Forum >> Forma-1

Gerion25-11-2011 18:46:57 // 98081
Köszönöm, hogy igazat adtál, így a témáról való további beszélgetés okafogyottá vált. :) Én azt tartom elképzelhetőnek, hogy aki elől van, az befordul, mert ő van elől, aki meg hátrébb van, és láthatóan már nem tud előzni, nem fér be a másik elé, az elveszi a gázt, befordul az élen haladó mögött, és a később újra megpróbálkozik előzéssel.

Kizárólag a megnyugtatásodra... :) :)
Kazes☻25-11-2011 14:32:03 // 98080
Xixo24-11-2011 22:52:34 // 98079
Vazze, hogy már 20 éve se tudott senki se versenyezni az efegyben... én meg azt hittem, hogy ez csak a jelen kor problémája! :))
zolee14524-11-2011 22:48:38 // 98078
Hú bocs, ez elkerülte figyelmemet. Így már más, teljesen igazad van.
Láttam már számtalanszor ezt az esetet, de valahogy sosem vettem észre, hogy egy 2 méter széles alagútba készült bemenni a két autó. Így már mindent értek.
Eddig azt hittem, hogy egy szabály szerint minimum 12 méter széles pályán mennek, ahol fél méterrel szélesebben is lehet fordulni a külső íven, ahol amúgy még elfért volna másik 5 autó is.:D
Köszi, hogy megmutattad ezt a videót, mindent visszavonok amit eddig írtam.:)

Azért puszta kíváncsiságból, csak a magam megnyugtatására megkérdezném, hogy ha nem a fenti videón látható 2 méter széles alagútba mentek volna, hanem egy versenypályán, akkor elképzelhetőnek tartod, hogy két autó egymás mellett beforduljon egy kanyarba?:)
Gerion24-11-2011 22:35:18 // 98077
http://video.google.com/videoplay?docid=-2772064076462580009

Állítsd meg 0:12-nél. Prost fél autóval Senna előtt volt. Innen kellett volna előreengednie Sennát....? Csak mert a Bajnok Úr futam előtt befenyített, hogy ő mérges, és nem fog fékezni?
Ha Balestrevel volt a fő baja, mint nyilatkozta, rendezte volna el azzal futam után egy sötét sikátorban.

Na, de mindegy, 20 éve volt...
zolee14524-11-2011 22:21:53 // 98076
Namost elég szar vagyok angolból, de ez ugyanaz mint amit a futam előtt is mondott. ne akarjön befordulni előtte Prost, mert nem fog sikerülni.
Ha nézted a videót azt nyilatkozta, hogy Prost rácsukta az ajtót. Ha kicsit előtte megnézed ez látszik is a videón. Senna a rázókövön ment amikor Prost ráhúzott.

Ha Prost hagyott volna helyet, és Senna akkor is nekimegy az egy más helyzet lett volna.
Gerion24-11-2011 22:06:06 // 98075
Senna ezt nyilatkozta 91-ben Suzukában (leirata a szövegének):

Last 2 years were '89 with a disgraceful end, when I won the race, and I missed one victory in my career, that 89 I won, and it was taken away. I was prevented from going to the podium by Balestre, and I never forget that. As a result of that, was the 1990 championship, when we faught all the way, myself & Prost, we came to the last race, & pole position was set in the wrong place. We agreed before starting qualifying, that pole position would be on the other side, with the officials, then Balestre gave the order after qualifying, to NOT change, and I found myself in the wrong side on pole.
I was so frustrated, that I promised to myself that, if, after the start, I lose the 1st place, I would go for it in the 1st corner, regardless of the result, I would go for it, and Prost wouldn't turn in the 1st corner ahead of me. And that was what took place, and that was a result of polititians making stupid descisions, bad descisions.


Namost ezt igen nehéz másként olvasni, mint 90 beismerését... Innen veszem.
Grando24-11-2011 20:01:01 // 98074
Tudod mennyire bírlak, úgyhogy no offense, de ezt a cikket úgy tűnik, hogy nem olvastad el rendesen vagy fáradt voltál (vagy álmos). ;)))
Kazes☻24-11-2011 19:42:17 // 98073
Majd meglátod! :)
Selmak24-11-2011 19:31:54 // 98072
Vannak még olyanok, nem haltak még ki?
Kazes☻24-11-2011 19:29:19 // 98071
Hasonló fordult meg a fejemben, csak nem akartam a Massa fanokat idegelni vele. :)
zolee14524-11-2011 17:44:44 // 98070
Nem tudom ezt honnan veszed. Amiről én tudok az az, hogy futam előtt mondta, hogy ne akarjon előtte befordulni Prost mert nem fog sikerülni, az ütközés után meg azt mondta, hogy Prost nem hagyott neki helyet.
Nem kell találgatni, megnézed a felvételt, látod hol megy Senna, milyen íven, és látod hol megy Prost. Egy esetben tudta volna Senna elkerülni az ütközést, ha fékez. Ezt viszont mondta futam előtt is, hogy nem fog.:) Ahogy mondták később, a telemetria adatai alapjan nem is tette.:)

http://www.youtube.com/watch?v=foiswIS44AM

97-ről szó sem volt, ott kérdés nincs még az elvetemült MS fanoknál sem.:D
Selmak24-11-2011 17:25:30 // 98069
Igaz, Alain Prosttal keverem.
Gerion24-11-2011 17:25:20 // 98068
Ahogy pb is mondja, Senna nem hagyott ki évet. Az inkább Prost volt 92-ben, ami után 93-ban mégis VB lett. De Mansell is kihagyta a 93-as évet az F1-ben, de a 94-es visszatérésekor még összejött egy pole és egy győzelem neki.
Gerion24-11-2011 17:24:27 // 98067
Senna 91-ben épp a suzukai futam alatt maga vallotta be, hogy előző évi ütközést direkt csinálta, mert nem tetszett neki, hogy melyik oldalról rajtolhat... :( Persze ettől nem lesz szebb Sch 97-es jerezi húzása, inkább csak azért hoztam elő a témát, hogy ne Sch egyszemélyben legyen azonosítva nem teljesen fair húzásokkal.
pb_24-11-2011 17:17:21 // 98066
Nem volt 1 év kihagyás ASnál.
zolee14524-11-2011 13:16:49 // 98065
Ahogy akkoriban mondták, a Williams szokás szerint lekéste az év elejét, és a 3 pole is csodaszámba ment.:) De mindegy, sose tudjuk meg mi lett volna annak az évnek a vége.

1990 Suzuka csak az F1-es felfogás szerint Senna hibája. Senna a rázókövön ment, tehát nem tudott volna annál szűkebben fordulni (olyan szabály nincs, hogy köteles lemenni a fűre). Prost simán ráhúzott, mert ő megy elöl és különben is. (ismerős? Massa ráhúz Hamiltonra, nem is olyan régen, de még ezer ilyen esetet lehetne felhozni az F1 közelmúltjából)
Hogy Senna be tudott volna fordulni vagy sem az jó kérdés. Valószínűleg igen, de ha igen ha nem ez Prost ráhúzásán nem változtat.
Ha 90 Senna hibája volt lehetett volna 89 is Senna hibája, hiszen ott is elöl volt Prost, ott is ráhúzott és Senna ott sem ment le a fűre, hogy Prost el tudjon fordulni. Mégsem ezért zárták ki Sennát...
Selmak24-11-2011 12:21:55 // 98064
tipoatti24-11-2011 11:29:56 // 98063
Álljon egy tükör elé, és mondja el ugyanígy a remek tanácsait.
Selmak24-11-2011 11:14:05 // 98062
1994-ben Senna már leszálló ágban volt (+1 év kihagyás), akár csak Sumi 2006-ban.
Gerion24-11-2011 00:06:42 // 98061
Na, csak a rend kedvéért, 1994....

Első futam, Brazília. Senna kiesett, de akkor már jó ideje bőven Schumacher mögött ment.

Második futamon (Aida) Senna kiesett az első kanyarban, de addigra már Schumacher rég lerajtolta, és előtte volt. (Azután nyerte is a futamot)

A harmadik futamon Senna volt elől a tragikus pillanatban, de Sch annyira közel volt, hogy ha nincs az az ütközés, talán jó eséllyel... Na, de ezt hagyjuk.

Ill. ha már kiütés, és ha már Senna... 1990. Suzuka, szintén bajnoki címet hozott. Minden nagy bajnok pályafutásában, vagy méginkább minden hosszú pályafutásban van olyan pont, amit utólag az illető szívesen kitörölne.
Kazes☻23-11-2011 21:46:06 // 98060
zolee14523-11-2011 18:01:50 // 98059
Az a "verte" elég merész. Ha jól emlékszem 3-ból 3 pole, az első 2 futamon 2 kiesés és sose tudjuk meg mi lett volna ha...de nincs ha. Minden esetre Imolában is MS előtt ment.

Azt a gyenge Benettont egyrészt MS-re szabták (talán Herbert nyilatkozta, hogy tudta, hogy MS számít, csak azt nem sejtette, hogy ilyen szinten mindenki azt lesi, hogy ő mt akar, a csapattársra meg tesznek). A másik ugye a folyamatos csalás (jó tudom nem volt az, mert hiszen MS nem csal, és az is hülye aki ilyet gondol:D), plusz az egész szezon "i"-betűjére a méltó "pont" Adelaide, Hill kiütése a sérült Benettonnal.

Szóval a csapattárs Benettonja lehet, hogy gyenge volt.:D Életében először nincs hátszél a csapattárssal szemben, és nyoma sincs az 1 mp-nek. Bár lehet, hogy a csapaton belüli kivételezés és a teljesítmény közt nincs összefüggés.:D

Mindegy, ez egy lerágott csont, az MS fanok biztos nem így látják.:)
Gerion22-11-2011 23:42:25 // 98057
Az utolsó szezon, amikor tényleg volt gumiháború... Goodyear-Bridgestone, kemény év volt. Sajnos a Goodyear már kifelé tartott az F1-ből, így nem is nyertek VB-t, pedig jó autó volt ez a Ferrari is.
Gerion22-11-2011 23:39:26 // 98056
Azért anno pl a Benetton-Ford eléggé gyenge autó volt. Schumacher 3 csapattársat fogyasztott el a 94-es szezon során, 8 futamot nyert a 16-ból, plusz pl az abszolút favorit Senna-Williams párost is verte vele.
Kazes☻22-11-2011 20:04:23 // 98055
Azé' jó kis hókotró az. :)
GT Ɨ|ѯ22-11-2011 19:38:27 // 98054
inkább kocka oldalt, mint ez a mostani hókotrófeeling.
Kazes☻22-11-2011 19:34:08 // 98053
De a matiznál sokkal szebb, az biztos!! :)))
Kazes☻22-11-2011 19:33:27 // 98052
Én meg pont fordítva gondolom, nekem túl kocka az oldaldoboza. :)
GT Ɨ|ѯ22-11-2011 19:13:41 // 98051
szebb:-)
Kazes☻22-11-2011 19:09:07 // 98050
most... még... ! :DDD
Buksi22-11-2011 19:00:37 // 98049
Nem félek a farkastól! :-DDD
Kazes☻22-11-2011 18:57:58 // 98048
Majd minygyá' jön, hogy Kimi kettő, és jól megkapod! :DDD
Buksi22-11-2011 18:30:41 // 98047
Kell hozzá a jó autó is! ;-))
Kazes☻22-11-2011 18:28:23 // 98046
Nyugodtan kocsikázzon csak, mint eddig. :)))
zolee14522-11-2011 18:20:38 // 98045
Minek a jó autó? Nem úgy volt, hogy ő mindenkinél 1 mp-cel jobb?:D
Vagy az csak akkoriban volt igaz amikor a kocsi mindenkinél 2-vel jobb volt és több mint 5 évig nem volt műszaki hiba?:)
Buksi22-11-2011 18:07:36 // 98044
Dehogy nem! ;-))
Kazes☻22-11-2011 18:06:52 // 98043
Ááááá, dehogy...! :)))
Buksi22-11-2011 17:11:07 // 98042
Egy dobogós helyezésnek már én is nagyon örülnék, ha összejönne neki, a győzelemről már nem is beszélve! ;-))
Kellene alá egy jó autó! :-)
Gerion22-11-2011 16:36:15 // 98041
Hajrá Schumacher!
Csak lehúzott 10 évet a Ferrarinál, csak nagy versenyző volt, nagyon örülnék neki, ha legalább még 1 győzelem, na jó, legalább 1 dobogó még összejönne neki.
Egyébként meglepődök magamon, de az utóbbi futamokon Schumacher drukker lettem megint, azon kapom magam, hogy Alonso győzelemre esélytelen pontszerzései, és Massa bosszantó szerencsétlenkedése helyett inkább Schumacher számait nézem az időlistákon, és örülök a jó rajtjainak.Tudom, hogy VB már lesz, de legalább egy győzelem vagy dobogó... :)
Gerion22-11-2011 16:29:09 // 98040
Ahogy mondod! Már akkori szemmel nézve is kontrasztos volt 91-ben, ahogy belsőkamerás képeken Senna állandóan a sebváltó karjáért nyúl, Mansell a Williamsben meg csak a kormányt fogja... Nagyon szurkoltam Mansellnek, hogy összejöjjön a VB 91-ben, sajnos a kocsinak még kellett 1 év fejlesztés. Na, de onnantól... :)
Kazes☻21-11-2011 20:37:05 // 98039
Na, de te legalább kiszúrtad és Soprano sem kapott matizt. :)))

Viszont milyen fura ez a kocsi már a mostaniakhoz képest! :)
Tommi21-11-2011 20:08:14 // 98038
Happy 98k úgy különben :) Látom a nagy beszélgetésben mindenki elfelejtette :)

Ferrari F300 (1998)

127_sud21-11-2011 11:47:45 // 98036
Tényleg így volt, 1989-ben elsőként használta a Ferrari a kormányról működtethető váltót. Mansell először amikor a pályára gurult a fioiranoi tesztpályán (a nagy nézőközönség előtt), azonnal megpördült mert összekeverte a fel és visszakapcsolás karjait :)
Nehezen szokta meg elmondása szerint. A McLaren csak 1992-ben használta ezt a fajta félautomata váltót, 1991-ben még a hagyományos kézivel mentek. Berger is azzal ment első időt (ami sokáig pályacsúcs volt) az edzésen és ugye nyerte meg emlékezetes módon a versenyt.
SKrisz21-11-2011 10:03:52 // 98035
Valóban nem egy. Egy csak elkezdte, ami aztán telekiabálta az egész világsajtót. És akkor már ha nem 1 ember kiált farkast, hanem ezer, akkor már igaza is van mindenkinek? Én csak erre próbáltam rávilágítani...

De ha más kontextusba helyezzük a kérdést, akkor a Red Bull másolta a Ferrari új első légterelőt??? Mert ugye Abu Dhabi -ban az edzéseken, érdekes módon, a Red Bull szárnya ugyanúgy csapkodott, mint a Ferrarié... Csakhát ugye ez most nem lenne érdekes hír, így le is xarják az újságírok...
Buksi21-11-2011 08:47:14 // 98034
Hajrá Schumi!!!! :-)))

Buksi21-11-2011 08:39:04 // 98033
Na, ez nem szép látvány! :-/
Whiteskull20-11-2011 20:50:49 // 98032
Hajrá Schumi! :)))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.