)))
panza06-04-2014 18:15:00 // 103978
Béci Ɨ|ѯ06-04-2014 18:12:23 // 103977
Ja a 10. helyért. :-)
Gabesz070706-04-2014 18:11:35 // 103976
Eddig arra panaszkodott Montezemolo, hogy az aerodinamikáról szól az F1, nem pedig a motorról. Ezt most hogy fogja kimagyarázni...?
A jó hír viszont, hogy pariban vagyunk végre a Red Bullokkal :)
A jó hír viszont, hogy pariban vagyunk végre a Red Bullokkal :)
Béci Ɨ|ѯ06-04-2014 18:05:31 // 103975
:-) És egyszerre szomorú is...
panza06-04-2014 18:01:23 // 103974
Ez a "F-1" már vicc! Trabantosok készüljenek, mert még néhány év és 600-as kétütemű motorok fognak versenyezni.
VKG231!!! (156+75)06-04-2014 17:58:02 // 103973
Állítólag négyszer annyit költöttek a motorra, mint mi... :(
Béci Ɨ|ѯ06-04-2014 17:57:08 // 103972
Egyetértek. De az is gond, hogy a merga ennyivel jobb motort tudott összerakni...
panza06-04-2014 17:46:30 // 103971
Ezt a "domenicali" fütyit el kellene zavarni a p...csába! Ez gyalázat!
Béci Ɨ|ѯ06-04-2014 17:19:53 // 103970
Elkeserítő...
Kazes☻02-04-2014 22:00:28 // 103969
Kazes☻02-04-2014 21:27:45 // 103968
:) Jóóó...! :)
gecsa02-04-2014 14:16:10 // 103967
Inter156 (il mascalzone)01-04-2014 18:04:07 // 103966
David | Centocinquantanove31-03-2014 10:03:30 // 103965
Ricciardo-t is húzza az ág is rendesen, most fellebbeznek a második helyért, aztán most meg az a fránya bal első...
Sajnálom is meg nem is. A RedBull-ra már ráfért ez a sikertelenségi széria, másrészről meg jó gyerek ez a Daniel, and a Vettel gyereknek az ívet rendesen.
A mercik nekem gyanusan jók, csak nehogy ők legyenek a RedBull utódai.
Sajnálom is meg nem is. A RedBull-ra már ráfért ez a sikertelenségi széria, másrészről meg jó gyerek ez a Daniel, and a Vettel gyereknek az ívet rendesen.
A mercik nekem gyanusan jók, csak nehogy ők legyenek a RedBull utódai.
Giuntini31-03-2014 00:19:11 // 103964
Az szomorú, hogy egy F12-es Ferrari ezerszer brutálisabb hangú, mint egy F1-es. Röhej, hogy a Forma1 a fogyasztásról szól.
Xixo30-03-2014 21:47:07 // 103963
Ezt úgy mondod, mintha utánuk kiélezett csata lett volna minden pozícióért! :)
Első körben elég lenne az üzemanyag korlátozást eltörölni, meg talán a felhasználható motorok számát is növelhetnék egy cseppet...
Első körben elég lenne az üzemanyag korlátozást eltörölni, meg talán a felhasználható motorok számát is növelhetnék egy cseppet...
Tommi30-03-2014 21:41:44 // 103962
Pont ez jutott eszembe nekem is, hogy ha idén a Merci teszi unalmassá a versenyeket azzal, hogy lealáz mindenkit, akkor amiatt lesz hiszti? :)
Gyozi15530-03-2014 21:22:40 // 103961
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
403
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?