Forum >> Forma-1
Tommi15-04-2014 13:18:35 // 104029
Illetve kiegészítve a kérdést: mihez kell értenie egy csapatfőnöknek szerinted?
Tommi15-04-2014 13:17:40 // 104028
Viccen kívül, bármiféle kötekedő vagy hátsó szándék nélkül kérdezem... Eddig annyit tudunk az emberről, hogy 15 éve már a Ferrarinak dolgozik, a fél világot bejárta már és rengeteg helyen dolgozott Dél-Amerikától kezdve a Közel-Keleten át Kínáig és sok helyen megnőttek az eladások a keze nyomán. Nyilván nem hirtelen döntés volt a kiválasztása.
Szóval, felteszem mégegyszer a kérdést, piszkálódó szándék nélkül, teljesen komolyan és kérnék rá egy normális választ: az eddigi információk alapján mire alapoztad azt a kijelentést, hogy már megint olyan ember kerül a csapat élére, aki nincs képben és miért nem lesz jó, hogy ő lett a csapatfőnök?
Szóval, felteszem mégegyszer a kérdést, piszkálódó szándék nélkül, teljesen komolyan és kérnék rá egy normális választ: az eddigi információk alapján mire alapoztad azt a kijelentést, hogy már megint olyan ember kerül a csapat élére, aki nincs képben és miért nem lesz jó, hogy ő lett a csapatfőnök?
Xixo15-04-2014 01:19:34 // 104027
Vágom, azt linkeltem! :)
Úgy értem az F1-en kívülről, meg úgy a motorsporton kívülről...
Úgy értem az F1-en kívülről, meg úgy a motorsporton kívülről...
pb_14-04-2014 23:45:40 // 104025
Semmit nem ér, ha nem ért hozzá.
Tommi14-04-2014 23:41:49 // 104024
Mert mihez is kell értenie egy csapatfőnöknek? :)
pb_14-04-2014 23:38:49 // 104023
+int nem olyat neveztek ki, aki ért is hozzá.
Giuntini14-04-2014 22:46:34 // 104022
Marco Mattiacci az új főnök, és úgy tudom belülről jön. A Gazzetta dello Sport-ban olvastam.
Xixo14-04-2014 21:44:59 // 104021
Reméljük bejön a húzás, hogy kintről hoznak új embert.
De ennél sokkal már úgyse lehet. :)
De ennél sokkal már úgyse lehet. :)
Speed14-04-2014 15:40:06 // 104020
" Azért döntöttem így, hogy hosszútávon felrázzam és jobbá tegyem a csapatot” - mondta Domenicali, aki hozzátette, reményeim szerint lófej sem lesz így az ágyamban.
"A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo dicsérte távozó csapatfőnökét, amiért az a csapat érdekeit sajátja elé helyezte. „Köszönettel tartozom Stefano Domenicalinak, nem a folyamatos bénázásáért és balfaszságáért, hanem a felelősség-mentes munkájáért, amit mai döntése végre igazol. Nagy becsben nem tartom, hiszen 23 éven át figyelhettem, ahogy bénázik."
"A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo dicsérte távozó csapatfőnökét, amiért az a csapat érdekeit sajátja elé helyezte. „Köszönettel tartozom Stefano Domenicalinak, nem a folyamatos bénázásáért és balfaszságáért, hanem a felelősség-mentes munkájáért, amit mai döntése végre igazol. Nagy becsben nem tartom, hiszen 23 éven át figyelhettem, ahogy bénázik."
Buksi14-04-2014 15:24:02 // 104019
Ezt már sokkal előbb meg kellett volna tennie! :-)
Kíváncsi leszek a változásokra... ha egyáltalán lesznek! ;-)))
Kíváncsi leszek a változásokra... ha egyáltalán lesznek! ;-)))
GT Ɨ|ѯ14-04-2014 14:43:52 // 104018
Egyetértek:-)
Bár ez a vonat már rég elment...
Bár ez a vonat már rég elment...
Grando14-04-2014 13:32:32 // 104017
Ugyanezt gondolom. ;)
Totti (NagyVad)14-04-2014 13:12:47 // 104016
Na végre !!!!!!!
Buksi14-04-2014 07:41:45 // 104014
Ilyenek miért nem jutnak eszébe senkinek a Ferrarinál???
Grando12-04-2014 21:08:43 // 104013
Tyű! Érdekes. Akkor a többiek gondolom már dolgoznak az átépítésen.
Kazes☻12-04-2014 20:52:37 // 104012
Jópofa! És eddig láthatóan bevált... sajnálatunkra...
Piritu - 1.000.00012-04-2014 20:46:42 // 104011
Érdekes videó a Merci motor erejéről.
Inter156 (il mascalzone)10-04-2014 21:00:21 // 104010
Ollah08-04-2014 10:46:43 // 104009
Igen, ez is érdekes, hogy ma egy pálya kb. kétszer olyan széles, mint a hivatalos nyomvonala...
Én az autók terén is visszatérnék a régi iskolához annyiban, hogy "nesze, itt egy egyhat-fapad, rakjátok össze, hogy a legerősebb legyen". Ha lehetne versenyenként új motort és váltót bevetni, nincs átfolyás- és fogyasztás-limit (utóbbit az befolyásolná csak, mennyi benzint akarnak cipeltetni az autóval), lehetne durva leszorítóerő meg széles gumik, akkor... Akkor nem lenne ember, aki megülné azt a szörnyet, amit a mérnökök a feneke alá tolnának. :)
Az, hogy valaki "alsóbb ligákban" ügyes, még nem jelenti azt, hogy az F1-ben is király lesz. Ez olyan, mint pl. a major league sportokban; az egyetemi nagymenők a "felnőttek" között elég gyakran nem érnek el (kiugró) sikert.
Szerintem az adott sportág csúcsán eredményesen szerepelni többről szól, mint alapvető fizikai képességek meglétéről; oda kell egy - valószínűleg pszichés, illetve mentális - plusz, a többiekénél is nagyobb/több, hogy az ember helytálljon.
De azt szerintem nem tagadja senki, hogy ehhez a sporthoz nem árt, ha van egy Dagobert bácsi az ember háta mögött. :)
Én az autók terén is visszatérnék a régi iskolához annyiban, hogy "nesze, itt egy egyhat-fapad, rakjátok össze, hogy a legerősebb legyen". Ha lehetne versenyenként új motort és váltót bevetni, nincs átfolyás- és fogyasztás-limit (utóbbit az befolyásolná csak, mennyi benzint akarnak cipeltetni az autóval), lehetne durva leszorítóerő meg széles gumik, akkor... Akkor nem lenne ember, aki megülné azt a szörnyet, amit a mérnökök a feneke alá tolnának. :)
Az, hogy valaki "alsóbb ligákban" ügyes, még nem jelenti azt, hogy az F1-ben is király lesz. Ez olyan, mint pl. a major league sportokban; az egyetemi nagymenők a "felnőttek" között elég gyakran nem érnek el (kiugró) sikert.
Szerintem az adott sportág csúcsán eredményesen szerepelni többről szól, mint alapvető fizikai képességek meglétéről; oda kell egy - valószínűleg pszichés, illetve mentális - plusz, a többiekénél is nagyobb/több, hogy az ember helytálljon.
De azt szerintem nem tagadja senki, hogy ehhez a sporthoz nem árt, ha van egy Dagobert bácsi az ember háta mögött. :)
Ollah08-04-2014 10:33:27 // 104008
Szerintem az RB garázsában véletlenül összekeverték a két autót, és most Bastian ül Webber tavalyi autójában. :) Ezért valakit kirúgnak! :)
Szerintem sportszerűen nyilatkozott arról, hogy Ricciardo most jobb volt, bár egy félmondattal célzott rá, ami szembetűnő volt a versenyen, ti. hogy az ő autójával nem lehetett előzni.
Vettel kivételes képességű pilóta (ezt tartják róla legalábbis), és ha valaki/bárki ennyivel gyorsabb nála egy kvázi ugyanolyan autóban, akkor ott nem csak arról van szó, hogy a másik annyival ügyesebb lenne. Az lehetetlen. Mármint a különbség mértéke; ügyesebb mindig van...
Lewis egy-két alkalommal otrombának tűnt Nicoval szemben, de a külvilág felé erről nem beszéltek. Mondjuk Vettel is lezavarta a pályáról Massa-t...
Bár amíg nincs belőle baleset és nem kirívóan ellentétes a szabályokkal (...), mint pl. a venezuelaiak Pásztora :P esetében, addig nézőként szórakoztató.
És nem azért, de Kobajasi az első nagydíjas torpedóját követően két "tiszta" hétvégét is teljesített! :D
Szerintem sportszerűen nyilatkozott arról, hogy Ricciardo most jobb volt, bár egy félmondattal célzott rá, ami szembetűnő volt a versenyen, ti. hogy az ő autójával nem lehetett előzni.
Vettel kivételes képességű pilóta (ezt tartják róla legalábbis), és ha valaki/bárki ennyivel gyorsabb nála egy kvázi ugyanolyan autóban, akkor ott nem csak arról van szó, hogy a másik annyival ügyesebb lenne. Az lehetetlen. Mármint a különbség mértéke; ügyesebb mindig van...
Lewis egy-két alkalommal otrombának tűnt Nicoval szemben, de a külvilág felé erről nem beszéltek. Mondjuk Vettel is lezavarta a pályáról Massa-t...
Bár amíg nincs belőle baleset és nem kirívóan ellentétes a szabályokkal (...), mint pl. a venezuelaiak Pásztora :P esetében, addig nézőként szórakoztató.
És nem azért, de Kobajasi az első nagydíjas torpedóját követően két "tiszta" hétvégét is teljesített! :D
Giuntini08-04-2014 10:31:45 // 104007
Azért azon is el kell gondolkodni, hogy a mai F-1-ben szinte mindent meg lehet csinálni. A pályák a végtelenségig sterilek, mindenhonnan vissza lehet jönni. Nem azt mondom, hogy nem jó a biztonság, de azért ha lennének még mindig kavicságyak több pilóta elgondolkozna azon, hogy mit engedhet magának. Egy ilyen Maldonado félét a régi F-1-ből már régen eltüntettek volna. És akkor állandóan próbálják bizonygatni, hogy nem csak a pénz számít. Ezeknél az F-1 pilótáknál sokkal tehetségesebb pilóták keringenek a világban ,és sanszuk sincs bekerülni. Amíg az orosz milliárdok, ill. a drogbárók pénze forog a cirkuszban nem lesz változás.
David | Centocinquantanove08-04-2014 09:48:32 // 104006
Pont ezt néztem én is, safety car fázis után egy bő 10 kör alatt több mint 24 másodpercet vertek a mercik a többiekre, pedig azért ők is versenyeztek egymással. Attól tartok kaptunk egy új ezüst redbullt. Vettel gyerek viszont láthatóan szenved, Ricciardo meg "szárnyal" hozzá képest... Hogy is van ez?
A ferrari olyan amilyen, valamit nem tudnak amit a mercedes motorgyártó részlegén már igen...
Mindent összevetve ez a futam az utóbbi évek egyik legjobb, ha nem a legjobb futama volt - végredménytől függetlenül!
A ferrari olyan amilyen, valamit nem tudnak amit a mercedes motorgyártó részlegén már igen...
Mindent összevetve ez a futam az utóbbi évek egyik legjobb, ha nem a legjobb futama volt - végredménytől függetlenül!
Buksi08-04-2014 02:10:49 // 104005
Béci Ɨ|ѯ07-04-2014 18:32:12 // 104004
Hát ez az. Vannak bizonyítottan jó pilóták. Vannak jó mérnökök. Most már van jó szélcsatorna. Csak arra tudok gondolni, hogy mindez azért nem áll össze egésszé mert az irányítással van gond. Ezt már nem lehet egyszerűen mással magyarázni. Jó lenne pontot tenni ennek az ügynek a végére. Az nem elég, hogy valaki elkötelezett és imádja a Ferrarit, mert ebben nem kételkedem. De én is, még sem vagyok csapatfőnök.
VKG231!!! (156+75)07-04-2014 17:10:41 // 104003
Aha, aztán kirúgnak valami mérnököt, domi marad és örül a fejének, ezután nem találnak a kirúgott helyére mérnököt, aztán kezdhetnek is készülni a 2162.es vb-re...
Úgy látszik, monti nem látja, hogy itt az erőskezű csapatvezetés hiánya egyértelmű hátrányokat okoz a scuderianak, de nem tudom, hogy meddig kell még süllyedni ahhoz, hogy talán mégis észre tudja venni.
Úgy látszik, monti nem látja, hogy itt az erőskezű csapatvezetés hiánya egyértelmű hátrányokat okoz a scuderianak, de nem tudom, hogy meddig kell még süllyedni ahhoz, hogy talán mégis észre tudja venni.
Béci Ɨ|ѯ07-04-2014 17:01:17 // 104002
Mondtam, hogy lesz otthon ajtócsapkodás: klikk...
El se tudom képzelni, hogy két ilyen szintű pilótának mennyire frusztráló lehet egy ilyen gyenge kocsiban versenyezni.
El se tudom képzelni, hogy két ilyen szintű pilótának mennyire frusztráló lehet egy ilyen gyenge kocsiban versenyezni.
Ollah07-04-2014 14:35:43 // 104001
Én kifejezetten élveztem a tegnapi futamot és a kései ismétlés ellenére is végignéztem. Változatos és izgalmas volt, leszámítva persze az első kettő autót. Nagy a Merci fölénye (11 kör = 24 sec... - kb. mint tavaly Vettel Abud Dhabiban); le kell dolgozni a hátrányt. Persze egyszerűbb sírva rohangálni ide-oda, mint dolgozni... És/vagy ad absurdum belátni, hogy a másik ügyesebb/okosabb/szebb... :P
Azzal egyetértek, hogy a hang szar. Viszont ahogy beköszön a turbó, azt jó észrevenni/hallani.
Az autók is rondák. Bár nekem speciel bejön a Ferrari dizájn. Mondjuk funkcióját tekintve úgy tűnik, azzal is sikerült mellé lőni... :P
Azzal sem értek egyet, hogy spórolni kell a benzinnel és az erőforrásokkal. Az általam értelmezett F1-szellemiséghez jobban illene egy "no limit" sorozat.
Az viszont méltatlan, ahogyan sokan lenézik ezeket a fantasztikus pilótákat és sportembereket. Akik ezt teszik, azok jó eséllyel még 300 lovas autót sem vezettek 1500 kilós bódéban, nemhogy 700 lovast 700 kilóval...
Más elrugdalni 120 lónak a Bajcsyn Skoda Fabia HTP ellen versenyezve, vagy óra szerint 93-mal lejönni az Árpád-híd budai hídfőjéről a Szentendreire, miközben nyikorog a Michelin Alpin 185/55 R14, meg az is, hogy 300-ról 50 méteren lassítva kell kanyarodni úgy, hogy jobbról-balról, 3-5 centiről meg akarnak "gyilkolni".
Bár utóbbiról nekem sincs sok fogalmam, mert szerintem közönséges, földi halandónak kb. felfoghatatlan a dolog. ;)
Azzal egyetértek, hogy a hang szar. Viszont ahogy beköszön a turbó, azt jó észrevenni/hallani.
Az autók is rondák. Bár nekem speciel bejön a Ferrari dizájn. Mondjuk funkcióját tekintve úgy tűnik, azzal is sikerült mellé lőni... :P
Azzal sem értek egyet, hogy spórolni kell a benzinnel és az erőforrásokkal. Az általam értelmezett F1-szellemiséghez jobban illene egy "no limit" sorozat.
Az viszont méltatlan, ahogyan sokan lenézik ezeket a fantasztikus pilótákat és sportembereket. Akik ezt teszik, azok jó eséllyel még 300 lovas autót sem vezettek 1500 kilós bódéban, nemhogy 700 lovast 700 kilóval...
Más elrugdalni 120 lónak a Bajcsyn Skoda Fabia HTP ellen versenyezve, vagy óra szerint 93-mal lejönni az Árpád-híd budai hídfőjéről a Szentendreire, miközben nyikorog a Michelin Alpin 185/55 R14, meg az is, hogy 300-ról 50 méteren lassítva kell kanyarodni úgy, hogy jobbról-balról, 3-5 centiről meg akarnak "gyilkolni".
Bár utóbbiról nekem sincs sok fogalmam, mert szerintem közönséges, földi halandónak kb. felfoghatatlan a dolog. ;)
Ollah07-04-2014 14:13:26 // 104000
Ezt úgy is lehet nézni, hogy korábban a Ferrari "jogosulatlan" előnyben volt a többi istállóhoz képest, nem? :)
Ezek a módosítások nem mentek volna át az FIA-n és Bernie-n, ha Montezemolo nem akarja. (Legalábbis Bernie könyve alapján úgy gondolom, hogy a Ferrari elnökének nagyon nagy a hatalma és a szava.)
Kb. 10 éve még nyeregben érezték magukat, valószínűleg nem törődtek sokat a szabályváltozásokkal, ezt az újat viszont már úgy várták, mint a Messiást, hogy megtörjék az RB egyeduralmát. (Szóval szerintem jórészt a saját arroganciájuk is vezetett ide.) A lecke adott volt, ráadásul arról szólt, amit a Ferrarinál annyira szeretnek hangoztatni: építeni kell egy erős motort. A baj az, hogy ezt az autót nem csak kanyarokban rajzolta körbe (szó szerint; a 10-es kanyarban és a környékén Mikit többen előzték meg, mint máskor egy évad alatt összesen, ráadásul játszi könnyedséggel) bárki, aki utolérte őket, de még egyenesben is úgy mentek el mellettük, mint életerős GTA egy harmatos M3 mellett. :P
Tehát idénre nem csak aerodinamikában, hanem motorerőben is középszarrá fejlődött vissza a Ferrari. Viva la 90-es évek! :PPP
Ezek a módosítások nem mentek volna át az FIA-n és Bernie-n, ha Montezemolo nem akarja. (Legalábbis Bernie könyve alapján úgy gondolom, hogy a Ferrari elnökének nagyon nagy a hatalma és a szava.)
Kb. 10 éve még nyeregben érezték magukat, valószínűleg nem törődtek sokat a szabályváltozásokkal, ezt az újat viszont már úgy várták, mint a Messiást, hogy megtörjék az RB egyeduralmát. (Szóval szerintem jórészt a saját arroganciájuk is vezetett ide.) A lecke adott volt, ráadásul arról szólt, amit a Ferrarinál annyira szeretnek hangoztatni: építeni kell egy erős motort. A baj az, hogy ezt az autót nem csak kanyarokban rajzolta körbe (szó szerint; a 10-es kanyarban és a környékén Mikit többen előzték meg, mint máskor egy évad alatt összesen, ráadásul játszi könnyedséggel) bárki, aki utolérte őket, de még egyenesben is úgy mentek el mellettük, mint életerős GTA egy harmatos M3 mellett. :P
Tehát idénre nem csak aerodinamikában, hanem motorerőben is középszarrá fejlődött vissza a Ferrari. Viva la 90-es évek! :PPP
pb_06-04-2014 21:37:28 // 103999
Nem ugrott az be, folyamatosan mentek.
panza06-04-2014 20:33:26 // 103998
De nagyon!!! Azért bizakodom, hogy valamit kisütnek a hátra lévő versenyekre!
Xixo06-04-2014 20:31:37 // 103997
Az inkább a ferrarink kéne! :)
panza06-04-2014 20:30:58 // 103996
Amire gondolsz az rá nem vonatkozna!!!
Giuntini06-04-2014 20:10:52 // 103995
Sajnos az a probléma, hogy a szabályváltoztatások az utóbbi években mindig legjobban a Ferrarit sújtották. Amikor csökkentették a fejlesztési pénzeket, eltörölték az évközi teszteket, befagyasztották a motorfejlesztést. A Ferrari többé nem tudta kihasználni a fioranoi pálya előnyeit, hiszen mindent erre építettek. És a legújabb szabályok megadták a kegyelemdöfést. Egyetlen TV kommentátor nem meri kimondani az igazságot. Ezek az új szabályok kimondva -kimondatlanul a Mercedesnek voltak kitalálva. Az utcai autóik révén sokkal nagyobb tapasztalatuk van a hibrid rendszerrel. A Ferrarinak meg semmi, hiszen ők mindig a hengerűrtartalom, és a motor valódi ereje felől közelítették meg a dolgokat. Az sem mellékes, hogy az utóbbi években mindig az évad végéig versenyben voltak a bajnoki címért. A Mercedes pedig sokkal jobban tudott fejleszteni. Teljesen igazat adok Montezemolonak, amikor kikelt magából. Olaszország az autóversenyzés bölcsője, és röhej ez a fogyasztási verseny. Ez a mostani Forma 1 sokkal inkább hasonlítható idomított robotok versenyéhez, mint valódi hús-vér pilótákhoz. A pályák is sterilek jellegtelenek, folyamatosan veszélyben vannak az európai versenyek, amik megmaradtak azoknak nagy részét elrontották. Jó lenne ha vége lenne az F 1-ben a német dominanciának, mert rövid időn belül úgy jár mint az EU. Ha ezen nem lehet változtatni, akkor a Ferrari jobb ha kivonul, és nem vesz részt ebben a bohóckodásban. Vagy a hangkérdést úgy fogják megoldani mint a BMW 528-nál? Beépítenek egy modulátort és bevezetik a hangszórókon keresztül?
Selmak06-04-2014 19:45:53 // 103994
Mit ünneplünk húsvétkor? Segítek, nem a nyuszit.
raga06-04-2014 19:22:27 // 103993
A Ferrari 1ik legnagyobb problémája a kanyarból való kigyorsítás, ami ezen a pályán főleg döntő volt, emiatt kb. erre számítottam.
Xixo06-04-2014 19:22:15 // 103992
Kicsoda? Monti? Az is inkább Börninél sír, mentsem otthon csapkodná az asztalt...
Xixo06-04-2014 19:21:08 // 103991
... inkább, hogy a ferrari ennyivel gyengébbet... lehet már 2024-re készülnek...
panza06-04-2014 19:19:47 // 103990
Ennek semmi köze a húsvéthoz!!!! A ferrari jelenlegi F-1 szerepléséhez annál inkább!!!!
Selmak06-04-2014 19:15:53 // 103989
Domenicalit felszögelik a műhely falára! Kíváncsi leszek a nyilatkozatokra!
Jó ötlet ez? Közel a húsvét.
Jó ötlet ez? Közel a húsvét.
panza06-04-2014 19:10:55 // 103988
Domenicalit felszögelik a műhely falára! Kíváncsi leszek a nyilatkozatokra!
Béci Ɨ|ѯ06-04-2014 19:07:31 // 103987
Asszem most már lesz ajtócsapkodás Maranelloban. Ez a 9-10. hely már szó szerint megalázó.
Kriszo06-04-2014 19:01:01 // 103986
Lézergyenge az autó.....
panza06-04-2014 18:52:27 // 103985
Azt nem akarom elhinni, hogy elfelejtettek autót csinálni! Valami nagyon nem stimmel a csapat körül! Van két szupi versenyző, kész a szélcsatorna adva a kiváló szakik (utcai ferrarik), akkor mi a pék f...sza a gond!
Balázs156SW06-04-2014 18:46:43 // 103984
Hát ez a Forma-1 Ferrari szempontból egyre kínosabb.... mi a fenét csinálnak ezek?
panza06-04-2014 18:36:10 // 103983
Most már emlékszem! Ezt benéztem! .........sajnos!
VKG231!!! (156+75)06-04-2014 18:34:42 // 103982
( A 4C lesz a Safety Car :))) )
panza06-04-2014 18:26:39 // 103981
Béci Ɨ|ѯ06-04-2014 18:19:46 // 103980
Maldonadót is el lehetne küldeni inkább traktorozni a mezőre, minthogy itt törjön zúzzon.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
594
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?