Forum >> Forma-1
Inner Circle05-09-2005 10:38:35 // 4308
"Látszott hogy Barrika vagy MS a célegyenes ben hogy mászik Sato-ra, vagy Trullira, vagyis egyenesekben sokkal gyorsabbak voltak. Viszont a Parabolikában mindig lemaradtak annyira hogy képtelenek volnak előzni."
Rubinnyó azt mondta, alacsony leszorítóerővel mentek (ez egyben magyarázat MS kiváló csúcssebességére is), viszont emiatt a kanyarban teljesen elvesztették a tapadást (már a szélárnyékban is).
Jut eszembe, a leszorítóerő nagy részét ugye a diffúzor adja - azon vajon lehet állítani? Mert a szárnyakat összevissza állítgatják futamról futamra, viszont a diffúzor az csak úgy van és kész?
Inner Circle05-09-2005 10:35:44 // 4307
"azért ezen a kerékcsere-szabályon tényleg változtani kéne, ha nem akarjuk, hogy Sumi is úgy végezze, mint Senna..."
Legkorábban 2007-től lehet egy gumiszállító, és van rá némi esély hogy a Michelin jövő év végén tényleg visszavonul (ezért is menekülnek onnan a csapatok, jövőre a hírek szerint sokkal több BS-es lesz). És ha egy gumiszállító lesz, akkor nincsen reális ok amiért megtartanák ezt az idióta kerékcsere-szabályt.
Inner Circle05-09-2005 10:34:00 // 4306
"Számomra rejtély a török nagydíjon a Williamas-ek defektjei is. "
Nemcsak számodra, még a Williams meg a Michelin se nagyon tudja hogy mi történt.
SKrisz05-09-2005 10:33:56 // 4305
De azzal legalább lehet "játszani", hogy mindig az épp aktuálisan kellő elyre lehessen rakni... Ez is valami...
Inner Circle05-09-2005 10:32:30 // 4304
"Hát igen ha így nézzük eme Ferraris teljesítményt / 2-es győzelmet/ az idén nem sikerült a mergának produkálnia :-))))))"
Senki másnak sem, csak 1-3 meg 2-3 leosztások voltak.
Inner Circle05-09-2005 10:31:56 // 4303
"Rai is próbálta ezt . Neki nem jött be. :-)"
Csak a külsőségek hasonlítanak, mármint hogy egy McLaren üget sántán a cél felé, de Rajkónak nem a gumija szállt el, hanem a sérült gumi okozta rezonancia rázta szét a felfüggesztést - maga a gumi még bírta volna. Akkor tényleg az új gumiszabály okozta a problémát, mert a kockásra fékezett gumit simán kicserélték volna a második tankolásnál és nem lett volna crash, most viszont Monty gumija egyszerűen elkopott, mert elérte az élettartama végét. Ha idén is lenne gumicsere, akkor olyan gumin ment volna ami csak 20 körre terveztek és a végére az is ugyanígy elkophatott volna - ezt annyira nem befolyásolja a gumiszabály, mint Rajkó balszerencséjét.
Inner Circle05-09-2005 10:26:00 // 4302
Ja, de az összsúly asszem marad (így a könnyebb motor miatt még több lesz a ballaszt).
joe7505-09-2005 10:25:46 // 4301
Szerintem az idei USA nagydíjra mindenki fog! :)
Inner Circle05-09-2005 10:25:34 // 4300
"Jövőre a két henger levágása érinti a lökettérfogatot? Vagy marad a 3.0?"
2.4
Mike.05-09-2005 10:24:00 // 4299
A mai világ már csak ilyen. Az eredmény a fontos. Rengeteg csúnya dolog volt már az F1 -ben és sokan nem emlékeznek már rá. :-)))
Inner Circle05-09-2005 10:20:37 // 4298
"Amióta én F1-et nézek, asszem az idei az első vb cím, amit nem a legjobb kvalitású, tudású ember kap meg, hanem egyszerűen mákja van."
Hát a fene tudja, csak az elmúlt 10 évet nézve Damon Hill se volt egy Senna, Villeneuve-nek fölényesen kellett volna nyernie '97-ben de éppen csak sikerült, Hakkinen is esett-kelt 1999-ben, Coulthard pedig remekül ment 2001-ben, egész addig amíg félúton be nem vezették a TC-t és innentől kezdve a Mercik legtöbbször el se jöttek a rajtrácsról... Alonso alá remek autót tettek már az első futamtól, ugyanezt a McLaren nem tette meg, szerintem ez nem szerencse, egyszerűen a Renault jobb autó, mint a Meki (még ha az most gyorsabb is).
Mike.05-09-2005 10:19:41 // 4297
Van olyan amikor az érzéseim tévednek! Vagy nem? :-)
joe7505-09-2005 10:19:25 // 4296
Az a Futam az F-1 szégyene volt, senki sem lehet rá büszke, még az sem aki megnyerte.
Mike.05-09-2005 10:17:16 // 4295
hihihi hahaha :-))))
Mike.05-09-2005 10:16:33 // 4294
Csak ne hagyjuk az USA nagydíjat. Kettős győzelmet a Merci sem tudott produkálni. :-))))
joe7505-09-2005 10:14:50 // 4293
A lepényhal elösször, a reményhal meg utoljára! :))
Mike.05-09-2005 10:13:20 // 4292
Én már az idén nem bízom semmiben és senkiben. Inkább érjen majd kellemes meglepi. :-)))
Inner Circle05-09-2005 10:12:04 // 4291
A hiba az Ön készülékében van :P
joe7505-09-2005 10:11:09 // 4290
Hát legutóbb amikor esős futam volt mindenki azt nyilatkozta, hogy a Bridge esőgumijai jobbak mint a Michlein gumijai. Persze azóta rengeteg idő eltelt az idén meg még nem volt mód éles bevetésre. De Spa-ban mindig benne van az esős futam lehetősége. Szarabb már nem lehet, max. az eső sem segít, de ez az egyetlen reális esély az idei futamgyőzelemre. USA-t hagyjuk....
Mike.05-09-2005 10:05:04 // 4289
És akkor majd bebizonyosodik, hogy a Bridgestone esőben is szar! :-)
joe7505-09-2005 08:35:27 // 4288
Talán sokkal jobban is mint akarták..... Remélem Spa-ban összejön végre egy jó kis esős futam. Nem is emléxem mikor volt utoljára ilyen.
joe7505-09-2005 08:34:04 // 4287
Mutattak jó pár belső kamerás képet a futram elején amikor Button, Sato, Barrichello, Trulli, MS, Fisco vonatoztak. Látszott hogy Barrika vagy MS a célegyenes ben hogy mászik Sato-ra, vagy Trullira, vagyis egyenesekben sokkal gyorsabbak voltak. Viszont a Parabolikában mindig lemaradtak annyira hogy képtelenek volnak előzni.
Jean Todt nyilatkozatában is a tapadás hiányát említette, valamint a Bridgestone hiányosságaira célzott.
Mike.05-09-2005 08:30:51 // 4286
Végül is a szabálymódosítással célt értek, mert megfogták vele a Ferrarit.:-)))
Mike.05-09-2005 08:27:45 // 4285
100 hsz-ból 70-80 a gumiról szól. Elvileg az is F1 része, de én nem ezért kedveltem, kedvelem ezt a sportot. Régen nem voltak ilyen hülye szabályok mint az idén. :-(
joe7505-09-2005 08:03:05 // 4284
2003-ban is volt a Bridgeston-nak egy hullámvölgye. Igaz sokkal kissebb mint idén. Mindenki emléxik a 2003-as magyar nagydíjra amikor MS kört kapott Alonsotól. Majd Monzában viszaadta. Az autó ugyan az volt a Gumik viszon új fejlesztésüek, amiket ott vetettek be elösször. Az idén sajnos nem tudnak újítani, sőt inkább romlanak az eredmények.
joe7505-09-2005 07:57:51 // 4283
Valahol jogos is. Hiszen csapatok dollár tíz ill. százmilliókat költenek arra hogy a legjobbak legyenek, és mindez a semmivé válik mert a gumik olyanok amilyenek...Az F-1 azért életképes, mert népszerűsége a szurkolók fanatizmusa életben tartja. De ha az jön le hogy bármely csapat a legjobb is beszívhat egy idényt a gumik miatt akkor a szurkolók zsörtölődnek. Ha visszanézünk a Good Year időszakra, a versenyek jók voltak, az autók a pilóták teljkesítménye alapján jöttek az eredmények. Az F-1 az autókról és a pilótákról szólt. Ma meg a hírek jelentős részre a gumikról szól. Nincs ez így jól.
Mike.05-09-2005 07:19:52 // 4282
Úgy látom az F1 már csak a gumiról szól. Sajnos. :-(
Mike.05-09-2005 07:16:46 // 4281
Igen, de minden futamon van probléma az M.-el is.
Fut 14 auto M-el és 2+4 autó B. vel. A +4 nem tesztel semmit, más dimenzióban autózik mint a többi, tehát 0. :-)
joe7505-09-2005 07:15:48 // 4280
monzai paddockban terjedő hírek szerint a Michelin a jövő hétvégén, a belgiumi Spában bejelenti, hogy 2007 végén kiszáll a Forma-1-ből. Ezt a döntést azért hozhatták meg, mert Olaszországban tartott pénteki sajtótájékoztatóján az FIA-elnök Max Mosley ismét megerősítette, hogy a sportban 2008-tól csak egy gumiszállítót akarnak látni, ami nincs összhangban a Michelin vállalati politikájával. A francia cégnél azt mondják, a gumiháború száműzésével a Forma-1 többé nem lenne a gumigyártók nyilvános fejlesztőlaboratóriuma - ebben természetesen van valami, a szakma (és a csapatok) többsége mégis támogatja Mosley törekvését, mert idén bebizonyosodott, hogy a gumik szerepe alkalmasint túlzottan nagy is lehet, ami a küzdelem egyes résztvevőit méltánytalanul kidöntheti a sorból. Ugyanakkor nem kizárt, hogy a Michelin csak erőfitogtatásnak szánja a belgiumi bejelentést, mert rá akarja venni az FIA-t, hogy visszakozzon a döntésétől; ez persze nem lenne elég, mivel saját csapatai is az igazságosabbnak vélt egygumis formula ötletét támogatják
Kár hogy csak 2008-tól...:((
Tommi05-09-2005 00:21:19 // 4279
Minden évben káosz van az új szabályok miatt és azt várják, hogy mekkora lesz jövőre, ha megint új szabályok jönnek :) Ördögi kör :)))
Lépek aludni, majd máskor folytatjuk ezt a témát :) Jó éjt!
SKrisz05-09-2005 00:13:19 // 4278
Már idén is az van, azzal kapcsolatban, hogy mi lesz jövőre... De talán épp ezért tud egy jól szervezett csapat jól kihönni a dologból. Ha Jean úr okosan csinálja, akkor ez lehet megint a vörösök éve... :)))
Tommi05-09-2005 00:10:52 // 4277
Kíváncsi leszek, szvsz jövőre teljes káosz lesz megint :)))
SKrisz05-09-2005 00:09:13 // 4276
Vót... ami azt tudta amit a tavalyi guminak is tudnia kellett... féltávot viszi, aztán csere... Nem nagy művészet:(
Tommi05-09-2005 00:05:12 // 4275
De legább végre vót valami :)))
SKrisz05-09-2005 00:05:03 // 4274
A baj egyik fele a gumi. A másik, hogy szvsz Sumák belefáradt a szélmalomharcba és ha tudná sem nyomja ki a szemét a vasnak. Inkább csak végigmegy, de nem foglalkozik a végeredménnyel... Remélem jön az új évad, jön a V8, jó gumik és megint tűzzel versenyeznek a rosso vasak és pilótáik... :)))
SKrisz05-09-2005 00:02:16 // 4273
Azért azt ne felejtsük, hogy az a jó keverék is a versenytáv max. feléig teljesített jól, aztán az is elfogyott... Szóval hiába a jó puha keverék, ha nem bírja a versenytávot végig:(
Tommi04-09-2005 22:49:37 // 4272
Gumikhoz még egy gondolat:
Paliknak volt egy elejtett félmondata, hogy a Ferrari nálunk pole pozíciót tudott szerezni és jól mentek a versenyen, hogyhogy annyira megtáltosodtak egy futamra, aztán megint homály. És hozzátette, hogy a Bridge valami spéci újfajta keveréket adott nekik a versenyre, amit azóta sem kapnak meg és nem használhatnak és a japók nem mondják meg miért csinálták ezt. Ez is érdekes...
GEORGE04-09-2005 21:57:47 // 4271
Jajj mán:-)
Akkor had monjam úgy hogy ma több látványos gond volt a m-el a B meg úgy volt sz@r ahogy volt! :-)
joe7504-09-2005 21:39:40 // 4270
Ha azt veszem hogy Montoya nyert, Kimi a 4. lett a 11. helyről és az első 9-ben nem volt Bridgestone-os versenyző akkor azt mondhatjuk hogy a Michlein jobb volt ma is. Sőt mivel a RB-nél is cseréltek így a Bridgestone-ról is elmondható hogy igaz hogy lassú volt de legalább megbízhatatlan.
kando.04-09-2005 21:29:14 // 4269
De én is azt néztem, na, nem is csak a mai futamról írtam...
De ha a kocsi jó, a motor jó és a pilóta is jó, legalább annyira, mint tavaly, akkor esetleg a gumik miatt nem lehet ,,agyonhajtani'' a Ferrarit.
Én is örülnék, ha a topon lennének! :-)))
GEORGE04-09-2005 21:13:57 // 4268
Nem is tagadom, de ma nem volt jó az M-se
farki04-09-2005 21:11:49 // 4267
Egy futam kivételével mindig jobb sajnos a M a B-nél! :-((
GEORGE04-09-2005 21:05:55 // 4265
Ha a mai futamról az jött le neked hogy a M gumi jobb volt mint a B akkor te meg én nem egy futamot néztünk! :-)
kando.04-09-2005 19:47:51 // 4264
Igen, igen...
Na, én csak arra akrtam kilyukadni, hogy azért ezen a kerékcsere-szabályon tényleg változtani kéne, ha nem akarjuk, hogy Sumi is úgy végezze, mint Senna...
A gumik tesztelésére pedig ez kiváló pálya lenne, szezonon kívül is :-))
joe7504-09-2005 19:44:25 // 4263
Vannak pályák ahol a többihez képest is extrém nagy az igénybevétel. Ilyen monza is, hiszen itt a hatalmas végsebesség miatt itt kell a gumiknak a legnagyobb kerületi sebességet kibírni, ráadásúl a Parabolika zabálja a bal hátsó kerekeket. Az hogy nem minden csapatnál jönnek elő a problémák, az az eltérő stratégia, valamint eltérő futóműbeállítások miatt lehet, mivel a gumik terhelése sem azonos. Az hogy előjött Montoya-nál is a dolog a végén, azt mutatja hogy a Gumik nagyon neccen voltak a futam alatt. A renault-oknál nem jelentkezett hasonló mértékben, de ha van még 5-10 kör hátra valószínüleg náluk is előjött volna ugyan ez a probléma.
Mike.04-09-2005 19:44:00 // 4262
Nem vagyok én elfogult, de az F1-es versenyautó színe Ferrari vörös. :-)))
kando.04-09-2005 19:37:23 // 4261
Néztem, de, ezt is, meg a törköt is.
De én azt írtam lentebb, hogy ,,mintha az M-nél kevesebb hiba lenne''
Nem azt mondta, hogy az a tökéletes guma...
De ahogy Joe írja, tényleg a tapadással van inkább gondban a B gumi, míg a M meg egy az egyben elkopik (puhább vagy szerkezetileg nem olyan), ennek meg a futófelülete nem bírja.
De azért az tényleg komoly gond, hogy nem lehet gumit cserélni, csak ,,ha indokolt'' ... n/c
joe7504-09-2005 19:33:59 // 4260
Összeségében a Michleinnél is van hiba bőven, hiszen pár futam már elúszott a Mclarennek, a renault-nak is, vagy a komlett USA nagydí ha úgy nézzük. A Bridgestonnak a tapadással vannak bajai, míg a Michlein inkább a tartósságban gyengébb. Számomra rejtély a török nagydíjon a Williamas-ek defektjei is. Szóval a Michlein gyors, és a Ferrarin kívül minden nagy csapat velük megy. Ha valamelyik bukik a gumik miatt, egy másik Michleines csapat lép a helyébe. A Bridgestone-os csapatok nincsenek lőtávolban.
Mike.04-09-2005 19:33:51 // 4259
A futamot nem nézted? Az írásod szerint nem. Misis gumival nem volt gond? :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
389
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?