Forum >> Forma-1
kando.10-02-2006 00:38:22 // 5481
Nem annyira, ha Sennáról is neveznének el kanyart...
Tedi10-02-2006 00:31:53 // 5480
Megjegyzem kicsit kretén, hogy pont ról anevezzenek el egy kanyart, de azért mégis...
kando.10-02-2006 00:31:18 // 5479
jah.. pl. a Mogyoród-kanyar... :-))))
,,..Kimmi Räikönnen most hajt be a Mogyoródba..''
Tedi10-02-2006 00:29:56 // 5478
Én inkább nem minősítettem őket :)) Bár én Kesjár Csaba nevét is szívesen látnám a tervek között...
Willy10-02-2006 00:12:30 // 5477
Van 1-2 hülye ötlet is közte, de nagyjából elmegy.
Tedi09-02-2006 22:08:15 // 5476
Kuvvára fog hiánozni az Eau-rouge...a leggizdább kanyar az összes között :))) Viszont aBörni papa ítz ígérte, hogy 2007-ben visszatérnek.
És ha már apályákról van szó...szakújságírók elkezdtek amellett kardoskodni, hogy végre nevezzék el a kanyarokat a Hungaroringen. Itt van a tervezetük:
És itt van a magyarázat hozzá:
(forrás: A5.hu)
1- Szisz Ferenc:
Kereken 100 évvel ezelőtt, 1906-ban megnyerte a legelső Grand Prix-t a Renault versenyzőjeként, s ezzel örökre beírta magát a nemzetközi autósport históriájába - de sajnos nem elég vastagon, mert az emléke ma már csak haloványan él a köztudatban.
2 - Ayrton Senna:
A karizmatikus, de tragikus sorsú brazil, akit sokan máig a Forma-1 történetének legnagyobb versenyzőjeként tartanak számon, többek között az első Magyar Nagydíjon is megszerezte a pole pozíciót.
3 - Forrás (M3)
Itt eredetileg egy vízfolyás miatt kellett sikánt építeni, melyet az 1989-es verseny előtt kiegyenesítettek. Jelenleg ez a pálya harmadik számú kanyarja, s ez esik legközelebb az M3-ashoz is.
4 - Nigel Mansell:
Kézenfekvő választás, mert a Hungaroring talán legrettegettebb kanyarjára hazai autós körökben már azután ráragadt a név, hogy Mansell az 1987-es nagydíj 71. körében itt vesztette el a győzelmet egy kilazuló kerékanya miatt.
5 - Mogyoród:
Ez a kanyar van legközelebb Mogyoród központjához, amint az a sikán felől készült jellegzetes fényképeken is kiválóan látszik. A Hungaroringet a külföldiek többsége budapesti pályaként emlegeti, holott valójában Mogyoródhoz tartozik.
6-7 - Rubik-S:
Trükkös, mint a Rubik-kocka, a névválasztással mégsem csupán a világhírű logikai játékot feltaláló ifjabb Rubik Ernőre, hanem a modern Forma-1 szempontjából létfontosságú aerodinamikában jeleskedő édesapjára is szeretnénk emlékezni.
8-9 - Buda/Pest:
Ez a szójáték a külföldi látogatók számára is nyilvánvalóvá teszi, hogy Magyarország fővárosa két település összeolvasztásával jött létre.
10 - Népliget
Az 1936-ban megrendezett első Magyar Nagydíj helyszíne nem maradhat ki a Hungaroring kanyarneveinek sorából.
11 - Alesi:
A Mansellhez hasonlóan ennek a kanyarnak is régóta van neve az autósport hazai folklórjában - hála Jean Alesinek, aki az 1995-ös verseny pénteki edzésnapján itt bukott látványosat a Ferrarival.
12 - Lotus:
A Forma-1 történetének talán leginnovatívabb szellemű csapata a sport változó korának áldozatául esett, de azért sem merülhet feledésbe, mert Senna révén 1986-ban az ő autójuk rajtolhatott az élről az első Magyar Nagydíjon.
13 - Hartmann László:
Az 1930-as évek kiemelkedő alakja a magyar autósportban, aki a nemzetközi porondon is megállta a helyét, s Bugattijával, majd Maseratijával számos rangos versenyen indult. Az utóbbi cégtől még köszönőlevelet is kapott a sikereiért, pedig az oktatója annak idején közölte vele, hogy soha nem lesz képes megtanulni vezetni, ezért jobban teszi, ha sofőrt fogad. Az 1938-as Tripoli GP-n szenvedett halálos balesetet, amikor Nino Farinával ütközött.
14 - Drapál János:
Az első magyar motorversenyző, aki több világbajnoki futamot is megnyert, az összesítésben pedig a 8. helyig vitte. Kilencszeres magyar bajnokként az 1970-es és 80-as években utolérhetetlen sikereket ért el, az 1985-ös pöstyéni futamon azonban végzetes balesetet szenvedett - a sors keserű játéka folytán éppúgy 37 évesen, mint Hartmann.
És ha már apályákról van szó...szakújságírók elkezdtek amellett kardoskodni, hogy végre nevezzék el a kanyarokat a Hungaroringen. Itt van a tervezetük:
És itt van a magyarázat hozzá:
(forrás: A5.hu)
1- Szisz Ferenc:
Kereken 100 évvel ezelőtt, 1906-ban megnyerte a legelső Grand Prix-t a Renault versenyzőjeként, s ezzel örökre beírta magát a nemzetközi autósport históriájába - de sajnos nem elég vastagon, mert az emléke ma már csak haloványan él a köztudatban.
2 - Ayrton Senna:
A karizmatikus, de tragikus sorsú brazil, akit sokan máig a Forma-1 történetének legnagyobb versenyzőjeként tartanak számon, többek között az első Magyar Nagydíjon is megszerezte a pole pozíciót.
3 - Forrás (M3)
Itt eredetileg egy vízfolyás miatt kellett sikánt építeni, melyet az 1989-es verseny előtt kiegyenesítettek. Jelenleg ez a pálya harmadik számú kanyarja, s ez esik legközelebb az M3-ashoz is.
4 - Nigel Mansell:
Kézenfekvő választás, mert a Hungaroring talán legrettegettebb kanyarjára hazai autós körökben már azután ráragadt a név, hogy Mansell az 1987-es nagydíj 71. körében itt vesztette el a győzelmet egy kilazuló kerékanya miatt.
5 - Mogyoród:
Ez a kanyar van legközelebb Mogyoród központjához, amint az a sikán felől készült jellegzetes fényképeken is kiválóan látszik. A Hungaroringet a külföldiek többsége budapesti pályaként emlegeti, holott valójában Mogyoródhoz tartozik.
6-7 - Rubik-S:
Trükkös, mint a Rubik-kocka, a névválasztással mégsem csupán a világhírű logikai játékot feltaláló ifjabb Rubik Ernőre, hanem a modern Forma-1 szempontjából létfontosságú aerodinamikában jeleskedő édesapjára is szeretnénk emlékezni.
8-9 - Buda/Pest:
Ez a szójáték a külföldi látogatók számára is nyilvánvalóvá teszi, hogy Magyarország fővárosa két település összeolvasztásával jött létre.
10 - Népliget
Az 1936-ban megrendezett első Magyar Nagydíj helyszíne nem maradhat ki a Hungaroring kanyarneveinek sorából.
11 - Alesi:
A Mansellhez hasonlóan ennek a kanyarnak is régóta van neve az autósport hazai folklórjában - hála Jean Alesinek, aki az 1995-ös verseny pénteki edzésnapján itt bukott látványosat a Ferrarival.
12 - Lotus:
A Forma-1 történetének talán leginnovatívabb szellemű csapata a sport változó korának áldozatául esett, de azért sem merülhet feledésbe, mert Senna révén 1986-ban az ő autójuk rajtolhatott az élről az első Magyar Nagydíjon.
13 - Hartmann László:
Az 1930-as évek kiemelkedő alakja a magyar autósportban, aki a nemzetközi porondon is megállta a helyét, s Bugattijával, majd Maseratijával számos rangos versenyen indult. Az utóbbi cégtől még köszönőlevelet is kapott a sikereiért, pedig az oktatója annak idején közölte vele, hogy soha nem lesz képes megtanulni vezetni, ezért jobban teszi, ha sofőrt fogad. Az 1938-as Tripoli GP-n szenvedett halálos balesetet, amikor Nino Farinával ütközött.
14 - Drapál János:
Az első magyar motorversenyző, aki több világbajnoki futamot is megnyert, az összesítésben pedig a 8. helyig vitte. Kilencszeres magyar bajnokként az 1970-es és 80-as években utolérhetetlen sikereket ért el, az 1985-ös pöstyéni futamon azonban végzetes balesetet szenvedett - a sors keserű játéka folytán éppúgy 37 évesen, mint Hartmann.
Tom1209-02-2006 21:27:37 // 5475
De, hozzá tartozik, azért van Williams motor, McLaren motor, Sauber motor, sőt, a Minardi motor sem utolsó.:-D
Hozzá tartozik, vagy nem, vagy köré építik az autót, mindegy, az egyik sincs a másik nélkül, ilyen vakvágánnyal kár untatni a többieket, mindenki tudja, miről van szó. Lehetne már március 11-e, hogy legyen igazi téma...:-)
Buksi09-02-2006 20:29:39 // 5474
Hát egy izgalmas futammal szegényebbek lettünk! :-(( Kár érte! :-((
Inner Circle09-02-2006 11:22:42 // 5473
"Ja és a receptből kimaradt még a "+ 1 bivaly erős motor"."
Mert az nem a kasznihoz tartozik. Persze nem hátrány, ha a csodálatosan megtervezett kaszniba utólag még befér a motor is :D
Mike.09-02-2006 11:10:51 // 5472
Nekem is az egyik legszimpibb pálya. Mindig izgalmas látványos futamok vannak ott.
Sajnálom, hogy kimarad megint. :-(
Tommi09-02-2006 11:04:10 // 5471
Eeehhh... pedig az egyik legtutibb futam, a versenyzők is nagyon szeretik.
Múltkor pont ezen gondolkodtam, hogy a világon sok helyen gond van a pályákkal, hogy nem alkalmasak F1 futamra, mert fel kéne újítani, töketlenek a rendezők, nincs pénz-paripa-fegyver, vagy bármi más gond van. Mi vagyunk az egyetlen ország, ahol veszteséges a futam, mindig megy a para, hogy mi lesz hogy lesz idén, ennek ellnére nekünk meg 2011-ig szerződésünk van. Most akkor hogy van ez? :)))
Willy09-02-2006 09:56:21 // 5470
Mike.06-02-2006 08:39:25 // 5469
A McLarentől visszatér a Ferrarihoz Nicholas Tombazis, aki itt is ott is az aerodinamikai rész vezetője volt. Aldo Costa helyére kerül, de ő is marad a csapatnál. Sokak szerint Costa miatt úszott el a tavalyi siker. :-)
A nagy pengék sorban hagyják el a McLaranet. Talán süllyed a hajó? :-)
Tommi04-02-2006 19:42:12 // 5468
Nem véletlenül olyan kicsi az F1 autók kereke, asszem 13"-os elöl-hátul, csak a hátsók nem annyira "peresek" és persze szélesebbek.
Tom1204-02-2006 19:36:26 // 5467
...hát igen, főleg a "csupasz" kerekeknek köszönhetően a legrosszabb CW-je az együléses versenyautóknak van, amit nem szoktak tovább rontani a kasztni "egyenetlenségeivel", az utolsó szót szárnyacska ügyben /meg másban/ úgyis a FIA mondja majd ki...:-))
Ja és a receptből kimaradt még a "+ 1 bivaly erős motor".
Tom1204-02-2006 19:26:38 // 5466
Persze, hogy nem voltak látnoki képességei, ez a mondat csak a rönyó "megfagyott vízesés" - szerű felületéről jutott eszembe...:-))
Tommi04-02-2006 18:18:11 // 5465
Tom12!
Enzo mondott olyat is, hogy soha a büdös életbe elő nem fog fordulni, hogy egy F1-es versenyző a motor elé üljön :)))
Szóval ő is melléfoghatott néha :)
Bár a "nem gyártunk 4 ajtós Ferrarit" eszme a mai napig állja a helyét, kivéve egyetlen négyajtós tanulmányt, amit volt szerencsém látni Maranelloban a múzeumban. Valamikor a 80-as években készülhetett, a formája nyomokban némileg emlékeztet a 164-re. Rlég furi volt 4 ajtós kocsin a lovacskás emblémát látni :)
Inner Circle03-02-2006 09:49:33 // 5464
"az aerodinamikának mindenféle ki - be horpadás, meg szárnyacska csak "árt", de ők tudják..."
Igen, ők tudják :-) Itt nem az alaktényező a döntő (egy Forma 1-esnek iszonyatosan rossz a CW-je), hanem a leszorítóerő és annak az egyensúlya. Plusz a hűtés, amivel most éppen igencsak gondban van a Red Bull (folyton megfő a Ferrari-motorjuk). Szóval a recept valahogy így hangzik: legyen annyi leszorítóerőnk hogy a kocsi tapadjon, de a gumik ne kopjanak szét, emellett jusson elég levegő a hűtőbe meg a motorba, a maradékkal meg csináljunk valamit... :-)
Tom1202-02-2006 23:09:50 // 5463
Lehet, hogy ez már annyira "természetbarát" motor, hogy zuzmót fogyaszt és nem kell neki kipufogó, csak az ellenfél "megtévesztésére" raktak oda valami csonkokat.:-))
Érdekes forma, de az aerodinamikának mindenféle ki - be horpadás, meg szárnyacska csak "árt", de ők tudják...
SKrisz02-02-2006 15:05:56 // 5462
Lehet hogy én gondolom rosszul, de szvsz ez egy "sima" 3D-s grafika és nem valós fénykép...
Inner Circle02-02-2006 15:03:46 // 5461
Szerintem tényleg ilyen, viszont ez nem egy igazi versenyautó, csak afféle demókép, mert a periszkópkipufogók mintha csak imitációk lennének, két lezárt cső, amit bedugtak a hiányzó motor helyett. Ti is úgy látjátok, hogy nincs nyílásuk befelé?
GEORGE02-02-2006 14:26:29 // 5460
Nem semmi ivek-domborúlatok, szárnyacskák-légterők vannak a "Rönön" :-)
Szerintem jól néz ki :-)
Inner Circle02-02-2006 14:23:19 // 5459
Egyelőre ők mennek a legjobban... Fisichella meg má' olyanokat nyilatkozik, mintha esélye lenne. Persze így, hogy Alonso aláírt 2007-re a Mekihez, lehet hogy kicsit idegesek lesznek rá és inkább Fisichellával nyeretik meg a futamokat, Alonso meg tesztelhet neki...
Tom1202-02-2006 11:30:35 // 5458
Erről az öreg Enzo egyik legendás "beköpése" jutott eszembe:
"Az aerodinamika azoknak a tudománya, akik nem tudnak tisztességes motort építeni.":-) Idén meglátjuk, mennyire helytálló még ez a 21. században.:-)
Mike.02-02-2006 11:16:56 // 5457
Húúú ez király kép. Mégha rönyó is, szépen megcsinált kasztni. Kíváncsi vagyok eredményes is lesz?
Inner Circle02-02-2006 10:48:07 // 5456
Ezt látja a veréb, aki alatt elment Alonso 320-szal és a hátsó szárny fölül visszanéz: "Híbazmeg, ez meg mi volt???" :D
Tom1202-02-2006 10:46:01 // 5455
...vagy borítással együtt tették a kemencébe a kevlart és ráolvadt, mint tortára a karamel.
Tom1202-02-2006 10:41:49 // 5454
Ez most valami karikatúra, vagy tényleg ennyire feladták a leckét a "levegőnek".:-))))
Whiteskull02-02-2006 10:34:07 // 5453
Hú, ezt tegnap este kellett volna megnéznem. Biztos kiteszem a taccsot. :)))))
Inner Circle02-02-2006 10:31:06 // 5452
Ha te is egyre jobban összezavarodsz a kép nézése és a vonalak követése közben, akkor már túl sokat ittál! Vagy a Renault aerodinamikusai ittak túl sokat? :D
Tommi01-02-2006 14:33:13 // 5451
Ezt mondtam én is, hogy nem túl vidám a helyzete szegénynek...
Mike.01-02-2006 12:53:21 // 5450
Ezt én is így tudom. Az elején még kellett volna kis csapatokhoz, de ő neeem mert ő csak ide, meg oda megy. Na, most nem megy sehova, majd otthonról nézheti a moto GP-t.
Amúgy ő a kedvencem. ;-)
Willy01-02-2006 12:49:41 // 5449
Biagginak annyira nem rózsás a helyzete a Moto GP-ben, hogy nem is fog idén indulni ha minden igaz.
Tommi01-02-2006 12:46:05 // 5448
Szerintem Rossi jópár évig motoron fog még ülni :) Nemrég pl Biaggi is elment F1 tesztre a Jordan-Midland-mittoménhogyhívjákmostéppen csapathoz, de ez még nem jelenti azt, hogy átigazol :) Bár az ő helyzete nem túl rózsás a MotoGP-ben, de nem hiszem, hogy átülne autóba :)
Rossi is csak jót bohóckodik, hírverés, van min csámcsogni a sajtónak, de ennyi...
Vajon miért van az, hogy eddig csak egyetlen ember (Surtees asszem) lett két és négy keréken is világbajnok? :)))
Whiteskull01-02-2006 09:46:09 // 5447
Szerintem is az egész csak reklám. Régen, amikor még egyszerűbbek voltak a versenykocsik elképzelhető volt, hogy motorról valaki átüljön autóba. Manapság ez szerintem teljesen kizárt. Az istállók a fizetett versenyzőtől elvárják, hogy segíteni tudjon a fejlesztésben, magyarul ismerje a kocsit, és tudja, hogy mit kell változtatni. Ezt pedig még a legtehetségesebbeknél is a tapasztalat hozza meg. Ha be is ülne versenyezni, akkor is csak a sorn végén kullogna. Ezt meg nem vállalná be.
Mike.01-02-2006 09:39:02 // 5446
Év végén kiderül, hogy marad vagy jön az F1-be. :-)
Willy01-02-2006 09:37:21 // 5445
Ez az amit csak ők tudnak....
Én is azt mondom, hogy van rá esély hogy odamenjen és én is szívesen látnám. Ez csakis az ő döntése lesz. Nekem az a véleményem, hogy ennek még nem jött el az ideje. Nyílvánvaló, hogy jól érzi magát a motoron és a bizonytalanért miért váltana?
Mike.01-02-2006 09:33:17 // 5444
Mennymár, hát már így is annyi van, hogy nem kell több Ferrai fun. :-DDD
Most komolyra fordítva a szót. Szerinted megér ennyit a Ferrarinak, hogy pár szurkolóért ennyit áldozzon? Mert hosszútávon van értelme, ha mondjuk hozzájuk menne versenyezni. :-)
Willy01-02-2006 09:24:12 // 5443
Szerinted ezáltal, hogy Rossi ott tesztel mennyi Rossi fan drukkol a ferrarinak? Szerintem nem kevés.
Mike.01-02-2006 09:22:43 // 5442
A Ferrarinak kell még reklám?? áááá ez csak vicc. :-)))))
Willy01-02-2006 09:19:57 // 5441
Én két dologra gondolok: Az egyik amire te is gondolsz, hogy oda akarják csábítani, a másik pedig, hogy mint ismert Rossinak nagyon népes a rajongótábora, és azzal hogy ő teszteli a Ferrarit ez elég nagy reklám a ferrarinak.
Mike.01-02-2006 09:13:39 // 5440
Oké ezt mondja mindenki, de akkor miért viszik tesztelni. Külön rá beálítanak egy autót a semmiért!? És ez nem kis munka + saját űlést csináltatni. Sok itt a ?jel. :-)
Mike.01-02-2006 09:11:05 // 5439
Jóó érdekel engem is, hogy mit kezdene a négy kerekűvel. Azon csodálkozom, hogy titkolóznak cáfolgatnak, erre nagy nyilvánosság előtt viszik tesztelni. :-)
Willy01-02-2006 09:09:12 // 5438
Ez egy nehéz ügy. A közel jövőben nem látok rá reális esélyt, hogy Rossi váltana. Addig amíg jól érzi magát a MotoGP-ben és sikeres addig biztosan nem is fog. Még ha távozik Schumi a csapattól még akkor se adok neki sok esélyt. Az más kérdés, hogy az F1-nek (szvsz) nagyon jót tenne ha oda igazolna. Szívesen látnám ott.
someq-14701-02-2006 08:41:03 // 5437
Igen tesztelt de az eső alatt ki sem engedték, utána a 10. kanyarban kicsuszottt:-(((( Kiváncsi lennék hogy tényleg mit is tud!!! Olyan rossz nem lehet mert akkor a ferka nem engedte volna nyílvános tesztre, ja és persze ő sem égetné magát:-)
Mike.01-02-2006 08:31:10 // 5436
Rossi Valenciában tesztelte tegnap a Ferrarit. Nagy a titkolózás meg a cáfolat, hogy Rossi oda tart, de még is minden jel arra utal. :-)
SERPENTE27-01-2006 13:25:43 // 5435
Bocs mi egyformán nem hagyjuk magunkat:)))))PPPPP
SERPENTE27-01-2006 13:25:08 // 5434
szerencséd van a magyar nyelv sajátoságaival:)
egyforma dolgok nincsenek csak hasonlóak:)
Punisher27-01-2006 13:03:20 // 5433
Én meg azt próbálom mondani, hogy még azonos beállítással sem lehet egyformára csinálni.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
360
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?