Forum >> Forma-1
Inner Circle09-03-2006 11:26:07 // 5808
"Érdekes,ma olvastam,Alonso azt nyilatkozta,/bár így szezonkezdéskor,mindenki mond mindent:)/,hogy idén Buttont,és Schumit tartja a legnagyobb riválisnak"
Hát igen. A komolyan veendő csapatok ugye:
Renault, Honda, McLaren, Ferrari (a Williams és a BMW-Sauber okozhatnak meglepetést, de aligha VB-esélyesek).
Ezekből
- a McLarennél sokkal jobbak voltak a teszteken, amúgyis demoralizálni kell őket, szóval Alonso nem fogja dicsérni
- a Ferrarinál is, de tőlük az 1999-2004-ig bevésődött pavlovi reflexek miatt mindenki be van sz.rva, úgyhogy MS említést érdemel (Massának a primadonna mellett tutira nem jut szerep)
- a Honda állati időket futott, szóval félni kell tőlük, ahhoz viszont kisebbfajta csoda kéne hogy Barrichello leverje Buttont; szóval Button is esélyes
- a Renault-nál meg ugye maga Alonso versenyez, plusz Fisichella, aki behozza neki a kávéját és tartja a markát, ha a spanyol ki akarja köpni a rágót, szóval nem nagy fenyegetés...
Szigorúan az objektív adatok, nem a szimpátia alapján kábé így tippelnék az esélyekre:
Alonso 25%
Button, Mihály, Kimi egyaránt kb. 20%
Monty 15%
...ami összesen 100%, mert a többieknek még elméletben se adnék esélyt.
Ferke09-03-2006 11:16:09 // 5807
Köcce!:) Világtalan vagyok, ha németül látok vmit!:)
Grando09-03-2006 11:12:36 // 5806
www.n-tv.de - Bild & Video "fül" - majd n-tv live "fül". Ennyi. Real playeros.
Ferke09-03-2006 11:05:57 // 5805
Bocsi a hülye kérdésért, de hjogyan tudom itt nézni online?
Grando09-03-2006 10:54:24 // 5804
Köszi az infót! Helytálló! :))
Gabesz09-03-2006 10:39:45 // 5803
Sziasztok! Ha valaki élőben akarja látni a szabadedzéseket,akkor a német n-tv adja ÉLŐBEN! Azthiszem, lehet nézni a neten is. www.n-tv.de
Satti08-03-2006 18:34:42 // 5802
Érdekes,ma olvastam,Alonso azt nyilatkozta,/bár így szezonkezdéskor,mindenki mond mindent:)/,hogy idén Buttont,és Schumit tartja a legnagyobb riválisnak.Sztem ebben még lesz egy kanyar,de mindegy,hétvégén már látunk valamit.
Grando08-03-2006 13:47:20 // 5801
Igazad van, így kerek a sztori. Idénre pedig reméljük a legjobbakat! :))
Inner Circle08-03-2006 13:39:20 // 5800
"...mert 2004-ben xarrá vertek mindenkit, 2005-ben pedig a gumiszabáály változott DRASZTIKUSAN, és lássatok csodát: a Ferrari beseggelt..."
Viszont a másik két BS-es kocsi, a Minardi és a Jordan nem estek vissza, persze magukhoz képest; meg lehet nézni a 2004-es és a 2005-ös köridőket. A Ferrari kiugróan rosszul teljesített. A megoldás persze az, hogy 2004-ben nem átlagos gumijuk volt, hanem kib.szottul k.rva jó (csak rájuk tervezett, abszolút a Michelin fölött álló) és innen viszont nem az átlagos, hanem a rossz gumis idők szintjére süllyedtek.
A Ferrari mellett a BAR Honda is nagyot zuhant 2004-ről 2005-re, és ők is bevallották, hogy az új aerodinamikához egyszerűen nem tudtak alkalmazkodni, rosszfelé vitték el az új autó fejlesztését. Pedig ők Michelinesek.
Hogy az F2005 aerodinamikája rossz volt, azon nem nagyon lehet vitatkozni, mert egyrészt Ross-ék is elismerték, másrészt hosszú idő óta ez volt az első év, amikor a Ferrari idény közben elment a Paul Ricard-i tesztpályára aerodinamikai fejlesztéseket tesztelni.
Inner Circle08-03-2006 13:34:53 // 5799
"Én csak azt nem értem, hogy 2004-ben olyan korán megnyerték a vb-t, hogy bőven több idejük lett volna tesztelni, mint a többiekenek. Akkor meg hogy történhetett ez??"
Úgy hogy 2004-ben ugyanolyan fölényben volt a BS, mint 2005-ben a Michelin, de az évek óta felépített sikerreceptet nem lehetett átvinni 2005-re. A két gyár két egészen más filozófiát követ a gumik készítésében, és az egyik évben ennek kedvezett, a másikban annak. Az F2004 sikerének fontos eleme volt, hogy az aerodinamikája 20 kör alatt lezabálta a gumit. Az F2005 ugyanezt az aerodinamikai filozófiát vitte tovább, csakhogy abban az évben a guminak ki kellett tartania 70 kört. Ehhez pedig olyan aerodinamikára lett volna szükség, amit a Ferrarinak szinte a nulláról kellett volna felépíteni, amihez kevés volt az idő.
Az aerodinamikai ellentmondást egész évben sem sikerült kiküszöbölni. Ehhez jött még, hogy az F2005-öt Aldo Costa tervezte, nem pedig Rory Byrne, aki az addigi VB autókat - és akit félidőben visszahívtak.
Szóval hiába nyerték meg 2004-ben hamarabb a VB-t, az autójuk teljes újragondolására és újjáépítésére se idejük, se lehetőségük nem volt 2005-ig.
Idén bármi is lesz, a 2005-ös Ferrari-gyalázat biztosan nem fog megismétlődni.
Grando08-03-2006 13:05:40 // 5798
OK, benne vagyok! :))
Ferke08-03-2006 12:57:47 // 5797
Nem lesz semmi gond, nyerünk és kész...:)
Grando08-03-2006 12:43:13 // 5796
Én is marhára kíváncsi vagyok, mit fognak produkálni. Már pénteken látszani fog vmi! :)
Satti08-03-2006 12:20:37 // 5795
Ma érkeznek a fiúk Bahreinbe,szombat délben indul a banzáj,de jó:)Harcra fel,győzni kell.
Mike.07-03-2006 20:46:53 // 5794
Jaa, csak én a rizsát kihagytam beleőle. :-)))
Willy07-03-2006 20:44:41 // 5793
Én is ezt írtam nagyjából, hogy nem volt megfelelő gumijuk a pályára. :-))
Mike.07-03-2006 20:42:57 // 5792
Balf@szok voltak mert a biztonságot feláldozták a tapadásért. :-)
Willy07-03-2006 20:40:03 // 5791
Akkor írd le, hogy szerinted mi volt. :-))
Mike.07-03-2006 20:37:02 // 5790
Ez már csak magyarázkodás. :-PPP
Grando07-03-2006 20:30:55 // 5789
Hmmm. Hibázhatott volna többet is! :))
Willy07-03-2006 20:26:00 // 5788
Az volt a probléma, hogy a döntött kanyart újraaszfaltozták, és más erőhatások érték a gumikat mint előző évben. A michelin erre nem készült és nem vitt magával erősített falú abroncsokat. A bridgestone pedig tudott rá készülni, mert más bajnokságokban a firestone ment és tudtak a jelenségről.
Szóval a michelin ott hibázott.
RB07-03-2006 20:22:56 // 5787
Igen ezt én sem értettem igazán!Bőven lett volna idejük, meg mintha azt is mondták volna hogy leállnak a 2004-es autó fejlesztésével, és elkezdik a 2005-öst fejleszteni amikor már zsebben volt a vb cím!
Grando07-03-2006 20:21:13 // 5786
Gondolom azért a 2004-es folyamatos brutális előny egy szintén folyamatos fejlesztés eredménye volt. De az biztos, hogy a 2005-ös szezonra való felkészülést elxarták. De itt megint a gumik jutnak az eszembe - maradjunk annyiban, hogy fogjuk a japán nyuszira :))
És reméljük a legjobbakat az idei szezonra nézve (most még lehet :D)!
Grando07-03-2006 20:17:11 // 5785
Pedig ott nyertek (jó, tudjuk hogyan). De be kell vallanom - kövezzetek meg érte - nem láttam sem a futamot, sem az időmérőt. Mi volt ott a gond?
Xixo07-03-2006 20:16:30 // 5784
Persze voltak más okok is, de a gumikon ment el az egész az FIX!!
Hiába építesz jó autót, ha nem tartja a gumi az úton. Aztán már persze kapkodtak ők is, hogy behozzák a lemaradást, de az már talán csak rontott a helyzeten.
Én csak azt nem értem, hogy 2004-ben olyan korán megnyerték a vb-t, hogy bőven több idejük lett volna tesztelni, mint a többiekenek. Akkor meg hogy történhetett ez?? Azért lehet, hogy ők is elkényelmesedtek egy picit.
DE IDÉN NYERNI FOGUNK!!!
Satti07-03-2006 20:12:11 // 5783
A gumigondot,nemcsak a Ferrarira értettem,volt több probléma is a tavalyi évben ,lásd USA.
Grando07-03-2006 20:01:57 // 5782
Ez az "erre fogták" dolog azért sántít sztem, mert 2004-ben xarrá vertek mindenkit, 2005-ben pedig a gumiszabáály változott DRASZTIKUSAN, és lássatok csodát: a Ferrari beseggelt. Amúgy a renault-drukker haverom is ezzel az "erre fogják" témával jött, na meg persze azzal, hogy Ferrari=olasz=megbízhatatlan. A másodikat a 2004 és azelőtti eredmények nyilvánvalóan megcáfolják, az elsőt meg lehet rágcsálni.
Satti07-03-2006 19:55:27 // 5781
A gumiproblémához csak annyit,hogy a tavalyi évben erre próbálták sokszor fogni,ha gond volt,de azért nem mindig csak ez volt a baj.Jövőre,mikor már csak egy gumiszállító lesz,akkor már nem lehet félrebeszélni,hiszen mindenki egyforma márkával fog menni.
Grando07-03-2006 16:45:05 // 5780
Az biztos, hogy rettentően idegesítő lenne, ha idén is a gumikon 'csúsznánk' el. De ismerve a japánok mentalitását, a tavalyi fiaskó után is vki 100, hogy felvágta a gyomrát :)
Inner Circle07-03-2006 14:04:18 // 5779
Az a röhej, hogy a profilszélességet AZÓTA SEM ellenőrzik a verseny után. Tipikus "sok hűhó semmiért" volt az egész :D
Egyébként tavaly a Ferrari egyik fő gondja az volt, hogy a BS gumik egész jól mentek az üres pályán, aztán mikor a Michelin "felgumizta" a pályát, akkor már csak estek-keltek... nem volt jó tapadásuk. Bezzeg a Michelinnek!... Ez némiképp csökkenni fog, de még mindig több a Michelines. Ki mint veti ágyát, úgy alussza álmát :D
Grando07-03-2006 13:35:58 // 5778
A michelin tényleg fejlődhetett, de reméljük, hogy nem ezen a téren, mivel tavaly teljesen más irányban fejllesztettek. Bár nem tudom, mikor derült ki az 'új' gumiszabály, és ezidő alatt vajon mennyire sikerült javítaniuk. Csak nehogy megint trükközzenek, mint anno a profilszélességgel.
Willy07-03-2006 12:58:50 // 5777
A gondolatmenet jó. Bár ez már 2 éve volt, és azóta a Michelin is fejlődhetett. De ez majd úgyis a versenyen fog kiderülni.
Ferke07-03-2006 11:23:25 // 5776
Igen, emlékszem arra az időre, amikor öregedtem 5 évet, mert a rajtnál poziciót veszítettek, nem is egyet, aztán 10-15 kör megtétele után letolták az út szélére az ellenséget..:)
Grando07-03-2006 11:17:10 // 5775
Ráadásul mostmár az időmérőn sem csak 1 kör van a bemelegítésre! 2x15 perc + 1x20 perc.
Grando07-03-2006 11:14:37 // 5774
Tetszik az analógia! :DDD
Inner Circle07-03-2006 11:12:53 // 5773
(A padawanok sapkája kék, mikor Sith-ek lesznek, akkor kapnak pirosat. Olyan mint a lézerkard :-) )
Inner Circle07-03-2006 11:12:02 // 5772
Akkoriban az öreg Sith-nek még ilyen satyója volt:
Inner Circle07-03-2006 11:10:51 // 5771
"És csak 4 nap az időmérő. Már ott is sok minden el fog dőlni."
2004-ben a Ferrarit elég sokszor megverték a Michelinesek az időmérőn, aztán a futamon két kör alatt bemelegedett a Bridgestone és körönként fél-egy-másfél másodperccel jobb volt, mint a franciák gumája; a Ferrarik előztek és röhögve beértek az első két helyen. Ráadásul a BS a kerékcseréig folyamatosan jó volt (akár javult is), a Michelin pedig néhány jó kör után rohamosan gyengült.
Akár idén is lehet hasonló. Különösen mert olyan hírek szállingóznak, hogy a BS gumik nem rosszak, ha szépen be vannak melegítve. Viszont ha a hideg gumikat azonnal a tűréshatárig terhelik, akkor szétesik az egész.
Konklúzió: ahogy 2004-ben, most is döntő faktor lesz a gumik konzisztenciája. Ha a 248-as aerója tényleg jobb, mint az elhibázott 2005-ös aerójuk volt, akkor a Ferrari a futam végére akár előre is rághatja magát.
Grando07-03-2006 11:08:26 // 5770
Az elején az öreg feje mögött meg tök kék. (Bár elég kicsi képet tettem fel)
Inner Circle07-03-2006 11:05:09 // 5769
Meg full piros, ha nem vetted volna észre :D
Grando07-03-2006 10:29:21 // 5768
Az biztos, hogy már Ferraris időszakból való, mert 2-nél több csillag van rajta.
Grando07-03-2006 10:27:52 // 5767
Hát remélem az idény folyamán feljebb megy az árfolyama :) (Nincs ötletetek, hogy mikori lehet a "kalap" alapján?)
Ferke07-03-2006 10:24:38 // 5766
20 Ft-ért??? :) Ennyire ramatyul áll a Ferrari???:)))
Grando07-03-2006 10:18:54 // 5765
Ferke07-03-2006 10:04:57 // 5764
Na ezt jó tudni! TV előtt a helyem!:)
Grando07-03-2006 10:02:29 // 5763
A harmadik szabadedzést már szombaton 10-11-ig leadják a német rtl-en felvételről. Ott már hangulatba lendülhetünk :)
Ferke07-03-2006 10:01:08 // 5762
Asszem az indexen is írják a szabadedzést live-ban.
Willy07-03-2006 09:58:24 // 5761
Jogos. :-)))
De látni valószínű csak az időmérőt fogjuk először.
Grando07-03-2006 09:56:16 // 5760
Na akkor tromfolok: az első szabadedzés 3 nap. A sport.de-n live ticker, nem tudom közvetítik-e vhol?
Willy07-03-2006 09:51:06 // 5759
És csak 4 nap az időmérő. Már ott is sok minden el fog dőlni.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
488
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?