Forum >> Forma-1

Mike.05-09-2005 11:09:31 // 4324
Pl. meg a Ferrari gumija és Monty és Fisico
Mike.05-09-2005 11:07:26 // 4323
5 mp különbséggel ugyanazt írtuk. :)))
joe7505-09-2005 11:07:24 // 4322
De ez egy futam az idei idényből! ne ez alapján itáljük meg számos győzelme ellenére. Még a legjobbak is hibáznak néha, Ők is csak emberek.
SKrisz05-09-2005 11:06:23 // 4321
Többiek = Raikönen ? Mert akkor igencsak kellett hozzá!:)
SKrisz05-09-2005 11:05:08 // 4320
Ez nem is lehet kérdés. Mindenestre ha van esze a Ferrrarinak, akkor az idei VB-t lesz@rja (oly mindegy, hogy 3 vagy 4. lesz a csapatsorrendben) és semmi másra nem öszpontosít, mint az F2006-ra!:)
Mike.05-09-2005 11:03:43 // 4319
Kanada nagydíj, ordítozás a rádióba:"mit csináljak itt van elöttem fisico" +2 kör, fal, KO. = ésszel versenyzés? Jó, jó azért tett is valamit, hogy idáig eljutott, de kellet a többiek betlije is. :-))
SKrisz05-09-2005 11:03:38 // 4318
Az, hogy megérdemli-e vagy sem, borzasztó szubjektív dolog, mindenestre azért az idei nyerésben (mert szvsz nyugodtan kijelenthetjük, hogy nyert) nem kis %-ban játszik szerepet a szerencse. Ettől függetlenül nem lehet azt állítani, hogy teljsen érdemteleül szerzi meg a VB címet...
joe7505-09-2005 11:02:46 // 4317
Tudod hogy ez csak egy Teszt volt. Parasztvakítás semmi több. Ha lehetne ezeknek hinni, akkor 2000 óta a McLaren minden évben VB lett volna, de az MP4-18 óta tutira, és a BAR lenne minden évben a második.:) Szvsz Jövő márciusig vakon leszünk az erőviszonyokat illetően.
SKrisz05-09-2005 10:56:53 // 4316
Nem arról volt szó, hogy a Ferrari csomagja kifejezetten használható? Motor, elektronika, aerodinamika... Gumikról egyenlőre ne beszéljünk...
joe7505-09-2005 10:52:50 // 4315
Alonso nagyon jó. Fiatal kora, latin temperamentuma ellenére, gyors, következetes, és már most tud ésszel versenyezni. Ebben némiképp emlékeztet MS-re. Egyszerűen a saját, és autója megbízhatósága, valamint az hogy emellett nagyon gyors is, teszi lehetővé hogy VB-t nyerjen. Szerintem megérdemli.
joe7505-09-2005 10:49:16 // 4314
Állítólag a legnagyobb baj, hogy a 20000/min fordulat felett jelentkező vibrációval nem tudnak mit kezdeni a csapatok. Aki elösször oldja meg ezt a problémát az nyerő lehet jövőre...
SKrisz05-09-2005 10:45:36 // 4313
Hát ezt én így nem merném megbecsülni előre. Mindenesetre eddig az idióta gumiszabály kivételével bármit szigorítottak, mindig gyorsabb lett az F1. Meglátjuk mit hoz az új V8 korszak...
Mike.05-09-2005 10:45:27 // 4312
Alonso, más hibáit kihasználva jutott el idáig. Nem vitatom,hogy jó pilóta, de 3-4 sokkal jobb van nála és még 2-3 hasonló képességű. :-)
joe7505-09-2005 10:42:47 // 4311
A diffuzor szerepe a gyors kanyarokban ill az egyenesekben számottevő, mondjuk amikor hiretelen kell 200km/h-t lassítani, nem árt ha tapad.A lassabb kanyarokban lényegesen kissebb a szerepe,- ott a gumik számítanak inkább,- vagy nincs is.
joe7505-09-2005 10:39:44 // 4310
No meg a kissebb motorméret miatt a hátsó rész aerodinamikailag jobban alakíthatóvá válik. Összeségében szvsz, 2-3 mp-nél nem lesznek lassabbak körönként az ideihez képest.
Inner Circle05-09-2005 10:39:14 // 4309
"Konklúzió: Mergának le kéne lépni és csak a McLarenre bízni a motorépítést..." A McLaren soha az életben nem épített még motort :D
Inner Circle05-09-2005 10:38:35 // 4308
"Látszott hogy Barrika vagy MS a célegyenes ben hogy mászik Sato-ra, vagy Trullira, vagyis egyenesekben sokkal gyorsabbak voltak. Viszont a Parabolikában mindig lemaradtak annyira hogy képtelenek volnak előzni." Rubinnyó azt mondta, alacsony leszorítóerővel mentek (ez egyben magyarázat MS kiváló csúcssebességére is), viszont emiatt a kanyarban teljesen elvesztették a tapadást (már a szélárnyékban is). Jut eszembe, a leszorítóerő nagy részét ugye a diffúzor adja - azon vajon lehet állítani? Mert a szárnyakat összevissza állítgatják futamról futamra, viszont a diffúzor az csak úgy van és kész?
Inner Circle05-09-2005 10:35:44 // 4307
"azért ezen a kerékcsere-szabályon tényleg változtani kéne, ha nem akarjuk, hogy Sumi is úgy végezze, mint Senna..." Legkorábban 2007-től lehet egy gumiszállító, és van rá némi esély hogy a Michelin jövő év végén tényleg visszavonul (ezért is menekülnek onnan a csapatok, jövőre a hírek szerint sokkal több BS-es lesz). És ha egy gumiszállító lesz, akkor nincsen reális ok amiért megtartanák ezt az idióta kerékcsere-szabályt.
Inner Circle05-09-2005 10:34:00 // 4306
"Számomra rejtély a török nagydíjon a Williamas-ek defektjei is. " Nemcsak számodra, még a Williams meg a Michelin se nagyon tudja hogy mi történt.
SKrisz05-09-2005 10:33:56 // 4305
De azzal legalább lehet "játszani", hogy mindig az épp aktuálisan kellő elyre lehessen rakni... Ez is valami...
Inner Circle05-09-2005 10:32:30 // 4304
"Hát igen ha így nézzük eme Ferraris teljesítményt / 2-es győzelmet/ az idén nem sikerült a mergának produkálnia :-))))))" Senki másnak sem, csak 1-3 meg 2-3 leosztások voltak.
Inner Circle05-09-2005 10:31:56 // 4303
"Rai is próbálta ezt . Neki nem jött be. :-)" Csak a külsőségek hasonlítanak, mármint hogy egy McLaren üget sántán a cél felé, de Rajkónak nem a gumija szállt el, hanem a sérült gumi okozta rezonancia rázta szét a felfüggesztést - maga a gumi még bírta volna. Akkor tényleg az új gumiszabály okozta a problémát, mert a kockásra fékezett gumit simán kicserélték volna a második tankolásnál és nem lett volna crash, most viszont Monty gumija egyszerűen elkopott, mert elérte az élettartama végét. Ha idén is lenne gumicsere, akkor olyan gumin ment volna ami csak 20 körre terveztek és a végére az is ugyanígy elkophatott volna - ezt annyira nem befolyásolja a gumiszabály, mint Rajkó balszerencséjét.
Inner Circle05-09-2005 10:26:00 // 4302
Ja, de az összsúly asszem marad (így a könnyebb motor miatt még több lesz a ballaszt).
joe7505-09-2005 10:25:46 // 4301
Szerintem az idei USA nagydíjra mindenki fog! :)
Inner Circle05-09-2005 10:25:34 // 4300
"Jövőre a két henger levágása érinti a lökettérfogatot? Vagy marad a 3.0?" 2.4
Mike.05-09-2005 10:24:00 // 4299
A mai világ már csak ilyen. Az eredmény a fontos. Rengeteg csúnya dolog volt már az F1 -ben és sokan nem emlékeznek már rá. :-)))
Inner Circle05-09-2005 10:20:37 // 4298
"Amióta én F1-et nézek, asszem az idei az első vb cím, amit nem a legjobb kvalitású, tudású ember kap meg, hanem egyszerűen mákja van." Hát a fene tudja, csak az elmúlt 10 évet nézve Damon Hill se volt egy Senna, Villeneuve-nek fölényesen kellett volna nyernie '97-ben de éppen csak sikerült, Hakkinen is esett-kelt 1999-ben, Coulthard pedig remekül ment 2001-ben, egész addig amíg félúton be nem vezették a TC-t és innentől kezdve a Mercik legtöbbször el se jöttek a rajtrácsról... Alonso alá remek autót tettek már az első futamtól, ugyanezt a McLaren nem tette meg, szerintem ez nem szerencse, egyszerűen a Renault jobb autó, mint a Meki (még ha az most gyorsabb is).
Mike.05-09-2005 10:19:41 // 4297
Van olyan amikor az érzéseim tévednek! Vagy nem? :-)
joe7505-09-2005 10:19:25 // 4296
Az a Futam az F-1 szégyene volt, senki sem lehet rá büszke, még az sem aki megnyerte.
Mike.05-09-2005 10:17:16 // 4295
hihihi hahaha :-))))
Mike.05-09-2005 10:16:33 // 4294
Csak ne hagyjuk az USA nagydíjat. Kettős győzelmet a Merci sem tudott produkálni. :-))))
joe7505-09-2005 10:14:50 // 4293
A lepényhal elösször, a reményhal meg utoljára! :))
Mike.05-09-2005 10:13:20 // 4292
Én már az idén nem bízom semmiben és senkiben. Inkább érjen majd kellemes meglepi. :-)))
Inner Circle05-09-2005 10:12:04 // 4291
A hiba az Ön készülékében van :P
joe7505-09-2005 10:11:09 // 4290
Hát legutóbb amikor esős futam volt mindenki azt nyilatkozta, hogy a Bridge esőgumijai jobbak mint a Michlein gumijai. Persze azóta rengeteg idő eltelt az idén meg még nem volt mód éles bevetésre. De Spa-ban mindig benne van az esős futam lehetősége. Szarabb már nem lehet, max. az eső sem segít, de ez az egyetlen reális esély az idei futamgyőzelemre. USA-t hagyjuk....
Mike.05-09-2005 10:05:04 // 4289
És akkor majd bebizonyosodik, hogy a Bridgestone esőben is szar! :-)
joe7505-09-2005 08:35:27 // 4288
Talán sokkal jobban is mint akarták..... Remélem Spa-ban összejön végre egy jó kis esős futam. Nem is emléxem mikor volt utoljára ilyen.
joe7505-09-2005 08:34:04 // 4287
Mutattak jó pár belső kamerás képet a futram elején amikor Button, Sato, Barrichello, Trulli, MS, Fisco vonatoztak. Látszott hogy Barrika vagy MS a célegyenes ben hogy mászik Sato-ra, vagy Trullira, vagyis egyenesekben sokkal gyorsabbak voltak. Viszont a Parabolikában mindig lemaradtak annyira hogy képtelenek volnak előzni. Jean Todt nyilatkozatában is a tapadás hiányát említette, valamint a Bridgestone hiányosságaira célzott.
Mike.05-09-2005 08:30:51 // 4286
Végül is a szabálymódosítással célt értek, mert megfogták vele a Ferrarit.:-)))
Mike.05-09-2005 08:27:45 // 4285
100 hsz-ból 70-80 a gumiról szól. Elvileg az is F1 része, de én nem ezért kedveltem, kedvelem ezt a sportot. Régen nem voltak ilyen hülye szabályok mint az idén. :-(
joe7505-09-2005 08:03:05 // 4284
2003-ban is volt a Bridgeston-nak egy hullámvölgye. Igaz sokkal kissebb mint idén. Mindenki emléxik a 2003-as magyar nagydíjra amikor MS kört kapott Alonsotól. Majd Monzában viszaadta. Az autó ugyan az volt a Gumik viszon új fejlesztésüek, amiket ott vetettek be elösször. Az idén sajnos nem tudnak újítani, sőt inkább romlanak az eredmények.
joe7505-09-2005 07:57:51 // 4283
Valahol jogos is. Hiszen csapatok dollár tíz ill. százmilliókat költenek arra hogy a legjobbak legyenek, és mindez a semmivé válik mert a gumik olyanok amilyenek...Az F-1 azért életképes, mert népszerűsége a szurkolók fanatizmusa életben tartja. De ha az jön le hogy bármely csapat a legjobb is beszívhat egy idényt a gumik miatt akkor a szurkolók zsörtölődnek. Ha visszanézünk a Good Year időszakra, a versenyek jók voltak, az autók a pilóták teljkesítménye alapján jöttek az eredmények. Az F-1 az autókról és a pilótákról szólt. Ma meg a hírek jelentős részre a gumikról szól. Nincs ez így jól.
Mike.05-09-2005 07:19:52 // 4282
Úgy látom az F1 már csak a gumiról szól. Sajnos. :-(
Mike.05-09-2005 07:16:46 // 4281
Igen, de minden futamon van probléma az M.-el is. Fut 14 auto M-el és 2+4 autó B. vel. A +4 nem tesztel semmit, más dimenzióban autózik mint a többi, tehát 0. :-)
joe7505-09-2005 07:15:48 // 4280
monzai paddockban terjedő hírek szerint a Michelin a jövő hétvégén, a belgiumi Spában bejelenti, hogy 2007 végén kiszáll a Forma-1-ből. Ezt a döntést azért hozhatták meg, mert Olaszországban tartott pénteki sajtótájékoztatóján az FIA-elnök Max Mosley ismét megerősítette, hogy a sportban 2008-tól csak egy gumiszállítót akarnak látni, ami nincs összhangban a Michelin vállalati politikájával. A francia cégnél azt mondják, a gumiháború száműzésével a Forma-1 többé nem lenne a gumigyártók nyilvános fejlesztőlaboratóriuma - ebben természetesen van valami, a szakma (és a csapatok) többsége mégis támogatja Mosley törekvését, mert idén bebizonyosodott, hogy a gumik szerepe alkalmasint túlzottan nagy is lehet, ami a küzdelem egyes résztvevőit méltánytalanul kidöntheti a sorból. Ugyanakkor nem kizárt, hogy a Michelin csak erőfitogtatásnak szánja a belgiumi bejelentést, mert rá akarja venni az FIA-t, hogy visszakozzon a döntésétől; ez persze nem lenne elég, mivel saját csapatai is az igazságosabbnak vélt egygumis formula ötletét támogatják Kár hogy csak 2008-tól...:((
Tommi05-09-2005 00:21:19 // 4279
Minden évben káosz van az új szabályok miatt és azt várják, hogy mekkora lesz jövőre, ha megint új szabályok jönnek :) Ördögi kör :))) Lépek aludni, majd máskor folytatjuk ezt a témát :) Jó éjt!
SKrisz05-09-2005 00:13:19 // 4278
Már idén is az van, azzal kapcsolatban, hogy mi lesz jövőre... De talán épp ezért tud egy jól szervezett csapat jól kihönni a dologból. Ha Jean úr okosan csinálja, akkor ez lehet megint a vörösök éve... :)))
Tommi05-09-2005 00:10:52 // 4277
Kíváncsi leszek, szvsz jövőre teljes káosz lesz megint :)))
SKrisz05-09-2005 00:09:13 // 4276
Vót... ami azt tudta amit a tavalyi guminak is tudnia kellett... féltávot viszi, aztán csere... Nem nagy művészet:(
Tommi05-09-2005 00:05:12 // 4275
De legább végre vót valami :)))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.