Forum >> Forma-1

mesa13-02-2006 10:10:30 // 5508
Igen, arra elég csekély az esély, szerencsére! :) Egyébként az foglalkoztat még, hogy a vízesmobil ezért a kis piros felületkéért hagyta volna el a Ferrarit ? Szánalmas marketingeseik vannak :DD
Mike.13-02-2006 10:03:48 // 5507
És én már most sem szeretem őket! :-D Na persze, ha a Ferrari lenne ilyen, esetleg megváltozna a véleményem, de hogy a rossot lecseréljék ilyen színre, nagyon kicsi az esély. :-)
mesa13-02-2006 09:46:26 // 5506
Egyébként a tv közvetítők sem fogják szeretni...
mesa13-02-2006 09:45:51 // 5505
Értem, és ha kanyarodik előtted keresztbe, akkor majd a matt diffúzor eltereli a fény útját ? :))
Whiteskull13-02-2006 09:13:47 // 5504
Én először azt hittem lóbetegség. :)))
Inner Circle13-02-2006 09:13:29 // 5503
Nemtom, van a Fiatnak egy nevenincs fiókcsapata, lehet hogy az az? :D
Inner Circle13-02-2006 09:13:12 // 5502
Igen, így beszél egy igazi Tifosi! :D
Inner Circle13-02-2006 09:12:56 // 5501
? Hátulról nincs lefestve a kaszni, olyannyira hogy néha meg se ismerik a többiek autóját. Sokszor hallani olyan nyilatkozatokat a verseny után, hogy "Megérkeztem egy autó mögé, talán egy Sauber volt..." A diffúzor feketére van festve, a szárny meg nem csillan.
Mike.13-02-2006 09:11:20 // 5500
Akkor a cél adott. Előttük kell menni és így nem vakít majd. :-)))
mesa13-02-2006 09:03:04 // 5499
Kíváncsi vagyok, meddig lehetnek ilyen króm fényezéssel. Meg hogy mennyire fogja a Napot Kimi arcába vágni a kasztniról... :o Annak idején, mikor asztaliteniszesztem, le kellett tépnem a krómszalagot a Butterfly ütőm széléről, mondván nem lehet csillogó felület, ami az ellenfelet megzavarhatja. Hasonló érvelésre számítok az FIA-tól is. Gondoljatok a szembejövő szélvédőjére, hogy csillog rajta a Nap és milyen zavaró. Ezt nem sokáig fogják nézni a McLaren mögött érkezők, az biztos!!!
Mike.13-02-2006 08:34:55 // 5498
Ki az a McLaren? Van ilyen csapat is? :-D
Inner Circle13-02-2006 08:17:22 // 5497
Mondjuk különösebben nem vagyok McLaren-drukker, amióta se Mika, se DC nincs ott. Tavaly főleg azért drukkoltam nekik, mert az Alonso-Briatore társaságot kevéssé komálom. Ha idén Buttonnak végre lesz esélye, akkor nem bánom ha Kimi meg Montojás nem a dobogón fogja fényesíteni ezt a csilivili gépezetet :D
Inner Circle13-02-2006 08:15:15 // 5496
De a McLarennek!...
Tom1211-02-2006 20:55:20 // 5495
Konkrétan nem erre gondoltam, de ha már felhoztad...:-DD Áááá mégsem, de ha esetleg egyszer valamelyik "névtelen" kanyarban megmutatom az autó alját az égieknek, nem bánom, akkor majd megérdemlem...:-)
Tedi11-02-2006 16:59:28 // 5494
+ ki :)
Tedi11-02-2006 16:52:09 // 5493
Hát ez tényleg naon pofás :) csak bírjon egy versenyt :)))
Willy11-02-2006 09:54:54 // 5492
Nekem narancssárgán jobban tetszett, bár így is gyönyörű. :-))
Mike.11-02-2006 09:14:00 // 5491
A tesztek alapján úgy tűnik nem lesz olyan égő az idei év a Ferrarinak. :-)
zolee14511-02-2006 09:04:17 // 5490
tényleg szép lett, az meg hogy lassú szerintem itt nem sokakat zavar:))) Persze a Mclaren lassúsága a Ferrarin nem segít;)
Inner Circle11-02-2006 08:40:36 // 5489
A Hondára meg a Renault-ra fenekedj, egyelőre ők jobban állnak. Vagy jobban esik japótól vagy csigazabálótól kikapni, mint egy dajcsesz-angol konglomerátumtól? :D
Mike.11-02-2006 08:28:20 // 5488
El kell ismerni, az "ellenség" autója szépre sikeredett. Végre nem az a gagyi narancs szín. :-)
Inner Circle11-02-2006 08:19:54 // 5487
Láttátok az új McLarent? Szerintem gyönyörű, különleges. Más kérdés hogy egyelőre lassú mint a dög, és megbízhatatlan, mint egy állami tisztviselő.
Inner Circle11-02-2006 08:18:32 // 5486
Valld be hogy a "Tom12 kanyar"-ra hajtasz (sőt, rögtön az egész pálya lehetne "Tomring")! :D
Tom1210-02-2006 07:21:21 // 5485
Szerintem se kéne eröltetni a dolgot, hagyni kéne "beérni" a dolgot, meg kéne tartalékolni néhány "névtelen kanyart" /vagy egyenest/ a jövő bajnokainak is...
Mike.10-02-2006 07:15:46 // 5484
Éppen ezt mondtam az előbb, hogy mindig lesz valakinek más és jobb ötlete. Ezért hagyni kellene ezt. Szerintem. :-)
GEORGE10-02-2006 07:00:18 // 5483
Én azt nem értem, hogyha már neveket adunk akkor miért nem mindnek Magyar név van adva?!
Mike.10-02-2006 06:36:55 // 5482
Nekem kicsit eröltetett ez a kanyar elnevezéses szarság. A 20 év alatt már többször próbálkoztak ilyennel, de nem sikerült ezt keresztül vinni soha. Mindig lesznek olyanok akik hiányolnak valakit a listáról, mint ezt teszed pl. te is, de nekem is lenne 1-2 jobb elképzelésem. Más pályákon a kanyarokat arról nevezték el akivel ott történt valami pl kisodródott, kiesett a kereke stb... A másik lehetőség, hogy eladják egy-egy reklámozónak, de mivel itt egy évben csak pár jelentősebb verseny van ezért nem tolonganak a vételi szándékkal a reklámozók. :-)
kando.10-02-2006 00:38:22 // 5481
Nem annyira, ha Sennáról is neveznének el kanyart...
Tedi10-02-2006 00:31:53 // 5480
Megjegyzem kicsit kretén, hogy pont ról anevezzenek el egy kanyart, de azért mégis...
kando.10-02-2006 00:31:18 // 5479
jah.. pl. a Mogyoród-kanyar... :-)))) ,,..Kimmi Räikönnen most hajt be a Mogyoródba..''
Tedi10-02-2006 00:29:56 // 5478
Én inkább nem minősítettem őket :)) Bár én Kesjár Csaba nevét is szívesen látnám a tervek között...
Willy10-02-2006 00:12:30 // 5477
Van 1-2 hülye ötlet is közte, de nagyjából elmegy.
Tedi09-02-2006 22:08:15 // 5476
Kuvvára fog hiánozni az Eau-rouge...a leggizdább kanyar az összes között :))) Viszont aBörni papa ítz ígérte, hogy 2007-ben visszatérnek.

És ha már apályákról van szó...szakújságírók elkezdtek amellett kardoskodni, hogy végre nevezzék el a kanyarokat a Hungaroringen. Itt van a tervezetük:


És itt van a magyarázat hozzá:
(forrás: A5.hu)

1- Szisz Ferenc:
Kereken 100 évvel ezelőtt, 1906-ban megnyerte a legelső Grand Prix-t a Renault versenyzőjeként, s ezzel örökre beírta magát a nemzetközi autósport históriájába - de sajnos nem elég vastagon, mert az emléke ma már csak haloványan él a köztudatban.

2 - Ayrton Senna:
A karizmatikus, de tragikus sorsú brazil, akit sokan máig a Forma-1 történetének legnagyobb versenyzőjeként tartanak számon, többek között az első Magyar Nagydíjon is megszerezte a pole pozíciót.

3 - Forrás (M3)
Itt eredetileg egy vízfolyás miatt kellett sikánt építeni, melyet az 1989-es verseny előtt kiegyenesítettek. Jelenleg ez a pálya harmadik számú kanyarja, s ez esik legközelebb az M3-ashoz is.

4 - Nigel Mansell:
Kézenfekvő választás, mert a Hungaroring talán legrettegettebb kanyarjára hazai autós körökben már azután ráragadt a név, hogy Mansell az 1987-es nagydíj 71. körében itt vesztette el a győzelmet egy kilazuló kerékanya miatt.

5 - Mogyoród:
Ez a kanyar van legközelebb Mogyoród központjához, amint az a sikán felől készült jellegzetes fényképeken is kiválóan látszik. A Hungaroringet a külföldiek többsége budapesti pályaként emlegeti, holott valójában Mogyoródhoz tartozik.

6-7 - Rubik-S:
Trükkös, mint a Rubik-kocka, a névválasztással mégsem csupán a világhírű logikai játékot feltaláló ifjabb Rubik Ernőre, hanem a modern Forma-1 szempontjából létfontosságú aerodinamikában jeleskedő édesapjára is szeretnénk emlékezni.

8-9 - Buda/Pest:
Ez a szójáték a külföldi látogatók számára is nyilvánvalóvá teszi, hogy Magyarország fővárosa két település összeolvasztásával jött létre.

10 - Népliget
Az 1936-ban megrendezett első Magyar Nagydíj helyszíne nem maradhat ki a Hungaroring kanyarneveinek sorából.

11 - Alesi:
A Mansellhez hasonlóan ennek a kanyarnak is régóta van neve az autósport hazai folklórjában - hála Jean Alesinek, aki az 1995-ös verseny pénteki edzésnapján itt bukott látványosat a Ferrarival.

12 - Lotus:
A Forma-1 történetének talán leginnovatívabb szellemű csapata a sport változó korának áldozatául esett, de azért sem merülhet feledésbe, mert Senna révén 1986-ban az ő autójuk rajtolhatott az élről az első Magyar Nagydíjon.

13 - Hartmann László:
Az 1930-as évek kiemelkedő alakja a magyar autósportban, aki a nemzetközi porondon is megállta a helyét, s Bugattijával, majd Maseratijával számos rangos versenyen indult. Az utóbbi cégtől még köszönőlevelet is kapott a sikereiért, pedig az oktatója annak idején közölte vele, hogy soha nem lesz képes megtanulni vezetni, ezért jobban teszi, ha sofőrt fogad. Az 1938-as Tripoli GP-n szenvedett halálos balesetet, amikor Nino Farinával ütközött.

14 - Drapál János:
Az első magyar motorversenyző, aki több világbajnoki futamot is megnyert, az összesítésben pedig a 8. helyig vitte. Kilencszeres magyar bajnokként az 1970-es és 80-as években utolérhetetlen sikereket ért el, az 1985-ös pöstyéni futamon azonban végzetes balesetet szenvedett - a sors keserű játéka folytán éppúgy 37 évesen, mint Hartmann.
Tom1209-02-2006 21:27:37 // 5475
De, hozzá tartozik, azért van Williams motor, McLaren motor, Sauber motor, sőt, a Minardi motor sem utolsó.:-D Hozzá tartozik, vagy nem, vagy köré építik az autót, mindegy, az egyik sincs a másik nélkül, ilyen vakvágánnyal kár untatni a többieket, mindenki tudja, miről van szó. Lehetne már március 11-e, hogy legyen igazi téma...:-)
Buksi09-02-2006 20:29:39 // 5474
Hát egy izgalmas futammal szegényebbek lettünk! :-(( Kár érte! :-((
Inner Circle09-02-2006 11:22:42 // 5473
"Ja és a receptből kimaradt még a "+ 1 bivaly erős motor"." Mert az nem a kasznihoz tartozik. Persze nem hátrány, ha a csodálatosan megtervezett kaszniba utólag még befér a motor is :D
Mike.09-02-2006 11:10:51 // 5472
Nekem is az egyik legszimpibb pálya. Mindig izgalmas látványos futamok vannak ott. Sajnálom, hogy kimarad megint. :-(
Tommi09-02-2006 11:04:10 // 5471
Eeehhh... pedig az egyik legtutibb futam, a versenyzők is nagyon szeretik. Múltkor pont ezen gondolkodtam, hogy a világon sok helyen gond van a pályákkal, hogy nem alkalmasak F1 futamra, mert fel kéne újítani, töketlenek a rendezők, nincs pénz-paripa-fegyver, vagy bármi más gond van. Mi vagyunk az egyetlen ország, ahol veszteséges a futam, mindig megy a para, hogy mi lesz hogy lesz idén, ennek ellnére nekünk meg 2011-ig szerződésünk van. Most akkor hogy van ez? :)))
Willy09-02-2006 09:56:21 // 5470
Mike.06-02-2006 08:39:25 // 5469
A McLarentől visszatér a Ferrarihoz Nicholas Tombazis, aki itt is ott is az aerodinamikai rész vezetője volt. Aldo Costa helyére kerül, de ő is marad a csapatnál. Sokak szerint Costa miatt úszott el a tavalyi siker. :-) A nagy pengék sorban hagyják el a McLaranet. Talán süllyed a hajó? :-)
Tommi04-02-2006 19:42:12 // 5468
Nem véletlenül olyan kicsi az F1 autók kereke, asszem 13"-os elöl-hátul, csak a hátsók nem annyira "peresek" és persze szélesebbek.
Tom1204-02-2006 19:36:26 // 5467
...hát igen, főleg a "csupasz" kerekeknek köszönhetően a legrosszabb CW-je az együléses versenyautóknak van, amit nem szoktak tovább rontani a kasztni "egyenetlenségeivel", az utolsó szót szárnyacska ügyben /meg másban/ úgyis a FIA mondja majd ki...:-)) Ja és a receptből kimaradt még a "+ 1 bivaly erős motor".
Tom1204-02-2006 19:26:38 // 5466
Persze, hogy nem voltak látnoki képességei, ez a mondat csak a rönyó "megfagyott vízesés" - szerű felületéről jutott eszembe...:-))
Tommi04-02-2006 18:18:11 // 5465
Tom12! Enzo mondott olyat is, hogy soha a büdös életbe elő nem fog fordulni, hogy egy F1-es versenyző a motor elé üljön :))) Szóval ő is melléfoghatott néha :) Bár a "nem gyártunk 4 ajtós Ferrarit" eszme a mai napig állja a helyét, kivéve egyetlen négyajtós tanulmányt, amit volt szerencsém látni Maranelloban a múzeumban. Valamikor a 80-as években készülhetett, a formája nyomokban némileg emlékeztet a 164-re. Rlég furi volt 4 ajtós kocsin a lovacskás emblémát látni :)
Inner Circle03-02-2006 09:49:33 // 5464
"az aerodinamikának mindenféle ki - be horpadás, meg szárnyacska csak "árt", de ők tudják..." Igen, ők tudják :-) Itt nem az alaktényező a döntő (egy Forma 1-esnek iszonyatosan rossz a CW-je), hanem a leszorítóerő és annak az egyensúlya. Plusz a hűtés, amivel most éppen igencsak gondban van a Red Bull (folyton megfő a Ferrari-motorjuk). Szóval a recept valahogy így hangzik: legyen annyi leszorítóerőnk hogy a kocsi tapadjon, de a gumik ne kopjanak szét, emellett jusson elég levegő a hűtőbe meg a motorba, a maradékkal meg csináljunk valamit... :-)
Tom1202-02-2006 23:09:50 // 5463
Lehet, hogy ez már annyira "természetbarát" motor, hogy zuzmót fogyaszt és nem kell neki kipufogó, csak az ellenfél "megtévesztésére" raktak oda valami csonkokat.:-)) Érdekes forma, de az aerodinamikának mindenféle ki - be horpadás, meg szárnyacska csak "árt", de ők tudják...
SKrisz02-02-2006 15:05:56 // 5462
Lehet hogy én gondolom rosszul, de szvsz ez egy "sima" 3D-s grafika és nem valós fénykép...
Inner Circle02-02-2006 15:03:46 // 5461
Szerintem tényleg ilyen, viszont ez nem egy igazi versenyautó, csak afféle demókép, mert a periszkópkipufogók mintha csak imitációk lennének, két lezárt cső, amit bedugtak a hiányzó motor helyett. Ti is úgy látjátok, hogy nincs nyílásuk befelé?
GEORGE02-02-2006 14:26:29 // 5460
Nem semmi ivek-domborúlatok, szárnyacskák-légterők vannak a "Rönön" :-) Szerintem jól néz ki :-)
Inner Circle02-02-2006 14:23:19 // 5459
Egyelőre ők mennek a legjobban... Fisichella meg má' olyanokat nyilatkozik, mintha esélye lenne. Persze így, hogy Alonso aláírt 2007-re a Mekihez, lehet hogy kicsit idegesek lesznek rá és inkább Fisichellával nyeretik meg a futamokat, Alonso meg tesztelhet neki...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.