Forum >> Forma-1

Inner Circle15-09-2005 08:36:40 // 4906
Hát akkor rosszul nevelik; a Ferrariba ültetésnek az lesz a vége, hogy mikor majd vesznek a tesónak egy kék versenyautót, akkor a kölyök majd megpróbálja kilökni :DDD
Tommi14-09-2005 17:06:36 // 4905
A gyereket már kiskorában rá kell nevelni a helyes dolgokra :)))
Peti16V14-09-2005 16:57:57 // 4904
Kötelező szponzor! :)))
Peti16V14-09-2005 16:52:27 // 4903
Kevésbé veszélyes, mint a takuma :))
zolee14514-09-2005 16:23:38 // 4902
asszem a hülye szabályváltoztatásoktól indult...
Inner Circle14-09-2005 16:06:41 // 4901
(Valaki mondja már meg, mi a francon vitatkozunk! :D )
zolee14514-09-2005 16:00:49 // 4900
"Magyarán az F1 a gazdagok sportja, a kispénzű tehetségeseknek meg coki." Vagyis aki bent van az F1-ben az szarul vezet de van pénze, és az összes tehetséges srác a pálya szélén van mert csóró? Pont ezt mondtam, hogy nagy csapathoz csak új juthat el valaki, ha van pénze, és még tehetséges is. Szerintem. Amúgy az F1 a gazdagok sportja, sőt a technikai sportok általában a gazdagok játékai szoktak lenni, ez van. Nem biztos hogy jó, de ez van. Én is szerettem volna F1 versenyző lenni, de az Alfámat is alig tudom megtankolni. A szegény ember legkisebb fia nem fog versenyezni ha tehetséges ha nem, mert tele van az F1 olyan pilótákkal akik mögött van pénz és még tehetségesek is.
Tommi14-09-2005 15:49:33 // 4899
Figyelitek a kölyök cipőjét? :)))))))))))))))))))))))))))
Inner Circle14-09-2005 15:44:19 // 4898
Fú, és ehhez a verdához egy csomagban adnak egy ugyanilyet, amin egy kis Rubens teker és szükség esetén átengedi a helyét a kisfiadnak? :DDD
Inner Circle14-09-2005 15:43:02 // 4897
"hmm, amit éppen idézel tőlam annak mindig ellentmondassz, de az adott ellentmondásod egy másik idézetnek igazat ad. Lehet hogy azt mondtam ezzel hogy nem vagy következetes?:)" Szép dolog is a vagdalkozás konkrétumok nélkül :P "Aki eljut az F1-ig annak van pénze is..." Magyarán az F1 a gazdagok sportja, a kispénzű tehetségeseknek meg coki. Látod le lehet ezt írni röviden is :DDD
Halesz14-09-2005 15:41:26 // 4896
Ráadásul a pályakarbantartók sincsenek a helyzet magaslatán, a füves bukótérre eresztettek egy veszélyes vizilovat (vagy mit :)....! :)
zolee14514-09-2005 15:40:46 // 4895
tudod mi a baj? Az, hogy a fiad ahogy kijött a boxból rögtön elkezdte tolni a gépnek, és a gumik még nem melegedtek be rendesen, tessék a Bridgestone-okat lecserélni! :)))
Peti16V14-09-2005 15:38:31 // 4894
Ferraristi!
Elkészült a szabálymódosításoknak megfelelő első prototípus!
A kisfiam már teszteli:



A drasztikusan lecsökkenett leszorítóerő miatt már az első kanyarban kicsúszott, és majdnem nekiment a vele szemben látható, érdekes orrkiképzésű rönó prototípusnak :)
Elmutogatása szerint (még nem tud beszélni), gondot okozott még a gumi futófelületén található borda, ami megakadályozza a gumik teljes felületének az úttal való kapcsolatát.
A megbízhatósággal is gond van, ugyanis a kicsúszás következtében leesett a lánc!! :))
A csapat megfeszített tempóban dolgozik a hibák kijavításában!


Komolyra fordítva, szvsz sajnos ebbe az irányba halad az F1 :((
zolee14514-09-2005 15:36:36 // 4893
hmm, amit éppen idézel tőlam annak mindig ellentmondassz, de az adott ellentmondásod egy másik idézetnek igazat ad. Lehet hogy azt mondtam ezzel hogy nem vagy következetes?:) Aki eljut az F1-ig annak van pénze is, mindegy hogy a papától, vagy valami támogatótól. A kis csapatokhoz be lehet kerülni, és ha tehetséges vagy továbblépsz, de attól még ugyanúgy vinned kell a pénzt csak már nem a zsebedben kell hogy legyen, hanem valamelyik cég matricáját kell ráraknod a kocsira. Ha tehetségtelen vagy akkor viszont mindegy mennyi pénz van mögötted, mert a kis csapatokhoz özönlik a pénzes "szerencsétpróbáló" pilóta, a nagycsapatoknál meg szintén tolonganak, de ott a pénzes és tegetséges pilóták.
Tommi14-09-2005 15:21:25 // 4892
Csináljunk forradalmat, népfelkelést és az Alfa Amore vegye át a FIA irányítását :)))
Inner Circle14-09-2005 15:07:04 // 4891
"az F1 nem tehetségkutató márkakupa, hanem autógyártók, meg beszállítók csatája. Tehetségkutatásra ott van a GP2, ha jól tudom pont ezért hozták létre, az az F1 előszobája. Egységesített autók, amik elég közel állnak ahhoz az F1-hez, hogy ki lehessen deríteni, hogy ki az aki az F1-ben is eredményes lehet." Ja, csakhogy ezt az előszoba-jelleget kezdi teljesen elveszteni, egyre inkább beáll a mezőny ott is meg az F1-ben is. Heidfeld és Bourdais F3000 bajnokok (talán Justin Wilson meg Liuzzi is az?), de az F1-be csak gyalog csapatokhoz kaptak meghívást, Kovalainen (?) meg lenyomta MS-t fair meccsben és még csak szóba sem állnak vele. Rajkó se volt az F3000-ben és Button is csak valami Formula Hatszázezer szériában fordult meg... Egyáltalán nem működnek a szokásos lépcsőfokok, nem működik a GP2 az F1 előszobájaként. Talán jövőre jön Nico Rosberg, hátha... "Az F1-be elvileg a legjobbak kerülnek be, és ott már a gyártók versenyeznek. Nem véletlen hogy néhány csapatnak többet ér a csapat vb, mint az egyéni." De nem a legjobbak kerülnek be. DC-t már sok-sok éve nem tartja senki a legjobbnak és mégis bucira verte Klient meg Liuzzit, mégse rúgják ki nemhogy DC-t, de még ezt a kettőt sem. "A pénzzel bejutás a megélhetési csapatokra jellemző, ami szépen lassan megszűnik, hiszen nem nagyon lesz olyan csapat ami nem gyári támogatással fut." Pénzt nem csak úgy lehet letenni, hogy kiveszem apuci (apuci akár az ország apucija, Medgyessy-Gyurcsány is lehet) tárcájából az összeget. Sokszor a versenyző hozza a szponzort (pl. Verstappen) és MINDIG megnézik, hogy mennyire piacképes az illető versenyző? Makai Gyuri parádésat ment az ARCA-ban, talán ötödszörre vezetett oválpályán és a mezőnyből egyedüli nem észak-amerikaiként megverte a csapattársát és csak a rutintalansága miatti ütközés miatt pottyant ki, már az első tesztjén csapat-rekordot futott, mégis nagy kérdés hogy a következő futamon elindulhat-e, mert nincsenek támogatói. Pedig az a gazdag Észak-Amerika! Igaz, egy kisebb csapat. De nem kéne a helyi nagycsapatoknak felfigyelni egy ilyen teljesítményre? Nagyon is üzleties ma a versenyzés. "Briatore mondta egyszer, hogy nem pénz, meg támogatók alapján dönt a pilóta személyéről, mert a legjobbak is kitömött pénztárcával jönnek hozzá. Ezért nem Zsolti vezeti a vb-t a rönóval, hanem Alonso." Persze, Zsóti és Alonso között könnyű dönteni. Pláne úgy, hogy Alonso mögött áll a Telefonica a kitömött pénztárcájával... és ha Zsolti lett volna a jobb, mögötte ki állt volna? Justin Wilson mögött ki áll... ezt nem mondta Briatore, ugye? Mert egyből kiderült volna, milyen pofátlanul hazudik :D
Tommi14-09-2005 14:43:14 // 4890
Kéééééééééééész, ezen behaltam :))) Nagyon súlyos :)))))))))))))
Tommi14-09-2005 14:38:26 // 4889
SKrisz! Mondtam, hogy ez csak szvsz és nyugodtan bele lehet kötni :))) Igazad van, bár mi akármit mondhatunk, úgyis két emberen múlik minden :)))
giovanni14-09-2005 14:33:01 // 4888
Vicc.... ami valamiért nem ült :(( - sorry...
Inner Circle14-09-2005 10:07:26 // 4887
Juhhhuuhuhuúúúj!!! Nagyon súlyos! Aki tud angolul, olvassa el az első és a második részt, kész agymenés! :DDD
Halesz14-09-2005 09:17:27 // 4886
Tisztára mint egy politikus: Ron Dennis ennek ellenére bízik a sorsban: "Semmi rosszat nem kívánok Alonsónak, de még elcsúszhat a fürdőkádban". Humora furcsának tűnik, ám idén már két pilótával is előfordult, hogy a pályán kívül szerzett sérülései miatt hagyjon ki futamot. :))))) Elképzelem, hogy megbíznak valakit, aki hajnalban betör Alonso lakásába, és bekeni szappannal a fürdőkádját, hogy jó csúszós legyen... :)))))
Halesz14-09-2005 08:00:47 // 4885
Mi folyik itt? :)))
zolee14514-09-2005 07:39:01 // 4884
az F1 nem tehetségkutató márkakupa, hanem autógyártók, meg beszállítók csatája. Tehetségkutatásra ott van a GP2, ha jól tudom pont ezért hozták létre, az az F1 előszobája. Egységesített autók, amik elég közel állnak ahhoz az F1-hez, hogy ki lehessen deríteni, hogy ki az aki az F1-ben is eredményes lehet. Az F1-be elvileg a legjobbak kerülnek be, és ott már a gyártók versenyeznek. Nem véletlen hogy néhány csapatnak többet ér a csapat vb, mint az egyéni. A pénzzel bejutás a megélhetési csapatokra jellemző, ami szépen lassan megszűnik, hiszen nem nagyon lesz olyan csapat ami nem gyári támogatással fut. Erre mondjuk pont ellenpélda a RedBull, de nem lepődnék meg ha tényleg csak azért vették volna meg a Minardit, hogy majd nagy pénzért eladják egy beszállni kívánó gyárnak (ha jól tudom ilyen terveket szövöget a fócvágen csoport). Briatore mondta egyszer, hogy nem pénz, meg támogatók alapján dönt a pilóta személyéről, mert a legjobbak is kitömött pénztárcával jönnek hozzá. Ezért nem Zsolti vezeti a vb-t a rönóval, hanem Alonso.
SKrisz13-09-2005 18:58:24 // 4883
Tommi! Nem kötekedés, de... : Az FIA (szvsz helyesen) látja azt, hogy manapság arról szól a "királykategória", hogy akinek több pénze, szponzora van, az jobb autót tud a pilótái alá tolni és azok jobb eredményeket tudnak elérni még akkor is, ha csak közepes képességűek.... Szerinted egy technikai sport nem erről szól mióta létezik az üzemanyaggal hajtott robbanómotorral szerelt géperejű jármű??? Ez nem elmebajnokság vaze!:DDDDD Ez ellen (valahol szintén helyesen) úgy próbál tenni, hogy egységesíti az autókat bizonyos szempontok szerint, hogy ne a pénzügyi háttér és a technika hozza meg a sikert, hanem az EMBER, aki az autót vezeti... A FIA szvsz nem védekezik semmivel, egyszerűen csak próbálkozik megint valami eszement baromsággal. Ha ez sem jön be kitalálnak az okosok megint valamit. Ez van... Mostanában erről szól az F1... :( Legnagyobb sajnálatomra...
Mike.13-09-2005 18:48:20 // 4882
Igazad van. Új szabályok kellenek, olyanok amiket a csapatok, versenyzők hoznak, hosszabb távra tervezhetők és nem havonta változnak. Hogy "elszaladt a technika" , de hát az egész világ így felgyorsult. Ki gondolta 10-15 éve hogy vezeték nélküli telefonnal fog mindenki rohangálni ami gyufásdoboz méretű? Hogy mikrohullámmal melegítem a kajámat, hogy klímás alfával fogok száguldozni? :-) És félreértés ne essék, én nem akarok senkit meggyőzni csak a saját véleményemet írkálom. Egy viszont biztos, Sumi az isten! :-)))))
Tommi13-09-2005 16:37:21 // 4881
Számomra egy dolog világos (többé-kevésbé) ebben a nagy szabály-mizériában: Az FIA (szvsz helyesen) látja azt, hogy manapság arról szól a "királykategória", hogy akinek több pénze, szponzora van, az jobb autót tud a pilótái alá tolni és azok jobb eredményeket tudnak elérni még akkor is, ha csak közepes képességűek. Ez ellen (valahol szintén helyesen) úgy próbál tenni, hogy egységesíti az autókat bizonyos szempontok szerint, hogy ne a pénzügyi háttér és a technika hozza meg a sikert, hanem az EMBER, aki az autót vezeti. Más kérdés, hogy ezt hogyan teszi... De valahol az elgondolás logikus, az utóbbi 5-10 évben :PPP elszaladt a technika és kicsit háttérbe kerültek a pilóta kvalitásai. Minden szigorúan szvsz, nyugodtan bele lehet kötni és érvelni-ellenérvelni :)
Inner Circle13-09-2005 16:13:50 // 4880
Miért hagynánk? Éppen arról van szó, hogy az F1 az elmúlt 5-10 évben egy kalap sz.r, az azelőtti színvonalat kell ismét elérni. Helyesen tehát így hangzik: hagyjuk már az elmúlt 5-10 évet. A BAR 2005-ben részint lassú volt, részint eltiltották, de 2004-ben a végelszámolás: Button 85, Sato 34 pont... Éppen arról van szó hogy a mai playstation autóknál alig-alig vannak különbségek, így éppen engem igazolsz a 0,3 mp-vel. Köszi :-) A többi meg csak hangulatkeltés :P Itt alant elolvashatod hogy mik a FIA javaslatai, virslikerék-fantasy helyett ezzel lehet foglalkozni...
Mike.13-09-2005 16:07:36 // 4879
Hagyjuk már az 5-10 évvel ezelötti időket. Button 0,3 mp vel volt jobb Satonál Spa-ban. Megmutatkozik a tehetség ezt nem vitatom, de olyan nagy különbségekre nem kell számolni. Milyen teret engedjünk. Virsli gumi, szárny nélüli 4 sbességes 1500 ccm es, dob fékes "vezethetetlen" autókra gondolsz?
Inner Circle13-09-2005 15:57:18 // 4878
Ezzel egyáltalán nem értek egyet, Senna a hulladék Tolemanban olyanokat művelt hogy az embernek jojózott a szeme, Alesitől is ugye láttunk ilyet, Button meg még a mostani kiegyenlített körülmények között is úgy elveri Satót, hogy rossz nézni. A tehetség mindenhol megmutatkozik, minél több teret engedünk neki, annál jobban.
Mike.13-09-2005 15:51:26 // 4877
Ez elméletben nagyon szép és jó, de a valóság más. Bármelyik autósoprtot nézzük mindenhol nagyon kieggyenlítettek az erőviszonyok. Ha van szárny, ha nincs. Ha egy gumi van ha több. Ha egy kasztnit, motort, váltót használnak mindenhol kis különbségek vannak az autók és pilóták között.
Inner Circle13-09-2005 15:44:38 // 4876
Szerintem jó lenne ha SOKKAL "vezethetetlenebbek" lennének az autók, jobban kijönne hogy ki a jó pilóta és kit pénzelt be apuci-anyuci-kormányci... most a legjobb és a leghülyébb között is csak tizedek vannak, szerintem ez botrány, meg kéne adni az esélyt, hogy egy igazán jó pilóta akár egy Sauberben is nagyot villanthasson!
giovanni13-09-2005 15:44:03 // 4875
Má megin mi van?... mind1 Szóval Urak.. Szigorúan szvsz de tökmindegy hogy mi vagy akár bármelyikünk mit gondol a tervezett (vélt vagy valós) szabálymódosításokról.... sajnos illetve bizonyos szempontból hálistennek.. nem kérdezik meg a közönséget hogy mi a véleménye... Diktatúra van... teccik vagy nem max nem kell nézni...
count M13-09-2005 15:36:43 // 4874
:( Tőlem...
giovanni13-09-2005 15:18:56 // 4873
Főnök hozzászólhatok? anélkül hogy minősítesz? :)) vagy mennyek a "helyemre"??? ;-)
count M13-09-2005 15:15:53 // 4872
Ez tök jó amit csináltok... repkednek itt az "egyetértek!" meg "támogatom!" szavak... benne vagytok valami bizottságban, vagy mi? :P :DDD
zolee14513-09-2005 15:07:16 // 4871
na akkor én is: 1. A csapatok másik gyártótól is vásárolhatnak karosszériát. - mi ez, cart??? baromság! 2. Maximális tesztlehetőség: 30.000 km. - "legyen annyi és osszák be" egyetértek! 3. Tilos a tartalék autó. - baromság! ha valaki töri a gépet az edzésen akkor nem indul a futamon??? nem az a cél, hogy rendes létszám legyen a rajrácson? már így is alig vannak... 4. Kötelező önindító a versenyautókban. - jó ötlet! ha valaki elszámol egy kanyart és lefullad tudjon indítani. Lényeges hogy minél többen fejezzék be a futamot. 5. Egységesített fékrendszer. - "ökörség" az bizony! 6. Egyetlen gumiszállító és a slick visszahozatala. - ezt soha nem támogattam, most sem. 7. A leszorító erő (légelleneállás), a jelenleginek a 10%ára (!!!) való csökkentése. - kisebb lépésekben kéne haladni, nem egyik napról a másikra letördelni a szárnyakat a kocsiról... 8. Egységesített motorelektronika. - "ökörség" nem is kicsi! 9. Egységesített mechanikus sebességváltó kuplunggal. - "legnagyobb ökörség" csak bólogatni tudok, tényleg ez a leghülyébb ötlet. 10. Műanyagok száműzése a felfüggesztésekből. sokat nem számít, viszont nem lassul, hanem vezethetetlenebb lesz a kocsi, és az nem biztos hogy jó.
Inner Circle13-09-2005 14:56:16 // 4870
Én így vagyok velük: "1. A csapatok másik gyártótól is vásárolhatnak karosszériát." - nem gond 2. Maximális tesztlehetőség: 30.000 km. - legyen annyi és osszák be 3. Tilos a tartalék autó. - fogalmam sincs, miért lenne jó 4. Kötelező önindító a versenyautókban. - minek, ha 50 évig kibírták nélküle... 5. Egységesített fékrendszer. - ökörség 6. Egyetlen gumiszállító és a slick visszahozatala. - úgy látszik nincs más mód 7. A leszorító erő (légelleneállás), a jelenleginek a 10%ára (!!!) való csökkentése. - benne vagyok 8. Egységesített motorelektronika. - ökörség 9. Egységesített mechanikus sebességváltó kuplunggal. - a LEGNAGYOBB ökörség 10. Műanyagok száműzése a felfüggesztésekből. - ezen már nem múlik semmi
zolee14513-09-2005 14:34:09 // 4869
rendben, de amiről beszéltem az egy 93-95 körüli interjú volt.
zolee14513-09-2005 14:29:34 // 4868
hulljon a férgese! na jó, vicc nélkül: a korlátozás oké, de amit lentebb olvastam az szabályváltoztatás címszó alatt elkövetett bűncselekmény a modern F1 ellen.
Inner Circle13-09-2005 14:04:35 // 4867
De ha ezeket a korlátozásokat nem vezették volna be, akkor a pilóták már nem élnék túl a futamokat. A CART-ban már maradt el futam azért, mert az autók olyan gyorsak voltak hogy a pilóták egy kanyarban egy pillanatra elvesztették az eszméletüket - kinyomta a vért a fejükből a terhelés. A Forma 1-gyel már évtizedek óta együtt járnak a korlátozások.
Don Gombóc13-09-2005 13:47:35 // 4866
Azért azok a DTM-es verdák sem szarok mert a H.ringen 1,40-es köridőket futottak legutóbb.
zolee14513-09-2005 13:47:05 // 4865
nem pont és nem csak az elektronikára gondoltam, hanem arra a műszaki háttérre ami jelen van egy F1-es csapatnál. iszonyatosan nagy koponyák vannak az F1-ben és nagyon nagy dolgokat találtak/találnak ki, kár lenne ezeket kukába dobni, meg visszafogni az embereket. Persze a másik oldal, hogy pont a nagy megszorításoknál jön ki hogy ki hogyan tud mégis világverő autót csinálni... mindegy, akkor sem hiszek az évenkénti szabályváltoztatásokban, mert ezek nem hiszem hogy átgondolt lépések, a kőkorszak bevezetésével meg nem értek egyet.
SKrisz13-09-2005 13:39:12 // 4864
Rossz irányból közelíted meg a kérdést! Pontosan azért király kategória, mert nincs benne egy valag XXI. századi technika, mégis rommá veri bármyelyik másik pályáautót. Ezért király, nem a belegyömszölt elektromika miatt... szerintem...
zolee14513-09-2005 13:21:22 // 4863
ha jobban belegondolok tényleg nem királykategória! jópár évvel ezelőtt, amikor épp előző évben betiltották az aktív futóművet volt egy interjú Móczár Péterrel aki épp akkor hozott egy C-s DTM Mercit (az első szériás C merci DTM verzióját) és azt nyilatkozta, hogy tulajdonképpen komolyabb gép mint az F1-esek, mert a Merciben aktív futómű volt. Azt hogy mennyire volt túlzás akkor az a nyilatkozat nem tudom, de maga az ötlet, hogy bármi lehet fejlettebb műszakilag mint az F1 engem elszomorít. Nekem az a királykategória amikor fel sem merül senkiben hogy van annál jobb autó mint ami az F1-ben van. oké, biztos túléljük, de azért jó lenne, hanem lyukasztanák ki a kocsik alját, hogy lábbal kelljen hajtani...
Tommi13-09-2005 12:59:19 // 4862
Már előre látom, hogy a jövő F-1 autóinál annyira a biztonság lesz a domináns tényező, hogy már ember sem lesz bennük :))) A versenyzők majd ülnek a boxban a szimulátor előtt és onnan irányítják a pályán köröző robotpilóta vezette autókat :) Amúgy igaza van IC-nek, korábban is betiltottak-megszüntettek egy csomó mindent, mégis túléltük. Emlékszem anno a slick-barázdás váltás idején is mindenki készen volt, hogy lelassulnak az autók, ez már nem is igazi Forma-1 lesz, stb... De nem lett belőle semmi gond :)
Inner Circle13-09-2005 12:53:25 // 4861
"Ha kiszednek minden elektronikát a kocsiból, meg beszüntetik a szárnyakat, meg a diffúzort, meg még egy csomó mindent akkor miért hívjuk F1-nek? kicsit átértékelődik így a "királykategória" elnevezés." Ez az érv nem áll; már így is kiszedték a - turbót - aktív felfüggesztést - kifinomult motorelektronikát - kifinomult menetstabilizálót - automata váltót - kétirányú telemetriát - aktív aerodinamikai elemeket - stb, stb... Mindig ahhoz ragaszkodunk, amit megszoktunk, pedig nem mindig kéne. Szóval már most sem királykategória? "Ráadásul a pilóták kezébe adunk egy-egy 300km/h fölötti sebességre képes, de 0 tapadású autót. Volt ilyen régebben, nem múlt el év halálos baleset nélkül." Erről meg te is tudod, hogy csak hangulatkeltés; se a 0 tapadás nem igaz, se a halálos balesetek - majd pont ebben a szekuriti kánsösz világban, amikor ki se mennek versenyezni Indyben, fognak veszélyes autókat gyártani... :DDD
zolee14513-09-2005 12:31:16 // 4860
ezzel csak az a gond, hogy senki sem szeretné kidobni az ablakon a szélcsatornáját, és így visszadobni az F1-et vagy 40 évvel nem igazán célszerű. Továbbra is azt mondom, hogy a fejlődés üteme az idő múlásával egyre csökken, vagyis ha nem hetente változik a szabály akkor előbb utóbb mindenki felzárkózik. Ez egy technikai sport. Aki CSAK az emberek versenyét akarja látni az nézzen futóversenyt. Ha kiszednek minden elektronikát a kocsiból, meg beszüntetik a szárnyakat, meg a diffúzort, meg még egy csomó mindent akkor miért hívjuk F1-nek? kicsit átértékelődik így a "királykategória" elnevezés. Ráadásul a pilóták kezébe adunk egy-egy 300km/h fölötti sebességre képes, de 0 tapadású autót. Volt ilyen régebben, nem múlt el év halálos baleset nélkül.
Tommi13-09-2005 12:17:02 // 4859
A végén még visszajönnek a '68 előtti idők és megint szivar autókban fogják nyomni a srácok :)))
Inner Circle13-09-2005 12:11:55 // 4858
Lehet hogy úgy gondolják, hogy a csapatok irtózat sok pénzt ölnek bele a kaszni fejlesztésébe. Ugye a kaszni is termel leszorítóerőt, főleg amióta bejöttek a kiegészítő szárnyak. És ez a sok pénz gyakorlatilag hiába megy el, mert máshol is használható fejlesztés nem lesz belőle, és az F1 se lesz látványosabb attól, hogy valamelyik csapat ezer szélcsatorna-óra után kitalálja hogy egy kis fütyit kell a hátsó kerék elé tenni, és ezzel nyer körönként két tizedet... Szóval ha maximálva lenne a leszorítóerő, és ezt a leszorítóerőt a szárnyak beállításával gyerekjáték lenne elérni, akkor a csapatok nem csinálnának irtózatosan drága és szuper-törékeny kasznikat, és csökkene a különbség a csapatok között. De ez csak egy tipp.
Inner Circle13-09-2005 12:07:04 // 4857
"Ha ocsmány légörvényeket csinálsz, akkor az azért van, mert vmit baromira elcsesztél. :) A légörvény okozat, nem ok." Lehet ok is. Állítólag a hátsó szárnyak tervezésénél amellett hogy a szóban forgó autónak kedvező aerodinamikát szeretnének, az is szempont hogy ne váljon le róla használható légáramlat, hogy a mögötte jövőt jól megszívassák. (A Sauber új szélcsatornájába már két autó is befér egymás mögé hogy az egymás mögött haladást is tesztelhessék.) Erre nem esküszöm meg, csak hallottam, elhihetitek avagy sem :-) "de nagy sebességnél az autó elemelkedését (az előbb említett síkra nagyjából merőlegesen ébredő erőket) nem nagyon tudják megakadályozni..." Valóban nem. Karthikeyan ezt be is mutatta a hétvégén :-) Valószínűleg úgy gondolják a FIA-nál, hogy ez nem számít. Egyébként valami BAR-os fickó is mondta, hogy szerinte is 10%-ra kéne csökkenteni a leszorítóerőt.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.