Forum >> Forma-1

Andy30-03-2010 16:59:06 // 82931
Volt már olyan az F1 történetében, hogy ilyenért megbüntettek pilótát. Akármilyen a szabály (jó vagy rossz) ezt kell szeretni. Aki erre a koccanásra azt mondja, hogy Alfonzó baxta el az nem ismeri a szabályokat.
Andy30-03-2010 16:53:09 // 82930
Ennyire elhülyültél? ;)
Tom1230-03-2010 16:29:23 // 82929
"Egyértelműen Alonso baszta el. Puttony már tisztán bent volt mellette, de jó F1-es szokás szerint Alonso ezzel mit sem törődve menni akart az ideális íven"

Szerintem nem volt az annyira egyértelmű, mert Button valamivel Alonso hátsó kereke előtt volt /kb. az autó felénél/, a szabályok értelmében /érdekes szabály ez is :-)/ hagynia kellett volna elkanyarodni, de ő is "kakaskodott", Alonso meg valószínűleg nem a tükörbe lesett az első kanyarba érkezve, hanem előre...

Az lett volna "nagy buli", ha ezért mondjuk -1 kör büntetést kapott volna Button a végén...:-)))
mesa30-03-2010 15:57:37 // 82928
Engem egy Laguna coupe nem nagyon hozna lázba, főleg nem egy túródejzel :)))
De egy M3-assal alaposan megkörnyékezhetnének :)

A különbség csupán annyi, hogy utána nem adnám elő magam régi alfás ismerőseimnek, mint egy vérző szívű, igaz alfás, aki csak kényszerből váltott ... De, ez ugye én vagyok! ;)
zolee14530-03-2010 15:52:15 // 82927
Na most visszanéztem a rajtot. Egyértelműen Alonso baszta el. Puttony már tisztán bent volt mellette, de jó F1-es szokás szerint Alonso ezzel mit sem törődve menni akart az ideális íven, majd a másik fékez alapon (kár, mert amúgy a mostani mezőnyből Alonso-t tartom az egyetlen normális versenyzőnek).
A Vénember csak rosszkor volt rossz helyen, így megtört a szárnya.

Persze ez lehet, hogy csak nekem új, mert az óraátállítás miatt lekéstem a rajtot.:D
tipoatti30-03-2010 15:51:26 // 82926
Ha alám vágnának bármilyen okból, bármilyen promó célzattal pl. egy 3,0 V6 dci laguna coupe-t, tán még hangosan kérdezném is: olasz autó? Mi az? ;) Nem hiszem, hogy sokan nemet mondanának egy ilyen ajánlatra akár innen, az amore-ról is. Itt most nem az ifjú titánokra gondolok első-második autóval, és ne adj'Isten az mind Alfa volt eddig. Bizonyos kor/objektivitás érzet/tapasztalat(autós)/nem ifjonti hév már gondolkodóbbá teszi az embert szvsz. Ne legyünk álszentek, mindennek, és mindenkinek megvan az ára. Ha valakit megbántanék ISMÉT, sorry!!! ;)
Tom1230-03-2010 15:05:48 // 82925
Nem csak kajálni jár a Ferrari boxba?
:-)
Nehéz lehet lenyelni a békát, hogy köszönőviszonyban sincs a "volt autójával"...
Tom1230-03-2010 14:51:10 // 82924
Majd harap, ha Vettelek sikerül győznie...:-)

Érdekes kép: /azt hiszem, itt még Button sem gondolta, hogy esetleg győzni fog...:-)/
Grando30-03-2010 14:32:33 // 82923
Az Auto Motor und Sport cikke szerint az FIA nem vizsgálja a Red Bull felfüggesztését. Az Ausztrál nagydíj után ugyanis nem érkezett erre vonatkozóan egyetlen kereset sem. Ezt egy FIA szóvivő mondta el ma Sepangban.

Úgyhogy Whitmarsh csak ugat, de nem harap. Érdekes...
mesa30-03-2010 14:15:34 // 82922
Az is ilyen "vicces" volt, amikor WéGé egész évben egyszer sem tudta eltalálni a benzin stratégiát, hiába volt kikiáltva szakértőnek, a másik meg mikor Gyula folyton előadja, hogy "Te! Lehet, hogy megcsinálják egy kerékcserével?" :)))
Tom1230-03-2010 14:13:18 // 82921
Ideje lenne, azért nem tetszenek ilyen nyilatkozatok pl. Alonsotól, hogy "ez még úgyis csak a szezon eleje" - itt is lehet sokat veszíteni...

...de szerencsére az eredmények mást mutatnak.;-)
Grando30-03-2010 14:03:30 // 82920
Akkor mostantól nagyon el kéne kezdeni kapkodni. :DD
Grando30-03-2010 13:57:45 // 82919
Nem gondolom másként, mint ahogyan elhangzott. Annyit próbáltam közölni vagy inkább bemutatni, hogy érdekes pontosan megfigyelni kettejük párbeszédét. Kimondottan vicces a két figura. Egyáltalán nem ellened irányult ez részemről. ;)))
Tom1230-03-2010 13:56:52 // 82918
Remélem, bejön...:-)))
mesa30-03-2010 13:50:41 // 82917
De! Addig, amíg itt vannak! :D
Mike.30-03-2010 13:49:59 // 82916
Kezdem úgy érezni, hogy itt nem lehet szeretni Wébert, és másnak nem lehet más erről a véleménye, csak a tieddel megegyező.
Ettől függetlenül. nekem szimpatikus Wéber Gabi, szerintem az összes közül ő érzi legjobban ezt a műfajt, ért az F1 hez a pár szakértő közöl. Ha te másként gondolod azzal sincs baj, csak ne akarj megtéríteni.
Grando30-03-2010 13:47:28 // 82915
Ez az elmélet tetszik. :DD
Tom1230-03-2010 13:26:30 // 82914
Lehet, hogy arra számítanak, hogy már a Hungaroringen, vagy Spa-ban világbajnokok lesznek, akkor meg minek annyi motor...;-DD
Xixo30-03-2010 12:44:30 // 82913
Akkor az se igaz, hogy minden F1 pilótának a Hungaroring a kedvence? :))))
mesa30-03-2010 12:26:50 // 82912
(úgy értem, ha Tomminak azt mondta, hogy a szíve örökre az Alfáé ...)
mesa30-03-2010 12:26:04 // 82911
"Mindenki meghülyült, hogy szembe megy a forgalommal ?"

mesa30-03-2010 12:19:52 // 82910
Én meg hallottam hogy azt mondta, az olaszok soha nem tudnak jó autót csinálni...

(ha Tomminak mondta, az ugyanolyan, mint amikor egy sztárt megkérdezik, hogy tetszik neki Budapest. Persze hogy azt mondja, hogy gyönyörű város és az emberek kedvesek - mert azt várják tőle, hogy megdícsérje-, holott lehet épp azt gondolja, büdös, koszos és mindenki buta mint a tök, mert senki nem beszél az utcán angolul, akit eddig megkérdezett )

De ha már így felhoztad A szívet, akkor eszembe jut Kovács "Kokó" István, aki nagyon nagy alfás szívűnek mondta magát, amíg onnan kapta lecsóért a 166-ost.
Aztán hirtelen a Baumgartner "arca" lett, és jó volt akkor már neki a Renyó is :DD
Grando30-03-2010 12:17:01 // 82909
Valóban érdekes lesz, hogy ezt hogy fogják kihúzni a szezon végéig...
Grando30-03-2010 11:44:11 // 82908
Én gyulámra annyira nem tudok haragudni, mert igaz, hogy sokszor marhaságokat mond, de legalább igyekszik jóindulatú lenni. A wéber meg - ahogyan ezt már sokszor át is beszéltük itt - csak árnyéka régebbi önmagának. Írogat, jegyzetel, szóval a látszata megvan a szakértésnek, de rettenetes félremagyarázásokat követ el. A gyula meg megy utána, mint egy kis pulikutya. Lehet, hogy gabi viszonylag jól lát a pályán, minden esetre most nagyon elvesztette a fonalat. Ráadásul gonosz - nem csak Massával, más pilótákkal is -, ami pedig már megbocsáthatatlan.

A rajtot kijegyzeteltem neked, sztem rendkívül szórakoztató:
Szereplők:
Gabi:

Gyulus:


Gyulus (fejhangon sipítva): Meglökik Alonsót. Alonso megfordul a mezőnnyel szembe...
Gabi (higgadtan, minteg sugalmazón, ahogy egy igazi értő mágushoz, a dolgok nagy tudójához illik): Schumacher szárnya keresztbe áll...
Gyulus (veszi a lapot): Akkor ő ment neki Alonsónak valószínűleg. (De azért gyanús neki a dolog, általánosít:) Fernando Alonsót valaki eltalálta hátulról.
Gabi: Igen, Schumacher volt - a szárnyból kiindulva.

Ezután Schumachert mutatják, ahogy a rádión behívják, majd a boxban. Közben Gabi folyamatosan nyomja, hogy milyen pikáns a történet, mert hogy Schumacher úgy érezte, hogy Alonso feltartotta őt tegnap a gyors körön, és még Whitinghoz is elment emiatt, most meg összeakadtak, és ez Schumachernek most nem jött jól. Majd így folytatja:

Gabi: Majd nézzük meg az ismétlést. Csak azt láttam, hogy Alonso autója elindul keresztbe, de mint hogyha kicsit tovább csúszott volna Schumacher a kelleténél. (Tehát Schumacher bűnös, csak még nem tudjuk pontosan, hogy miért.) De az ismétlésből látjuk majd tisztán, hogy mi történt.

Megjön az ismétlés a helikopter felvételéről. Bogoznak:

Gabi: Ott van Schumacher kívülről...
Gyulus (közbevág): Nem.
Gabi (revideál, gyorsan jelzi, hogy akkor ő is látja már): Nem tehetett róla. Nem.
Gyulus: Belülről volt.
Gabi (nyomatékosít, nehogy úgy tűnjön, hogy ő fut gyula után): Nem Schumacher hibája volt.
Gyula (már a következő gondolatnál tart, ő nem zuhant meg annyira a tévedés miatt, na meg nem is épített fel rá aljaskodó koncepciót sem): De ki volt belül? Vki belülről...
Gabi (közben magához tért, na meg a szakértőség miatt ő tudja még a rajtsorrendet is): Jenson Button volt belül, és Schumacher kívülről próbált elmenni Alonso mellett. Akkor ez az Alonso-Schumacher sztori ez így fals. (Persze vhogy ki kéne bekkelni a dolgot, nehogy úgy tűnjön, hogy egy teljes körön át hülyeséget hadovált, hozzáteszi:) Legalábbis a mai napon.

Miközben gabi még azon van, hogy kikecmeregjen a félremagyarázásból, már javában Massa kamerájából látjuk a rajtot.

Gyulus (közbevágva, mégis csak foglalkozni kéne a képen látható eseménnyel is): Massa itt legyorsul mindenkit, ez egy szenzációs rajt volt.
Gabi (hűvösen nyugtáz, jelezve, hogy ő is látta ezt): Massa nagyon jól kapta el a rajtot.
Gyulus (visszakalandozik a rajtbalesethez, amit még mindig nem bogoztak ki teljesen): Most jó lenne ezt látni még egyszer, azért hogy ott...

A 2. kanyar kamerájával felvett képeket látjuk.

Gyulus: Na innen talán... Hááát... Button se ért hozzá. Nem. Schumacher ért hozzá kívülről, ez az érdekes. Nem Button.

Button kamerájának felvételét látjuk. A két krumpli megvilágosodik. Kiderül, hogy nem Schumacher a hibás, lecsitulnak a kedélyek. Védőprogram indul:

Gyulus: Hát... Nem tudom mit tudott volna csinálni Button, mert Alonso is hirtelen fordult rá a jobbosra.
Gabi: Ez tipikus versenybaleset volt ilyen szempontból...

"Qrvajó" ez a két pali! :DDD
Tom1230-03-2010 11:04:43 // 82907
Legalább a hosszú téli estéken majd lesz min szórakoznom.;-))))
Tom1230-03-2010 11:03:19 // 82906
Köszönjük az elemzést, szerintem ezennel a 2010-es ausztrál GP-t lerágott csontnak nyilváníthatjuk. ;-)
Tom1230-03-2010 11:01:09 // 82905
Ja, igen, ha választani kéne, akkor inkább ő, mert Laci olyan /elég gyakran/, mint egy piaci kofa /szint/, "Gyulám", meg a segédje...:-)))))
Tom1230-03-2010 10:55:33 // 82904
Remélem, rajtunk kívül feltűnik azért majd azok közül is valakinek, akik a "tűznél vannak".
Nem is tudom, miért eröltetik ezt az osztrák "sztóóórépítészt"...:-)
Egy pálya "megalkotása" nem pár egyenes, meg pár vonal öszehozásából áll - szerintem. Kit érdekel, hogy pl. milyen kínai betűt, vagy kifelezést takar a vonalvezetés? Monza sem egy "bonyolult" pálya, mégis szinte páratlan. Ez kb. ugyanolyan dolog, mint az autó tervezés, lehet egy autó arányos, erős, gyors, kényelmes, ha nincs lelke...
Először úgy voltam ezekkel a pályákkal, hogy majd csak "megszokom", vagy "bejárják", de azóta se semmi érzelmi reakció...
Abu Dhabi-ban is jobban tetszene valami oázisok körül, homokdűnéken fel - le /nem feltétlenül a Párizs - Dakar szerűekre gondolok :-)/ kígyózó pálya /még, ha mű oázisok is lennének/, mint a színeket játszó gigantikus ledes "parasztvakítás". Szerintem nem is várható izgalmas futam egy 6 autó széles, "gondos tereprendezéssel" /billiárdasztal/ elkészített "steril" pályától, ami, igaz, hogy a nézők érdekeit tartja szem előtt /minél nagyobb rész legyen belátható/, de nem jó szempontból, úgy, hogy az izgalom esélye is csírájában el van fojtva...
tipoatti30-03-2010 10:30:13 // 82903
Én is így gondolom. :)
tipoatti30-03-2010 10:27:32 // 82902
Tommi írta itt nemrég, hogy a versenyzése és egyéb dolgok miatt kell neki rönyózni, egyebezni, ezért nem lehet csak Alfája, de a szíve az maradt!
Mike.30-03-2010 10:21:04 // 82901
Ha választani kellene Wéber , Gyulus és Palik közt akkor mindenképpen Wéber nálam a befutó. Az összes közt ő az aki értelmes dolgokat mond, viszonylag jól lát a pályán. Én kimondottan szeretem, ha ő közvetíti a versenyt. A mostanitól csak rosszabbak szoktak lenni.

A rajtbalesetnél amúgy Gyula volt aki azt hangoztatta, hogy Schumi rontott, aztán az ismétlésnél Wéber megcáfolta ezt és Gyulám beismerte a tévedését.
Tom1230-03-2010 10:04:01 // 82900
...hát igen... :-/
Grando30-03-2010 09:35:19 // 82899
Na igen. Ők erre már csak akkor jöttek rá, amikor teljesen egyértelművé vált. De ugyanilyen homály volt számukra a rajtbaleset. Érdekes, hogy azt gabi nem tudta felmérni két pillanat alatt. Illetve bocsánat - felmérte ő, azonnal ki is mondta a téves ítéletet, de aztán háromszor kijavította magát az ismétlések alkalmával. Ez még a jobbik eset. Vettelt viszont szintén elkönyvelte magában balféknek, és ehhez ragaszkodik is, jöhetnek neki rádióadások, hivatalos nyilatkozatok, ismétlések - az mindegy. :DDD
Ez egészen egyszerűen nem közvetítés, hanem két félamatőr szurkoló-riporter baromkodása. Tudom, hogy ez nem újdonság, de most vasárnap rémesen zavaró volt, és az eseménydús futam miatt még azokat is teljesen megkavarhatta, akik eleve kritikusan kezelik a kommentátorokat. ;)))
Erhard 242 (Pure Energy)30-03-2010 09:25:43 // 82898
látom röpdogát írtál :DDD egyébként nem igazán szoktam figyelembe venni a két blfsz kommentátort tisztán látszódott hogy nem fognak kijönni gumit cserélni az élenjárók....főleg hogy eső is volt :P
Grando30-03-2010 09:18:08 // 82897
Egy kicsit tényleg rákattantam a témára. :DD
GT Ɨ|ѯ30-03-2010 06:01:44 // 82896
így van, az nem most volt:-))

10-12 éve...
Xixo30-03-2010 03:23:44 // 82895
Mi ez vazze, házi dolgozat? :)))
(Amúgy én egyetértek, de nem is engem kell meggyőznöd. :) )
Grando30-03-2010 00:23:57 // 82894
Na akkor legalább van mit kiírnom neked DVD-re a Ferrari filmért cserébe Esztergomra. ;)))
Grando30-03-2010 00:16:00 // 82893
Ej, hát pont ezért mondom, hogy érdemes még egyszer megnézni az egész futamot úgy, hogy az ember pontosan követi az eseményeket, és próbálja visszaellenőrizni azt, amit kommentál ez a két krumplibogár. :DD
Alonso jobban elkapta a fonalat a két Ferrari pilóta közül, ez nem is vitás. De a felzárkózása kb. 4-5 közepes-gyenge autó megelőzését jelentette. Olyanokét, mint egy Williams Barichello-val, egy Sauber DeLaRosa-val, DiGrassi, stb. Igazán "harapós" ellenfélbe talán nem is akadt, akin komolyan át kellett volna rágnia magát. Az első ilyen Massa volt, akivel már nem tudott mit kezdeni (nem volt meg a kellő különbség az addig keményebben használt gumik és az addi gmegtett távolság miatt). Ez csöppnyit sem von le az érdemeiből, de azért a benyomásunk a futam után nem ez volt. Tényleg vmi hősies hajrá volt a fejünkben, amit a mezőny legeslegvégéről vitt véghez. Ez bizonyos fokig így is van, de a kerékcserékkel (az előle/körülötte kiálló autókkal) sokat nyert.
A futam két csodacsatára - Webber és Hamilton, akik a legkeményebben mentek - meg pont Massára esett rá, majd rajta át, és vissza ismét. A Massa előtt sokáig tanyázó Rosberg pl. még csak visszatámadni sem tudott Hamiltonra. Massától az is hiba volt, sokáig taglalta is gabi. Kubica meg már pont kimaradt mindenből, mert mire őt elérte Laja, addigra gatyára hajtotta a gumijait.
Kb. a verseny feléig Massa körül folyt a harc - aki most tényleg nem volt a topon, ennek ellenére mégis helytállt vhogy, hiszen harmadik lett végül. :DD Az egészet tényleg az fűszerezi, hogy wéber folyamatosan nyomta az écát gyulusnak (meg nekünk). Tényleg mindent negatívan állított be, akármi is történt.
Kubicát meg a végén egyenesen piedesztálra emelték. De ismét megnézve a futamot egyértelmű, hogy - amellett, hogy nem láttuk hibázni (pedig mondta, hogy csúszkált ő is) - egyszerűen odaesett a 2. helyre. Talán még a verseny elején volt vmi csatája, de semmi több. A rajtnál kettőt jött előre, kiestek előle hárman, Massa kerékcseréjét elbuszták, illetve mire utolérte vki, addigra már lekukázott gumikkal nem is tudta rendesen támadni. Igazi teknőc stratégiája volt (vagy inkább lett). Amihez persze ember is kell, hogy végrehajtsa, na de ezek után az egekbe magasztalni... még csak említést sem téve a hatalmas malacról, amit a zsebében hordott... hát.... legalábbis túlzás.
Hibái pedig Alonsonak is voltak. Előzni is próbált, de ezekre csak Massa hibái alkalmával volt lehetősége, akkor is csak külső, sőt külső ÉS vizes íven, amin nyilván nem fog ökörködni.
Tévedés ne essék, nem azt mondom, hogy Massa jobb lett volna ezúttal akár Alonsónál, pláne nem Hamiltonnál vagy Webbernél. De ahányszor képernyőre került - márpedig a futam nagy részében így volt - gabika folyamatosan nyomta alá az aljas megjegyzéseket. A kisöreg pedig küzdött a helyéért, mint disznó a jégen. Kapott a jóból rendesen, az biztos.
Ezzel együtt az erősorrend sztem körülbelül ez lehetett a versenyen:
Hamilton és Webber óriási szakaszokat mentek a "nyúl taktikával".
Alonso nagyon elkapta a fonalat, de ahogy ő is mondta, ez elöl már kevés volt az előzéshez.
Massa nem volt a helyzet magaslatán, de küzdött szegénykém, ahogy tudott.
Buttont és Vettelt nem tudom megítélni, mert jószerivel nyugi volt körülöttük.
Kubica meg az igazi szerencsefia az én szememben, aki pont megúszta az alulról a bokája felé csapkodó hullámokat.

Mondom: nagyon érdemes megnézni újra a futamot. Nagyon nagy volt a káosz főleg az elején, nagyon sok minden történt, és nagyon sok minden csak második vagy sokadik nekifutásra vehető ki rendesen - gondolok itt a pozíciók alakulására a verseny első felében. A bosszantóan dilettáns és eszméletlenül részrehajló kommentár pedig csak tovább növeli a káoszt.

Szóval mielőtt bárki kötözködni kezdene, előbb kövesse végig a futamot a leírtak tudatában. Biztos vagyok benne, hogy változni fog benne a kialakult kép. :)))

A barátodnak meg üzenem, hogy nem volt ez annyira gáz, mint amennyire látszott. ;)))
Xixo29-03-2010 23:46:24 // 82892
Azt nem értem, hogy senkinek se tűnik fel (akiknek kéne), hogy ezek a Tilke pályák szarok? Értem én, hogy ide meg oda kell vinni a pénz miatt, de attól még lehetne oda is rendes pályákat csinálni, nem?!?
Xixo29-03-2010 23:43:35 // 82891
Amíg Palik a Hring feje, addig nem valószínű, hogy keresni fognak alkalmasabb embereket...
Tom1229-03-2010 22:34:21 // 82890
Érdekes, hogy a TV soha nem adja vissza azt a hangulatot /hangokat, stb., még közeli felvételeknél sem/, mint egy egyszerű amatőr kamera...
Tom1229-03-2010 22:32:52 // 82889
Nem befolyásolod, csak "rávilágítasz a helyes irányra".;-))
Satti29-03-2010 22:30:50 // 82888
Nem akarok én senkit befolyásolni, eszemben sincs, mindenki azt gondol, ami jól esik neki.:-))
Tom1229-03-2010 22:25:13 // 82887
Milyen jó, hogy néha "helyrerázod" őket.;-)))))
Tom1229-03-2010 22:23:54 // 82886
Meg a Ferrari sem a szíve csücske...
Satti29-03-2010 22:23:15 // 82885
Nem mindenki, csak akik nem tudják a jó irányt, vagy tévedésben vannak. :-))
Tom1229-03-2010 22:22:51 // 82884
Hát igen, most egy ideig lehet, hogy nem lesz hasonlóan izgalmas futam, egy újabb billiárdasztal típusú pálya jön... :-/
mesa29-03-2010 22:16:07 // 82883
WéGé csak addig volt Alfa rajongó, amíg olyannal járt. Azóta ahol csak lehet, bele rúg. Objektíven erről ennyit...
Tom1229-03-2010 22:12:58 // 82882
Erről az a vicc jutott eszembe, mikor a csóka menetiránnyal szemben megy és felhívja a rendőrséget, hogy valami gond van, mert mindenki szemben jön neki az autópályán...:-)))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.