Forum >> Forma-1
Halesz18-07-2005 12:07:20 // 2642
Persze, lehet, de az nem biztos, hogy olyan okos lenne :)))
Klikkelgethetnél rá, meg minden, de a válaszokat nem biztos hogy tudná :DDD
zolee14518-07-2005 12:01:07 // 2641
jó, de az Amore Segédet le lehet cserélni? Valami csinos nénit kéne feltelepíteni!:)))
Halesz18-07-2005 11:37:15 // 2640

András bácsi18-07-2005 11:29:21 // 2639
Zolee145-höz csatlakozva megjegyzem, hogy ez így egy kicsit erős volt. :-)))
zolee14518-07-2005 11:11:26 // 2638
nana! Azért abban az időben volt olyan hogy a kocsitest nagy leszorító ereje miatt első szárnyat nem is raktak a kocsikra! Akkoriban még voltak "nagy" ötletek! Wing-car, vagy ami a képen is elég jól látható un. "szoknya" ami egy rugalmasan felfüggesztett légterelő elem volt a kocsi alján, ami függetlenül az aktuális hasmagasságtól érte a talajt, és nem engedte a levegőt a kocsi alá. (persze ezeket be is tiltották)
vagy a ventillátor a kocsi hátulján :)))
szóval azért nem volt az annyira gyerekcipő, bár tényleg nem volt ennyire kifinomult, mint mostanában, de majd 20 év múlva erre is azt mondjuk hogy gyerekcipő.
Akkoriban az aerodinamika még gyerek cipőben járt.


zolee14518-07-2005 10:43:45 // 2636
ja, monnyuk most sem olyat írunk:)
on: volt régebben egy "f1 története" könyvem, abban minden évből a legérdekesebb gép volt benne, na abban láttam a 177-est. Asszam valami "páncélautó" vagy valami ilyesmi volt a beceneve, ahogy a leírásban is van hogy a boxer miatt nem az a kifejezetten kecses gép volt.:)
"újabban kezdem azt észrevenni magamon hogy néhány topicba olyat írok ami annak a topicnak a témája"
Ebből az következik, hogy volt néha nem olyat írtál. :)
zolee14518-07-2005 10:37:15 // 2634
miért keresett volna? azért is baltázás jár ha ontopic vagyok???:)))
Már keresett a baltás ember? :)
Akarom mondani Silverstone-i, dehát úgyis tudod. :)
zolee14518-07-2005 10:32:01 // 2631
ja, az nem OFF:)
újabban kezdem azt észrevenni magamon hogy néhány topicba olyat írok ami annak a topicnak a témája, asszem elmegyek orvoshoz:)))
Igen az már megfogható közelségű és több szempontból sem OFF. :)
A mostani seilverstoni nagydíjon volt az 55. évforduló Farina 159-es győzelme.
zolee14518-07-2005 10:18:41 // 2629
az f1 történelem az tág téma, ezért szűkítem a kört: Alfa f1.:)
Ezket találtam én is.
F1 történelem egy kicsit tág téma, ahoz már idő is kellene. :)
Halesz18-07-2005 09:47:41 // 2627
Épp ezért indítottuk ezt a sorozatot :)
zolee14518-07-2005 07:12:54 // 2626
Én megyek csütörtökön és pénteken is.
Halesz18-07-2005 01:05:01 // 2624
A most felkerült 177-es Alfa Romeo típusleíráshoz keresünk fotókat!! Ha valakinek van, kérem küldje el a címemre, hogy feltehessük! köszi!
Tom1217-07-2005 12:53:12 // 2623
...na jó. Legyen nagymellű és izgalmas is!:DD
Inner Circle17-07-2005 12:43:56 // 2622
Hacsak nem az lesz, mint a régi viccben, amikor a férfi meghányta-vetette magában a három szóba jöhető hölgy erényeit-hátrányait, elbeszélgetett velük, alaposan megfontolta minden tulajdonságukat, aztán a legnagyobb mellűt választotta :DDD Ugyanígy a FIA megszavaztathatja aztán majd ők eldöntik hogy melyik legyen...
Tom1217-07-2005 10:05:36 // 2621
Én is, remélem, lesz valami hatása a szavazósdinak...:)
Inner Circle16-07-2005 15:43:55 // 2620
"Utolsó pillanatban is volt izgalom bőven. :)"
Az a baj hogy csak akkor volt izgalom, az első félórában meg nemhogy szűken de egyáltalán nem volt :D Ezért van mindkét mostani ajánlat úgy összerakva, hogy mindig muszáj legyen menni. Én a másodikra szavaztam.
Inner Circle16-07-2005 15:40:57 // 2619
Na vettem a t.bálinti Corában egy hatos csomag Redbullt 1499-ért, ajándék pénteki belépővel. (Nem mindegyikhez jár! Most egyértelműen a belépő miatt vettem, három hete meg a Red Bull miatt egy ugyanilyet, ahhoz meg nem volt.) Még hegyekben áll a Corában, ha valakit érdekel, jutni fog neki... Tegyétek el a blokkot mert az is kelleni fog. Ciki, ha véletlenül eldobjátok és nem engednek be :D Akkor végülis ki jön pénteken? És csütörtökön, az autókat bambulni?
(Lehet hogy a hatos kiszerelés arra utal hogy a H.ringen is csak hat autó fog körözni? :D)
Ez az évenkénti szabály módosítás nekem sem tetszik. Hagyhatták volna mindent a régiben, olyat ami mindenkinek megfelelő lesz ugysem fognak találni.
zolee14515-07-2005 13:09:35 // 2617
azt tudjuk hogy ami most van az nem jó, de én akkor is az állandóságban látom a megoldást, persze én nem értek az f1-hez:)
Tetőcsomagtartó !
Szerintem amiről az F1 szól az sem jó.
zolee14515-07-2005 13:01:03 // 2615
szerintem a megoldás kulcsa az állandóság: az elmúlt évek nagy technikai főlényei mindig arról szóltak, hogy ki tud a leggyorsabban reagálni az aktuális szabályváltoztatásra. az elején mindig megugrik valaki, majd szép lassan utolérik, mert a fejlődés lelassul. Nem áll meg de lelassul. Ha sokáig ugyanaz a szabály nem a gyors alkalmazkodáson fog múlni minden, hanem a következetes fejlesztő munkán. Nem lesznek egyenlő csapatok, de csökken a különbség, hisz kap időt a Minardi is.
zolee14515-07-2005 12:56:23 // 2614
hova? :)
lesz minden F1 gépnek egy utánfutója?
amúgy sincs értelme: több millió usd árán kiharcol valaki mondjuk 0,5 mp előnyt, majd amikor nyernek akkor a következő futamon beraknak a pilóta ölébe (máshova nem fér) egy 50 kg-s cementes zsákot. akkor minek fejleszteni? meg kell várni míg az élmenők plussz súlyt kapnak. a wtcc-ben működik, de az F1 másról szól, szerintem.
Tegyenek inkább plusz súlyokat az autókra. WTCC-ben kiegyenlíti a mezőt, súlyt ide is !
Igen, igen. Az legalább izgalmas volt. Ki mikor jön ki i megy előtte stb stb. Utolsó pillanatban is volt izgalom bőven. :)
zolee14515-07-2005 08:32:36 // 2611
a fordított sorrendű indulást leszámítva jó ötlet.
joe7515-07-2005 08:08:05 // 2610
Én pl. nem korlátoznám a qual-on megtehető körök számát. Az edzéseken elért helyezésekért az első tíz pontot kapna, az első 5 pontot és fél pontokkal mennénk visszafelé. Viszont a rajt fordított sorrendben indúlna az első időt autózó indúlna hátulról a leglassabb pedig a pole-ból. Ahhoz hogy ne lehessen direkt nagyon lassú kört megtenni, és ezzel Pole pozicióba kerülni bevezetném a 105%-os szabályt ami régen a 107 %-volt. Aki ezt az időt nem hozza az nem indúlhat el.
Így lennének előzések, több pont lenne kiosztva, változatosabb lenne a verseny és talán szorosabb a VB.
Ugyanakkor ha már nem lehet gumit cserélni akkor ne lehessen tankolni se. Nem kell boxstratégia, aki előbbre akar kerülni az előzzön a pályán.
zolee14515-07-2005 07:52:20 // 2609
olyasmi kéne mint a SBK futamokon volt. Mindenki nyomta az időmérőt, majd az első 16 (az F1-ben mondjuk 10) ment egy un. superpole-t. Ott aztán ha valaki pofára esett a motorral akkor sem a végéről indult. a motorcserét szintén nem 10 hellyel sújtanám, hanem mondjuk a csapat pontjaiból vonnék le, hisz a motor problémáról nem a pilóta tehet, viszont ő kerül nagyon szar helyzetbe, és a nézők, ha pont a kedvencük kerül be a középmezőnybe. Mostanában épp Kimi jár így, de indult már hátulról RB is, meg még sokan mások. Ha mondjuk az éllovas egyetlen ellenfelét hátra teszik akkor ki fog versenyezni?
A futamon nem engedném sem a gumicserét, sem a tankolást, de addig lehetne kísérletezni a különböző keverékekkel, sőt, még az időmérőn is lehetne más gumival menni, mint a futamon, sőt a futam előtt kellene tankolni. Így látszólag unalmasabb lenne a dolog, viszont nem történne olyan hogy a Toyota előre hozza Trullit, hogy aztán a fél mezőnyt fel tudja tartani, ezáltal megszünteti a versenyt az első helyekért. Ez a mesterséges rajtrácsösszekavarás sztem baromság. Derüljön ki az időmérőn ki hova való, és azokkal versenyezzen akikkel egy súlycsoportban van. Fel lehet tartani valakit egy körönként 1-2 mp-cel lassabb autóval is...
kicsit jobb lett volna Silverstone is ha ott van az élbolyban Kimi és Schumák is, az lett volna a verseny!
joe7515-07-2005 07:37:00 // 2608
Nekem amúgy az 1 óra alatt max. 12 kört teljesíthetős időmérő tetszett a legjobban. A mostanival az a gáz, hogy ha valaki hibázik, nincs lehetősége javítani.
zolee14515-07-2005 07:07:55 // 2607
most igen, sztem nem rossz a mostani rendszer
BF15614-07-2005 22:47:41 // 2606
Szavaztatok már?
Ha nem akkor http://www.formula1.com/news/3312.html
zolee14514-07-2005 14:38:05 // 2605
nem hiszem hogy itt kellene keresni a hibát!
vannak sorozatok ahol jól működik a gumikérdés, nem kiabálnak az egy beszállítós szabályért. Ezek is FIA sorozatok. Van ahol jól működik az egykörös időmérő, az F1-ben persze az sem.
mi lenne, ha egy kis ideig elfelejtenék a vezetők az ötletszerű szabályváltoztatásokat, és csinálnának egy mindenki által elfogadott, átgondolt szabályrendszert? persze ezzel buknánk egy-két évet, de utána lehetne valami normális dolgot nézni, amit versenynek nevezhetnénk.
Inner Circle14-07-2005 14:28:13 // 2604
"A Mclarenekben is volt ilyen még Hakki idejében, ezért volt az hogy amikor visszalőtték a rajtot már a két Merci látványosan gyengébben rajtolt. Persze arra fogták, hogy az F1 gép annyira finom kis szerkezet, hogy csak egy ilyen szintű terhelést bír ki egy futamon, és már elállítódik a második rajtra."
Pontosabban azt mondták, hogy a kuplung nem bír ki több rajtot, nem elállítódik hanem egyszerűen elfogy. Ezt mondjuk Hakka 2001 barcelonai utolsó egy köre alapján el is lehet hinni nekik :D
Inner Circle14-07-2005 14:26:42 // 2603
Ron Dennis szerintem ilyet nem mondott, amikor Monty a harmadik helyről beelőzte Alonsót :D
Inner Circle14-07-2005 14:26:10 // 2602
"De biztos hogy karcsúsodnak az autók a kissebb motor miatt."
Meg a kisebb benzintank miatt. A pilótát meg folyamatosan tolják hátra, néhány éve jött a szabály hogy a lába nem érhet az első tengely elé. Egy tíz-tizenöt éves versenyautó egy maihoz képest olyan, mint egy teherautó: elöl ül egy fickó és mögötte jön egy baromi nagy karosszéria :D Most meg már szinte középen ülnek.
Inner Circle14-07-2005 14:24:46 // 2601
"Rajtautomatika? A renault azóta rajtautomatika nélkül is nagyobb rajtol mint azzal."
Változó, Montoya most is simán lerajtolta Alonsót. Ahogy én látom, a Renault-k elvesztették a rajtnál eddig egyértelmű fölényüket, javult viszont a versenytempó. Talán még emlékeztek, mikor egyszer 2004-ben Button és Alonso vívtak öldöklő csatát, Button vagy tízszer bebújt Alonso mellé, de az utóbbi simán otthagyta a kigyorsításnál - pedig a Honda motor brutális darab. (Végül Button megelőzte :-) ) Ekkor arról szólt a fáma, hogy a Renault súlypontja egy kicsit hátrébb van, mint a többi autónak, ami a kigyorsításnál (és a rajt is ilyen) rengeteget számít. Egyébként viszont nem jó.
Szerintem ahogy a Renault egész konstrukciója javult, és már VB esélyes autót építettek, akkor eljött az idő hogy ne egy-egy villantásra alkalmas, hanem az egész körben stabilan jó autót rakjanak össze. A súlypont visszakerült a tisztességes helyére, a Renault már nem rajtol jobban mint bármely élcsapatbeli autó, viszont a sebessége a helyén van. (Ez is kompromisszum, hallod Joe? :D )
Inner Circle14-07-2005 14:20:08 // 2600
Na most a változatosság kedvéért veled vitatkozom :-) Hogy miért nem volt régebben gond? Mikortól is van két gumigyártó, 2001-től? Akkor még a fő csata a Bridge-n belül zajlott. 2002 értelmezhetetlen, annyira szétvertek mindenkit a Ferrarik. 2003-ban látszott először, hogy egy gumi akár több másodpercet is könnyedén hozhat, míg a szegény mérnökök két tizedért is vért izzadnak, ami azért elég gáz! A gumi is a csomag része, nade ne úgy nézzen már ki a dolog, hogy 90%-ban a gumi dönt és 10%-ban az autó! Rendben van, ha a gumi hoz pár tizedet, de egész másodperceket...
2003 mégis jó volt, mert a Ferrari jobb autóját ellensúlyozta a Michelin jobb gumija. 2004-ben viszont látszott, hogy mi van, ha MINDKÉT tényező az egyik oldalon van: jobb gumi jobb autón... hát, a verseny szempontjából borzalmas volt.
És mindeközben az autók iszonyatosan gyorsultak. Ameddig csak egy gumigyártó volt, addig nem állt fenn a veszély, hogy a fent említett több másodperces gumigyorsulás miatt egy csapat behozhatatlan hátrányba kerül a gumik miatt. Most viszont beindult a gumiháború és ennek kellett mindenképpen véget vetni. Ezért jött ez az idióta egyhétvégés gumi, ami már szinte senkinek sem tetszik. Úgyhogy mostanra már kb. mindenki az egy gumigyártóban látja a jövőt.
nemhátcsakhogynöveljükahszekszámát. :)))
Pontosan ezért lenne Brigestone az az egy gyártó. :))) Na én is L.
zolee14514-07-2005 14:09:26 // 2597
nemazé'írokafórumbaidehogyegyetértsünk! :)))
zolee14514-07-2005 14:08:06 // 2596
"Én baromira örülnék az egy gumiszállítós szabálynak. Szóljon már az F-1 a kocsikról és a pilótákról. Ne a gumikról."
a gumi is a sokat emlegetett "csomag" része...
én meg örülnék ha azonos autó, azonos motorral lenne, akkor kiderülne végre hogy ki gyárt jobb bukósisakot, meg tűzálló kezeslábast!:))
az elmúlt 5 évben miért nem volt baj, hogy 2 gumiszállító volt? csak most baj amikor a Ferrari a Bridgestone miatt (is) hátrányban van? fordított helyzetben is akarnátok az egy gumigyártós szabályt? nehogymá' szegény rönyó, meg mekláren hátrányt szenvedjen!
Akkor legyen Bridgelin vagy Micstone? Szabadon választható. Ne rontsd a mai átlagot már két dologban egyetértettünk. :)
zolee14514-07-2005 14:02:27 // 2594
Miért pont Bridgestone??? Ha azonos gumival olyan állat a Ferka akkor lehetne az akár Michelin is. Vagy Barum. Gondolom nem azért írtad pont a japán márkát mert az kivételezne a Ferrarival?:)))) Ugye Te is tiszta versenyeket szeretnél látni az F1-ben?
zolee14514-07-2005 13:59:59 // 2593
ki más mondaná mint Ron Dennis!!! A Mclarenekben is volt ilyen még Hakki idejében, ezért volt az hogy amikor visszalőtték a rajtot már a két Merci látványosan gyengébben rajtolt. Persze arra fogták, hogy az F1 gép annyira finom kis szerkezet, hogy csak egy ilyen szintű terhelést bír ki egy futamon, és már elállítódik a második rajtra. Bruhaha, persze hitték hogy az egész világ komplett idióta és mindent bevesznek...:)))
az "elállítódást" a mi Paliklacink is fennen hangoztatta...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
584
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?