Forum >> Forma-1

Ferko20-05-2011 12:52:42 // 95881
A VB cím megszerzése utáni időszakban mutatott teljesítményével egyetértek.
Xixo20-05-2011 12:42:49 // 95880
Az első szabad edzésen megint nem az időkre koncentráltunk, mert egy laza 1,3-ast kapott Alo is, Massa meg 3 felett...
Selmak20-05-2011 12:34:25 // 95879
A ferraris Rai nem is emlékeztetett a mclarenes Rai-ra, főleg a VB cím után lett olyan érzése az embernek mint ha tenne az egészre magasból.
Ferko20-05-2011 12:26:05 // 95878
Mi az az 1 VB cím; ugyebár...
Gerion20-05-2011 12:23:40 // 95877
Hülyeség volt ennyire hosszú szerződés, elbízhatja magát, mint Rai. Szurkolói fülnek nem túl biztató a jó itt már nekem, innen megyek nyugdíjba (=addig meg már elpihengetek öregesen a garázs mélyén?) jellegű nyilatkozatok. Alonso eddig motivált volt, nehogy elkezdjen leereszteni.
Szerintem neki legalább annyira kell a Ferrari, mint fordítva, és azért ha Alo el akarna menni, lehetne találni a helyére megfelelő és sikeréhes embert. Pl el tudnék képzelni egy Rosberg-Webber párost. (Webbert most is elnyomhatják a RB-nél, "dühből" is lehetne még benne 1-2 jó szezon)

Massat pedig biztosan nem hosszabbítottam volna ilyen szélsebesen a tartós semmire, max egy győzelem, vagy zsinórban 2-3 dobogó után.
Erhard 242 (Pure Energy)20-05-2011 09:53:25 // 95876
Mr Alkohol hozta az utolsó első helyet a csapatnál....ha ez kell ihatna Massa is meg Alonso is hát ha jobban menne :P
Selmak20-05-2011 09:51:54 // 95875
Vagy ellesz mint a befőtt és felmarkolja a zsét ala Mr. Alkolhol.
Buksi20-05-2011 00:20:39 // 95874
Remélem most már akkor az eredmények is érkeznek! :-))
Tommi19-05-2011 19:36:49 // 95873
Alonso 2016-ig hosszabbított

Gondolom nem véletlen, hogy ezt a Spanyol Nagydíj előtt ejtették meg :)
Xixo18-05-2011 01:26:19 // 95872
Ezt a tavalyi gyakorlat cáfolja. :) Meg a 2007-es szezon is...
Tommi17-05-2011 20:45:40 // 95871
Los Minidrivers - Isztambul

Alonso és Webber 2:00-tól, sírtam :)))
Gerion17-05-2011 15:03:12 // 95870
"Mindegy, ha pozitív hatása lesz, felőlem a 2013-ast is tesztelhetik már...:-))"


Szinte biztos, hogy már azon is dolgoznak, az 1.6-os turbóra 2013-ban átállás a motorrrészlegeknek többéves project.
Tom1217-05-2011 12:51:03 // 95869
Szerintem, ha hoznák folyamatosan a Ferrari 1. - 2. helyet váltakozva, "tiszta csatákban", akkor nem hisztizne, nem lenne miért + a csapat sem jelölne meg 1-es és 2-es számú pilótát, mert csak jól járhatna /pontok/. Persze, ez csak egy elmélet...:-))
Tom1217-05-2011 12:44:52 // 95868
Ez miért nem lep meg? :-)) /már vártam ezt a bejelentést/

Ennek a "párhuzamos fejlesztésnek" kezd olyan "szaga" lenni, hogy, mondjuk, a jelenlegi /2011/ autó fejlesztéseit tesztelik "2012-es autó" név alatt, hogy a káposzta is megmaradjon, meg a kecske is jóllakjon, illetve senkinek "ne fájjon". Mindegy, ha pozitív hatása lesz, felőlem a 2013-ast is tesztelhetik már...:-))

Egyébként, meg, ha úgy vesszük, már 1950 óta fejlesztik a 2012-est, 2020-ast, 2050-est, stb., stb... Van, mikor kicsit megelőzik ebben a korukat és van, mikor loholnak utána, mint pl. most... Ez az egész motorja és az is szép, hogy tartják magukat Enzo Ferrari szavaihoz: "Mindig a legújabb autónak kell a legszebbnek, legjobbnak és leggyorsabbnak lenni." - ha meg nem így van, készülünk a következő évre - elvileg. /ezt már csak én tettem hozzá az utóbbi évek tapasztalatai alapján.:-)/
Gerion17-05-2011 11:42:28 // 95867
Alonso mellé bárki jó, aki egy kicsit rosszabbul teljesít, mint ő. :) De ezzel minden sztár így volt, pl Prost, Senna, (a régi) Schumacher is előírta, hogy ki jöhet, ki nem jöhet mellé.

Alonsonak Hamilton volt itt a gond 2007-ben, ami Alonso rossz megítélését is okozta, de azért képzeljük el a helyzetet, elismert nagymenőként odakerülünk egy munkahelyre, ám váratlanul megjelenik munkatársnak a főnök nullkilóméteres "kisfia" hatalmas hátszéllel, plusz még önerőből is ügyesnek bizonyul a mi kárunkra... Hááát, szerintem engem is erősen frusztrálna a dolog.
Gerion17-05-2011 11:32:40 // 95866
A hungaroringi kanyarban sajnos 2009-ben ott maradt pár tized, amivel pl korábban verte Rai..., szóval amivel Massa jó volt és majdnem bajnok lett. :) De a másik dolog, hogy szerintem Massa eléggé hangulatember, nagyon tud örülni, nagyon tud bosszankodni, és mivel valószínűleg nem tud mit kezdeni Alonsoval, így még pluszban le is eresztett, ami újabb pár tized, és így már nagyon középszer lett a vége. Ezt az utóbbi részt kéne valahogy felpiszkálni benne, ha már meg akarják tartani, vagy Massa szempontjából segíthetne egy csapatváltás, ha tudna kapni megfelelő szerződést és kocsit.
Ferko17-05-2011 07:51:27 // 95865
Nekem is úgy tűnik, hogy a balesete óta nem a régi.
Xixo17-05-2011 01:16:04 // 95864
Pedig megérdemelne egy VB címet (mondjuk a Rbullal) szegény. :(
Sajnos itt sem az autó, sem a csapat nem adott hozzá.

A Ferrari meg örülhet, hogy találtak egy ilyen "birkát", aki mindent elvisel...

Vagy ki lenne jó Alo mellé? Így legalább az se hisztizik annyit...
zolee14516-05-2011 19:46:42 // 95863
Többször írták már ide, hogy miért: Brazília nagy piac a Ferrarinak.

A legjobb dolog amit hallhat egy szurkoló, hogy a kedvenc csapata már a jövő évi autót fejleszti.:D Innentől kezdve a Ferrari drukkereknek már nem nagyon kell F1-et nézni, mivel maga a csapat már lemondott 2011-ről.
Egy ilyen bejelentés mindig nagy öngól. Még ha így is van, miért kell ezt szétkürtölni? Fejlesszenek csendben, és hagyják meg a szurkereknek az idei évet is, mint izgulni valót.
Mindegy, biztos tudják mit miért csinálnak.
Satti16-05-2011 19:28:36 // 95862
Nem igazán jó a teljesítménye már 2 éve és nagy változás nem is várható, Alonso mellett pláne nem nagyon tud labdába rúgni, ideje lett volna a váltásnak, már 6 éve a Ferrarinál van, csoda már nem várható. Úgy látszik a Ferrarinak mindig kell egy brazil versenyző vmiért, de érdemesebb lenne lecserélni egy ütőképesebb pilótára.
GT Ɨ|ѯ16-05-2011 19:07:14 // 95861
nem Massa a gyenge, hanem amit hajt:P
Gerion16-05-2011 18:39:13 // 95860
Montezemolo: Massa marad


Ez sem tűnik a legjobb hírnek, Massa láthatóan leszállóágban van. Még ha meg is akarják tartani, jobb lett volna egy kicsit lebegtetni a dolgot, hogy plusz bizonyítási vágyat és teljesítményt csikarjanak ki belőle.
A rosszabb variáció az lenne, hogy mivel ifj Todt a menedzsere, soha nem lehet Massat kirúgni, teljesítménytől függetlenül....?
GT Ɨ|ѯ16-05-2011 17:28:12 // 95859
meglátjuk,de ezzel a domika és csapatával nagy dolgok ( már ) nem nagyon várhatóak...
Cro16616-05-2011 16:40:59 // 95858
Végre valamiben első a Ferrari :D
Csak beérik egyszer a "gyümölcs" .
GT Ɨ|ѯ16-05-2011 15:44:47 // 95857
hááááát......:-(

nem tűnik túl biztatónak...
Satti16-05-2011 08:43:28 // 95855
Tegnap megnyitották a Red Bull Ring-et. KLIKK
Gerion15-05-2011 08:49:54 // 95854
Ez a költségplafon olyan kemény korlát, mint a szita, annak is a ritkásabb formájából. :) Egy csomó dolgot ki kell adni látszólag független külső cégeknek, akik nagy pénzért kifejlesztik, megcsinálják, stb., majd jóval áron áron alul szolgáltatják nekünk. Vagy autógyár esetén egy csomó alapkutatási, anyagtechnológiai, stb munkát az utcai autók fejlesztéséhez kell elköltségelni. Kellenek nagylelkű technológiai szponzorok is, akik a kocsin egy apró logoert cserébe mindent odaadnak egy papíron filléres reklámszerződés keretében, stb, stb.

Szerintem biztos, hogy minden nagyobb cég a többszörösét költi valójában a plafonnak.
Xixo15-05-2011 02:51:05 // 95853
Azért kíváncsi lennék arra is, hogy ki mennyivel költött kevesebbet az elmúlt időben, mert szerintem semmivel. Pl a Ferrarinak nem hiszem, hogy kevesebbe kerül a szélcsatorna bérlés-fejlesztés, a "B" autók építése, mint annak idején a tesztelés...
Tom1214-05-2011 16:27:47 // 95852
A Mitsubishi érdeklődne az elektromos Forma-1 iránt

"Jattteizgalmas" lesz az elektromos Mitsuk zümmögésdét hallgatni pár év múlva... :-))
Tom1214-05-2011 16:23:16 // 95851
Azért, mert nagyot fordult a világ. Most már nem a F1-ől jönnek a való életbe az újítások, hanem fordítva... :-)))
...mert volt, aki "felfelé akarta folyatni a folyót" /Mosley/ mindenféle teszttilalmakkal, stb. Gondolom, már ő is rájött, hogy ez kb. annyit ért, mint annak idején a szesztilalom. ;-)) Enyhén szólva nem a haladást szolgálta - "ta", mert kb. eltörlik - ha jót akarnak.:-D
Selmak14-05-2011 15:56:35 // 95850
Azért, mert leáldozott a szívómotorok kora, a forma 1 kezdetétől 1,5 l volt a feltöltött motorok engedélyezett lökettérfogata. Ez most 1.6 lesz. Valamint be akarnak vezetni olyan energia(vissza)nyerő rendszereket amik szívómotorral nem lennének megvalósíthatók, mint pl.: a kipufogógáz energia kinyerő rendszer. A turbó is az, mert feltöltőt a kipufogógáz energiája hajtja, de itt plusz kinetikus energiát is nyernének a hajtásláncnak., ami mindennapi autózásban drasztikusan csökkentené az üzemanyag felhasználást (az elégetett üzemanyag energiájának 70% a kipufogórendszeren távozik érdemleges munka nélkül.)
Kriszo14-05-2011 15:15:09 // 95849
Öreg csücsöri..)))
Egyébként azt nemcsak ő "baszhatja" hanem mindenki Ecclestone is.A világon a legnagyobb tábora a Ferkának van szerinted mennyivel csappanna a nézőszám?:)
Egyébként tényleg nem értem mér kellenek ezek az 1.6os motorok is..
Vikking 31114-05-2011 13:39:16 // 95848
De ez csak a riposzt volt arra, hogy a Tótjancsi (franciául) kedvezne esetleg a Ferkának azzal, hogy megszüntetné az évközbeni teszttilalmat.

Ha a Ferka tényleg kiszáll az F1-ből, akkor **szhatja az öreg csücsöri :DDD Márpedig ugye ezzel fenyegetőznek.
Selmak14-05-2011 13:35:08 // 95847
Montezuzmo mindig hisztizik, ha nem úgy alakítják a szabályokat hogy az ferka fölényt hozzon.
Kriszo14-05-2011 13:27:56 // 95846
Nem vagy gonosz..!!!:))))
Egyébként is egy irgalmatlan nagy baromság ez a tesztilalom.Mert aki fölénybe van az idénnyitón az a szezon feléig abban is lesz, jó példa erre a tavalyi év..
Be kéne már végre látniuk, hogy a kutyát nem érdekli a költségcsökkentés, én versenyt akarok látni,marhára nem érdekel hogy ki gazdálkodik a legvesebből..)
Vikking 31114-05-2011 13:19:18 // 95845
De pl Todt ragaszkodik az 1.6 turbóhoz is a leginkább. - Aszondják...

Ami miatt meg nagyon hisztizik Montezuzmó.
Tommi14-05-2011 12:56:40 // 95844
A héten olvastam valahol, hogy állítólag Jean Todt erősen szorgalmazza, hogy újra lehessen évközben is tesztelni, oldják fel a tilalmat.

Gonosz vagyok, összeesküvés-elmélet ON: ez kinek jönne a legjobban és milyen kapcsolata van Todt-nak ezzel a csapattal? :)))
Gerion13-05-2011 10:53:52 // 95842
Legyen úgy... :)
Gerion13-05-2011 10:51:04 // 95841
Úgy tűnik, nem csak itt néhányan voltunk elégedetlenek a helyzettel (lehurrogások közepette), hanem végre az illetékes helyeken is kezd leesni a tantusz.

Furcsa viszont ez az "egy időre búcsút int Marco De Luca vezető aerodinamikusnak a szezonban" megfogalmazás, ki is rúgják, meg nem is, ebből megint a domenicali vezetői gyengesége érződik ki sajnos...
Ferke13-05-2011 10:43:41 // 95840
Na, erre a kanadai győzelemre kíváncsi leszek:)
Satti13-05-2011 10:13:27 // 95839
Ez nagyon-nagyon ott van, magasan a legszebb Ferrari! Szokott itt nálunk is szaladgálni egy svájci rendszámú a városban, egyszerűen szavak nincsenek rá, hogy milyen király élőben.
Satti13-05-2011 10:03:13 // 95838
Törökben Vettelnek két kerékcsere is csak 3.3 mp. volt, nagyon durva, a többieké általában 4-5 mp.
Xixo13-05-2011 03:24:57 // 95837
A Rbull a boxban is a leggyorsabb

(Ott is buktunk 5 mpet...)
Xixo13-05-2011 03:04:00 // 95835
Változások a Ferrarinál... ideje volt, reméljük haszna is lesz...
GT Ɨ|ѯ12-05-2011 15:57:53 // 95834
van rajtuk mit...:-)
Xixo12-05-2011 03:02:30 // 95833
Ideje lenne...
Tom1211-05-2011 22:37:02 // 95832
Akkor lesz igazi a változás, ha majd nem azt mondják neki rádión, hogy "azt csináljuk, amit ők". :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.