Forum >> Forma-1

Xixo24-05-2011 18:22:27 // 96031
Ez is valami...
Mondjuk eddig Fráj se mutatott túl sokat nálunk. :(

De hajrá, mostantól jó lesz minden!! :)))
Xixo24-05-2011 18:19:56 // 96030
Egy Mekklárent, egy Mercédeszt és egy Ferrarit. Nem töltelékeket!!!
Szeretnék ilyet látni Ferrari pilótától is végre...
Cro16624-05-2011 17:33:35 // 96029
Pár nap késéssel..de megtörtént:)) (részben)
Lemondott a Ferrari technikai igazgatója

Mondjuk, ettől idén már nem jönnek az eredmények...
Satti24-05-2011 17:32:02 // 96028
Nagyon jó 1 órás dok.film a korai évekről, milyen veszélyes is volt az autóversenyzés. klikk
Kriszo24-05-2011 10:21:45 // 96027
Egy kör alatt előzött 3 autot.)És mégis milyen előzések voltak?:)Jó hogy ki nem hajoltak és elkezdtek integetni hogy gyere csak gyere semmi probléma.Mert ok rendben van tényleg gyenge az auto a mclarenhez, és a red bullhoz képest, na de azért Massa védekezhetett volna legalább 2 kanyaron keresztül.Nekem senki ne mondja hogy azért nem lehet védeni a belső ívet , mert szar az auto.
GT Ɨ|ѯ24-05-2011 08:27:26 // 96026
nono!

több tiszteletet...:-)
Gerion24-05-2011 00:42:22 // 96025
"Monacoban nem drs zónát kellene kijelölni, hanem új helyszínt.:D"


Érdekes, hogy miközben más pályák rajzolata sűrűn változik, Monacohoz nem nyúlnak... Gondolatkísérletként firkáltam gyorsan egy rajzot, nézzétek meg részletesen Google Earth-ben.
A Rascasse kanyar jelenlegi íve a rövidebb vonalrajz. Lehetne ezt meghosszabbítani a kikötő mentén....? Létrejönne két hosszabb, akár már használható egyenes, másik vonalvezetés. Ha megnézitek Google-ban, az utak adottak, nagy bontás-építkezés nem kéne, és a végén az új visszafordító mögött még elég nagy biztonsági, fékezési kifutózóna is maradna.

Xixo23-05-2011 23:18:18 // 96024
Önvizsgálatot kell tartanom! :))))
zolee14523-05-2011 18:03:43 // 96023
Igen, ebben is van valami, Törökországban vagy 20 km/h-val nagyobb tempóban érkeztek meg a drs zónába, de ettől még leforgott Barcelonában a motor.
Túl sok dolgot kell itt figyelembe venni ahhoz, hogy lehessen is előzni, de azért az előzés ne kikerülés legyen.

Monacoban nem drs zónát kellene kijelölni, hanem új helyszínt.:D
szasza(SW)23-05-2011 17:32:36 // 96022
Szerintem,ha a két utolsó versenyt nézzük.Az volt a különbség ,hogy az előző versenyen egy nyújtót hosszú kanyar után volt a DRS zóna.Ott gyakorlatilag már lendületből tudtak az előzendő nyakára menni a szárnyal és azért volt elég.Itt viszont egy jóval lassabb kanyarból kellett kigyorsítani és hiába volt hosszabb a zóna ,csak a legvégén érték be akit előzni akartak.Ehhez meg nem volt elég hosszú.Nekem legalább is ez jött le.Gyanítom Monacóban se fog semmit érni a DRS zóna:(
zolee14523-05-2011 13:36:41 // 96021
Nem hiszem, hogy van ilyen joghézag. Elvileg úgy van ez, hogy 7 előremeneti fokozat. A 7b az már 8.:)
zolee14523-05-2011 13:34:41 // 96020
Majdnem. A turbulencia miatt nem tudtak bemenni egymás mögé. Legalábbis állandóan ezt mondogatták, hogy a sok aero biszbasz úgy van kitalálva, hogy a kocsi mögött légörvények vannak. Szóval egyrészt nincs szélárnyék, ott van az "összes" levegő a kocsi mögött, másrészt viszont még ez összevisszaságban is van.
Gerion23-05-2011 12:56:30 // 96019
Kérdés persze, hogy a pár száz méteren kifejtett előnyért mekkora túlsúlyt és komplikáltabb váltót (=megbízhatósági rizikót) kellene felvállalni. Lehet, rossz üzlet lenne....
Selmak23-05-2011 12:48:27 // 96018
Remek szélárnyék miatt nem tudtak tavaly meg tavalyelőtt se bemenni a másik mögé mert rögtön elment a tapadás.
Gerion23-05-2011 12:47:15 // 96017
Nem is 6. és 7. kifejezést használnék rá, hanem 7A és 7B... Kérdés, hogy lehetne egy beletalálni vele egy joghézagba a technikai szabályozásban. Mondjuk ha a RB csinálná, akkor biztos átmenne.
Satti23-05-2011 11:55:57 // 96016
Ez hihetetlen, mindennel egyetértek! :)
Satti23-05-2011 11:54:34 // 96015
Kijaza a Fersztáppen?? :))
zolee14523-05-2011 11:39:16 // 96014
Gondolom a szabály 7+1. Egy megoldás lenne, ami amúgy a különböző motor teljesítmények miatt meg is bukna: fix 7-ik és végáttétel. Ebben az esetben 6 fokozatú lenne a váltó amit drs nélküli haladásra lőnének be, a hetedik pedig csak egy nagyon kicsivel lenne hosszabb.
Van mégegy verzió: a drs aktiválással együtt a fordulat is növekedhetne mondjuk 2-300-zal, vagy ilyesmi.

Viszont innentől kezdve már annyira mesterséges lenne az egész (most is az), hogy akár azt is mondhatnák, hogyha az adott zónában 1mp-en belül van akkor el kell engednie, és a következő körben ez mehet fordítva.

A drs helyett inkább azt határoznám meg, hogy a hátsó tengely vonalában mennyire keskenyedhet az autó. A jelenlegi közel csepp forma semmilyen szélárnyékot nem csinál. Széles hátsó rész, plusz alacsonyabb hátsó szárny, sokkal kisebb diffúzor (meredekebb szárnyállás kell pótolandó a diffúzor kicsinyítés miatti leszorítóerő kiesést) és hopp, máris van egy remek szélárnyékunk. Ezt nem kell kapcsolgatni, nem romlik el és az egész körben jelen van. Nem kell agyalni előzési zónán, számolgatni a métereket, plusz az egész nem tűnik úgy, hogy a FIA kiszámolja, hogy hány előzés az optimális egy futamra, mert annyi van amennyit a pilóták csinálnak.

Amúgy nem találtam ki semmit, mert ez nem új dolog. Régen ilyen autók voltak az F1-ben...
Selmak23-05-2011 11:16:52 // 96013
Nem mondta hogy cáfolja, inkább erősíti az elméletet mert ugyi Vettel 2 tizeddel volt lassabb az időmérőn, ami nem tisztázott hogy önmagában a KERS hiánya vagy a KERS hiánya + a hosszabb végáttétel eredménye. Tavaly számtalan esetben láttuk hogy RB-nak nincs ereje előzni, hiába érte utol a kanyargós részen nem volt végsebesség az előzés megkezdéséhez se. Vettel az idén úgy néz ki megelégelte és nagyobb végsebességre állíttatja az autóját.
Gerion23-05-2011 10:57:03 // 96012
Végülis Webber indult az élről, így Vettelnél már jobban számíthattak előzésre, azaz végülis nem feltétlen cáfolata a gondolatmenetnek....!
Gerion23-05-2011 10:55:12 // 96011
Jó ez a gondolatmeneted! :)

Vajon lehetne csinálni plusz DRS fokozatot a váltóba, amit csak ilyen helyzetben kapcsol a DRS-t is vezérlő elektronika a normál utolsó fokozat helyett, amúgy alapesetben nem...?
Selmak23-05-2011 10:54:12 // 96010
Amit leírsz csak Webberre igaz, mert Vettelnek 320 volt a végsebessége ami pár km több volt mint Hamiltoné.
zolee14523-05-2011 09:50:05 // 96009
DRS: az eddigi leghosszabb zóna nem volt arra elég, hogy megelőzze az RBR azt a Ferrarit amit a boxutcai előzés után le is körözött.
Persze lehet, hogy az RBR nem számított arra, hogy majd nekik előzni kell a versenyen, így eleve arra a sebességre lőtték be a váltót amit drs nélkül el tud érni az autó, de ez akkor is mókás.
Talán az RBR és a Ferrari közti különbség is ebből adódott, bár ez már tényleg csak ötletelés: szóval van egy RBR ami be van állítva drs használat nélküli sebességre, meg van egy Ferrari amiben hagynak némi tartalékot arra az esetre ha előzni kell. Ha mindkét autó egyedül megy a pályán akkor az amelyikben van némi tartalék biztos, hogy lassabb lesz. Az RBR-nél jogosan számítottak arra, hogy nem kell előzniük. Első sor, és van 3 körük, hogy 1mp-en kívülre kerüljenek a többiektől, ami ezzel az autóval nem egy nagy feladat.
Innentől kezdve már a drs nem előzést segítő rendszer, hanem egy plusz taktikai elem, amit el lehet cseszni.:D A kérdés, hogy mire számítok? Kell előznöm a futamon vagy nem? Ha hagyok tartalékot a váltóban akkor mindig lassabb leszek a teljes körön, kivéve amikor éppen előzök valakit az előzési zónában. Vagy nem kell előzni, és úgy állítom be a váltót mintha nem is lenne drs a kocsiban, így gyors leszek egyedül, de ha valaki mégis megelőz akkor annyi.
zolee14523-05-2011 09:33:22 // 96008
A Renault-nál nagy rajtbandita hírében állt, bár az eddigiek alapján ott inkább a Renault motor nyomatékossága lehetett a kulcs, mivel a Renault-sok mostanában is jól rajtolnak, Alonso meg annyira nem.
Xixo23-05-2011 01:07:43 // 96006
Ez a mai eredmény még jobban fájt, mint az eddigiek. Alonzótól végre láthattunk egy remek rajtot (volt már neki ilyen valaha?), végre vezettünk, erre lekörözés lett a vége. Rosszabb volt, mint a múltkor, amikor Massa tévedt a második hely környékére...
Massa... ha valaki, akkor én csípom a brazilt, de ha van egy kis esze, akkor megy a Ferraritól, mert itt már semmi tüzet nem látok benne... meg ugyi a csapat is tesz a fejére... akkor már tényleg jöjjön a megélhetési Kovalájnen vagy Fiszkó...
A csapatvezetés meg tényleg gyakorolhatna némi önkritikát... Ez az év kuka és ha ez a csürhe marad, akkor egyre csak lejjebb kerülünk...
Mert Vettel is kinőtte a gyerekeskedését, amit ma mutatott, az VB-hez méltó volt! Amikor egy kör alatt előzött meg három autót, na az igen! Ilyet is régen láttunk...
Gerion22-05-2011 21:10:31 // 96005
Végülis mindegy, hogy mi jött le belőle, a dolog adott, 2010 nem sok jót hozott neki, és eddig az idei év sem sajnos.
Blade22-05-2011 21:09:57 // 96004
Ezt nem Mansell mondta, hanem Frank Williams:))
Az egész abból pattant ki, hogy Mansell a köv. évre több pénzt akart, mondván világbajnoknak több jár. F. Williamstől pénz kicsikarni nehezebb mint kurv@tól szüzességi bizonyitványt:)
Ez volt rá a frappáns válasza:))
pb_22-05-2011 21:03:35 // 96003
Csak a kedveDrt.)))
pb_22-05-2011 21:02:23 // 96002
NM eGszN ez jött le bLőle.)
Whiteskull22-05-2011 21:01:07 // 96001
Jó kép a K-hoz. :)))
pb_22-05-2011 21:00:17 // 96000
Parancsolj:



)))
Whiteskull22-05-2011 20:50:22 // 95999
Hát ha ennyi jut, akkor ennyinek kell örülni. :))))))
Gerion22-05-2011 20:47:21 // 95998
Ezért fogalmaztam úgy, hogy "szinte" ! :)
pb_22-05-2011 20:39:51 // 95997
Volt még 4. máshol is.
Tom1222-05-2011 20:37:50 // 95996
A legjobb védekezés a támadás.:-)
Gerion22-05-2011 20:21:45 // 95995
Tavaly is szinte a spanyol GP volt az egyetlen, ahol Sch viszonylag biztató teljesítményt ért el. Ez a pálya fekszik neki... De mivel nagyon kedvel(te)m Sch-t, így kívánom neki, hogy idén másképp legyen, és végre tartós teljesítményjavulása kezdődjön ezzel a mai futammal!
Whiteskull22-05-2011 19:31:07 // 95994
Na akkor el lehet majd gondolkodni, hogy kit kell nyugdíjba küldeni. :))))))
Cro16622-05-2011 19:29:12 // 95993
:)))
Lassan a Ferrarikat is meg fogja :)
Whiteskull22-05-2011 19:17:43 // 95992
Hát nem lehetünk mindig a legjobbak. :))))

A lényeg Schumi megelőzte Rosberget. :))))
Cro16622-05-2011 19:16:58 // 95991
Én már nem reménykedem.Feladtam.Már az előző futam után.Le is írtam sztem akkor:(
GT Ɨ|ѯ22-05-2011 19:09:55 // 95990
Csak jobb lesz Monaco-ra végre..:-)
Cro16622-05-2011 19:06:41 // 95989
GT Ɨ|ѯ22-05-2011 18:55:42 // 95988
Selmak22-05-2011 18:36:23 // 95987
Mikor a sumi érában a ferka évekig másodpercekre volt a többiektől akkor papucsállatka is VB lett volna vele?
GT Ɨ|ѯ22-05-2011 18:23:52 // 95986
Így van, teljesen mind1:-)

ezzel a bull-al még 1 majom is vb lehet:-)
Selmak22-05-2011 17:03:01 // 95985
Teljesen mindegy, F1 VB és Indy VB cím nem összehasonlítható.
GT Ɨ|ѯ22-05-2011 16:55:55 // 95984
De Ő fordítva csinálta!:-)
Selmak22-05-2011 16:54:10 // 95983
Na bumm. Járt pár Indy VB a F1ben és nem tudtak maradandót alkotni.

Mansell bizony beszólt Williamsnak, mert nem akarta a 93-as idényre 24 milláért szerződtetni inkább jóval kevesebbért Alain Prostot szerződtette.
GT Ɨ|ѯ22-05-2011 16:45:39 // 95982
Mansell nem ócsárolta csak a tényeket mondta ki:-)

aztán 93-ban az Indy-ben is VB lett
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.