Forum >> Forma-1
joe7512-09-2005 11:53:02 // 4792
Még ennek is eljöhet az ideje, ha hoznak ilyen szabályt akkor majd aszerint kell autókat venni. Jelenleg épp azért nem aggódom emiatt mert a jelenlegi szabályok szerint az MJET-el sokkal jobb helyen állok, mint pl. Te az 1.6 -al.:))
zolee14512-09-2005 11:50:21 // 4791
holnaptól csak Toyota Priussal lehet közlekedni, mert az mjet annak a 10-szeresével szennyezi a környezetet. Mit mondassz? ha nem Alfa akkor inkább bringa? Ne viccelj. Mindegy, ez már nem F1, keressünk neki egy topicot:)
Ha nem szúrják el az első kerékcseréjét akkor jó lehetett volna lásd Rubens.
joe7512-09-2005 11:48:57 // 4789
Mondjuk Montoya-tól ez az idei helyzetében vicces is lett volna. Főleg a Pole után.
zolee14512-09-2005 11:47:25 // 4788
ritkán hallani olyat hogy "semmi esélyem nincs, szar a gumi, szar az autó, én is tehetségtelen vagyok..."
általában minden versenyző bizakodó:)
joe7512-09-2005 11:46:24 // 4787
Attól még hogy valakinek csak Trabira futja nem szennyezhetsse már jobban a környezetet szvsz. Akkor menjen gyalog, vagy busszal, kerékpárral. Mert majd amikor a Te gyereked lesz tüdőbeteg akkor Te sem tolerálnád a Trabantos emberek nyomorát.
Vagy ennyi erővel a megélhetési bűnöző kissebb hibát vét amikor kirabol téged, vagy a családodat, mint az aki ezt azért teszi mert extra igényeit nem tudja másképp kielégíteni? Szerintem egykutya.
SKrisz12-09-2005 11:44:31 // 4786
Szerintem tök felesleges erről vitázni. Nem tudhatjuk Scumi mit tudott volna végeredményben felmutatni tegnap...
zolee14512-09-2005 11:42:32 // 4785
de csak az edzéseken, minden esetre jó ötlet volt. azért ezek is megérdemelnek egy pár szót, van pár ehhez hasonló jó ötlet, pl a jordan-ek találnak ki mindig valamit pl: Buzzin Hornets, vagy Be On Edge, de a RBR autók hátsó szárnya is jó
SKrisz12-09-2005 11:41:55 // 4784
Erre a Keep Your Distance -ra én is emléxem... Komoly röhögést váltott ki mindenkiből!:)))
Ebben az esetben nem büntetésről van szó hanem egy előre engedélyezett tűrés határról amin belül teljesít a Trabi. Egy sebesség túllépés akkor is túllépés ha egy Trabi és akkor is ha valami más követi azt el.
Egyébként a logikáddal (zöld kártya) egyetértek. De itt valójában mérlegeni kell a családok helyzetét, az esélyt meg kell kapnia, hogy közlekedjen. Ha valamit elkövet akkor pedig bűnhődjön.
zolee14512-09-2005 11:39:29 // 4782
ameddig az állam nem teremt olyan körülményeket, hogy a trabantos is tudjon venni magának 156 mjet-et addig jogos. ha nem romlik el az autód akkor lazán tudod teljesíteni a követelményeket, a trabantos meg kapott egy kis időt, miért bej ez Neked. persze elsőre igazságtalannak néz ki, de elvileg minden autó kap valami olyan besorolást amivel megkaphatja a zöldkártyát, és csak a műszakilag leromlott gépek esnek ki a rostán. szerintem ez így korrekt, ha meg trabi mögött mégy akkor belsőkeringtetésre kapcsolsz:)
GEORGE12-09-2005 11:38:59 // 4781
ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁá
Lebuktam :-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
joe7512-09-2005 11:37:46 // 4780
Minden esetre a Michleines csapatok nagyon bíztak az esőgumijaikban már a verseny elött. Montoya szombati nyilatkozata is ezt támasztja alá, aki úgy nyilatkozott, hogy neki mindegy esik -e vagy sem, mert a Michlein esőgumijai is nagyon jók. De nem volt ez mindig így. Csak azóta eltelt némi idő.
ami egyébként szinte teljesen azonos a tavalyi gumiva
Kiváncsi lennék ezt honnan veszed???
Inner Circle12-09-2005 11:37:08 // 4779
2001-ben ment neki Brazíliában Montynak Verstappen az Arrows-zal, Ralfot asszem a szabadedzésen öklelték fel. A következő futamon Imolában a Williams-ek hátsó szárnyán a "BMW Power" helyett a "Keep your distance" felirat díszelgett :DDD
zolee14512-09-2005 11:35:10 // 4778
az a baj, hogy belelátok a gondolataidba Schumákkal kapcsolatban, és tudom, hogy ott mélyen, legbelül Te ezt komolyan gondoltad!
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Inner Circle12-09-2005 11:35:04 // 4777
"Több mint egy éve nem volt esős verseny, ezalatt az egy év alatt a Michlein akármit is kitalálhatott, a Bridgestonnak viszon minden erejét energiáját a száraz gumik kifejlesztésére kellett fordítania."
Ugyan már, a Michelin talán nevetve és a szabaidejében fejlesztette ki a gumiját, ami egyébként szinte teljesen azonos a tavalyi gumival?
joe7512-09-2005 11:35:00 // 4776
Nevezzük mert az is! :))
Nincs is ennél jobb példa mint az idióta zöldkártya rendszer. Miért van az hogy egy Trabantos jobban szennyezheti a környezetet mint egy modernebb nagyobb értékű autó?
Nem az van hoz húznak egy limitet és mindenkinek az alatt kell teljesíteni, hanem specifikálva van a kibocsájtható érték tipusra, motorra. És ha a Te autód 1 tizeddel fölötte teljesít már nem kap zöldkártyát, míg a Trabant 10X annyit kipufoghat és simán kap mert az Ő felső limitje 11X magasabb.
Ebben az esetben Montoyat is meg lehetett volna büntetni.
zolee14512-09-2005 11:33:23 // 4774
Braziliában volt hogy RS-t Barri torpedózta meg Montoyát meg egy Arrows, nem tudom ki vezette. Asszem ez egy futamon volt.
Inner Circle12-09-2005 11:33:16 // 4773
Nekem az a fura, hogy elvileg vétlen az egyik fél és akárkivel előfordulhat, gyakorlatilag viszont az ilyen balhékban rendszeresen benne van Montoya, Sato és akárhányszor nincs világverő gépe, MS is. Elvileg mindenkivel előfordulhatna, gyakorlatilag velük szokott, talán ez se véletlen :D
Fizesse ki a kárt a vétkes. A hétköznapokban is így van ez. :)
Amennyiben maga az autó tehet róla akkor igen, egyébként meg nevezzük diszkriminatívnak a kialakult helyzetet.
GEORGE12-09-2005 11:29:56 // 4770
Amúgy forditva!!! :-)))
Aki a 146-nak neki megy annak golyó, aki annak a köcsög miniszterelnöknek annak ejnye bejnye!! :-)
Hisz még csak nem is Alfa! :-)
Inner Circle12-09-2005 11:29:45 // 4769
Nem Pizzonia volt, aki 2003-ban Malajziában - még Webber csapattársaként a Jaguarnál - már egyszer letarola Montoyát (akinek ez még a VB címet illetően se volt mindegy)? Vagy Webbert tarolta le? Valami rettentő ocsmány dolgot csinált az első körben egy sikánban, az fix...
joe7512-09-2005 11:29:41 // 4768
Az a baj, hogy ugye Pizzonia Montoya eseteről lemaradt a kamera. Csak a végeredményt láttuk. Hogy mi történt az ütközés elött azt nem. A Pályabírók a belső rendszerből jobban meg tudják itélni hogy melyik eset mennyire súlyos. Lehet hogy Montoya tett olyan menővert amivel megtréfálta Pizzoniát, így így lett baj. Legalábbis Pizzonia nyilatkozatából az derült ki, hogy Montoya mozgása a pályán arra engedte következtetni hogy el fogja engedni....
GEORGE12-09-2005 11:28:30 // 4767
Szerintem olvasd el mégegyszer, és a végén vannak ilyen jelek is :-))))
Ugylátom volt akinek ráharapott!!! :-)))))
Persze ha lehet igazságos itéleteket kell hozni de lehet benne volt ebben az itéletben hogy a másik elkövető csak tesztpilota!
Szerinted nem lehetséges??
Ebben igazad van de akkor miért ez a feltünően aránytalan büntetés?
joe7512-09-2005 11:26:10 // 4765
Sajnos ez az életben is így van....Egy drága autóval elkövetett szabálytalanságért többre büntetnek, mint ha ugyan azt egy Trabantban csinálod.... Evvan.:(
A pályába épített fútőszáltól? :)))
Száradni nem tud, azonnal le is csapódik helyette a hüvös aszfaltra.
zolee14512-09-2005 11:25:48 // 4763
vagyis ha a traktoros nekimegy Gy Ferenc szolgálati autójának akkor a helyszínen lőjjék le, de George 146-osán büntetlenül átrongyolhat, hisz az egyik miniszterelnök a másik meg csak egy átlagpolgár. Ugye Te sem gondoltad komolyan hogy a hécceresvilágbajnok kilökése nem egyenértékű mondjuk Albers esetleges kilökésével? Bár sajna a FIA Veled ért egyet...
Ha egy alacsony fizetésű versenyző kilök valakit (most mindegy kit és milyen pozícióból) az kevesebb büntit érdemel mert nincs pénze? Na majd legközelebb ha megbüntetnek valamiért (szoktak) akkor majd fellebezek mert kevesebb a fizum. :)
joe7512-09-2005 11:23:47 // 4760
Montoya ez esetben a leginkább peches. Pályafutása alatt most harmadszor löki ki lekörözött pilóta, ráadásúl mindig 1. 2. helyről....
Szar lehet.
Építhetnének neki kézi vezérlésű masinát. :)
zolee14512-09-2005 11:21:04 // 4758
nehéz okosnak lenni. alapvetően nem vagyok híve a -10-es büntinek, sem itt, sem pl a motorcserénél. a pályán erősorrendben kell a rajtrácsra állni és kész. A pénzbüntetés sem nagy cucc, és vissza sem adja Montoya, és Schumák pozícióját, vagy pontjait.
A másik oldala a dolognak, hogy pont azért rinyálunk mert nincs kűzdelem, de ha Satot vagy a többieket visszafogjuk valami nagy büntetéssel akkor nem is lesz. Persze az is igaz, hogy a pályán nincs helye az ámokfutásnak.
nincs mese, hátulra gallytörö rácsot kell felszerelni, így meggondolják milyen közel menjenek az üldözendő géphez, hisz csak a hátsó kocsi orra sérül, az autók hátulja nem lenne olyan sérülékeny, ráadásul kiküszöbölnénk a G. Villeneuve féle ráfutásos balaseteket is.
oké, ez utóbbi csak poén volt...:)))
joe7512-09-2005 11:20:49 // 4757
Na hát ilyen páratartalom mellett borus időben mitől száradna a pálya? :)
92%-os volt a páratartalom.
joe7512-09-2005 11:19:12 // 4755
Ahogy Pizzonia versenyét nézem ki tudja lesz-e következő versenye. :)) Amúgy nincs itt gond a pénzbüntivel, de mondjuk egy 20.000 $-os büntetés jobban ált volna neki. Azért ne feledjük, hogy Pizzonia nem egy magas fizetésű sztárversenyző, hanem egy tesztpilóta, így a fizetése valószínüleg nem túl magas. Főleg nem a zsugori Frank Williams-nél. :)
GEORGE12-09-2005 11:18:28 // 4754
:-DDDD te kis keményszívű bíróóó :-))))))
GEORGE12-09-2005 11:17:50 // 4753
Ha most beirnám, hogy...akkor csak a vita lenne:-) de inkább nem irom be, hogy Sumi akkora pilóta, hogy az ő kilökése simán megéri azt ő kilököjének, hogy 10-el hátrébb sorolják. :-))))
Na azt én sem értettem miért is lehetett cserélni? Biztonság miatt?
Némi rugalmasságot vihetnének a szabályokba. Pl. a következő versenyén -10 hely vagy egyszerűen vágják le a lábát. :)
joe7512-09-2005 11:14:57 // 4750
A Szabályokról még a kommentáétorok se tudtak mindent. Számukra is akkor vált világossá hogy eső gumit cserélni lés tankolni lehet egyszerre amikor látták hogy ez így történik. Az időjárást elnézve pedig Spa-ban nem volt változékony időjárás. Hanem borús végig lógott az eső lába, a páratartalom mint egy esőerdőben, nem csoda hogy a pálya semmit sem száradt végig.
joe7512-09-2005 11:12:04 // 4749
Minden bizonnyal. De egy 10 helyes hátrasorolás meg vagylagos. Mert ha elindúl akkor lehet érvényesíteni, ha nem indúl akkor meg nem lehet érvényesíteni. Sőt lehet hogy ha 10 helyes büntit kapna egyszerűen F.Williams pont ezért el sem indítaná a következő versenyen, hanem beültetne valaki mást, ha Heifeld nem tudna elindúlni Braziliában sem.
zolee14512-09-2005 11:10:07 // 4748
ha csak úgy esik az eső akkor talán, bár szerintem könnyebb autóval könnyebb esőben menni, sokkal könnyebb, de én konkrétan a változékony időjárásra gondoltam, oda nem jó sok benyával menni.
Amúgy ezt nem igazán vágom: oké, ha száraz az idő akkor nincs kerékcsere, ha esik akkor cserélhetnek is meg tankolhatnak is, de ha szárazat raknak fel eső után akkor már külön kell jönni benzinért?? ez így elég zavaros. lehet hogy ezért nem raktak fel a végén többekre száraz gumit, mert nem tankolhattak volna, és inkább kevés benzinnel gyorsan mentek, és cserélgették az átmeneti gumit? (pl Webber)
joe7512-09-2005 11:02:49 // 4746
Azt azért ne feledd hogy Pizzonia beugró pilóta, és lehet hogy Braziliában nem is indúl. Így sokra nem mennének ha hátrasorolják, amikor el sem indul a versenyen.
joe7512-09-2005 10:59:38 // 4745
Mindenki esőre gyúrt, így a nyerő taktika a minnél kevesebb kiállás. Mivel esőben közel nem autózák ki a teljesítményt, így jól megtankolva sem buknak sokat, legalábbis sokkal kevesebbet mint száraz pályán. És mivel a szabályosk szerint kerékcsere + tankolás nem megy egyszerre legalábbis száraz guminál, így mindenképp plussz kiállás kell ha száraz abroncsot tesznek fel.
zolee14512-09-2005 10:58:54 // 4744
ez vicc! aki Schumákot kilöki az -10 hely, aki Montoyát az -8000USD. azt tudjuk, hogy F1-es körökben a pénz nem igazán büntetés, szóval ez számomra vicc! Semmi nem indokolja, hogy Pizzonia kevesebb büntetést kapjon. A Sato féle esetnél MS rosszabb pozícióban volt, mint a kilökésekor Montoya a sebesség is kisebb volt, tehát elvileg a veszély is (oké, itt többen voltak a környezetükben) ráadásul MS és Sato körön belül voltak...mindegy, azért meghallgatnám az FIA illetékeseinek a magyarázatát.
vagy ez is olyasmi, mint az hogy MS-t vissza lehet tolni a pályára, de azonos szituációban Alonsót nem?
Webber 4 pit stop-al lett 4. RB is elég sokszor volt kint utoljára azért mert túlmelegedtek a gumijai így bukott egy helyet.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
636
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?